رفتن به مطلب

AMD جدیدترین کارت 32 گیگابایتی از سری FirePro را با اسم S9170 معرفی کرد


Recommended Posts

a07tgvu2aocq7yumik1l.jpg

 

 

 

شرکت AMD اولین کارت گرافیک سرور جهان با 32 گیگابایت حافظه و همراه با پشتیبانی از OpenCL 2.0 را معرفی کرد. این کارت برای DGEMM یا heavy double-precision workloads (کارهای دقیق و سنگین) طراحی شده، و همچنین این کارت آخرین کارت از سری FirePro ای ام دی می باشد.

 

این کارت بیشتر از 5.24 میلیون Tera floating points را در حالت تک محاسبه و بیشتر از 2.62 میلیون Tera floating points در حالت دو محاسبه را شامل می شود. مقدار TFLOPS این کارت نسبت به رقیب خود یعنی کارت انویدیا Tesla K40 در هر دو حالت محاسبه بیشتر است اما مقدار TFLOPS کارت مذکور در برار کارت دو هسته ای انویدیا Tesla K80 کمتر است که طبیعی است، کارت دو هسته ای K80 برابر دو عدد K40 است.

 

کارت جدید FirePro از رابط 512 بیتی و پهنای باند مموری 320 گیگابایت بر ثانیه بهره می برد. AMD گفته که 32 گیگابایت مموری در این کارت باعث افزایش سرعت در بارگزاری داده های سنگین شده است.  AMD قصد دارد کارت جدید FirePro خود را برای مصرف کنندگانی نظیر صنایع نفت و گاز، علم، سرور دولت ها و سرور های نتوُرک به فروش برساند. هچنین کمپانی مذکور اعلام کرد که محاسبات علمی، آنالیز داده ها و پردازش زمین لرزه می تواند دلایل خوبی برای استفاده از 32 گیگابایت مموری باشند.

 

کارت FirePro S9170 از آخرین نسخه ابزارهای OpenCL، OpenMP و OpenACC هم پشتیبانی می کند. این کارت در سه ماه سوم وارد بازار می شود.

AMD هنوز اطلاعات دقیقی از تاریخ عرضه و قیمت این کارت عرضه نکرده، این درحالی است که بعضی از شرکت ها درحال استفاده از کارت FirePro S9170 هستند.

 

 

 

منبع: tomshardware

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط Zotac_ MHz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...