رفتن به مطلب

مرجع بحث و بررسی مشکل دمای بالای قطعات کامپیوتر و لپ‌تاپ (پردازنده، کارت گرافیک، مادربرد، هارد و ...)


هامش
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

قبل از اینکه به بحث دما برسیم، یه پیشنهادی دارم. برای مانیتور کردن ولتاژا از یه نرم افزار بهتر استفاده کنید چون speedfan معمولا ولتاژهارو درست نمیگه (بهتره از hwmonitor یا hwinfo استفاده کنید)

 

مشکل دمای شما مربوط میشه به turbo boost (با توجه به کلاک 4.4 توربو بوست فعاله) که باعث میشه ولتاژ زیادی به هسته ها وارد بشه (چیزی حدود 1.25 که حتی برای واترکولرها هم ولتاژ کمی نیست، دیگه چه برسه به ایرکولر 4 پایپه)

 

با غیرفعال کردن توربو بوست ولتاژ کور شما باید به 1.05 برسه (به اعداد داخل speedfan توجه نکن، غلطه) که خوب ولتاژ مناسبتریه.

برای اینکه بفهمی این مشکل از توربو بوسته یا نه، برو توی تنظیمات power options داخل کنترل پنل، بعد برو داخل تنظیمات پلنی که استفاده میکنی، بعدش گزینه change advanced power settings رو انتخاب کن. در قسمت processor power managment ماکسمیوم کلاک رو 99% ست کن.

بعدش یه استرس تست بگیر، میبینی که دما عادی شده ولی خوب مشکلی که به وجود میاد اینه که دیگه کلاک 4.4 نیست و به 4 میرسه.

 

اگه به کلاک 4.4 نیازی نداری که همون روش قبلی جوابگوئه، ولی اگه بهش نیاز داری میتونی یکم ولتاژارو کم کنی (البته اگه به 4.4 نیازی هم نداری و 4 برات بسه ولی میخوای دمات کمتر بشه میتونی اینکارو انجام بدی)

ساده ترین روش (با توجه به اینکه احتمالا مینت ایسوسه) اینه که بری داخل بایوس، توی تب Ai Tweaker (البته فک کنم تو سری راگ extreme tweaker بود) اونجا cpu core voltage رو در حالت offset mode بذاری، بعد علامتشو - بکنی، و شروع کنی ذره ذره offset رو زیاد کنی تا جایی که بلو بگیری موقع استرس تست (مثلا دفه اول -0.005 رو ست کنی، بعد بری تو ویندوز یه استرس تست مناسب مثل xtu یا hyperpi اجرا کنی. اگه بلو داد که هیچ بر میگردی به افست قبلی یعنی 0، ولی اگه تست رو پاس کرد و بدون هیچ اروری به کارش ادامه داد میتونی یکم افست رو بیشتر بکنی، مثلا با گام 0.005 زیادش کنی، تا جایی که به بلو رسیدی. اون موقع برای این که مطمئن بشی همیشه پایداری کامل داری، افست رو0.010 کم کن. مثلا با -0.05 پایدار شدی، -0.040 ست کن)

 

احتمالا مشکلت حل میشه :x

ممنون دوست عزیز بابت زحمتی که کشیدید و توضیحات کاملی دادید .تنظیمات power options که فرمودید رو انجام دادم دما عالی شد عکس می ذارم .اما مسئله اینه که من 2 روز پیش بایوس رو ریست کردم مگه نباید  فرکانس روی 4 بیاد ؟ آخه دست به بایوس یا نرم افزار خاصی واسه بیشتر کردن فرکانس نزدم، البته یک عکس پیدا کردم در ابتدای که سی پی یو رو  تازه روی سیستم گذاشته بودم با همین نرم افزار کار می کردم دما مناسب بود با فرکانس 4200 لطفا ببینید .

ubwz_termal6_thumb.jpg

 

e7xq_termal_2_thumb.jpg

 

2nlg_termal_4_thumb.jpg

ویرایش شده توسط RISING
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالت های افزایش خودکار کارایی رو که استفاده نکردید؟  (EZ Tuning Mode)

 

لطفاً یه عکس از صفحه تنظیمات بایوستون قرار بدید.

 

یه عکس هم از SpeedFan هنگامی که پردازندتون تحت لود 100 درصده. (برای چک کردن ولتاژ هسته ها)

دست به EZ  نزدم دوست عزیز ، تنظیمات بایوس ریست شده بود ، SPEED FAN هم در صفحه 2 گذاشته شده اما به داده های این نرم افزار زیاد اعتباری نیست !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فعال کردن Rapid Storage دمارو بالامیبره ولی نه در این حد که میفرمایید.

هوای منطقه ای که زندگی میکنین گرمتر نشده؟ توربو بوست سی پی یو رو هم اگر خاموش کنین دما پایین میاد ولی اون موقع دارین صورت مساله رو پاک میکنین.

شما پایه های کولرتونو چک کنین و در نهایت بایوسو یکبار دیگه دیفالت کنین ببینین فرق میکنه یا نه. برا مانیتورینگ هم از Real Temp استفاده کنین

چک کردم بسیار ناچیز در حد 1 یا 2 درجه فعال کردن Rapid تاثیر داره .هوای اتاق تقریبا 27 درجه هست .بله با پایین آوردن فرکانس روی 4 دما بسیار متعادل شد . اما یک عکس گذاشتم فرکانس روی 4200 دما تقریبا خوبه  عکس مال بیشتر از 2 ماه قبل هست . کولر هم پیچ ها کاملا میزون وسفت بسته  شده .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یک سوال دیگه من نرم افزار AISuite3  رو نصب کردم اما باهاهش مشکل دارم بعد 2 روز دیگه کار نمی کنه وزمانی که فن ها رو باهاش تیونینگ می کردم کد دیباگر بعد بالا اومدن 00 می شد اما در زمانی که که تیونینگ نمی شد A0  بود ، و زمانی که به علت کار نکردن نر ماافزار رو پاک می کردم کد روی A0میومد. اما آخرین 

 

باری که پاک کردم روی 00 موند به نظرت مشکل خاصی هست ؟روی سیستم 2 تا ویندوز نصب هست توی 7  کد 00 شده اما توی 10 ویندوز A0 هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون دوست عزیز بابت زحمتی که کشیدید و توضیحات کاملی دادید .تنظیمات power options که فرمودید رو انجام دادم دما عالی شد عکس می ذارم .اما مسئله اینه که من 2 روز پیش بایوس رو ریست کردم مگه نباید  فرکانس روی 4 بیاد ؟ آخه دست به بایوس یا نرم افزار خاصی واسه بیشتر کردن فرکانس نزدم، البته یک عکس پیدا کردم در ابتدای که سی پی یو رو  تازه روی سیستم گذاشته بودم با همین نرم افزار کار می کردم دما مناسب بود با فرکانس 4200 لطفا ببینید.

 

با ریست کردن بایوس تمام تنظیمات به حالت عادی برمیگرده، که یکی از چیزایی که تو حالت دیفالت روشنه توربو هست (فک نکنم مادربردی باشه که دیفالتش توربو خاموش باشه)

شما وقتی که تنِظیمات رو ریست کردید، توربو به کلاک اصلیش برگشته که کلاک اصلیش برای cpuی شما 4.4 ئه.

احتمالا قبل از اینکه شما بایوس رو ریست کنید، توربو رو روی 4.2 ست کرده بودید. (شاید کسی براتون ست کرده، یا شاید ورژن قبلی بایوستون به این شکل بوده یا...)

 

البته همون کلاک 4.2 هم دماهاش عادی نیست، چون تکنولوژی توربو بوست اینتل، کلا ولتاژ الکی میده (با 1.25 ولتی که برای کلاک 4.4 میده، میشه تا 4.7 یا حتی 4.8 اور کرد. برای کلاک 4.2 نمیدونم چه ولتاژی میده ولی مطمئنم که ولتاژ کمی نیست)

 

درکل:

اینکه بعد از ریست بایوس کلاک 4.4 بوده کاملا عادیه و باید باشه (احتمالا قبل از ریست بایوس خودتون یا کسی کلاک توربو رو کم کرده بوده)

اون دما برای کلاک 4.2 مناسب نیست و زیاده، کلا پیشنهاد میشه تا جایی که ممکنه از توربو بوست (بخاطر ولتاژهاش) استفاده نکنید و سعی کنید دماتون همیشه کمتر از 65 باشه.

 

اگه تستی هم میگیرید، از یه نرم افزاری برای مانیتور ولتاژها استفاد کنید بهتره  :x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست من خودت رو این قدر اذیت نکن وقتی توربو بوست فعاله موقع بوست مادربرد به پردازنده ولتاژ میده تا اون فرکانس رو ساپورت کنه و این ولتاژ زیاد از حد اندازه است.

مثلا پردازنده در فرکانس 4.4 ولتاژ 1.140 لازم داره که کار کنه اما مین برد 1.160 میده خوب طبعا دما بالا میره.

شما توربو بوست رو خاموش کن فرکانس دستی روی 4.4 فیکس کن شروع کن به کم کردن ولتاژ تا جایی که استیبل باشه .

همین .دما خیلی میاد پایین و سرعتت و پایدازیت هم خوب میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

یک سوال دیگه من نرم افزار AISuite3  رو نصب کردم اما باهاهش مشکل دارم بعد 2 روز دیگه کار نمی کنه وزمانی که فن ها رو باهاش تیونینگ می کردم کد دیباگر بعد بالا اومدن 00 می شد اما در زمانی که که تیونینگ نمی شد A0  بود ، و زمانی که به علت کار نکردن نر ماافزار رو پاک می کردم کد روی A0میومد. اما آخرین 

 

باری که پاک کردم روی 00 موند به نظرت مشکل خاصی هست ؟روی سیستم 2 تا ویندوز نصب هست توی 7  کد 00 شده اما توی 10 ویندوز A0 هست.

 

والا من استفاده میکنم مشکلی نداره

ولی بهتره جدیدترین نسخه رو نصب کنید (بایوستون اپدیت باشه بهتره)

 

اون کدهای دیباگرم تو دفترچه ی مادربرد باید معنی هاش باشه

البته من یه سرچ کردم همین الان، همه بعد از اپدیت بایوس به ارور a0 برخوردن، ولی مشکلی باهاش نداشتن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست من خودت رو این قدر اذیت نکن وقتی توربو بوست فعاله موقع بوست مادربرد به پردازنده ولتاژ میده تا اون فرکانس رو ساپورت کنه و این ولتاژ زیاد از حد اندازه است.

مثلا پردازنده در فرکانس 4.4 ولتاژ 1.140 لازم داره که کار کنه اما مین برد 1.160 میده خوب طبعا دما بالا میره.

شما توربو بوست رو خاموش کن فرکانس دستی روی 4.4 فیکس کن شروع کن به کم کردن ولتاژ تا جایی که استیبل باشه .

همین .دما خیلی میاد پایین و سرعتت و پایدازیت هم خوب میشه.

اخه مشکل اینجاس که توربو فقط 0.02 ولت اضافه نمیده :|

توربو اصلا به نیازcpu و کیفیت چیپ نگاه نمیکنه (و البته فک نکنم بتونه بفهمه کیفیت چیپ چقده) فقط ولتاژ میده، رو مادربرد بنده ولتاژ توربو 1.25 بود، در صورتی که رو بعضی از مادربردها حتی تا 1.35 هم توربو ولتاژ میده که واقعا زیاده :eek:

به طور عادی 4790k میتونه 4.4 رو با 1.1 تا 1.15 پاس کنه که بستگی به کیفیت چیپ داره.

 

با ست کردن ولتاژ به صورت دستی فقط ولتاژ الکی به پردازنده موقع بیکاری اعمال میشه (مثلا تو بیکاری cpu با 0.65 ولت کار میکنه، ولی با ولتاژ دستی تو بیکاری هم 1.1x ولتاژ میدید بهش که درنتیجه دمای بیکاری زیاد میشه که مشکل کوچیکی نیست)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

والا من استفاده میکنم مشکلی نداره

ولی بهتره جدیدترین نسخه رو نصب کنید (بایوستون اپدیت باشه بهتره)

 

اون کدهای دیباگرم تو دفترچه ی مادربرد باید معنی هاش باشه

البته من یه سرچ کردم همین الان، همه بعد از اپدیت بایوس به ارور a0 برخوردن، ولی مشکلی باهاش نداشتن

هر 3 ورژن اکستریم و  هیرو vii ,هیرو viii رو نصب کردم ، با اسوس مکاتبه کردم یک Cleaner داد که توی سیو مد اجرا کنم واسه من فقط 2 روز کارسازه .نمی دونم چکار باید کنم.  یک عکس هم اضافه کردم با نرم افزار مربوط که فرمودید برای دما  وولتاژ

ویرایش شده توسط RISING
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اخه مشکل اینجاس که توربو فقط 0.02 ولت اضافه نمیده :|

توربو اصلا به نیازcpu و کیفیت چیپ نگاه نمیکنه (و البته فک نکنم بتونه بفهمه کیفیت چیپ چقده) فقط ولتاژ میده، رو مادربرد بنده ولتاژ توربو 1.25 بود، در صورتی که رو بعضی از مادربردها حتی تا 1.35 هم توربو ولتاژ میده که واقعا زیاده :eek:

به طور عادی 4790k میتونه 4.4 رو با 1.1 تا 1.15 پاس کنه که بستگی به کیفیت چیپ داره.

 

با ست کردن ولتاژ به صورت دستی فقط ولتاژ الکی به پردازنده موقع بیکاری اعمال میشه (مثلا تو بیکاری cpu با 0.65 ولت کار میکنه، ولی با ولتاژ دستی تو بیکاری هم 1.1x ولتاژ میدید بهش که درنتیجه دمای بیکاری زیاد میشه که مشکل کوچیکی نیست)

درسته

برای برای اورکلاک باید گزینه های انزژی سیوینگ رو غیر فعال کنید.

یعنی سی پی یو همیشه با حد اکثر کلاک خودش کار میکنه.

الان خودم اورکردم تا 4.5 و هیچ مشکل دمایی هم ندارم.

ویرایش شده توسط *sajjad*
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

درسته

برای برای اورکلاک باید گزینه های انزژی سیوینگ رو غیر فعال کنید.

یعنی سی پی یو همیشه با حد اکثر کلاک خودش کار میکنه.

الان خودم اورکردم تا 4.5 و هیچ مشکل دمایی هم ندارم.

نه لزومی به غیرفعال کردنش نیست، به عنوان مثال من با کلاک 4.6 کار میکنم تمام پاور سیوینگ ها هم فعالن، تو بیکاری دما 30 درجه اس (ایرکولر هم دارم، نه واتر)

ولی اینکه با خاموش کردن پاورسیوینگ ها (که درکل کار زیاد درستی نیست و باعث کم شدن عمر قطعات میشه) دماتون مناسبه یکم عجیبه و فک کنم بخاطر کولینگ خوبتونه  :-?

 

نکته اینجاس که اگه به کمک offset یا adaptive ولتاژ بدیم همیشه بهترین دما رو تجربه میکنیم (و همینطور بیشترین عمر قطعه رو)، چه تو لود و چه تو بیکاری (البته کلا ولتاژ adaptive دردسرای زیادی داره)

کلا ولتاژ دستی برا کسیه که همیشه میخواد لود بکشه از پردازنده اش.

 

 

 

هر 3 ورژن اکستریم و  هیرو vii ,هیرو viii رو نصب کردم ، با اسوس مکاتبه کردم یک Cleaner داد که توی سیو مد اجرا کنم واسه من فقط 2 روز کارسازه .نمی دونم چکار باید کنم.  یک عکس هم اضافه کردم با نرم افزار مربوط که فرمودید برای دما  وولتاژ

اون ارور دیباگر رو بهتره تو نت دنبالش بگردید (هرچند که فک نکنم چیز خاصی پیدا بشه)

ولی ولتاژی که داشتید عادی و درست بود (1.06)

ویرایش شده توسط Hossein Rezazade
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نه لزومی به غیرفعال کردنش نیست، به عنوان مثال من با کلاک 4.6 کار میکنم تمام پاور سیوینگ ها هم فعالن، تو بیکاری دما 30 درجه اس (ایرکولر هم دارم، نه واتر)

ولی اینکه با خاموش کردن پاورسیوینگ ها (که درکل کار زیاد درستی نیست و باعث کم شدن عمر قطعات میشه) دماتون مناسبه یکم عجیبه و فک کنم بخاطر کولینگ خوبتونه  :-?

 

نکته اینجاس که اگه به کمک offset یا adaptive ولتاژ بدیم همیشه بهترین دما رو تجربه میکنیم (و همینطور بیشترین عمر قطعه رو)، چه تو لود و چه تو بیکاری (البته کلا ولتاژ adaptive دردسرای زیادی داره)

کلا ولتاژ دستی برا کسیه که همیشه میخواد لود بکشه از پردازنده اش.

 

اون ارور دیباگر رو بهتره تو نت دنبالش بگردید (هرچند که فک نکنم چیز خاصی پیدا بشه)

ولی ولتاژی که داشتید عادی و درست بود (1.06)

فکر کنم شما اشتباه برداشت کردید.

وقتی کلاک cpu بالاتر باشه اصلا ربطی به دما نداره .

load هست که باعث میشه دما بالابره به دلیل درگیر شدن سی پی یو.

پس کلاک به cpu هیچ فشاری نمیاره وقتی انرژی سیوینگ فعاله اسمش روشه باعث میشه مصرف کم تر بشه و بیشتر برای لب تاب ها ماثره.

منم ایرکولر استفاده میکنم.مدلش داخل امضام هست.

اگر انرژی سیوینگ رو غیر فعال کنید پایداری در اور بیشتر میشه و گاها میشه ولتاژ پایینتری سی پی یو رو استیبل کرد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

فکر کنم شما اشتباه برداشت کردید.

وقتی کلاک cpu بالاتر باشه اصلا ربطی به دما نداره .

load هست که باعث میشه دما بالابره به دلیل درگیر شدن سی پی یو.

پس کلاک به cpu هیچ فشاری نمیاره وقتی انرژی سیوینگ فعاله اسمش روشه باعث میشه مصرف کم تر بشه و بیشتر برای لب تاب ها ماثره.

منم ایرکولر استفاده میکنم.مدلش داخل امضام هست.

اگر انرژی سیوینگ رو غیر فعال کنید پایداری در اور بیشتر میشه و گاها میشه ولتاژ پایینتری سی پی یو رو استیبل کرد.

شما گفتید تمام پاورسیوینگ ها خاموش باشن

با این وضعیت خودتون میتونید تست کنید، با خاموش کردن تمام پاورسیوینگها (از c1e تا c7) دیگه لود دمای شمارو تعیین نمیکنه، ولتاژ دمای شمارو تعیین میکنه (که ولتاژم رابطه مستقیمی با کلاک داره)

من این حرفو برای حالتی زدم که شما گفتید، تمام پاورسیورها خاموش، وگرنه معلومه زمانی که پاورسیوینگها روشن باشن کلاک انچندان نقشی نداره.

 

پاورسیوینگها فقط بدرد لپتاپها نمیخوره، شما با خاموش کردن اونا (مخصوصا موقع اور) باعث میشید عمر قطعاتتون کمتر بشه (انگار همیشه پردازنده تو لوده) قطعا دماهم بالا میره.

 

اینهم که با خاموش کردن پاورسیورها میشه ولتاژ کمتری ست کرد همیشه درست نیست، من تو کلاک 4.6 تست کردم اینو، به هیچ وجه تقاوتی ایجاد نمیکنن (البته به غیر از  epu power saving که مال بردهای ایسوس هست که باعث میشد سیستم ناپایدار بشه، که اونم مشکل خنگ بودنش بود، ولی این به این معنا نیست که شما با خاموش کردن c1e به عنوان مثال، میتونید ولتاژ کمتری ست کنید)

@};-  @};-  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

لود ربطی به کلاک نداره . برای نمایش لود cpu میتونی به task manager ویندوز مراجعه کنی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما گفتید تمام پاورسیوینگ ها خاموش باشن

با این وضعیت خودتون میتونید تست کنید، با خاموش کردن تمام پاورسیوینگها (از c1e تا c7) دیگه لود دمای شمارو تعیین نمیکنه، ولتاژ دمای شمارو تعیین میکنه (که ولتاژم رابطه مستقیمی با کلاک داره)

من این حرفو برای حالتی زدم که شما گفتید، تمام پاورسیورها خاموش، وگرنه معلومه زمانی که پاورسیوینگها روشن باشن کلاک انچندان نقشی نداره.

 

پاورسیوینگها فقط بدرد لپتاپها نمیخوره، شما با خاموش کردن اونا (مخصوصا موقع اور) باعث میشید عمر قطعاتتون کمتر بشه (انگار همیشه پردازنده تو لوده) قطعا دماهم بالا میره.

 

اینهم که با خاموش کردن پاورسیورها میشه ولتاژ کمتری ست کرد همیشه درست نیست، من تو کلاک 4.6 تست کردم اینو، به هیچ وجه تقاوتی ایجاد نمیکنن (البته به غیر از  epu power saving که مال بردهای ایسوس هست که باعث میشد سیستم ناپایدار بشه، که اونم مشکل خنگ بودنش بود، ولی این به این معنا نیست که شما با خاموش کردن c1e به عنوان مثال، میتونید ولتاژ کمتری ست کنید)

@};-  @};-  @};-

در باره ولتاژ کمتر حرفتون درسته.

ولی من میگم پاور سیوینگ ها اگر خاموش باشن در دما تفاوتی ایجاد نمیشه.

منظورم انه که فقط به لود سی پی یو بستگی داره نه به کلاک میتونم ثابت کنم اگر عکس از بایوس خواستید بگید.

فقط لود توی دما تاثیر داره نه کلاک..

اگر ولتاژ دما مناسب باشن هیچ تاثیری روی عمر قطعه نداره.

ویرایش شده توسط *sajjad*
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بعد از چند ماه آپ!

دوستان بی زحمت یه تست بزارید دمتون گرم @};-

کنجکاوم که دمای سیستم شما چطوره تو حالت عادی و فول لود. :-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

چند تا سوال در مورد دمای پردازنده ذکر شده دارم

مشخصات:

CPU:I7 4790K

COOLER: coolermaster nepton 120XL

mainboard:asus hero vii

 

اول از همه بگم که من این سیستم رو فقط برای گیم میخوام نه رندرینگ و نه اورکلاکینگ 

 

دمای پردازندم توی حالت دسکتاب 38-40 ایا با این کولر این دما نرماله؟؟؟؟گوگل که کردم با کولر ابی دما باید بین 28 تا30 باشه در حالت idle

 

نتایجی که از دمای این چیپ گرفتم:
نرم افزار intel extreme tuning utility

بعد از5 دقیقه تست PASS دما 64

 

توی بازی بعد از نیم ساعت 55

 

ولی با prime95 اپشن اول رو که زدم دما یه دفه رفت رو 99 ولی با گزینه سوم blend دما نزدیک 60 بعد از5 دقیقه بدون error

 

راستی این رو هم بگم که هیچ تغییری در ولتاژ و مشخصات پردازنده و کلا سیستمم ندادم!!

 

یکم طولانی شد ببخشید

ویرایش شده توسط ASUS_GTX980TI
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام.

در ابتدا باید عرض کنم روش صحیح محاسبه ی حرارت بصورت دلتا هست ودمای محیط بخصوص که در فصل تابستان هستیم و  گرمی هوا و همچنین کیفیت خمیر حرارتی رو هم مدنظر داشته باشین.دمای پردازنده ی شما بنظر زیاد غیر معمول نمیاد بخصوص درصورتی که intel speed step و سایر تنظیمات c-state رو غیر فعال کرده باشین یا حالت performance mode رو در ویندوز انتخاب کرده باشین که پردازنده در بیشترین کلاک و ولتاژ کار کنه .درغیر اینصورت دمای حالت بیکاری کمی بالاتر از حد نرمال هست و با این واترکولر باید پایین تر باشه اما جای نگرانی نیست به هیچ وجه

دمای پس از تست xtu مناسب هست .دمای پس از بازی هم مناسب هست.

توجه کنین که prime95 و تست اولش مختص به بیشترین حرارت هست و FPU رو بشدت تحت فشار قرار میده که به ندرت در شرایط واقعی به همچین دمایی میرسه و در نتیجه همیشه دما با این تست زیاد هست. با این حال درصورتی که اورکلاک نکردین این دما با این واتر کولر برای prime 95  هم بسیار زیاد و نزدیک به tjmax شما هست.

پیشنهاد میکنم برای تست پایداری از همان xtu یا aida 64 استفاده کنین.

نکته ی دیگه هم این هست که در حالت عادی با تنظیمات دیفالت مینبورد ولتاژ بیشتر از نیاز پردازنده هست و میتونین بصورت دستی کمی undervolt کنین و این کاهش ولتاژ منجر به کاهش حرارت میشه.

موفق باشین.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

ممنون بابت پاسخ

هنگام نصب این چیپ و کولرش یه اتفاقی افتاد و اونم این بود که طرف نایلن سطح مسی کولر رو نکند و همین طور وصلش کرد 10 ثانیه هم نشد که سیستم رو روشن کرد

خودش فهمید اشتباه کرده دوباره باز کرد نایلون رو کند خمیر زد و کولر رو بست(مغازه خیلی شلوغ بود)

خمیر هم جنس خوب بود 40 تومن

با این تفاصیر به دمای این سیستم مشکوک هستم از طرفی هم خودم نمیتونم باز کنم و دوباره خمیر بزنم

کاهش ولتاژ انجام دادم سیستم بوت نشد مجبور شدم دیفالت کنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام.

کاهش ولتاژ رو باید بصورت اصولی و با میزان های کم انجام بدین و یک تست سریع xtu انجام بدین احتمالا شما میزان زیادی ولتاژ رو کاهش دادین.

درمورد مشکل نصب کولر هم متاسفانه حرکت عجیبی انجام دادن ایشون و حداقل باید قبلش تمیز میکردن سطح پردازنده رو در اینصورت و سپس خمیر میزدن. درست تشخیص دادین و مشکل شاید همین باشه.البته با تفاسیر شما از فروشنده احتمال اینکه بلاک هم کامل روی سطح پردازنده ننشسته باشه هست اما نتیجه ی تست دما با xtu و هنگام بازی کاملا نرمال بود و فقط نتیجه تست prime95 غیر طبیعی بود با توجه به اینکه فرمودین اورکلاک نکردین

راهنمای تصویری باز و بست کولر و همچنین خمیر زدن صحیح در اینترنت و یو.تیوب هست اگه خواستین خودتون انجام بدبن و آنقدر که گمان میکنین پیچیده نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

کاملا طبیعی هست و کمی بالا تر از دمای امبینت- cpu ها کارکتریستیک های متفاوتی دارند و همه نمیتونند یک دمای ثابت امبینت ارائه بدند دمای cpu شما نرمال است بنده با دمای  محیطی بسیار عالی بین 30 تا 36 میگیرم که بدون روشن بودن کولر (خوزستان)بینت 35 تا 41 هم متغیر است -دما نرمال است-کولر کاپیتان دیپ کول واتر کولر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام به دوستان


کسی میتونه بگه چرا کولرهای دیپ کول لوله های انتقالشون با هم فرق میکنه ؟!


بعضی هاشون صاف هست ... ولی در بعضی هاشون مارپیچ هست ؟!


من اینو از عکس کیسهای بچه ها در سایت نگاه کردم. حالا هم قصد خرید دارم. موندم !!!


 


 


 


h8uabyq2fbifejj0ifuo_thumb.jpg


 


 


http://8pic.ir/images/h8uabyq2fbifejj0ifuo.jpg


ویرایش شده توسط behruz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اون لوله های صاف زودتر خراب میشن .

 

خراب شدنشون هم با ترک برداشتن هست .

 

ولی نوع دیگه میشه گفت عمر طولانی دارند .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اون لوله های صاف زودتر خراب میشن .

 

خراب شدنشون هم با ترک برداشتن هست .

 

ولی نوع دیگه میشه گفت عمر طولانی دارند .

مرسی

اونوقت من بخوام بخرم از بیرون کارتن مشخص هست از چ نوع ی هست ؟؟؟ یا مثل هندونه در بسته هست! :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...