رفتن به مطلب

AMD: امسال Mantle در دسترس همگان قرار می گیرد؛انویدیا و اینتل خود انتخاب کنند


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

طی ارائه ای که از سوی Richard Huddy در PDXLAN صورت گرفت،این پژوهشگر گیمینگ و عضو کمپانی AMD گفته است که ابزار توسعه(SDK) فناوری Mantle این کمپانی طی سال جاری به صورت عمومی عرضه خواهد شد که همزمان این کتابخانه برنامه نویسی را از حالت آزمایشی نیز خارج می کند.

 

rdo2iahqxneuasmv3dwh.jpg

 

شاید جالب ترین نکته این باشد که  AMD اعلام کرده که هر دو Nvidia و Intel در استفاده از رابط برنامه نویسی Mantle آزاد خواهند بود،در حقیقت آقای Richard Huddy هر دو انویدیا و اینتل را به استفاده از آن ترغیب کرد.وی خاطر نشان کرد که AMD هیچ گونه هزینه ای را برای استفاده از این فناوری اخذ نخواهد کرد و محدودیتی نیز اعمال نمی شود.به گفته وی AMD از بکاربردن Mantle از سوی رقبا استقبال خواهد کرد،چرا که تجربه بهتری را برای توسعه دهندگان بازی و از همه مهم تر گیمرها ایجاد خواهد کرد.

 

ابزار توسعه Mantle امسال عرضه و انویدیا و اینتل در استفاده از آن،آزاد خواهند بود
 

بنابر گفته های این عضو AMD؛پس از آنکه کیت توسعه Mantle  برای استفاده عموم عرضه شود،هر دو  کمپانی انویدیا و اینتل می توانند گرداننده های سخت افزاری خود را طراحی و عرضه کنند که دستیابی به تجربه مشابه سخت افزاری های AMD را برای بازی هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند، ممکن سازد،اینکه آنها از این فناوری استفاده کنند یا نه؛کاملا به خودشان بستگی دارد.ما میدانیم که اینتل همانطور که طی سال جاری به Mantle  ابراز علاقه کرده بود؛ مطمئنا نسبت به این پیشنهاد نیز  تمایل خواهد داشت.

Richard Huddy  در ادامه یاد آور شد که بیش از 100 تیم توسعه بازی برای استفاده از Mantle موافقت نامه هایی را امضاء کرده اند که دوبرابر تعداد توسعه دهندگان از تابستان 2014 است.در حال حاضر بیش از 20 بازی با پشتیبانی از Mantle  عرضه و یا در حال توسعه اند،همچنین 10 استودیو و  4 موتور بازی شامل include Frostbite 3, CryEngine, Asura Engine و  Nitrous Engine از این دسته اند.

 

1m95bkdkig702xziec1.png

 

بر اساس گفته های آقای Huddy،کمپانی AMD فناوری Mantle را به منظور استفاده و بهره بردن از آن در API های بعدی هردو کمپانی Microsoft و Khronos،در اختیار آنها  گذاشته است.از این رو باید خوش بین بود که هر دو Microsoft  و Khronos قابلیت های سطح پایین Mantle را در قالب کتابخانه های خود یعنی DX12 و OpenGL NG سرانجام عرضه کنند.

 

v3si74dvscng6fzwpyk.pngink6cplcxj2slxq5tapd.png

 

OpenGL NG اسم رمزی است برای نسخه ای جدید از کتابخانه OpenGL که به طور کامل با دید پایین به بالا بازطراحی شده و با نسخه های قبلی و فعلی این کتابخانه سازگار نخواهد بود و از این رو استاندارد جدیدی را برای پشتیبانی از Mantle تعریف می کند که سخت افزار هایی که برای آنها گرداننده نوشته نشود،از پشتیابی آن عاجز خواهند بود.(عدم پذیرش از سوی اینتل و انویدیا)

 

پیشنهاد Mantle از سوی AMD به صنعت ،در نوع خود بی نظیر است و به نظر میرسد که این کمپانی می کوشد تا تمامی موانعی که ممکن است از پذیرش این فناوری توسط سازندگان سخت افزار  جلوگیری کند؛را از سر راه بردارد.در حقیقت Huddy این چنین گفته که  اگر واقعا به کاربران خود اهمیت می دهند تا بهترین تجربه ممکن را برایشان ایجاد کنند؛دلیلی برای عدم پشتیبانی از Mantle توسط سازندگان سخت افزار وجود ندارد.این یک بهبود کارایی رایگان برای شماست.

 

شما چه فکر می کنید؛آیا مایلید که Mantle  را با کارتهای انویدیای دوست داشتنی خود تجربه کنید؟

 

منبع خبر: wccftech

برگردان فارسی: خبات کریمی

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود خبات جان

واقعا دم amd گرم :clapping:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بعد بگید AMD خوب نیست برای پیش رفت دنیای فناوری چیزی که خودش طراحی کرده رو در دست رس همه شرکت ها میزاره.

اما شرکت های دیگه هم همچین کاری میکنن به نظر شما؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بعد بگید AMD خوب نیست برای پیش رفت دنیای فناوری چیزی که خودش طراحی کرده رو در دست رس همه شرکت ها میزاره.

اما شرکت های دیگه هم همچین کاری میکنن به نظر شما؟؟؟

 

خوب اگه این کار رو انجام بدن، چجوری مشتری کسب کنند؟

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قضیه ی منتل چیه ؟؟

یعنی با همون کیفیتو بافتو تکسچر بازی میکنی و تازه فریم بیشتری هم میگیری؟؟

خیلی عالیه که  :-?  :-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

amd استفاده از منتل رو ازاد گذاشته

ولی اگر منتل ابداع nvidia بود مثل physX انحصاریش میکرد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به به تشکر از amd واقعا این ابداع خیلی خوبی هست من همیشه در حصرت این پروژه بزرگ بودم اما خوب در دسترس انویدیا نبود 

کاش همه کمپانی ها این کار میکردن و باعث گسترش علم میشدن و راحتی کاربرا

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خبر خوبی بود،ممنون.

ولی یه نکته هست اونم اینکه بعضی دوستان یجوری حرف میزنن که انگار واژه ی Open source به گوششون نخورده. :wacko:  :)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خبر خوبی بود،ممنون.

ولی یه نکته هست اونم اینکه بعضی دوستان یجوری حرف میزنن که انگار واژه ی Open source به گوششون نخورده. :wacko:  :)

درود و تشکر از همه عزیزانی که بنده رو مورد لطف قرار دادن

 

Mantle منبع باز نیست؛بلکه استفاده از اون رایگانه(Proprietary software)

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در این که حرکت شایسته ای بوده حرفی نیست . ولی مسئاله اینجاست که آیا با عرضه DX12 اصلا کسی به سراغ Mantle خواهد رفت یا نه. چون DX12 هم مثل Mantle بار اضافی روی CPU رو کم میکنه و باعث میشه با CPU های ضعیف هم بشه از تمام توان کارت گرافیک استفاده بشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در این که حرکت شایسته ای بوده حرفی نیست . ولی مسئاله اینجاست که آیا با عرضه DX12 اصلا کسی به سراغ Mantle خواهد رفت یا نه. چون DX12 هم مثل Mantle بار اضافی روی CPU رو کم میکنه و باعث میشه با CPU های ضعیف هم بشه از تمام توان کارت گرافیک استفاده بشه.

 

البته بهمن جان بايد ديد اين DX12 در عمل چقدر ميتونه اين کار رو انجام بده ! اين هم در حالي هست که منتل 1-2 سالي هست مورد استفاده قرار گرفته ولي هنوز DX12 رو براي آخر 2015 و روي نسخه نهايي ويندوز 10 وعده دادن ! ناگفته نماند قرار هست که DX12 خيلي زودتر از ارائه رسمي و نهايي ويندوز 10 در اختيار توسعه دهنده ها و شرکت هاي بازي سازي قرار بگيره.مايکروسافت هم روي DX12 خيلي مانور داده و گفته يه هديه بزرگ از طرف ما به گيمر ها !!!اون چيزي هم که وعده داده شده کاهش تا 50 درصد مصرف و افزايش 60 درصدي فريم ريت هست ! براي کنسول ها هم گفته شده با ارائه و توسعه DX12 شاهد افزايش 2 برابري پرفورمنس خواهيم بود به طوري که فرض کنيد دستگاه صاحب يک واحد گرافيکي جديد شده ! حالا اينکه اين ادعا ها در واقعيت چقدر نزديک باشه فقط با گذشت زمان مشخص ميشه !

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چه متواضع عمل میکنه amd.دمش گرم خوشم اومد

اگه انویدیا و اینتل منتل رو داشتن هرگز همچین کاری نمیکردن و انحصاری میشد.

amd اصلا جاه طلب نیست و عالی داره کار میکنه. . . .

فقط امیدوارم اگه انویدیا از این تکنولوژی استفاده کرد محدود به یک سری کارت نباشه . . . .

ویرایش شده توسط Mustang GT
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اینجاست که معلوم میشه فن ها / غرور خودشون رو زیر پا میزارن و از این پیشرفت که متعلق به رقیب خودشون هست در صورت افزایش کارایی قطعه مورد علاقه خودشون استفاده میکنن یا نه :-?

که مسلما اگه تو کارایی کارتشون تاثیر گذار باشه استفاده میکنن شکی درش نیست

پس چی شد اونهمه جانبداری  :D

ویرایش شده توسط MEHDI-GTX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

البته بهمن جان بايد ديد اين DX12 در عمل چقدر ميتونه اين کار رو انجام بده ! اين هم در حالي هست که منتل 1-2 سالي هست مورد استفاده قرار گرفته ولي هنوز DX12 رو براي آخر 2015 و روي نسخه نهايي ويندوز 10 وعده دادن ! ناگفته نماند قرار هست که DX12 خيلي زودتر از ارائه رسمي و نهايي ويندوز 10 در اختيار توسعه دهنده ها و شرکت هاي بازي سازي قرار بگيره.مايکروسافت هم روي DX12 خيلي مانور داده و گفته يه هديه بزرگ از طرف ما به گيمر ها !!!اون چيزي هم که وعده داده شده کاهش تا 50 درصد مصرف و افزايش 60 درصدي فريم ريت هست ! براي کنسول ها هم گفته شده با ارائه و توسعه DX12 شاهد افزايش 2 برابري پرفورمنس خواهيم بود به طوري که فرض کنيد دستگاه صاحب يک واحد گرافيکي جديد شده ! حالا اينکه اين ادعا ها در واقعيت چقدر نزديک باشه فقط با گذشت زمان مشخص ميشه !

معین جان این درصد ها و عدد ها رو کجا دیدید؟ چون خیلی غیر واقعی هستند. DX12 و Mantle تنها کاری که میتونن بکنن اینه که CPU Overhead رو کاهش بدن. و در بهترین حالت در رزولوشن پایین و به همراه CPU ضعیف ممکنه نهایتش 50 درصد فریم رو بهبود بدن. که این نسبت در رزولوشن بالا و استفاده از CPU قدرتمند ، خیلی کمتر خواهد بود. خیلی بعید میدونم مخصوصا در مورد کنسول ها استفاده از DX12 تاثیری بیش از 20 درصد داشته باشه حالا 2 برابر بماند!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

amd هم خوب می خواد خودشو تو صنعت جا کنه با نشون دادن یه تیتاب به همه ... و گرنه هیچ چیز مفتی نمی دن تو این دوره زمونه ...  با اینحال دمش گرم خوب تو این بازار گرگ داره میکشه خودشو بالا اگه بزارند ...  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بایدdx12 بیاد ! غول api ها dx12 است باید بیاد ببنیم رقابت چی میشه بعد -ممکنه عملکردش در برابر dx12 حرفی نداشته باشه پس دیگه بیفایده خواهد بود-ممکنه هم بهتر باشه که بعید میدونم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته بهمن جان بايد ديد اين DX12 در عمل چقدر ميتونه اين کار رو انجام بده ! اين هم در حالي هست که منتل 1-2 سالي هست مورد استفاده قرار گرفته ولي هنوز DX12 رو براي آخر 2015 و روي نسخه نهايي ويندوز 10 وعده دادن ! ناگفته نماند قرار هست که DX12 خيلي زودتر از ارائه رسمي و نهايي ويندوز 10 در اختيار توسعه دهنده ها و شرکت هاي بازي سازي قرار بگيره.مايکروسافت هم روي DX12 خيلي مانور داده و گفته يه هديه بزرگ از طرف ما به گيمر ها !!!اون چيزي هم که وعده داده شده کاهش تا 50 درصد مصرف و افزايش 60 درصدي فريم ريت هست ! براي کنسول ها هم گفته شده با ارائه و توسعه DX12 شاهد افزايش 2 برابري پرفورمنس خواهيم بود به طوري که فرض کنيد دستگاه صاحب يک واحد گرافيکي جديد شده ! حالا اينکه اين ادعا ها در واقعيت چقدر نزديک باشه فقط با گذشت زمان مشخص ميشه !

 

پس حالا فهمیدم چرا مایکروسافت به AMD گفته یک APU 20nm جدید برای کنسول درست کنه... با یک تیر چند نشان زدن!

1. کاهش دمای APU ==> کوچک تر شدن سیستم خنک کننده کنسول ==> کوچک تر شدن کنسول

2. کم مصرف شدن APU

3. 30% کارایی بهتر نسبت به نسخه 28nm

4. پشتیبانی کامل سخت افزاری از API جدید مایکروسافت یعنی DX12 و AMD Mantle (از نظر نرم افزاری هم کارش یه آپدیت برای سیستم X1 هست)

خداکنه وضعیت کنسول ها هم بهتر بشه. توی این گرونی کی میتونه 6-7 ملیون پول PC بده  :wacko:  باید دید که آیا PS4 هم از DX12 پشتیبانی میکنه یا نه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب منتل امتحان خودش رو پس داده و روی چندین بازی تا الان بکار رفته(Thief, BF4,Sniper Eliteو ...) و برتری دیگه منتل نسبت به DX12 این هستش که برای بازیسازها یک راه بسیار ساده و بدون هزینه برای طراحی روی تمامی پلتفرم ها هستش و دیگه احتیاجی به کد نویسی دوباره برای PC بعد از ساختن بازی روی کنسول ها رو نخواهند داشت(از دیگر ابداعات AMD برای گیمرها) که این خودش میتونه تنها دلیل استفاده تمامی بازیسازها از منتل باشه...

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

معین جان این درصد ها و عدد ها رو کجا دیدید؟ چون خیلی غیر واقعی هستند. DX12 و Mantle تنها کاری که میتونن بکنن اینه که CPU Overhead رو کاهش بدن. و در بهترین حالت در رزولوشن پایین و به همراه CPU ضعیف ممکنه نهایتش 50 درصد فریم رو بهبود بدن. که این نسبت در رزولوشن بالا و استفاده از CPU قدرتمند ، خیلی کمتر خواهد بود. خیلی بعید میدونم مخصوصا در مورد کنسول ها استفاده از DX12 تاثیری بیش از 20 درصد داشته باشه حالا 2 برابر بماند!!

 

بهمن جان تو اخبار هایی که در مورد DX12 بود خونده بودم ! فکر کنم سرچ کنید بیابید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بنده خدا AMD دلم براش میسوزه تو همه زمینه ها مجبوره با یه شرکت دیگه رقابتت کنه...  :clapping:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بنده خدا AMD دلم براش میسوزه تو همه زمینه ها مجبوره با یه شرکت دیگه رقابتت کنه...  :clapping:

وجود AMD نعمتیه ! شاید اگر نبود الان تازه به نسل Core 2 Duo می رسیدیم ! یا انویدیا تازه داشت از کارتهای خانواده 200 رونمایی می کرد ! قیمت هم که ...

چون میشد بازار انحصار کامل ! یک تولید کننده وکلی تقاضا بدون وجود رقیب !!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...