رفتن به مطلب

مرجع بحث و بررسی مشکل دمای بالای قطعات کامپیوتر و لپ‌تاپ (پردازنده، کارت گرافیک، مادربرد، هارد و ...)


هامش
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

اینم تست جدید رفیق فقط یه نکته نمیدونم چرا دما مین رو اینجا زده 110 ولی تو بایوس میزه 30-40  تو یه اپ دیگه هم همین حدودا میزنه

cinebench new.PNG

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واسه اندازه گیری دما برنامهcore

در 10 دقیقه قبل، aminshareati گفته است :

اینم تست جدید رفیق فقط یه نکته نمیدونم چرا دما مین رو اینجا زده 110 ولی تو بایوس میزه 30-40  تو یه اپ دیگه هم همین حدودا میزنه

cinebench new.PNG

temp رو دانلود کن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 15 ساعت قبل، aminshareati گفته است :

اینم تست جدید رفیق فقط یه نکته نمیدونم چرا دما مین رو اینجا زده 110 ولی تو بایوس میزه 30-40  تو یه اپ دیگه هم همین حدودا میزنه

 

دوست عزیز شما نسخه Pro نرم افزار HWMonitor رو نصب کردید. بنده لینک دادم گفتم همون نرم افزار رو بگیرید. برای همین بعضی دماها رو Trial نوشته. ضمن اینکه بنده لینک CPU-Z دادم شما GPU-Z که مربوط به کارت گرافیک هست رو اجرا کردید. اصلا توجهی به لینک و توضیحاتی که بنده دادم نکردید عزیز.

در عین حال دمای سی پی یو تا حدود 82 بالا رفته و VID هم 1.21 هست که احتمالا میتونه خیلی کمتر بشه. با کم کردن VID دمای هسته ها کمتر خواهد شد.

قطعا منو و تنظیمات بایوس بورد شما با بورد بنده متفاوته اما در عین حال :

برید داخل بایوس قسمت Voltage و CPU Voltage. اولین کار CPU Vcore رو روی Normal  قرار بدید ( فلش شماره 1 ) و بعد CPU Vcore Offset رو روی منفی  بگذارید مثل فلش شماره 2 .حالا اون مقدار روی 0.020- قرار بدید و تنظیمات رو ذخیره کنید. بعد باید بیاید داخل ویندوز و تست Stablity بگیرید مثل همین Cinebench. اگر تست پاس شد و با BSOD مواجه نشدید مجدد میرید داخل بایوس و اون عدد Offset - رو بیشتر میکنید. به عنوان مثال 0.030-

BIOS.thumb.jpg.aa271e678bf96718eca89efe84b2187d.jpg

این کار رو آنقدر ادامه میدید که دیگه سی پی یو توی تست استیبل نباشه و با BSOD مواجه بشید و یا داخل محیط ویندوز BSOD اتفاق بیفته. زمانی که کمترین مقدار ولتاژی که سی پی یو استیبل هست رو پیدا کردید کمی مقدار ولتاژ رو برای احتیاط افزایش بدید که در آینده دیگه BSOD اتفاق نیفته. همونطور که توی عکس مشاهده میکنید بنده Offset - رو روی عدد 0.105- قرار دادم. یعنی اینکه این مقدارولتاژ از سی پی یو چه در Load و چه در Idle کم میشه که البته  توی هر دو حالت Load و Idle اگر میزان ولتاژ خیلی کم شده باشه باعث BSOD میشه.

به روش های دیگه هم میتونید ولتاژ سی پی یو رو کم کنید مثل حالت Manual که دقیق تره.اما بنده چون خودم از این روش اقدام کردم همین رو توضیح دادم خدمتتون.

بازم اگر سوالی بود بنده در حد توانم میتونم کمکتون کنم.

ویرایش شده توسط Sir MehDi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز شما نسخه Pro نرم افزار HWMonitor رو نصب کردید. بنده لینک دادم گفتم همون نرم افزار رو بگیرید. برای همین بعضی دماها رو Trial نوشته. ضمن اینکه بنده لینک CPU-Z دادم شما GPU-Z که مربوط به کارت گرافیک هست رو اجرا کردید. اصلا توجهی به لینک و توضیحاتی که بنده دادم نکردید عزیز.

در عین حال دمای سی پی یو تا حدود 82 بالا رفته و VID هم 1.21 هست که احتمالا میتونه خیلی کمتر بشه. با کم کردن VID دمای هسته ها کمتر خواهد شد.

قطعا منو و تنظیمات بایوس بورد شما با بورد بنده متفاوته اما در عین حال :

برید داخل بایوس قسمت Voltage و CPU Voltage. اولین کار CPU Vcore رو روی Normal  قرار بدید ( فلش شماره 1 ) و بعد CPU Vcore Offset رو روی منفی  بگذارید مثل فلش شماره 2 .حالا اون مقدار روی 0.020- قرار بدید و تنظیمات رو ذخیره کنید. بعد باید بیاید داخل ویندوز و تست Stablity بگیرید مثل همین Cinebench. اگر تست پاس شد و با BSOD مواجه نشدید مجدد میرید داخل بایوس و اون عدد Offset - رو بیشتر میکنید. به عنوان مثال 0.030-

BIOS.thumb.jpg.aa271e678bf96718eca89efe84b2187d.jpg

این کار رو آنقدر ادامه میدید که دیگه سی پی یو توی تست استیبل نباشه و با BSOD مواجه بشید و یا داخل محیط ویندوز BSOD اتفاق بیفته. زمانی که کمترین مقدار ولتاژی که سی پی یو استیبل هست رو پیدا کردید کمی مقدار ولتاژ رو برای احتیاط افزایش بدید که در آینده دیگه BSOD اتفاق نیفته. همونطور که توی عکس مشاهده میکنید بنده Offset - رو روی عدد 0.105- قرار دادم. یعنی اینکه این مقدارولتاژ از سی پی یو چه در Load و چه در Idle کم میشه که البته  توی هر دو حالت Load و Idle اگر میزان ولتاژ خیلی کم شده باشه باعث BSOD میشه.

به روش های دیگه هم میتونید ولتاژ سی پی یو رو کم کنید مثل حالت Manual که دقیق تره.اما بنده چون خودم از این روش اقدام کردم همین رو توضیح دادم خدمتتون.

بازم اگر سوالی بود بنده در حد توانم میتونم کمکتون کنم.

 

 

ممنون از راهنمایی هات رفیق

اره پرو داشتم همونو زدن ولی کیجنش رو قبول نکرد اکتیو نکرد برا همین یه دما و چند چیز دیگه رو نشون نداده

جدی فکر کردم cpuz لانچ کردم[emoji23][emoji23]

خودمم الان دیدم gpuz هست[emoji52][emoji58][emoji38][emoji4]

باشه حالا میرم تو بایوس با راهنمایی های دیگه به یه جا میرسیم

ولی الان خیلی راضیم نه صدا و جود داره نه خیلی دما

بازم ممنون

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز شما نسخه Pro نرم افزار HWMonitor رو نصب کردید. بنده لینک دادم گفتم همون نرم افزار رو بگیرید. برای همین بعضی دماها رو Trial نوشته. ضمن اینکه بنده لینک CPU-Z دادم شما GPU-Z که مربوط به کارت گرافیک هست رو اجرا کردید. اصلا توجهی به لینک و توضیحاتی که بنده دادم نکردید عزیز.

در عین حال دمای سی پی یو تا حدود 82 بالا رفته و VID هم 1.21 هست که احتمالا میتونه خیلی کمتر بشه. با کم کردن VID دمای هسته ها کمتر خواهد شد.

قطعا منو و تنظیمات بایوس بورد شما با بورد بنده متفاوته اما در عین حال :

برید داخل بایوس قسمت Voltage و CPU Voltage. اولین کار CPU Vcore رو روی Normal  قرار بدید ( فلش شماره 1 ) و بعد CPU Vcore Offset رو روی منفی  بگذارید مثل فلش شماره 2 .حالا اون مقدار روی 0.020- قرار بدید و تنظیمات رو ذخیره کنید. بعد باید بیاید داخل ویندوز و تست Stablity بگیرید مثل همین Cinebench. اگر تست پاس شد و با BSOD مواجه نشدید مجدد میرید داخل بایوس و اون عدد Offset - رو بیشتر میکنید. به عنوان مثال 0.030-

BIOS.thumb.jpg.aa271e678bf96718eca89efe84b2187d.jpg

این کار رو آنقدر ادامه میدید که دیگه سی پی یو توی تست استیبل نباشه و با BSOD مواجه بشید و یا داخل محیط ویندوز BSOD اتفاق بیفته. زمانی که کمترین مقدار ولتاژی که سی پی یو استیبل هست رو پیدا کردید کمی مقدار ولتاژ رو برای احتیاط افزایش بدید که در آینده دیگه BSOD اتفاق نیفته. همونطور که توی عکس مشاهده میکنید بنده Offset - رو روی عدد 0.105- قرار دادم. یعنی اینکه این مقدارولتاژ از سی پی یو چه در Load و چه در Idle کم میشه که البته  توی هر دو حالت Load و Idle اگر میزان ولتاژ خیلی کم شده باشه باعث BSOD میشه.

به روش های دیگه هم میتونید ولتاژ سی پی یو رو کم کنید مثل حالت Manual که دقیق تره.اما بنده چون خودم از این روش اقدام کردم همین رو توضیح دادم خدمتتون.

بازم اگر سوالی بود بنده در حد توانم میتونم کمکتون کنم.

 

 

ممنون از راهنمایی هات رفیق

اره پرو داشتم همونو زدن ولی کیجنش رو قبول نکرد اکتیو نکرد برا همین یه دما و چند چیز دیگه رو نشون نداده

جدی فکر کردم cpuz لانچ کردم[emoji23][emoji23]

خودمم الان دیدم gpuz هست[emoji52][emoji58][emoji38][emoji4]

باشه حالا میرم تو بایوس با راهنمایی های دیگه به یه جا میرسیم

ولی الان خیلی راضیم نه صدا و جود داره نه خیلی دما

 

 

بازم ممنون

یه سوال دیگه این ویژگی برا چیه روشن بزارم یا خاموش

intel virtualization technology

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام بر مهندسین گرامی

 

نماز روزه هاتون قبول حق

 

یک سوال ، داشتم این که یدونه گرافیک galax 750ti دارم نصبه روی مینی کیس ، حرارت طبیعی این مدل گرافیک ها چقدر هست و تا چند درجه میشه راحت ازش استفاده کرد تا به سیستم صدمه نرسه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

کارت گرافیک اصولا تا 80 درجه نباید براش مشکلی پیش بیاد که این حداکثرش هست البته

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان خسته نباشید

دوستان افزایش ناگهانی دما در کارت گرافیک دارم در حالت بیکاری در حالت بیکاری دما در 50 درجه است و تغییر نمی کنه که قبلا 30 درجه بود

24.thumb.jpg.fd3809356c3cc2de0326119ac2fff6a6.jpg

دوستان اینو توجه کنید که min و ram و cpu جدید گرفتم

دوستان این کولر رو سیستم من نصبه

http://lioncomputer.ir/product/9833/واتر+کولر+گرین+GLC240-EVO/

و با نصب این کولر در سیستم قبلی دما خوب بود هم cpu و هم کارت گرفایک

اسین سیستم قبلی است:

Motherboard: MSI B75A-G43

Monitor: LG 22MP57HQ 22Inch IPS LED
Power: GREEN GP650A-UK 80Plus Gold PSU
Cpu: Intel OS: Windows 10 Enterprise 1607 Build  15063
system type: 64-bit
Hard: Western Digital Blue WD30EZRZ Internal Hard Drive - 3TB
RAM: Gskill Ripjaws X 8GB 4GBx2 1600Mhz CL7 DDR3
Vga: Zotac GTX 960 AMP! Edition 4GB GDDR5

Modem Router: ASUS DSL-N14U Wireless N300 ADSL2
(جایزه لیون کامپیوتر)Case: Cooler Master Master Case Pro 5

و این سیستم جدید است ولی فن های کولر سرعت کافی رو ندارنند و زیاد سریع نیستنند که  سرعت فن ها رو گذاشتم رو full speed که سعید بهمنیان گفتنند رو حالت زیاد جالب نیست و باید تنظیم دستی بشه حالا دوستان به چه صورته چی کار کنم به نظرتون؟در سیستم قبلی سرعت فن های کولر cpu خوب بود و جریا هوای خوبی رو ایجاد کرده بود و به نظرم به همین دلیل درجه کارت گرافیک رو 30 درجه بود ولی الان درجه گرفیت رو حالت عالی 50 است و این خیلی زیاده ممنون میشم راهنماییم کنید دوستان

موفق باشید:x

سیستم جدید بنده:

Motherboard: ASUS PRIME B250-PRO

Monitor: LG 22MP57HQ 22Inch IPS LED
Power: GREEN GP650A-UK 80Plus Gold PSU
Cpu: Intel Core i5-7600
OS: Windows 10 Enterprise 1607 Build  15063
system type: 64-bit
Hard: Western Digital Blue WD30EZRZ Internal Hard Drive - 3TB
RAM: Kingston HyperX FURY 8GB 2400Mhz CL15 DDR4
Vga: Zotac GTX 960 AMP! Edition 4GB GDDR5

Modem Router: ASUS DSL-N14U Wireless N300 ADSL2
(جایزه لیون کامپیوتر)Case: Cooler Master Master Case Pro 5

 

 

 

ویرایش شده توسط digital_2015
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان در این حالت فن های گرافیک بنده هم در حال فعالیت است در صورتی که تکنولوژی خود Zotac  داره در حالت بیکاری فعالیتی نداره فن ها و این به خاطر درجه بالا کارت است دوستان لطفا راهنمایی کنید

موفق باشید:x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

اول از همه ی دمای داخلی کیس رو چک کنین

از درست جا خورده بودن اسلات گرافیک و آخرین درایور کارت اطمینان حاصل کنین

از طریق Task Manager هم چک کنین ببینی شاید برنامه ای داره مشغولش میکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 59 دقیقه قبل، ArminZol گفته است :

درود

اول از همه ی دمای داخلی کیس رو چک کنین

از درست جا خورده بودن اسلات گرافیک و آخرین درایور کارت اطمینان حاصل کنین

از طریق Task Manager هم چک کنین ببینی شاید برنامه ای داره مشغولش میکنه

داداش آرمین سلام اول قضیه cpu رو حل کنم بعدش گرافیک یک سوال از شما دارم مین من یک 4 پین به اسم

AIO Pump fan داره که در تصویر یکی از مین های asus دیدم که عکس کولر گشیده یعنی این محل نصب پین کولر است اما کدوم سیم مربوط به کولر؟

COOLER-BY-DESIGN.thumb.png.40e74c8d121b11819cd641971b50a77e.png

خوب مدل کولر من اینه

http://lioncomputer.ir/product/9833/واتر+کولر+گرین+GLC240-EVO/

من این کارو کردم سیم دوتا فن که رو کولر است با تبدیل کننده داخلش وصل کردم به cpu fan مثل مین قبل و اون یکی سیمو وصل کردم به CHA-FAN 1 ولی الان احساس می کنم سرعت فن ها کمه و مثل قبل نیست الان به نظر شما چی کار کنم داداش؟گلان کیج شدم این AIO Pump fan  رو مادربرد ندیده بودم و دقت نکرده بودم

موفق باشی:x

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان این سیم وصل CHA-FAN 1 شده و اون دوتا سیم فن رو کولر با تبدیل کننده داخلش وصل CPU-FAN شده مثل مادربرد قبلیم که وصل کرده بودم حالا این AIO Pump fan چیست؟

456.thumb.jpg.8da78d78c870a8980a895263dfb9320f.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 25 دقیقه قبل، digital_2015 گفته است :

داداش آرمین سلام اول قضیه cpu رو حل کنم بعدش گرافیک یک سوال از شما دارم مین من یک 4 پین به اسم

AIO Pump fan داره که در تصویر یکی از مین های asus دیدم که عکس کولر گشیده یعنی این محل نصب پین کولر است اما کدوم سیم مربوط به کولر؟

COOLER-BY-DESIGN.thumb.png.40e74c8d121b11819cd641971b50a77e.png

خوب مدل کولر من اینه

http://lioncomputer.ir/product/9833/واتر+کولر+گرین+GLC240-EVO/

من این کارو کردم سیم دوتا فن که رو کولر است با تبدیل کننده داخلش وصل کردم به cpu fan مثل مین قبل و اون یکی سیمو وصل کردم به CHA-FAN 1 ولی الان احساس می کنم سرعت فن ها کمه و مثل قبل نیست الان به نظر شما چی کار کنم داداش؟گلان کیج شدم این AIO Pump fan  رو مادربرد ندیده بودم و دقت نکرده بودم

موفق باشی:x

 

اون چیزی که شما میگی دقیقا عین ترجمه لفظی مشخصه مال چیه

محل اتصال پمپ کولر!

شما باید چهار پین مربوط به خود پمپ رو به اون وصل کنی و نه مال فن ها رو

فن ها رو به معمولی ها بزن

فن سی پی یو ولی باید به اون بالایی ها بخوره

 

تست کن و خبرش رو بده

ضمنا از درست خمیر خورده شدن سی پی یو هم اطمینان حاصل کن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 دقیقه قبل، ArminZol گفته است :

اون چیزی که شما میگی دقیقا عین ترجمه لفظی مشخصه مال چیه

محل اتصال پمپ کولر!

شما باید چهار پین مربوط به خود پمپ رو به اون وصل کنی و نه مال فن ها رو

فن ها رو به معمولی ها بزن

فن سی پی یو ولی باید به اون بالایی ها بخوره

 

تست کن و خبرش رو بده

ضمنا از درست خمیر خورده شدن سی پی یو هم اطمینان حاصل کن

این تو صفحه ASUS مربوط به مادربرد خودم نوشته شده بود:

fan.thumb.png.0039244d9532d000818d1b3a6852e01f.png

Fan Xpert 2+
کنترل‌های پیشرفته فن

Fan Xpert 2+ با گیرنده‌های حرارتی روی برد و تشخیص سخت‌افزاری حالت PWM/DC در کانکتورهای چهار پین/سه پین، دستیابی هر یک از فن‌ها به بهترین تعادل میان عملکرد خنک و کاهش نویز را تضمین می‌کند!

  • هدر اختصاصی واترپمپ برای بهترین کارایی خنک‌کننده.
  • حالت Auto-Tuning: بررسی پارامترهای هر یک از فن‌ها با یک کلیک
  • حالت Extreme Quite: کاهش سرعت فن پردازنده تا پایین‌تر از سطح حداقل، برای عملکرد بدون صدا و ذخیره انرژی در کاربردهای سبک.

*ویژگی‌ها و مشخصات در مدل‌های مختلف، متفاوت است و تمام تصاویر مفهومی هستند. لطفا برای اطلاع از جزییات کامل به صفحه مشخصات مراجعه کنید.

-------------------

خوب داداش ببین دوتا فن رو کولر نصب میشه درسته؟که هر دوتا چهارپین داره که من امدم با تبدیل کننده داخلش هر دو رو به یکی متصل کردم و زدم به قسمت  CPU FAN و بعدش این سیمو

456.thumb.jpg.321ecc808442b116c4e72607bbf3e167.jpg

وصل کردم به یکی از CHA-FAN 1 و این روشی بود که قبلا همینجا پرسیدم و انجام دادم توسط دوستان وحالا یک گزینه اضافه داره این مادربردهای جدید ASUS به اسم AIO Pump fan  حالا موندم کدوم سیم به CPU-FAN و کدوم به AIO Pump fan  متصل کنم؟

و خمیرم مطئنم درست زدم چون سه تا نقطه کوچیک زدم رو CPU و با وصل کردن کولر خودش رو CPU پهن شد

شرمنده داداش وقتت رو گرفتم

موفق باشی:x

 

ویرایش شده توسط digital_2015
لینک به دیدگاه
Share on other sites

عزیز منم با تعویض مین و سی پی یوم همچین مشکلی برخوردم......درب کنار کیس رو من پلکسی زدم...در سیستم قبلیم مشکلی نبود..ولی با سیستم تعویضیم مشکل خوردم..هم گرافیک و هم مین و سی پی یو....اخر سر دیدم مشکل از از جریان هوای تو کیس هستش...که با برداشتن پلکسی و گذاشتن درب ارجینال کیس که دو تا محفظه هوایه 12 سانتی داشت مشکل حل شد...

شما هم درب کیس رو بردار ببین شاید مشکل از جریان هوای داخلی باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، digital_2015 گفته است :

این تو صفحه ASUS مربوط به مادربرد خودم نوشته شده بود:

fan.thumb.png.0039244d9532d000818d1b3a6852e01f.png

Fan Xpert 2+
کنترل‌های پیشرفته فن

Fan Xpert 2+ با گیرنده‌های حرارتی روی برد و تشخیص سخت‌افزاری حالت PWM/DC در کانکتورهای چهار پین/سه پین، دستیابی هر یک از فن‌ها به بهترین تعادل میان عملکرد خنک و کاهش نویز را تضمین می‌کند!

  • هدر اختصاصی واترپمپ برای بهترین کارایی خنک‌کننده.
  • حالت Auto-Tuning: بررسی پارامترهای هر یک از فن‌ها با یک کلیک
  • حالت Extreme Quite: کاهش سرعت فن پردازنده تا پایین‌تر از سطح حداقل، برای عملکرد بدون صدا و ذخیره انرژی در کاربردهای سبک.

*ویژگی‌ها و مشخصات در مدل‌های مختلف، متفاوت است و تمام تصاویر مفهومی هستند. لطفا برای اطلاع از جزییات کامل به صفحه مشخصات مراجعه کنید.

-------------------

خوب داداش ببین دوتا فن رو کولر نصب میشه درسته؟که هر دوتا چهارپین داره که من امدم با تبدیل کننده داخلش هر دو رو به یکی متصل کردم و زدم به قسمت  CPU FAN و بعدش این سیمو

456.thumb.jpg.321ecc808442b116c4e72607bbf3e167.jpg

وصل کردم به یکی از CHA-FAN 1 و این روشی بود که قبلا همینجا پرسیدم و انجام دادم توسط دوستان وحالا یک گزینه اضافه داره این مادربردهای جدید ASUS به اسم AIO Pump fan  حالا موندم کدوم سیم به CPU-FAN و کدوم به AIO Pump fan  متصل کنم؟

و خمیرم مطئنم درست زدم چون سه تا نقطه کوچیک زدم رو CPU و با وصل کردن کولر خودش رو CPU پهن شد

شرمنده داداش وقتت رو گرفتم

موفق باشی:x

 

سلام مجدد

اونی که تو عکس دورش رو خط کشیدی رو به AIO Pump fan وصل کن و نتیجه رو اعلام کن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، ArminZol گفته است :

سلام مجدد

اونی که تو عکس دورش رو خط کشیدی رو به AIO Pump fan وصل کن و نتیجه رو اعلام کن

خوب همون سیم داخل تصویر به AIO Pump fan  زدم الان سرعت RPM رو صفحه کولر به 2250 و یکم کم و زیاد رسید مثل قبل ولی سرعت فن هنوز کمتر که فکر نکنم مشکلی باشه

به قول یکی از دوستان عزیز پمپ باید زد به پمپ فنم به فن:D:x

الان درجه حرارت CPU خوبه مشکلی نداره خمیرم خوب بهش زدم درجه 30 تا 32 است ولی گرافیک الان باز رسید به 40 یعنی 10 درجه کمتر شد گرافیک رو باز کردم و چک کردم مشکلی نبود این افزایش دما به نظرت داداش از کجاست؟از تنظیمات داخل مادربرده؟رو سوکت 1155 کارت گرافیک دماش 30 ثابت بود و فن های زوتاک در حالت خاموشی بود و وقتی داخل بازی میشود و دما بیشتر میشود فن ها شروع به کار می کرد ولی الان با این دما فن ها در حال فعالیت است و من موندم مشکل از کجاست و چیه:(

تشکر:x

ویرایش شده توسط digital_2015
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، royal boy گفته است :

عزیز منم با تعویض مین و سی پی یوم همچین مشکلی برخوردم......درب کنار کیس رو من پلکسی زدم...در سیستم قبلیم مشکلی نبود..ولی با سیستم تعویضیم مشکل خوردم..هم گرافیک و هم مین و سی پی یو....اخر سر دیدم مشکل از از جریان هوای تو کیس هستش...که با برداشتن پلکسی و گذاشتن درب ارجینال کیس که دو تا محفظه هوایه 12 سانتی داشت مشکل حل شد...

شما هم درب کیس رو بردار ببین شاید مشکل از جریان هوای داخلی باشه

سلام داداش کیس بنده Cooler Master Master Case Pro 5 است کیس بزرگیه اینقدر فکر کنم بزرگ است که هوا توش جریان داشته باشه:Dو دوتا فن 14 سانتی جلو داره و یکی هم 14 سانتی عقبه تو کیس هم سعی کردم زیاد کیس نیاد و بیشتر پایین پیش پاور گذاشتم یعنی اون زیر و متاسفانه درب های کیس های کولر فقط درب خودشو می خواد و نمیشه این کارو کرد

نمی دونم دیگه چی کار کنم:(

تشکر داداش:x

ویرایش شده توسط digital_2015
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 19 دقیقه قبل، digital_2015 گفته است :

خوب همون سیم داخل تصویر به AIO Pump fan  زدم الان سرعت RPM رو صفحه کولر به 2250 و یکم کم و زیاد رسید مثل قبل ولی سرعت فن هنوز کمتر که فکر نکنم مشکلی باشه

به قول یکی از دوستان عزیز پمپ باید زد به پمپ فنم به فن:D:x

الان درجه حرارت CPU خوبه مشکلی نداره خمیرم خوب بهش زدم درجه 30 تا 32 است ولی گرافیک الان باز رسید به 40 یعنی 10 درجه کمتر شد گرافیک رو باز کردم و چک کردم مشکلی نبود این افزایش دما به نظرت داداش از کجاست؟از تنظیمات داخل مادربرده؟رو سوکت 1155 کارت گرافیک دماش 30 ثابت بود و فن های زوتاک در حالت خاموشی بود و وقتی داخل بازی میشود و دما بیشتر میشود فن ها شروع به کار می کرد ولی الان با این دما فن ها در حال فعالیت است و من موندم مشکل از کجاست و چیه:(

تشکر:x

کارت های سری جدید از 60 درجه به بالا روشن میشن!

نمیدونم چرا کارتت باید با 40 درجه فنش روشن بشه!

یه بررسی بکن ببین شاید تنظیمات کارت به هم کرده دیفالت/ریست کن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 دقیقه قبل، ArminZol گفته است :

کارت های سری جدید از 60 درجه به بالا روشن میشن!

نمیدونم چرا کارتت باید با 40 درجه فنش روشن بشه!

یه بررسی بکن ببین شاید تنظیمات کارت به هم کرده دیفالت/ریست کن

سلام داداش

باید دیکه ببخشی مزاحمت شدم

الان درجه به 40 تا 44 رسیده فن هاش خاموش کارت گرافیک ولی به نظرم باید رو 30 باشه

کجات تنظیمات کارت گرافیکو ریست کنم؟

و به نظرت دوتا فن 14 سانتی که جلو داره وظیفه انتقال هوا به داخل رو دارنند و یکی هم 14 سانتی عقب وظیفه خروج هوا گرم و دوتا هم مربوط به کولر فکر کنم کفایت کنه و کیسم که بزرگه پس جریان هوا باید باشه نمی دونم چرا

موفق باشی داداش:x

ویرایش شده توسط digital_2015
لینک به دیدگاه
Share on other sites

احتمال میدم مشکل شما همون مشکلی باشه که بنده با ویندوز W10  داشتم. 

من گرافیک  380 Asus داشتم که اون هم مجهز به تکنولوژی Fan stop بود.

در ویندوز se7en نرم افزار سنسور gpuz کارکرد فن رو صفر نشان میداد که درست هم بود. با انجام تنظیمات حداقل میزان فن رو روی ۳۰% گزاشتم و مشکل حرارت ام حل شد.

اما در ویندوز W10 نرم افزار سنسور gpuz کارکرد فن را ۳۳% نشان میداد و حرارت بالا بود که با بررسی متوجه شدم :

" با اینکه فن گرافیک اصلا نمیچرخید gpuz به اشتباه فن رو ۳۳% اعلام میکرد"

با اینکه آخرین ورژن gpuz در اختیار داشتم این خطا در ویندوز W10 دیده میشد. یعنی در حالت فن استاپ به اشتباه کارکرد فن رو %۳۳ اعلام میکرد.

ویرایش شده توسط aVaOMi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 42 دقیقه قبل، digital_2015 گفته است :

سلام داداش

باید دیکه ببخشی مزاحمت شدم

الان درجه به 40 تا 44 رسیده فن هاش خاموش کارت گرافیک ولی به نظرم باید رو 30 باشه

کجات تنظیمات کارت گرافیکو ریست کنم؟

و به نظرت دوتا فن 14 سانتی که جلو داره وظیفه انتقال هوا به داخل رو دارنند و یکی هم 14 سانتی عقب وظیفه خروج هوا گرم و دوتا هم مربوط به کولر فکر کنم کفایت کنه و کیسم که بزرگه پس جریان هوا باید باشه نمی دونم چرا

موفق باشی داداش:x

بنظر من زیاد حساسی

همین الان کارت گرافیک منم در حالت بیکاری 40 درجه اس!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بذار یکم از استرست کم کنم : اینجا بندرعباس دمای حالت عادی 56 درجه با مولتی مانیتور و با تک مانیتور 52 درجه اونم با سرعت فن 40 درصد و در حالت لود 75-85 درجه  کیس هم تهعویه خوبی داره خخخخ

ویندوزتو تو safemod بالا بیاری گرافیکو دیتکت میکنه ؟ تست کن ببین دماش رو چنده ؟ بعد مادربوردای ایسوس TPU  دارن تو نرم افزار و بایوس ببین دستکاری نشدن ؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

تا جایی که یادمه برای نصب فن وقتی خریده بودیش تاپیک زده بودی و اون زمان چون مادربوردت هدر پمپ نداشت، گفتیم پمپ رو به جای یکی از فنهای کیس بزنی و دورش رو از بایاس روی بیشینه بگذاری. مادربوردت همانطور که آقا آرمین گفت جای پمپ داره و به طور پیشفرض مادربورد خودکار دورش رو تنظیم می کنه. اگر بخوای می تونی در بایاس یا با برنامه ی ai suite دور فنها و پمپ رو تغییر بدی. پیشنهادم اینه که روی حالت استاندارد بگذار و هر کدام از فنها و پمپ رو از طریق منحنیش دستی تنظیم کن. روش کار اینه که روی هر منحنی فن یک یا چند نقطه ی عطف معلوم می کنه که با رسیدن دمای سنسور مربوطه دورفن به عدد مشخصی برسه. و با آزمون و خطا به حد مطلوب برسان و پروفایل رو ذخیره کن.

علت افزایش دمای کارت گرافیکی می تونه به این مربوط باشه که قبلا پمپ با بیشینه دور کار می کرده و درنتیجه دمای پردازنده و اطرافش کمتر بوده و الان خودکار تنظیم میشه. دور پمپ رو بالا ببری دمای گرافیک نیز کمتر خواهد شد. علت دیگر افزایش دما می تونه به ویژگیهای فیزیکی مادربورد از جمله این که کارت گرافیک نسبت به مادربورد قبلی در چه فاصله ای از هیتسینکهاش و پردازنده و نیز فنهای کیس قرار گرفته باشه.

نهایتا دمای کارت گرافیک مناسبه و نیازی به وسواس بیشتر نیست.

موفق باشی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...