رفتن به مطلب

نظرسنجی: تعداد هسته cuda یا پهنای باس در قدرت گرافیک موثر تراست؟


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

وقتی دیدم بعضی دوستان میگن نه این گرافیک 128 بیته و ما 256 بیت میخوایم و این حرفا خب مناسب دیدم که از این فرض غلط در بیارم این دوستان رو....جالبه اصلا دقت نمیکنن 660ti به این عظمت 192 بیته بعد یه گرافیک مثل 260 که اصلا مقابلش نمیتونه حرف بزنه 448 بیته!!!!دقت کردی دوست عزیز چند بیته حتما و بدون شک این گرافیک با این بیت خیلی قویه!!!...دوست عزیز gtx titan 384 بیته فقط ولی تعداد هسته کودا بالای 2000 تا چرا کمی با دقت نگاه نمیکنید؟ از خواب بیدار شید ....ببخشید دوستان عزیز بعضی ها با ناآگاهیشون واقعا کلافه میکنن...

ویرایش شده توسط mehdizoza
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب کسی نگفته همه کاره بیته که!

به نظرم ملاک اصلی واسه تشخیص کارت به ترتیب ( مدل - هسته پردازشی - پهنای باس ) هستش و این موضوع تو رده آخر قرار میگیره و اهمیت کمی نسبت به اونا داره!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

باشه بدید ممنون میشم. :x  @};-

ویرایش شده توسط Man V To
لینک به دیدگاه
Share on other sites

رابطه حافظه در کارت هر چقدری هم ک باشه حتی 512 بیت نمیتونه صرفا تنها ملاک برای قدترتمند شناختن گرافیک باشه بیشتر باید ب بروزبودن و تکنولوژی ساخت گرافیک توجه کرد. توجه کنید در چند سری مختلف کارتهای انویدیا مثل gtx 260-460-560-660-760 کارایی ب شدت پیشرفت کرده. اما رابطه حافظه در سری بالاتر بیشتر نشده بلکه تکنولوژی ساخت پیشرفت کرده

ویرایش شده توسط ALCATRAZ
لینک به دیدگاه
Share on other sites

memory interface کارت گرافیک که با واحد Bit rate نمایش داده میشود وظیفه انتقال دادهای پردازش شده از GPU یا همون هسته گرافیک رو دارد.

به طور ساده تر یه درگاهی یا یه دروازه ای هست که بین GPU و مادربرد میباشد و هر چه این درگاه بیشتر باشه اطلاعات بیشتری ارسال میشه و دریافت میشه. حالا هر چه GPU قویتر باشه به همون میزان اطلاعات بیشتری رو پردازش میکنه و به همون میزان بسته های ارسالی و دریافتی بزرگتر و در نتیجه میزان پهنای باند مورد نیاز کارت بیشتر میشه .یه نکته اینجا باید بگم و اون اینه که بیشتر بودن پهنای باند به منزله سریعتر بودن انتقال دادها نیست . بلکه این وظیفه با مموری و سایر فاکتورهای کارت هست.حالا شما فرض کنید که یه کارت گرافیک توان پردازش بیش از 198 بیت رو نداشته باشه ، بعد بیاد یه دروازه 256 بیتی واسه اون طراحی کنه چی میشه ؟ نتیجه مشخص اطلاف انرژی بیش از حد و بی تاثیر و هزینه بیش از حد برای مشتری . حالا اگه قضیه بلعکس بشه یعنی یه کارت قوی با توان پردازشی 256 بیت بیاد از یه دروازه ی 128 بیتی استفاده کنه ، مشخصه نتیجه چی میشه ، اطلاعات پشت سر هم دیگه توی یه ترافیک گیری میکنن و اصطلاحا به اون گلوگاه یا bottleneck گفته میشه . البته این امکانش خیلی کمه . اصولا شرکتهای طراحی کننده برد گرافیک این چیزا رو به خوبی طراحی و مهندسی میکنند.

حالا که نقش پهنای باند گرافیک مشخص شد بیایم راجع به یه فاکتور مهمتر صحبت بکنیم.

فرض کنیم که کارت ما توان پردازش 256 بیتی داره. ولی در مقابل ما یه سیستم ضعیف برای این گرافیک در نظر گرفتیم . 

اولین اتفاقی که میفته اینه که کارت داره به خوبی کارشو انجام میده و ضاحرا مشکلی نیست ، ولی در اصل مشکل در انتظار این سیستم هست.

کارت یه بسته 256 بیتی رو ارسال میکنه ولی CPU توان پردازش این حجم داده رو نداره در نتیجه اینجا CPU واسه GPU گلوگاه ایجاد کرده .بسته ها از طرف VGA ارسال میشه ولی پاسخی قابل فبول دریافت نمیکنه و بسته ها پشت سر هم توی ترافیک گیر میکنند و سیستم یا هنگ میکنه یا افت فریم شدید ایجاد میشه. حالا چی میشه ؟

وقتی هنگام کار کشیدن از گرافیک (مثل بازی سنگین کرایسیس ) هستیم اگر نرم افزار تست فریم ریت و GPU USEge رو داشته باشیم ؛ شاهد کاهش GPU use میباشیم. 

و این همون تاثیر منفی میباشد که به علت عدم توجه به این المانها بر روی سیستم اعمال شده.

حالا متوجه میشیم که گرافیک خوب نیاز مند یه سیستم خوب هست و تو یه سیستم خوب CPU نقش یه فرمانده رو ایفا میکنه . هر چه فرمانده اگاه تر و سریعتر باشه راندمان کلی سیستم افزایش پیدا میکنه و VGA هم از این مستتثنی نیست.

به همین منظور شرکتهای این ضمینه برای کارتهای high end خودشون به نسبت از این مقدار دروازه memory interface استفاده میکنند. 256 - 384 و .....

پس لزومی نداره واسه کارتهای mid end و low end از  memory interface بالا استفاده کنند.

و اصولا وقتی صحبت از Bit rate میشه فوری نظرها سمت رزولیشن و جزئیات بازی میشه . که هر چی رزولیشن و جزئیات بیشتر میشه ، به ممو Memory Bandwidth بیشتری نیاز داره در نتیجه نظر شما رو به لینک زیر جلب میکنم.

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-650-Ti-Boost-vs-GeForce-GTX-650-Ti

یه کارت 128 بیت و یکی 192 بیت . همون طور که میبینید تفاوت چندانی به جز Memory Bandwidth ندارند.که توی Resolation بالا مستفاد میشه.

http://www.zoomit.ir/articles/hardware/graphic-cards/10896-graphic-card-buying-guide

تیم zoomit هم روی این کار کرده همون طور که میبینید کارتهای زیر 800 تومن یعنی mid end همگی زیر 256 بیت میباشند.

امید وارم این مطالب به کار عزیزان بیاد من اطلاعات خودم و تجربیات خودمو عرض کردن اگر اشکالی بود خوشحال میشم اساتید اصلاح کنند.

ویرایش شده توسط spear
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز اول معماری چیپ شرطه بعد چیزای دیگه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

bit rate  به تنهایی مهم نیست کاملا درسته .تکنولوژِی کارت و هسته پردازشی و پهنای باند هم مهمه.

ولی یه نفر یه کارت 128 بیتی خفن به من نشون بده که ادم بدونه خفن ترین بازی هارو مثه whatch dog یا call of duty ghost

رو رو رزولیشن فول اچ دی به بالا مثه هلو اجرا کنه!؟؟؟؟؟؟

ویرایش شده توسط MiLad-S
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ملاک اول تعداد هسته ای سایه زن و در وحله بعد پهنا اما چیزی که مطرحه معماری جی پی یو هس که ممکنه با تعداد هسته های کم کارایی بالاتری داشته باشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز اول معماری چیپ شرطه بعد چیزای دیگه

بله کاملا درسته اول معماری چیپ بعدش معماری برد خوب واسش مهمه.

 

خیلی ممنون عالی بود.

خواهش میکنم چیزی بود که در توانم بود شرمنده اگه ناقص بود.

 

bit rate  به تنهایی مهم نیست کاملا درسته .تکنولوژِی کارت و هسته پردازشی و پهنای باند هم مهمه.

ولی یه نفر یه کارت 128 بیتی خفن به من نشون بده که ادم بدونه خفن ترین بازی هارو مثه whatch dog یا call of duty ghost

رو رو رزولیشن فول اچ دی به بالا مثه هلو اجرا کنه!؟؟؟؟؟؟

بله نمیتونه اجرا کنه اگر هم بتونه توی رزولیشن پایین با جزئیات متوسط اجراکنه ، نمیتونه با همون جزئیات و پرفورمنس توی رزولیشن بالاتر اجرا کنه و کارایی به شدت کاهش پیدا میکنه .

 

ملاک اول تعداد هسته ای سایه زن و در وحله بعد پهنا اما چیزی که مطرحه معماری جی پی یو هس که ممکنه با تعداد هسته های کم کارایی بالاتری داشته باشه 

بر میگرده به GPU و بعدش برد خوب براش.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سپاسگزارم از دوستان عزیز با نظرات فنی و خوبشون.بدون شک گرافیک های مثل 750 یا 650 واسه سیستم های 720 مناسب هستن و نه بیشتر ولی موضوع مد نظر من جواب دوستی بود که فکر میکرد هر گرافیکی باس بالا داشته باشه پس خوبه در حالی که تاثیر هسته بسیار بیشتر از کودا می باشد..پس ما میبینیم گرافیک 650ti بسیار قوی تر از 260 است

لینک به دیدگاه
Share on other sites

bit rate  به تنهایی مهم نیست کاملا درسته .تکنولوژِی کارت و هسته پردازشی و پهنای باند هم مهمه.

ولی یه نفر یه کارت 128 بیتی خفن به من نشون بده که ادم بدونه خفن ترین بازی هارو مثه whatch dog یا call of duty ghost

رو رو رزولیشن فول اچ دی به بالا مثه هلو اجرا کنه!؟؟؟؟؟؟

من رو همین سیستم مشخصاتم کرایسیس2 پروتوتایپه1 و 2 و مکس پین 3 رو با تنظیمات متوسط با گرافیک xfx gt 520 اجرا کردم بدون تیک 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سپاسگزارم از دوستان عزیز با نظرات فنی و خوبشون.بدون شک گرافیک های مثل 750 یا 650 واسه سیستم های 720 مناسب هستن و نه بیشتر ولی موضوع مد نظر من جواب دوستی بود که فکر میکرد هر گرافیکی باس بالا داشته باشه پس خوبه در حالی که تاثیر هسته بسیار بیشتر از کودا می باشد..پس ما میبینیم گرافیک 650ti بسیار قوی تر از 260 است

بله واضحه که هسته های کودا و نوع معماری GPU و برد مهمتر هست.

منظور دوستمون r7 260x بوده یا GTX 260 ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بله واضحه که هسته های کودا و نوع معماری GPU و برد مهمتر هست.

منظور دوستمون r7 260x بوده یا GTX 260 ?

مهم نیست این صرفا یه مثال بود...خودت رو اذیبت نکن دیدم خیلی واسه توضیح اونجا خسته شدی....واقعا این همه توضیح و صبر جای تقدیر داره...خسته نباشید...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهم نیست این صرفا یه مثال بود...خودت رو اذیبت نکن دیدم خیلی واسه توضیح اونجا خسته شدی....واقعا این همه توضیح و صبر جای تقدیر داره...خسته نباشید...

ممنون خسته نیستم و از وقتی یادمه فروم بازی میکردم . درسته اینجا تازه عضو شدم ولی صابق یه فروم بود که به جرات میتونم بگم بهترین وتخصصی ترین فرم ایران بود.من از سال 2006 عضو بودم. الانم 2 -3 سالی میشه منهدمش کردن !!!  وظیفه هست دوست من .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

bit rate  به تنهایی مهم نیست کاملا درسته .تکنولوژِی کارت و هسته پردازشی و پهنای باند هم مهمه.

ولی یه نفر یه کارت 128 بیتی خفن به من نشون بده که ادم بدونه خفن ترین بازی هارو مثه whatch dog یا call of duty ghost

رو رو رزولیشن فول اچ دی به بالا مثه هلو اجرا کنه!؟؟؟؟؟؟

خیلی ساده و بی منطق دارید حرف میزنید.

همه چیز ب پهنای باند بستگی نداره.

خو من ی کارتی داشتم 512 بیت بود.فارکرای 3 رو MEDIUM خوب فریم میداد ولی شما با 7790 میتونی نهایت لذت روببری باهاش.

http://www.sapphiretech.com/presentation/product/product_index.aspx?pid=1875&lid=1

بغیر از راپ،کواد هم EFFECTIVE memory رو هم باس خیلی بهش توجه کنیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نمونش من تجربه کردم گرافیکی داشتم 256 بیت بازی هارو بانهایت تنظیمات اجرا میکرد منتها فرم ریت وسرعت کافی به نسبت کارتی که الان دارم که 192 بیته نداره به نظرم همزمان باید هم کور وهم سرعت وهم مقدار بیتش بالا باشه نه اینکه بیام بگیم چون فلان گرافیک 256 بیت یا 384 بیته صرفن به همین دلیل پس گرافیک خوبیه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان یه سوال

 

 

راهی هست که بشه گلوگاه بودن cpu برای gpu رو مشخص کرد.

 

الان من گرافیک 280 دارم با یه cpu x4 965 به گفته بعضی از دوستان دچار گلوگاه سی پی سو شدم.

 

میخواستم بدونم که این حرف درسته و یا راهی برای محاسبه اون هست یا نه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان یه سوال

 

 

راهی هست که بشه گلوگاه بودن cpu برای gpu رو مشخص کرد.

 

الان من گرافیک 280 دارم با یه cpu x4 965 به گفته بعضی از دوستان دچار گلوگاه سی پی سو شدم.

 

میخواستم بدونم که این حرف درسته و یا راهی برای محاسبه اون هست یا نه؟

سلام

تنها راهش اینه اول با همین cpu داخل یه بازی ازش فریم بگیری بعد یه سی پی یو قویتر بزاری دوباره از همون بازی فریم بگیری اگه  افزایش فریم داشت میشه گفت سی پی یو اول دچار گلوگاه هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نمونش من تجربه کردم گرافیکی داشتم 256 بیت بازی هارو بانهایت تنظیمات اجرا میکرد منتها فرم ریت وسرعت کافی به نسبت کارتی که الان دارم که 192 بیته نداره به نظرم همزمان باید هم کور وهم سرعت وهم مقدار بیتش بالا باشه نه اینکه بیام بگیم چون فلان گرافیک 256 بیت یا 384 بیته صرفن به همین دلیل پس گرافیک خوبیه

 

بله در مرحله اخر bit مهم هست.

دوستان یه سوال

 

 

راهی هست که بشه گلوگاه بودن cpu برای gpu رو مشخص کرد.

 

الان من گرافیک 280 دارم با یه cpu x4 965 به گفته بعضی از دوستان دچار گلوگاه سی پی سو شدم.

 

میخواستم بدونم که این حرف درسته و یا راهی برای محاسبه اون هست یا نه؟

 

شما از کجا میدونید گلوگاه ایجاد کرده؟

http://www.guru3d.com/files-details/evga-precision-x-download.html 

این نرم افزارو دانلود کن تنظیمات osd رو فعال کن بعد توی یه نرم افزار مثل 3d mark تست کن ببین GPU use چند درصد میشه .

در ضمن http://www.guru3d.com/files-details/geforce-340-43-beta-driver-download.html درایور کارت گرافیک رو اپدیت کن.

سلام

تنها راهش اینه اول با همین cpu داخل یه بازی ازش فریم بگیری بعد یه سی پی یو قویتر بزاری دوباره از همون بازی فریم بگیری اگه  افزایش فریم داشت میشه گفت سی پی یو اول دچار گلوگاه هست

راه دیگه ای هم هست اونم نرم افزارهای مانیتورینگ VGA.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

راه دیگه ای هم هست اونم نرم افزارهای مانیتورینگ VGA.

میشه برنامه رو معرفی کنید؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 

اونوقت این چجوری گلوگاه نشون میده :-?

 

msi afterburnner بهتر از این برنامه عمل میکنه

عزیزم این برنامه ها فقط برای مونیتورینگ و اورکلاک گرافیک هستن  و اکثر کابرا  با این برنامه اشنایی دارن

پی بردن به گلوگاه سی پی یو فقط از ازمون و خطا بدست میاد با تعویض تعدادی سی پی یو 

ویرایش شده توسط MEHDI-GTX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اونوقت این چجوری گلوگاه نشون میده :-?

 

msi afterburnner بهتر از این برنامه عمل میکنه

عزیزم این برنامه ها فقط برای مونیتورینگ و اورکلاک گرافیک هستن  و اکثر کابرا  با این برنامه اشنایی دارن

پی بردن به گلوگاه سی پی یو فقط از ازمون و خطا بدست میاد با تعویض تعدادی سی پی یو 

دوست عزیز اطلاع ندارید یه سوال بپرسید مشکل حل میشه .

این برنامه میزان نرخ GPU USAGE رو لحظه به لحظه مانیتور میکنه هر جا که GPU use پایین اومد به احتمال زیاد CPU گلوگاه ایجاد کرده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...