رفتن به مطلب

رایانه‌ای که هیچگاه crash نمی‌کند.


gheysar1364
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا:

 

برای همه‌ی ما اتفاق افتاده است که در حین کار با رایانه درست در حالی‌که مشغول انجام کاری هستیم که سیستم از دسترس خارج شود وبه اصطلاح crash کند که این امر در سیستم‌های مبتنی بر ویندوزبیشترمشاهده می‌شود.

 

اخیرا دانشمندان کالج دانشگاهی لندن به راهکاری‌ دست یافته‌اند که می‌تواند به وقوع پیوستن این حالت نامطلوب را برای همیشه ناممکن سازد. رایانه‌های امروزی به طور عمومی به این صورت کار می‌کنند که با فراخوانی داده از حافظه (مانند هارد دیسک) عملیات منطقی را با استفاده از پردازنده روی این داده‌ها انجام دهند سپس نتیجه یا نتایج حاصل را دوباره به حافظه باز می‌گردانند. این روند به صورت ترتیبی در رایانه انجام می‌شود تا زمانیکه دیگر پردازه‌ای(process) باقی نمانده باشد (البته برخی پردازه‌های سیستمی همیشه در حال اجرا هستند).

 

اگر طی این فرآیند، یک پردازه به حالتی برود که دیگر توسط پردازنده جهت محاسبات منطقی قابل استفاده نباشد سیستم به وضعیتی می‌رود که نمی‌تواند به این پردازه پاسخ مناسبی دهد و اینجاست که به اصطلاح crash می‌کند.

 

رایانه‌ای که محققان کالج دانشگاهی لندن طراحی کرده‌اند در بنیادی‌ترین مفاهیم علوم رایانه، با رایانه‌های امروزی تفاوت دارد از جمله این که داده (data) و دستورالعمل (instruction) را به صورت مجزا در رایانه‌های مختلف ذخیره سازی(mirror) می‌کند

 

 

به صورتیکه این سیستم‌ها روی همدیگر تاثیر منفی نمی‌گذارند و از یک حافظه‌ی مشترک جهت ذخیره سازی داده‌هایcontext-sensitive استفاده می‌کنند. زمانی که یک سیستم crash می‌کند بلافاصله داده و دستورالعمل‌های مورد نیاز خود را از سایر سیستم‌ها بازیابی کرده و عملیات خود را از سر می‌گیرد. گفته شده است که تمامی سیستم‌ها طبق یک الگوریتم خاص که ترتیب اجرای هر کدام را مشخص می‌کند، کار می‌کنند.

 

البته تا اینجای کار ممکن است رایانه crash نکند اما مشکلات بسیاری در زمینه‌ی عملکرد (performance) دارد. دو ماه دیگر کنفرانس بین‌المللیIEEE برگزار خواهد شده که توسعه‌دهندگان کالج دانشگاهی لندن تحقیقات خود در این زمینه را به صورت عملی ارایه خواهند کرد.

 

منبع: آی کلاپ

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

الان طوری شده که ما خودمون داریم کرش میکنیم چه برسه به کامپیوترمون 861419_looky.gif

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...