رفتن به مطلب

***مروری بر تاریخ***تاریخچه کال اف دیوتی*** + نظرسنجی شما کدام نسخه را بیشتر میپسندید


Amir Hossien
 اشتراک گذاری

بهترین CALL OF DUTY  

84 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. شما کدام نسخه ها از این بازی را بیشتر میپسندید

    • CALL OF DUTY 1
      11
    • CALL OF DUTY 2
      16
    • CALL OF DUTY 3
      3
    • MODERN WARFARE
      27
    • WORLD AT WAR
      11
    • MODERN WARFARE 2
      35
    • BLACK OPS
      16
    • MODERN WARFARE 3
      29
    • BLACK OPS 2
      8
    • CALL OF DUTY GHOST
      13


Recommended Posts

به نام خدا

من تصمیم گرفتم د ر این تاپیک تاریخچه بازی کال اف دیوتی که یکی از پرطرفدارترین بازی های تاریخاست را قراردهم اگه کم وکسری هست به بزرگی خودتون ببخشید

پس تا اخر باشید

 

***مروری بر تاریخ***

 

 93695942752264420308.png

 

 

شاید کمتر کسی باشد که نام کال اف دیوتی یا به فارسی ندای وظیفه را نشنیده باشد

سری بازی هایی که توسط اکتیویزن منتشر میشود و اینتیفینتی نیز نقش مهمی در این بین داشت و اکنون به یک میلیاردی تبدیل شده

شاید دو ستان این سری این بازی ها را به یاد داشته باشند که نسخه اول ان در سال 2003 منتشر شد

 

Call of duty 1

75089413228123927890.jpg

 

این بازی درواقع اولین نسخه از این بازی بود که مروری بر جنگ جهانی دوم داشت ود رسال 2003 منتشرشد

درسبک تیرندازی اول شخص فقط برای رایانه های خانگی منتشر شد.

وتوانست طرفدارانی را برای خود جذب کند یکی از نکات قابل توجه این بازی

گرفتن نمره 9 از 10 از سایت گیم اسپات بود که درنوعه خودش جالبه ونشان از برتری این بازی میده

 

Call of duty 2

42405167309097700794.jpg

 

منتشر شده توسط کونامی واکتیویزن

در دوسال بعد اواخر سال 2005 نسخه جدیدی از بازی منتشر شد

در واقع میتوان گفت که این بازی به نوعی ادامه ی نسخه ی قبلی خود بود

وبه وقایع جنگ جهانی دوم میپردازد

این نسخه برای رایانه های خانگی و اکس باکس 360 منتشرشد

درسبک تیرندازی اول شخص و گرفتن نمره 8.8 از گیم اسپات

 

Call of duty3

 

59854371296798238918.jpg

بازی در سبک تیرندازی اول شخص 

منتشرکننده اکتیویزن و فقط برای PS3 XBOX360 و PS2 منتشرشد

در تاریخ 7 نوامبر 2006 

بازی کال اف دیوتی 3 شایعات زیادی به دنبال داشت عرضه نشدنش برای کامپیوترهای خانگی 

در حالیکه تمام نسخه های این بازی برای کامپیوترهای خانگی عرضه شد در عین ناباوری 

این نسخه عرضه نشد وتا حدی صدای مردم را دراورد 

 

 Mofdern warfare

08886051345129849094.jpg

 

این جا بود که همه چیز عوض شد بازی جنگ های مدرن

منتشرکننده اکتیوزن برای کامپیوتر های خانگی وکنسول های نسل هفت و...

انفجار های طبیعی در این بازی همه راشگفت زده کرد

داستانبسیار زیبای بازی

 

مشاهده داستان

خالد ال اسد اسلحه‌ای به سمت رئیس جمهور می‌گیرد و او را به قتل می‌رساند.با انتشار این ویدویو ترس دنیا رو فرا می‌گیرد. مخوف ترین تروریست خاورمیانه رئیس جمهور را به قتل رسانده و الان بر سر حکومت نشسته‌است و قدرت خیلی بیشتری پیدا کرده‌است.

برای انگلستان جالب است که خالد چطور توانسته است چنین قدرتی برای کودتا به دست بیارد.زیرا در هر حال شکست دادن ارتش یک کشور و زندانی کردن رئیس جمهورش و قتلش برای یک تروریست نباید کار راحتی باشد. آیا دستهایی پشت پرده هستند؟

آمریکایی‌ها برای جلوگیری از قدرتمندتر شدن خالد و نجات شهر آماده حمله به آنجا می‌شوند و هدف اول ایستگاه تلویزیونی هست. که خالد از اونجا برنامه هایش را پخش می کند ولی انگلیسی‌ها تصمیم می گیرند پیش از حرکت سربازهایشان مهره اسب را برای اطمینان به جلو بفرستند. ولی این مهره گم شده!

نیکولای جاسوس جهانی به نقل از منابع روسی احتمالاً تحت بازداشت نیروهای خالد ال اسد هست. تیم برای یک عملیات مشترک به طرف روستایی اشغال شده در روسیه می‌روند تا با همکاری نیروهای گروهبان کامارو نیکولای رو نجات بدهند.عملیات با موفقیت به پایان می‌رسد و نیکولای که گویی نقشه رو از قبل می‌دانسته سوال می‌کند که آمریکایی‌ها حرکت کردند یا خیر و از شنیدن جواب ناراحت می‌شود. اون محل مخفی شدن خالد رو می‌داند و تیم به سمت اون مکان حرکت می‌کند در طول این مدت سربازان آمریکایی بعد از نجات شهر و رسیدن به ایستگاه تلویزیونی متوجه می‌شوند همه برنامه‌ها از پیش ضبط شده بوده و عملیات شکست می‌خورد. عملیات بعدی نجات و اسکورت تانک ارتش به بزرگراه برای بقیه عملیات پاکسازی هست. بعد از چند ساعت عملیات پاکسازی شروع می‌شود ولی تروریست‌ها که فقط یک قانون دارند(یا مرگ یا پیروزی!) عملیات انتحاریشان رو انجام می‌دهند. با یک بمب هسته‌ای تمام منطقه رو نابود می‌کنند... انفجاری که طی اون ۳۰٫۰۰۰ سرباز آمریکایی کشته می‌شوند. نیروهای پرایس تو روستایی هستند که خالد ال اسد در اونجا مخفی شده‌است. عملیات انجام می‌شود و پرایس سعی داره بفهمد که چه کسی خالد رو حمایت می‌کند.اما تماسی تلفنی آن چیزی را که نباید معلوم می‌شد را برملا می‌کند. ایمران زاکائف. کلمه‌ای که خاطره‌ای از پانزده سال قبل را در ذهن پرایس زنده می‌کند. پرایس سالها قبل سعی در کشتن زاکائف داشته ولی او زنده مانده بود. و حالا خیلی قدرتمندتر از قبل هست و پرایس و نیروهاش تحت محاصره نیروهای او قرار می‌گیرند. تیم با حمایت نیروی هوایی به سختی موفق به فرار می‌شود. هدف پیدا کردن ایمران هست ولی چطور می‌شود به او رسید؟ تنها راهی که به ذهن تیم می‌رسد گروگان گرفتن پسر ایمران زاکائف هست. ولی بعد از تعقیب و گریز پسر ایمران خودکشی می‌کند و حالا آمریکا باید منتظر انتقام سختی باشد. ایمران که سخت خشمگین شده پیام تهدید آمیز خودش رو برای آمریکا و انگلیس می‌فرستد و همین پیام باعث میشه انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بتوانند پایگاه ایمران رو پیدا کنن. نیروها به سمت پایگاه راه میافتن و وقتی نزدیک پایگاه می‌شوند متوجه پرتاب دو موشک هسته‌ای به سمت آمریکا می‌شوند. هدف تیم ورود به سیلو و دادن کد انهدام به موشک هاست وگرنه یک فاجعهٔ هیروشیما تکرار می‌شود. تیم موفق به انهدام موشک‌ها می‌شود. تیم با سه جیپ تلاش می‌کند از منظقه فرار بکنند ولی نیروهای دشمن به شدت به تعقیب آنان می‌پردازند ولی مشکل اصلی بالگرد دشمن هست که با منهدم کردن یه پل باعث به دام افتادن تیم می‌شود و در لحظه‌ای که آخرین سرباز هم بر زمین می‌افتد ایمران از هلیکوپتر پیاده می‌شود تا شخصاً انتقام بگیرد. وقتی بالای سر gaz می‌رود و اسلحه ش روی سر او می‌گیرد و شلیک می‌کند. در همین لحظه هلیکوپتر ایمران به وسیله هلیکوپتر نیروهای روس منهدم می‌شود و در همین لحظه پرایس تفنگش را به سمت ساوپ پرتاب می‌کند و ساوپ کاری را که پانزده سال پیش نیمه تمام مانده بود تمام می‌کند.

 

World at war 

 

72280324656395159087.jpg

 

جهان در جنگ

منتشر شده توسط اکتیویزن برای کامپیوترهای خانگی کنسول های نسل7 و...

این بازی اصلا نتوانست انتظارهارابراورده کند 

در11 نوامبر 2008 ساخته شد 

وداستان ان مرتبط با جنگ جهانی دوم است 

 

Modern warfare2

60609795928125835807.jpg

 

منتشرکننده اکتیویزن

این بازی در9 نوامبر 2009 برای کنسول های نسل 7 و رایانه های خانگی عرضه شد

این توانست نفدهای خوبی بر خلاف نسخه قبلی بدست بیاورد

 

داستان

 

 داستان بازی به شیوه‌ای کاملاً سینمایی ساخته شده‌است و دقیقاً بعد از پایان جنگ اوری نوین آغاز می‌شود.[۲۷]

با وجود تلاش‌هایتفنگداران دریایی امریکا[ و نیروهاییگان ویزه انگلیس، چندملیتی‌های افراطی در روسیه به رأس کار می‌آیند و زاخائف را به عنوان قهرمان ملی روسیه معرفی می‌کنند. در ضمن ولادیمیر ماکاروف، که یکی از افراد نزدیک به زاخائف و از تشکیل دهندگان حزب وی بوده است، اقدام به آغاز یک نبرد با اوروپا و اعمال تروریستی فراوان می‌کند

 

بازی در افغانستان شروع می‌شود، جایی کهتفنگداران دریایی امریکا به سرپرستی ارتشبد شپرد در تلاش اند تا یکی از شهرهای افغانستان را از دست نیروهای جنگ طلب خارج کنند. در این قسمت سرباز یکم جوزف آلن یکی از نقش های اصلی عملیات را بر عهده دارد. آلن جاسوس سازمان سی ای ای است و با نام مستعار اَلکسی بورودین برای نزدیکی به ماکاروف وارد نیروها او می‌شود. سروان جان "سُوپ" مک تاویش و گروهبان گری "رُوچ" سندرسون تحت گروه ۱۴۱ وارد یک منطقه ی هوابرد در روسیه می‌شوند تا نمونه‌های گمشده ی سازمان اس‌سی‌اس از یک ماهوارهرا بازیابی کنند. در این حین آلن وارد نیروهای ماکاروف شده و به قتل‌عام مردم در فرودگاه بین‌المللی زاخائف می‌پردازد. ماکاروف به نقشه ی آلن پی برده و او را می‌کشد و هویتش را به عنوان یک شخص آمریکایی برملا می‌سازد. از این رو روسیه آمریکا را مسئول این جنایت می‌داند و به آمریکا حمله ی نظامی می‌کند. به سرباز جیمز رامیرز و تیمش در نیروی دریایی آمریکا به رهبری گروهبان یکم فولی ماموریت داده می‌شود تا از حومه ی شهر و مناطق شمال شرقی ویرجینیا در مقابل حملات روس‌ها دفاع کنند. سپس آنها به سمواشنگتون دی سیحرکت می‌کنند.

تیم ۱۴۱ روی پرونده ی ردیابی ماکاروف کار می‌کند و متوجه می‌شود که بزرگ ترین مخالف ماکاروف گیولـِگ است. سروان مک تاویش گیولـِگی را آزاد می‌سازد و با عنوان کاپیتان پرایس شناخته می‌شود. او تصمیم می‌گیرد به سمت هیجاک، یک زیر دریایی اتمیروسی برود و یک موشک بالستیک قاره‌پیما را به سمت واشنگتن شلیک کند ولی تصمیم می‌گیرد کلاهکی را در موشک قرار دهد و آن‌را داتمسفر منفجر کند تاایستگاه فضایی بین المملینابود شود ولی پالس الکترونیکی باعث می‌شود که همهٔ وسایل الکترونیکی از کار بیفتد اندکی بعد رامیرز و گروهش متوجه می‌شوند شهر بعد از انفجار هسته ای از دست رفته‌است. تنها راه تمام کردن ماموریت قرار دادن فشفشهٔ سبز روی پشت‌بام کاخ سفید است که تحت کنترل نیروهای روسی قرار گرفته‌است. رامیرز و گروهش فشفشهٔ سبز را در حداقل زمان ممکن در محل خود قرار می‌دهند. با قرار گرفتن فشفشهٔ سبز روی کاخ سفید خاک آمریکا به طور قطعی از تصرف و کنترل روس‌ها خارج می‌شود.

برای تصرف محل اختفای ماکاروف، مک تاویش و پرایس به ایستگاه هوایی بونیارد در افغانستان و روچ و گوست بهکوه های قفقاز مقر فرماندهی و خانهٔ شخصی ماکاروف می‌روند. ژنرال شپرد خیانت می‌کند و گوست و روچ را می‌کشد. پرایس و مک تاویش سریعاً متوجهٔ می‌شوند. بعد از ردیابی محل اختفای شپرد در یک پایگاه مخفی در افغانستان، در حین عملیات نفوذی، شپرد با قایق فرار می‌کند و به ورودی عقب یکهلکوپتر وارد می‌شود. مک تاویش به جستجوی شپرد می‌پردازد و او را می‌کشد

 

Call of duty black ops

 

یک بازی ویدیویی که در 10 نوامبر 2010 برای کنسول های نسل 7 و رایانه های خانگی عرضه شد

نسخه کامپیوتر بلک اپس از سرورهای اختصاصی بخش چندنفرهٔ آنلاین پشتیبانی خواهد کرد

داستان

 

 

وقایع بازی در طول جنگ سرد و در مناطق مختلفی از جهان نظیر  ویتنام کوبا و کوهستان‌های برفیروسیه رخ می‌دهد

Black Ops در دوران ابتدایی جنگ سرد و در سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۸ و در ادامه ی call of dutty word at warروایت می‌شود. دورانی که آمریکا و شوروی به شکل‌های گوناگون و در نقاط مختلف دنیا برای یکدیگر خط و نشان می‌کشیدند، اما از ترس استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و آغاز جنگ جهانی سوم، جرات رو در رویی مستقیم با یکدیگر را نداشتند. در این میان سازمان‌های جاسوسی آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت پروژه‌های نظامی شوروی، دست به عملیات‌هایی سری در خاک کشورهایی می‌زدند که امکان حضور ارتش شوروی نیز در آن وجود داشت. کلیت داستان Call of Duty: Black Ops نیز بیشتر بر روی این عملیات‌ها استوار است.

شخصیت اصلی این بازی با نام میسون (به انگلیسی:Mason) از مامورین ویژه سازمان SOG است که در طول داستان وی زیر شکنجه گرفته می‌شود تا بتوانند اطلاعات مربوطه را از وی خارج کنند. و رویه داستان بر همین اساس پیش می‌رود. و mason توسط دراگویچ شستشوی مغزی شده اعدادی را در مغز او ریخته تا پس از شنیدن آن بمب nova6 را منتشر کند

 

Modern warfare 3 

 

58918665091269109555.jpg

منتشر کننده اکتیویزن در 8 نوامبر 2011 

برای کامپیوترهای خانگی و کنسول های نسل7 منتشرشده توسط اکتیویزن

این بازی در ادامهٔ نسخه قبلی ساخته شده‌است و در آن روسیه به حملات خودش در آمریکا ادامه داده و همین طور به کشورهایی از قبیل آلمان، فرانسه و انگلستان حمله می‌کند. در این بازی Task Force 141 (یوری)به سرپرستی سروان جان «Soap» مک تاویش و سروان سابق SAS، جان پرایس به همراه نیکولای که به خاطر کشتن سپهبد شپرد در حال تعقیب هستند ظاهر می‌شوند و همین طور شخصیت‌های دیگری به نام‌های Derek "Frost" Westbrook و Sandman که کاماندوهای تیم دلتا فورس در شهر نیویورک هستند به این بازی اضافه می‌شوند. دراین بازی شما در نقش یوری (یک تکاور روس) و frost(مامور دلتا) بازی می‌کنید((به جز در مرحله آخر که در نقش پرایس ظاهر می‌شوید)) هدف شما دسگیری و قتل مکاروف و در نتیجه پایان دادن به جنگ است. در یکی از مراحل((blood brother)) مک تاویش زخمی شده و در آخرین لحظات به پرایس می‌گوید،" Makarov...knows...Yuri" یعنی مکاروف یوری را می‌شناسد. سپس پرایس از شما اعتراف گرفته وطی دو فلش بک(یکی در همان فلش بک مربوط به پرایس در نسخه ۱ و دیگری حمله به فرودگاه مسکو در نسخه۲ گذشته شما معلوم می‌شود)سپس به همراه پرایس وsandman به قلعه مکاروف رفته رئیس جمهور روسیه را آزاد می‌کنید و به جنگ پایان می‌دهید. در مرحله آخر یوری و پرایس با کمک نیکولای به هتل مکاروف حمله و پس از درگیری و کشته شدن یوری، پرایس موفق به کشتن مکاروف شده و در آخر با خیال راحت پکی به سیگارش می‌زندوفندک را پرت می کند.

 

Black ops 2

 

94415586695416901037.jpg

 

متشرکننده اکتیویزن که در 13 نوامبر 2012 برای کامپیوتر های خانگی و کنسول های نسل 7 منتشر شد

 

داستان

 

 

در سل ۲۰۲۵، افراد نیروی ویژه تحت امر دیوید میسون و دوستش هارپر به محلی به نام Vault که بسیار تحت محافظت می‌باشد و فرانک وودز در آن قرار دارد می‌رسند. آن‌ها تصور می‌کنند که وودز دارای اطلاعاتی حیاتی در رابطه با محل تقریبی رائول منندز است. وودز اعتراف می‌کند که منندز اخیراً وی را ملاقات کرده و به آن‌ها یک گردنبند جعبه دار را که جا گذاشته است نشان می‌دهد. سپس فرانک چندین عملیات مخفی انجام شده در طی دورهٔ نظامی گری اش را تعریف می‌کند.

دههٔ 1980

در سال ۱۹۸۶، الکس میسون بطور موثری از خدمت فعال خود کناره گیری کرده و بطور پنهانی همراه با پسر ۷ سالهٔ خود بنام دیوید زندگی می‌کند. هنگامیکه جیسون هادسون، میسون را تحت فشار قرار می‌دهد تا او را برای انجام یک عملیات در Cuando Cubango در زمان اوج جنگ‌های داخلی آنگولایی و جنگ های مرزی افریقای جنوبیمتقائد کند، این رابطهٔ سست، بیشتر متزلزل می‌شود. وودز در حالیکه به شورشیان UNITA متعلق به Jonas Savimbi در مبارزه با دولت مارکسیست آنگولا کمک می‌کند، همراه با افراد خود ناپدید می‌شود؛ در این زمان، عملیات آن‌ها توسط CIA سرکوب شده و هادسون امیدوار است تا بازماندگان را نجات دهد. میسون و هادسون با کمک UNITA، وودز را از رودخانهٔ Kavango دوباره بر می گردانند و بعد از آن منندز را در بین گروهی از مشاوران نظامی کوبایی پیدا می‌کنند. با این وجود، ناگهان درگیری و تیراندازی شروع می‌شود و هنگامیکه آمریکایی‌ها توسط Savimbi بوسیلهٔ یک هلیکوپتر Hind D نجات پیدا می‌کنند، طعمهٔ آن‌ها فرار می‌کند. مشخص می‌شود که منندز مسئول زندانی نگه داشتن وودز بعد از کشتن تیم وی می‌باشد. با توجه به این اطلاعات، میسون، وودز و هادسون شروع به تعقیب منندز می‌کنند. در این زمان، منندز خودش را بعنوان یک تاجر اولیهٔ اسلحه برای درگیری‌های بوته زار در افریقای جنوبی و امریکای لاتین تثبیت کرده است. بعدها در همان سال، CIA یک عملیات را علیه افراد بی پروای نیکاراگوئه‌ای ساماندهی می‌کند. در افغانستان، میسون، وودز و هادسون به مجاهدین و نیز مامور ژاپنی، تیان ژائو(Tian Zhao) برای مبارزه علیه روس‌ها کمک می‌کنند. وودز و میسون Lev Kravchenko را پیدا می‌کنند و متوجه می‌شوند که وی از انفجار نارنجک همراه با وودز در ویتنام جان سالم بدر برده است. این دیدار باعث می‌شود تا میسون عددهایی را ببیند و صدای رزنوف را دوباره بشنود. Kravchenko توسط گروه مورد اعتراف گیری قرار می‌گیرد. در اینجا بازیکن دو گزینه دارد: Kravchenko را بدستور رزنوف اعدام کند یا اینکه مقاومت کرده و اعتراف گیری را ادامه دهد. در حالت دوم، وودز بعد از اینکه می‌پذیرد که Kravchenko با منندز در ارتباط است و دارای افرادی در CIA است، وی را اعدام می‌کند. جدا از اینکه Kravchenko چطور کشته می‌شود، مشخص می‌شود که مجاهدین با منندز همدست هستند و به میسون، وودز، هادسون و ژائو خیانت می‌کنند. این چهار نفر پس از کتک خوردن و دست بسته در وسط بیابان رها می‌شوند تا بمیرند، آنها بیهوشند تا اینکه افرادی غیر نظامی آن‌ها رانجات می‌دهند. یکی از این افراد بنظر میسون رزنوف است. در اینجاست که، انگیزهٔ منندز برای انتقام گیریش علیه غرب که بیمنطق بنظر می‌رسد، آشکار می‌شود: خواهر مورد علاقهٔ وی بشکل دردناکی توسط تجار آمریکایی در یک آتش افروزی عامدانه بخاطر پول بیمه صدمه دید. خاندان منندز که صاحب یک کارتل قدرتمند مواد مخدر است، زمانیکه CIA ترور پدر رائول را تصویب می‌کند، با این شکست به خروش می‌آید. حالا، منندز که خشمگین است، این جنگ را شخصی در نظر می‌گیرد، اما زمانیکه میسون، هادسون، وودز و نیروی دفاعی پاناما به قرارگاه‌های وی در نیکاراگوئه یورش می‌برند، نزاع یک نفرهٔ وی علیه غرب در هم می‌شکند و در این یورش وودز خشمگینانه و بطور غیرعمدی خواهر رائول را با یک نارنجک می‌کشد. منندز با وانمودی به کشته شدن با کمک دیکتاتور پاناما،ماتول توریگا درصدد است تا از کسانی که خواهر وی را کشته‌اند انتقام شخصی بگیرد. در زمان حمله به پاناما درسال 1988منندز از جاسوسان در CIA استفاده می‌کند تا تا هادسون و دیوید را به گروگان بگیرد و از آنها بعنوان طعمه در تله استفاده می‌کند. او سپس از هادسون استفاده می‌کند تا وودز را گمراه کند تا اشتباهاً بجای وی، به میسون شلیک کند. اگر بازیکن از دستورات هادسون سرپیچی کند و بجای اینکه به سر الکس میسون شلیک کند، به هرجای دیگری از وی بزند، او زنده خواهد ماند و مجدداً در انتهای بازی باز می‌گردد. در گیرو دار این شلوغی، منندز هادسون را می‌کشد و وودز را فلج می‌کند. منندز که از انتقام گیری خود راضی نشده است، اجازه می‌دهد تا وودز و دیوید زنده بمانند و قول می‌دهد تا در زمان مناسب انتقام خود را کامل کند.

2025

سه دهه بعد از "حمله به پاناما"، منندز مجدداً بعنوان رهبر Cordis Die (یک جنبش عوام بزرگ با بیش از یک میلیارد عضو) ظاهر می‌شود. او یک حملهٔ سایبری را تدارک می‌بیند و بازار بورس چین را فلج می‌کند؛ چین هم در پاسخ صادرات عناصر زمینی کمیاب را تحریم می‌کند و بدین ترتیب آتش یک جنگ سرد جدید بین ایالات متحدهٔ آمریکا و ناتو، علیه SDC(ائتلاف دفاعی استراتژیک) به رهبری چین برافروخته می‌شود. منندز با بهره گیری از این بن بست قدرت بین دو طرف، تلاش می‌کند تا با تحریک جنگ بین دو طرف یک جنگ تمام عیار براه اندازد و بطور پنهانی به رهبر SDC، تیان ژائو کمک می‌کند. در اینجا، واحد (Section) کدگذاری شدهٔ یگان ویزه نیروی دریایی امریکا (Navy SEAL) با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط وودز و دیوید، نیروهای JSOC را برای جستجوی مجدد بدنبال منندز رهبری می‌کنند. Section و JSOC اندکی بعد از جمع آوری اطلاعات از وودز وارد میانمار می‌شوند و افزایش ناگهانی فعالیت در منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهند. در آنجا، تیم Navy SEAL با یک مهندس کامپیوتر که تحت استخدام منندز است مواجه می‌شوند، و او به آنها هشدار می‌دهد که یک حملهٔ سایبری با یک وسیلهٔ سلریوم(Celerium) که یک کامپیوتر کوانتوم برای هک سیستم‌های کامپیوتری دیگر است، در راه است. بعد از آن، تیم Section در پاکستان بکار گرفته می‌شود تا اطلاعاتی را دربارهٔ نقشه‌های منندز جمع آوری کند. در زمان تهاجم، منندز نام یک هدف را در جزایر Cayman فاش می‌کند. این هدف کارما نام دارد. بعد از آن هارپر و سالازار، از ماموران SEAL و Section، وارد جزایر Cayman می‌شوند و متوجه می‌شوند که کارما یک زن است که نامش Chloe Lynch است و یک کارمند سابق شرکت تسلیحاتی منندز با نام Tacitus است. Lynch طراح اصلی وسیلهٔ سلریوم است و منندز برای تمام کردن کار، سربازانی را اجیر کرده تا وی را دستگیر کنند. بعد از آن، JSOC منندز را در یمن فریب می‌دهد، و در آنجا فرید (از اعضای ارزشمند JSOC) وارد اتاق منندز می‌شود تا به Section کمک کرده و دستگیری منندز را تسهیل کند. بازیکن، که در اینجا فرید است، در این عملیات حق انتخاب دارد. منندز که به وفاداری فرید شک دارد به او دستور می‌دهد تا به هارپر که دستگیر شده شلیک کند. اگر بازیکن به هارپر شلیک نکند و در عوض سعی کند تا به منندز شلیک کند، شکست می‌خورد، اما در عوض هارپر زنده می‌ماند و نجات پیدا می‌کند. و اگر بازیکن به هارپر شلیک کند، فرید زنده می‌ماند و بعد از آن هارپر در هیچ گفتگو یا عملیاتی ظاهر نخواهد شد. منندز با موفقیت دستگیر می‌شود، اما این یک فریب از جانب منندز است تا بتواند زیرساخت‌های کامپیوتری ارتش امریکا را در هواپیمابر U.S.S. Obama، هک کند و بدین طریق کنترل تمام ناوگان پهبادهای امریکا را در دست بگیرد. معلوم می‌شود که سالازار جاسوس منندز در JSOC است و حملهٔ منندز را تسهیل می‌کند. منندز با کمک سالازار فرار می‌کند و زمانیکه منندز به پل "اوباما" یورش می‌برد سالازار به سربازان محافظ Admiral Briggs شلیک می‌کند. و زنده ماندن Lynch بستگی به زنده ماندن فرید در عملیات قبلی دارد. بازیکن که در اینجا در نقش منندز است، در اینجا مختار است تا Admiral Briggs را بکشد یا اینکه زخمی کند. اگر بازیکن Admiral Briggs را فقط زخمی کند و تمام عملیات نیروی ضربت (Strike Force) را کامل کرده باشد، JSOC وSDC با هم متحد می‌شوند، و سپس به بازیکن اطلاع داده می‌شود که SDC صدها پهباد برای دفاع از اوباما فرستاده است و در نتیجه Briggs قادر خواهد بود تا کشتی و خدمه را نجات دهد. منندز در زمان ملاقات رهبران G20 با استفاده از پهبادها به لس انجلس حمله می‌کند تا آن‌ها را بکشد و آسیب سنگینی به اقتصاد جهانی وارد کند. میسون رئیس جمهور ایالات متحده امریکا را از میان حملات پهبادها به محل امنی اسکورت می‌کند. JSOC در نهایت منشا نقل و انتقالات مربوط به هک کردن هاییتی را پیدا می‌کند، و در آنجا Section نیروهای JSOC را رهبری می‌کند تا تاسیسات مذکور را مجدداً در عملیات آخر بگیرند و منندز را دستگیر کرده یا بکشند. برای داستان چندین پایان وجود دارد که بستگی به این دارد که بازیکن در طی کل داستان چه کارهایی انجام می‌دهد، مثلاً اینکه آیا امریکا و چین قادرند با هم متحد شوند و یا عاقبت افراد خاصی در بازی چه خواهد بود. در طی داستان اصلی، بازیکن ممکن است بخواهد در عملیات ضربتی(Strike Missions) انتخابی شرکت کند. در عملیات ضربتی، JSOC تلاش می‌کند تا با ممانعت از مجبور شدن کشورهای همسایه برای متحد شدن با SDC، تاثیر جهانی SDC را محدود کند. خود Section بطور مستقیم در این عملیات شرکت نمی‌کند، با این حال می‌تواند از راه دور و از یک مرکز فرمان، به نیروها دستور دهد. اگر عملیات با موفقیت کامل شوند، SDC بحدی ضعیف می‌شود تا با JSOC متحد شود، و بعدها در روند داستان به بازیکن کمک می‌کند، برای مثال، پهبادهای خود را برای نجات U.S.S. Obama می‌فرستد یا اینکه نیروهای خود را برای کمک به JSOC در هاییتی می‌فرستد.بله اینگونه پایان می یابد..

 

Call of duty ghost

 

اخرین نسخه منتشر شده از این بازی

5 نوامبر 2013 برای کنسول های نسل 7 و کامپیوتر های خانگی و15 نوامبر برای کنسول های نسل 8 توسط اکتیویزن منتشر شد

 

خلاصه داستان

 

این بازی زمانی اتفاق می‌افتد که پس از یک حادثه فاجعه‌بار، توازن قدرت در جهان به هم ریخته و در نتیجه آن، کشور امریکا به عنوان یک ابرقدرت شناخته نمی‌شود. ده سال پس از این روی‌داد، سربازان باقی‌مانده از شاخه‌های مختلف نیروهای ویژه امریکا گرد هم آمده و گروه اشباح را تشکیل می‌دهند. وظیفه این گروه از بین بردن تهدیدها و حفاظت از امریکا است.

 

برگرفته از ویکیپدیا و چند سایت خارجی و ایرانی

موفق باشید

 

نظر سنجی 

شما 1 یا دونسخه از این بازی راکه دوست دارید انتخاب کنید ورای دهید

 

 

 

                             *** مروری بر تاریخ ***

ویرایش شده توسط Amir hossien
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 61
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

عکس ها بزودی اپ و تاپیک ویرایش میشود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود امیرحسین عزیز بسیار عالی و خسته نباشی

یکی از بازی های جذاب برای بنده هست

ممنون از زحماتت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام من اونی رو دوست داشتم که از کوه یخی بالا میرفتن بعد میوفته و دوستش میکشتش بالا نمیدونم کدوم بود  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود امیرحسین عزیز بسیار عالی و خسته نباشی

یکی از بازی های جذاب برای بنده هست

ممنون از زحماتت

سلام

کاری نبود

کلا همه خاطره دارن باش

 

سلام من اونی رو دوست داشتم که از کوه یخی بالا میرفتن بعد میوفته و دوستش میکشتش بالا نمیدونم کدوم بود  :D

سلام

فکرکنم modern warfare2 بود

 

یادش بخیر 

میرفتیم گیم نت شرطی بازی میکردیم

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام و عرض خسته نباشید بابت متن بسیار زیباتون / برای بنده هیجان انگز ترین نسخه بازی،مدرن وارفار 3 بود و بعد از ان هم نه بلک اپس و ghostنتونست نظر منو جلب کنه و من به سمت بتل فیلد 4 رفتم البته بخش مولتی پلیرش رو عرض میکنم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کسی میدونه چطور باید نسخه ی جدیدش رو بصورت شبکه محلی بدون اینترنت بازی کرد؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

Mw3 رو بیشتر از همشون دوست داشتم . مدت زمان زیادی mw1 - 2 و 3 رو مولتی پلیر با دوستان بازی کردیم و انصافا mw3 جذابیت دیگه ای داشت واسم .

Estimator عزیز میشه از ghosts بگی واسمون؟ چرا مولتیش نتونست نظرت رو جلب کنه؟ :دی

راستی شما همون estimator mw3 نیستید احیانا؟ :دی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون برای مقاله

من که 20 ساله دارم بازی میکنم هنوز نمیتونم بدون کال آف زندگی کنم ،با اینکه بهترین بازی های تاریخ رو بازی کردم از زمان فال اوت 1 دیابلو 1 ولی سری کال اف عجیب یه جای خاصی داره برام .نمیدونم جادوییه ! گیم پلیش هم ساده سر راست چیز خاصی نداره ولی عجیبه.اینم مدرک همین الان گرفتم که باور کنیدpost-13512-0-33720800-1387059845_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرسی از استارتر، من نسخه 2 کال اف دیوتی رو خیلی دوستدارم، و تا حالا چندین بار تمومش کردم، حتی چند وقت پیش دانلودش کردم باز تمومش کردم:دی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام داداش دمت گم خاطراتمون رو زنده کردی به نظر من بهترینش mw3 بود سوپ بدبخت مرد من چند روز تو شوک بودم مدرسه نرفتم پیرهن سیاه پوشیده بودم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

Mw3 رو بیشتر از همشون دوست داشتم . مدت زمان زیادی mw1 - 2 و 3 رو مولتی پلیر با دوستان بازی کردیم و انصافا mw3 جذابیت دیگه ای داشت واسم .

Estimator عزیز میشه از ghosts بگی واسمون؟ چرا مولتیش نتونست نظرت رو جلب کنه؟ :دی

راستی شما همون estimator mw3 نیستید احیانا؟ :دی

خوب من3سال mw3بازی میکردم و دیگه از جنگ شهری خسته شدم و یه سری مسائل دیگه که باعث شد کلا از سری کال اف دلسرد بشم.

اره من کلن T2Tبودم بعدش رفتم Omegaو فعلا هم Masterهستم ولی دیگه بازی نمیکنم شما هم ROIG بودید دیگه اگه اشتباه نکنم؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی عالی بود عزیز

چه دورانی بود چه کل کلایی داشتیم با بتلفید 1942 بازا و مدال افتخاربازا :D

اتفاقا چند روز پیش با داداشم داشتیم کال اف دیوتی ها رو میشمیردیم اون هی اشتباهی اسکپنشن پک کال آف دیوتی 1 (United Offensive) رو می گفت کال آف 2 آخرشم به کال اف دیوتی 1.5 راضی شد :lol:

*سری modern Warfare عالی بود

ویرایش شده توسط Mahdi-Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

یادش بخیر چه حالی میکردیم وقتی این بازیهارو انجام میدادیم... ^_^

اون موقع بازیهایی که در مورد جنگ جهانی بودن خیلی پر طرفدار بودن، مدال و Commandos که سبک دیگه ای داشت...(یادش بخیر اشکم داره در میاد :crying:)

در مورد آنلاین این بازیها و Single Player به نظرم MW2 رقیب نداشت...

جمع همه جمع باشه واسه دوستان (PLSBOY) هم ID بنده بود...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

هنوز این گاستا نصب نکردم کسی امتحان کرده چجوره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

هنوز این گاستا نصب نکردم کسی امتحان کرده چجوره

مشكل گرافيكي كه داره / اونم پرسيدم گفتن كه پچ شده برا كامپيوتر هستش و علتش اينه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مشكل گرافيكي كه داره / اونم پرسيدم گفتن كه پچ شده برا كامپيوتر هستش و علتش اينه

سلام

یعنی باید چه کارکرد الان تامشکل نداشته باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

عالی بود داداش دمت گرم

یادش بخیر COD 4 اومد دیدم pc نمیکشه باعث شد ارتقاع بدم تا بازیشو تموم کنم

الانم که ghost هنوز بازی نکردیم dx11 نداریم اینبارم cod باعث میشه ارتقاع بدیم دیگه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کلا همه انگار سری 4و6و8 رو دوست دارند :-? 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که با COD4 خیلی حال کردم

واقعا وقتی اومد هیچ بازی بهش نمیرسید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بهترین بازی با بهترین داستان رو میتونم Call of Duty®: Modern Warfare® 3 نام ببرم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب من3سال mw3بازی میکردم و دیگه از جنگ شهری خسته شدم و یه سری مسائل دیگه که باعث شد کلا از سری کال اف دلسرد بشم.

اره من کلن T2Tبودم بعدش رفتم Omegaو فعلا هم Masterهستم ولی دیگه بازی نمیکنم شما هم ROIG بودید دیگه اگه اشتباه نکنم؟

بله عزیز Roig بودم که متاسفانه مشکلاتی که همیشه وجود داره تو کلن ها باعث شد بیخیال کلن رفتن بشم .

در کل دیگه هیچ جذابیتی نداره مولتی این سری واسم ..

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...