رفتن به مطلب

اقدام عجیب Nvidia برای رقابت با Havok و AMD


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

دوستان تو سایت Guru3d مطلبی رو خوندم که باید بگم تا حدودی خندم انداخت...

چند وقت پیش انویدیا با شرکت UBISOFT قراردادی با مبلغ هنگفتی امضا کرد که بتونه تقریبا اسپانسر بازیهای(Assassin Creed Black Flag و Splinter Cell و Watch Dogs) یوبی سافت بشه و بازیهارو بصورت رایگان به خریدارهای کارت های گرافیکش بده...

شاید تنها راه ممکن واسه انویدیا به نظر میرسید، برای رقابت با AMD و کنسول های جدید بعد از کوچ خیلی بازیها به سمت AMD مثل BF4 و Crysis 3...

شاید فکر کنید که این کار واقعا باید به سود انویدیا تمام میشد ولی در حقیقت وقتی بنچمارکهای Assassin Black Flag رو دیدم روی کارتهای جدید متوجه شدم که کارتهای AMD تقریبا اگر بهتر عمل نکرده باشن پرفورمنسی کاملا برابر با کارتهای انویدیا دارند...

ولی آیا این کار به نظرتون موفق خواهد بود؟

خوب باید بدونید که این بازی با Havok ساخته شده و با CPU های اینتل سازگاری داره تا با هر گرافیکی...

امروز متوجه شدم انویدیا یوبی سافت رو مجبور به ساخت Patch برای قرار دادن Phyzx روی این بازی کرده...

این پچ APEX که ویدیویی هم واسش انویدیا به بیرون داده(که چیزی نیست جز ناپدید شدن نصف تصویر به هنگام شلیک اسلحه در دود) حدود 700 مگ حجم داره که اون رو میتونید به هنگام اجرای بازی بطور آنلاین دانلود کنید...

اینجا قضیه جالب میشه که این پچ فقط برای PC هستش، که اون حرف انویدیا رو به ذهن میاره که میگفت PC برتر از کنسول هستش...

post-10788-0-27705500-1387455625_thumb.jpgpost-10788-0-14635700-1387455635_thumb.jpgpost-10788-0-16482800-1387455646_thumb.jpgpost-10788-0-25853000-1387455656_thumb.jpgpost-10788-0-99274500-1387455666_thumb.jpgpost-10788-0-76982300-1387455677_thumb.jpgpost-10788-0-86864100-1387455698_thumb.jpgpost-10788-0-18902100-1387455710_thumb.jpgpost-10788-0-74656400-1387455724_thumb.jpgpost-10788-0-71142200-1387455738_thumb.jpg

متاسفانه نمیدونم مشکل IE 11 با سایت چی هستش که نمیشه پستهارو با اون حتی تگ کرد یا لینک یا اسکرین وارد کرد؟

لینک فایل خودتون دانلود کنید و ببینید:

http://www.youtube.com/watch?v=m6a4MbYAPFU

واسه منبع هم Guru3d...

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ... عزیز اون عکس های بالای که مربوط به txaa هست من هیچ تفاوتی رو متوجه نشدم... :huh:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام داداش دمت گم زحمت کشیدی

سلام ... عزیز اون عکس های بالای که مربوط به txaa هست من هیچ تفاوتی رو متوجه نشدم... 

 

دوست من شما باید تریلرشو ببینی تا خوب تفاوت رو احساس کنی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام ... عزیز اون عکس های بالای که مربوط به txaa هست من هیچ تفاوتی رو متوجه نشدم... :huh:

بله عزیز قبلا هم این رو گفته بودم، عملا هیچ تفاوتی تو فیلترینگ Txaa و نبودش وجود نداره...

جالبه وقتی MSAA و FXAA وجود داره، دیگه کی از TXAA استفاده میکنه؟؟؟

 

سلام داداش دمت گم زحمت کشیدی

 

دوست من شما باید تریلرشو ببینی تا خوب تفاوت رو احساس کنی

این اسکرینها از روی ویدیو هستش عزیز...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان تو سایت Guru3d مطلبی رو خوندم که باید بگم تا حدودی خندم انداخت...

چند وقت پیش انویدیا با شرکت UBISOFT قراردادی با مبلغ هنگفتی امضا کرد که بتونه تقریبا اسپانسر بازیهای(Assassin Creed Black Flag و Splinter Cell و Watch Dogs) یوبی سافت بشه و بازیهارو بصورت رایگان به خریدارهای کارت های گرافیکش بده...

شاید تنها راه ممکن واسه انویدیا به نظر میرسید، برای رقابت با AMD و کنسول های جدید بعد از کوچ خیلی بازیها به سمت AMD مثل BF4 و Crysis 3...

شاید فکر کنید که این کار واقعا باید به سود انویدیا تمام میشد ولی در حقیقت وقتی بنچمارکهای Assassin Black Flag رو دیدم روی کارتهای جدید متوجه شدم که کارتهای AMD تقریبا اگر بهتر عمل نکرده باشن پرفورمنسی کاملا برابر با کارتهای انویدیا دارند...

ولی آیا این کار به نظرتون موفق خواهد بود؟

خوب باید بدونید که این بازی با Havok ساخته شده و با CPU های اینتل سازگاری داره تا با هر گرافیکی...

امروز متوجه شدم انویدیا یوبی سافت رو مجبور به ساخت Patch برای قرار دادن Phyzx روی این بازی کرده...

این پچ APEX که ویدیویی هم واسش انویدیا به بیرون داده(که چیزی نیست جز ناپدید شدن نصف تصویر به هنگام شلیک اسلحه در دود) حدود 700 مگ حجم داره که اون رو میتونید به هنگام اجرای بازی بطور آنلاین دانلود کنید...

اینجا قضیه جالب میشه که این پچ فقط برای PC هستش، که اون حرف انویدیا رو به ذهن میاره که میگفت PC برتر از کنسول هستش...

 

لینک فایل خودتون دانلود کنید و ببینید:

http://www.youtube.com/watch?v=m6a4MbYAPFU

واسه منبع هم Guru3d...

 

سلام.

میشه لینک منبع رو بدید؟ من تو سایت guru3d این رو پیدا کردم:

 

http://www.guru3d.com/news_story/ac_iv_black_flag_physx_patch_video.html

 

که فقط گفته این یک پچ 700 مگی هست با امکان روشن/خاموش/کم کردن فیزیکس

 

با تشکر @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

فعلا اکثریت بازی سازها دارن از رابط open cl برای اجرای فیزیک بازیهاشون استفاده میکنن و در اینده که mantle جایگزین رابط DX بشه دیگه کار فیزیک و تمام عیب و ایرادات DX بر طرف و به این IP منتقل میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

فعلا اکثریت بازی سازها دارن از رابط open cl برای اجرای فیزیک بازیهاشون استفاده میکنن و در اینده که mantle جایگزین رابط DX بشه دیگه کار فیزیک و تمام عیب و ایرادات DX بر طرف و به این IP منتقل میشه

البته PS4 از Open Cl و XONE از DX استفاده میکنه تا چند ماه آینده که بازیهای جدیدی با Mantle ساخته بشن...

BF4 هم گغتن که تا 2 ماه آینده واسه استفاده از Mantle میاد...

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

این اسلحه هست یا اگزوز ماشینهای ایرانی :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقا میلاد خیلی عالی بود

تشکر بابت زحمتاتون بابت قراردادن اطلاعت و ترجمه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جالبه وقتی MSAA و FXAA وجود داره، دیگه کی از TXAA استفاده میکنه؟؟؟

سلام

من خیلی وقته دنبال تفاوت MSAA و FXAA و TXAA در آنتی آلیاسینگ بازی ها هستم

میشه یه خورده توضیح بدی اینا با هم چه تفاوتی دارن؟

تو بازی وقتی این گزینه ها رو عوض میکنی هیچ تفاوتی دیده نمیشه اما فریم رو به شدت میاره پایین

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

البته PhysX فقط در PC توسط Nvidia قابل پیاده سازیه و در کنسول ها قابل پیاده سازی نیست و افکت دود جالبی تولید کرده ولی به نظر من مناسب این بازی نیست و به قول شما چون نصف تصویر رو دود میگیره ( به خاطر ذات دود زای باروت اصلحه های اون موقع) هرچند واقعیه ولی امکان راحت بازی کردن رو از شخص میگیره!

 

تاثیرش روی باران و باد خیلی جالب تر ازدود اسلحه هستش و دید بازی کننده رو هم محدود نمیکنه

 

در مورد TXAA هم چون ترکیبی از MSAA و FXAA هستش خیلی چیز جالبیه و از مزایای هر دو استفاده میکنه و برای دیدن تفاوتش باید Screenshot اصلی رو دید چون از این تصاویر که از روی خود فیلم فشرده شده یوتوب گرفته شده اصلا مشخص نیست.

 

رقابت همیشه به نفع مصرف کنندست ولی متاسفانه با این افزایش قیمت وحشتناک کارتهای AMD در یکی دو هفته اخیر فکر میکنم 290X به زودی هم قیمت 780Ti یا حتی گرونتر از اون بشه!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکی از دوستان توضیح میدن که TXAA و MSAA و FXAA دقیقا چی هستن و به چه درد میخورن؟ تفاوتشون تو چیه؟ چرا بیشتر از هر چیزی فریم بازی رو پایین میارن؟!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

یکی از دوستان توضیح میدن که TXAA و MSAA و FXAA دقیقا چی هستن و به چه درد میخورن؟ تفاوتشون تو چیه؟ چرا بیشتر از هر چیزی فریم بازی رو پایین میارن؟!!!

MSAA یا Multi Sampling Anti Aliasing با تغییر در رندر شدن هر فریم لبه ها رو اصلاح میکنه تا صاف بشن و به همین دلیل بار پردازشی کارت گرافیک و میزان حافظه گرافیکی مصرف شده رو افزایش میده و باعث مقداری افت فریم ریت میشه. ولی FXAA در نحوه رندر شدن تصویر دخالتی نمیکنه و بعد از این که کارت گرافیک تصویر رو رندر کرد به صورت Post Processing لبه ها رو اصلاح میکنه و به همین دلیل در پرفورمنس و میزان مموری مصرفی تاثیری نداره. ولی نقطه ضعفش اینه که همیشه کیفیت خوبی نداره و همه لبه ها رو اصلاح نمیکنه. حالا با ترکیب این دو روش ، TXAA به وجود اومده که با افت فریم کمتر ، کیفیت بهتری نسبت به MSAA ارائه میده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

MSAA یا Multi Sampling Anti Aliasing با تغییر در رندر شدن هر فریم لبه ها رو اصلاح میکنه تا صاف بشن و به همین دلیل بار پردازشی کارت گرافیک و میزان حافظه گرافیکی مصرف شده رو افزایش میده و باعث مقداری افت فریم ریت میشه. ولی FXAA در نحوه رندر شدن تصویر دخالتی نمیکنه و بعد از این که کارت گرافیک تصویر رو رندر کرد به صورت Post Processing لبه ها رو اصلاح میکنه و به همین دلیل در پرفورمنس و میزان مموری مصرفی تاثیری نداره. ولی نقطه ضعفش اینه که همیشه کیفیت خوبی نداره و همه لبه ها رو اصلاح نمیکنه. حالا با ترکیب این دو روش ، TXAA به وجود اومده که با افت فریم کمتر ، کیفیت بهتری نسبت به MSAA ارائه میده.

سلام داداش بهمن پس با این حرف ها میشه با اون پچ جدیدی که ارائه شده از TXAA استفاده کرد؟ چون تو تنظیمات بازی TXAA موجود نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

MSAA یا Multi Sampling Anti Aliasing با تغییر در رندر شدن هر فریم لبه ها رو اصلاح میکنه تا صاف بشن و به همین دلیل بار پردازشی کارت گرافیک و میزان حافظه گرافیکی مصرف شده رو افزایش میده و باعث مقداری افت فریم ریت میشه. ولی FXAA در نحوه رندر شدن تصویر دخالتی نمیکنه و بعد از این که کارت گرافیک تصویر رو رندر کرد به صورت Post Processing لبه ها رو اصلاح میکنه و به همین دلیل در پرفورمنس و میزان مموری مصرفی تاثیری نداره. ولی نقطه ضعفش اینه که همیشه کیفیت خوبی نداره و همه لبه ها رو اصلاح نمیکنه. حالا با ترکیب این دو روش ، TXAA به وجود اومده که با افت فریم کمتر ، کیفیت بهتری نسبت به MSAA ارائه میده.

البته متاسفانه بهمن جان این افت فریم عملا در هر دو حالت 4X TXAA و 8X MSAA  برابر هستش... :blink: 

آخرین قسمت فکر میکنم FXAA باید باشه... ;)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

البته متاسفانه بهمن جان این افت فریم عملا در هر دو حالت 4X TXAA و 8X MSAA  برابر هستش... :blink:

آخرین قسمت فکر میکنم FXAA باید باشه... ;)

نه اگر Crzsis 3 دارید دقیقا میتونید 4X TXAA رو با 8X MSAA مقایسه بکنید و ببینید که MSAA افت فریم خیلی بیشتری میده. نه آخری که گفتم همون TXAA هستش چون FXAA تقریبا هیچ افت فریمی ایجاد نمیکنه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام داداش بهمن پس با این حرف ها میشه با اون پچ جدیدی که ارائه شده از TXAA استفاده کرد؟ چون تو تنظیمات بازی TXAA موجود نیست.

سلام به احتمال خیلی زیاد چون تو همون کلیپ بهش اشاره کرده اینطور باشه. البته یه راه ساده تر هم داره که میشه تقریبا همون TXAA رو شبیه سازی کرد. کافیه از داخل Nvidia Control Panel گزینه FXAA رو فعال بکنید و اون موقع وقتی تو بازی MSAA رو فعال بکنید هر دو با هم ترکیب میشن و اثری مثل TXAA خواهد داشت

ویرایش شده توسط Bahman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

نه اگر Crzsis 3 دارید دقیقا میتونید 4X TXAA رو با 8X MSAA مقایسه بکنید و ببینید که MSAA افت فریم خیلی بیشتری میده. نه آخری که گفتم همون TXAA هستش چون FXAA تقریبا هیچ افت فریمی ایجاد نمیکنه.

متاسفانه الان گرافیک انویدیا ندارم که تست کنم دوباره، ولی این حرفی رو که زدم خودم قبلا تست کرده بودم با همون Asus 670 Top ...

حتی واسه مطمئن شدن بنچمارک گرفته بودم واسه Crysis 3 و تغییری ندیدم تو فریم...

البته اینرو هم باید بگم که فقط یک تفاوت دیدم که اونم وقتی خشاب رو خالی میکردم توی آب روی 8X MSAA فریم به 16 هم میرسید ولی روی 4X TXAA فریم در حدود 20 میموند...

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

واسه دوستانی که میخوان فرق TXAA و MSAA رو بفهمن میتونن این مقاله رو بخونن:

http://www.hardocp.com/article/2013/03/12/crysis_3_video_card_performance_iq_review/9#.UjE8ExPn-Uk

این درباره crysis 3 هستش و مقاله خیلی کاملی هستش...

خلاصه مطلب گفته که با TXAA در مقایسه با MSAA فریم بالاتری خواهید گرفت(من که ندیدم، این مقاله معتبرتر هستش :huh: ) ولی در ازای اون از گرافیک بازی خیلی کاسته میشه و خیلی Blurry(مات) میشه و جزئیات پایین میاد...

این هم واسه بازی دیگه ای مثل Splinter Cell:

http://www.hardocp.com/article/2013/08/26/splinter_cell_blacklist_image_quality_video_card_review/4#.UjE7aRPn-Uk

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

این مقاله هم بدک نیست:

http://www.tweakguides.com/Graphics_11.html

اطلاعات بیشتری هم در اختیارتون قرار میده...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان این هم یک خبر جدید از Mantle که خیلی جالبه...

http://wccftech.com/amd-mantle-demo-game-gpubound-cpu-cut-2ghz/

کلا چیزی که به نظر میرسه توی این دمو که در کنفرانس APU 2013 پخش شده، AMD اومده از یک  موتور گرافیکی که برای Mantle ساخته شده(هنوز در حالت آلفا هستش) رونمایی کرده که چیزی شبیه 3DMark بوده، که توی اون دمو از کارت گرافیک 290X و یک FX 8350 استفاده کرده و تونسته در این دموی بسیار سنگین یک نمایش بسیار خوبی داشته باشه...

قضیه این هستش که در این دمو ظاهرا CPU آندرکلاک شده بوده روی 2Ghz و باز با این وضعیت اون موتور بازی بسیار روون اجرا شده...

براوردی که شده استتفاده از CPU روی این دمو تقریبا نصف شده بوده...

در مورد استفاده از GPU هنوز چیزی مشخص نیست ولی با این وضعیت الان اون فرکانس 1.6Ghz واسه کنسولها عجیب به نظر نمیرسه...

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تو این چند سال یادم نمیاد کارت ATI رو سیستم نصب کرده باشم ولی از 314 به بعد درایور های Nvidia واقعا آزار دهنده شده اررور TDS و مشکل با Opera و فلش و .... تو امریکا اینقدر ملت شکایت کردن که Nvidia مجبور شده بگه کارتتون رو بدید بررسی کنیم https://forums.geforce.com/default/topic/621899/geforce-drivers/desktop-internet-browser-freeze-thread-w-geforce-460-560-gpus-updated-for-nb-12-5-13-page79-/ هزینه پست رایگان و یک کارت امانتی هم بهتون میدیم :D حالا از این طرف دودش رو :D زیاد کردن جزئیات معلوم نیست این سرو صدا هم احتمالا دودش رو زیاد میکنه که جزئیات مشکلات درایور ها برای کارت های سری 450-460 و 550-560 و حتی بعضی سری های 700 تو چشم نباشه . رو خرید های جدید میرم سراغ AMD

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کلا هر بازی که روش لوگوی انودیا رفته من نتونستم مثل آدم بازیش کنم  :blink:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تو این چند سال یادم نمیاد کارت ATI رو سیستم نصب کرده باشم ولی از 314 به بعد درایور های Nvidia واقعا آزار دهنده شده اررور TDS و مشکل با Opera و فلش و .... تو امریکا اینقدر ملت شکایت کردن که Nvidia مجبور شده بگه کارتتون رو بدید بررسی کنیم https://forums.geforce.com/default/topic/621899/geforce-drivers/desktop-internet-browser-freeze-thread-w-geforce-460-560-gpus-updated-for-nb-12-5-13-page79-/ هزینه پست رایگان و یک کارت امانتی هم بهتون میدیم :D حالا از این طرف دودش رو :D زیاد کردن جزئیات معلوم نیست این سرو صدا هم احتمالا دودش رو زیاد میکنه که جزئیات مشکلات درایور ها برای کارت های سری 450-460 و 550-560 و حتی بعضی سری های 700 تو چشم نباشه . رو خرید های جدید میرم سراغ AMD

 

 

کلا هر بازی که روش لوگوی انودیا رفته من نتونستم مثل آدم بازیش کنم  :blink:

سلام

منم تو این چند سال همچین بلاهایی که سر شما اومده نداشتم :Hee Hee:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

منم تو این چند سال همچین بلاهایی که سر شما اومده نداشتم :Hee Hee:

 

بله عطا جون بستگی به برهه زمانی، خیلی ها نسبت به خیلی از شرکتها بدبین شدن...

بنده هم وقتی سری 6000 AMD داشتم اونقدر با درایورهاش مشکل پیدا کردم که یک سری 6950 رو پرت کردم تو دیوار(فقط بردش شکست ^_^) ولی کلا با سری 7000 دوباره دل بنده رو بدست اورد AMD...

انویدیا کلا کمتر مشکل درایوری داشت واسه بنده ولی بعداز سری های FX 5000, FX 6000, FX 7000, FX 8000 و 9800GX2 وقتی 4870 رو تست کردم دیدم نسبت به ATI عوض شد...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...