رفتن به مطلب

آیا میتوان با بودجه ای برابر کنسولهای نسل حاضر pc گیم بست؟


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

آیا میتوان با بودجه ای برابر کنسول های نسل حاضر pc  گیمینگ بست؟!

 

2zkifuidhtut9b9bei2w.jpg

 

دوستان گرامی ،لیونی های عزیز! از دو سال پیش که  مشخصات سخت افزاری کنسول های نسل جدید  اعلام شد و متوجه شباهت که چه عرض کنم !کپی بودن این مینی PC ها شما بخوانید(شبه کنسول ) از روی سیستم های عادی pc  شدیم سوالی در ذهن این بنده حقیر نقش بست!من مدتها است که  دربازار کنسول ها و pc در حال خرید و فروش هستم و همیشه تغییرات این مارکت بزرگ رو از نزدیک دنبال کرده ام.

سوال ذهن خود را مدتها بود که خودم به خودم جواب داده بودم  ولی سایت برجسته و دوست داشتنی Game spot که بهترین سایت بررسی بازی های کامپیوتری در دنیا است امروز مقاله جالبی رو عرضه کرد که بیش از پیش پاسخ  ها را شکافت ومن بعد از مطالعه این مطالب تصمیم گرفتم که به زبان شیرین فارسی برای شما عزیزان علاقه مند به بازی و سرگرمی و سخت افزار ترجمه کنم زیرا که میدانم این بخش از بازار خیلی طرفدار دارد و دوست داران گیم هم حتما از این مقاله استقبال میکنند.

سال هاست که جنگ ین کنسول داران و pc  بازان ادامه دارد و هر از چند گاهی در فروم های مختلف از جمله همین جا بحث های بوجود می آید که خود بنده هم در چند تایی از آنها شرکت جسته ام .قیمت سخت افزار pc  وحرفه ایی ها را طلبیدن همیشه در مقابل ارزانی نسبی  و عامه پسندی کنسول ها قرار داشته است ولی از دیدگاه بنده همیشه Pc برتری داشته و مخصوصا در این نسل با توجه به ارائه سخت افزار های قوی و فوق قوی برتری خود را بیش از پیش اثبات نموده است،علاوه بر این  pc به غیر از اینکه میتواند بازی ها را بهتر ازکنسول ها اجرا کند –یک هاب مولتی مدیای قدرتمند هم هست و این بر ارزش این سیستم دوست داشتنی ومحبوب می افزاید.

 

کنسول یا pc ؟ مسئله این است!

 

یک اصطلاحی در زبان انگلیسی وجود دارد  که میگوید:

Put your money where your mouth is”"

 

چند معنی را میتوان از این جمله برداشت کرد :همه میتوانند در آن باره صحبت کنند ولی اگر تو واقعا قصد داری یک چیز با ارزش ارائه کن مثل شرط گذاشتن روی چیزی که درست است.

یا تو میگویی میتوانی از عهده کاری بربیایی؟خوب انجامش بده ببینیم!یا به زبان ساده ثابت کن!!

 

در  این موضوع هیچ شکی نیست که  Pc  های گیمینگ میتوانند هر روز هفته  PS4و Xbox one  را در کارایی جا بگذارند،اما این نبرد با نتیجه معلوم برای شما کمی هزینه در بر خواهد داشت. نظرتان درباره Pc که top of the line نباشد چیست؟مثل سیستمی با قیمت 550 $؟

بحث اصلی عنوان نوشتار است:آیا می توان سیستمی بست که قیمتش  با کنسول برابر باشد و بتواند همان عملکرد را داشته باشد؟همان تجربه گیم پلی و همان تجربه گرافیکی کنسول های نسل بعد را ارائه کند؟در حالی  که ایستگاه بازی سونی نسخه 4 به طور عمده ایی ارزان تر است،میخواهیم ببینیم این کار ممکن است؟بنابراین میزان را 550 $در نظر میگیریم و اگر بتوانیم سیستمی جمع کنیم که بتوانید بازی های برجسته روز را اجرا کند و به فریم مطلوب برساند جواب سوال خود را گرفته ایم.یکی از سیستم ها براساس سخت افزار AMD  و دیگری بر اساس intel/nVidia شکل گرفته است،بعد آنها را در کنار هم قرار میدهیم تا ببینیم انتخاب ها درست بوده اند؟ایا برنده شده ایم ؟یا نه؟

 

آبرو و حیثت Pc Gaming در دستان ماست!با ما باشید.

 

قوانین و هدف ها:

 

قوانین: ما میخواهیم توی محدود بودجه 550$ بمانیم و این بودجه ایی است که شما دوستان میتوانید در برای مثال آمریکای شمالی با آن یک دستگاه ایکس باکس وان تهیه کنید.

قطعات ما شامل CPU-GPU-RAM-Motherboard-Power supply-Case و  HDD  میباشد ضمنا قیمت موس کیبورد و یک لایسنس سیستم عامل ویندوز هم باید اضافه شود!هیچ کلکی در کار نیست !!و از قطعات موجود هم استفاده نشده است.

 

هدف این است که سیستم های جمع شده بتوانند در چند عنوان   Cross platform  با Xone و PS4 رقابت کرده و عناوین را یا بهتر یا در همان حد کنسولی اجرا کنند.عناوین شامل باز یهای محبوب زیر می باشد.

 

Assassin's Creed IV: Black Flag-Battlefield 4-Thief-Titanfall

 

 

 

 

Cross platform به معنای ارائه یک بازی ویدئویی روی چندین کنسول  و یا پلتفرم متفاوت می باشد- نگارنده

 

سیستم AMD

 

ptpur0b9ld4ki4rtmuh.jpg

 

 

PC های گیم با CPU  و GPU  ها زندگی کرده و میمیرند.بودجه هایی که AMD ارائه میدهد معمولا خیلی بهتر از سخت افزار های اینتل یا Nvidia هستندبرای مثال با قیمتی کمتر از ارزان ترین مدل  پردازنده های  Ivy Bridge-based Core  از اینتل میتوان یک پردازنده شش هسته ایی از AMD انتخاب کرد.برای GPU های AMD هم روال به همین صورت میباشد که کارایی خوبی با قیمتی رقابتی تر از محصولات انودیدیا ارائه میکنند.

ما تا میتوانیم بروی GPU , CPU تمرکز کرده  و آنها را تا جای ممکن قوی انتخاب میکنیم و با بقیه بودجه هم اگر توانستیم سیستمی با ظاهر آبرومند بسازیم که چه بهتر!

 

نوع قطعه،مدل،قیمت و فروشگاه عرضه کننده نیز در جدول زیر ارائه شده است.قیمت ها از مربوط به  امروز بوده ودقیق هستند.

 

25uq1jxz9t3j06cvgjn.jpg

 

 

کارایی ارائه شده توسط سیستم بالا:

 

 

cusk4b4tb4akr2yw8kad.jpg

 

ما از عملکرد سیستم بسیار خوشحالیم.تقریبا تمام بازی ها به فریم60 رسیده اند ،بجز Battlefiedl 4 روی آخرین تنظیمات .رندر تصویر در 1080p روی 60 فریم هدف نهایی بودجه تعیین شده ما بوده است.البته همه اینها به کاربر بستگی دارد که چه عنوانی و با چه تنظیماتی را خواهان است.اگر بدنبال عناوین آینده هستید با کمی افزایش بودجه و تغییراتی در اینجا و آنجا ،میتواند به افزایش قابل توجه ایی در کارایی برسید.

Ram بیشتر انتخاب مهم است،پرش به 8 گیگابایت هزینه خیلی زیادی نداردو هرچه زمان کمتری  سیستم در حال کتک زدن هارد دیسک باشد بهتر است!!یک هزینه 70 دلاری برای حرکت به سمت R270  نیز تصمیم عالی خواهد بود.ارزش کالا بالاست و توانایی اور کلاک بالای نیز دارد.برای افزایش کنش و واکنش سیستم انتخاب یکSSD  نیز دور ذهن نیست،یک کولر مناسب و خوب برای CPU و یک کیس با ظاهری مناسب ،هرچند آخری خیلی واجب نیست.

 

 

 

سیستم Intel/nvidia

 

 

jfmlh98492tsraxz4d79.jpg

 

بودجه $550 برای سیستم گیم میزان قابل توجه ایی نیست.مخصوصا وقتی پای هزینه سیستم عامل هم وسط می آید.استراتژی ما اینجا چند تاکیتک دارد.

اول ما میخواهیم میزان مصرف را تا حد ممکن کاهش دهیم که همین هزینه منبع تغذیه را کاهش خواهد داد.دوم انتخاب سایز form factor کوچک بوده زیا کیس ها و ماردبرد های این سایز معمولا ارزان ترند.همچنین تصمیم به استفاده از یک CPU نسبتا پایین گرفته ایم. اینتل پردازنده های فوق العادیی تولید میکند ولی مسئله قیمت هیمشه پابرجاست.تا جایی که برای کارایی GPU گلوگاه ایجاد نشود ما به پایین ترین و ارزان ترین انتخاب ها چشم داشتیم:انتخاب ما GPU  نام آشنای انویدیا مدل  Geforce GTX 750 Tiمی باش که بخاطر نسبت کارایی به قیمت عالی اش آن را انتخاب کرده ایم.

 

 

gokpas369gsq5uin5c1z.jpg

کارایی ارائه شده توسط سیستم بالا:

qmwumquhw7ep66ag2y2.jpg

عملکرد این سیستم هم رضایت بخش بود.مطمئن بودیم که 750 Ti زیر فشار گلوگاه ایجاد شده CPU مشکل پیدا خواهد کرد فبرای همین کمی از تنظیمات کاستیم.همه بازی ها تقریبا نرخ فریم 60 ار در 1080p زدند و ما فقط در استفاده  از سطح بالای آمبینت اکولوژن و آنتی الیازینگ پیشرفته خود داری کرده بودیم.با سیستم $550   توانستیم در کارایی از Xbox one جلو بزنیم و حتی PS4 د رخیلی از جاها!که این نشان از ارزش بالای PS4 با توجه به قیمت زیر $400 اش دارد.اگر  کمی بودجه بیشتر بود به دنبال CPU بهتری میگشتیم و کم هم  رم بیشتر.CPU  پنتیوم ما با توجه به قیمت $80 کارایی خوببی نشان دادولی تمام مدت در حالت نهایت load کار میکرد .متاسفانه منبع تغذیه  نحیف مان!اجازه اور کلاک یا استفاده از کارتی بهتر را نمیداد و هر گونه تغییر دیگری نیازمند تغییر منبع تغذیه بود.

د رپایان با بودجه ای محدود سیستم AMD کمی در کارایی /قیمت عملکردی بهتر داشت.

سخن نهایی

 

همانگونه که مشخص شد میتوان سیستمی بست که بتواند با قیمت یک کنسول نسل جدید برابری کرده و کارایی تقریبا مشابهی در عناوین Cross platform از خود نشان دهد.ضمنا pc شما از یک مرکز بزرگ و گسترده عملیاتی که نه Ps4 نه Xone قادر به انجام آنها هستند سود میبرد.همچنین Pc قابل ارتقاست و در دیگر کارهای غیر از اجرای بازی نیز کاربرد دارد.AMD همانگونه که گفته شد نسبت کارایی /قیمت بهتری ارائه میدهد ولی هیچ چیزی نمیتواند جلو شما را از استفاده و ترکیب قطعات متفاوت با توان های مختلف بگیرد.

اگر $550 بودجه داشتید شما چه پلتفرمی انتخاب میکردید؟Xbox یا PlayStation 4 و یا PC؟

دوستان منتظر  کامنت های شما  هستم.

 

رضا قاسمی

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 50
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

  • کاربر ویژه

آقا رضا با تشکر از وقتی که گزاشتید و این مقاله بسیار مفید و جامع رو نوشتید.

اما.......

من خودم حدود هشت سال با pc بودم و الان حدود چهار ساله که زدم تو کار کنسول.

اول نمیگم کدوم قویتره اما اون رنج و شکنجه ای که pc من رو داد هیچ وقت فراموش نمیکنم ولی در مقابلش کنسول ها مخصوصا xbox فرتی بازی هارو اجرا میکرد و این خودش یه مزیتی هست که نمیشه ازش چشم بست.

دوم اینکه خود شما آخر مقالتون نوشتین که میشه با کمتر از ۴۰۰تا یه ps4 گرفت که از این سیستم های ۵۵۰تایی بهتر هم عمل مکنه حالا به نظر شما چرا آدم باید به جای این بره خودش رو بندازه توی هچل PC.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

لذتی که در بازی با کنسول مخصوصا PS هست رو هیچوقت در PC نمیشه تجربه کرد .

دیسک رو میزاری داخل دستگاه و برو که رفتیم ، تازه دستگاه جمع و جور و بدون نیاز به نگه داری و تمیز کاری . چه چیه PC ، اندازه گندش کلی هم فن و دنگ و فنگ و گردو غبار و اوهههههههههه .

البته من خودم هم دیگه کنسول ندارم یعنی اصلا دیگه گیم نمیزنم اما اگه بخوام بازی های روز رو بازی کنم با توجه به اینکه باید اورجینال بخرم شکی درش نیست که یه کنسول میگیرم  ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

 

رضا جان این مطالب رو از کجا ترجمه کردید !؟

مطمئنید گیم اسپات ؟ lol

گیم اسپات اینطوری نبود >؟

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یوتوب گیم اسپات 

 

توی کامنت ها باحال بود 

 

همیشه amd بهتر عمل می کنه توی هزینه ی کمتر 

 

ولی به نظر من pc برای گیم باید حداقل 1000 دلار باشه 

ویرایش شده توسط alidadashnejad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

آخه نتایجی که گذاشته فیک به نظر میرسه !

ضمن اینکه با یه کنسول 5 سال دیگه شما خیالتون از جهت بازی راحت هست ولی با این PC ها تا 1 سال آینده هم بعید میدونم بشه فریم ریت مناسب از بازیها گرفت !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

 

رضا جان این مطالب رو از کجا ترجمه کردید !؟

کانال یوتوب گیم اسپات برین هست 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 

 

25uq1jxz9t3j06cvgjn.jpg

 

 

کارایی ارائه شده توسط سیستم بالا:

 

 

 

gokpas369gsq5uin5c1z.jpg

کارایی ارائه شده توسط سیستم بالا:

qmwumquhw7ep66ag2y2.jpg

 

کارتی مثل 680 تقریبا این فریمهایی که اینجا نوشته رو میگیره نه 7850 و 750ti !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از آقا رضا.

من هم احتمال میدم نتایج به نفع PC دستکاری شده.

و اینا هم نظرات منه.

1- زیبایی :

ما میتونیم برا سیستممون کارتن هم بزاریم. کاراییش کامله ولی زیباییش چی ؟ راحتیش چی ؟

تو انتخاب کیس باید کیسی رو مد نظر قرار بدیم که از لحاظ زیبایی هم حریف کنسول ها بشه که اینجا با توجه به بودجه امکان پذیر نیست.

2- Board و CPU :

در مورد amd نظری ندارم چون نمیدونم ولی اینتل واقعا در حد یه سیستم اداری هستش. کاربرای PC شاید این بورد و پردازنده رو برا دانلود استفاده کنن

تازه احتمال دوام آوردن زیر بار زیاد مورد سواله .

3- منبع تغذیه :

منبع تغذیه ای که ذکر شده هم واقعا خنده داره. الان ارزون ترین کیس گیم ایرانی هم پاورش از این قویتره. ناسلامتی وظیفه پاور غیر از روشن کردن سیستم تامین میزان درستی از برق

برا قطعات هم هست که مهمترین وظیفه اش همینه.

4- گرافیک :

بهترین گزینه انتخاب شده

5- رم و هارد و سیستم عامل :

مشکلی نیست

6- کیبورد و موس :

فاجعه هستن. ما دسته های ps4 و وان رو باید با ستی مقایسه کنیم که در شان اونا هستن وگرنه کیبورد و موس اداری رو برا سیستم گیم گذاشتن کار زیاد سختی نیست. به قول معروف این ست رو بدی دست بچه قهر میکنه.

 

سیستم بالایی شاید 1 سال اونم به سختی دووم بیاره ولی بعدش باید ارتقا پیدا کنه.

اینجا است که دقیقا مشکل پیش میاد. ارتقا

کنسول این مشکل رو نداره.

برای اینکه به این مشکل فایق بیایم باید سیستمی ببندیم که به اندازه عمر کنسولی عمر کنه.

اونوقت مسئله هزینه پیش میاد.

آیا بازهم سیستم مه 500 دلاری خواهد بود.

بحث هزینه به کنار، پایداری سیستم عامل pc به اندازه کنسول هست یا با 2 تا نصب اشتباه سیستم به فنا خواهد رفت ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود برهمه  دوستان

ممنون که نظرات خودتون رو اعلام کردید این هم لینک کاملا معتبره و  از محل مطئمن ارائه شده

http://www.gamespot.com/articles/can-we-build-a-gaming-pc-on-a-console-budget/1100-6418829/

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بسیار عالی  @};-

ممنون

درود با تشکر از شما دوست گرامی

 

آقا رضا با تشکر از وقتی که گزاشتید و این مقاله بسیار مفید و جامع رو نوشتید.

اما.......

من خودم حدود هشت سال با pc بودم و الان حدود چهار ساله که زدم تو کار کنسول.

اول نمیگم کدوم قویتره اما اون رنج و شکنجه ای که pc من رو داد هیچ وقت فراموش نمیکنم ولی در مقابلش کنسول ها مخصوصا xbox فرتی بازی هارو اجرا میکرد و این خودش یه مزیتی هست که نمیشه ازش چشم بست.

دوم اینکه خود شما آخر مقالتون نوشتین که میشه با کمتر از ۴۰۰تا یه ps4 گرفت که از این سیستم های ۵۵۰تایی بهتر هم عمل مکنه حالا به نظر شما چرا آدم باید به جای این بره خودش رو بندازه توی هچل PC.

گرامی من فکر میکنم این جنگ ادامه نخواهد داشت  چون سال های بعد که قراره نسل های بعدی کنسولی بیان بیرون  pc ها اینقدر جلو زدن که معلوم نیست بشه با هزینه های 400 تا 500 دلاری کنسولی سخت افزاری بست که از لحاظ تولن با pc برابری کنن!مثلا شما در نظر بگیر 7 سال دیگه که عمر اینها تمام بشه توان پردازنده های اینتل و انویدیا به کجا رسیده!

 

لذتی که در بازی با کنسول مخصوصا PS هست رو هیچوقت در PC نمیشه تجربه کرد .

دیسک رو میزاری داخل دستگاه و برو که رفتیم ، تازه دستگاه جمع و جور و بدون نیاز به نگه داری و تمیز کاری . چه چیه PC ، اندازه گندش کلی هم فن و دنگ و فنگ و گردو غبار و اوهههههههههه .

البته من خودم هم دیگه کنسول ندارم یعنی اصلا دیگه گیم نمیزنم اما اگه بخوام بازی های روز رو بازی کنم با توجه به اینکه باید اورجینال بخرم شکی درش نیست که یه کنسول میگیرم  ^_^

به به !!کاربران حرفه ایی هم کنسول باز شدن!! ;) ;) چه دنگی و فنگی؟یعنی نصب دو تا بازی اینقدر سخته !فکر نکنم!

 

یوتوب گیم اسپات 

 

توی کامنت ها باحال بود 

 

همیشه amd بهتر عمل می کنه توی هزینه ی کمتر 

 

ولی به نظر من pc برای گیم باید حداقل 1000 دلار باشه 

درود ولی اینجا بودجه اینقدر بوده

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

 

رضا جان این مطالب رو از کجا ترجمه کردید !؟

مطمئنید گیم اسپات ؟ lol

گیم اسپات اینطوری نبود >؟

چرا؟منبع زدم  اختیار دارید مگه چی شده؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

آخه نتایجی که گذاشته فیک به نظر میرسه !

ضمن اینکه با یه کنسول 5 سال دیگه شما خیالتون از جهت بازی راحت هست ولی با این PC ها تا 1 سال آینده هم بعید میدونم بشه فریم ریت مناسب از بازیها گرفت !

معین جان نگفتن 5 سال باهاش بازی کنید برای فقط تست بستن !خواستن ببینن که میشه با قیمت کنسول   pc  بست تقریبا شده !همه میدونن برای  قویتری شدن نیاز به ارتقا هست البته توی این دو سیستم وگرنه اگر کسی سیستنم خیلی توپ ببنده که احتیاج نداره به ارتقا میتونه تا  5و4 سال راحت رو بره!شما دقت کنید که نتایج فیک نیست لینک  و ویدیوهای تست  رو توی گیم اسپات ببینید چون سایت بسته است من لینک نگذاشتم .از آخرین درایور های انویدیا و amd استفاده شده کاملا معلومه و ضمنا اگر برید توی لینک داده شده روی بخش های setting کلیک کنید میبنی تنظیمات رو اکثرا روی High  هستن و Fxaa که خیلی سبک تر اجرا میشه و ملا ک هم فقط اجرا روی این  رزولوشن بوده ضمنا  گفته شده  که آمیبنیت اکلوژن و aa های سنگین بسته شده  که دیگه هیچی ندارن بازی های معرفی شده!تایتان فال  رو انویدیا راحت روی 750 انویدیا اجرا کرده میتونید برید سایت geforce.co.ul ببینید.ضمنا ما خودمون صبح تا شب توی همین گیم ها هستیم کاملا با فریم هاشون اشنایی داریم  و فکر هم نمیکنم سایتی به بزرگی گیم اسپات بیاد تست قلابی راه بندازه چون اعتبارش میاد پایین میدونید چند میلیون کاربر pc داره؟!

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

چه فایده؟ GTA V رو که اجرا نمیشه کرد :(  حتی با  کارت 290x  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون از آقا رضا.

من هم احتمال میدم نتایج به نفع PC دستکاری شده.

و اینا هم نظرات منه.

1- زیبایی :

ما میتونیم برا سیستممون کارتن هم بزاریم. کاراییش کامله ولی زیباییش چی ؟ راحتیش چی ؟

تو انتخاب کیس باید کیسی رو مد نظر قرار بدیم که از لحاظ زیبایی هم حریف کنسول ها بشه که اینجا با توجه به بودجه امکان پذیر نیست.

2- Board و CPU :

در مورد amd نظری ندارم چون نمیدونم ولی اینتل واقعا در حد یه سیستم اداری هستش. کاربرای PC شاید این بورد و پردازنده رو برا دانلود استفاده کنن

تازه احتمال دوام آوردن زیر بار زیاد مورد سواله .

3- منبع تغذیه :

منبع تغذیه ای که ذکر شده هم واقعا خنده داره. الان ارزون ترین کیس گیم ایرانی هم پاورش از این قویتره. ناسلامتی وظیفه پاور غیر از روشن کردن سیستم تامین میزان درستی از برق

برا قطعات هم هست که مهمترین وظیفه اش همینه.

4- گرافیک :

بهترین گزینه انتخاب شده

5- رم و هارد و سیستم عامل :

مشکلی نیست

6- کیبورد و موس :

فاجعه هستن. ما دسته های ps4 و وان رو باید با ستی مقایسه کنیم که در شان اونا هستن وگرنه کیبورد و موس اداری رو برا سیستم گیم گذاشتن کار زیاد سختی نیست. به قول معروف این ست رو بدی دست بچه قهر میکنه.

 

سیستم بالایی شاید 1 سال اونم به سختی دووم بیاره ولی بعدش باید ارتقا پیدا کنه.

اینجا است که دقیقا مشکل پیش میاد. ارتقا

کنسول این مشکل رو نداره.

برای اینکه به این مشکل فایق بیایم باید سیستمی ببندیم که به اندازه عمر کنسولی عمر کنه.

اونوقت مسئله هزینه پیش میاد.

آیا بازهم سیستم مه 500 دلاری خواهد بود.

بحث هزینه به کنار، پایداری سیستم عامل pc به اندازه کنسول هست یا با 2 تا نصب اشتباه سیستم به فنا خواهد رفت ؟

درود گرامی

 اینجا اصلا بحث زیبایی مطرح نبوده ما هم میدونیم باید ارتقا پیدا کنن شما هم درست متوجه نشدید فکر کنم ببینید بحث این بوده که فقط میشه با بودجه اندازه کنسول چیزی بست که بتونه کراس پلتفرم ها رو اجرا کنه 1080 همینه در حد همین امروز!نه فردا حتی!چون معلوم نیست فردا گیم چی بیاد که سخت افزار قوی تر بخواهد !گرامی 500 دلار بوده بودجه اش میشه 1500.000 ما !شما با این  پول چی میتونی ببندی داخل ؟فقط 600 تومان میره جای کارت گرافیک!اونوقت از پاور ایراد  میگیرید !خیلی بودجه کمی بوده برای سیستم گیم!ملاک فقط اجرا بوده همین.وگرنه قرار نیست کسی با این pc  ها سر کنه!لینک ها رو توی پاسخ به کابر گرامی hex گذاشتم میتونیدبرید ررسی کنید ببنید نتایج فیک هستن یا نه.

همه میدونن مشکلات  ارتقا هست ولی اونی که گیمر pc باشه نمیره اینو ببنده که شما  می فرمایید بعد از یکسال کم بیاره میره سیستم توپ مینده و پولش هم براش مهم نیست خود من 9 میلیون پاییز دادم سیستم گیم !با خرج های تا الان از 11 تاهم گذاشته!کنسول ها رو هم دارم چرا چون گیمر Pcهستم و منتظر سال بعد نمیمونم.همیشه توی فروم گفتم شاید شما نخوندید گیمر pc بودن همه جا حتی توی خود آمریکا قلب سخت افزار ونرم افزار گرون تمام میشه برای کاربر Pc و کلا pc  بازی سخت تر  و گرون تر و کسانی رو جذب خودش میکنه که کمی تجربه داشته باشن  حرفه ای باشن از کپی کردن کرک steam.api کار reloaded ,skidrow  نترسن! بلد باشن بازی ها رو آنزیپ کن! daemon tools رو بلد باشن استفاده کنن!و چند بار کلیک کردن برای ادرس دادن براشون گرون تمام نشه!و با  دو تا نصب اشتباه    پایداری سیستم رو به باد فنا ندن!!!!

گرامی چطور پایداری سیستم با دو تا  نصب اشتباه از بین میبره؟؟!من روی ویندوز 7 sp1 x64که 9 ماه روی سیستم قبلیم  بوده بیش از  500 تا بازی از مینی گیم گرفته تا حرفه ای ترین بازی ها رو تست کردم روزی که خواستم کوچ کنم روی ویندوز 8.1  دو ماه پیش هنوز داشتم بازی ها رو توش بازی و اجرا میکردم! اصلا خراب هم نبود !هنوز داشت مثل ساعت کار میکرد چرا چون درست ازش استفاده کردم .اینایی که شما میفرمایید با نصب اشتباه ویندوز خراب میشه مربوط به کم تجربه گیه وگرنه کسی که در این حد مشکل داشته باشه که خوب معلومه همون کنسول رو انتخاب میکنه و طبیعی هم هست چه اشکال داره کار نکرده تجربه نداره اونم باید بازی که دوست داره انجام بده ;)

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان عزیز چند نکته !

1 من با پرداخت 200 هزار تومن 70 درصد بازی های شاخ رو توی pc  میخرم !!!!! توی کنسول فقط یکی . ( پول دو تا بازی رو بزاری برای pc ) اون موقع یک غول داری !!!!

2 دوستان در مورد سرعت اجرای بازی کم لطفی کردن . در کنسول های جدید از یک هارد معمولی استفاده شده که حداقل سرعت pc هستش یک ssd سرعت رو به عرش میرسونه !!!

3 استفاده از ترینرها و آخرین درجه کیفیت بازی هم شاخص بعدیه که کنسول ها واقعا کم میارن !!!!

4 عمر سیستم ! گرچه استاد hex گفتن که کنسول عمر بیشتری داره اما با ایشون موافق نیستم !!! همین الان بازی هایی امدن که از نهایت قدرت کنسول ها استفاده میکنند و یا بهترین خروجی رو در pc میدن در واقع کنسول های فعلی نیامده قدیمی شدن . هر بازیی که گرافیکی بیش از سری 7000 ای ام دی بخواد در کنسول اجرا نمیشه یا کیفیتش رو باید پایین بیارن این در حالیه که hd 7000 قدیمی شد .

5 کرک آسان  !!!! برای ما که در ایران هستیم از همه چیز مهمتره با 2500000تومن یه سیتم خوب میبندی و لذت دنیا رو میبری این پول یک ps4 و یک بازی بیشتر نمیشه !!! پس کنسول خر است !!!!!!!!!!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببینید دوستان شما تفکرتون فقط روی بیس نیست ببینید به عنوان یه برنامه نویس فکر کنید

مثلا سونی 3 حدود 5 سال پیش اومد بیرون الان داره gta v رو اجرا میکنه ایا پی سی 5 سال پیش میتونه gta v با همین کیفیت اجرا کنه؟؟؟؟

کنسول های بازی برای استفاده بلند مدت درست میشن و روی پردازنده هاشون کار شده حتی چیپ گرافیکی مثلا برای برنامه نویسی بازی سونی یه سری امکاناتی به شما داده که گرافیک میره بالا و یه چیزایی کم میشه چطور بگم

 

ببینید انچارتد رو اگه بازی کرده باشید میبیند توی سونی تسکچر ها ضعیف و نورپردازه قوی یا مثلا همین gta v توی سونی 3 شما نورپردازی نداری اصلا یا مثلا دید دورت کمه ولی تو سونی 4 خیلی کیفیت رفته بالا

منظورم کیفیت تصویر نیست کیفیت رندر و تسکچر ها و نکته مهم اینه که

 

اگه سیستم عامل استیم رو نصب کنید با منابع کمتر میتونید بازی بهتری داشته باشید

 

ویندوز یه سیستمی هست که شما وقتی بازی نصب میکنی کتابخونه هاشم نصب میشه مثلا دایرکت ایکس درصورتی که سونی از این استفاده نمیکنه و سیستم مخصوص بخودشو داره و برای همین بازی سونی رو شما نمیتونی روی دایرکت بازی کنی ولی شبیه سازی شده و بازی میکنی حتی ایکس باکس هم فریمورک دیگری داره یکی از دوستان بنده روی یک سیستم 3 سال پیش z77 سیستم عامل سونی رو اجرا کرد و بازی های کپی خور رو ران کرد واقعا گرافیک بی نظیر بود درصورتی که اصلا برای گرافیک هزینه نکرده بود فقط میخوام بهتون بگم که سیستم عامل های کنسول بازی بهینه سازی شده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان گلم کنسول ها که از فضا نیومدن !!! بازی های 5 سال پیش رو کنسول های 5 سال پیش و pc های 5 سال پبش اجرا میکردن !!! این طور نیست که کنسول از pc جلوتر باشه !!!

اما بازی رو میشه اونقدر پایین اورد که کنسول 10 سال پیش هم اجرا کنه . عزیزان کنسل گ.. زده به بازی ها اگر نبود همواره رقابت سر ساخت گرافیکی ترین بازی ها بود بازی هایی که الان برای ps4 میان میتونستند چند سال جلوتر بیان اما چون ps3 نمیتونست اجراشون کنه نیومدن . همین الان هم همین جوریه پس همون که گفتم

کنسول خر است .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

چه فایده؟ GTA V رو که اجرا نمیشه کرد :(  حتی با  کارت 290x  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

فرجام جان درود

اگر راک استار موتور رو بهینه  کنه مثل مکس پین 3 راحت اجرا  میشه متها یک مشکلی هست .مکس پین 3 از همون اول داشت برای pc هم توسعه داده میشد و اصلا لید پلتفرم pc بود ولی GTA V روهیچکس نمیدونه  که آیا د رحال توسعه بوده یا  نه و یا اگرروزی  قرار باشه عرضه بشه  یک پورت هست یا نه؟اگر پورت باشه خیلی امیدوار نباید بود چون بازی های open worlld مثل اسکایرم و این بازی تمرکزشون بیشتر روی CPU بیشتره ود رواقع cpu خوری بیشتری دارن تا  گرافیک .بدلیل  حضور میزان زیادی هوش مصنوعی و دیگر ویژگی های این نوع  بازی.

اگرپورت باشه فکر نکنم عملکرد خوبی خیلی بده البته شاید راک استار از نسخه قبلی gta iv درست گرفته چون توی مکس پین نسخه Pc بهترین نسخه بود که اصلا با کنسول قابل مقایسه نبود توی فریم  و رزولوشن و کیفیت بالای گرافیکی که داشت ولی مکس پین هم از یک طرف open world نبود محیط های liner  خیلی سنگین نیستند .بهر حال من که از GTAv  سیر نمیشم روزی 5 ساعت دارم بازی میکنم!!امیدوارم نسخهpc هم در کار باشه و اگر هم باشه خوب اجرا بشه.

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

pc خیلی خوبه نصب بازی ها ش بیشتر از نیم ساعت تا 1 ساعت وقت نمیگیره 

کنسول هم اگه بازی هاش هک بشه  ps4 وجودش در کنار کامپیوتر بدک نیست 

در حال حاضر با این گرونی این بی پولی من که توان داشتن کنسول ندارم 

همین که بتونم یک بازی با بهترین جزئیات روی پی سی اجرا کنم بازم جای خوشحالی داره 

حداقل خرید بازی هاش راحت و ارزون تر از کنسول هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب شما دوست عزیز حرفت یه جورایی صحیحه از نظر تجربه ولی از نظر برنامه نویسی عرض کردم
 

xbox xna

windows directx

sony edited opengl

wii opengl

steam opengl

psp opengl

osx opengl

 

خب حالا یه مثال ساده برات میزنم بازی ورد اف وارکرفت توی منابعش هم opengl داره directx هم داره که میتونی توی فایل کانفیگ تغییرش بدی شما برو اخرین نسخه opengl رو نصب کن و بازی رو با اون اجرا کن خودت خواهی فهمید که انگار داری بازی رو توی کنسول بازی میکنی و بازی گرافیکش خیلی بالاست ولی لگ نداره

درضمن نسخه شیدر کارت گرافیک دقیقا به نوع برنامه نویسی طرف ربط داره مثلا کرایسیس خروجیش opengl هست من نمیدونم شما ها چجوری با دایرکت ایکس دارین تحملش میکنین کلا دایرکت ایکس یک نسخه کتابخونه بیخودیه

ببین من بازی با کتابخونه xna بسازم فقط روی ایکسباکس به اون اوج گرافیکش میرسه نه توی یک فریم ورک دیگه

وقتی انچارتد رو با فریم ورک سونی ساختن هیچوقت نتونستن توی پی سی اجراش کنن

درضمن تمام این بازی های جدید پی سی شبیه سازی بازی توی محیط ویندوز هست کافیه یه نگاه به پوشه هاش بندازین مثلا جی تی ای ای وی دقیقا برای ایکس باکس بود وقتی نصبش میکنی خودکار فریم ورک xna برات نصب میشه

ویرایش شده توسط mr.xmh
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چه فایده؟ GTA V رو که اجرا نمیشه کرد :(  حتی با  کارت 290x  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

گلم . این رو قبول دارم که gta یکی از پرطرفدارترین هاست ( گرچه من یکی دوسش ندارم ) اما دقیقا به همین دلیله که نسخه pc این بازی رو یا نمیدن یا دیر میدن . اگه زود نسخه pc بیاد نسخه کنسول فروش نمیکنه اینجاست که میگم کنسول بازار بازی رو خراب کرده .

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ببینید دوستان شما تفکرتون فقط روی بیس نیست ببینید به عنوان یه برنامه نویس فکر کنید

مثلا سونی 3 حدود 5 سال پیش اومد بیرون الان داره gta v رو اجرا میکنه ایا پی سی 5 سال پیش میتونه gta v با همین کیفیت اجرا کنه؟؟؟؟

کنسول های بازی برای استفاده بلند مدت درست میشن و روی پردازنده هاشون کار شده حتی چیپ گرافیکی مثلا برای برنامه نویسی بازی سونی یه سری امکاناتی به شما داده که گرافیک میره بالا و یه چیزایی کم میشه چطور بگم

 

ببینید انچارتد رو اگه بازی کرده باشید میبیند توی سونی تسکچر ها ضعیف و نورپردازه قوی یا مثلا همین gta v توی سونی 3 شما نورپردازی نداری اصلا یا مثلا دید دورت کمه ولی تو سونی 4 خیلی کیفیت رفته بالا

منظورم کیفیت تصویر نیست کیفیت رندر و تسکچر ها و نکته مهم اینه که

 

اگه سیستم عامل استیم رو نصب کنید با منابع کمتر میتونید بازی بهتری داشته باشید

 

ویندوز یه سیستمی هست که شما وقتی بازی نصب میکنی کتابخونه هاشم نصب میشه مثلا دایرکت ایکس درصورتی که سونی از این استفاده نمیکنه و سیستم مخصوص بخودشو داره و برای همین بازی سونی رو شما نمیتونی روی دایرکت بازی کنی ولی شبیه سازی شده و بازی میکنی حتی ایکس باکس هم فریمورک دیگری داره یکی از دوستان بنده روی یک سیستم 3 سال پیش z77 سیستم عامل سونی رو اجرا کرد و بازی های کپی خور رو ران کرد واقعا گرافیک بی نظیر بود درصورتی که اصلا برای گرافیک هزینه نکرده بود فقط میخوام بهتون بگم که سیستم عامل های کنسول بازی بهینه سازی شده

درود

خوب سیستم عامل Pc برای گیم هم ویندوز هستش یادتون نره که 90 درصد فرایند توسعه بازی ها روی همین سیستم عامل صورت میگیره و به کمک همین API هاست.شما فکر میکنید اگر همون uncharted رو درست منظورم بهترین شکل ممکن پورت کنن برای Pc نمیتونه  اجرا کنه؟چرا خیلی بهتر اجرا میشه منتها مشکل توسعه است وقتی بازی رو سه سال روی یک پلتفرم توسعه دادی دیگه پورتش نمیتونه زیاد خوب باشه روی سخت افزارهای دیگه مخصوصا سیستم های متغییر Pc!بازی انحصاری اسمش انحصاریه .چرا بازی ای که لید پلتفرمش pc  بوده روی Pc بهتر اجرا میشه؟مترو رو ببیند  کرایسس- تیف - تامب ریدر-بیوشاک وهزار تا بازی دیگه .اینها همه از پایه روی pc توسعه داده شدن و بعد روی سیستم ها دیگه پورت شدن برای  همین بهترین تجربه رو در Pc ارئه میدن.اون Gta v هم که گفتید بالا د رجواب فرجام جان گفتم میتونید بخونید اگر از همون اول برای pc هم توسعه داده بشه روی همون سخت افزار عمومی توی بازار زمان عرضه باید بدون مشکل اجرا بشه پس همه چی به توسعه برمیگیرده ومیشه کاری کرد موقع توسعه  مثل همکاری نزدیک به سازندگان کارت های گرافیک و cpu که بازی چند برابر از نسخه کنسولی هم روی سخت افزار های متعارف بهتر  اجرا بشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...