رفتن به مطلب

واردات فنهای Thermalright 1156 و 1366 به کمک شما دوستان


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

درود

خوب خیلی خیلی ممنونم دوستان خیلی کمک کردین از علیرضای گل هم که تازه به جمع ما پیوسته خیلی ممنونم .

حالا به نظر شما فن ultra 120 رو با فن بیارم یا مدل بودن فن رو بیارم و فنش رو هم سفارش بدم ؟ . Mux 120 رو هم برای سوکت 1156 میارم

و چند تا هم مدل ifx 14 میارم حالا نظرتون چیه ؟

در ضمن خیلی ممنون میشم نظرتون رو در مورد خمیر سلیکن مدل chill factor 2 بهم بگید این هم لینکش http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/chi11_factor/cf2/product_chill_cf2.htm

سلام مجدد ! سعید اقا بنظر من شما هر مدلی که میارید در کنارش حتما فن های مجزا از همین برند رو هم بیارید ! کافیه یه نظر سنجی در این مورد بذارید و دوستانی که قراره این کولر رو بگیرن و نیاز به 2 فن دارن بیان و اینجا مطرح کنن تا شمام راحت تر و دقیقتر تصمیم بگیرید ! اضافه کنم شما میتونید تعدادی فن مجزا از همین برند بیارید که مشابه فن فابریک این کولر باشن که 1600rpm هستن و چند تا هم 2000 rpm از همین برند بیارید تا سلایق مختلف رو جذب نمایید ! فن هولدرم که مطمئنا باید باشه تا بشه از فن دوم استفاده کرد !

برخی از دوستان فن هایی از دیگر برند ها رو پیشنهاد دادن که بنظر من اینطوری برای شما سخته و بهتره همه رو از یک برند تهیه کنید تا راحت تر باشید ! شماکه قراره از این برند خرید کنید ، پس چه بهتر که یک سری کامل بیارید تا هم به نفع شما باشه و هم بنفع مشتری ها ! در مورد فن های مجزا هم مطمئن باشید یک لحظه هم روی دست تون نمیمونه ! چون اولا اکثر یا همه بچه هایی که این کولر رو میگیرن حتما از 2 فن استفاده خواهند کرد و از طرف دیگه هم بدلیل کمبود فن های با کیفیت و دور بالا در بازار داخل ، این فن ها خواهان زیادی داشته و خواهند داشت !

در مورد اینکه جدای یکی از انواع الترا 120 ، چند تایی ifx-14 بیارید هم ، بنظر من یا بجای IFX-14 و یا در کنار اون ، چند تا هم مدل ترو بلک هم بیارید ! چون یکی از بچه های فروم میگفتن که حداقل 5 نفر رو میشناسن که این فن رو از شما خریداری خواهند کرد ! من بهشون پیشنهاد کردم که بیان اینجا و شخصا در این تاپیک مطرح کنن و حالا قراره اونام همینکارو انجام بدن !

در مورد خمیر هم که خب وقتی قراره کولر و فن رو از این برند بیارید خب پس راحت تره خمیر رو هم از همین برند بیارید !

مورد بعدی هم اینکه ، حالا که قراره همه این قطعات از این برند باشن ، پس احتمالا سخت نیست که پایه های 775 رو هم بصورت مجزا بیارید تا بقول دوست مون همه اقشار مشتری ها رو با هر پردازنده و سوکتی در بر بگیرید !

من مطمئنم اگه این موارد رو بیارید ، بازار خوبی خواهید داشت چون من از حدود عید ، یکسره در فروم های مختلف میبینم که بسیاری از کاربران بدنبال این کولر و قطعات جانبی ان هستند و تعدادشون هم واقعا زیاد بود و هست ! از اون گذشته قصد شما کار راه اندازی و فروشه و قصد اونام خریدن قطعه مد نظرشونه ، پس چه بهتر، تا جایی که مقدوره ، قطعات مورد نیاز اکثرشون ، ( از این برند ) رو سفارش بدید تا هر دو طرف به خواسته شون برسن !

سعید اقا بعنوان اخرین نکته ، پیشنهاد میکنم یک امار قبل از سفارش این کولر و متعلقاتش ، از بچه ها بگیرید و ازشون بخواید تا هر کسی که قصد خرید کولر یا قطعات جانبی شو ( همچون نوع کولر / فن و تعداد ان / خمیر / هولدر و تعداد ان / ...) رو داره ، بیاد و در همینجا مطرح و مشخص کنه تا هم اونا احتمال رسیدن به خواسته شون رو بیشتر کنن و هم شما یک حدود و محدوده نسبی دست تون بیاد و تا جایی که جا داره اکثر مشتری ها رو در یک مرحله پاسخگو باشید !

امیدوارم پیشنهاداتم مورد توجه شما قرار بگیرن !

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 73
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

درود دوستان

فرامرز جان و سایر دوستان بر طبق مطالبی و در خواستهای شما عزیزان من سفارشم رو تغییر دادم و امیدوارم که نیازهای شما براورده کنم در مورد فن . نگران نباشید من تا اخر امشب یا فردا بهتون میگم که چیا میارم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ضمن دوستان اسم نمایندگی برین تک هم در سایت ترمال رایت امروز حک شد http://www.thermalright.com/new_a_page/where_to_buy.html و اینکه تمامی این محصولات فقط در فروشگاه لیون کامپیوتر به فروش میرسه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقای حسینی با 76 تومن میشه یکی از این 120 extreme خرید؟

تمام سعیمو میکنم که قیمت پایین در بیارم ولی در مورد قیمت الان اصلا نمیودنم تا بیاد دستم برسه اون موقع میگم قیمت رو

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقای حسینی لطفا سعی کنید با فن و گیره جدا باشه

من خودم 120 با دو فن رو مشتریم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقای حسینی لطفا سعی کنید با فن و گیره جدا باشه

من خودم 120 با دو فن رو مشتریم

نگران نباشید همین کارو میخوام بکنم و فعلا صبر کنید بهتون میگم چی به چی شده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

توی سایتتون فن ها رو دیدم. فن و گیره فن هم احتمالا میارید دیگه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...
توی سایتتون فن ها رو دیدم. فن و گیره فن هم احتمالا میارید دیگه؟

حتما عزیز میاریم

ممنون از تستهاتون . درسته از این شیل فکتور خمیرهای بهتری هم هستش ولی به نظر من باز میشه گفت انتخاب خوبیه . این تستها نشونگر همه چیز هستش =d>

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته توی تست خمیر، شرایط فرق میکنه و یکی دو درجه اختلاف رو نباید در نظر گرفت. به نظر من ch2 در حد AS5 هستش و کمتر نیست، و همونطور که ملاحظه میکنید با بهترین خمیر حدود 2 درجه اختلاف داره که نشون دهنده عملکرد فوق العاده این خمیر هست. فعلا توی بازار ایران بهترین گزینه این میتونه باشه. مگر tx3 یا ic diamond وارد بازار بشه.

ویرایش شده توسط alirezairan
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! یک نکته ای یادم اومد که بد ندونستم باطلاع تون برسونم ! دوستان اگه در فکر استفاده از کولری با 2 فن هستید ، الزاما باید از یک تبدیل وسط راه کابل فن ها استفاده کنید تا بشه کابل های هر دو فن رو به یک کابل تبدیل کرد و به سوکت 4 پین روی مادربرد وصل کرد . چون اگه فن ها ، مخصوص کولر پردازنده باشن که خب 4 پین هستن و اکثرا روی مادربرد هم فقط یکدونه 4 پین وجود داره ! از طرف دیگه برای اینکه فن ها با دور مشابه بچرخن تا بازدهی شون حداکثر بشه ، باید به هم وصل باشن و الا ممکن دور شون باهم فرق کنه و من فکر میکنم در این صورت بازدهی پایین میاد .

پس 2 تا راه بیشتر نیست ! یا اینکه یک رابط گیر بیاریم که بشه 2 تا فن رو به یک کابل و سوکت 4 تایی تبدیل کرده و به مادربرد وصل کرد و یا اینکه خودمون بصورت دستی کابل یکی از فن ها رو به کابل دیگری لحیم کنیم . اگه میشد کابل فابریکشو سعید اقا بیاره خیلی خوب بود . البته شایدم همراه فن ها باشه ، هر چند بعید میدونم . الان روی کولر هایی که بصورت فابریک دارای 2 فن هستند ، چنین تبدیلی وجود داره و برای هر دو فن فقط یک کابل به مادربرد وصل میشه . مثل v10

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام فرامرز جان، الزاما اینطوری هم نباشه مشکلی ایجاد نمیکنه، به چند دلیل:

1- فنهای ترمال رایت و اکثر فنهای حرفهای همانند schythe همه 3 پین هستند.

2- سیم چهارم در واقع سنسور نشان دهنده دور فن هست و بود و نبودش زیاد فرقی نمیکنه، بنابراین همین فنهای سه پین رو هم میشه به جکها فن 3 پین مادربرد زد، و یا از این تبدیل ها مولکس که در بازار زیاده میشه استفاده کرد.

3- برای کار حرفه ای تر هم فن کنترلر پیشنهاد میشه.

بنابراین از این بابت فکر نمیکنم نگرانی خاصی باشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! فکر کنم من نتونستم منظورمو درست بیان کنم ! ببینید اولا فن های دور بالا اکثرا برای کولر پردازنده ساخته میشن و به همین دلیل 4 پین هستند و ثانیا فرضا شما یکی از فن ها رو به 4 پین مربوط به پردازنده وصل کنید و دیگری رو به 3 پین ، اینطوری دور فن ها باهم متفاوته و مادربرد دستورات متفاوتی رو براشون اجرا میکنه از جمله دور فن مربوط به پردازنده فقط با دمای پردازنده کم و زیاد میشه ولی سایر سوکت های مادربرد دماشون و دورشون ربطی به دمای پردازنده نداره و خیلی که مادربرد باحال باشه با توجه به دمای مادربرد و سایر نقاطی جز پردازنده ، دور فن ها رو تعیین میکنه ! کلا من فکر میکنم این سوکت 4 پین مربوط به کولر پردازنده که روی مادربرده ، یکمی دقیقتر و حساس تر از سایرینیه که مثلا 3 پین هستن .

تا اونجایی که من دقت کردم ، فهمیدم که کلا این سوکت 4 پین خیلی دقیقتر و سریعتر عمل میکنه و وارد عمل میشه و مستقیما با دمای پردازنده بالا یا پایین میره ولی سایر سوکت ها رو به این سرعت و دقت ندیدم . البته شاید یک دلیلش نوسان سریع دمای پردازنده باشه ولی به هر ترتیب من فکر میکنم سوکت فن پردازنده دقیقتر و حساس ترو قابل اطمینان تره .

از اون گذشته اگه شما یک یا دو فن کولر رو به سوکت های دیگه وصل کنید ، و تنظیم دما رو به خود مادربرد محول کنید ، دیگه بر اساس دمای پردازنده ، دور فن ها کم و زیاد نمیشه . و بنظر من بهیچ وجه نمیشه از سایر سوکت ها برای فن کولر پردازنده استفاده کرد . مخصوصا در اورکلاک های بالا این موضوع بیشتر نمود پیدا میکنه ! همونطور که میدونید در فرکانسهای بالا ، دمای پردازنده با کوچکترین حرکت و بار پردازشی بلافاصله بالا میره و از طرف دیگه دور فن پردازنده هم نسبت به بالا رفتن بار پردازشی ، بیشتر میشه که در اورکلاک های بالا ، براحتی میشه این موضوع رو مشاهده کرد . حالا اگه فن پردازنده به سوکتی جز سوکت 4 پین پردازنده وصل شه ، مسلما دور فن نیز متناسب با بار پردازشی و دمای پردازنده بیشتر یا کمتر نمیشه و این موضوع میتونه مشکل ساز باشه و یا حداقل دسترسی به فرکانس های بالاتر رو محدود کنه .

راه دیگشم اینکه کلا فن ها رو مستقیم وصل کنید به پاور و در همه حالات با بالاترین دورشون بچرخن که اینطوری مسلما صدای خیلی زیادی تولید میکنند و برای هر کسی قابل تحمل نیست .

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

همینطور که در سایت رسمیش هم نوشته این فن ها 3 پین هستند http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/fan/product_tr_fdb_fan.html

دو حالت داره

1- یا دو تا فن رو به هم به سوکت فن سی پی یو زد(با تبدیل یا با وصل کردن سیم ها به هم)

2-یا مستقیم به پاور زد و بین راهشون از یک فن کنترلر استفاده کرد (فکر کنم با یک مقاومت متغییر یا پتانسیومتر هم بشه همچین کاری کرد)

البته روش اول به خاط اینکه اتوماتیک کنترل میشه بهتره

در کل کمکی که تبدیل میکنه فقط شکیل تر کردن کار هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان یه سوال فنی در مورد فن

من دقیقا نفهمیدم اگه فن رو به این صورت رو Heatsink ببندیم حالت دمندگی داره یا مکندگی :

32_true_fan_big.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به این صورت که گذاشتید به همین طرف میزنه یعنی به طرفی که بدنه به موتور فن متصل هست و طرفی که هیچ اتصالی نداره فقط پره های فن رو میبینید هوا رو به داخل میکشه روی بدنه فن هم فلشهایی برای راهنمایی زده:D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ا اونجایی که من دقت کردم ، فهمیدم که کلا این سوکت 4 پین خیلی دقیقتر و سریعتر عمل میکنه و وارد عمل میشه و مستقیما با دمای پردازنده بالا یا پایین میره ولی سایر سوکت ها رو به این سرعت و دقت ندیدم . البته شاید یک دلیلش نوسان سریع دمای پردازنده باشه ولی به هر ترتیب من فکر میکنم سوکت فن پردازنده دقیقتر و حساس ترو قابل اطمینان تره .

دقیقتر و سریعتر عمل کردن فن ربطی به 4 پین یا 3 پین بودنش نداره، همونطور که توی پست قبلی هم گفتم، 2 تا از سیم ها در واقع ولتاژ مثب و منفی هست و سیم سوم هم دور فن رو زیاد و کم میکنه، فنهایی که 4 سیم دارند، در واقع سیم چهارم به حسگر فن متصل هست که نشون میده فن در حال حاضر با چند هزار دور میچرخه و تاثیر در عملکرد فن نداره. بنابراین شما میتونی همین فن های 3 پین رو به سوکت 4 پین مادربرد وصل کنی و مشکلی نداره، فقط دیگه دور فن رو بایوس مادربردت نشون نمیده.

- تبدیل هم برای اتصال 2 فن به احتمال زیاد توی بازار پیدا بشه و مشکلی نباشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

علی جان من سوکت روی مادربرد رو گفتم نه خود فن رو ! امیدوارم چنین تبدیلی در بازار وجود داشته باشه . حالا وقتی فن ها رسید حرف منو درک خواهید کرد .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با استفاده از 2 تا تبدیل سوکت پاور به سوکت فن(که داخل کیس ها هست) و یک سوکت فن میشه اسن تبدیل رو ساخت

دو تا تبدیل پاور رو به هم و اون و به یک سوکت فن میشه وصل کرد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با استفاده از 2 تا تبدیل سوکت پاور به سوکت فن(که داخل کیس ها هست) و یک سوکت فن میشه اسن تبدیل رو ساخت

دو تا تبدیل پاور رو به هم و اون و به یک سوکت فن میشه وصل کرد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با استفاده از 2 تا تبدیل سوکت پاور به سوکت فن(که داخل کیس ها هست) و یک سوکت فن میشه اسن تبدیل رو ساخت

دو تا تبدیل پاور رو به هم و اون و به یک سوکت فن میشه وصل کرد

سلام ! دوست عزیز فکر کنم اشتباه میکنید . تا جایی که من میدونم اونی که شما میگید تبدیل سوکت 3 پین فن به سوکت پاوره که روی برخی از فن ها وجود داره ، یعنی شما میتونید یک فن 3 پین رو به مولکس پاور تبدیل کنید ولی بر عکسش وجود نداره که بشه مولکس رو به 3 پین تبدیل کرد ! از طرف دیگه اگه حتی چنین تبدیلی هم وجود میداشت بازم فراموش نکنید که این فن ها 3 پین هستند و اونیکه مد نظر شماس فن هاییه که روشون 2 تا مولکس برق پاور وجود داره . البته شایدم من بدجوری متوجه شدم ، اگه جز اینه بیشتر و دقیقتر توضیح بفرمایید . ممنون .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! دوست عزیز فکر کنم اشتباه میکنید . تا جایی که من میدونم اونی که شما میگید تبدیل سوکت 3 پین فن به سوکت پاوره که روی برخی از فن ها وجود داره ، یعنی شما میتونید یک فن 3 پین رو به مولکس پاور تبدیل کنید ولی بر عکسش وجود نداره که بشه مولکس رو به 3 پین تبدیل کرد ! از طرف دیگه اگه حتی چنین تبدیلی هم وجود میداشت بازم فراموش نکنید که این فن ها 3 پین هستند و اونیکه مد نظر شماس فن هاییه که روشون 2 تا مولکس برق پاور وجود داره . البته شایدم من بدجوری متوجه شدم ، اگه جز اینه بیشتر و دقیقتر توضیح بفرمایید . ممنون .

نخیر درسته همونطوریه که شما گفتید من گفتم شاید 3 پین اینها هم وجود داشته بشه ولی الان که فکر کردم دیدم نه چرا باید وجود داشته باشه:( چون با پاور نمیشه سرعت رو کنترل کرد

پس همون می بریم و با چسپ یا لحیم وصل می کنیم#-o

راستی من هر بار مه می بینم تاپیک بالا اومده فکر می کنم الان آقای حسینی نوشتن که فن ها رسیده...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

درود دوستان

من از همه شما دوستان ک در خرید و واردات فنهای ترمال رایت کمکمون کردین بسیار بسیار سپاسگذارم و امیدوارم که فقط در دادن قیمت خوب بتونم لطفتون رو جبران کنم .

ببنید دوستان باور کنید که بر طبق تقاضای بالایی که روی فنهای ifx14 داشتیم داشتیم هر شرکتی بود سعی میکرد که قیمت این فنها رو به دلیل تقاضای بالا و عدم موجودی خیلی خیلی بالاتر بده ولی اینرو خاطر جمع باشید که ما این کار و نمیکنیم و دوست داریم کار رو با شما عزیزان ادامه بدیم و دوست داریم که رضایت شما رو جلب کنیم تا بتونیم هر دوی ما سود کنیم .

در کل باز هم تشکر منو بپذیرید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...