رفتن به مطلب

شرکتهای گارانتی ضرر یا سود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


سعید حسینی
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

درود دوستان گلم

توی این چند وقت مشکلات زیادی در زمینه گارانتی داشتیم و وقتی احساس مشتریها رو در این زمینه جویا میشدیم کاملا دل شکسته و دلگیر بودن از شرکتهای گارانتی . البته خودمون که کالاهای زیادی رو برای شرکتهای گارانتی ارسال میکنیم مشکلات بیشتری داریم و بعضی وقتها مشتریها فکر میکنن ما اونجا اشنا داریم و کار ما رو بهتر انجام میدن که این کاملا نظر اشتباهیه دوستان گلم . شرکتهای گارانتی که به اصطلاح از دید شما بسیار معتبر هستن بیشتر نفع خودشون رو در نظر میگیرن و اگر زورشون برسه همون جواب ساده رو هم به منو شما نمیدن .

 

اصل ماجرا و ماجراهای این چنینی :

حدودا چند هفته پیش دو عدد رم 2400 ژل 16 گیگ ارسال کردیم برای شرکت سازگار ارقام و یا همون در امتداد سازگار , چند روز بعد زنگ زدن گفتن که این رم رو ما نداریم و میتونیم پولشو بهتون بدیم گفتم چقدر میدین گفتن 370000 تومان بابت دو تا رم و هنوز هم توی همون شرکت گارانتی هستش . قیمت این رم در بازار در حال حاضر 550000 تومانه اگر موجود باشه . مشتری ما هم قبلا خریده بود 680 تومان . حالا خودتون قضاوت کنید اگر شما بودید چه حالی بهتون دست میداد ؟؟؟؟؟؟؟

 

دو تا مادربورد H87 pro فروختیم به مشتری 550 تومان چند هفته پیش و هر دو خرابه و توی گارانتیه و شرکت سازگار ارقام میگه نداریم و بجاش 468000 تومان میدیم

 

SSD 180 intel فرستادیم گارانتی البالو میگه نداریم و 400 تومان میتونیم پول بدمی در حالی که به مشتری فروخته شده 625000 تومان .

 

همه این کالاها توی گارانتی هستش .

 

از اونجایی که کالاها وقتی خراب میشه مربوط به گارانتیه و ما نیتونیم کاری انجام بدیم بجز اینکه همانطور که توی راهنمای خرید نوشتیم فقط ارسال کنیم گارانتی و پیگیری کنیم . البته خیلی وقتها بوده شرکتهایی مثل گرین ما رو ساپورت کردن و خیلی جاها نگذاشتن حس بدی به مشتری دست بده .

 

وقتی بهشون میگی چرا اینجوریه میگه قیمته روزه میگیم به قیمت روز بخر به ما بده میگه نداریم :blink:

 

پیشنهاد :

گارانتی شرکتی در بازار خیلیها معنیش رو میدونن ( یعنی شرکتهای غیر معروف و جدیدی که قبلا اون برند و کالا رو شرکت دیگه ای گارانتی میکرده و میکنه ) .

امروز به طور مثال asus H77 V گارانتی شرکتی تقریبا 400 تومانه و گارانتی سازگار ارقام 480 تومانه . یعنی کالاها با گارانتی هایی مثل ویستا و یا سازگار ارقام تقریبا بین 50 تا 100 تومان گرونتر فروخته میشه و اسم گارانتی اصلی روشه .

 

حالا انتخاب با شماست که چی کار کنید من هیچ توضیح دیگه ای نمیدم و فکر میکنم چنین تجربه هایی خیلی از شماها داشته باشید .

 

لطفا اگر کسی چنین تجربه هایی داشته فقط تجربش رو بنویسه و از پستهای بیهوده و خارج از این بحث دوری کنید دوستان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 91
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

تصاویر ارسال شده

خوشبختانه من تا حالا گذرم به این پدر سوخته ها نخورده و فقط رم گوشی و فلش بردم گارانتی و تعویض یا تعمیر شده :|

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

 

جناب حسینی فکر کنم در جریان چند سال پیش بورد UD9 من باشین !!!

 

اون موقع که من خریدم به تعداد وارد ایران شده بودش و متاسفانه دچار مشکل شد ( تا یکسال هم موجودی به تعداد بودش ) . گارانتی هم قبول نکرد و گفتم فقط درصدی از هزینه رو پس میدیم و یه بورد UD7 ، خلاصه اینو برداشتم که اینم دچار مشکل شد و چند هفته ای ( کمتر از 16 روز اینا ) دوباره بهم UD7 دادن /

 

نتیجه شخصی خودم :

 

همیشه توی این کشور باید دنبال چیزی ( خوردنی - قطعه - پوشیدنی و ... ) باشی که از نظر کمیت حرف اول رو میزنه + کیفیت نه اینکه اول کیفیت + کمیت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام به دوستان لیونی

من هم یه ASUS P8Z68-V داشتم با گارانتی ویستا که پارسال (دوسال از گارانتیش مونده بود) کارت صوتی ش از کار افتاد. شرح عیب رو نوشتم و دادم به شرکت... بعد از یک هفته کالا حاضر شد (اس ام اس رو هنوزم دارم) و رفتم گرفتمش. با کلی ذوق نصبش کردم و .... باز هم همون مشکل پابرجا بود.. نامردا فکر کنم حتی دست بهش نزده بودن. زنگ زدم پیگیری کردم.. طرف گفت کارشناس فنی ما چک کرده و سالم بوده!!!  گفتم اگه سالم بوده چرا من رو یک هفته چرخوندین؟؟ خلاصه منم لجم گرفت و یه روز مرخصی گرفتم و مین رو بردم شرکت و بهشون ثابت کردم که ایراد داره و پذیرفتن. ولی گفتن این مدل رو نداریم و معلوم نیست کی بیاد. می تونین صبر کنید تا موجود بشه یا اینکه ما 180 تومن قیمت مین برد رو بهتون می دیم... من رو می گی :wacko: ... تو بازار قیمت 500 بود اونوقت اینا با 180 می خواستن سروته قضیه رو هم بیارن. خلاصه منم که دیدم اعصاب و روانم داره درگیر می شه کل قضیه رو بی خیال شدم و یه کارت صوتی جدا گرفتم و عطای گارانتی رو به لقاش بخشیدم. در کل همونطور که خیلی هامون می دونیم.. گارانتی تو ایران عموما کشکه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته همشون اینجوری نیستن، سازگار برای من هم پیش اومده که می گه کالا رو نداریم و موقع پول پس دادن قیمتش با بازار تفاوت زیادی داره ، دلیلشم می گه واسه اینه که ما وارد کننده ایم شما از دست واسطه می خری ما قیمتی که برای خودمون در میاد به شما بر می گردونیم نه قیمتی که از واسطه می خرید

اما یه گارانتی هایی مثل ماترکیس فکر می کنم خوب عمل می کنن، ماتریکس خیلی راحت بوردت خراب باشه می گیره و تعمیر نشه یکی نو می ده، ویستا هم بگیر نگیر داره کار من رو که راه انداختن اما ناراضی هم زیاد داره

در کل بستگی به جنس و گارانتی اش داره یک سری گارانتی ها توی پیچوندن مشتری شناخته شدن نمونش همین سازگار یا آواژنگ و ...

 

من فقط می گم برای یک سری برند ها مثل Apple اصلا پول بالای گارانتی ندید چون اسما گارانتی ان رسما ممکنه اصلا نیرو واسه تعمیرات هم نداشته باشن

ویرایش شده توسط ArashSDT
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من خودم شخصا فقط گارانتی گرین رو قبول دارم و تنها شرکتی بوده که واقعا بدون هیچ ترس و دلهره ای از بابت پیچوندن به شرکت مراجعه کردم.

 

واسه قطعات دیگه هم سعی میکنم گارانتی شرکتی بگیرم تا لااقل 60-50 تومن کمتر دربیاد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام به اقای حسینی دوست عزیز من در این کشور چیزی به اسمه همیّت ملی ندیدم ولی با ابتکار شما می شود این کار را کرد وشرکتهایی را که به حقوق مشتری ارزش قائل میشوند واز زیر مسولیتشان شانه خالی نمی کنند معرفی کرد تا بین ادمهای با انصاف وبی انصاف تفاوت باشد تا کسانی که اطلاعات کمتری از این شرکتها دارند متحمل ضرر نشوند با تشکر از شما وتمام ایرانیهای با انصاف

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

 

 

من هم همچین تجربه ای رو با شرکت آسمان داشتم !

 

مین M5A97 Pro Asus که قیمت بازارش حدود 400 تومان بود رو شرکت آسمان مبلغ 330 تومان عودت دادند متاسفانه.

 

در مورد گارانتی شرکت فیلیپس هم که شرکت شکوفا هست یک توضیح بدم که یکسری یک عدد هنس فری فلیپس از آقای حسینی خریدم و پس از مدتی دچا کشیدگی سیم و قطعی شد و وقتی به شرکت شکوفا مراجعه کردم بدون هیچ چون چرایی تعویض کردند و پس محرض شدن خرابی قطعه نویی که جایگزین شده بود دوباره یک عدد نو دیگر آوردند ! و به بنده گفتند از تاریخ خرید تا مدت دوسال اگر آسیبی دید که بصورت فیزیکی محرض نبود(مثلا کشیدگی سیم و قطع شدن از داخل) بیارید و ما تعویض می کنیم.

یکی دیگه از مراجعین هم اومد که مدل هنسفری ایشون رو نداشتند چند مدل در همون رنج قیمت آوردند و گفتند یکیش رو انتخاب کن برات جایگزین کنیم.

 

خداییش گارانتی مسئول و پاسخگویی بودند و من فکر می کنم در مقوله گارانتی شرکتهایی که بیشتر اسم در کردند و سر زبون ها افتادند خدمات به مراتب کمتری دارند.

 

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من معتقدم که همیشه هم نباید در برخورد با شرکت های گارانتی کننده نرمی نشون داد.اما تجربیات من:

 

ویستا پخش:

 

چند سال پیش یک بورد MSI سوکت 775 داشتم که مشکلی داشت و رم میسوزوند.کلاً اتصالی داشت دوبار مغازه داری که ازش خریده بودم فرستاد ویستا و هر بار پس میفرستادن که هیچ مشکلی یافت نشد.آخرشم مجبور شدم کل سیستم رو عوض کنم. اما پارسال یک هارد سیگیت داشتم که کنارش پر از خط و خش و زخم و زیلی بود,منم اشتباهاً تمام سکتورها رو پاک کرده بودم و عملاً هارد مرخص شده بود که بردمش ویستا . دوستانی که هارد بردن ویستا میدونن که اگر بدنه جای خوردگی و زخم و زیلی باشه گارانتی تحویل نمیگیره! 

منم اول که رفتم پذیرش دیدم دو تا خانم نشستن و آماده پاچه گرفتن. قبل از من یه آقایی بود که هاردش خیلی تمیزتر از من بود ازش نگرفتن و گفتن ایراد ظاهری و فیزیکی و از این حرفا داره.تا اون خانمه که چاقه مشغول بحث با اون آقا بود,زود رفتم چند تا سوال مسخره از اون خانم اونوری پرسیدم.اونم که جواب رو نمیدونست از اون خانم چاقه سوال پرسید.خلاصه یه جوری سکوت بخش پذیرش رو شکستم و حواسشون رو به حرفهای بیخودی پرت کردم.اونها هم اصلاً و ابداً نگاه به ظاهر هارد نکردن.فقط با بارکد خوان گارانتی رو تائید کرد و فرم داد پر کردم و هارد رو تحویل گرفت.چند روز بعد SMS اومد که هارد شما آماده است.نزدیک ظهر بود رفتم هارد رو تحویل بگیرم اولاً چقدر آدمو الاف میکنن با اینکه غیر از من فقط یه نفر دیگه بود.خلاصه هارد رو صحیح و سالم بهم تحویل دادن که من شاکی شدم که چرا این هارد خط و خش داره؟ و هارد من سالم بود اینجوری نبود! کلی داد و بیداد کردم اونها هم میگفتن همینجوری تحویل ما شده.خلاصه مجبورشون کردم که تست دیتکت انجام بدن و پارتیشن بندی در حضور خودم که مطمئن بشم سالمه.بعد هم هارد رو گرفتم و غُرغُر کنان از شرکتشون خارج شدم

 

دریا کامپیوتر:

 

یک پاور کولرمستر تازه خریده بودم که اصلاً برق واردش نمیشد.بیش از یکماه هم بود که خریده بودم ولی گوشه خونه آکبند مونده بود و دست نخورده بود.رفتم تو سایت دریا کامپیوتر شرایط DOA رو دیدم که اگر کالا کمتر از یک هفته از نمایندگی خریداری شده باشه,با آکبند تعویض میشه.رفتم سراغ کسی که ازش خریده بودم و بعد از کمی صحبت یک فاکتور فروش جدید برام صادر کرد که همون روز خریداری شده منم پاور رو بردم نمایندگی دریا و گفتم همین امروز خریدم و روشن نمیشه و از این صحبت ها.پذیرش بهم گفت همینجا منتظر بمونید تا از همکارم یک سوال بپرسم.منم یواشکی دنبالش رفتم رفت اونور پارتیشن ها و به همکارش گفت اینجوری شده چیکار کنیم؟ همکارش گفت تو انبار موجود هست ولی هیچی نگو بده بره قسمت تعمیر.من اصلاً به روشون نیاوردم که شنیدم چی شده.طرف یک رسید داد و گفت باید مدیر تائید کنه که شامل DOA میشه یا خیر و برو بعد از 5 روز بیا ....

بعد از 5 روز رفتم دیدم یه کاغذ آوردن که روش یک خازن چسبونده شده بود و میگفتن این قطعه عوض شده و اینجا رو امضاء کنید و پاور رو تحویل بگیرید. گفتم پس DOA چی میشه که گفتید؟ گفت شامل قطعه شما نمیشه . گفتم یک روز بود خریده بودم , جواب داد نوش رو توی انبار نداشتیم.اگر داشته باشیم تعویض میشه وگرنه تعمیر میشه. یه دستی زدم گفتم همکارتون که گفته بود موجود داریم. گفت کی بوده ؟ منم نشونش دادم اونم حاشا کرد. خلاصه وقتی دیدم زیر بار نمیرن شروع کردم به دادو بیداد و سر رو صدا طوری که بچه های تعمیرات که طبقه بالا بودن اومدن پایین و خلاصه حسابی اونجا رو بهم ریختم. آخرش گفتند مدیر نیست وگرنه براتون تعویض میکردیم.ولی من بیخیال نشدم و دوباره داد و دعوا و .... خلاصه آخرش عین بچه آدم رفتن از توی انبارشون یک پاور آکبند بهم دادن و منم رفتم. ولی انقدر عصبانی بودند که حتی جواب خداحافظی هم ندادن! ولی اون روز فهمیدم که این گارانتی کننده ها یک روده راست تو شکمشون پیدا نمیشه.

 

مورد زیاده ولی دیگه خیلی طولانی شد.

 

فقط این رو بگم که در برخورد با این گارانتی کننده ها اصلاً کوتاه نیایید و از حقتون نگذرید وگرنه این شرکت ها هیچوقت دلشون برای من و شمای مصرف کننده نمیسوزه.اگه زیر بار نرفتن داد و بیداد کنید البته توهین نکنید وگرنه باید زورتو بدی التماس بگیری !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

من  چند هفته پیش یه مادربورد Asus Rampage IV Extreme گرفتیم در همون روز به مشکل برخورد قیمت که توی بازارنزدیک 1.5میلیون پول دادیم الان امتداد سازگار از این مدل نداریم میتونیم 1میلیون100تومان بدیم یا جاش یه  Asus P9X79 Deluxe خالی بدیم جعبه پنل وسایلش نیست در حاضر میگه 2تا انتخاب دارین 

حالا کسی بیاد بگه این کجا انصاف هست اعتراض کردیم گفتیم حداقل هزینه مادربورد کامل بدین از بیرون بازار یکی دیگه بتونیم اختلاف شما با بیرون 400تومان هست میگه بیرون سر شما کلاه گذاشتن قیمتش همین 1میلیون100 تومان هست 

حلا این پول گارانتی از جیبش خودش نمیده به عهده خود شرکت تولید کننده است به یه نماینده که جنس رو وارد میکنه گارانتی واسش 1تومان هزینه نداره همه هزینه پشتیبانی به عهده خود شرکت اسوس هست نه سازگار ارقام

میاد اینجا سو استفاده میکنن جنسی که فروش نمیره تو گارانتی اون زود رد میکنن اونطرف مادبورد خراب میبرن پول اون میگرن هم میخوان از فروش هم از پشتیبانی بخورد دزدهای کثافت هستن اینا هستن همشون.پ

با تشکر.

ویرایش شده توسط Ronnie O'sullivan
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود دوستان گلم

همینه و ما هم کم اوردیم توی این قضیه ولی فکر کنم مثل خیلی از کارهای مختلف اگر ما دست به دست هم بدیم بشه کاری کرد مثلا بنده راهی پیدا میکنم که بشه اینترنتی از این شرکت و شرکتها شکایتی تنظیم کرد و دست به دست هم بدیم و هم توش شرکت کنیم . معمولا اگر هر کدوم یک امضا بکنیم طوماری بلندی میشه که گوش فلک رو کر میکنه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این همه از مشکلات گارانتی گفتیم ولی باز پای خرید میشه.. همه ببین دارم میگم( همه) میگن گارانتی اصلی میخوام.بابا این اوضاع گارانتیمونه.خودما مقصر این اوضاع هستیم منظورم فعالان بازار هستش.اگه کمتر سراغ اینا بریم و به گارنتی شرکتی بیشتر بها بدیم حداقلش اینه که اونا با نردبونی که ما واسشون ساختیم تو بازار جایی پیدا نمیکنن.گارانتی تو ایران معنی نداره بخصوص از وقتی قیمتها فضایی شده همه از زیرش در میرن.پس بهتر اینه جنس ارزونه بی گارنتی یا گارانتی شرکتی بخریم و مشتریهامونم توجیح کنیم.گارانتی ها اعتبارشونو از بازار دارن نه از خدماتشون و بازار هم خودش مشتری ها رو به سمت گارانتی ها ی الکی اسم درکرده هل میده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود دوستان گلم

همینه و ما هم کم اوردیم توی این قضیه ولی فکر کنم مثل خیلی از کارهای مختلف اگر ما دست به دست هم بدیم بشه کاری کرد مثلا بنده راهی پیدا میکنم که بشه اینترنتی از این شرکت و شرکتها شکایتی تنظیم کرد و دست به دست هم بدیم و هم توش شرکت کنیم . معمولا اگر هر کدوم یک امضا بکنیم طوماری بلندی میشه که گوش فلک رو کر میکنه .

 

ما هستیم آقا حسینی همه جوره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کلا هنگام خرید به تنها نکته ای که توجه نمی کنم، گارانتی است. شما هم هزینه کمتری می دهید، هم اینکه وقتی محصول شما خراب شد، تکلیف شما با این قطعه خراب مشخص است و بدون منت کشی و بر هم زدن اعصاب، هزینه تعمیر آن را پرداخت می کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کلا هنگام خرید به تنها نکته ای که توجه نمی کنم، گارانتی است. شما هم هزینه کمتری می دهید، هم اینکه وقتی محصول شما خراب شد، تکلیف شما با این قطعه خراب مشخص است و بدون منت کشی و بر هم زدن اعصاب، هزینه تعمیر آن را پرداخت می کنید.

گل گفتی. :D شدیدا موافقم.جنس بی گارنتی هزینه کمتر میکنی یه تست ردیف ازش میگیری بعد استفادش کن خرابم شد بده تعمیرش کنن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

گارانتی اصولا توی ایران هیچ معنی و مفهومی نداره. تنها مزیت گارانتی اصلی، اطمینان از این موضوعه که کالای خریده شده تحت شرایط بشردوستانه حمل و نقل و وارد شده. اگر گارانتی معنی میداشت، سی پی یو های اینتل رو با گارانتی وارد میکردن. گارانتی شرکتی هم که پول دور ریختنه. بی گارانتی بگیرین و کمتر خرج کنین.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اینطور مشکلات به نظارت دولت مربوط می شه، من یه گیم پد لاجیتک بی سیم خریدم که الان مدلش یادم نیست بعد از یک سال مشکل به هم زد فرستادم گارانتی (گارانتی آواژنگ بود) اول می خواستن بپیچونن و بجاش یه سیم دار بدم که حداقل یک سوم قیمت مال من را داشت من فهمیدم و قبول نکردم از اونجائی که به بازار آشنائی داشتم تهدیدشون کردم که اگر یه گیم پد عین خودش بهم ندن می رم صنف شکایت بعد از یه مدت که گفتن این جنس دیگه توی بازار نیست ( وراست هم می گفتن مدل f710 جایگزینش شده بود) به خاطر ترس از صنف شیراز یه مدل بالاترش را دادن یعنی همون f710 در اون لحظه حس کردم خارج از ایران هستم باور کنید.

همین مشکل را با یک هارد اکسترنال هم داشتم که اولین باری که زدمش توی برق اصلا کار نمی کرد  سیستم نمیشناختش از کامپیوتر مرکزی شیراز خریده بودم، وقتی بردمش گفت هارد محلت تست نداره و به هیچ عنوان پس یا تعویض نمی کنم منم رفتم صنف بهم گفتن فردا بره حله واست عوضش می کنه فرداش رفتم مجبور شد عوض کنه.

خلاصه که صنف مهره کلیدی هست. نمی دونم هنوزم همونطور باشه اما توی صنف شیراز من این اطمینان را دارم که نمی تونن زیر بار نرن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

شکایت از دزد ؟؟

پیش کی میخوای شکایت کنی؟؟

اصناف؟؟

 

من همه این راه ها رو رفتم از وزارت بازگانی بگیر تا اتحادیه الان هم پرونده اونجا مونده؟؟

 

از کی شکایت کردم تک دیتا وارد کننده پاورهای سیلورستون که برچسباشون رو عوض میکردند رم هائی که تا دستشون میدی میگن ایراد فیزیکی داره گرافیکی که جلوی چشات با پیچ گوشتی میفتند به جونشون

 

همه عالم و عالم میدونند خودشون هم میدونند که چقدر دارن در حق مردم اجحاف میکنند

ویرایش شده توسط m.shabani
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من هارد براشون فرستادم خدا شاهده خودشون روش خط انداخته بودن بعد روش علامت زدن که این ضربه ی فیزیکی خورده,اونم من که از قطعاتم مثل چشمام نگهداری میکنم  @-)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان عزیزم لطفا از کلمات توهین امیز خودداری کنید و فقط خاطرتون رو بنویسید پستهایی که توهین توش باشه ویرایش میشه

راهش واقعا توهین نیست دوستان عزیز فقط با نوشتن همین مطالب کلی میتونید تاثیر بگذارید

 

با تشکر از شما دوستان گلم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در حد امکان قطعاتی رو که فصد استفاده دارید از فروشنده بخواهید که تست حضوری انجام بده .

خیلی از ما حتی ضمانت نامه رو نمیخونیم در صورتی که دیدم در خیلی از ضمانت نامه ها متن از نظر قانونی جوری تنظیم و نوشته شده که تقریبا مسئولیتی رو متوجه شرکت گارانتی نمیکنه شرایط گارانتی رو قبل از خرید یه مرور بکنید.

فکر میکنم چیزی حدودا 30 درصد قیمت اصلی قطعاتی مثل مادربرد ( برای گارانتی های به اصطلاح معتبر نسبت به گارانتی متفرقه ) هزینه گارانتی میشه اگر کالایی با قیمت زیر میلیون تومان تهیه میکنید این نکته رو درنظر بگیرید که اگر از هر 3 قطعه یکی مشکل دار بشه در واقع شما هزینه یک قطعه نو رو پیش پرداخت کردید پس قبل از خرید به هزینه گارانتی توجه کنید .

وقتی به مشکل برخوردید هرچند حس میکنید بی فایده هست موضوع روقانونی پیگیری کنید راه های زیادی هست که بدون مراجعه حضوری بشه پیگیری کرد مثلا اینجا http://complaint.cra.ir مربوط میشه یه ارتباطات رادیوی ( اینترنت و ... ).

دوستمون Cyrus-the-great به نکته خوبی اشاره کرد "اصناف" از این گزینه غافل نشید پیدا کردن شماره تلفنشون و تماس تلفنی و طرح موضوع حداقل کاری هست که میشه بدون صرف وقت و هزینه زیاد انجام داد .

در آخر از قابلیت های خودتون برای رفع مشکل استفاده کنید :D منظورم قابلیت فنی نیست مثلا ایجاد فضای رعب و وحشت در حد توان .

اگر موضوع خیلی مهم بود و دیدید که دارند توهین میکنند یک پلاکارد تهیه کنید و با 3-4 نفر دیگر از دوستان جلوی در اون شرکت "قرار بگیرید" دقت کنید نفرات بیشتر نشه که مخل امنیت نشید سکوت و پلاکارد ( موضوع داستانتون رو روی پلاکارد بنویسید تا مشتریان دیگه ببینند ) کافی هست .

از ابزار های دیگه اطلاع رسانی مثل اینترنت و ... استفاده کنید برای شناسوندن شرکت های بی مسئولیت .

و دیگر هیچ :D

ویرایش شده توسط UnforgiveN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من سر کارت گرافیک شکوائیه ائی رو تنظیم کردم دادم وزارت بازرگانی هر وقت رفتم گفتند خبرت میکنیم یکی دوبار هم از شرکت خواستند یک نفر رو بفرستند برای توضیح و پاسخگوئی خبری نشد بعد پرونده رو ارجاع دادند به اتحادیه مربوطه بعد فهمیدم خود مدیر عامل از اعضای اتحادیه هست

فقط تصور کنید پرونده شکایت از خودت بیاد دست خودت چیکار میکنی خودت رو محاکمه و باز خواست میکنی یا پرونده رو بایگانی میکنی یا اینکه از صحنه روزگار محوش میکنی

اتحادیه و وزارت بازرگانی تا اونجا که میدونم به بقالی و اغذیه فروشیهای کوچیک و فروشندگان جز کار دارند زورشون به بزرگترا نمیرسه

حالا برای شکایت از این بزرگترا پیش کی رفت رو باید دونست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تنها راهش همینه که اقای حسینی پیش گرفته ( تا حدودی ) ، افراد به صورت تکی جنس ها رو وارد کنن و ندن گارانتی شه / تا فروششون بیاد پایین

البته هر جنس بنجولی هم نیارن جنس های خیلی خوب که احتمال خرابیش خیلی پایین باشه . گریبان گیر خودشون نشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دی وی دی رایتر TEAC خریده بودم، بعد از یک ماه کارکرد، دی وی دی داخلش خرد شد. بردم گارانتی، میگه به خاطر آسیب فیزیکی از گارانتی خارج شده. گفتم رایتری که بهم دادین عرضه خوندن دی وی دی نداشت. جنس سالم رو که نمیارن گارانتی. گفت قانونه. گفتم آره، از این به بعد جنس سالم میارم خدمتتون. گارانتی مانیتورم جالب بود. سامسونگ T200. گارانتی سام سرویس. تصویر نمیداد. بردم گارانتی. دو هفته اونجا خاک خورد، دست آخر زنگ میزنه میگه گارانتی اش چند روزه تموم شده. گفتم اون موقع که آوردم که شامل گارانتی میشد. میگه اینجا چیزی ثبت نشده. میخوای تعمیرش کنیم 60 تومن. گفتم قربون دستت. قیمت دست دوش 140 تومنه. تو میخوای 60 تعمیرش کنی؟ بردم جای دیگه 20 تومن تعمیر کرد. از اون موقع تا حالا هیچ جنسی رو گارانتی نبردم. همیشه هم سعی کردم بدون گارانتی خرید کنم که هزینه ام کمتر بشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

گارانتی اصولا توی ایران هیچ معنی و مفهومی نداره. تنها مزیت گارانتی اصلی، اطمینان از این موضوعه که کالای خریده شده تحت شرایط بشردوستانه حمل و نقل و وارد شده. اگر گارانتی معنی میداشت، سی پی یو های اینتل رو با گارانتی وارد میکردن. گارانتی شرکتی هم که پول دور ریختنه. بی گارانتی بگیرین و کمتر خرج کنین.

 

دوست عزیزم .

با عرض معذرت باید بگم حرف شما کاملا غلط و اشتباه. بقیه دوستانی هم که اعتقاد دارند گارانتی در ایران مهنی و مفهومی نداره ، انها هم در اشتباه هستند.

 

هیچوقت نباید به این قضایا به صورت سیاه و یا سفید نگاه کرد. اگر خیلی ها هستند که از گارانتی ها ناراضی هستند، به همین مقدار افراد راضی هم وجود داره.  پس اینکه بگیم گارانتی در ایران مفهومی نداره ، یک کلمه کاملا بی اساس هست.

 

برای خود بنده در همین 3 ماه اخیر 2 مورد پیش آمد که کارم به گارانتی افتاد . اولیش اینکه یگ گوشی huawei  خریدم وایرلسش از همون ابتدا خراب بود.  رفتم شرکت مایکروتل، 5 روز بعد عوضش کردند و هیچ بهانه ای نیاورده اند.  هفته قبل هم تلوبزیون LED منزل دچار اشکال شد و back light  از کار افتاد، از شرکت سامسونگ آمدند و ایراد را تایید کردند، 2 روز بعدش هم امدن منزل ، پنل led  را کامل عوض کردند. هیچ عذر و بهانه ای هم نیاوردند. پس از نظر من و تا این لحظه گارانتی در ایران در بهترین سطح ممکن است.

 

اما بحث دوم.: این هست که در ایران بسیاری از شرکت ها هستند که متقلب و پدر سوخته هستند. این شرکت ها کلا ابروی دیگر شد کتهای ارائه دهنده گارانتی در  در ایران را برده اند و باعث  شده اند که ذهنیت همه منفی بشه. بنده خودم مدیر خدمات پس از فروش یک شرکت وارد کننده بلوتوث و هدفون هستم و متاسفانه هر روز با این نوع طرز فکر مواجه میشم.

 

کلا هر کسی که از در میاد داخل ، انگار که از همه عالم و آدم طلبکاره و انگار در مقابل خریدی که از شرکت انجام داده،، ارث پدریش را هم طلب داره و دوست داره تلافی تمام تنش های زندگیش را بر سر کارمند های شرکت در بیاره.  مثلا اگر تو بانک  کارش رو دیر راه انداختن و یا تاکسی  200 تومن گرون تر گرفته و یا گفتن برای شهریه مدرسه بچه باید پول بدین و اینجور مشکلات و همه را با خودش میاره در داخل واحد خدمات و بر سر کارمند تخلیه میکنه. اولین اشتباه مشتری های ایرانی هست که علاوه بر حل مشکل ، به دنبال کسی هستند که بتوانند تنش هاشون را سرشون خالی کنند.

حالا   وقتی مشکل مشتری بررسی میشه و نتیجه اعلام میشه، دو حالت داره،  یا اینکه  به مشتری اعلام میشه که دستگاه شما خرابه و تحت گارانتی تعویض میشه و یا گفته میشه ایرادی نداره.

در حالت اول چند نوع عکس العمل داریم.  یکسری راضی هستند و تشکر میکنند. یکسری متعجب هستند که " یعنی میشه تو ایران دستگاه رو برامون عوض کنند؟؟ نننننننننننه دارم خواب میبینم، یک سری  تازه شاکی می شوند که " اا . چرا خراب شد، ؟  پس خودتون هم میدونید خراب میشه برای همین عوض میکنید/.....!!!!! و یک سری هم که کلا خوش به حالشون میشه و یکبار دستگاه رو براشون عوض میکنید کلا میرن تو فاز زرنگ بازی و نزدیک روز های آخر گارانتی که میشه ، دوباره دستگاه را میارند و 500 جور ایراد رو دستگاه میگذارند و کلی غر میزنند تا یک دستگاه نو بگیرند. چون با خودشون میگن حالا که داره گارانتیش تمام میشه  بگذار یکدونه نو بگیریم و فعلا حالش ببریم.

 

اما اون دسته از مشتریانی که بهشون بگید دستگاهتون ایرادی نداره. در این حالت شما تبدیل میشید به  سیبل تیر اندازی و انواع و اقسام اتهام ها  و فحش ها  را میشنوید. .. واقعیت این هست که خیلی از اوقات برداشت ما این هست که یک دستگاهی خرابه و بر اون اساس توقعی ایجاد میشه که در صورت برآورده نشد، ما به شرکت گارانتی شک میکنیم و از اون انتقاد میکنیم.

 

اما دلیل این اشکالات بر میرگرده  به عدم حمایت قانونی از شرکت هایی که درست کار میکنند و در نتیجه یک سری شرکت بدون پشتوانه مالی و فنی اقدام به وارات و گارانتی میکنند که در نتیجه نمی توانند سرویس درستی به مشتری ها بدهند و این موارد رو پیش میاورند.

 

بگذارید بحثی را که جناب حسینی مطرح کرده اند را بیشتر باز کنم . همین که قیمت کالا یک چیزه و شرکت گارانتی کننده مبلغ کمتری رو پرداخت میکنه.

با یک مثال توضیح می دهم.  ما یک مدل دستگاه وارد میکنیم  که قیمت تمام شده حدود 58 تومن میشه. ما به مبلغ 66 الی 68 به عمده فروش می فروشیم. عمده فروش هم 75 تا 78 برای مغزه دار فاکتور میکنه. و در مغازه ها هم بین 90 تا 95 به مشتری فروخته میشه.

 

خوب حالا یک مصرف کننده 90 هزار تومن برای این دستگاه هزینه کرده.  حالا وقتی دستگاه خرابه و شما نتوانید دستگاه جایگزین به مشتری بدید باید مبلغ را برگدونید. این یک حقی هست که از سمت مشتری طلب میشه و کاملا درسته.  خوب حالا از طرف شرکت شرکت میگه من 58 هزار تونم بابت این دستگاه هزینه کردم و بین 6 تا 8 تومن سود کردم.  حالا باید 30 هزار تومن بگذارم روش و به مشتری بر گردونم .!!!!

 

خوب الان به نظرتون کی درست میگه و کی اشتباه میکنه. ؟ مطمنئا همه میگن  شرکت باید ضررش را بده ... به من مشتری هیچ ارتباطی نداره.

اما اگر ما به این طرز فکر اعتقاد داریم که شرکت باید ای هزینه را هم جبران کنه، ایا خودمان هم در عقیده و عملمان به این کار اعتقاد داریم. داخل همین فروم بگردید  . تا حالا بارها پیش آمده که در تاپیک های خرید و فروش بحث شده که مثلا یک کاربر کالای ایکس را در گرانی 500 هزرا خریده . الان قیمتش شده 420 تومن حالا وقتی  می خواهد 30 درصد کم کنه ، ملاکش رو 500 تومن میگیره و بر اون مبنی حساب میکنه و قیمت میده و  در این حالت همه افراد شخص را متهم به گران فروشی میکنند که الان  نو 420 و تو داری گران میدی.  سوالم این هست که چرا در این حالت کسی به فکر ضرر این فروشنده نیست. ؟ چرا کسی کالا رو بر مبنای  قیمت خرید500 هزار تومن نمی خره.

در طرف مقابل یک کسی ، کا لایی رو 2 سال پیش خریده و حالا قیمش رفته بالا . ایا حاضرید بر مبنای قیمت  خریدتان قیمت گذاری کنید. من 2 سال    cpu 2500k خریدم 245 هزار تومن .  ایا خودم حاضرم 170 هزار تومن بفروشم ؟؟؟  

پس این یک حرکتی هست که تمامی ما انجام میدیم و بنابراین نمیتونیم انگشت اتهام را فقط به سمت شرکت ها بگیریم. چون مدیرش هم یکی از خود ماست و با همین طرز فکر.

 

اما اشکال واقعی  در کجاست؟

عمده مشکل از این هست که شرکت ها ناتوان در تامین جنس جایگزین هستند که دلایلش اینه:

1- بخش عمده شرکت ها سرمایه وتوانایی درست و حسابی ندارند یک دوره جنس میارند و بعد کم میارند. متاسفائنه چون نظارتی بر این این قضیه نیست . از این شرکت ها مثل قارچ سبز میشوند.

2 - عدم مدیریت صحیح و تفکر ی که فقط به فکر منفعت زود گذر هست . متاسفانه مدیران زیادی در کشور اینجوری فکر میکنند.

3 تورم خیلی بالا و افزایش قیمت که باعث میشه تمام برنامه ریزی های مالی شما به هم بخوره.

4 - تحریم و عدم ارتبط مستقیم با شرکت های  خارجی که باعث افزایش شدید میشه.

5 مشکل نقدینگی

6 قوانین دست و پا گیر در واردات.  ببینید همین الان ممکنه اون مادربردی که جناب حسینی برای تعویض دادند و در شرکت موجود نیست  ، تو لیست سفارشات شرکت باشه  ولی تو گمرگ کیر کرده باشه...  حالا الان تو مملکت برای ترخیص دارو که به جون و زندگی مردم مربوطه ، کلی مشکل وجود داره و کسی اهمیت نمی داد، حالا اوقت بیان به مارد برد کامپیوتر فکر کنند و در ترخیص اون تسهیلات قائل بشوند.؟؟؟؟

7- دوستان اصلا فکر نکنید که شرکت های خارجی خیلی خوب سرویس مس دهند و کارشون بدون نقصه. این شرکتهای خارجی متخصص پیچاندن هستند، در جایی که شما از نظر قانونی نتونید یک حقتون را ثابت کنید ، خیلی قشنگ میپیچانند.  دلیلش هم که همه میدونید توضیح نمی دهم.

8 خیلی وقتها فکر میکنیم چقدر خارجی ها کارشون درسته و مدیران موفقی هستند.  اما بهتون میگم شما موفق ترین مدیران خارجی رو بیارید ایران ، با شرایط موجود عمرا بتونند کاری از پیش ببرند. پس اگر انها سرویس خوبی می دهند ، دلیلش امکانات بسیار زیادی هست که دارند. مطمئن باشید سود بسیار خوبی هم میبرند و اصلا فکر نکنید خیلی منصف هستند و دارند از خود گذشتگی میکنند.

 

قطعا موارد دیگری هم هست که  نه میشه مطرح کرد و نه در حوصله مبحث میگنه.

 

 

اما یک مورد اخر.

 

دوستان هیچ وقت یک طرف به قاضی نرویم و انتقاد هامون بر اساس  واقعیت و در نظر گرفتن شرایط کلی باشه و نه بر اساس ایده ال ها.  من خیلی دوست دارم یکی از دوستان بیاد پیش بنده و 1 یا 2 روز تو مرکز خدمات بشینه. بر خورد مردم، نحوه صحبت کردن، نحوه بیان مطلب و توقعات مردم و کاری را که ما انجام میدهیم ببینه.   مطمننا بعد از 2 روز ، اولین چیزی که میگید اینه " خدایا با اینها شدیم 70 میلیون نفر!!!!!!!!!"   اون زمان هست که متوجه میشیم که هنوز همه ما ها باید خیلی چیزها یاد بگیریم.. خیلی وقتها رفتار هایی رو میبینیم که واقعا باعث تاسف هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...