رفتن به مطلب

بررسی GTX 970 ACX 2.0 EVGA در کنار GTX 970 Zotac AMP EX


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

بخاطر یک مشت دلار

بررسی  کارت های 970 از دوبرند

EVGA Geforce GTX 970 FTW ACX 2.0

ZOTAC Geforce GTX 970 AMP! Extreme Edition

 

در مقاله قبلی ،خوب ،بد ،زشت به  سراغ بررسی  سه  کارت 970 از سری 900 انویدیا با بردهای بردسازان مشهور مارکت یعنی MSI ،ایسوس و گیگابایت رفتیم.دوستان خوبمان در فروم از من خواستند تا کارتهای ZOTAC و EVGA  را هم به بررسی بیافزایم تا یک بررسی دقیق و جامع شکل بگیرد ،به شکلی که در هیچ منبعی مقایسه ایی اینچنینی انجام نشده باشد.خوب با کارت EVGA شروع میکنم و بعد کارت ZOTAC را به بررسی اضافه میکنیم و بعد با دانسته هایمان در تاپیک قبلی برابرمیکنیم تا ببنیم برترین کارت 970  کدام کارت بوده است.

 

 

 

EVGA Geforce GTX 970 FTW ACX 2.0

 

de33k1mpn5fqtn6703j5.jpg

 

 

EVGA چیست؟ و چه میکند؟....چه سئوال بیخودی!!معلوم است EVGA چیست-EVGA یک EVGA  است !در واقع همیشه  EVGA بوده است وEVGA خواهد بود  وذات EVGA  این است که یک EVGA باشد!بهترین همکار و برند برد ساز و توسعه دهنده انودیا برای مدتهای مدید همین EVGA بوده است !یعنی همین EVGA  که  ما میخواهیم درباره اش بحث کنیم .خوب آِیا EVGA آنقدر خوب است؟ِیا EVGA اینجور هم که میگویند نیست؟باید ببنیم EVGA چطور خواهد بود با ما باشید تا EVGA را بررسی کنیم!!!!

مکسول GM204 ! واحد پردازشی جدید انویدیا در در شکل عرضه شده است ،سری 900 با نام های 980 و 970،تمام اسرار این واحد پردازشی را به زبان شیرین فارسی برایتان فاش کردم و مطمئن هستم  همه شما به اندازه مهندسان انویدیا در باره این واحد ها اطلاعات دارید!

 

 

در مقایسه با واحد 980  که یک GPU  سری GM204 با تمام  SMM  های فعال است ،تعداد 3 عدد از این  SMMها در 970 کم شده اند-یعنی 13 عدد SMMs و 1664  هسته کودا-البته همان 64 ROPs و باس حافظه 256 بیتی را مشترک با 980 داریم .

سرعت هسته  کارت 970 در نسخه مرجع 1050  مگاهرتز است . و سرعت هسته آن در هنگام  دامنه افزایشی دینامیک  1178  مگاهرتز . در واقع کارت 970 حدود 79 درصد توانایی هایی 980 را در خود دارد. TDP کارت 970   کمتر از GTX 980 بوده  که بخاطر میزان کلاک  کم شده  و SMM  های کاهش یافته است.میزان TDP این واحد 145 وات است  حدود 80 وات کمتر از جدش  770   که  میزان رسمی اش حدود 225 وات بود-انویدیا برای این واحد در نسخه رفرنس آرایش  6+6 کانکتور را کار کرده است.البته از بعد تکنیکی کارت های سری 970 باید تنها با یک کانکتور 6 پین کار کنند –یعنی 75 وات  از شکافPCI e و 75 وات از کانکتور 6 پین-ولی انویدیا احتمالا 75 وات اضافه را یک هدروم برای اورکلاک حساب کرده و با توجه  به  خصیصه های دمایی کارت تصمیم گرفته فصای اور کلاک حسابی به کابران بدهد-بعضی از شرکت های برد سازی پا را از این هم فراهم گذاشته اند و به آرایش  6+8  پین رو آورده اند .

انویدیا انتظار ندارد دارندگان سری 770 به بالا به کارتهای جدید کوچ کنند  ولی دارندگان کارتهای  زیر آن مثل 670 می تواند تا حدود 65 % افزایش کارایی را با میزان مصرفی در حدود همان 670 یعنی 140 وات GPU 670  در الگوی بوست میزان پاور هدف 1.0 داشته باشند.

ضمنا اکثر سازندگان تنها با تغییراتی جزئی توانسته اند  کولر ها وبرد های non refrence خود را برای سری جدید آماده  کنند زیرا پهنای باند ثابت مانده  و دما نیز کاهش داشته پس میتوان با کمی دستکاری در ساختار برد و کو لر و تغییر دمای هدف به کارایی خیلی خوبی رسید.

 

qs14ab75smlh2nbkhwn.jpg

 

 

EVGA اعلام کرده این نسخه مورد بررسی ما قویترین کارت 970 این شرکت است .ما این کارت رابا محصولات دیگر مقایسه میکنیم.نزدیک ترین رقبای این کارتها R9 280X و R9 290 هستند که  قیمتشان کمی پایین تر و بالاتر  از 970  با قیمت 329 دلاری قرار دارد.بعضی از برد سازان AMD مثل Powercolor قیمت محصولاتشان را حدود 15%  کاهش داده اندو و بعضی از وندر های AMD در Newegg حدود 40 دلار کاهش قیمت در غالب کارتهای هدیه داشته اند –اما سری 900 هنوز تمام مدل هایش در دسترس نیست .

v0qo7goexnyxh1ng0if.jpg

 

 

ملاقات با EVGA Geforce GTX 970 FTW ACX 2.0

 

کارت  970 EVGA  به  طور اختصار GTX 970 FTW نامیده میشود و من هم در طول تست آن را همین می نامم.این کارت به  آخرین کولر ACX open air شرکت نسخه 2.0 و میزان قابل توجهی اورکلاک کارخانه ایی مجهز شده است.

 

 

 

n7lk05wz11qtfjh3tn.jpg

 

 

د رمقایسه با GTX 970 رفرنس کارت EVGA از سرعت 1216 MHz در پایه و بوست 1367 MHz بهره میبرد،یعنی حدود 16% سرعت هسته بیشتر (166مگاهرتز) و حدود 189 مگاهرتز همان 16%  میزان سرعت بوست سریعتر .این آمارها یکی از سریعترین کارتهای سری 900 را برای ما به نمایش خواهد گذاشت.البته این میزان ها برای حافظه تغییر نکرده و FTW970  در همان میزان 7GHz موثر به فعالیت ادامه میدهد.

 

از ظاهر کارت که  شروع کنیم میبینم همان طراحی دو فنه هوا خنک که تبدیل الگوی استانداردی برای خنک کننده  کارتهای سری متوسط به  قدرتمند شده است ،در این کارت نیز به کار رفته است.استفاده از طراحی Open Air اجازه  کنترل دمایی خوبی را داده و  میزان تولید صدا نیز کاملا مناسب خواهد بود-خود فضای شاسی نیز خنک تر خواهد ماند.

 

de33k1mpn5fqtn6703j5.jpg

 

145 وات TDP میزان خیلی کمی به نسبت کارتهای گرافیکی پر مصرف است ولی همین میزان حتی بیشتر ازاین واحد در   core I7-5960X میباشد.145 وات TDP به اندازه ایی هست که بعضی ازکیس ها مخصوصا شاسی های OEM رو تحت استرس قرار داده و کلی داغشان کند و در بعضی از کیس ها هم تنها بخشی از میزانی است که این کیس ها میتوانند تحمل کنند.کولر نسخه 2.0 ACX اولین بار برای این واحد سر ی900 به کاررفته است.البته  نسخه ایی از این کولر سال گذشته  روی کارت GTX 780 superclocked به کار رفته بود.این کولر EVGA همیشه مشهور بوده که دمای خوبی داشته و صدای کم تولید کرده است. دراین نسخه  EVGA  باز هم به سراغ فن های Double ball bearing رفته است.EVGA تعداد پره ها درفن را به یازده عدد رسانده و کمی طراحی را تغییر داده تا بتوانند و توربیولنس  کمتر و د رنتیجه صدای کمتری تولید کنند.همچنین EVGA معتقد است که حتی باید برای کاهش مصرف  کارت از مصرف کولر آن هم کاست پس در اینجا فن ها به میزان جریان کمتری برای چرخش نیز دارند.

 

 

qc2yufw98srstgbwmarc.jpg

 

 

EVGA اعلام کرده با بهینه سازی هایی که انجام داده علاوه بر افزایش کارایی بخاطر اورکلاک شده بودن کارت،حدود 1تا 2 % افزایش دائم ولی محدود را نیز نسبت به  کارتهای دیگر برند های رقیب براثر همین کاهش میزان توان مصرف سیستم خنک کننده بدست آورده –در واقع همین میزان کاهش مصرف باعث شده EVGA بتواند باز هم بیشتر از حد معمول روی مدیریت مصرف عالی مکسول مانور دهد.همچنین EVGA اعلام کرده در آینده نزدیک آنها قصد دارند به  شیوه ایسوس در مدل استریکس از zero fan speed در حالت idle  استفاده  کنند.در دمای محدوده 60 درجه فن ها توقف کرده و کولر به  حالت Passive به  فعالیت خود ادامه میدهد.بی صدایی و مصرف کمتر در حالت Idle از دلایل استفاده از این الگو می باشد.

 

1smriq2v495a0a0u3ieh.jpg

 

 

سیستم های پسیو خنک کننده  که اکنون به pc  رسیده اند،سالهاست در لپ تاپ ها به  کار میروند.اما این چیزی است که  در کارتهای گران قیمت High end شاهد نبوده ایم و اکنون انویدیا  و ایسوس بنیان گذار آن شده  اند.کارتهای سری 900 در حالت بیکار حدودا 10 وات  مصرف دارند و دراین میزان مصرف میتوانند به راحتی با کولر Passive کار کنند.البته چون این روش در کارت 970 FTW هنوز فعال نیست در مورد آن قضاوتی نمیکنیم.البته این کار را EVGA قرار است ازطریق آپدیت بایوس گرافیک vbios انجام دهد.

به غیر از تغییرات در فن ها،بقیه ساختار کولر به کولر های دیگر شباهت های زیادی دارد.EVGA از هیت سینک آلومینیومی برای پوشش سطح 9.5 اینچی کارت بهره برده است و 4 عدد هیت پایپ از دورن ساختار این رادیاتور میگذرند و بعد همه در مرکز به سطح GPU میرسند که گرما را از اینجا گرفته و از درون خود به شبکه های رادیات منتقل میکنند.

 

 

8rc083frr36t89hfmdo6.jpg

 

 

در این کولر نه برای VRM نه برای تراشه های حافظه GDDR5 هیچگونه  تماسی با  سیستم خنک کننده در نظر گرفته نشده است و این قطعات فقط با جریان هوایی که از درون رادیاتور و از  سمت فن به  سمت آنها پرتاب میشود خنک میشوند.البته برای کارت 145 واتی خنک کردن VRM بدون هیت سینک و با جریان هوا خیلی هم غیر منتظره نیست و برای مموری نیز تا زمانی که جریان دائم هوا بهشان برسد مشکلی نخواهد بود.

 

 

bnxfe7yfo11erw0jp7j.jpg

 

 

برد این کارت بشدت شبیه  PCB کارت 760 EVGA است و گویی خیلی از بخش های مهم آن واحد دست نخورده در بخش جلویی PCB باقی مانده اند.ما اکنون برای مقایسه کارت 760 نداریم ولی از ظاهر باس مموری و قطعات کم مصرف می توان گفت که  این بردها خیلی شباهت دارند.EVGA به  ما اعلام کرده که  برد FTW کارت 970 یک ست اضافه VRM برای ولتاژ افزوده  در خود دارد که ما کارت non-FTW نداشتیم تا این صحت این موضوع را نیز مورد بررسی قرار دهیم.در حالی که این  PCB   نسخه کمی دراز تر شده  PCB های عمومی این شرکت است خیلی قطعات مشابه بوده و الگوی چینش تراشه های حافظه 4 عدد در جلوی PCB و 4 عدد در پشت آن هستند.به پشت کارت که نگاه  میکنیم علاوه بر ماژول های مموری  یکی دیگر از شاخصه های    EVGA برای GTX 970 را مشاهده  میکنیم که نامش Triple Bios Support است و برای کسانی که  علاقه دارند کارت خود را با پروفایل های مختلف اور کلاک کنند این سه بایوس از طریق سوییچ در پیشت کارت موجود است.برخلاف اشکال دیگر بایوس های قابل سوییچ شدن این سوییچ ها که SW1 نام دارند بسیار کوچک بوده وفقط زمانی که بخواهید آنهار ا پیدا کنید قابل پیدا کردن هستند.حتی برای استفاده از آنها به  ابزار خاصی مثل پیچ گوشتی 00# فیلیپس احتیاج خواهید داشت.دستکاری بایوس به  صورت فیزیکی خیلی در کارتهای انویدیا چیز شایعی نیست پس این کارت از این لحاظ بین دیگر کارتهای انویدیا متفاوت جلوه میکند –هرچند اگر اهل اورکلاک باشید شاید این بدردتان بخورد در غیر این صورت استفاده  خاصی ازآن نخواهد شدوکارت از بایوس دیفالت لود می شود.

 

 

lbi4t7213xbud452ccm2.jpg

 

 

کیفیت کلی ساخت کارت خیلی خوب است  اگرچه EVGA  به اندازه ایی که روی سیستم خنک کننده وکیفیت  و آن کار کرده روی بخش های دیگر تمرکز نداشته است.کولر ACX را EVGA کلی ویرایش نموده است .بخشی از PCB توسط یک روکش فلزی پوشیده شده تا هم نقش پلیت ناقل حرارت را بازی کند هم به کارت ساختار محکم و بدون خم شدن بدهد و هم به عنوان زیر ساختی برای اتصال کولر ACX به بدنه کارت باشد.خود ACX 2,0 از پلاستیک ضخیم ساخته شده و در چند نقطه به  کارت اتصال یافته  پس هیچ خمش یا بازی کردن و لق زدن رادیات  و کولر را شاهد نیستم.برخلاف نسخه رفرنس 970 و یا کارت 980 ،EVGA  از دو عدد DVI دوائل لینک  و یک DP v1.2 و یک عدد HDMI  2.0 استاده نموده است.خوب با این چینش I/O شما گویی دارید به چینش خروجی کارتهای سری 700 یا 600 نگاه میکنید و با این چینش شما قادر به ایجاد G-sync surround نخواهید بود.

 

 

mv9zhkxwslbo7a19ph.jpg

 

در کنار ساختار چینش I/O بالایی ،شما یک جفت کانکتور  SLI و دو در گاه 6+6 پین اتصال منبع تغذیه را میبنید.علیرغم استفاده از این چینش ،میزان TDP کارت هنوز 145 وات است و استفاده از دو کانکتور کمی فضای اورکلاک بیشتر برای محدوده 110 % ،TDP کارت (160 واتی ) فراهم میکند.

 

برنامه های  استاندارد مدیریت GPU و اورکلاک  شرکت یعنی  EVGA Percision X  و EVGA  OC scannerX نیز برای کارت معرفی شده اند .اورکلاک کردن کارت و بررسی پایداری توسط این برنامه ها انجام خواهد گرفت البته شما میتوانید برای مانیتورنیگ کارت خود از EVGA percision X استفاده کنید حتی اگر برد EVGA نباشد ولی برای اور کردن در سطح همه کارتها Afterburner  گزینه مناسب تری است.

 

 

b7wtti3nb9azdc3dud4e.jpg

 

کارت EVGA   شامل 3 سال گارانتی میشود.قیمت کارت EVGA 369 دلار اعلام شده است که حدود $40 دلار یا 12 درصد بیشتر از  MSRP برای کارت رفرنس است .این شرکت سه  مدل کارت 970 دارد که در سه حالت مختلف اورکلاک کارخانه ایی شده اند وآنکه بیشترین میزان اورکلاک را شامل میشود گران ترین نیز هست.البته میزان اوکلاک EVG آنقدر بالا نیست که نشود با کارت رفرنس به آن رسید ولی بهرحال خرید کارت پیش فرض اورکلاک شده دیگر دردسرهای  اور کلاک کردن را از شما دور میکند.

 

 تست و سیستم تست

 

در این تست ما به سراغ درایور جدید انویدیا 334.16 رفته ایم که مشکلات زیادی را برای سری 900 حل کرده و بهنیه سازی هایی را در بخش های مختلف ایجاد میکند.EVGA برای تست ما نسخه بایوس دیفالت کارت 970 رفرنس را نیز اراسال کرده است که به  در اینجا میتوانیم به کمک بایوس سه گانه کارت –یک بایوس 970 OC از EVGA یک بایوس 970 رفرنس و یک بایوس اورکلاک شده توسط خودمان را داشته باشیم.

 

سیستم تست با تست های قبلی خوب ،بد زشت دارد.

 

CPU:Intel Core i7-4960X 4.2 GHz

MB:Asrock fatal1ty X79 pro

Power supply:Corsair AX1200i

HDD:Samsung SDD 840 EVO 750GB

Memory:G.skill RipjawZ DDR3-1866 4X8GB(9-109-26)

CASE:NZXT phantom 630 windowed Edition

Monitor:ASUS PQ321

DRIVERs:for GEFORCE cards 334.07 beta/334.16 beta

For AMD/ati card:14.300.1005 catalyst beta

 

 

در تست سه کارت قبلی به دلیل کثرت تست ها من فقط battle 4 و تومب ریدر و نتایج 3Dmark 2013 را ارائه کردم-در تست کارت خودم گیگا البته بیش از 30 بازی تست شده  اند. در این بررسی نیز به بررسی چند بازی در بنجمارک های مختلقف و در زمان اورکلاک و شرایط دمایی کارت خواهم پرداخت.

 

باز هم باید به سراغ DICE  برویم و EA و بتلفیلد 4 :

 

 

8ef6qrcwerd6vsbldop3.jpg

 

 

در 4K و با تنظمیات مدیوم،مزیتهای AMD در 4k به کمکش می آیند و در حالی که در 1440 P و 1080p  کارت 970 خود را رسانده و پیشی میگیرد.

ببنیم انویدیا چه کرده است ،خوب کارت 980 هم در 1440P در الترا نمی تواند به   60 فریم برسد –اینجا آن اختلاف 17 درصدی بین 980 و 970 مشهود نیست چون کارت 970 پا به پا در حال اجرا است.EVGA FTW اورکلاک شده میتواند شما رابه مرز 60 فریم در 4K برساند  و این یک پیروزی موفقیت آمیز است.

 

Metro LL

z4gpzqftbjvvwx1zggyi.jpg

 

 

 

 باز هم برتری 970 بر کارتهای باررنج قیمت هایی مختلف و همپای 980

 

میزان مصرف،دما و صدا

 

بخش عمده ای از بررسی کارتهای غیر رفرنس بررسی همین سه خصیصه بالاست،زیرا عملا دلیل ایجاد کارت رفرنس کاهش صدا و دما و افزایش کارایی بوده است درغیر این صورت چه دلیلی برای تولید این گونه کارتها وجود داشت.صدای زیاد اصلا جالب نیست مگر اینکه  یک کارت با مافوق کارایی باشد که بتواند خصیصه بد صدای زیاد خود را خنثی کند.

بابررسی GM204 و خصیصه های آن میدانیم که  این واحد ها کم  مصرفند و همین یعنی کاهش دما و کاهش دما هم یعنی کاهش صدا و کاهش صدا هم یعنی ساعت های متمادی در سرزمین موردور اورک ها را تکه تکه کردن و یا در تونل های CG  گونه  ریداکس مخفیانه راه رفتن  و یا در بتل 4 به صورت شبانه روزی مولتی پلیر زدن و ........دمای کارت EVGA به 80 درجه نخواهد رسید و اگر با تراتلینگی هم برخورد کنیم به خاطر مان TDP جریانی است نه مشکل دیگر.....

 

 

zmx3dc0tbm7pn18gu3di.jpg

 

 

ما با ولتاژ شروع میکنیم،در کارت 980 ما ولتاژ 1.218v را داشتیم که برای نهایت بوست به کار میرفت،در 970 یک قدم پایین ترهستیم و بعضی مواقع می بینیم این کارتها زیر محدوده  ولتاژ مورد نظر به منظور  Power Saving کار میکنند البته با این میزان کم مصرف GM204   و اینکه  این واحد ذاتا کم مصرف است نمیدانیم آیا این روش ها  نیز لازم بوده اند ؟

 

 

cqqwmwmv80cd0vsk8gl.jpg

 

 

 

علیرغم اینکه  محدویت های دمایی نداریم،متوجه  میشویم که فرقی ندارد با کدام  و چه  تنظیمی برای فرکانس کار میکنیم زیرا کارت GTX970 FTW در همه شرایط مشکل  محدودیت TDP را خواهد داشت.در هیج حالتی نتوانستیم کارت را د ر ماکسیمم بوست خود نگه  داریم زیرا کارت دائما در حال نوسان زدن بین TDP بوست  و نگه داشتن میزان مصرف در روی 145 وات بود و کاهش واقعی بوست ماکسیمم کاملا به بازی لود شده بستگی دارد.بعضی بازی ها با سرعت کلاک میانگین هم اجرا میشوند در حالی که بعضی دیگر براحتی به مرزهای نهایی  بوست  کارت میرسند.کارت GTX 970 FTW در تنظیمات FTW بیشتر با محدودیت های TDP روبرو است تا در تنظمیات کلاک مرجع:زیرا کلاک بالاتر مصرف بیشتر را بدنبال دارد حتی اگر ولـتاژ ثابت  و دائم باشد.ما متوجه شدیم که کارت درپیکر بندی FTW  افزایش میانگین کلاکی برابر با 138 مگاهرتز دارد که این میزان کمتر از میزان اعلام شده166 تا 189 مگاهرتزی توسط EVGA  می باشد!در واقع کل مزیت FTW در افزایش کارایی اورکلاک 140 مگاهرتز است نه بیشتر.

 

 

ia5aag74zd8wsmvp4ddv.jpg

 

 

بررسی مصرف و حالت بیکار نشان میدهد FTW 970 با اینکه  3SMM کمتر دارد ولی به  طور دائم 3 وات از GTX 980 بیشتر مصرف میکند که البته بخاطر گوناگونی چیپ ها و سطح کیفیشان خیلی سخت است تشخیص دهیم این افزایش برای چیست.

 

 

foznftptps6dc4c7oip.jpg

 

 

الگوی مصرف در لود برای این کارت مشابه حالت بیکار است  و همان مسیر 980 را دنبال میکند.GTX 970 FTW مصرف بیشتری دارد د رحالی که با کاهش کلاک آن به  سرعت مرجع به نمودار تخت 300 مصرف دائم میرسد.از آنجایی که ما داریم یک کارت اورکلاک شده کارخانه ایی را آندر کلاک میکنیم پس نمیخواهیم به نتایج بخش آندرکلاک شده خیلی دل خوش کنیم.در هر حال کارت 970 FTW مصرف خیلی خوبی دارد و در حالی که عملکردش براحتی در حد 780 یا 290X بوده و حتی پیشی میگیرد  و این درحالی است که میزان مصرف کارتهای نام برده بیشتر است.

 

 

q4t1cu7nir513vpucu3w.jpg

 

 

در Furmark داستان همین است!با سناریو TDPمحدود GTX 970 FTW  میزان 284 وات بدون توجه  به  کلاک  عملیاتی ،در حالی که این کارت حدود 10 وات  کمتر ازGTX 980 و 71 وات کمتر از AMD R9 290 دارد ،و از آنجایی که این کارت FTW    در حالت TDP لیمیت در تمام شرایط به سر میبرد،این میزان مصرف در حالت گیمینگ اصلا بد نیست.

 

 

iwff0o2iae61zspnbfv.jpg

 

در حالت بیکار  دمای 28 درجه ایی GTX 970 FTW  بسختی بالای  دمای اتاق است.

 

 

di83yucf6sogsxy3zill.jpg

 

 

با اینکه مدیون کولر Open Air شرکت هستیم ،TDP  پایین داریم و تراتلینگ TDP هم داریم  دمای کارت GTX 970 FTW هرگز از 63 درجه بالاترنخواهدرفت. در تست Furmark با 100 % میزان TDP و دمای کارت 20 درجه زیر نقطه تراتلینگ آن است.

 

 

fkcepchlmavgra1gcy61.jpg

 

 

پاشنه آشیل کارت EVGA  همین جاست و کولر EVGA ACX 2.0 چنان هوا را حتی در حالت مینیمم پراکنده میکند که سوند میتر ما 42.7 dbرا نشان میدهد.البته شرایط هنوز بد نیست ولی شعار نزدیک کاملا سکوت هم اصلا صحیح نیست.اگر EVGA الگوی Passive را در آپدیت بایوس بعدی خود اعمال کند آنوقت دیگر با خاموش شدن فن ها زیر 60 درجه مشکل کارت در این بخش هم حل خواهد شد ،به شرطی که EVGA به خوبی اینکار را انجام دهد.

 

 

qze906wnrczvctvlaj0s.jpg

 

 

صدای حالت لود خیلی جالب نیست  و 47.5dB میزان آنچنان درخشانی نیست و با توجه به  نتایج کارتهای 150 واتی گذشته باید بگوییم EVGA  هم در بیکارهم در لود کمی پرصدااست.گویی کولر ACX 2,0 کمی برای کارت 145 واتی بزرگ و زیادی است.EVGA میتوانست با توجه کم بودن شدید دما کمی بین صدا،چرخش فن و دمای ایجاد شده  بالانس بهتری داشته باشد.

 

 

wa1x84ekzz867o0l2b.jpg

 

 

وقتی موقع furmark می شود FTW بالای چارت جا خواهد گرفت،ولی در محدود های 980 .در واقع کولر ACX 2.0 ترکیبی از خوبی و بدی است دمای عالی با توجه  خشونت بالای فن ها در میزان Curve که دارند !صدای بالا نتیجه این خشونت ها خواهد بود!!!

البته دومین کارت فوق سریع بازار با 47.5 dB هنوز هم برنده مطلق است و خواهد بود.مقایسه کنید با  290X خودتان نتیجه را خواهید فهمید!خوشبختانه بایوس جدید را هم در طول تست گرفتیم!Zero fan را EVGA نیز به کار برده است.البته هنوز بایوس بتا است ولی الگوی کاری فن ها را کاملا تغییر داده است و د رحالت بیکار کارت 0dB  خواهد بود.

 

 

4p9q2g8p0i4asdqn0c0.jpg

 

 

EVGA  فن ها را تا 63 درجه خاموش نگه داشته است.فن ها در TDP نهایی در تست Furmark در 67 درجه روشن شده ودما را مدیریت میکنند.با توجه به  کاهش چرخه کاری فن  ها حدود 29 % دما از محدوده 63 تا 73 درجه مدیریت میشود  و حالا با TDP نهایی دمای کارت 73 درجه خواهد بود ولی در عوض یک کارت 0db فوق قدرتمند خواهیم داشت.

 

2j9fl0rp3yv4enlb1pba.jpg

 

این بایوس هنوز در حال توسعه و تغییر است،البته EVGA گفته تا هفته آینده آن را عرضه خواهد کرد.از آنجایی که بایوس در مرحله بتا است ما هم منتظر میمانیم.

 

 

اورکلاکینگ:

 

در سری 900 می توان به  راحتی سرعت فرکانس هسته را از 1126 مگاهرتز به  1377 مگاهرتز رساند   و بوست را 1256 مگاهرتز  به 1515 مگاهرتز-البته با کارتهایی به کولر خوب و مناسب.از آنجایی که  کارت 970 با سرعت کلاک پایین تراز حد توانش  هم عرضه میشود توقعات ما سر به آسمان می کشد!اما سد راه و مشکل ما TDP است، 110% TDP برای ما یک مانع است زیرا اگر کارت فضای  سرعت بیشتری  داشته باشد این 110 درصد اجازه کار را نخواهد داد.هنوز نمیدانیم EVGA چه قدر فضای اور کلاک برای تمرین هیجان انگیز ما در کارت قرار داده است.

 

 

esrthw4o1yrp2lv148ah.jpg

 

 

اولین نتایج ما حاکی از این است که  نه ،خبری نیست!حتی نتوانستیم 50 مگاهرتز به کارت اضافه کنیم قبل از اینکه Error ها شروع شوند.25 مگاهرتز چیزی بود که ما بدست آوردیم و از 1216 به 1241 رسیدیم و بوست هم از 1418 شد 1455مگاهرتز.خوب اور کلاک از کارت  980 هم پایین تر بود وهم ضعیف تر.مموری خوب اور شد و تا 7.8 گیگا هرتز بالا رفتیم و همانند 980 دیگر به  مرز های گلوگاه زدن پهنای باند رسیدیم ولی کارایی را که میخواستیم بدست آوردیم.

 

 

bsrnih8dtghqssgtlhmq.jpg

 

 

با چنین اور پایینی خوب نتایج  اور هم خیلی متفاوت نخواهند بود.کارت 970 FTW توانست با همین میزان اور بعضی  جاها از 980 هم پیشی بگیرد  ولی نتوانست نقیصه 3 عدد SMMs کمتر را جبران کند!!درواقع کارت از افزایش 10درصدی TDP بیشتر سود برد تا  افزایش کلاک کاری-تشنه بودن این واحد ها برای پاور لیمیت بیشتر به راحتی آشکار است .

 

 

jjwlh2ykyrob55f7icil.jpg

 

 

میزان مصرف و صدا کمی افزایش داشتند ولی نه خیلی  ،با محدوده 10% افزایش پاورلیمیت،می توان گفت میزان پاوری که کارت مصرف میکندو بعد به جایش گرما تولید میکند  کمی افزایش خواهد داشت،شاید کارایی خیلی زیادی نگیرید ولی صدا و گرمای زیادی نیز نخواهید داشت.

 

 

نتیجه گیری:

 

GTX 970 درست بعد از قهرمان تک هسته ایی GTX 980 قرار میگیرد . درتئوری 970 حدود 80 درصد توانایی هایی 980 را دارد  و خود 980 16 درصد سریعتر از R9 290X است ،برتری GM204  کوچک تر نیز حتی تهدیدی بزرگ برای AMD خواهد بود.در 1440p کارت 970 یک درصد از 290 سریعتر است و در 4k کمی برتری برای AMD خواهد بود در عوض در رزولوشن استاندارد 1080 برتری با 970 خواهد بود.اما با توجه به اینکه قیمت این کارت تنها 329 دلار است نمیتوان به  خاطر عملکرد اش در 4k از آن خورده گرفت و میزان دما و مصرف قطعا این کارت را برنده  رقابت خواهند کرد.

در بعضی از تست ها برتری با AMD  و در دیگر کارتها برتری با nVIDIA  است کلا برتری ثابت نیست  این یک پیروزی بزرگ برای انویدیا است زیرا با این کارتهای کم مصرف و خنک AMD را براحتی تهدید میکند.90 وات مصرف کمتر ،صدای کمتر و دمای خیلی کمتر راتضمین میکند.همین دو واحد 970 و 980 براحتی جایگاه انویدیا را در قله سازنده واحد پردازشی گرافیک تضمین کرده اند.درست است که  قیمت کارت R9 290 X حدود 499 دلار شده است و خوب 16 درصد از 980 کمی گرانتر ضعیف تر است ولی این 970 است که سیلیی که  بر صورت AMD زده را،AMD هرگز فراموش نخواهد کرد.AMD باید کارت 290 X خود را تا 200 دلار ارازن تر کند تا در رقابت منطقی جلوه کند و باز هم مصرف کمتر و معماری شاخص انویدیا براحتی شکستش  خواهد داد.در زمان عرضه 670 هم یک چنین اتفاقی افتاد ولی حتی آنروز هم انویدیا چنین برتری مطلقی در معماری  امروزی خود نداشت.

 

امروز در بازار هیچ چیزی بالای 300 دلار به  غیر از 970 و 980 ارزش خرید ندارد و این برنامه ایی است که انویدیا با دقت برای بازار تدارک دیده بود.

 

GTX 970 یک گزینه عالی برای جایگزینی حتی کارت 15%سریعتر از خود 980 است و بااین قیمت و این سطح عملکرد قدرت معماری GM204 را بخوبی به نمایش گذاشته است.GTX 970  براحتی می تواند کاندیدای برنده نسل در کارایی /قیمت نسل باشد.

bsmhzfjzli66z7xf80.jpg

بگذارید به  کارت GTX 970 FTW ACX 2.0 بپردازیم،EVGA  تلاش زیادی برای طراحی کارت کرده است و دور از ذهن نیست چرا پارتنر شماره یک انویدیا ست!کولر ACX 2.0  خیلی قوی است و برای یک کارت 145 واتی عملکرد خیلی خوبی دارد.برنامه EVGA و بایوس 3 گانه اش خوب و دقیق اند.

 

کارت 970  از EVGA خیلی خوب است ولی باید دید با چه چیز هایی میتوان مقایسه اش کرد.7 در صد د راوج اور کلاک از 980 عقب تر است  و لی عملا کارت 980 را از وسط نصف میکند زیرا 220 دلار ارزان تر، خیلی بیشتر از 7 درصد کارایی نشان میدهد!ّFTW حدود 40 دلار گرانتر است ولی در عوض کارت پرمیموم خواهد بود.فقط میماند مشکل کولر ACX 2.0 که آنهم صداست که البته با توجه به  TDP 145  واتی EVGA میتواند با بایوس جدید الگوی Passive را اعمال کرده و کلا صدا را از نموار بررسی حذف کند.البته میزان اور کارت خیلی شاخص نیست و فکر نمیکنم انجمن طرفداران کلاب اورکلاکینگ EVGA با این کارت رکوردی بزنند!با این کولر قوی و فضای آزاد دمایی ،ACX  2.0 برای کسانی که  میخواهند با هوا خنک شوند مدت طولانی کولر خوب خواهد بود.

خوب کارت GTX 970 EVGA FTW ACX 2.0 هم به لیست بررسی اضافه شد-حالا می ماند کارت ZOTAC AMP که بازهم دوستان بررسی آن را از من خواسته بودند-من هم یک بررسی جامع این کارت را پشت سر کارت EVGA  کار میکنم و بعد آنها را  می توانیم در کنار هم با سه کارت تست خوب ،بد ،زشت مقایسه میکنیم –هر چند آن بررسی ها توسط سایت Guru3d با CPU ایی متفاوت و کلا سیستمی متفاوت انجام شده اند ولی از نتایج  بازی ها و 3D mark  میفهمیم که  خود کارتهای گرافیکی خیلی در امتیاز ها موثر هستند و تاثیرشان بر نتایج خیلی بیشتر از قطعات دیگر است.

 

پایان بخش یک

لینک منبع :ANANDTECH

 رضا قاسمی

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بخاطر یک مشت دلار بیشتر

 

نگاهی به  ZOTAC GTX 970 AMP! Extreme Edition

 

 

 

 

وقتی انویدیا سری 900 را عرضه کرد من بلافاصله کارت گیگا گیمنیگ را بررسی کردم و روز بعد هم به  بررسی برد های MSI/ASUS  در مقایسه با گیگا پرداختم – نتایج بررسی ها نشان داد که گیگا کارت بهتری بود  و مزیت های بیشتری داشت-بالا کارت EVGA را بررسی کردیم که  باز هم به نظر میرسد بعد از گیگا قرار میگیرد.اکنون وقت رودرویی اولین رقیب 3 فنه گیگاست ،کارت زوتاک AMP که در طول بررسی برای کاهش تکرار نام آن را زوتاک خالی مینامیم.

 

قویترین کارت 970 شرکت زوتاک برای ما ارسال شده است:

 

ZOTAC GTX 970 AMP! Extreme Edition

 

5b0njmpp99ssrnoilx8.jpg

 

اولین چیزی که  با دیدن کارت به چشم میخورد موضوع ظاهر آن است ،بله این شکل و شمایل نسبت کارتهای شرکت زوتاک در چند سال اخیر کاملا متفاوت است.فن ها نارنجی نیستند  و نام کارت  بیخود اکستریم ادیشن نیست!کولر 3 اسلاته غول پیکر با سه فن 9 سانتی متری ،دقت کنید که  کولر سه اسلات را براحتی اشغال خواهد کرد.حواستان باشد اگر خواستید SLI ببندید ممکن است در شاسی های عادی قطعا به  مشکل بربخورید.بدنه  کولر  و بک پلیت با ظاهری زیبا وفیبر کربن گونه همانند خودروهای مسابقه ایی  و تیونینگ شده  حالتی تهاجمی دارند و خیلی زیباست.

رادیات دو تکه بزرگ  با 5 لوله ناقل حرارت زیر کولر بزرگ قرار دارد وزوتاک روی هر چیپ مموری یک تکه  کوچک هیت سینک قرار داده است.کولر با کلی نورپردازی تزیین شده که میتوانید با برنامه جانبی همراه آن را سفارشی کنید.رنگ پیش فرض کارت سبز سبک انویدیایی است!وقتی کارت تحت لود سنگین قرار گرفت  کم کم به رنگ قرمز میگراید.این از آن بردهایی است که  شما آرزو میکنید کاش برعکس در شاسی نصب بود!

 

 

94fnlj82hygztmfe1j7z.jpg

 

 

یک PCB   جدید:

 

زوتاک برای این برد یک PCB کاملا جدید ایجاد کرده  تا بتواند از برد برای مقاصد اورکلاک سنگین استفاده کند.بین خازن های بخش انتقال نیرو در پشت کارت ما چیز تازه ایی جستیم!ماجول هایی که زوتاک Power boost  مینامد.البته ما تعجب نکردیم چون اینها خازن های عادی با روکش های پرزرق برق بودند!دو درگاه 8+8    برای  تامین توان کارت  به کار رفته تا 300 وات نیرو برای کارت فراهم کند.این میزان از زیاد هم زیاد تر است (با توجه  به  TDP پیش فرض کارت  حدود 145 وات)کارت همچنین چک پوینت های ولتاژ دارد و یک درگاه میکرو USB  زیر روکش OC+   نیز موجود است.

بعد از اتصال یک کابل USB می توانید از برنامه جدید زوتاک با نام firestorm برای تنظیم فرکانس،ولتاژ  و ...استفاده کنید.سیستم نورپردازی کارت هم همینطور .یک دکمه هم برای قرار دادن کارت در حالت LN2 موجود است که یک سری پروتکل های حفاظتی کارت را درباب نهایت میزان مصرف و ...از روی کارت بر میدارد.

 

 

rnalnj83ju89rm9udvf.jpg

 

 

 

کارت زوتاک با یک اورکلاک سنگین کارخانه ایی عرضه میشود.GPU  کارت 970 نسخه  مرجع  حدود 1050 مگاهرتز و بوست 1178 مگاهرتزسرعت دارد.مموری آن نیز حدود 1753 مگاهرتز  فرکانس عملیاتی دارد.زوتاک به کارت 1203 مگاهرتز پایه و  وبوست 1355 مگاهرتز بوست داده است.مموری هم حدود 1800 مگاهرتز سرعت دارد.این میزان ها خیلی از کارتهای ASUS/MSI بالاتر است .

 

 

6gmkv7u8c1a6u0jex18.jpg

 

برنامه فایراستورم

 

 

 

زوتاک در بخش  I/O سه عدد DP v1.2  و دو عدد DVI و یک عدد HDMI 2.0 ارائه میدهد.دو کانکتور SLI نیز وجود دارند.SLI  در 970 نهایتا سه گانه خواهد بود.با قیمت خوب این کارت  برتری هایی مناسب نسبت به کارتهای ASUS/MSI از خود نشان میدهد.

 

 

lhxeoi1mekaliu7iwg.jpg

 

 

 

سیستم تست:

 

Intel core i7 5960X 4.0 GHz

MSI X99 Gaming  9 AC

16GB corsair Vengence LPX DDR4 Memeory 2133 MHz 13-13-13-36 -2T

Samsung 840 EVO 1TB SSD

Seasonic Platinium seires 1200w psu

NZXT kraken X60 CPU cooler

Coolermaster TEST bench

 

5 بازی و بنچمارک مورد بررسی قرار گرفته اند.

 

3Dmark firestrike

Battlefiled 4

Metro LL

Watch DOGs

Total war rome II

GRID auto sport

 

در 4 رزولوشن/ تنظیمات به تست پرداخته ایم:

 

1920x1080 full HD medium/normal

1920x1080 full HD  HIGH/ultra 4X MSAA

3840x2160 (4k)  medium/normal

3840x2160 HIGH/ultra 4X MSAA

 

میزان مصرف و صدا هم اندازه گیری شده است.در مقایسه کارتهای 970 ایسوس و MSI را نیز در تست شرکت داده ایم.کارت 980  هم به عنوان معیار به  کار ر فته است.درایور های ما برای انویدیا 344.11  بوده است.

 

jrbsrw8086ft4qgagb.jpg

 

 

بنچمارک ها:3Dmark/battlefiled 4

کارت AMP در تست های 3Dmark  و بتلفیلد 4 توانست کارتهای ASUS/MSI را شکست دهد.

 

 

9tpyo5ypj1qulu091tf.jpg

 

GRID autosport/Metro LL

 

باز هم کارت GTX 970  زوتاک توانست کارتهای ایسوس و MSI را  دربازی مترو LL شکست دهد

 

 

i0chra65r2te1g683pe.jpg

 

 

میزان خنک کنندگی ،سطح صدا  و اورکلاک:

 

ما دما را در بنچمارک بازی metro LL توسط GPU_Z اندازه گیری کردیم که  البته دما توسط سنسور ها و درایور به این برنامه ارسال میشود.

میزان دما در حد کارت گیگا بایت G1  بوده واز دو کارت ایسوس و MSI خنک تر است.

 

 

ub9g89dx22e3fhvalc8h.jpg

 

 

سطح صدا نیز در یک جعبه زد صدا اندازه گیری شد –هم در لود هم د بیکار-فاصله ده  سانتی متری اندازه گیری شده است.یک دقیقه اندازه گیری طول کشیده است.برنامه لود تست فایر استریک در حالت اکستریم بوده  است .کارتهای ایسوس و MSI در حالت بیکاربی صدا و سایلنت هستندو فن ها کار نمی کنند بنابراین مقایسه اینجا دقیق نیست-کارت زوتاک حدود 37.2 دسیبل صدا ایجاد میکند که کمی بالا تر از کارت رفرنس است این میزان نه زیاد است نه کم .

تحت لود ما به میزان 42.8 برمیخوریم که از کارت رفرنس انودیا ساکت تر است  ولی باز هم بیشتر از ASUS/MSI میباشد.

 

 

nqhmjgaldtgduzxoxrve.jpg

 

میزان مصرف نیز ،در طی تست مترو کاملا قابل قبول بوده و در حالت بیکار نیز کمی از رقبا بیشتر است.

 

 

0dbuf7jortopju4w278u.jpg

 

 

اورکلاک :

 

CPU رابرای تست تا 4.5 گیگاهرتز اور کردیم.کارت زوتاک خیلی خوب اور شد تا 1455 مگاهرتز بوست –که خود نسخه  کارخانه ایش هم خیلی بالاو 1355 مگاهرتز بود.24 درصد تقریبا افزایش فرکانس داشته ایم.فقط تست ونتیج 3Dmark کمی تا1405 مگاهرتز کاهش کلاک داشت.ولتآژ GPU  نیز برای این میزان تست ،1.212 ولت بود-کلاک مموری نیز  از 1753 مگاهرتز تا 1800  یا حتی 1900 مگاهرتز هم قابل بررسی بود.

امتیاز 3Dmark vantage  حدود 51.656 شد و 3Dmark 11  به امتیازی حدود 16.708 رسید.فایر استریک نیز 11419 پوینت را زد.

 

 

fp03aadalpxsahe7ayv2.jpg

 


 

نتیجه گیری :زوتاک با این برد راه تازه ایی رفته است.طرح تازه برای کولر –برد و همه اجزای سری 900 تازه شده اند.برنامه جدید زوتاک هم قابل بررسی است. کولر خیلی خوب است ولی سایز آن ممکن است کمی دردسر شود.چراغ سبز و قرمز هم به کارت ظاهری خشن میبخشند.

هردو کارت MSI /ASUS بخاطر اورکلاک بالای کارت زوتاک تا حدی شکست خوردند.صدا هم کمی زیاد است؛هرچند نسبت به بردهای دیگر زوتاک پیشرفت حساب میشود.قیمت کارت کمی بیشتر از کارتهای ایسوس و MSI  است .هرکسی که کارتی سرسخت برای اورکلاک میخواهد  می تواند سمت زوتاک بیاید ،محصولی اینجا هست که نیازش را قطعا فراهم خواهد کرد.

 

پایان بخش دوم

منبع :HARDWEAR.INFO

رضاقاسمی

 

 

 

 

خوب  دوستان  5کارت شاخص GTX 970  با برد های غیر رفرنس مورد بررسی قرار گرفتند.امیدوارم این نتیجه ها و تحقیقات مفید باشد.

 

 

 

 

4f7jrujy4d5tgvn7i0hd.pngdkuqmgtb6ospepf8kpxn.jpgvcryir64qz750fcbe5rm.jpgpkeg9v0cfdxrdaqgzjx.jpg11wedpr9vdwf4jpg1h43.jpg

 

 

اگر بخواهیم امتیاز کلی نمره بدهیم  شاید بتوان گفت :اول کارت گیگابایت -دوم زوتاک -سوم EVGA چهارم MSI  و پنجم هم ASUS-

هیچ کدام از کارتها بد نبودند و د رواقع همه برنده شدند فقط نکات مثبت وتفاوت های جزیی بود که میشود با آن مقایسه انجام داد-

میزان دما-میزان TDP limit میزان اور کلاک شدن -میزان صدا و توانایی در اجرای باز یها  و ساختار کولر و و تعداد فن ها از موضوعات موردبررسی بود.

موفق باشید.

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

Laie_60A.gifLaie_60A.gif

خسته نباشید ،مثل همیشه فقط میشه گفت "عالی بود"

sparkle.gif

ویرایش شده توسط Extreme+
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بخش یک تاپیک

http://lioncomputer.ir/forum/index.php?showtopic=34399&page=1

بخش دوم

http://lioncomputer.ir/forum/index.php?showtopic=34522&page=1

بخش پایانی وسوم همین تاپیک خواهد بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار ممنون اینطور که پیداست این بار evga خراب کرده  :eek:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

نه خراب نمیشه گفت فقط کمی  عادی بوده!!!هیچ کدوم بد نیستند همه کارتها خوب بوده اند -

بی صدایی msi /asus

ظاهر و اور کلاک  زوتاک

evga تقریبا همه خصیصه ها رو داره و در وسط قرار میگیره

کارت گیگا  سه فنه رادیات قوی دمای کمتر -اور بیشتر -رادیات VRM-صدای در حد بقیه با توجه به عملکرد عالی کولرش

همه یک خصیصه های خوبی دارند و یک نکات بد -البته نکات ضعف  زیاد نیست اصلا همانطور که گفتم همه برنده شدند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اوخ اوخ این zotac جدید چه ماهه !!!! اگه با گیگا هم قیمت باشه zotac رو میگیرم!!!

برای کدوم کشور هست این کمپانی؟

ویرایش شده توسط ATER
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اوخ اوخ این zotac جدید چه ماهه !!!! اگه با گیگا هم قیمت باشه zotac رو میگیرم!!!

برای کدوم کشور هست این کمپانی؟

Macau جمهوری خلق چین!

تصاویری دیدنی از کالبدشکافی Zotac GTX 980 AMP! Extreme ویرایش شده توسط Extreme+
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 درود .  مستر رضا خسته نباشی :) .  من منتظر این نقد و برسی بودم :-B . و باز هم  مثل همیشه فقط می توانم بگم عالی بود :clapping:  :clapping: . دست شما درد نکنه اقا. @};-  @};-

ویرایش شده توسط BLACK SKIPPER
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون از محبت دوستان -موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بررسی کارت inno3d هم بزودی کار خواهد شد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کارتون عالیه تو بزرگترین سایتای سخت افزاری ایرانی هم همچین بررسی نمی شه پیدا کرد  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ضمن سلام و درود و خسته نباشید خدمت جناب قاسمی عزیز 

جناب قاسمی من تا مطالب رو تموم کنم سه بار برای چشمام نفس گرفتم 

واقعا من که فقط با خوندنش چنین بشوم ببینید شما در چه وضعیتی هستین که

یه خسته نباشید مخصوص میگم خدمتتون و میتونم بگم هم کاراتون تکه هم نقداتون تکه

هم مطالب و مقالاتتون و هم خودتون تک هستین و من لقب مرد خستگی ناپذیر رو براتون 

انتخاب میکنم و لیاقتتون بیشتر از اینهاست و حیف برای تشکر جز نثار یک + و چند کلمه حرف

دل کار دیگه ای ازمون برنمیاد تا پاسخ این همه تلاشتون بدیم و امیدوارم پایدار باشین و سلامت تا ما هم 

به وجود گلتون ببالیم و لذت ببریم از حضورتون . 

_______________________

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام

من هم خسته نباشید دارم به شما دوست گرامی

امیدوارم این رویه ادامه داشته باشه

البته بودند دوستانی که بررسی میزاشتن و الان جاشون خالی هست یجورایی در بررسی گزاشتن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون رضـا جان از بررسی عالیـــت خیلی عالی هست . ما همیشه مقاله های رضا جان رو تا تموم نکنم خوابم نمیبره  :)  :)  :x  :x  @};-  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ضمن سلام و درود و خسته نباشید خدمت جناب قاسمی عزیز 

جناب قاسمی من تا مطالب رو تموم کنم سه بار برای چشمام نفس گرفتم 

واقعا من که فقط با خوندنش چنین بشوم ببینید شما در چه وضعیتی هستین که

یه خسته نباشید مخصوص میگم خدمتتون و میتونم بگم هم کاراتون تکه هم نقداتون تکه

هم مطالب و مقالاتتون و هم خودتون تک هستین و من لقب مرد خستگی ناپذیر رو براتون 

انتخاب میکنم و لیاقتتون بیشتر از اینهاست و حیف برای تشکر جز نثار یک + و چند کلمه حرف

دل کار دیگه ای ازمون برنمیاد تا پاسخ این همه تلاشتون بدیم و امیدوارم پایدار باشین و سلامت تا ما هم 

به وجود گلتون ببالیم و لذت ببریم از حضورتون . 

_______________________

 

شما بزرگوارید و این نظر لطف شماست.

با سلام

من هم خسته نباشید دارم به شما دوست گرامی

امیدوارم این رویه ادامه داشته باشه

البته بودند دوستانی که بررسی میزاشتن و الان جاشون خالی هست یجورایی در بررسی گزاشتن

سلام بر شما

من هر وقت فرصت کنم د رخدمت دوستانم خواهم بود

 

ممنون رضـا جان از بررسی عالیـــت خیلی عالی هست . ما همیشه مقاله های رضا جان رو تا تموم نکنم خوابم نمیبره  :)  :)  :x  :x  @};-  @};-

سلامت باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

حالا یه سوال باقی مونده کدام به صرفه تر هست؟

ZOTAC GTX 970 AMP! Extreme Edition با قیمت 1580

یا

GIGA GTX 970 G1 Gaming با قیمت 1750

؟؟؟

نظر شما چیست؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا یه سوال باقی مونده کدام به صرفه تر هست؟

ZOTAC GTX 970 AMP! Extreme Edition با قیمت 1580

یا

GIGA GTX 970 G1 Gaming با قیمت 1750

؟؟؟

نظر شما چیست؟

 

http://lioncomputer.ir/product/4684/Zotac+GTX+970+4GB+GDDR5/

 

1250 تومان از هر دو بهتره از لحاظ کارایی/قیمت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود رضا جان

بسیار ممنونم از مقاله زیباتون . بسیار ثلیث و شیوا بود و واقعا به راحتی و با هیجان تونستم مطالعه کنم .

 

واقعا مقالات اینچنینی برای ما حیاطیه چون ما یک فروشگاه معمولی نیستیم که هر چی پیش امد بفروشیم و یا پیشنهاد بدیم . با علمی که از مقالات اینچننی بدست میاریم میتونم کمک بیشتری به خریداران بکنیم و در نهایت بعد از توضیحات ما اونها میتونن انتخاب کنن

 

باز هم ممنونم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا یه سوال باقی مونده کدام به صرفه تر هست؟

ZOTAC GTX 970 AMP! Extreme Edition با قیمت 1580

یا

GIGA GTX 970 G1 Gaming با قیمت 1750

؟؟؟

نظر شما چیست؟

صددرصد اولی!

جالبه قیمت دلاری ZOTAC بالا تره!

ویرایش شده توسط AJOR
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ای اقا رضای ما تکه باریک ، باریک که اطلاعات در اختیار ما میدی

مطالبت رو کامل خوندم عالییییی بود ممنون :big hug: :big hug: :big hug: :big hug:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود بر همه

با تشکر از شما اقای حسینی عزیز موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی بود ممنون از اینکه وقت گذاشتی . 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...