رفتن به مطلب

DirectX12 برگ تغییر دهنده بازی برای همیشه


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

نگاهی بر API جدید و قدرتمند غول ردموند ،Microsoft

 

Directx12 :آیا برای PCو XONE یک برگِ عوض کننده  بازی خواهد بود؟

بخش اول

 

وقتش رسیده بود که چند تایی مقاله را  د رباب DX12 با هم ترکیب کنم و به زبان شیرین فارسی در ترکیب با دانسته های خودم تا کنون برایتان نقل کنم- مطلب تا حد ممکن به زبان ساده بیان شده زیرا بحث توسعه API بسیار پیچیده و گنگ خواهدبود - این مقاله دو بخش دارد یکی بخش  اول که پیش رویتان خواهد بود و دیگری بخش دوم که کمی پیچیده تر است  و به بررسی ترد های پردازشی ترکیبی این API میپردازد و در حال کار روی ان هستم تا  چند مقاله را که به زبان انگلیسی بودند به شکلی مفید با هم ترکیب و ساده سازی کنم و بعد ترجمه را انجام دهم  بخش دوم را در همین تاپیک اضافه خواهم کرد -امیدوارم لذت ببرید.

 

در باب تواناییها و تغییراتی که نسل جدید API فوق محبوب  دایرکت ایکس  میتواند داشته باشد و یا اعمال کند بحث های زیادی وجود داشته است ،در اینجا ما به بررسی واقعی این API میپردازیم تا ببنیم که این API برای توسعه دهنده گان و کلا در عمل چه در چنته خواهد داشت،با من همراه شوید:

 

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود API نسل بعدی مایکروسافت ،استاندارد جدیدی را  در بعد گرافیکی /کارایی درگستره رنج زیادی از دستگاه ها،از PC های مجهز به سخت افزار High-End تا حتی Xone ایجاد خواهد کرد.اما اینکه هر پلتفرم تا چه حد از نرم افزار جدید سود خواهد برد ،موضوع اصلی مناظره بوده و خواهد بود.عده ای معتقدند که تغییرات در کنسول ردموندی آنقدر خواهد بود که تفاوت مثل شب تا روز است !د رحالیکه عده ای دیگر اصلا چنین نظری ندارند و معتقدند که باید سطح توقعات را تا حد زیادی کاهش داد.ازطرفی بحث اصلی این است که API جدید راه را برای  بهبود های اساسی در بعد گرافیکی  و کارایی در PC ها بشدت هموار میکند و در واقع در PC یعنی خواستگاه اصلی این API افسانه ای  خواهد بود که باز هم دایرکت ایکس خوش میدرخشد .اما اینکه  تا کجا ها DX12 خواهد رفت در مقاله زیر که از دل مجموعه ای از مقالات مفید خلاصه شده است  شما متوجه خواهید شد که هر پلتفرم تا چه حد باید از DX12 توقع داشته باشد ،ضمنا عناصر کلیدی این تابع جدید را قدم به قدم بررسی میکنیم.

 

 

fp2d3rpgqrg6va3qhsyk.jpg

 

 

DX12برروی XONE

 

رندرهوشمند تر گرافیک

 

در کنسول ایکس وان ، DX12 قادر خواهد بود تغییرات خوبی را هم  در بازی ها و هم در کل سیستم (چه بخش نرم افزاری چه بخش سخت افزاری ) ایجادکند.کنسول ردموندی اکنون برپایه DX11 نسخه ای خاص که برای این کنسول بهبود یافته کار می کند.استفاده از API قدیمی تر DX بر روی کنسول جدید باعث شده که پتانسیل نهایی این کنسول در دسترس نباشد  و توسعه دهندگان مجبورهستند تا فعلا با API کم بازده تر کار کنند.

به طور خلاصه ،استفاده از DX11 در کنسول باعث شده است که سیستم از Asynchronous shaders یا شیدرهای غیرهمزمان  نتواند استفاده کند.این شیدرها اجازه میدهند تا  بارگذاری گرافیکی روی عملیات های مختلف پردازشی به شکل همزمان انجام گیرد یعنی محاسبات گرافیکی به طور همزمان صورت میگیرد تا اینکه مثل الگوهای کنونی ، بارهای پردازش های در صف منتظر پردازش قبلی باشند تا کامل شود و بعد نوبت آنها برسد. در تئوری DX12 میتواند سرعت رندر افکت های post-processingv را افزایش دهد .شیدرهای سینک شده چیزی هستند که کنسول PS4 همین الان  در بازی هایی مثل Infamous:second son از آنها بهره میبرد ،همین افکت های آتش و افکت های خاص بازی  که در PS4 رندر میشوند از Async shader ها استفاده میکنند. افکت های مشابه نیز با کمک به کارگیری متدهای اینچنینی پا به  کنسول XONE خواهند گذاشت .در کل به نظر میرسد که DX12 یعنی توانایی های رندرینگ بیشترکه راه را به شکلی بالقوه برای افزایش و بهبود کیفیت  افکت های گرافیکی هموار میکنند.

 

آزاد کردن  پتانسیل نهایی و درونی eSRAM

 

بزرگ ترین ارتقاء و آپدیتی که با DX12 عرضه خواهد شد در تغییراساسی ساختار چگونگی استفاده از آن 32 مگابایت حافظه مافوق سریع eSRAM کنسول ایکس وان خواهد بود.خیلی از توسعه دهندهگان معتقدند که روشی که اکنون کنسول مایکروسافت از این حافظه استفاده میکند،بسیار پیچیده و در برنامه نویسی طاقت فرسا است.با DX12 مایکروسافت یک ابزار جدید را برای بهینه سازی میزان ونوع مصرف eSRAM در اختیار توسعه دهنده گان قرار خواهد داد.

 

 

jszpkxon1zc3nc5siayl.png

 

 

دراسناد SDK شرکت برای DX12 که در ماه ژانویه به بیرون لیک شد،اشاره شده که "بهینه سازی برای کاهش اشغال پهنای باند حافظه (مربوط به eSRAM) کلید اصلی استراتژی تقابل XONE و DX12 خواهد بود."این گفته میتواند به شکلی برجسته کارایی سیستم را افزایش دهد،ومی تواند باعث یک جهش  کوچک اما محسوس در کارایی  بازی های آینده این کنسول شود.این موضوع پیشنهاد میدهد ولی چیزی را تضمین نمیکند که  بازیهای بیشتری در کنسول Xone قادر خواهند بود در رزولوشن و نرخ فریم PS4 اجرا شوند.

 

یک داشبورد سریع تر و احتمالات 4K

 

"The Xbox One Dashboard can take full advantage of DX12 platform features."

 

میزان بوستی که DX12 به کنسول Xone میدهد فقط منحصر به افزایش کارایی  در بازی ها نیست."فیل اسپنسر" رئیس بخش XBOX به افزایش کارایی و سرعت عملکرد و پاسخ گویی حتی داشبورد ایکس  وان هم اشاراتی کرده است.او در گفتگویی در توئیتر با یک طرفدار که پرسیده بود "آیا بخش نرم افزاری ایکس وان هم از مزایای DX12 سود خواهد جست ؟پاسخ داده بود :بله ،داشبورد ایکس وان به طورکامل از مزایای DX جدید بهره میبرد. او اضافه کرده بود که UI روانتر  در اولویت های ما در هنگام توسعه است . او حتی در جایی دیگر ازصحبت هایش اشاره کرده بود که دوست دارد محتوی ها را در 4K مشاهده کند .اینکه این چقدر ممکن است را بعدا بررسی میکنیم.

 

لطفا اشتیاق خود را کنترل کنید:

 

تا کنون که تیم های توسعه درباره اینکه کارایی ایکس وان تا چه حد افزایش خواهد داشت باهم بحث و جدل داشته اند. طراح ارشد از CD Projekt یعنی دیمن مونییر ،که اخیرا شاهکار ویچر 3 را عرضه کرده اند ،اعلام کرده که دایرکت ایکس 12 نمیتواند مشکل رزولوشن  XONE را در بعضی از بازیها حل کند.

 

"تغییر رزولوشن احتیاج به تغییری بزرگ تر از عرضه DX12 برای کنسول مایکروسافت دارد"

 

ازطرفی "برد واردل"طراح ارشد بازی در حال توسعه Ashes of the Singularity در طرق مقابل ایستاده است و معتقد است ارتقاءAPI مشکل رزولوشن بد 900P را حل خواهد کرد.

تاثیر نهایی DX12 تا زمانی که توسعه دهنده گان شروع به بهینه سازی و کاربرد کامل این API نکنند مشخص نخواهد بود.از طرفی بحث های ضد و نقیض توسعه دهندگان که خود با معماری این کنسول دست و پنجه نرم کرده اند ،نیز بر این موضع قطعیت میاندازد که نمیتوانیم نظر قطعی درباره تاثیر این API بر  رقابت های کنسولی ،داشته باشیم.فقط میتوانیم با قاطعیت بگوییم که در عملکرد کنسول  XONE در مدت زمان طولانی باعث بهبودهایی خواهد شد و اینکه بخواهیم رویا پردازی کنیم موثر نخواهد بود.

 


h7qzchswa2f6l156g0pd.jpg

 

 

DirectX 12 on PC

 

اما قدرت نهایی DX12 در خواستگاه اجدادش یعنی PC فاش خواهد شد ...درافزایش کارایی با DX12 در PC جای هیچ شک و تردیدی نیست ....همانگونه که جهش از هر DX به نسخه بعد با تکامل نسل و تغییرات عمده گرافیکی همراه بود،DX12 از زمان عرضه DX9 که پدرخوانندهAPI های مدرن گرافیک  بشمار می آید بیشترین تغییر و جهش را ثبت خواهد کرد.

 

رهاسازی قدرت بیشتر پردازش گرافیکی با multiadapter ها:

 

بزرگترین جهش DX12 برروی PC همین GPUمولتی آداپتور خواهد بود .از آنجایی که مایکروسافت از زمان آغاز توسعه API  آنرا به شکل یک API  درشاخه Low Level طراحی کرده است،این API اجازه دسترسی خیلی عمیق تری به قلب سخت افزار را دارد که با آن اجازه میدهد بخش هایی از توانایی های پردازشگر های گرافیکی که تاکنون خاموش و ساکت باقی مانده بوده اند را به کار بگیرد.این فرایند قادر است توانایی پردازشی GPU مجمتع را (GPU درون CPU ) را با یک کارت اکسترنال ترکیب کند.در بلاگ توسعه دهنده گان دایرکت ایکس مایکروسافت توضیح میدهد که فقط  با به کارگیری GPU مجتمع درون CPU با کارت گرافیک های رایج میتوان تا 10 درصد افزایش کارایی داشت.مایکروسافت بیان میکند که این ترکیب شاید کمی تاخیر در زمان رندر هر فریم که به طور معمول 16.3 تا 17.2میلی ثانیه است ایجاد کند ولی افزایش قدرت کلی که ایجاد خواهد شد همه بخش ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

"این یعنی اگر شما یک GPU مجمتع  مثل iGPU اینتل در پردازنده اصلی خود دارید با به کارگیریDX12 و به محض کاربردی کردن این روش توسط توسعه دهنده ،یک بوست  ملموس را در کارایی خود شاهد خواهید بود."

 

این یعنی به جای اینکه تمام توان پردازشی روی یک کارت مجمتمع شود ،افزایش کارایی که بدست خواهد آمد درتمام بخش های منابع سخت افزاری قابل دسترس خواهد بود.روش هایی که این از قدرت ایجاد شده استفاده خواهد کرد کاملا بسته به نوع نرم افزاری دارد که توسعه دهنده گان ایجاد خواهند نمود؛یعنی میتوان براحتی الگوی پردازشی را از بازی به بازی دیگر یا برنامه ای به برنامه دیگر تغییر داد –برای مثال یک کارت قوی گرافیکی میتواند تمام بار پردازشی را به عنوان Master GPU به عهده بگیرد و بعد بقیه واحد های  گرافیکی موجود در سیستم مثل GPU مجمتع ،  افکت های پست پراسسینگ را پردازش کنند.همچنین Multiadapter قادراست که VRAM را بین واحد های مختلف گرافیکی جمع یا تقسیم کند.بنابراین  میزان VRAM بالاتر اکنون میتواند تکسچر هایی خیلی بزرگ تر را مدیریت کند  که به معنای رندرینگ کارآمد و موثرتر در رزولوشن های بزرگ تر مثل 4K خواهد بود.

 

 

jg8abre0952qecpzic6.jpg

 

"ویندوز 10 انتظار میرود که لانچ آغازین DX12 در اواخر سال 2015 باشد .

 

سازگاری با کارتهای پشتیبانگر DX11

 

مایکروسافت عرضه DX12 را همزمان با عرضه ویندوز 10 قرار داده تا نهایت بهره را برای سازگاری با این سیستم عامل ببرد.کلی شاخصه جدید که اجرای بازی ها را برای همیشه عوض خواهد کرد نیز به همراه این سیستم عامل عرضه خواهد شد.اما بهترین خبر؟؟DX12 API کاملا با کارتهای شیپ شده DX11  سازگار خواهد بود که نیاز 100% به ارتقاء را عملا حذف خواهد کرد و شما میتوانید از DX12 روی سیستم های کنونی لذت ببرید.البته برای بهترین بهره باید حتما کارت خود را عوض کنید مخصوصا اگر کارت شما دوسال بیشتر از عمرش گذشته باشد.

 

تست و بررسی API DX12

 

ما DX12 را در تست API Overhead از 3DMARK بررسی کردیم که نشان میدهد به چه میزان و با چه سرعتی CPU/GPU شما با ارسال Draw calls و بعد رندر آن فرمان ترسیم بر روی صفحه ،با یک دیگر ارتباط برقرار میکنند.هرچه API کند تر باشد ،تصویر کمتری را برروی صفحه خواهیم دید.بنچمارک سه  API را بررسی خواهد کرد.کارایی DX11 در حالت Singl threaded ،DX 11 بعد در حالت  multithreaded و کارایی DX12 در حالت multithreaded،مورد بررسی قرار میگیرند.هرچه فرمان ترسیم در هر ثانیه بیشتر باشد  کارایی بیشتری را از همان سخت افزار ثابت بیرون خواهد کشید.

 

یک نکته را باید حتما به آن اشاره کنیم و آن اینکه این تست GPU یا CPU نیست  و نشان دهنده و یا اندازه گیرنده قدرت اجزا شرکت کننده در تست نیست ،بلکه قدرت درایور و API پشت صحنه را نشان میدهد،CPU مورد آزمایش cpu محبوب اینتل i5 2500K است که با کارت گرافیکی جدید انویدیا GTX 970 ترکیب شده و تمام API ها با این قطعات تست شده اند.

 

379eninw7j4zejyp6s6.png

 

 

نتایج خیره کننده هستند،با DX11 و حالت single threaded میزان  پیام های ارسالی 1.4 میلیون در ثانیه بوده است  و در حالت چند رشته ای همینAPI  حدود 2.1 میلیون پیغام ترسیم بین CPU/GPU جابجا شده است که این میزان در DX12 به رقم خیره کننده 13.1 میلیون Draw calls رسیده است!!! این ارقام براستی تعجب برانگیزند،دقت کنید که این فقط یک تست کوچک از بهینه سازی های API جدید است و دقت کنید که این نشان دهنده میزان توان واقعی این API در بازیها نیست بلکه   به ما نشان میدهد که چگونه API جدید قدرت CPU های چند هسته ای را به شکلی بسیار بهینه تر به کار میگیرد و اجازه ارتباط فوق سریع را بین CPU/GPU میدهد.وقتی توسعه دهنده شروع به استفاده از DX12 کند ،شما خواهید دید که استفاده از CPU چند هسته ای یک  قطعه مورد نیاز استاندارد در بازی های جدید خواهد بودزیرا عملکرد این API در پردازنده های چند هسته ای قوی تر بشدت تقویت خواهد شد.

 

 

حقیقت یا افسانه؟ تچ دموی اسکوار انیکس از DX12

 

همین چند وقت پیش بود که یک دموی تکنیکی خیلی زیبا  توسط اسکوار انیکس ناشر بزرگ ژاپنی و خالق سری فانتزی نهایی به نمیاش درآمد،کلا این شرکت از علاقه مندان به گرافیک های بالا در دموی های CG به شمار میرفت و دو اثر معروفشان "ارواح درون و نجات کودکان"از نمونه کارهای این شرکت هستند.حالا به کمک DX12 ای شرکت دیگر به دموی CGI نیازی ندارد زیرا همه چیز Real Time خواهد بود!

مایکروسافت به سیم آخر زده و دریک دموی فوق تکنیکی حیرت انگیز با نام "WITCH - Chapter 0 [cry]" توانایی های DX12 را در همکاری با اسکوار که این دمو را تولید کرده بود به نمایش گذاشت،دمو  برروی چهار عدد تایتان X در حالت SLI اجرا میشد .در ترکیب با قدرت محض  DX12  در این دمو،بیش از 63 میلیون پالیگان  در ثانیه رندر میشد !!! همچنین رزولوشن خروجی و بافت ها در 8K *8K بودند!

این دمو براحتی آینده را نشان میداد ؛توانایی ها و پتانسیل خیره کننده DX12  در بکار گیری قدرت همیشه در حال افزایش  External GPU ها.

 

0ypwyfk8p5vnwlvmkd2t.jpg

 

 

تچ دموی خیره کننده گریه جادوگر به صورت ریل تایم برروی Pc- یکی از زیباترین دمو های تکنیکی به نمایش درامده تاکنون با مهار کردن قدرت DX12

 

البته توسعه و بهینه سازی نهایی کمی زمانبر خواهد بود ولی قطعا ارزشش را خواهد داشت  و اینقدر مزایای این API زیاد هستند که قابل چشم پوشی نیست.این دمو یک نمایش تکنیکی خیره کننده از توان پردزاشی PC بود که جهت و جریان آینده بازیهای رایانه ای را همانطور که انویدیا بارها به آن اشاره کرده به سمت PC سوق خواهد داد و واقعا هم گرافیک خیره کننده ای بود که هرگز در هیچ بازیی ندیده بودیم!

 

 

DirectX 12 on low-end systems

DX12 و سیستمهای ضعیف تر

 

خوب تا کنون بحث روی  HIGH-END ها بود ولی سیستم های عمومی تر چه ؟آیا آنها هم از این API بهره میبرند؟

 

DX12 و مزایایش روی PC فقط محدود به سیستم های گیمینگ نیستند،نوت بوک ها و دستگاهای قابل حمل و تبلت ها و سیستم های عمومی تر را نیز به شکلی گسترده مورد الطاف خود قرار خواهند داد، هرچند جذابیت ذاتی شان در همان سیستم های گیمینگ نهفته است!اینتل یک نمایش را روی surface PRO 3 به نمایش گذاشته است که از Core i5 با گرافیک اینتل 4400 iGPU بهره میبرد.بنچمارک به دو حالت تقسیم شده است یکی از آنها اجرا در نرخ فریم ثابت  19FPS می باشد که میتواند در حین اجرا بین DX11/12 سوییچ کند.

 

 

wfvtmtmx4s8rimop52.jpg

 

در این دموی خاص،ما شاهد این بودیم که با تغییر به DX12 مصرف CPU تا حدود 50 درصد ! طبق گفته مایکروسافت کاهش داشته است!با آزاد شدن نرخ فریم در بخش دوم دمو، فریم از 19 FPS در دایرکت ایکس 11  به 33 فریم  در DX12 رسیده است که  برای سخت افزاری در این سطح با چنین تستی عالی خواهد بود .این نشان میدهد که حتی سیستم ضعیف نیز از میزان مصرف کمتر و توان بیشتر پردازشی این API نسل جدید بی بهره نمانده است .

 

" از این تست ها برمی آید که DX12 روی PC  کارایی را از سیستم گیمینگ گرفته تا سیستم عمومی  افزایش خواهد داد."

 

 

 

DX12و4K

 

این موضع کاملا روشن شده است که DX12 تاثیربرجسته ای را دز طولانی مدت بر روی توانایی های PC خواهد داشت – اما محتوی ویدوئی 4K چطور؟Ian Bell سرپرست تیم توسعه دهنده بازی Project Cars اخیرا گفته است که "با بکارگیری DX12  افزایش کارایی حدود 30 تا 40 درصد خواهد بود"چون هنوز API عرضه عمومی نشده است نمی توان با قاطعیت برای کنسول نظر داد زیرا نیازمند بهینه سازی های زیاد و عرضه آپدیت های گوناگون است ،اما در PC همین اکنون هم ما با  بنچمارک های نه چندان کامل و درایور های نه چندان بهینه شاهد افزایش کارایی هستیم .هر سیستمی که قادر باشد ویندوز 10 را پشتیبانی کند قطعا از مزایای DX12 سود خواهد جست . مایکروسافت قطعا گام مهم و رو به جلوی را برداشته است .سال های زیادی را به توسعه این API   قدرتمند اختصاص داده است  تا به همه نشان دهد که سلطان API های گرافیکی دایرکت ایکس اسطوره ای است.

 

pt5taono9tmug2vebph.png

 

DX12در تعطیلات 2015 روی Xbox one و PC عرضه خواهد شد.

 

پایان بخش اول

رضا قاسمی

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

زنده باد DX12

ممنون از مقاله کاملتون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود... یک دنیا ممنون آقا رضا خیلی منتظر همچین پستی بودl که به این کاملی توضیح داده شده باشه... در کل Direct X 12 نیاز به تعویض کارت رو فکر کنم کمتر بکنه با اون افزایش زیاد قدرت... هرچند که ممکنه بازی ساز ها از تمام قدرت direct x 12 برای نهایت گرافیک بازی ها استفاده بکنن و مجبور به آپدیت کارت بشیم...

ویرایش شده توسط shayan.vampire
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خدا بیامرزه پدر AMD رو که با منتل یه تکونی به اینا داد و الا کسی سراغ Low Level API نمیرفت.ولی حیف خود منتل به باد رفت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عالي ، كامل، سريح و روان . يه دنيا ممنون رضا جان @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اولین بازی که قرار با dx12 اجرا بشه هنوز معرفی نشده ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اولین بازی که قرار با dx12 اجرا بشه هنوز معرفی نشده ؟

فکر کنم Fable Legends.البته واسه Project cars که با اپدیت میدن اون زودتر اماده میشه شایعه هست واسه witcher 3 هم میدن با اپدیت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با عرضه نسخه نهایی ویندوز 10 سریع پچ ها میان  بیرون و درایور ها هم که عرضه بشن میشه راحت استفاده کرد ولی باید تا زمان عرضه نسخه نهایی ویندوز صبر کرد چون هنوز نسخه های مخصوص بتا تستر ها خیلی مشکلات دارند و توی کارهای اساسی ویندزو ویندوز موندن چه برسه به بخش مهمی چون اجرای بازی و سازگاری و  آپدیت و درایور و ...... همه چیز با عرضه  نسخه نهایی ویندوز شروع خواهد شد ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با تشکر از دوستان

بخش دوم البته هنوز کار داره و اون پست رو که زدم بخش دوم گذاشتم برای اینکه درست زیر تاپیک اصلی دربیاد-به امید خدا  فردا نهایتش پس فردا بحث اصلی اجرای DX!2 رو موتروهای انریل 4 رو  بررسی میکنیم ببنیم این دارو دسته  بیل گیتس بازنشسته! چه کرده اند!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

رضا جان ممنون از مطالب خوبت.

فقط یه سوال برام پیش اومد dx12 برای PS4 قابل اجرا نخواهد بود؟؟

اگه این طور باشه فروش X one خیلی زیاد میشه بعد ارزه DX 12.

بی صبرانه منتظر win 10 هستم 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

رضا جان ممنون از مطالب خوبت.

فقط یه سوال برام پیش اومد dx12 برای PS4 قابل اجرا نخواهد بود؟؟

اگه این طور باشه فروش X one خیلی زیاد میشه بعد ارزه DX 12.

بی صبرانه منتظر win 10 هستم 

PS4 به احتمال زیاد از ولکان استفاده خواهد کرد !!!

 

 

-----

 

رضا جان مقاله خوبی بود خسته نباشی

ویرایش شده توسط SaeedSYS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

رضا جان ممنون از مطالب خوبت.

فقط یه سوال برام پیش اومد dx12 برای PS4 قابل اجرا نخواهد بود؟؟

اگه این طور باشه فروش X one خیلی زیاد میشه بعد ارزه DX 12.

بی صبرانه منتظر win 10 هستم 

PS4 سونی و DX!!  آب و آتش !نه دوست من سونی از برنامه های خاص خودش استفاده خواهد کرد و DX  فقط د رانحصار Micro است که برای ویندوز و ایکس باکس و هرچیزی که برای این پلتفرم ها توسعه داده بشه میتونه استفاده بشه

 

نه فروش چی زیاد بشه- Dx12 تاثیر اصلی رو در PC داره خیلی روی کنسولی کارخاصی نمیکنه-کمی شاید سریع تر کنه کنسول رو ولی بالاخره سخت افزار محدوده و جهش خیلی بزرگی نخواهد بود.

 

ممنون از تو دوست خوبم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام 

با تشکر از جناب قاسمی عزیز بابت بیان شیرین و خوندنیشون / مثل همیشه بی نظیر و ساده و پرمحتوا و عمیق 

منتظر بخش دومم هستین ... 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از جناب رضا یعنی هم حافضه کارت های گرافیک چندگانه با هم جمع میشه و هم از گرافیک اینترنال داخل پردازنده در کنار کارت های گرافیک اکسترنال برای پردازش گیم و... استفاده میشه!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با تشکر از جناب رضا یعنی هم حافضه کارت های گرافیک چندگانه با هم جمع میشه و هم از گرافیک اینترنال داخل پردازنده در کنار کارت های گرافیک اکسترنال برای پردازش گیم و... استفاده میشه!!

بله - شما در dx12 شما یعنی منظورم توسعه دهنده  بازی و  تیم های درایور سازی حالا AMD یا انویدیا فرقی نداره میتونن حتی در کنترل پانل هاشون بخشی رو برای تنظیم میزان حافظه هم در نظر بگیرن و بله  حافظه های VRAM با هم جمع میشوند یعنی در SLI یا کراس فایر شما مثلا دوتا کارت   4 گیگی داری در dx11 هرکارت برای خودش اون 4 گیگ رو مدیریت میکنه در dx12 این vram  برابر با 8 گیگ خواهد بود و توسط هر دو gpu مدیریت میشه - بله گرافیک مجمتمع مثل IGPU اینتل یا هر گرافیک Integrated که Dx11 رو پشتیبانی کنه  میتونه با کارتهای اکسترنال  ترکیب بشه و کمکشون کنه-

 

البته این بخش یعنی همین مولتی اداپتور DX12  خیلی بخش سختی خواهد بود و بهینه سازی  درایور براش کابوسه - کلا کارت گرافیک اصلی  روی Pcie میتونه مستر باشه و پردازش اصلی رو مدیریت کنه و gpu مجمتع  میتونه slave باشه و عمل پردازش انتی الیازینگ یا بلار یا دپ تو فیلد یا هر افکت پست پراسسینگ دیگه که سنگینه  و بار پردازشی ایجاد میکنه روی GPU رو  اون انجام بده و کار تقسیم میشه و کارایی تا حد چشم گیری بالا میره-

در بخش دوم این  مولتی اداپتور رو کامل کالبد شکافی خواهمیم کرد بهتر متوجه خواهید شد  کلا بحث ها کمی پیچیده هستند سعی میکنم ساده بیان بشه-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون رضا جان بابت بابت نقد و بررسی عالی و خوبت @};-

فقط چند تا سوال داشتم.

اینکه میگن سطح دست رسی به dx12 برای کارت هایی مثل سری 700 یا 600 محدود هستا یعنی چی؟بلاخره تاثیر داره یانه؟

و سوال دیگه هم اینه که dx12 هیچ افکت تصویری نداره و فقط با عث افزایش فریم میشه؟چیزی مثل تسولیشن نداره؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی

دستتون درد نکنه :clapping:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون رضا جان بابت بابت نقد و بررسی عالی و خوبت @};-

فقط چند تا سوال داشتم.

اینکه میگن سطح دست رسی به dx12 برای کارت هایی مثل سری 700 یا 600 محدود هستا یعنی چی؟بلاخره تاثیر داره یانه؟

و سوال دیگه هم اینه که dx12 هیچ افکت تصویری نداره و فقط با عث افزایش فریم میشه؟چیزی مثل تسولیشن نداره؟

چرا افکت های خاص خودش رو داره ولی همانطور که میبنید ما با Dx11 f به قله گرافیک رسیدیم منتها باید برای اجرای بهتر این گرافیک های زیبا کمی هم روی کارایی  و اجرا هم مکار کرد و درواقع بهینه کرد- dx12 در واقع یک نسخه 100 درصد بهینه شده dx11 است- خوب انویدیا میگه پشتیبانی میشه ولی من میگن اگر دو سال از کارت گذشته بعید میدونم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

چرا افکت های خاص خودش رو داره ولی همانطور که میبنید ما با Dx11 f به قله گرافیک رسیدیم منتها باید برای اجرای بهتر این گرافیک های زیبا کمی هم روی کارایی  و اجرا هم مکار کرد و درواقع بهینه کرد- dx12 در واقع یک نسخه 100 درصد بهینه شده dx11 است- خوب انویدیا میگه پشتیبانی میشه ولی من میگن اگر دو سال از کارت گذشته بعید میدونم

نظر من هم همینه چون درسته اکثر کد ها بهینه شدن اما بعضی ها باید سخت افزار هم یک تغیراتی بکنه تا توانایی و عملکرد بهتر رو نشون بده ، در نتیجه کارت های قدیمی تر که با dx11 هماهنگ هستند در هر دو شرکت درصد کمتری از توانایی dx12 رو قدر به اعمال خواهند بود ...!

حالا اینکه چه کارتهایی درایور ساپورتیه dx 12 رو خواهند داشت همونایی هست که شرکت ها نام بردند بقیه باید با همون 11 سر کنند...  ^_^

........

با تشکر از مقاله خوبتون رضا جان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تا نسخه نهایی ویندوز 10 نیاد تا بازیهای DIRECTX 12 نیان اینها همش حرف و تعریف است و بس

نظر شخصی من مایکروسافت و سازنده های سخت افزار از مین برد بگیر تا به گرافیک و سایر قطعه ها 

این DIRECTX میشه براشون بازار جدید کسب درامد 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 سلام - با تشکر ازمقاله کاملتون  @};-  @};-  @};- 

 

یه سوال داشتم کارت گرافیک Geforce GTX 780Ti از DX12 به صورت کامل پشتیبانی می کنه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...