رفتن به مطلب

AMD Mantle چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

با سلام

دوستان این تاپیک رو زدم تا اطلاعاتی درمورد این Mantle بدست بیارم و شاید روزی بدرد دیگران هم بخوره

همونطور که میدونید من به تازگی کارت R7 260 گرفتم و میخوام از این گزینه توی بازی Thief و BT4 استفاده کنم ممنون میشم اگر کسی تونسته استفاده کنه به من هم بگه چگونه و با استفاده از چه برنامه و Patch هایی اینکار رو کرده

با تشکر

=====================

برای استفاده از Mantle در بازی Thief  به لینک زیر برید و آپدیت مربوط به بازی رو دانلود کنید و نصب کنید بعد با درایور ورژن 14.3 که از قبل نصب شده میتونید اولین بازی که با Mantle اجرا میشه رو ببینید و انجام بدید

http://www.mobinigi.com/post/22776/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-1-3-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-thief

برای استفاده از قابلیت Mantle باید به قسمت تنظیمات بازی رفته و تیک مربوطه رو بزنید

post-7377-0-59968600-1397780664_thumb.jpg

 

برای سیستم من حدود5 فریم افزایش و رنگها شارپ تر و زیباتر از DX بود و اجرا شد

Mantle

post-7377-0-61809900-1397784691_thumb.jpg

DX

post-7377-0-96320800-1397784709_thumb.jpg

 

ویرایش شده توسط momo000000
لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا به نظرم اساتید کم لطفی کردن یا فراموش کردن . . .

 

AMD با یک نسخه ی بتا درایورش روی چند تا بازی با mantle برای کارت های سری 7000 به بالا واقعا خوب کار کرد و به عقیده ی بعضی ها استارت dx12 و بهینه سازی رو زد

 

امیدوارم اول یک تاپیک کامل برای mantle زده بشه بعد بازی هایی که ساپورت میشن رو اعلام کنند + پچ برای بازی

 

همین طور خبر هایی به گوش میرسه بازی های شاخی که در اینده خواهیم داشت از منتل ساپورت میکنند . . .

 

و همکاری دو کمپانی بزرگ AMD و cryteck هم خبر خیلی خوبی برای دوستانی که AMD دارن بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با اینکه به شخصیه هنوز توی انتخاب یک برند و مدل خاص گرافیک درگیرم، منتهاش با منتل بیشتر حال می کنم، چون Nvidia ذات شیطانی خودش رو نشون داد، خیلی زودتر از اینها میتونست درایور بهتری رو ارائه بده و نه اینکه منتظر بمونه تا برگ برندشو بعد از رو شدن منتل رو کنه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
لینک به دیدگاه
Share on other sites

این هم لینک تست منتل در برابر DX برای بازی BattleField 4 که اختلاف گاهاً تا 20 فریم برای بازی رو به ارمغان آورده. البته توی همین جدول اختلاف 43 فریمی هم ثبت شده.

 

BattleField 4 Mantle

 

بررسی جدول زیر هم خالی از لطف نیست. در سطر آخر این جدول میزان بهبود و افزایش کارایی اجرای بازی در 3 کیس آورده شده است، که از حداقل بهبود 14 درصد برای یک پردازنده ی APU شرکت AMD خبر میدهد.

 

84016113149206620357.png

ویرایش شده توسط Abraham
لینک به دیدگاه
Share on other sites

داداش momooo دمت گرم خوب اطلاعاتی دادی هر چند که کم بود ولی خو یه چی گیرمون اومد، راستی این قضیه درایور جدید nvidia چیه؟؟؟ نکنه قراره مثل mantle باشه؟ راستی این درایو جدیده که هنوز نسخه بتا ست کی نسخه اصلیش میاد؟ باو این نسخه بتا ها هیچوقت درس کار ندادن آخرش یطور باگ میزارن جلوت  :mad:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برخی ادعا های amd برای mantle

  • Reduced runtime shader compilation overhead
  • AMD claims that Mantle can generate up to 9 times more draw calls per second than comparable APIs by reducing CPU overhead.[4]
  • Performance increase over higher-level APIs such as Direct3D and OpenGL.
  • Explicit command buffer control
  • Up to 45% faster than Direct3D in Battlefield 4[8][9][10] and up to 319% faster in the Star Swarm demo in single GPU configuration[11][12][13] in extremely CPU-limited situations.
  • Better control over the hardware.[4]
  • "All hardware capabilities are exposed through the API."[4]
  • Low-overhead validation and processing of API commands[14]
  • Reduction of command buffer submissions
  • Data formats optimizations via flexible buffer/image access
  • Explicit control of resource compression, expansion, and synchronization
  • Asynchronous DMA queue for data uploads independent from the graphics engine
  • Asynchronous compute queue for overlapping of compute and graphics workloads
  • Advanced Anti-Aliasing features for MSAA/EQAA optimizations
  • New rendering techniques.
  • Close to linear performance scaling from recording command buffers onto multiple CPU cores[5]
  • Multithreaded parallel CPU rendering support for at least 8 cores.[15]
  • No game developer reliance on existing AMD driver support release schedules (potentially no or fewer bugs on release, much faster patching for GFX related errors).
  • Due to bypassing of error-prone and inefficient abstraction, common technical difficulties like FPS drops, micro stuttering and texture corruption can be significantly less frequent or nonexistent, though Mantle currently has these more commonly than DirectX and OpenGL.[citation needed

 

 

سخت افزار هایی که پشیتیبانی میکنند

 

  • AMD Radeon R9 Series GPUs
  • AMD Radeon R7 Series GPUs
  • AMD Radeon HD 7000 Series GPUs
  • AMD Radeon HD 8000 Series GPUs
  • AMD A10-7000 Series and AMD A8-7000 Series APUs (Kaveri)
  • AMD E1-2000 Series, E2-3000 Series, A4-1200 Series, A4-1350, A4-5000 Series, A6-1450, A6-5200 (Kabini and Temash)

بعضی از بازی هایی که منتل رو ساپورت میکنند و ساپورت خواهند کرد :

 

 

Released

  • Battlefield 4 – (Developed by DICE/Frostbite Team)
  • Thief – (Developed by Eidos)
  • Need for Speed Rivals — (Developed by Ghost Games), no Mantle yet

Unreleased

  • Star Citizen – (Developed by Cloud Imperium Games, Behaviour Interactive)
  • Plants vs. Zombies: Garden Warfare –(Developed by PopCap Games)
  • Sniper Elite 3 – (Developed by Rebellion)
  • Dragon Age: Inquisition – (Developed by BioWare/Frostbite Team)
  • Havana (codename) – (Developed by Visceral Games/Frostbite Team)
  • Mars (codename) – (Developed by Mohawk Games/Oxide Games)
  • Mass Effect (untitled) – (Developed by BioWare/Frostbite Team)
  • Mirror’s Edge 2 – (Developed by DICE/Frostbite Team)
  • Star Control  – (Developed by Stardock/Oxide Games)
  • Star Wars: Battlefront — (Developed by DICE/Frostbite Team)
  • Unannounced title — (Developed by Oxide Games)
ویرایش شده توسط SaeedSYS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...