رفتن به مطلب

کارت گرافیک 10000 دلاری!!!!!!!!!!!!!!!!


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

اعجوبه XFX ! منتظر زمين لرزه باشيد!

یکی از کارهایی که XFX در انجام آن تبحر خاصی دارد، تبلیغ محصولات و آماده ساختن محیط برای ورود آنها به بازار است. مدتی قبل برخی از سایت‌های اینترنتی خبري از ساخت یک کارت‌گرافیک ویژه HD5970 توسط XFX داده بودند و عکسی از آن منتشر کرده بودند که در آن یک کارت‌گرافیک بزرگ مشابه HD5970 که فن آن در وسط قرار داشت در کنار یک اسلحه نشان داده مي‌شد. مدتی گذشت و ناگهان XFX اعلام کرد که یکی از کارت‌های گرافیک ساخت این شرکت که جزو پروژه سری XFX بوده توسط دو نفر به سرقت رفته است! فیلمی هم بر روی اینترنت پخش شد که توسط یک دوربین امنیتی ضبط شده بود و دو نفر را هنگام ورود به شرکت XFX نشان می‌داد.

شماره سریال این کارت‌گرافيک نیز اعلام شد و XFX از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده این کارت گرافیک، آن را به XFX اطلاع دهند. کمی بعد این کارت گرافیک روی سایت ebay و با قیمت بیش از 10 هزار دلار برای فروش قرار داده شد و پس از آن نیز چند فیلم دیگر روی Youtube قرار گرفت.

در نهایت مشخص شد که تمام این موارد جزو برنامه تبلیغاتی XFX برای معرفی کارت‌گرافیک جدیدش که نسخه‌ای ویژه از HD5970 است که تنها 1000 عدد از آنها تولید شده است. روی این کارت‌گرافیک دو پردازنده گرافیکی HD5870 به همراه 4 گیگابایت حافظه GDDR5 وجود دارد و شش خروجی تصویر mini DisplayPort نیز برایش در نظر گرفته شده است. توان مورد نیاز کارت‌گرافيک توسط دو اتصال 8 پین تأمین شده و اسلحه نمایش داده شده در عکس‌های منتشره از این کارت‌گرافیک، در واقع جعبه آن است!

فرکانس هر یک از پردازنده‌گرافیکی این کارت 850 مگاهرتز و فرکانس حافظه‌های آن نیز 8/4 گیگاهرتز است (این مقادیر در مدل استاندارد HD5970 به ترتیب 725 و 4000 مگاهرتز است). خنک‌کننده کارت‌گرافيک نیز نسبت به مدل استاندارد تغییر کرده و شامل یک فن هیدرولیکی با حداکثر سرعت 3900 دور در دقیقه با حداکثر نویز 65 دسی‌بل است. روی هریک از پردازنده‌های گرافیکی یک خنک‌کننده به همراه سه لوله انتقال حرارت با ضخامت شش میلیمتر قرار دارد که گرما را از پایه‌های تمام مسی به میان صفحات آلومینیومی منتقل می‌نماید. هوا از وسط و توسط فن به میان دو خنک‌کننده دمیده شده و از دو طرف کارت‌گرافیک خارج می‌شود. در مدار رگولاتور این کارت‌گرافيک از DrMOS استفاده شده که کارایی آن 25 درصد بیشتر از مدل‌های معمولی بوده و امکان کار در دمای حداکثر 150 درجه سانتیگراد را نیز دارد.

به همراه این کارت‌گرافیک یک تبدیل mini DisplayPort به HDMI، دو تبدیل mini DisplayPort به DVI و سه تبدیل mini DisplayPort به DisplayPort ارائه می‌شود تا بتوان به سادگی این کارت‌گرافيک را به مانیتور‌های مختلف وصل کرده و از قابلیت Eyefinity نیز بهره برد. این محصول در اواسط ماه آگوست به بازار ارائه می‌شود و 50 عدد از 1000 کارت گرافیک تولید شده به خاورمیانه فرستاده که تعدادي از آن توسط شرکت سازگار ارائه خواهد شد.

منبع : سازگار ارقام

post-3774-030059600 1281972644_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...