رفتن به مطلب

معرفی درایو حالت جامد مخصوص Data Center توسط Samsung


Recommended Posts

nc4jfo07mrgz8iohfxm.jpg

 

 

 

در مراسم CES 2015 ، شرکت Samsung از دو درایو حالت جامد مخصوص Data Center ها، به نام PM863 و SM863 معرفی به عمل آورد. اما به تازگی این شرکت اعلام کرده هارد های معرفی شده در ماه آگوست وارد بازار جهانی می شوند.

 

این دو هارد دارای اتصال SATA 6 Gb/s و کنترلر Mercury هستند. متاسفانه اطلاعاتی درباره ی عملکرد کنترلر بدست نیامده. در ادامه به بررسی ویژگی های اصلی دو هارد حالت جامد می پردازیم.

 

 

rx26byejahu2yb5fmk5l.jpg

 

 

مدل PM863 جانشین هارد حالت جامد 845DC EVO خواهد بود و دارای کارایی و پایداری بیشتری نسبت به مدل قبلی خود خواهد داشت. البته هارد 845DC هارد بسیار خوبی است و از تراشه NAND TLC استفاده می کند و ما می خواهیم بدانیم Samsung چگونه با تراشه V-NAND سرعت هارد را نسبت به نسل قبل خود بیشتر کند. اما با توجه به اطلاعات منتشر شده، سرعت Random Write حدود 40 تا 50 درصد بیشتر شده و پایداری هارد از 0.35drive writes per day به 1.3 DWPD رسیده که واقعا پیشرفت قابل توجهی است.

 

یکی دیگر از مزیت های استفاده از تراشه جدید V-NAND ، پشتیبانی از ظرفیت های 1.92TB و 3.84TB توسط هارد است. بدین ترتیب برای ذخیره اطلاعات دیگر نیاز به خرید چندین هارد حالت جامد از بین می رود و همچنین میزان هزینه بابت هر گیگابایت کاهش می یابد. البته شرکت Samsung هنوز نتوانسته از نظر ظرفیت هارد حالت جامد رکورد زنی کند و هارد Optimus Max شرکت SanDisk هنوز رکورد دار است. اما این را هم درنظر بگیرید که اندازه هارد PM863 حدود 2.5 اینچ است و با یک برد PCB ساخته شده، این درحالی است که اندازه هارد SanDisk حدود 1.5 اینچ است و از چندین برد PCB ساخته شده که باعث برتری هارد Samsung در قیمت نهایی محصول می شود.

 

 

 

kouvig5f55du6skpcguh.jpg

 

 

درحالی که هارد PM863 جانشین هارد 845DC EVO است، قاعدتا هارد PM863 جانشین 845DC EVO PRO خواهد بود. درست است که هردو هارد از تراشه V-NAND بهره می برند، اما تراشه هارد PM863 از نوع 32 لایه ای است و با تراشه 24 لایه هارد 845DC EVO PRO برتری میدانی دارد. همچنین من (نویسنده) به اینکه Samsung از همان 86Gbit die که در هارد PRO 850 بود استفاده کند، چونکه مدل 2TB این هارد با 128Gbit die ظاهر شد. بدین ترتیب من درمورد مدل دقیق تراشه NAND استفاده شده در هارد PM863 مشکوکم، ولی شرکت Samsung را وادار به جواب دادن می کنم!

همچنین سرعت Random Write هارد حالت جامد PM863 نسبت به هارد 850 PRO کمتر است. مقدار پایداری این هارد در 5 سال برابر3.5 DWPD است.

 

 

منبع: anandtech

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...