رفتن به مطلب

قوانین فروم لیون کامپیوتر


Hamed
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

 

با تشکر از اینکه فروم لیون کامپیوتر را برای تبادل اطلاعات فنی انتخاب کردید. پس از خواندن دقیق این قوانین گزینه "با قوانین و شرایط استفاده موافقم" را انتخاب کنید و سپس كلید "ثبت نام" را فشار دهید.

 

 

 

 

 

 

 

قوانین عمومی ‌انجمن لیون کامپیوتر

1. تمام مطالب ارسالی در انجمن لیون کامپیوتر می‌بایستی مطابق با قوانین جمهوری اسلامی‌ایران باشد.

2. تمامی‌کاربران باید در هنگام ثبت‌نام در سایت، از کلمات مناسب جهت استفاده در نام کاربری خود استفاده کنند. در صورت مشاهده کلمات رکیک، نامناسب، غیر اخلاقی و خلاف عفت عمومی، ‌نام کاربری فرد حذف خواهد شد.

3. تایپ فینگلیش در انجمن ممنوع است و کاربران سایت در هنگام ارسال پست باید با احترام صحبت کرده و از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده هرگونه بی‌احترامی‌به كاربران دیگر و یا مدیران و مسئولان سایت، با كاربر مربوطه برخورد خواهد شد و در صورت لزوم دسترسی وی به انجمن‌ها قطع خواهد شد.

4. قبل از نوشتن موضوع جدید مطمئن شوید قبلا در فروم ارسال نشده باشد. اگر تاپیک مربوط قبلا وجود داشته در همان تاپیک پست خود را ارسال کنید و از ایجاد تاپیک جدید پرهیز کنید. به تاریخ آخرین پست ارسال شده در تاپیک دقت کنید و اگر از آخرین پست بیش از یک ماه گذشته است، از ارسال در آن خودداری کنید.

5. لطفا" در هنگام ایجاد تاپیک یا مطرح کردن سوالات خود، انجمن مناسب را انتخاب کنید و از مطرح کردن سوالات خود در انجمن‌های نامربوط به موضوع سوالتان خودداری کنید. کاربران باید در هنگام ارسال سوالات و مشکلات و پیغام‌های خود از عنوان مناسب برای موضوع استفاده کنند. عنوان باید در رابطه با سوال، مشکل و یا پیغام ایشان باشد. از انتخاب عناوینی از جمله: "كمك، تورو خدا كمكم كنید، خیلی مهم، هر كی می‌تونه جواب بده، نیاز به پاسخ فوری، یك برنامه، چطوری می‌تونم، كرك برنامه" و جملاتی شبیه به این پیغام‌ها جدا خودداری کنید.

6. در صورتی که مایل به ارسال مطلبی از یک سایت دیگر هستید، حتماً منبع آن را ذکر کنید. در صورتی که مطلب یا موضوع مذکور نوشته شده توسط شخص خاصی بود، حتماً نام وی را ذکر کنید.

7. در هنگام ساختن امضا در مشخصات شخصی خود، از به کاربردن جملات توهین آمیز و استفاده از نقل قول‌های افراد منفور اجتماعی و سیاسی خودداری کنید، همچنین از آپلود کردن تصاویر افراد بدنام، تصاویر توهین آمیز و نامناسب چه به عنوان امضا و چه برای آواتار بپرهیزید. از تبلیغات تجاری (سایت و غیر) خودتان و دیگران جدا خودداری کنید. در صورتی که به غیر از این عمل شود حساب کاربری شما در اولین فرصت مسدود خواهد شد.

8. لطفاً از ساخت بیشتر از یک حساب در سایت جداً خودداری فرمایید. در صورت مشاهده بیشتر از یک حساب از طرف یک کاربر، تمامی‌آنها در اولین فرصت حذف خواهند شد و دسترسی وی به انجمن‌ها قطع خواهد شد.

9. مباحث مربوط به هک کردن (از دید منفی)، هرگونه آموزش نفوذ به سیستم و حریم شخصی دیگران و مسائلی که باعث آزار و اذیت دیگران شود اکیداً در سایت و فروم ممنوع است

10. لطفاً در هنگام جواب دادن به سوالات از استفاده الفاظ و جملاتی که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری فرمایید. فروم لیون کامپیوتر محل آموزش و یادگیری است و کسانی که سوالهایشان بسیار ابتدایی است، نباید مورد بی احترامی‌قرار گیرند. لذا از به کارگیری کلماتی که باعث شود کاربر به جای گرفتن جواب سوال خود دلسرد و نارحت شود اکیداً خودداری فرمایید.

11. لطفاً در صورتی که جواب یک سوالی را نمی‌دانید از ارسال مطالبی که باعث شلوغ کردن آن تاپیک شود خودداری فرمایید

12. از نوشتن نامه‌های تجاری و یا تبلیغات تجاری پرهیز كنید. گذاشتن پست همراه با لینک تبلیغاتی بلافاصله پس از ثبت نام در انجمن موجب اخراج بدون اخطار قبلی خواهد شد.

14. مسئولیت تمامی‌فایل‌ها و یا تصاویر و ... كه از طریق سایت رد و بدل می‌شوند بر عهده كاربر فرستنده است و مجموعه لیون کامپیوتر در قبال این گونه مسایل هیچ تعهدی در زمینه سالم بودن آنها، ویروسی نبودن آنها و ... ندارد. هر گونه پست محتوى لینك مستقیم دانلود بازى‌هاى كامپیوترى و یا نرم افزارهای بی نام و نشان و بدون منبع ممنوع است و بلافاصله پاك خواهد شد و در صورت تكرار با كاربر خاطى برخورد مى شود.

15.  هرگونه ارسال تمسخرآمیز، توهین‌آمیز، بدگویی، سرکوفت زدن و یا اظهار مسایل و مشکلات شخصی‌ در مورد هر شخص حقیقی و یا حقوقی مرتبط و یا غیر مرتبط با لیون کامپیوتر ممنوع است و کاربر خاطی به تشخیص مدیران اخطار دریافت می‌کند. هرگونه سوال، شکایت، انتقاد و یا بحث در مورد فروشگاه‌ها و سایت‌های همکار لیون کامپیوتر در محیط عمومی ‌فروم ممنوع است.

16. استارتر هر تاپیک مالک تاپیک خود است و می‌تواند مشروط به صلاحدید مدیران انجمن، درخواست پاکسازی کل تاپیک و یا پستهای نا مربوط در تاپیک خود را بدهد.

17. کاربران در صورت تخطی از قوانین مشروح در هر بخشی از انجمن، توسط مدیران اخطار دریافت می‌کند. در صورت تکرار تخلف، کاربر خاطی با دریافت اخطار سوم بنا به تشخیص مدیران اخراج خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

قوانین خرید و فروش انجمن بازارچه لیون کامپیوتر

1. پیوست حداقل 1 تصویر واضح از کالا و یا کالاهایی که برای فروش یا تعویض و یا قیمت گذاری ارائه شده اند به همراه تاریخ، نام لیون کامپیوتر و نام کاربری همین فروم به صورت نوشته شده روی کاغذ و کاملا خوانا مطابق با زمان ایجاد تاپیک فروش، به پست اول هر تاپیک فروش الزامی‌می‌باشد. درصورت عدم الصاق تصویر با شرایط ذکر شده، تاپیک تایید نمی‌شود و بدون اخطار قبلی حذف و در صورت تکرار این مسئله توسط یک کاربر دسترسی ایشان محدود می‌گردد.

2. هر کاربر در مجموع می‌تواند حداکثر 2 تاپیک فعال در بازارچه داشته باشد. صاحب تاپیک در هر 2 ساعت و در مجموع 2 بار در روز برای هرتاپیک (حداکثر برای 2 تاپیک و در مجموع 4 بار) میتواند تاپیک خود را بالا بیاورد. مشخص نکردن قیمت دقیق کالای فروشی و درخواست کاربران خریدار که موجب UP شدن تاپیک فروشنده خارج از عرف شود موجب بسته شدن و حذف تاپیک خواهد شد. کاربران دیگر هم نمیتوانند تاپیک شخص دیگری را بدون دلیل بالا بیاورند. کاربران ویژه 4 بار در روز برای هر تاپیک، در مجموع 8 بار) . ضمنا درصورت داشتن بیش از یک تاپیک خرید یا فروش ، بالا بردن تاپیک‌ها باید با حداقل فاصله زمانی 2 ساعته باشد.

3. برای خرید یا فروش هر قطعه، در انجمن مربوطه به همان قطعه تاپیک زده شود، و از زدن تاپیک‌های مکرر و تکراری برای یک قطعه خودداری شود. در صورت خرید یا فروش بیش از 1 قطعه ، تمام قطعات در یک تاپیک تجمیعی در قسمت خرید و قروش چند قطعه کامپیوتر با هم ارائه شوند.

4. برای فروش کالای خود، می‌بایستی مشخصات کامل قطعه، شرایط حال حاضر، وضعیت جعبه، گارانتی، لوازم همراه، قیمت پایه، شیوه ارسال، شهر محل سکونت ارسال کننده کالا و اینکه هزینه ارسال بر عهده چه کسی است به صورت واضح و دقیق گفته شود. دادن آدرس وبسایت تولید کننده اختیاری است.
5. در صورت مشخص کردن قیمت پایه، خریدار مجاز به دادن قیمت پایینتر از آن در تاپیک نمیباشد و می‌تواند به صورت پیغام خصوصی پیشنهاد خود را ارائه دهد.

6. ارائه اطلاعات دروغین و مبالغه آمیز در مورد قطعه اعم از کیفیت، کارایی، گارانتی و غیره، در صورتی که مشخص شود عمدی بوده، باعث حذف تاپیک و ممنوع المعامله شدن کاربر خواهد شد. همچنین بحث در مورد کیفیت قطعه، ارزش گذاری، و بحث‌های فنی و امثالهم در تاپیک فروش، فقط با موافقت صاحب تاپیک امکان پذیر است.

7. در صورت انجام توافق برای فروش و یا خرید کالا و پرداخت هزینه کالا از طرف خریدار، طرفین موظف به به اجرای توافق بوده و در صورت پشیمان شدن یکی از آنها، اگر شخص مقابل رضایت نداشته باشد، با شخص خاطی بنا بر صلاح دید مدیران برخورد خواهد شد.

8. در صورت فروش مزایده‌ای، قیمت پایه، گام افزایش، و زمان پایان فروش باید مشخص شود. صاحب تاپیک میتواند زمان را نامحدود اعلام کند.
9. استفاده از تاپیک دیگران برای خرید یا فروش کالای خود ممنوع است. هر کاربر برای خرید یا فروش کالای خود باید تاپیک جداگانه داشته باشد.
10. استارتر تاپیک اجازه معرکه گیری (اعلام قیمت فقط در پیام خصوصی) و یا اجازه درج عبارت اسپم آزاد و موارد مشابه را در تاپیک فروش ندارد. زیرا باعث نقض قانون شماره 9 خواهد شد.

11. در صورت پایان معامله، صاحب تاپیک باید در همان تاپیک با تگ کردن احدی از مدیران اعلام کند تا تاپیک بسته شود. در غیر این صورت اگر از زمان آخرین پست زده شده بیش از یک ماه گذشته باشد، در صورت مشاهده تاپیک بسته خواهد شد.
12. ایجاد تاپیک‌های خرید یا فروش دائمی‌و عمده کالای دست دوم فقط برای کاربران ویژه مجاز می‌باشد . کاربران عادی مجاز به ارسال این گونه تاپیک‌ها نیستند.

13. ایجاد تاپیک برای خرید و یا فروش قطعات و کالاهایی که طبق قوانین ایران ممنوع می‌باشد و همچنین خرید و فروش فیلم و سریال یا دیتا روی‌هارد، مکمل‌های دارویی و غذایی (پودر و قرص،کپسول،امپول) و تجهیزات دریافت امواج ماهواره، استارلینک، کارتDVB  و در این انجمن مجاز نیست.

14. تاپیک‌هایی که فروش بازی‌های فیزیکی و یا مجازی دارند ،به دستور کمیته فیلترینگ فقط از لیست مجاز اعلام شده قادر به فروش خواهند بود . در غیر این صورت تاپیک‌های آنها بدون اعلام قبلی حذف میگردد . لینک لیست بازی‌های مجاز برای تمام پلتفرمها :

http://ebazi.org/LatestGames.aspx

فروش بازیهایی که دارای علامت قرمز هستند ممنوع می‌باشد . در صورتی که نام بازیهای غیر مجاز توسط کاربران دیگر در تاپیک درج شد، استارتر موظف به گزارش پست می‌باشد . در صورت باقی ماندن عنوان بازی ممنوع در تاپیک و درخواست کمیته فیلترینگ ، تاپیک به طور کلی حذف خواهد شد .

15. هر کاربر ویژه مجاز به داشتن 2 تاپیک مهم شده در بخش خرید و فروش خواهد بود. بعد از پایان تاپیک، باید از حالت مهم و ویژه خارج شده و بعد تاپیک مهم جدید ایجاد شود. در صورتی که تاپیک پایان یافته و از حالت مهم خارج نشده باشد، با کاربر خاطی برخورد خواهد شد .فقط کاربران ویژه مجاز به گذاشتن لینک کانال تلگرام و آدرس سایت شخصی خود در پست اول تاپیک خرید یا فروش می‌باشند . ارسال آدرسها برای کاربران عادی و یا در پست‌های غیر از پست اول ممنوع است.

16. امکان ویرایش پست‌ها برای کاربران عادی فقط 48 ساعت میباشد. کابران ویژه امکان ویرایش همیشگی خواهند داشت. در صورتی که از تاریخ ارسال آخرین پست تاپیکهای خرید یا فروش بیش از 1 ماه گذشته باشد ، تاپیک بدون اطلاع قبلی بسته خواهد شد

17. کسانیکه بصورت عمده و همیشگی میخواهند از این قسمت برای فروش محصولات آکبند خود که مشابه آنها در فروشگاه لیون کامپیوتر موجود هست اقدام کنند ، می‌بایست با دفتر شرکت لیون کامپیوتر هماهنگ کنند .

18. کاربرانی که به دلیل عدم رعایت قوانین تذکر دریافت میکنند، یک اخطار بابت قانون نقض شده برایشان ثبت می‌شود و بعد از آن در هر تاپیکی قوانینی که بابت نقض آنها اخطار گرفته اند را رعایت نکنند ، بدون اخطار ، تذکر و مهلتی ، تاپیک یا پست آنها حذف خواهد شد .

19. تمام تاپیک‌های ارسالی در بخش بازارچه بعد از تایید نمایش داده می‌شوند.  تاپیک‌هایی که قوانین در آنها رعایت نشده باشد ، تایید نخواهند شد . تایید تاپیک ممکن است در ساعات کاری بین 1 تا 12 ساعت و در روزهای تعطیل و ساعات غیر کاری بین 2 تا 24 ساعت زمان ببرد . پس از ارسال تاپیک‌های تکراری و مکرر خودداری کنید. از ارسال پیام برای مدیران جهت تایید تاپیک خودداری کنید . در صورتی که پیام بدون دلیل داده شود ، تاپیک تا 24 ساعت تعلیق میشود.

20. ممکن است گاهی اوقات تاپیکی دیده نشود برای تایید. لطفا در صورتی که بعد از 24 ساعت دیدید تاپیک شما تایید نشده ( درصورتی که مطابق قوانین بوده باشد) به من یا ناظر انجمن پیغام بدید تا تاپیک کنترل بشه

 

 

 

 

 

شرایط دریافت کاربر ویژه شدن در بخش بازارچه

کاربران متقاضی کاربر ویژه شدن، برای درخواست باید دارای یکی از 2 شرط زیر باشند:

1. مجموع فیدبک‌های خرید و فروش آنها به 50 مورد رسیده باشد و برای رسیدن به این میزان باید با بیش از 25 کاربر متفاوت معامله داشته باشد.
2. برترین ارسال کننده ماه باشد بدین معنا که در لیست 5 نفره برترین ارسال کنندگان ماه انجمن قرار گرفته باشد. این کاربران یک ماه اکانت ویژه هدیه خواهند داشت و در صورت باقی ماندن در لیست برترین ارسال کنندگاه ماه، تمدید خواهند شد.

برای ویژه شدن، کاربر پس از ارسال درخواست، بنا به تشخیص مدیران انجمن، می‌تواند کاربر ویژه شود. توجه داشته باشید مدیران انجمن ممکن است شخصی که اخطار زیاد داشته باشد و یا عملکرد مطلوبی نداشته باشد را دیفالت کنند.

شرایط و قوانین:

1. کاربر ویژه هیچگونه فیدبک منفی و یا خنثی نباید داشته باشد. (حتی پس از کاربر ویژه شدن - چون باعث ابطال می‌شود)

2. در صورتی که کاربر متقاضی در سابقه خود از مدیران انجمن اخطار دریافت کرده باشد، فعال سازی کاربر ویژه شدن بستگی به نظر مدیر انجمن دارد.

3. کاربر متقاضی می‌بایستی مشخصات کامل، شامل نام، نام خانوادگی، شماره موبایل، آدرس کامل پستی و تصویر کارت ملی خود را در کنار کاغذ حاوی نام کاربری و نام فروم برای فعال سازی کاربر ویژه شدن برای مدیر ارشد انجمن ارسال نماید.

4.  در صورت عدم رعایت قوانین بازارچه و یا سو استفاده از امکانات کاربر ویژه، مدیر انجمن می‌تواند به تشخیص خود کاربر را دیفالت نماید.

 

  • لایک 6
  • ممنونم 5
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...