رفتن به مطلب

خودروی گران‌قیمت بازار ایران را بیشتر بشناسیم


Ata_Se7en
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

گران‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران کدامند؟ آیا گران‌ترین خودروهای ایران واقعاً بهترین‌های دنیا هستند؟ آیا در دیگر کشورها هم با همین قیمت‌ها به فروش می‌رسند؟ و ده‌ها سوال دیگر که ذهن افراد بسیاری را در مورد چرایی گرانی این خودروها به خود مشغول کرده است. در این مطلب، به سراغ ۱۰ نمونه از گران‌ترین خودروهای بازار ایران رفتیم تا بیشتر با آنها آشنا شویم خودروهایی که از برندهای معتبری هستند البته نه از برندهای گران‌قیمت دنیا! ۱۰ خودروی گران قیمت بازار ایران از برندهایی همچون پورشه، بنز، لکسوس و ب‌ام‌و هستند. از کلاس لوکس گرفته تا SUV و رودستر در این میان قرار دارند.

۱۰- لکسوسLS460L

خودرویی لوکس در سدان‌های بزرگ و مجلل که از کشور ژاپن آمده و توانسته جایگاه خوبی در بازار کسب کند خریداران این خودرو علاوه بر بهره بردن از سواری منحصربه‌فرد آن با سود زیادی هم مواجه شدند که البته این سود نصیب افرادی شد که در سال‌های گذشته با قیمت ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان این خودرو را خریداری کرده بودند.

Lexus-LS_460_L_2010.jpg

این ژاپنی پر مدعا، از موتور هشت سیلندر ۴٫۶ لیتری بهره می‌برد موتوری که قادر به تولید۳۸۰ اسب‌بخار قدرت است و ۴۶۴ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتور قادر است این غول ۲۰۵۰ کیلوگرمی‌را در مدت زمان ۵٫۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند. این خودرو دارای انبوهی از امکانات رفاهی و ایمنی است و در این قسمت موفق‌تر از بنز و ب‌ام‌و رفتار کرده است. این خودرو هم‌اکنون در بازار حدود ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

۹- ب‌ام‌و X3

شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که این ب‌ام‌و شاسی‌بلند روزی قیمتی به این گرانی را به خود ببیند و در جمع ۱۰ خودروی گران قیمت بازار ایران قرار گیرد. البته این خودروی گران قیمت نسل جدید X3 است که با کمی‌تغیرات مواجه شده که البته این تغییرات به زیباتر شدن آن کمک زیادی کرده است.

BMW-X3.jpg

این آلمانی قد بلند از موتوری ۳ لیتری بهره می‌برد که قادر است ۳۰۱ اسب‌بخار قدرت تولید کند و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و قادر است در مدت زمان ۵٫۷ ثانیه این آلمانی ۱۸۸۰ کیلوگرمی‌را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند. یکی از مهمترین خصیصه‌های X3 داشتن هندلینگی بالا و سواری اسپرت است اما نباید قیمت بالای آن را در مقابل همکلاسان نادیده گرفت چرا که هم‌اکنون در بازار حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

۸- ب‌ام‌و X6

خودرویی که بیشتر خاصیت یک خودروی اسپرت را دارد تا یک SUV.چراکه شتاب بالا، هندلینگ عالی و چهره‌ای اسپرت را در قدی نسبتا بلند جمع کرده است. این خودرو با موتوری ۳ لیتری به بازار عرضه شده که تویین توربو بوده و ۳۰۶ اسب‌بخار قدرت داشته و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

BMW-X6.jpg

X6 قادر است در مدت زمان ۵٫۴ ثانیه از حالت ایستاده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. ازنقاط ضعف X6 می‌توان به دید ضعیف عقب و فضای کم سرنشینان عقب اشاره داشت. این خودرو که دلیل گرانی آن مشخص نیست نمی‌تواند نیازهای خانواده‌ها را برآورده کند و بیشتر برای سواری اسپرت و دونفره ساخته شده است. کیفیت کابین این خودرو نیز در حد و اندازه‌های قیمت بالای این خودرو نیست چرا که X6 هم اکنون در بازار حدود ۳۷۵ میلیون تومان قیمت دارد.

۷- مرسدسCLS500

این آلمانی زیبا نسل جدید CLS است که با چهره‌ای به روزتر و زیباتر راهی بازار شده است. خودرویی که نسل قبل آن از طرفداران زیادی برخوردار بود حال باید دید که می‌تواند در این نسل نیز موفق باشد یا خیر؟ CLS از موتوری هشت سیلندر بهره می‌برد که ۴۶۶۳ سی‌سی حجم داشته و ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت دارد.

Mercedes-Benz-CLS500.jpg

گشتاور موتور این خودرو ۶۰۰ نیوتن‌متر بوده و این خودرو قادر است در مدت زمان ۵٫۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همانند آلمانی‌های دیگر حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. CLS دارای امکانات زیادی است و در حقیت یک خودروی لوکس و زیباست که در حدود ۴۰۰ میلون تومان قیمت دارد. البته نمونه‌های ۳٫۵ لیتری آن هم در بازار موجود است که قیمت کمتری دارد.

۶- ب‌ام‌و ۷۵۰LI

خودرویی از ب‌ام‌و در کلاس سدان‌های بزرگ مجلل که البته این مدل کمی‌هم کشیده‌تر است خودرویی که علاوه بر امکانات بالا و سواری راحت می‌توان روی خواص اسپرتی آن نیز حساب باز کرد. این مدل از سری هفت با موتور ۴٫۴ لیتر قادر به تولید ۴۰۷ اسب‌بخار قدرت بوده و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد.

BMW-750Li.jpg

این خودرو قادر است در مدت زمان ۵٫۳ ثانیه از حالت ایستاده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سری هفت برای افرادی طراحی شده که بیشتر به راحتی و امکانات توجه داشته ولی نمی‌توانند از رانندگی اسپرت و راحت آن نیز چشم‌پوشی کنند. این خودرو با موتور شش سیلندر نیز راهی بازار شده و نمونه کوچک‌تر آن نیز در بازار وجود دارد. ۷۵۰LI هم‌اکنون در بازار حدود ۴۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

۵- پورشه پانامرا ۴S

پورشه پانامرا اولین خودروی چهار در پورشه است که توسط این شرکت آلمانی راهی بازار شده است. خودرویی که خیلی زود به بازار ایران رسید و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این خودرو با موتوری هشت سیلندر به حجم ۴۸۰۶ سی‌سی روانه بازار شده که ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد.

2010-Porsche-Panamera.jpg

پانامرای ۴S قادر است در مدت زمان ۵٫۲ از حالت ایستاده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و تا ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد. این خودرو از انبوهی از امکانات سود می‌برد و سواری اسپرت را توأم با وقار و زیبایی تقدیم به صاحب خود می‌کند. پانامرای ۴S هم‌اکنون در بازار حدود ۴۶۰ میلیون تومان قیمت دارد.

۴- پورشه کاین توربو

کاین توربو یکی از سریع‌ترین SUVهای دنیاست که با موتور ۴۸۰۶ سی‌سی توربو راهی بازار شده و قدرت آن ۵۰۰ اسب بخار بوده و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو بیشتر به درد پیست می‌خورد تا بیابان، اما در مسیرهای ناهموار هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

Porsche-Cayenne_Turbo_2008.jpg

کابین شیک، لوکس و البته با کیفیت به همراه شتاب بالا و هندلینگ مثال‌زدنی این SUV را از دیگر خودروهای شاسی بلند متمایز کرده است اما نمی‌توان مصرف سوخت بسیار بالای آن را نادیده گرفت که البته به این مصرف سوخت بالا باید قیمت بسیار گران را هم افزود که در حدود ۴۸۰ میلیون تومان است.

۳- مرسدس‌بنز CL500

خودرویی لوکس در کلاس F که به تازگی راهی بازار ایران شده و با موتور هشت سیلندر ۴۶۶۳ سی‌سی آمده تا خیابان‌ها را تزیین کند. این خودروی بسیار زیبا دودر بوده و به اصطلاح گرند تور نامیده می‌شود.

Mercedes-Benz-CL500.jpg

موتور این خودرو قادر به تولید ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است و همین اعداد و ارقام سبب شده تا شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو به ۴٫۶ ثانیه برسد که برای خودرویی با وزن ۲۱۸۵ کیلوگرم آمار خوبی به حساب می‌آید. CL از امکاناتی زیاد و کیفیت بالای ساخت بهره برده و البته به این لوکس بودن باید خواص اسپرتی را هم اضافه کرد اما برای داشتن خودرویی لوکس و اسپرت باید قیمتی در حدود ۴۹۰ میلیون تومان پرداخت کرد.

۲- مرسدس‌بنزS500

باز هم کلاس F و خودروهای مجلل ظاهراً تمام خودروهای گران قیمت بازار ایران در این کلاس جمع شده‌اند بنزS نیز از این قائده مثتثنی نبوده و در مقام دومین گران قیمت بازار ایران قرار گرفته است این در حالی است که با حضور خودروهایی همچون مازراتی در آینده‌ای نزدیک باید شاهد نزول بنز S در جدول گران قیمت‌ترین‌ها باشیم.

mercedes-benz-s500.jpg

این خودروی آلمانی از انبوهی از امکانات بهره برده و موتوری قدرتمند نیز این امکانات را کامل می‌کند. بنزS500 از موتوری ۵٫۵ لیتری بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید ۳۸۲ اسب‌بخار قدرت بوده و ۵۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودروی چهارچرخ متحرک قادر است در مدت زمان ۵٫۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بنز S500 هم‌اکنون در بازار حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

۱- پورشه پانامرا توربو

نوبت به گران قیمت‌ترین خودروی بازار ایران رسید. پورشه پانامرایی که به توربو شارژر مجهز است. این خودرو با تکیه به توربو شارژر خود قادر است با موتور ۴۸۰۶ سی‌سی خود ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کرده و ۷۰۰ نیوتن‌متر نیز گشتاور دارد موتوری که قادر است در مدت زمان ۴٫۲ ثانیه این غول ۱۹۷۰ کیلوگرمی‌را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

Porsche-Panamera_Turbo.jpg

پانامرای توربو علاوه بر موتوری پرقدرت نسبت به نمونه ۴S از امکانات بیشتری نیز بهره برده و جزو خودروهای پر آپشن بازار نیز هست و البته می‌توان این خودرو را جزو سریع‌ترین خودروهای بازار دانست که هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۵۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع: هفته‌نامه دنیای خودرو

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قیمتا چه قد زیاد شد جدیدا . خدا کنه پراید گرون نشه فقط :Praying:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تورو جون هر کی دوست دارین پراید سوار نشین

ویرایش شده توسط ata_se7en
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تورو جون هر کی دوست دارین پراید سوار نشین

ata جان مزاح کردم :D . فقط یکم درون گرا بود حرفم . ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تورو جون هر کی دوست دارین پراید سوار نشین

از سر اجباره عطا جان، خود شما هم میدونی کسی با رقبت سمت این ماشین نمیره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه کم قیمتا رو زیاد زدید

یه ویرایش بزن ix55 هم اضافه کن که 68 تومن بود الان 150 تومنه

یه جا هم واسه 206 هست

18 تومن بود الان 36 تومن

ویرایش شده توسط amirff1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خدا کنه پراید گرون شه که وقتی میفروشیمش یه ماشین بشه خرید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با این اوضاع ارز همه چی گرون شده و خواهد شد :(

لینک به دیدگاه
Share on other sites

داداش پراید که گرون شده شده 14 ولی بازم نمیشه چیزی باهاش خرید!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

آقا این چه وضعیتیه؟

پانامرا که 70 هزار پوند بیشتر نیست, میشه 460 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟

بر چه اساسی این قیمتا زده میشه؟

cl 600 حدودا 150 هزار پوند بعد CL500 که 12 سیلندر هستش...

بعد cl500 که 8 سیلندر که نصف امکانات CL600 رو هم نداره 490 میلیون؟؟؟؟؟؟؟

این ماشینهای داخلی چرا اینقدر گرون شدن پس؟

مگه اینها 100% ساخت داخل نیستن؟ چه ربطی به نرخ ارز دارن پس؟

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

یه کم قیمتا رو زیاد زدید

یه ویرایش بزن ix55 هم اضافه کن که 68 تومن بود الان 150 تومنه

یه جا هم واسه 206 هست

18 تومن بود الان 36 تومن

تازه این ix55 هستش veracruse که همون فول آپشن ix55 هستش دیگه چقدر هست!!!!!

نمیدونم چرا آپشن هایی که کارخونه نصب میکنه 500 تا 600 تومن گرون تر در میاد. شما خودتون بدید جای دیگه(با احتساب کار مزد) نصب کنن تازه با همون کیفیت یا بهتر ارزون تر در میاد .نمونه اش همین ماشین خودمون

ویرایش شده توسط fredy
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نه داداش فرقی ندارن ما موقعی که میخریدیم 68 بود و تحقیق کردیم گفتن مدل اروپا آی ایکسه و وراکوروز آسیایی هست

در مورد تولید داخل بگم که بدنه و رنگ و شیشه ها و کفی ماشین تولید داخل هست بقیش مونتاژ یا وارداتی هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...