رفتن به مطلب

درایوهای SSD را defragment نکنید!


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

ssd.png

یکپارچه سازی(Defragmenting) حافظه های ذخیره سازی  هنوز هم یکی از راه های آسان و سریع به منظور افزایش سرعت و عملکرد(در واقع به حداکثر رساندن) کامپیوترهاست,با اینکه امروزه استفاده از درایو های وضعیت جامد (SSD)که فاقد اجزاء مکانیکی هستند فراگیرتر شده اما بازهم اکثر ما ممکن است به یکپارچه سازی این نسل از وسائل ذخیره سازی  اقدام کنیم؛البته کم نیستند نرم افزارهایی که مدعی اند برایSSDها طراحی شده اند،با این حال پرسش همچنان باقی است!

 

یکپارچه سازی SSD از بدو معرفی بحث چالش برانگیزی بوده و اغلب متخصصین در این باره متفق النظرند که اثرات سوء این کار بیشتر از اثرات مفید آن است.

از آنجایی که SSD  ها برخلاف دیسکهای سخت فاقد قطعات مکانیکی اند ,خواندن  و نوشتن داده  در آدرس های پراکنده با خواندن یا نوشتن داده در  آدرسهای همجوار تفاوتی در عمل ندارد؛همچنین اغلب SSD های امروزی داده ها را قطعه قطعه می کنند و به منظور افزایش بازدهی بیشتر هر قطعه را در یک ماژول حافظه نگه می دارند(شبیه فناوریRAID 0سابق ).

ویرایش شده توسط Le Boy Fatale
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.. الان توی ویندوز 8.1 که من دارم یه چیزی به اسم TRIMM اومده که به وسیله اون SSD ها OPTIMIZE میشن و سرعتشون میره بالا و هیچ مشکلی هم پیش نمیاد.. اما توی ویندوز 7 هنوز مثل قدیما SSD ها DEFRAGMENT میشن که به شدت از عمر مفید SSD ها کم میکنن... توی WIN 8.1 SSD ها به صورت خودکار شناسایی میشن و عمل TRIMM به جای DEFRAGMENT صورت میگیره...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...