رفتن به مطلب

تصمیم گیری!مسئله این است!


HeX
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

درود

دوستان چندتا خبر متناقض خوندم بسی سردرگم شدیم :

معاون مدیر کل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: کالاهایی که نمونه داخلی ندارند منعی برای ثبت سفارش نخواهند داشت.

"به گزارش سافت‌گذربه نقل از آی تی آنالیز؛ ساسان خدایی درباره‌ی آخرین تصمیم‌ها برای جلوگیری از واردات برخی کالاها گفت: تصمیم کلی این است که کالاهایی که نمونه مشابه داخلی ندارند یا تولید داخلی آنها کفاف نیاز مصرفی را نمی‌دهد، منعی برای ثبت سفارش نداشته باشند.

او با بیان این‌که ممنوعیت ثبت سفارش رایانه و موبایل برداشته شده است، گفت: هم‌اکنون برخی قطعات رایانه در داخل کشور تولید می‌شود که از جمله آنها موس و کی‌برد است، بنابراین ثبت سفارش این کالاها ممنوع است اما درباره بقیه کالاها محدودیتی وجود ندارد.

وی هم‌چنین با ابراز بی‌اطلاعی از چگونگی انتشار فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی گفت: این فهرست را سازمان توسعه تجارت منتشر نکرده اما در حال حاضر این فهرست در حال پالایش است.

همچنین سعید عباسپور قزوینی، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت نیز با اشاره به این‌که هم‌اکنون ثبت سفارش واردات نوت‌بوک و تجهیزات رایانه آزاد و بلامانع است، گفت: تنها ثبت سفارش آن دسته از تجهیزات رایانه مانند ماوس، کیبورد و کیس که تولید داخلی آنها وجود دارد متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، به تازگی فهرستی از 77 قلم کالا توسط سازمان توسعه تجارت اعلام شده که ثبت سفارش واردات آن‌ها متوقف است. خودرو، رایانه، لوازم خانگی، کیف و کفش، لوازم بهداشتی، و برخی محصولات کشاورزی از جمله این کالاها هستند.

پیش از این 73 قلم کالا نیز در فهرست "صادرات ممنوع" و صادرات به شرط پرداخت عوارض قرار گرفته بودند.

×× ترخیص کالاهای IT از گمرک آزاد شد

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران از آزاد شدن ثبت و سفارش کالاهای آی تی خبر داد و گفت: واردکنندگان قانونی می توانند تمامی محصولات خود را در گمرک جمهوری اسلامی ایران ترخیص کنند.

"سیدمهدی میرمهدی" در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: مطابق گفته مسوولان در شب گذشته واردکنندگان کالاهای آی تی می توانند همانند گذشته به ثبت و سفارش تمامی کالاهای کامپیوتری به جز موس، کیبورد و کیس بپردازند.

وی با ابراز امیدواری از آزاد شدن ثبت و سفارش کالاهای آی تی به خصوص کامپیوتر گفت: با شرایط پیش آمده و استمرار کاهش نرخ ارز در کشور مصرف کنندگان می‌توانند با آرامش به خرید خود بپردازند.

میرمهدی با اشاره به کالاهای ترخیص نشده در گمرک کشور گفت: تمامی فعالان قانونی می توانند از امروز به ترخیص کالاهایشان در گمرک اقدام کنند.

به گزارش موبنا، مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت در یک برنامه زنده تلویزیونی در شب گذشته از بلامانع بودن ثبت سفارش واردات کامپیوتر و اجزای آن خبر داد.

سعید عباسپور در پاسخ به این پرسش که با توجه به قرار گرفتن کامپیوتر و اجزای آن در فهرست ممنوعیت واردات ۷۷ قلم کالای لوکس و غیر ضرور، بازار این کالا در کشور با نوساناتی مواجه شده است، گفته که ثبت سفارش واردات کامپیوتر و اجزای آن، بلامانع است."

"مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت در حالی از بلامانع بودن ثبت سفارش واردات کامپیوتر و اجزای آن خبر داد که پیش از این، کامپیوتر و اجزای آن در فهرست ممنوعیت واردات 77 قلم کالا قرار گرفته بود.

به گزارش رویش به نقل از مهر، سعید عباسپور لحظاتی قبل در یک برنامه زنده تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که با توجه به قرار گرفتن کامپیوتر و اجزای آن در فهرست ممنوعیت واردات 77 قلم کالای لوکس و غیر ضرور، بازار این کالا در کشور با نوساناتی مواجه شده است، گفت: ثبت سفارش واردات کامپیوتر و اجزای آن، بلامانع است و واردکنندگان می توانند از فردا سه شنبه نسبت به ثبت سفارش این کالا اقدام کنند.

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت، با بیان اینکه کامپیوتر، نوت بوک و لپ تاپ جزو ضروریات امروز جامعه به شمار می روند، در عین حال افزود: تنها ثبت سفارش کیس و کیبورد که دارای تولید داخل مشابه خارجی است متوقف شده است.

به گفته عباسپور، کامپیوتر و اجزای آن جزو اولویت های کالایی 4 و 5 محسوب شده و از ارز مبادلاتی استفاده می کنند.

گفتنی است، پیش از این کامپیوتر و اجزای آن در فهرست ممنوعیت 77 قلم کالای وارداتی قرار گرفته بود."

تكذيب خبر رفع ممنوعيت واردات لپ‌تاپ و گوشي

"دنياي‌اقتصاد- در حالي‌كه از گوشه و كنار اخباري در رابطه با رفع ممنوعيت ثبت سفارش كالاهاي كامپيوتري و گوشي موبايل به گوش مي‌رسد، رييس بخش واردات اتاق بازرگاني ايران به «دنياي‌اقتصاد» اعلام كرده است كه اين خبر شايعه است و ممنوعيت‌ها براي ثبت سفارش و واردات كالاهاي كامپيوتري و ديجيتالي همچنان ادامه دارد. شرح گفت‌وگوي كوتاه ما با محمدرضا حريري را در اين رابطه مي‌خوانيد:

25-02.jpg

شنيده مي‌شود ممنوعيت ثبت سفارش لپ‌تاپ، كالاهاي كامپيوتري و گوشي موبايل با جابه‌جايي‌هايي كه در اولويت‌بندي‌ها صورت گرفته است رفع شده است. اين موضوع را تاييد مي‌كنيد؟

خير اين شايعه‌اي است كه مشخص نيست از كجا درز كرده است. تنها اتفاقي كه افتاده است اين است كه برخي از قطعات كامپيوتري كه در اولويت‌هاي پايين‌تري بودند به اولويت‌هاي 5 و 6 منتقل شده‌اند و اجازه ثبت سفارش و در نتيجه واردات گرفته‌اند.

يعني لپ‌تاپ و گوشي موبايل همچنان در ليستی قرار دارند كه وارداتشان به كشور ممنوع است؟

بله متاسفانه ثبت سفارش اين كالاها همچنان ممنوع است.

اما گويا يكي از منابع آگاه اعلام كرده است كه ثبت سفارش گوشي‌هايي با قيمت كمتر از يكصد دلار آزاد است.

خير اين اخبار شايعه هستند و صحت ندارند. البته در اين رابطه مذاكراتي صورت گرفته بود، ولي به نتيجه نرسيده است.

با توجه به محبوبيت زياد اين كالاها (لپ‌تاپ و گوشي موبايل و تبلت و...) در كشور و با توجه به اينكه در مورد برخي از كالاها نظير لپ تاپ ما توليد داخلي نداريم نياز بازار از چه محلي تامين مي‌شود؟

اين سوالي است كه بايد از افرادي كه اين تصميم را گرفته‌اند پرسيده شود. البته ما در اين رابطه در حال انجام مذاكراتي هستيم. اما فكر نمي‌كنم نتيجه اين مذاكرات همان چيزي باشد كه واردكنندگان انتظار دارند.

اينكه مي گويند در صورت اجراي اين تصميم شاهد رشد قاچاق در مورد لپ‌تاپ و موبايل مي‌شويم درست است؟

قطعا همين‌طور است. اما بهتر است در اين مورد مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و افرادي‌كه اين تصميم را گرفته‌اند اظهار نظر كنند."
ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سه خبر از سه منبع مختلف در این حوزه نشان دهنده این هست که اکثر موارد گفته شده متناقض هست!به نظرتون به کدوم میشه اعتماد کرد!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سه خبر از سه منبع مختلف در این حوزه نشان دهنده این هست که اکثر موارد گفته شده متناقض هست!به نظرتون به کدوم میشه اعتماد کرد!

من تو تابناک دیدم خبر رفع ممنونعیتو دیگه نمیدونم والا!!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

به اونی که وارد کننده میگه؟؟؟ باید از اون پرسید؟؟؟ :D

فعلا هم اونی که تواخبار تلویزیون گقته می شه!!! :blink:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

به اونی که وارد کننده میگه؟؟؟ باید از اون پرسید؟؟؟ :D

فعلا هم اونی که تواخبار تلویزیون گقته می شه!!! :blink:

من که اعصابم خورد شده!با این وضعیت همه ی دوستانمون تو صنف کامپیوتر تو شهرمون تعطیل کردند!پاساژهای کامپیوتر مثل مناطق متروکه شده!واقعا رفتم پاساژ خوف برم داشت...

یکی یه چیزی میگه فرداش یکی دیگه به نحوی تکذیبش می کنه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

می دونم می دونم خودمونم اینجا اینطوریه کلیه فروشگاهها! :D

دوران سختیه ایشاله مشکل اصلی برطرف بشه! :Not Worthy:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

معين جان هنوز ممنوعيت ها برداشته نشده.

وليكن طبق تجربه خودم از موارد مشابه يك كمى زمان ميبره تا ممنوعيت ها برداشته بشه. ممكنه 6 ماه طول بكشه. نبايد عجله كرد. هميكنه اعلان ميكنند منعى نيست - اين يعنى تو فكرش هستيم در آينده نزديك آزاد كنيم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برای ما که فرقی نمیکنه . همچنان جنس ها را با قیمت فضایی باید خرید کرد.

ویرایش شده توسط farhad_farhad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تا اونجا که من نت رو زیر و رو کردم :

"قطعات کامپیوتری که نمونه داخلی دارند مثل موس و کی برد و کیس(نمی دونمستم اینارو تولید می کنند تو ایران منظورشون چه شرکتی هست!)واردات ممنوع هست.

موبایل،لپتاپ،تبلت و .... که لوکس هستند ممنوع

سایر قطعات کامپیوتر ممنوع که نیست هیچ بلکه ا.ر.ز. غ.ی.ر مر.جع هم دریافت می کنند(که البته که داده و کی گرفته این مورد رو)

حالا چرا من اسم تاپیک رو گذاشتم تصمیم گیری!به چند دلیل :

1-اینکه احتمال داشت آرتیکل مستقیم رو بزنم برای سایت مشکل بشه پس این عنوان رو برگزیدم

2-عدم تصمیم گیری درست دو.ل.ت مردان (یا علمش رو ندارند درست تفکیک کنند و یا سردرگم هستند خودشون هم نمیدونند قرار چیکار بکنند و هزار تا یا دیگر...

3-اینکه دوستان و آشنایان دائم با من تصمیم می گیرند که فلان قطعه،فلان لپ تاپ و فلان موبایل رو میخواهیم بخریم!الان بخریم یا بذاریم بعدا!واقعا آدم میمونه چی بگه و نمیشه درست تصمیم گرفت!

4-بعضا دوستانم ازم مشورت میخوان جهت تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مغازه خود را تعطیل کنند و یا منتظر بموند اوضاع درست بشه!

(طرف 1200 اجاره میده برج پیش فقط 1 سیستم بسته خوف برش داشته!)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

معمولا وقتی چند خبر متناقض از سوی افراد مسئول منتشر میشه یعنی اینکه هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و منتظر هستند یک فید بک از بازار و جامعه بگیرند ببیند واکنش چی هست.

فقط خدا داند و بس.

ویرایش شده توسط maxel134
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با درود خدمت تمامی دوستان گرانقدرم

حقیقتش منهم طبق معمول هر روز که سایتهای خبری رو مطالعه میکنم به این اخبار طبق

معمول همیشگی ضد و نقیض بر خوردم و دیگه کاملا برام این مسایل عادی شده .

دوستان عزیز واقعیت اینه که هر چیزی بخواد واقعا متحول بشه و ظاهر فریبی نباشه پشتوانه

میخواد . اقا جون دیگه حساب دو دو تا چهار تاست . خیلی راحت میشه متوجه شد ! همانطوری

که تو پست های قبلی گفته بودم بد نیست توجه کنید . البته این نظر منه !

اخه این مسئله خنده دار ضد و نقیض گوئی فقط مختص به مورد کامپیوتر و ای تی که نیست .

شما بمن یک مورد در هر زمینه ای رو مثال بزن که توش ضد و نقیض گوئی نباشه . حالا هر چی!!

یه روز یکی یه چیزی میگه فرداش یکی دیگه تکذیب و اونهم باسه خودش ساز دیگه ای مینوازه !!

اصلا خیلی وقتا همزمان یکدفعه چندین وچند نفر حرفهای کاملا مختلف میزنند که ادم میمونه این وسط

هاج و واج و گیج و ویج که کی داره چی میگه ؟؟!!!

ای بابا !!!

" البته اینهم خودش یک نوع 30 یا سته "

http://lioncomputer....opic=15309&st=0

http://lioncomputer....pic=15309&st=10

ویرایش شده توسط MEHRAN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

معین جان وقتی که یه تصمیم بدون مشورت و بررسی تخصصی و مهندسی گرفته بشه خوب این میشه دیگه

حالا هم هر تصمیمی میگیرن به در بسته میخورن و چاره جز تکذیب و شایعه جلوه دادن موضوع ندارن

در مورد ممنوعیت موس و کیبورد و کیس اولا امکان نداره که تو کشور به این بزرگی و سلیقه های متفاوت فقط یک یا چند محصول تولید بشه که فک نکنم جوابگوی لین همه سلیقه باشه که بنده هم به شخصا در مغازه حدود 8 مدل ماوس و 11 مدل کیبورد و حدود 7 مدل کیس دارم که گاهی میبینی مشتری به همه مدلها نگاه میکنه ولی سلیقش هیچ کدوم رو پسند نمیکنه ( حالا چه جوری انتظار دارین با چند مدل داخلی که فک نکنم طراحی جالبی داشته باشن جوابگوی سلیقه های مشتریها باشن ؟؟)

به نظر بنده هیچ یک از این تصمیمات نمیتونه عملی بشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اخبار ضد ونقیض تکذیب و تائید و ..."اینها باعث میشه "سنسور های شما" از کار بیوفته" بعضا به همین دلیل منتشر شدند.

شوک که میدونید یعنی چی ؟ بهت هم که میدونید...

یک آدم شوک زده دقت کردید تا مدتی عکس العملی نمیتونه نشون بده ؟ یا اینکه عکس العمل نادرستی ممکن هست نشون بده!

شوک و بهت اقتصادی چیزی هست که همگی درگیرش هستیم از سطوح بالای اقتصدی تا افرادی که مشکل نان شب دارند.

تصمیم "بگیرند" یا تصمیم "نگیرند" تصمیم خوب یا بد درست یا نادرست و .....

با توجه به اینکه در نهایت خود شما تصمیم باید بگیری یک "تصمیم عملی" بگیر.

افراد زیادی تو بازار شنیدم جمع کردن بعضی با ضرر و بعضی با دید آینده نگری.

افرادی هم هستند و منتظر اتفاقات در گذر زمان...

هر کسی شرایط خودش رو بهتر میدونه و با توجه به اون تصمیم عملی باید بگیره برای راه کار اینکه کمتر متضرر بشه یا اینکه در جای دیگری سرمایه گذاری کنه برای سود بهتر.

نظر من این هست که بازگشت آرامش طولانی تر از اون چیزی هست که فکرش رو میکنی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...