رفتن به مطلب

مادربرد کوچک X99M-WS توسط شرکت Asus معرفی شد


Recommended Posts

a9se3urjhyk2z259muac.jpg

 

 

امروز شرکت پر آوازه Asus از مادربرد نسبتا جدید خود به اسم X99M-WS رونمایی کرد. چرا میگویم نسبتا جدید، چونکه این مادربرد برای اولین بار در مراسم Computex 2015 که در ماه قبل برپا بود، معرفی شد. به هر حال، امروز مشخصات رسمی این مادربرد منتشر شده است.

 

همانطور که از اسم مادربرد معلوم است، چیپست و سوکت آن X99 و LGA2011 ورژن 3 اینتل است که تمامی پردازنده های سری Haswell-E اینتل را پشتیبانی می کند. این مادربرد مخصوص کاربران Workstation است، در سایز micro-ATX تولید شده و یکی از محدود مادربرد هایی که در این سایز، از لحاط امکانات کامل است. مادربرد مذکور، تمامی پردازند های Core i7 سری Haswell-E و همچنین پردازنده های Xeon E5 ورژن 3 را پشتیبانی می کند. برق مورد نیاز این مادربرد از طریق یک کانکتور 24 پین ATX ، دو کانکتور 8 پین EPS و یک کانکتور 6 پین PCIe تامین می شود. مادربرد X99M-WS از  واحد کنترلر ولتاژ 8 فازی و 4 فازی برای کنترل برق ورودی پردازنده و حافظه استفاده می کند، همچنین این واحدها توسط دو هیتسینک با لوله انتقال حرارت خنک می شوند.

 

 

kdit8mtrdjsfzmweyt.jpg

 

 

مادربرد مذکور از چهار اسلات رم DDR4 DIMM بهره می برد و می تواند تا سقف 64 گیگابایت رم DDR4 چهار کاناله را پشتیبانی کند. اسلات های کارت توسعه نیز سه اسلات PCI-Express 3.0 x16 و یک اسلات PCI-Express 3.0 x1 تشکیل می دهند. درگاه های ذخیره سازی این مادربرد برابر هشت درگاه SATA 6 Gb/s و یک اسلات M.2 32 Gb/s است. درگاه های USB در کل دو درگاه USB 3.1 Type-A ، شش درگاه USB 3.0 و یک یا دو درگاه USB 2.0/1.1 می باشند. سایر راه های ارتباطی این مادربرد شامل دو درگاه Gigabit Ethernet (هردو نیز دارای کنترلر Intel I210 هستند) و بلوتوث نسخه 4.0 می باشد. جک صدای هشت کاناله CrystalSound 2 و یک کنترلر PIKE SAS نیز بقیه اجزای مادربرد را تشکیل می دهند.

 

هنوز قیمت و تاریخ عرضه مادربرد X99M-WS معلوم نشده.

 

 

ye6f89hm0nymhnjpm36k.jpgnk2zkcvqkh9jmwstpjnu.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط Zotac_ MHz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

کنترل 12 فازی ... دمش گرم ... البته برای سری impact هم همین کنترل 12 فازی رو البته روی یک برد مجزا که بالای پردازنده قرار داشت ، قرار داده بود ...ولی من آخر سر نفهمیدم چرا یه 6 پین کنار شکاف کارت گرافیک قرار میدن ...اون 6 پین برای تامین برق موردنیاز کارت گرافیکه یا مصرف دیگه ای داره ؟ :-?

ویرایش شده توسط MAHDI_VAMPIRE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از مترجم عزیز،مگه این مادربرد سری ورک استیسن نیست؟پس چرا وای فای و بلوتوث داره؟ البته می دونم بعضی کاربرا از این مین تو خونه استفاده میکنن ولی خب باز هم عجیبه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از مترجم عزیز،مگه این مادربرد سری ورک استیسن نیست؟پس چرا وای فای و بلوتوث داره؟ البته می دونم بعضی کاربرا از این مین تو خونه استفاده میکنن ولی خب باز هم عجیبه!

کجاش عجیبه اتفاقا خیلی هم خوبه که این ویژگی ها رو هم اضافه کرده چون تقریبا حیاتیه ...

فک کنم کلا سری 99 همشون وایفای و بلوتوث رو دارن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...