رفتن به مطلب

طعم همسایگی با قبرستان در وسط شهر کرج


Ata_Se7en
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

استان البرز دارای جمعیت دو میلیون و 500 هزار نفری است به تناسب این جمعیت باید قبرستان هایی در خور و در حد این جمعیت در استان وجود داشته باشد ولی متاسفانه برخی از قبرستان های البرز که بعضاً تاریخی هم هستند، وضعیت اسف باری دارند و برخی دیگر نیز درست در وسط شهر و در جوار ساختمان های مسکونی واقع شده اند. امروزه عدم توجه مسئولان به برخی از قبرستان های استان البرز سبب شده تا نابسامانی هایی در آنها به وجود آید.

بوی نامطبوع در اطراف این قبرستان ها و از مهم تر سر و صدایی این قبرستان در روزهای پنج شنبه و جمعه از دیگر مشکلات این قبرستان ها هستند.

در دراز مدت همسایگان این قبرستان ها دچار آسیب روحی و روانی خواهند شد و به مرور زمان همچون مرده ها امید به زندگی خود را از دست خواهند داد. بوی نامطبوع و شیوع بیماری نیز در اینگونه قبرستان ها که درست در وسط شهر واقع شده اند همواره سلامت شهروندان را تهدید می کند.

840885_orig.jpg

خدا نکند شهروندی فوت کند. به دلیل اینکه همسایگان نیز باید خواه یا ناخواه در غم و عزای داغ دیده با تجهیزات کامل صوتی و تصویری شریک شوند.

ترافیک خیابان های همجوار این آرامستان ها و همچنین مسدود شدن این خیابان ها از دیگر مشکلات و معضلات است که خود شهروندان البرزی حتماً به صورت ملموس این مشکل را درک کرده اند.

این هم به نوعی مدیریت قبرستان است که به صورت تخصصی صورت گرفته است، احتمالاً مسئولان این امر قصد داشتند که به صورت عملی و عینی شهروندان برخی از مناطق استان البرز که منزلشان در اطراف این قبرستان واقع شده است را به یاد قیامت و مرگ بیاندازند یا شاید اینکه نمی دانستند روزگاری قبرستان در وسط شهر واقع خواهد شد.

قبرستان جواد آباد و همچنین قبرستان روبروی درب کارخانه لکوموتیو سازی مپنا از جمله این قبرستان ها هستند که جا نمایی این آرامستان ها به خوبی انجام نگرفته است.

یکی از نکات جالب توجه این بود که هنگام مراجعه حضوری خبرنگار مهر در روز یکشنبه به قبرستان روبرو کارخانه لکوموتیو سازی مپنا از ورود وی به داخل قبرستان جلوگیری شد و نگهبان افغانی این قبرستان که گویا محل زندگیش دراین قبرستان بود به خبرنگار مهر، گفت: برو پنج شنبه بیا، در حال حاضر قبرستان تعطیل است.

وجود نگهبان برای قبرستان که احتمالاً به صورت خودجوش از سوی شهروندان و همسایگان این قبرستان صورت گرفته است کار شایسته ای است به دلیل اینکه در صورت نبود نگهبان قبرستان مکان مناسبی برای حضور معتادان خواهند شد و به سبب نا امنی منطقه نیز خواهند شد، مشکلی که در برخی از قبرستان های سطح استان البرز وجود دارد.

به طور کلی قبرستان های استان البرز نیازمند ساماندهی، نظارت و مراقبت مناسب تر است که برخی از این قبرستان ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

840886_orig.jpg

مسئولان با تلاش استان زندان های بزرگ البرز را از استان خارج نکردند حداقل قبرستان ها را خارج یا ساماندهی و مکان مناسبی برای آن در نظر بگیرند.

برخی از این قبرستان هایی که در استان البرز به امان خدا رها شده اند قدمت تاریخی دارند ولی متاسفانه مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته است.

وجود قبرستان در مقابل درب شرکت لکومویتو سازی مپنا ممکن است بر روحیه کارکنان کارخانه تاثیر بگذارد، بنابراین مسئولان برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

840887_orig.jpg

خبرنگار مهر پس از تماس های مکرر با پورمظاهری مسئول آرامستان های شهرداری کرج با عدم پاسخگویی وی در خصوص وضعیت آرامستان های استان مواجه شد.

گویا این نابسامانی آرامستان همانند دستگاه مربوطه است و فردی پاسخگو نیست.

این مسئول در درجه نخست به خبرنگار مهر گفت در جلسه هستم بعداً تماس بگیرید و پس از تماس دوباره، خبرنگار مهر با بد خلقی مسئول مواجه و سپس به روابط عمومی ارجاع شد و هم اکنون خبرنگار مهر منتظر تماس روابط عمومی آرامستان های استان است که روزی به وی زنگ بزند.

عدم پاسخگویی مسئولان به نوعی بی توجهی به شهروندان استان البرز و نادیده گرفتن وضعیت آرامستان ها است انشاالله که در آینده شاهد چنین بی توجهی و برخوردهایی نباشیم.

مهر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...