رفتن به مطلب

خشونت از نظر روئسای کمپانی های بازیسازی


Recommended Posts

حادثه دلخراشی که مدتی پیش در یکی از مدارس آمریکا رخ داد و به سبب آن کودکان زیادی کشته شدند، باز هم بحث خشونت در دنیای بازی های کامپیوتری را به میان آورد که امروزه به عنوان یک رسانه خشن شناخته می شوند و به همین دلیل برخی از سناتورهای آمریکا قصد دارند که درباره این موضوع دست به اقداماتی بزنند. با این حال سازمان هایی مانند Entertainment Software Association و Entertainment Consumers Association سعی می کنند تا انتقادها به این صنعت را کاهش داده و کاری کنند تا هر اتفاقی در دنیا افتاد، پای بازی های کامپیوتری به میان نیاید. اما مسئله خشونت در بازی های کامپیوتری چیز جدیدی نیست و هر چند وقت یکبار نیز انتقادهایی به آن می شود. این موضوع فرصتی شد تا روئسای کمپانی های برتر بازیسازی دنیا درباره خشونت این صنعت صحبت کنند.

 

Entertainment_Software_Association_logo.

 

Yves%20Guillemot.jpg

 

ایو گیلموت، رئیس کمپانی Ubisoft

 

در دنیای دیجیتال، قبول کردن این موضوع بسیار دشوار است. سخت است که وقتی به کسی تیراندازی می کنید، احساسات خود را کنترل کنید. به همین دلیل است که افراد زیادی این موضوع را بسیار بزرگ می کنند. این حس طبیعی ای است که در زمان بازی کردن به همه منتقل می شود، اما ما نباید فراموش کنیم که این اتفاقات در دنیای دیجیتالی رخ می دهد و به همین دلیل نباید آن را با دنیای واقعی یکی کنیم. درست است که ما در دنیای دیجیتال دست به کارهای زیادی می زنیم. شاید در God of War کارهای بسیار خشنی انجام می دهیم، اما این ها واقعی نیستند. پس مهمترین موضوع، این است که مرز این دو دنیای مختلف را بشناسیم و آن ها را با هم ترکیب نکنیم.

 

 

 

جک ترتون، رئیس SCEA

 

این موضوع کاملاً در یک دایره قرار دارد. زمانی که مردم از یک بازی خوششان می آید، نظر آن ها به آن سبک جلب می شود. بازی های تیراندازی در این چند سال بسیار پرطرفدار شده اند. بازی ها متفاوت هستند و داستان های مختلفی دارند، اما یک تجربه را منتقل می کنند. بعضی وقت ها بازی های رانندگی بسیار مورد توجه قرار می گیرند و بعضی وقت ها هم خیر. این موضوع برای بازی های ورزشی و نقش آفرینی نیز رخ می دهد. به نظر من صنعت بازی های کامپیوتری تفاوت چندانی با صنعت سرگرمی های دیگر ندارد. شما به سمتی حرکت می کنید که مشتری آن را می خواهد. اکنون بازار، بازی های تیراندازی را دوست دارد. پس ما و سایر بازیسازان نیز از این بازی ها خلق می کنیم. این موضوع در تمام سرگرمی ها دیده می شود. من نمی خواهم بگویم که در صنعت بازی های کامپیوتری خشونت دیده می شود، بلکه این گرافیک است که خشونت را زیبا جلوه می دهد. خشونت در تلویزیون و سینما به اندازه بازی بازیکنان را تحت تأثیر قرار نمی دهد. تجربه ای که در یک بازی بدست می آید، متفاوت تر از سایر سرگرمی ها است. بازی های کامپیوتری، هنری هستند که یک اجتماع را تحت تأثیر قرار داده اند.

 

Jack%20Tretton.jpg

 

پیتر مور، رئیس EA Sports و COO EA

 

از زمانی که سری بازی های Mortal Kombat راهی بازار شدند، این صحبت به وجود آمد. خون سبز روبروی خون قرمز قرار می گیرد! اما آیا این موضوع تنها تأثیری است که صنعت بازی روی مردم می گذارد؟ آیا صنعت بازی های کامپیوتری جوانان را نسبت به خشونت بی احساس می کند؟ جواب من "خیر" است. به نظر من بسیاری از این انتقادها به این دلیل است که این صنعت روز به روز در حال بزرگتر شدن است و بازیسازان نیز نمی خواهند که مخاطبانشان را از دست بدهند. در هر زمان سرگرمی های خاصی مورد توجه قرار می گیرند. امروزه قرار گرفتن در لباس یک فرد نظامی بسیار هیجان انگیز است و به همین دلیل در دنیای بازی های کامپیوتری نیز این موضوع بیشتر به چشم می خورد. به نظر من این موضوع باعث می شود تا بازیکنان در تمام زندگی مشغول بازی کردن باشند. بازی هایی با درجه سنی M باعث پیشرفت صنعت بازی شده اند، چرا که این بازی ها چیزهایی را به بازیکنان می دهند که بازار خواستار آن است.

 

Peter-Moore.jpg

 

استراس زلنیک، رئیس کمپانیTake-Two Interactive

 

خشونت بیشتر به این موضوع برمی گردد که میزان تحمل مردم تا چه اندازه است. آیا بریدن گلو نهایت میزان تحمل شماست؟ اما چرا این عمل از تحمل شما خارج است؟ آیا این کار باعث بروز احساسات می شود؟ آیا انجام دادن این کارها در دنیای بازی ها باعث می شود تا شما آن را در دنیای واقعی نیز انجام دهید؟ به نظر من به دلیل اینکه خشونت در دنیای بازی ها به شکلی بسیار زیبا طراحی می شود، سریعاً مورد توجه قرار می گیرد! ما در بازی هایی که خلق می کنیم، خشونت زیادی نداریم که بتوانم درباره آن صحبت کنم و دلیل آن هم تیم های بازیسازی هستند که ما در اختیار داریم. به نظر من یک بازی تنها به دلیل وجود صحنه های خشن فروش نمی کند. برای ساخت یک بازی، باید به این موارد توجه زیادی داشت. من همیشه به این موضوع توجه می کنم، چون درباره آن باید تصمیم های سختی گرفت. ما در یک صنعت هنری هستیم و باید پشت آن بمانیم.

Strauss-Zelnick.jpg

 

 

نویسنده: مجید نوردوست
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 5 ماه بعد...

خوب نمیشه که همه چیرو انداخت سر بازی ها! 8-X

ما بچه که بودیم فیلم بروسلی رو که نگاه میکردیم میفتادیم به جون هم! :D

اصل خوانوادست که باید بچه رو کنترل کنه و بازی متناسب با سن بچه واسش خریداری کنه. :mellow:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...