رفتن به مطلب

چطور فایل های مالتی مدیا رو بصورت بیسیم در تلویزیون نمایش بدم


Recommended Posts

سلام دوستان....

من میخوام فایل های مالتی مدیا مثل فیلم  یا عکس یا موسیقی رو از روی pc بر روی صفحه تلویزیون به صورت بیسیم پخش کنم و بتونم به طور همزمان از مانیتور هم برای کار با pc استفاده کنم...یعنی مثلا یه فیلم رو از تو سیستم انتخاب کنم و روی صفحه تلویزیون به صورت بیسیم پخش کنم و همزمان با اون بدون تداخل با پخش اون فیلم از مانیتور برای کار های دیگم استفاده کنم!!!! از چه وسیله ای باید استفاده کنم و یا اصلا این کار شدنی هست؟؟ یه ابزار جانبی پیدا کردم ولی نمیدونم این قابلیت رو داره یا خیر... http://www.digikala.com/Product/DKP-23634/D-Link-DSM-260-Mirror-Streamer-TV-Adapter-For-Miracast-Wireless-Display/مبدل-تصويري-بي‌سيم-دي-لينک-دي-اس-ام-260/keyword-dsm-260

ممنون.
 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام عزیز

برای اینکار اولا تلویزیون شما باید امکان WiFi داشته باشه (یا به دانگل وای فای که به تلویزیونتون متصل شه) و ثانیا کامپیوتر شما (یا لب تاب تون) به یک روتر وای فای متصل باشه (که اگه مودم ADSL WiFi داشته باشید این مورد حله)

البته یک راه دیگه هم استفاده از تکنولوژی WiFi Direct تلویزیون هست (درصورتیکه تلویزیون شما این تکنولوژی رو داشته باشه) که به هر حال در این مورد هم نیاز به یک سیستم با مودم وای فای (یا نوت بوک) خواهید داشت.

 

مراحل بعدی فقط یک Setting ساده روی شبکه (نوت بوک یا کیس) و ویندوز مدیا پلیر (کاربرد بعنوان مدیا سرور) هست که البته اگه امکانات جانبی بیشتری مثل خوندن زیرنویس های فارسی و غیره رو می خواید می تونین از مدیاسرورهایی مثل Mezzmo هم استفاده کنید. بنده خودم یه کیس و دوتا نوت بوک تو خونه دارم و توسط مودم مبین نت به راحتی توسط تلویزیون (Sony W700) به فایلهای مدیای کیس و نوت بوکها دسترسی دارم. بعد از اینکه مشخص کردید پیش نیازها رو دارید بفرمایید که بیشتر راهنمایی تون کنم

موفق باشید 

ویرایش شده توسط Hamid Reza
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب هم مادر بوردم و هم مودمم وای فای دارن پس این پیش نیاز فراهمه ...ولی تلویزیون وای فای نداره و یه lcd 42  سادست...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مدل تلویزیون چیه؟ پشتش رو نگاه کن ببین پورت شبکه داره یا نه؟ یا اینکه DLNA پشتیبانی می کنه یا خیر.. چون اگه کارت شبکه داشته باشه می تونید مودم ADSL WiFi خودتون رو از طریق LAN بهش متصل کنید و شبکه رو ایجاد کنید. اگه این امکانات رو نداشته باشه، به نظرم بهترین حالت اینه که از یه دستگاه مدیا پلیر با دانگل وای فای استفاده کنی. این دستگاهی که لینک دادی هم کارتون رو راه میندازه ولی به نظرم به قیمتش نمی ارزه..

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نه پورت شبکه نداره کلا بجز ورودی و خروجی تصویر و hdmi چیز دیگه ای نداره...دانگل وای فای یا مدیا پلیر رو ازش لینک دارید برای خرید؟

ویرایش شده توسط omid.gh
لینک به دیدگاه
Share on other sites

http://www.digikala.com/Product/DKP-5353/D-Link-Wireless-Display%28WiDi%29-Adapter-DHD-131

 

این چطوره به نظرتون؟

ویرایش شده توسط omid.gh
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نه پورت شبکه نداره کلا بجز ورودی و خروجی تصویر و hdmi چیز دیگه ای نداره...دانگل وای فای یا مدیا پلیر رو ازش لینک دارید برای خرید؟

عزیز، دانگل وای فای به تلویزیون شما نمی خوره

ولی در مورد مدیا پلیر، می تونین اطلاعاتی تو این سایت پیدا کنین. البته قبلا تنوع خیلی خوبی داشت ولی الان خیلی کم شدن.

من چند سال پیش یه مدل EGreat واسه یکی از دوستام خریدم با وای فای حدود 280 در اومد. هنوزم که هنوزه هیچ مدله با هیچ چی عوضش نمی کنه و خیلی ازش راضیه

مارکهای Xtreamer و EGreat رو باهاشون کار کردم و عالی هستند مدلهای جدیدشون هم عموما WiFi دارند و نیازی به دانگل جداگونه ندارند. البته ظاهرا این مدیا پلیرها هم دارند به سمت مینی کامپیوترهای اندرویدی پیش می رن 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این دستگاه و قبلی و کلا این جور دستگاه ها که شبکه بی سیم رو شناسایی می کنن و مولتی مدیای Share شده رو نمایش می دن، اساس کارشون یکیه و زیاد فرقی با هم ندارن. برای یک مدیا پلیر دارای وای فای، کل عملکرد این دستگاه، فقط یکی از کارهایی هست که در کنار کارهای دیگه انجام می ده. 

البته تو توضیحات این مدل نوشته نوت بوکتون باید WiDi داشته باشه. یه تکنولوژی که اگه اشتباه نکنم اینتل معرفی کرده و فقط روی نوت بوک هایی که آدابتور وایرلس اینتل دارند، توسط نصب نرم افزار فعال می شه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز، فکر کنم همین مدل HiMedia Q3ⅡSmart TV Box که با قیمت 385ت موجود هست، بهترین انتخاب باشه. می تونین Review کاملش رو در همون سایتی که لینک کردم یا در سایت خودش ببینین. با اینکه هم قیمت اون دی لینک هست که بالا آدرس دادید، ولی این کجا و اون کجا!!! از همه مهمتر قابلیت به روز کردین فریمویر دستگاه و نصب هر نوع اپلیکیشنی هست. همونطور که تو پست بالا هم گفتم، پخش مدیای Share شده از PC یا Android یا Apple بصورت بی سیم فقط یکی از ده ها قابلیتی هست که داره. امیدوارم به نتیجه رسیده باشید. موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بله خیلی ممنون از راهنمایی شما ...همین مدل رو میگیرم ....خیلی جالب و کارامد هستش....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بله خیلی ممنون از راهنمایی شما ...همین مدل رو میگیرم ....خیلی جالب و کارامد هستش....

خواهش می کنم عزیز، وظیفه بود... راستش خودم هم وسوسه شدم  ;) 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

با اجازه استارتر عزیز امید جان

بنده هم یه سوال دررابطه با همین موضوع داشتم و دیگه تاپیک جداگانه نزدم!

بنده تلوزیون با wifi داخلی دارم

مودم wifi هم دارم

کیس هم دانگل wifi داره!

برنامه موردنیازبرای ارسال فایل روی تلوزیون چی میتونه باشه؟

ازطریق shareهم بی فایده بود ، تنظیمات شبکه روی تلوزیون ست شده و درشبکه هست!

ازطریق موبایل راحت این امکان رو دارم ولی ازطریق pc خیر!

 

ممنون میشم دوستان نظرات خوب خودشون رو ارائه بدن

باتشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود.. با اجازه استارتر عزیز امید جان

بنده هم یه سوال دررابطه با همین موضوع داشتم و دیگه تاپیک جداگانه نزدم!

بنده تلوزیون با wifi داخلی دارم.. مودم wifi هم دارم... کیس هم دانگل wifi داره!... ازطریق shareهم بی فایده بود ، تنظیمات شبکه روی تلوزیون ست شده و درشبکه هست!

ازطریق موبایل راحت این امکان رو دارم ولی ازطریق pc خیر! ممنون میشم دوستان نظرات خوب خودشون رو ارائه بدن.. باتشکر

سلام دوست عزیز

اگه PC شما داخل شبکه باشه (یعنی PC از طریق روتر داخلی وای فای مودم ADSL تون به اینترنت وصل شده باشه) و تلویزیون رو هم وارد شبکه کرده باشید، کافیه مراحل زیر رو انجام بدین:

1- اولا حتما باید Network رو به Home تغییر بدید. اگه Public باشه، اجازه Share کردن مدیا رو نمیده.

2-تلویزیون را روشن کنین.. مودم وای فای تلویزیون رو در حالت روشن قرار بدین و مطمئن شین به روتر وای فای متصله (همون روتری که PC هم بهش وصله).

(دقت کنین معمولا تلویزیونهای اسمارت دو گزینه برای روشن کردن وای فای دارن: WiFi Modem, WiFi Direct ،، شما از طریق تبلت اندروید بکمک وای فای دایرکت متصل می شید.. ولی اینجا باید از طریق مودم متصل بشید.. هرچند بعد از اتصال از طریق مودم، ویندوز وای فای دایرکت شما رو هم تشخیص خواهد داد)

3- به قسمت Device and Printer بروید و کلید Add Device رو بزنین.. در اینحالت باید بتونین مدل تلویزیونتون رو ببینین.

4- تلویزیون رو نصب کنین (یعنی انتخاب کنین و کلید next رو بزنین تا نصب بشه). در این حالت تلویزیون به لیست Deviceها اضافه می شه و در این حین، یک تجهیز سخت افزاری هم نصب می شه که می تونین داخل Device Manager ببینین. اسمش هست: Digital Media Device

5- My Computer رو باز کنین و از سمت چپ، Network رو انتخاب کنین. اگه مراحل بالا رو درست رفته باشید، مدل تلویزیون رو باید در اینجا هم ببینین (زیر لیست Media Device).

6- در همین قسمت شبکه، بدلیل اینکه شبکه شما Home شده و Media Streaming هم فعال شده، شما علاوه بر مدل تلویزیونتون در لیست Media Device باید یک دیوایس دیگه که مربوط به مدیا پلیر ویندوز هم رو هم بتونین ببینید. از این قسمت یه اسکرین شات پایین گذاشتم.

7- روی این دیوایس (ماله من اسمش هست HREN-PC:PC) دوبل کلیک کنین تا ویندوز مدیا پلیر باز بشه. به محض باز شدن مدیا پلیر ویندوز، یک دیوایس دیگه به Media Device اضافه می شه (تو کامپیوتر من اسمش HREN-PC هست). یه اسکرین شات هم از این قسمت گذاشتم.

8- مدیا پلیر باز شده رو نبندید. Minimize کنید.. به همون قسمت Media Device برگردید و روی دیوایس جدیدی که ایجاد شده (HREN-PC) کلیک راست کنین و گزینه Media Streaming Options را انتخاب کنین.

9- در قسمت باز شده، کلید Allow All رو بزنین تا امکان استفاده از فایلهایی که در لیست نرم افزار Media Player قرار داره برای تلویزیون فراهم بشه. یه اسکرین شات هم از این قسمت گذاشتم.

10- کار تمام است. الان باید بتونین داخل تلویزیون مدیا پلیر ویندوز رو با همون آیکون معروفش ببینید

 

دقت کنین برای اینکه بتونین فایلهای مدیا رو داخل تلویزیون دسترسی داشته باشید:

اولا: پوشه مربوطه رو برای کسانی که در شبکه محلی شما (Home Network) قرار دارند Share کنید

ثانیا: در نرم افزار مدیا پلیر، حتما این پوشه رو به Library اضافه کنید (از قسمت File\Manage Library)

ضمنا مدیا پلیر ویندوز هیچ نوع Encode روی فایلها انجام نمی ده. بنابراین تلویزیون شما فقط فایلهایی رو که براش تعریف شده و میتونه Encode کنه رو می خونه (و به احتمال بسیار زیاد با زیرنویسهای فارسی مشکل خواهید داشت)

 

استفاده از WiFi Direct در PC:

با تنظیمات ده گانه بالا، اکنون اگر روی مثلا یک فایل تصویری (که واسه مدیا پلیر ویندوز تعریف شده باشه) کلیک راست کنید، یک گزینه به نام Play to اضافه می شه که با انتخاب این گزینه، پخش فعلی تلویزیون قطع شده و فورا فایل مذکور روی تلویزیون شما پخش خواهد شد. البته حتما باید WiFi Direct تلویزیون روشن باشه. یه اسکرین شات هم از این قسمت گذاشتم.

 

خلاص شدن از شر محدودیتهای ویندوز مدیا پلیر:

تنها راه نصب مدیا سرورهایی با امکانات بیشتر هست. از بین همه اینها، نرم افزار Mezzmo بی دردسر ترین نرم افزار و ساده ترین برای کار با فایلهای صوتی و تصویری هست. بخصوص که هیچ مشکلی با زیرنویسهای فارسی نداره.

ایراد نرم افزار Mezzmo و نرم افزارهای مدیا سرور مشابه : این نرم افزارها فایلهای صوتی و تصویری رو (از جمله زیرنویس جدایی که هم نام فیلم باشه)  Trans code می کنن (به یه فرمت متداول که تلویزیون شما بتونه بخونه تبدیل می کنن و زیرنویس رو هم روی فریمها می چسبونن) و همزمان می فرستن روی تلویزیون. در نتیجه توان نسبتا زیادی از پردازنده رو واسه اینکار مشغول می کنن. نتیجه اینکه واسه سیستم های ضعیف خوب جواب نمیدن و در پخش فیلم ری تلویزیون Error یا Delay ایجاد می کنن. یه سیستمی مثلا با سندی بریج i3 حداقل چیزی هست که برای این مدیا سرورها باید داشته باشید.

 

اسکرین شات ها:

اسکرین شات مربوط به بند6:

post-8081-0-07420600-1394217064_thumb.png

اسکرین شات مربوط به بند7:

post-8081-0-85175200-1394217070_thumb.png

اسکرین شات مربوط به بند9:

post-8081-0-87327200-1394217079_thumb.png

اسکرین شات مربوط به وای فای دایرکت:

post-8081-0-30721900-1394217088_thumb.png

 

امیدوارم تونسته باشم درست و درمون راهنمایی تون کنم و برای بقیه دوستان علاقمند هم مفید بوده باشه.

موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون / جالب بود برام @};- @};- @};- @};-

خواهش می کنم. سعی کردم خیلی مختصر و مفید همه چیز رو توضیح بدم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خواهش می کنم. سعی کردم خیلی مختصر و مفید همه چیز رو توضیح بدم

درود بسیار عالی @};-

تشکرویژه ازشما حمیدرضا جان که اینقدرزحمت کشیدین و بسیار صریح و واضح و ملموس توضیح دادین

مطمئنا توضیحات شما موثرهست و به اطلاعات بنده اضافه شد

ممنون ازشما دوست عزیز @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود Trans code کردن Mezzmo یا نرم افزار های مشابه، عمومی هست و ربطی به نرم افزار نداره میدونید که حتی بدون زیرنویس هم این کار درصورتی که فرمت ذاتی ساپورت نشه انجام میشه بسته به نوع فایل و tv هست یعنی بعضی دیوایس ها زیرنویس با فرمت متن ساپورت میکنن و بعضی خیر و ربطی به مدیا سرور نداره معمولا مدیا سرور یه پروقایل پیش فرض برای دیوایس هایی که ساپورت میکنه داره و بسته به اینکه اون دیوایس از چه فرمت زیر نویسی ساپورت داره آپشن دراختیار شما هست برای burn کردن زیرنویس یا فرستادن زیرنویس با فرمت متن اطلاعات بیشتر و عمومی رو اینجا ببینید http://www.serviio.org/index.php?option=com_content&view=article&id=33 .

داستان استفاده از منابع : بعضی از این نرم افزار ها Supported renderers بیشتری دارن بعضی هم کدک های کاستوم شده استفاده مکنند جدای از burn کردن زیرنویس ها کدک ها ی استفاده شده بیشترین نقش رو توی استفاده از منابع مثل Cpu و ... دارن بسته به نوع کدک میتونید خودتون تنظیمات رو ست کنید مثل حالت پخش معمولی روی سیستم خودتون مثلا بسته به کانفیگ سیستمتون میتونید از کدک هایی که از کارت های گرافیکی هم برای پردازش کمک میگیرن استفاده کنید به همین دلیل توضیه میکنم حتما یه نگاهی به کانفیگ کدک ها بکنید . نرم افزار ها زیاد هست از VLC تا پلیر های دیگه تا nero و این http://www.serviio.org/features و اون .... :D فقط دقت کنید به کدک هایی که استفاده میشه و تنظیمات ....

ویرایش شده توسط UnforgiveN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ادامه فرمایشات دوستمون این نکته روهم اضافه کنم که نرم افزار Mezzmo بصورت پیش فرض Trans Code می کنه و شما می تونین با رفتن به تنظیمات اون، این گزینه رو غیرفعال کنید (تصویر1). در این صورت بار پردازشی پردازنده حذف می شه ولی فایلهای In Compatible با تلویزیون دیگه قابل پخش نخواهد بود. ضمنا با رفتن به قسمت Media Device و انتخاب دیوایس و توسط دکمه Edit می تونید تنظیمات Transcodin, Subtitle و غیره رو خودتون تنظیم کنید (تصویر2)

البته بنده با نرم افزار Serviio هم کار کردم. بعضی وقتا با تنظیمات شبکه مشکل پیدا می کنه یا فایل هنگام پخش فریز می شه. در کل یه مقدار ضعیفتر از Mezzmo هست (یا اینکه من تنونستم باهاش ارتباط برقرار کنم ;) )

تصویر1

post-8081-0-41686700-1394377296_thumb.png

تصویر2

post-8081-0-76763100-1394377319_thumb.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام و درود

تاپیک بسیار عـــالی و مفیدی هست و از دوستان هم باید تشکر کنیم که زحمت میکشن و آموزش های مفید رو با جزئیات کامل بیان می کنند.

....................................

جا داره اینجا از مدیریت عزیز درخواست کنم که این تاپیکو از اولین پست آموزش به همراه کلمات کلیدی به یک تاپیک جدید آموزشی تغییر بدن تا دوستان دیگه هم بتونن از اینگونه آموزش ها که محصول سرچ گوگل است،استفاده بهینه کنند.

 

با تشکر  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 سال بعد...

با سلام خدمت دوستان عزیز

دوستان خوبم من یک تلویزیون ال ای دی ال جی دارای وای فای دایرکت و وای فای و یک لپ تاپ  دارای وای فای(وای فای دایرکت فکر نکنم داشته باشه، مدلsony f23 efx) در اختیار دارم چطور می تونم فایل های روی لپ تاپ رو با تلویزیون تماشا کنم یا به هر صورت این دو تا رو به هم متصل کنم.

پیشاپیش از جواب دوستان و مدیر سایت تشکر می کنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام. اگر ویندوز ۱۰ دارین این دستور رو تو cmd تایپ کنید: ipconfig /all

اگر Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter این رو دیدی تو لیست یعنی میتونی ازش استفاده کنی اگر نه که هیچی.

حالا برای استفاده تو ویندوز ۱۰ خیلی راحت از قسمت نوتیفیکیشن گزینه connect to wireless display رو بزن و به میراکست یا هرچی که تلویزیونت داره وصل شو و لذتش رو ببر. اما باید بگم برای فیلم دیدن بدون افت فریم  باید حتما از یه چیز با کیفیت تر مثل مایکروسافت دیسپلی داک استفاده کنی که حدودا دویصت تومن پولشه

 

ویرایش شده توسط مهمان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز ممنون که پاسخ دادید، ویندوزمن سون هست، میراکاست هم تلویزیون داره، در ویندوز سوون هم به همین صورت هست یا روش دیگه ای داره؟

بازم ممنونم که جواب دادین زنده باشی

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...