رفتن به مطلب

هر قلیان به اندازه 70 نخ سیگار ضرر دارد


panah
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

نکته بسیار جالب

افراد اکثرا˝ با این استدلال قلیان مصرف می کنند که قلیان اعتیاد آور نیست و چون ممکن است مثلا˝ هفته ای یکبار آن را مصرف کنند پس در معرض خطرات...

hookah.jpg 6f1de9ad-a411-4901-ae9d-67bed4e1645e.jpg

به گزارش سلامت نیوز باید گفت که این استدلال کاملا˝ اشتباه است چرا که هر بار مصرف قلیان حاوی 100 تا 200 میلی گرم نیکوتین است در حالی که هر سیگار حاوی تنها 8 میلی گرم نیکوتین است . همین دلیل کافیست که مصرف هر هفته آن میل شدیدی به مصرف دوباره را ایجاد کند . در اینجا تعداد کمی از مضرات آن را برای شما بازگو می کنیم :

سرطان :

مصرف قلیان شما را 4 تا 10 برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض سرطان دهان ، حنجره و مری قرار می دهد . سرطان دهان در هر نقطه ای که دود را لمس کرده از جمله لب ، دهان و گلو توسعه پیدا می کند . همچنین شما را در معرض ابتلا به سرطان ریه ، لوزالمعده و مثانه قرار می دهد .

بیماری های قلبی :

مصرف قلیان سکته های مغزی و قلبی را افزایش می دهد . و شما را 30 درصد بیشتر از دیگران در معرض بیماری های عروق کرونر و قلب قرار می دهد .

دندان :

مشکلاتی که قلیان برای دندانها به وجود می آورد واقعا˝ افتضاح است . بوی بد ، دندانهای زرد ، از دست دادن دندان و بیماری های لثه از عوارض ناشی از مصرف قلیان است .

هر فرد که قلیان مصرف کند ممکن است حتی دندان خود را از دست بدهد . اختلالات نعوظ از عوارض دیگر مصرف قلیان است .

حجم دود ناشی از قلیان 100 تا 200 برابر بیشتر از سیگار است . برای ترک قلیان از همین حالا اقدام کنید و در اولین اقدام طی معاینه های منظم برای سرطان ریه مراجعه کنید .

قلیان با 4000 ماده سمي و 70 ماده سرطان زا!

Danger_Sign_292916.jpg

http://www.migna.ir

smoking.jpg

با تشکر...........

منبع:جوان امروز

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اقا نکش دیگه این زهرماری رو ببین چقدر دردو مرض داره / اینقدر به خودتون ظلم نکنید / به جاش 200 گرم تخمه بگیرین بندازین یه گوشه مشغول بشین دیگه

با تشکر از eftekhar 20

لینک به دیدگاه
Share on other sites

از هر چیزی که دود ازش بیاد بیرون متنفرم، میخواد سیگار و قلیون باشه، یا اگزوز ماشین و لوله بخاری.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در عوض اندازه 70 تا سیگار هم فاز میده :دی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در عوض اندازه 70 تا سیگار هم فاز میده :دی

فرجام به جونیت رحم کن!

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

فرجام جان هیچم فاز نمیده! اولش فکر میکنی فاز میده ولی آخرش کاردست آدم میده 8-X :excl:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

...دوستان چند نکته در مورد سیگار بود که گفتم براتون بزارم جالبه...

سیگار کشیدن یک نوع واکنش اجتماعی

جوانان معمولا برای بیان اعتراض خود نسبت به مشکلاتشان به سیگار کشیدن روی می آورند ، البته در زمانی که نمی توانند به بیان مستقیم مشکل خود بپردازند . به گزارش سرويس «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ۱۴ درصد از جمعيت ۱۵ تا ۶۴ سال كشور مواد دخاني مصرف مي‌كنند که اين آمار در مردان، چهار برابر زنان است.

192125_530.jpg

اين ميزان مصرف مواد دخاني كه بر اساس اعلام مسوولان وزارت بهداشت در ميان جوانان شيوع بيشتري دارد، هر روز بين ۱۵۰ تا ۱۸۰ نفر را در کشور مي‌كشد و به گفته وزير بهداشت، ۲۵ درصد مرگ‌ومير در سنين ۲۰ تا ۶۵ سال به نوعي با عوارض مصرف دخانيات ارتباط دارد. حال نرخ بیکاری و آمار مجردین را با مصرف کنندگان سیگار مقایسه می کنیم . فارس: محسن زنگنه در نخستين نشست خبري در جمع خبرنگاران كه به منظور بررسي مديريت ارتباط با جوانان برپا شد، گفت: در سال ۸۵ نرخ بي‌كاري در كل كشور ۱۱ درصد بوده، در همين سال نرخ بيكاري در ميان جواناني كه بين ۱۵ تا ۲۹ سال قرار دارند ۲۳ درصد بوده است؛ در سال ۸۶ نرخ بيكاري به ۱۹ درصد در كل كشور رسيده است‌ اما نرخ بيكاري جوانان در استان تهران در سال ۸۵، ۱۵ درصد است و در سال ۸۶ در استان تهران به‌ ۱۹ درصد رسيد،اين امر افزايش نرخ بيكاري جوانان را در تهران نشان مي‌دهد.

آمار بيكاري جوانان فارغ‌التحصيل در استان تهران ۱۵ درصد است

محسن زنگنه در ادامه گفت: نرخ بيكاري فارغ‌التحصيلان جواني كه داراي مدارك فوق ديپلم تا دكترا هستند نسبت به كل كشور آمار خوبي را نشان مي‌دهد و آمار جوانان فارغ‌التحصيل در استان تهران ۷/۱۵ ‌درصد است؛ به عبارت ديگر در رابطه با نرخ‌ بيكاري رتبه ۲۷ را در كل كشور كسب كرديم و از اين لحاظ در سطح استان‌هاي كشور، سومين استان هستيم.

اعتیاد به سیگار که در واقع وابستگی به نیکوتین است به سرعت حاصل می‌شود. تقریبا ۸۵٪ افرادی که فقط یک عدد سیگار کشیده‌اند به مصرف آن ادامه داده‌اند.

jjv5yfgotda3bzyevh9g.gif

درآمد سیگار

به گزارش اکونیوز در بررسی سال ۲۰۰۸ سیگار سومین صنعت سودآور در جهان بعد از صنعت نفت خام و داروسازی بوده‌است

سود حاصل از فروش سیگار به اندازه‌ای سرشار است که دولت‌ها حاضر به کاهش فروش سیگار در کشورهای دیگر و در کشور خودشان نیستند. به گفته مسئولان شرکت دخانیات درآمد مصرف سیگار در ایران در صورتی که واردات سیگار قانونی شود ۱۸ هزار میلیارد تومان خواهد بود

شرکت دخانیات ایران را می‌توان از سودآورترین شرکت‌های دولتی در بخش صنایع و معادن دانست

به گزارش خبرگزاری بی‌بی‌سی ایران در سال ۲۰۰۵ بعد از ژاپن و عربستان سعودی سومين مصرف کننده بزرگ سيگارهای آمريکايی در جهان است حال آنکه مصرف سیگار در ایران در سال ۱۳۸۸، حدود ۱۵۰ درصد افزایش داشته‌است

336422_SsNAf9fD.jpg

اثرات سیگار بر انسان

سیگار حاوی ماده نیکوتین است. نیکوتین به وسیله سیگار به ریه‌ها تو کشیده می‌شود و به مدت ۶ ثانیه توان مغز را بالا می‌برد.

رابطه سیگار و سرطان

اولین بار پژوهشگران آلمان نازی بودند که رابطه بین سرطان سینه و دخانیات را ثابت کردند. اما تحت تبلیغات وسیع متفقین در جریان جنک جهانی دوم بسیاری از موفقیت‌های پزشکی در آلمان نازی از یاد رفت به طوری که بسیاری از مردم گمان می کنند اولین بار دانشمندان آمریکایی و بریتانیایی به این مساله پی برده اند. مبارزه با دخانیات در آلمان نازیبسیار گسترده بود و جنبش مبارزه با دخانیات تحت پشتیبانی مستقیم هیتلر قرار داشت به طوری که نازی‌ها ترک سیگار و دخانیات را یک وظیفه ناسیونال سوسیالیستی می دانستند.[۲۹] یکی از شعارهای معروف در دوره رایش سوم برای ترویج سلامت مادران این جمله بود.

Mütter vermeidet Alkohol und Nikotin! Trinkt Süßmost! Süßmost baut auf

مادران از
و
بپرهیزید! آب
بنوشید! آب سیب بدن را سالم میسازد.

sigaret.jpg

با تشکر.......

منبع:wiki pedia

ویرایش شده توسط eftekhar20
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بعضی از بچه های کم سن و سال با مصرف سیگار و کشیدن قلیان فکر میکنند بزرگ شدند و یا احساس بزرگی میکنند در صورتی که کاملا اشتباه هست و بزرگی در تربیت و شعور انسان بوجود میاد!

ویرایش شده توسط M 1 K 4 1 L
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اقا من تو دوران دانشگاه با دوستان زیادی اشنا و بسیار صمیمی شدم اما اخر دانشگاه تنها سه تا بودیم... چرا ؟؟؟ چون یا معتاد بودن یا سیگاری یا قلیونی!

شرمنده اما از ادمای بی نشات بدم میاد مخصوصا معتادین گرامی... باور نمی کنید که یکی از این دوستان بکسور و عضله ای بود که ما بخاطر بدنی که داشت رفتیم ورزش کار شیم خیلی پسر خوب و خانواده ی خوبی داشت نمی دونم چرا ما رو ول کرد با چندتا دیگه از دوستان رفتن معتاد شدن، اخر دانشگاه اون خمیده و لاغر شده بود ما تو شنا حرفه ای شدیم! :crying: (ترم اول یه خونه بود با بیش از 17 نفر ادم با حال - ترم اخر یه اتاق بود با سه نفر رفیق بامرام)

لابد می گید چه ربطی داشت به سیگار و قلیون کشیدن و مگه هر کی سیگار می کشه معتاد...! درست هست حرفتون اما هرکی معتاده اول سیگار کشیده یا قلیون میزد، بگذریم که همین دو قلم خودشون خانمان بر اندازن بتنهایی!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

حق با شماست نیما جان.ممنون بابت نظرت ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خواهش می کنم اما حقیقتی تلخ هست که در اون دوران باهاش روبرو شدم و همیشه تو این موضعات می گم که شاید یه نفر هم که شده راهشو درست کنه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...