رفتن به مطلب

کیت های كاهش مصرف سوخت ___ حتما بخونید


Mohamad Hajati
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

post-11548-0-52357300-1373541735.jpg

کيت‌ ها و مواد شيميايي که به عنوان کاهنده مصرف سوخت در بازار عرضه مي‌شوند، نمي‌توانند در کاهش مصرف سوخت اثرگذار باشند، بلکه در موارد زيادي اثر مخرب زيست محيطي نيز ايجاد مي‌کنند.

این نوع از محصولات تنها به منظور سود جويي و سوء استفاده از شرايط افزايش قيمت سوخت عرضه مي شود و مخصوصا روي سيستم هاي انژکتوري مجهز بهECU هيچ اثري ندارند.

کيت هايي که روي مسير هواي ورودي نصب مي شوند، ممکن است در خودروهاي کاربوراتوري تاثير بسيار ضعيفي داشته باشد، اما در موتورهاي انژکتوري برخوردار از طراحي روز جهاني، انژکتورها تا جاي ممکن به محفظه احتراق نزديک شده و طراحي سرسيلندر ودريچه ها به گونه اي است که جريان مناسب هوا به سوخت ايجاد مي کند؛ لذا اين قبيل کيت ها عمدتا افت عملکرد و بازده تنفسي و راندمان موتور و همچنين كاهش قابليت رانندگي خودرو (کاهش شتاب صفر تا 100)را در پي دارد.

نوع ديگري از کيت هايي که با ادعاي کاهش مصرف سوخت به بازار آمده‌اند که روي لوله هاي سوخت نصب مي‌شوند نيز هيچ اثري در کاهش مصرف سوخت ندارد.

در علم موتور و قواي محرکه نيز تا کنون در خصوص اثر اين قبيل وسايل اضافه مقاله علمي و مورد تاييد داده نشده است.

سوخت افزوده که با عنوان مکمل و يا قرص کاهش مصرف از آن نام برده مي‌شود هم می توان مخرب ‌ترين ماده در اين زمينه نام برد ؛ اين مواد به دليل افزايش آلايندگي و اثر عميق تخريبي و متالورژيکي و زيست محيطي بايد از نظر استانداردهاي آلايندگي 100 درصد غير قانوني اعلام شود.

می توان خورندگي و اختلال در ايمني و عملکرد موتور (EMS) را از ديگر عواقب استفاده از اين قبيل افزودني ها نام برد و رفتار رانندگي را مهم ترين عامل در کاهش مصرف سوخت دانست و از مراجع و نهادهاي مرتبط میخواهم تا به فرهنگ سازي در مورد بهبود رفتار رانندگي در سيکل شهري پر ترافيک با پرهيز از شتاب گيري و ترمزگيري شديد و همچنين در سيکل اتوبان با حرکت ثابت بين 90 تا 110 کيلومتر بر ساعت، اقدامات لازم از نگاه آموزشي و امکانات اياب و ذهاب بيشتر به عمل آورند.

اگر اينگونه وسايل و ادوات مورد تاييد قرار مي‌گرفت، به طور قطع در خطوط توليد کليه خودروسازان معتبر جهاني با توجه به رقابت پذيري در کاهش مصرف سوخت و ارتقاي سطح آلايندگي استفاده مي‌شد که در این صورت تکنولوژی انحصاری کمپانی های معتبر جهانی می شد به نحوی که سازندگان این سیستم ها دیگر نیازی به هیچگونه تبلیغات و معرفی تولیداتشان مثل حال حاضر نداشتند!

منبع:
سایت فنی مهندسی آینده سازان خودرو
| نویسنده: مهندس عشقی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

99.9 درصد از این جور دستگاه ها کاملا بدون تاثیر هستند و حتی تاثیر منفی هم دارند. حتی در اروپا هم ده ها نوع از انواع و اقسام این جور کاهنده های مصرف سوخت حتی به قیمت های خیلی بالا (برای ما) فروخته میشه که تقریبا همه شون بی تاثیر هستند. چند وقت پیش یک اپیزود از برنامه معروف Fifth Gear رو میدیدم که 4 تا از معروفترین مارک های اونها رو با ابزار دقیق و به طورکاملا اصولی بررسی کردند و همه شون نه تنها مصرف رو کاهش ندادند بلکه باعث افزایش مصرف سوخت هم شدند. جالبه که قیمت هاشون حتی به بالاتر از 300 پوند هم میرسید!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...