رفتن به مطلب

7950 یا 660ti


Recommended Posts

دوستان با بعضی ها بحث کردن مثل کوبیدن اب تو هونگ (یا اونگ نمیدونم کدومش درسته  :D ) هست پس بحث الکی فایده نداره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 66
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

دوستان با بعضی ها بحث کردن مثل کوبیدن اب تو هونگ (یا اونگ نمیدونم کدومش درسته  :D ) هست پس بحث الکی فایده نداره

البته به نظر من که بحث جالبیه مثل نظر سنجی هست.این دو کارت از لحاظ فریم دهی توی گیم همرده هستند و کارت 660 ti فیزیکس داره که 7950 نداره اما 7950 از لحاظ سخت افزاری برتری داره.دیگه بسته به علاقه هر کی انتخوابی داره که از نظر من مشکلی نداره.

من خودم به شخصه فیزیکس برام مهم نیست(تعداد بازی های با تکنلوژی فیزیکس انگشت شمارن) و بیشتر به قدرت سخت افزاری مثل vram یا bit یا قابلیت اور بدون ولتاژ اهمیت میدم و میگم 7950.حالا ممکنه کسی بگه انویدیا یا مثلا فیزیکس و 660 ti.

ویرایش شده توسط zaminz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مساله مهم قیمته. شاید همه  جای دنیا 7950 رو با GTX670 مقایسه کنن، ولی توی ایران باید 7970 رو با 660Ti مقایسه کرد!!! اینجا 7950 نسبت به تمام کارتهای دیگه حتی کارتهای خود AMD، قیمت بهتری نسبت به کارایی داره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مساله مهم قیمته. شاید همه  جای دنیا 7950 رو با GTX670 مقایسه کنن، ولی توی ایران باید 7970 رو با 660Ti مقایسه کرد!!! اینجا 7950 نسبت به تمام کارتهای دیگه حتی کارتهای خود AMD، قیمت بهتری نسبت به کارایی داره.

دقیقا درست میگید.اینجا قیمت کارت انویدیا بسیار بالاتر از قیمت جهانی کارت هست.معمولا کارت 7950 به علت قدرت بالاتر سخت افزاری و مثلا مینیمم فریم (که از ماکزیمم و میانگین بسیار مهم تر هست)بالایی که داره با 670 مقایسه میشه اما تو ایران اینطور نیست.تازه 660ti رو برتر میدونن شاید قیمتشم توی این نظر بی تاثیر نباشه.اینجام بخونین خالی از لطف نیست.

http://www.overclock.net/t/1299314/h-660-ti-oc-vs-670-oc-vs-7950-oc

ویرایش شده توسط zaminz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

7950 کارتی واقعا کولاک هستش و واقعا هم از نظر قیمت و هم کارایی گزینه بهتری هست تا خرید 660 ti

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

آقا حالا ببینم میتونید یه کاری بکنید وبهونه ای بدید دست فروشنده ها که این کارتهای  AMD رو هم به قیمت کارتهای NVIDIA برسونید؟؟؟؟؟؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تازه این مقایسه گرافیک 660 ti power edition که حداکثر اور کارخونه ای با 7950 رفرنس هست . با درایور جدید بازم 7950 بهبود پیدا کرده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقا حالا ببینم میتونید یه کاری بکنید وبهونه ای بدید دست فروشنده ها که این کارتهای  AMD رو هم به قیمت کارتهای NVIDIA برسونید؟؟؟؟؟؟؟؟

به جایی که قیمت nvidia نورمال شه ati هم گرون میشه :lol:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان ممنون از نظر هاتون فقط دو تا سوال دارم یک این که cpuمنi72600kو میخواستم ببینم با atiمشکل ایجاد نمی کنه چون میگن بهتره با اینتل انویدیا برداری؟

دوم هم این که کارت رفرنس یعنی چی؟ :blink: ممنون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نه مشگلی ایجاد نمیکنه من هم cpu intel داشتم با کارت amd وهم cpu amd با کارت nivda هیچ فرقی نمیکنه.

فقط درایور تمام چیپ های مادربورد باید نصب کنی .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کارت رفرنس هم یعنی فن معمولی روش باشه

رفرنس:http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3&sgid=1157&pid=1443&psn=&lid=1&leg=0

غیر رفرنس:http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3&sgid=1157&pid=1515&psn=&lid=1&leg=0

کارت های که غیر رفرنس هستن قابلیت اور کلاک بهتری دارن به دلیل خنکی بیشتر.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته به نظر من که بحث جالبیه مثل نظر سنجی هست.این دو کارت از لحاظ فریم دهی توی گیم همرده هستند و کارت 660 ti فیزیکس داره که 7950 نداره اما 7950 از لحاظ سخت افزاری برتری داره.دیگه بسته به علاقه هر کی انتخوابی داره که از نظر من مشکلی نداره.

من خودم به شخصه فیزیکس برام مهم نیست(تعداد بازی های با تکنلوژی فیزیکس انگشت شمارن) و بیشتر به قدرت سخت افزاری مثل vram یا bit یا قابلیت اور بدون ولتاژ اهمیت میدم و میگم 7950.حالا ممکنه کسی بگه انویدیا یا مثلا فیزیکس و 660 ti.

سلام.آقا میشه یو توضیح بدید فیزیکس چی هست؟ :blink:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.آقا میشه یو توضیح بدید فیزیکس چی هست؟ :blink:

 

درود عزیز یه توضیح اجمالی کلی در رابطه با فیزیکس :

 

در دنیای فیزیکی محیط پیرامون ما علاوه بر رنگ، شکل و بوی هر شیء خصیصه‌های بی‌شمار دیگری از جمله وزن، چگالی، خاصیت ارتجاعی و… وجود دارد که بر چگونگی تعامل با اشیای دیگر تاثیرگذار هستند. توپی لاستیکی‌ که به زمین برخورد می‌کند، مایعی که شکافی را پر می‌کند، بمب که موجب نابودی یک دیوار می‌شود و مواردی از این دست مثال‌هایی هستند که در زندگی واقعی وجود دارند و توسعه‌دهندگان بازی‌ها باید آنها را به بهترین شکل برای بازیکن تداعی کنند. با پیشرفت فناوری‌های به‌کاررفته در کارت‌های گرافیکی تولیدکنندگان بازی‌های ویدئویی توانسته‌اند صحنه‌های بسیار پیچیده‌ای را بدون نگرانی از افت فریم‌ها به وجود آورند. همان‌طور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تعاملی یک بازی، اعمال قوانین فیزیک به بهترین نحو است؛ به همین دلیل فناوری PhysX به میدان آمد تا دست توسعه‌دهندگان و طراحان را در این زمینه باز بگذارد.

 

 

چرا PhysX

مساله اصلی در پیاده‌سازی قوانین فیزیک در بازی‌ها و محیط‌های تعاملی سه‌بعدی این است که برای تقلید دقیق رفتار اشیا در دنیای واقعی نیاز به قدرت پردازشی بسیار بالایی داریم. زمانی که برای اولین بار پردازنده‌های دوهسته‌ای به بازار آمدند، به نظر می‌رسید می‌توان یکی از این هسته‌ها را به پردازش محیط فیزیک و دیگری را به الگوریتم‌های بازی از جمله مسیریابی، هوش مصنوعی و… اختصاص داد. اگرچه این راه‌حل در ابتدای کار منطقی به نظر می‌رسید، با این حال برای تداعی محیط‌های پیچیده و دارای عناصری از جمله دود و آب، پردازش نهایی در برخی موارد با ایراداتی مواجه می‌شد و سرعت رندر پایین می‌آمد. به عبارت دیگر به یک دستگاه محاسباتی نیاز بود تا با یک معماری موازی، بتواند محاسبات پیچیده مربوط به محیط‌های شلوغ را راحت‌تر انجام دهد.

Nvidia_physx_official_logo_thumb.png

مساله فیزیک از سال‌ها پیش تاکنون، به موضوعی داغ در صنعت بازی تبدیل شده است چرا که توانایی رندر محیطی واقعی‌تر، به معنای توانایی در ساخت بازی‌هایی است که باورپذیرتر و جذاب‌تر هستند. یکی از تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته طراحی و پیاده‌سازی فناوری PhysX است. این فناوری می‌تواند تا حدی گیج‌کننده باشد زیرا تنها برخی از بازی‌ها از آن پشتیبانی کرده و همچنین سخت‌افزار خاصی برای به کار بستن آن مورد نیاز است.

ریشههای فناوری

فناوری PhysX، در اصل نوآوری شرکتی به نام Ageia است. این شرکت در سال ۲۰۰۲ به طور خاص برای مقابله با مشکلات پیش روی تداعی فیزیک در محیط‌های تعاملی، راه‌اندازی شد. متاسفانه مهندسان Ageia، پس از آغاز به کار به این نتیجه رسیدند که مساله‌ای که با آن رو‌به‌رو هستند به این سادگی‌ها هم حل‌شدنی نیست. یکی از مشکلات اصلی به تعدد تولیدکنندگان سخت‌افزاری مربوط می‌شد، زیرا تدوین یک استاندارد عمومی برای همه آنها کار ساده‌ای نبوده و نیست. Ageia، امیدوار بود که با ایجاد یک روش استاندارد می‌تواند سود کلانی به جیب بزند. بدین منظور در ابتدای کار ایده فروش یک کارت مجزا، برای بهبود موتور فیزیک بازی‌ها را مورد آزمایش قرار داد اما هرگز نتوانست مصرف‌کنندگان را متقاعد کند که علاوه بر یک کارت گرافیکی به یک کارت فیزیکی جداگانه هم نیاز دارند. به این ترتیب شرکت Ageia به همین منوال در مشکلات خود دست و پا می‌زد تا بالاخره انویدیا آن را در سال ۲۰۰۸ خریداری کرد. از اینجا به بعد بود که قضیه شکل دیگری به خود گرفت. هدف انویدیا از همان آغاز مشخص بود؛ این شرکت می‌خواست کاری کند که پردازنده‌های گرافیکی‌اش (GPU) نسبت به دیگر تولیدکنندگان توانایی‌های بیشتری داشته باشند و ظاهرا تا حدی موفق به انجام این کار شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

physx_ageia_logo_thumb.jpg

چگونه میتوان PhysX را به کار گرفت

برای اینکه بتوانید از قابلیت این فناوری استفاده کنید به دو چیز نیاز دارید: یک بازی که از سخت‌افزار PhysX پشتیبانی می‌کند و یک کارت گرافیک انویدیا با ویژگی نامبرده. شرکت انویدیا لیست بازی‌هایی را که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند در سایت رسمی‌اش آورده است و برای انتخاب یکی از آنها کافی است سری به اینجا بزنید. فعال کردن امکان PhysX برای برخی از بازی‌ها تفاوت چندانی در روند اجرا ندارد در حالی که در برخی دیگر به طور محسوس می‌توان این قابلیت را مشاهده کرد. از جنبه سخت‌افزاری باید توجه داشته باشید که کارت گرافیک شما از این فناوری پشتیبانی کند. از آنجایی که فناوری PhysX بخشی از سابقه ابتکاری CUDA به شمار می‌رود، هر نوع کارت گرافیکی که از آن پشتیبانی کند دارای امکان PhysX هم خواهد بود. CUDA در واقع یک پلتفرم محاسباتی موازی و مدل برنامه‌نویسی است که افزایش قابل توجهی در توانایی پردازش گرافیک را موجب می‌شود. از سال ۲۰۰۶ که این فناوری معرفی شده تاکنون در بیش از ۳۰۰ میلیون پردازنده گرافیکی نوت‌بوک، سیستم‌های شخصی و ابررایانه‌ها به کار گرفته شده است. برای مشاهده لیستی از GPUهایی که از CUDA استفاده می‌کنند . به طور پیش‌فرض بسیاری از بازی‌ها وجود PhysX را شناسایی کرده و نیازی به دستکاری برای فعال‌سازی آن وجود ندارد. در برخی دیگر از بازی‌ها باید به سراغ تنظیمات موجود بروید و این قابلیت را در وضعیت Enable قرار دهید.

نسخه جدید PhysX

تیم توسعه انویدیا کیت نرم‌افزاری نسخه سوم PhysX را که شامل مجموعه توابع و کتابخانه‌های کامپایل‌شده می‌‌شود، در اختیار برنامه‌نویسان و بازی‌سازان قرار داده است. در این نسخه جدید توابع بهینه‌شده از جمله تشخیص برخورد collision detection تعبیه شده و PhysX را به ابزاری کارآمد برای شبیه‌سازی قوانین فیزیک تبدیل کرده است. به این ترتیب، توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، کنسول‌ها و سیستم‌های PC می‌توانند از امکانات از پیش‌نوشته‌شده این کیت توسعه بهترین بهره را بگیرند. از قابلیت‌های نسخه جدید PhysX می‌توان به Task Manager پرکاربرد آن اشاره کرد؛ با استفاده از این بخش می‌توان وظایف مختلف را در سیستم‌های چندهسته‌ای به سادگی مدیریت کرد و آنها را در توسعه بازی مد نظر قرار داد. به علاوه با وجود بخشی با عنوان PhysX Visual Debugger، می‌توان عملکرد و تجزیه تحلیل حافظه را در پلتفرم‌های متنوع به صورت گرافیکی مشاهده کرد. تا پیش از این مشاهده این بخش فقط توسط سیستم‌عامل ویندوز امکان‌پذیر بود در حالی که در نسخه جدید توسعه‌دهنده می‌تواند درخواست‌های مربوط به مدیریت حافظه را در پلتفرم‌هایی چون کنسول بازی هم مورد تجزیه تحلیل قرار دهد. یکی دیگر از امکانات SDK نسخه سوم، Unified Code Base نام دارد و بدان معناست که کدهای نوشته‌شده در سیستم‌عامل‌های مختلف به شکلی یکپارچه درآمده و در تعویض پلتفرم نیازی به تغییر منبع برنامه – به صورتی که قبلا وجود داشت- نیست.

 

 

امیوارم مفید بوده باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...