رفتن به مطلب

کارت هایی که از DX12 پشتیبانی میکنند


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام.این تاپیکو زدم تا خیال همه راحت بشه از پشتیبانی کارت گرافیکشون از DX12.

 

شرکت Nvidia: 

 

http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3711/~/which-nvidia-gpus-will-support-dx12%3F

 

شرکت AMD:

 

http://www.guru3d.com/news-story/amd-released-list-of-compatible-directx-12-cards.html

 

شرکت INTEL:

 

تمام گرافیک های نسل 4 , 5 اینتل(HD 4000,2500,4600,........)

 

O.K شد؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 البته تو انویدیا درسته که زده سری 700 600 500 اما به جز سری 900 بقیه بطور کامل از دایرکس 12 پشتیبانی نمیکنن

ویرایش شده توسط Vikings
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

حالا برفرض  GT410m از Dx12 هم پشتیبانی بکنه ! واقعا چه کاری میشه باهاش انجام داد ! فکر می کنم برای تماشای فیلم فول اچ دی هم مشکل داشته باشه ! =))

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا برفرض  GT410m از Dx12 هم پشتیبانی بکنه ! واقعا چه کاری میشه باهاش انجام داد ! فکر می کنم برای تماشای فیلم فول اچ دی هم مشکل داشته باشه ! =))

=)) حیف که مثبت هام تمام شده =))

ویرایش شده توسط (WarCraft)
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

حالا برفرض  GT410m از Dx12 هم پشتیبانی بکنه ! واقعا چه کاری میشه باهاش انجام داد ! فکر می کنم برای تماشای فیلم فول اچ دی هم مشکل داشته باشه ! =))

درود

اوج بدبختی ما اینه که این 410m ساپورت می کنه حتی اون 430 دوستمون تو اون تاپیک ساپورت می کنه (خوش بحالش) اما 6870 ساپورت نمی کنه... منم لجباز عمرا کارتمو عوض کنم تا سال دیگه همینه که هست می خواد بکنه می خواد نکنه خودم درایورو بزور خوردش می دم !  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون عزیز  

خواهش @};- راستی این گل خودت بودا! :laughing:  :laughing:  :laughing:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

اوج بدبختی ما اینه که این 410m ساپورت می کنه حتی اون 430 دوستمون تو اون تاپیک ساپورت می کنه (خوش بحالش) اما 6870 ساپورت نمی کنه... منم لجباز عمرا کارتمو عوض کنم تا سال دیگه همینه که هست می خواد بکنه می خواد نکنه خودم درایورو بزور خوردش می دم !  :D

 

انویدیا اول برای فرمی برنامه ای نداشت ! بعد دید خیلی بد میشه اومد اونها رو هم وارد این رنج کرد ! نمدونم در چه سطح و ردیفی قرار می گیرند ولی میدونم انویدیایی که دست از ساپورت 770 و 780 برداشته (عملا با درایورهای جدید در بازی های روز بهبود عملکرد ندارند و یا اگر هم داشته باشند اصلا چشمگیر نیست) خیلی خودش رو برای کارتهایی مثل 580 یا 480 به زحمت نمیندازه !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا برفرض GT410m از Dx12 هم پشتیبانی بکنه ! واقعا چه کاری میشه باهاش انجام داد ! فکر می کنم برای تماشای فیلم فول اچ دی هم مشکل داشته باشه ! =))

ببخشید معین جان یه سوال داشتم

وقتی میگن کارت های زیر سری 700 دايرکت ایکس 12 رو کامل پشتیبانی نمی کنه یعنی چی?یعنی حداکثر کارایی خودش نداره?اصلا دايرکت ایکس چیه?بعد من فکر می کردم یه رابط بین سخت افزار ها ست !!بی زحمت یه توضيح بده

Sent from my HTC_One_max using Tapatalk

ویرایش شده توسط hamed171
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ببخشید معین جان یه سوال داشتم

وقتی میگن کارت های زیر سری 700 دايرکت ایکس 12 رو کامل پشتیبانی نمی کنه یعنی چی?یعنی حداکثر کارایی خودش نداره?اصلا دايرکت ایکس چیه?بعد من فکر می کردم یه رابط بین سخت افزار ها ست !!بی زحمت یه توضيح بده

Sent from my HTC_One_max using Tapatalk

 

دایرکت ایکس یه سری API (رابط کاربردی برنامه نوبسی) هست که به عنوان یه واسط؛ اداره کردن یه سری از وظایف به ویژه گرافیک به وسیله direct3d  در بازیها رو به عهده داره!

منتل هم کار همین دایرکت ایکس رو می کرد و یه API سطح پایین بود که دسترسی بهینه به سخت افزار سیستم رو به طور کامل داشت (رم، گرافیک، پردازنده) ولی یکم کار برنامه نویس ها سخت می کرد.

Dx12 هم درست مثل منتل عمل می کنه و قدرت استفاده از تمام منابع سیستم رو داره.

 

هر نسل از دایکرت ها به غیر از بهینه سازی با یک سری قابلیت و ویژگی وارد میشن که معمولا موجب افزایش کیفیت جلوه های بصری رو هم به دنبال داره. این ویژگی ها Feature Level هستند که به ظرفیت و پتانسل استفاده شده GPU ها در معماری های مختلف بستگی داره. پس  پشتیبانی از Direct3D 12 توسط یک سخت‌افزار به معنای پشتیبانی از تمام قابلیت‌های موجود در این API نیست و هر نسل از کارت‌های گرافیک قادرند تا میزان تعریف شده‌ای از قابلیت‌ها را منطبق بر توانایی سخت‌افزار محصول خود مورد استفاده قرار دهند.

 

مثلا یه ویژگی به نام  Conservative Rasterization موجب بالا بردن صحت و دقت ترسیم اشکال در صفحه‌ی نمایش است. پشتیبانی معماری Fermi از DX12  شاید شامل این مورد نباشه و این قابلیت فقط برای GPU های خانواده Maxwell قابل توسعه باشه!

یا مثلا یه ویژگی که در دایرکت های قبلی نبود و در Dx12 هست امکان جمع کردن و استفاده از مموری در چینش های چندتایی هست ! مثلا اگر شما 2 تا کارت 1 گیگ رو با هم sli یا Cf می کردید ماکزیمم مموری که بازیهای ساخته شده مبتنی بر DX11 داشتند همون مموری 1 گیگ بود! درسته که از قدرت پردازشی شتابدهنده گرافیکی دوم هم استفاده میشد ولی حافظه مورد استفاده فقط مربوط به یک کارت بود. در Dx12 این مسئله حل شده و توان جمع شدن مموری 2 کارت و بهره گیری از آنها در بازی ها فراهم می شود.

 

تا اونجا که میشد سعی کردم ساده بگم. امیدوارم کمک کرده باشه.

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دایرکت ایکس یه سری API (رابط کاربردی برنامه نوبسی) هست که به عنوان یه واسط؛ اداره کردن یه سری از وظایف به ویژه گرافیک به وسیله direct3d  در بازیها رو به عهده داره!

منتل هم کار همین دایرکت ایکس رو می کرد و یه API سطح پایین بود که دسترسی بهینه به سخت افزار سیستم رو به طور کامل داشت (رم، گرافیک، پردازنده) ولی یکم کار برنامه نویس ها سخت می کرد.

Dx12 هم درست مثل منتل عمل می کنه و قدرت استفاده از تمام منابع سیستم رو داره.

 

هر نسل از دایکرت ها به غیر از بهینه سازی با یک سری قابلیت و ویژگی وارد میشن که معمولا موجب افزایش کیفیت جلوه های بصری رو هم به دنبال داره. این ویژگی ها Feature Level هستند که به ظرفیت و پتانسل استفاده شده GPU ها در معماری های مختلف بستگی داره. پس  پشتیبانی از Direct3D 12 توسط یک سخت‌افزار به معنای پشتیبانی از تمام قابلیت‌های موجود در این API نیست و هر نسل از کارت‌های گرافیک قادرند تا میزان تعریف شده‌ای از قابلیت‌ها را منطبق بر توانایی سخت‌افزار محصول خود مورد استفاده قرار دهند.

 

مثلا یه ویژگی به نام  Conservative Rasterization موجب بالا بردن صحت و دقت ترسیم اشکال در صفحه‌ی نمایش است. پشتیبانی معماری Fermi از DX12  شاید شامل این مورد نباشه و این قابلیت فقط برای GPU های خانواده Maxwell قابل توسعه باشه!

یا مثلا یه ویژگی که در دایرکت های قبلی نبود و در Dx12 هست امکان جمع کردن و استفاده از مموری در چینش های چندتایی هست ! مثلا اگر شما 2 تا کارت 1 گیگ رو با هم sli یا Cf می کردید ماکزیمم مموری که بازیهای ساخته شده مبتنی بر DX11 داشتند همون مموری 1 گیگ بود! درسته که از قدرت پردازشی شتابدهنده گرافیکی دوم هم استفاده میشد ولی حافظه مورد استفاده فقط مربوط به یک کارت بود. در Dx12 این مسئله حل شده و توان جمع شدن مموری 2 کارت و بهره گیری از آنها در بازی ها فراهم می شود.

 

تا اونجا که میشد سعی کردم ساده بگم. امیدوارم کمک کرده باشه.

Merci Beaucoup

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشکر از استارتر خیلی دنبال این چنین تاپیکی گشتم

 

وهمچنین اقا معین بابت توضیحشون در مورد DX12

 

+ ندارم

ویرایش شده توسط DEnnIES
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشکر از استارتر خیلی دنبال این چنین تاپیکی گشتم

وظیفه بود دوست عزیز @};-  @};-  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دایرکت ایکس یه سری API (رابط کاربردی برنامه نوبسی) هست که به عنوان یه واسط؛ اداره کردن یه سری از وظایف به ویژه گرافیک به وسیله direct3d  در بازیها رو به عهده داره!

منتل هم کار همین دایرکت ایکس رو می کرد و یه API سطح پایین بود که دسترسی بهینه به سخت افزار سیستم رو به طور کامل داشت (رم، گرافیک، پردازنده) ولی یکم کار برنامه نویس ها سخت می کرد.

Dx12 هم درست مثل منتل عمل می کنه و قدرت استفاده از تمام منابع سیستم رو داره.

 

هر نسل از دایکرت ها به غیر از بهینه سازی با یک سری قابلیت و ویژگی وارد میشن که معمولا موجب افزایش کیفیت جلوه های بصری رو هم به دنبال داره. این ویژگی ها Feature Level هستند که به ظرفیت و پتانسل استفاده شده GPU ها در معماری های مختلف بستگی داره. پس  پشتیبانی از Direct3D 12 توسط یک سخت‌افزار به معنای پشتیبانی از تمام قابلیت‌های موجود در این API نیست و هر نسل از کارت‌های گرافیک قادرند تا میزان تعریف شده‌ای از قابلیت‌ها را منطبق بر توانایی سخت‌افزار محصول خود مورد استفاده قرار دهند.

 

مثلا یه ویژگی به نام  Conservative Rasterization موجب بالا بردن صحت و دقت ترسیم اشکال در صفحه‌ی نمایش است. پشتیبانی معماری Fermi از DX12  شاید شامل این مورد نباشه و این قابلیت فقط برای GPU های خانواده Maxwell قابل توسعه باشه!

یا مثلا یه ویژگی که در دایرکت های قبلی نبود و در Dx12 هست امکان جمع کردن و استفاده از مموری در چینش های چندتایی هست ! مثلا اگر شما 2 تا کارت 1 گیگ رو با هم sli یا Cf می کردید ماکزیمم مموری که بازیهای ساخته شده مبتنی بر DX11 داشتند همون مموری 1 گیگ بود! درسته که از قدرت پردازشی شتابدهنده گرافیکی دوم هم استفاده میشد ولی حافظه مورد استفاده فقط مربوط به یک کارت بود. در Dx12 این مسئله حل شده و توان جمع شدن مموری 2 کارت و بهره گیری از آنها در بازی ها فراهم می شود.

 

تا اونجا که میشد سعی کردم ساده بگم. امیدوارم کمک کرده باشه.

 

:clapping:  :clapping:

 

معین عزیز این پستت به اندازه یک تایپیک کامل، ارزش داره! جدی میگم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

معین عزیز این پستت به اندازه یک تایپیک کامل، ارزش داره! جدی میگم

 

آقا معین جور من تنبل رو هم میکشه  ^_^  از وقتی که بحث این DX12 شد من نه وقتش رو کردم و نه دل و دماغش رو داشتم برم مقاله ها و مطالب مربوط بهش رو بخونم اما معین جان زحمت کشیدن خلاصه و مفید چندتا از ویژگی های DX12 رو توضیح دادن که به شخصه نمیدونستم از قسمت جمع بندی کردن رم ها خیلی خوشم اومد مورد خیلی خوبی رو اضافه کردن @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مثلا اگر شما 2 تا کارت 1 گیگ رو با هم sli یا Cf می کردید ماکزیمم مموری که بازیهای ساخته شده مبتنی بر DX11 داشتند همون مموری 1 گیگ بود! درسته که از قدرت پردازشی شتابدهنده گرافیکی دوم هم استفاده میشد ولی حافظه مورد استفاده فقط مربوط به یک کارت بود. در Dx12 این مسئله حل شده و توان جمع شدن مموری 2 کارت و بهره گیری از آنها در بازی ها فراهم می شود.

متاسفانه این مورد دیگه درست نیست معین جان...

بنده هم چندین نمونه از ویدیوهایی که تو یوتیوب بود رو دیدم و حتی خودم هم جزو کسانی بودم که این قضیه رو باور کرده بودم، اما متاسفانه این جریان زمانی درست میشه که بازیها از Split Frame Rendering استفاده کنند، به زبان ساده هر گرافیک نیمی از فریمهارو رندر میکنه و میشه مموری هارو به قولی Stack کرد ولی در حال حاضر بازی وجود نداره که موتور گرافیکیش از این تکنولوژی استفاده کنه، و اینکه میگن پچ برای بازیهایی مثل ویچر یا بتمن یا حتی GTA V خواهد اومد، واقعا از پایه بی معنی هستش، چون شرکت سازنده بازی باید از پایه موتور بازی رو طراحی کنه که خودش به تنهایی فکر میکنم به دلیل تکنولوژی جدید DX12 کاری هستش که پر هزینه تر از طراحی موتور قبلی بازی هاشون خواهد بود، در واقع تا وقتی که بازی با فناوری کامل DX12 نیومده، هیچ Stack مموری وجود نخواهد داشت...

تو بعضی از ویدیوهایی که در یوتیوب وجود داره، خیلی ها اعلام کرده بودن که کارت اول یه مقداری بعنوان مثال 3.4 گیگ از مموریش در حین اجرای بازی در حال استفاده هستش و کارت دوم مقدار بسیار کمتر، بعنوان مثال 300 مگ که اعلام شده باگ SLI هستش و به زودی برطرف خواهد شد(البته خیلی معتبر نیست منبع):

post-10788-0-80469300-1439278346_thumb.jpg

امکان استفاده بیشتر از مقدار اصلی Vram کارت اول وجود نداره که اینجا یک نکته منفی در این قضیه خودش رو نشون میده، سرعت پایین و پهنای باند پایین مموری های کارتهای انویدیا هستش که بوسیله کابل SLI  میشن(میگم که AMD از قبل برنامه ریزی کرده بود برای DX12 کسی باورش نمیشه :cool:)، رابطی که سرعت بسیار پایینی داره در مقایسه با CFX...

خوب به زبان ساده تر در هنگام Stack کردن مموری ها این رابط نمیتونه اطلاعات لازم رو با سرعت لازم به کارت اول برسونه که باعث افت کارکرد بسیار زیادی میشه در هنگام SLI ...

کلا در حال حاضر SLI و CF از AFR (Alternate Frame Rendering) استفاده میکنن که به نوعی میشه گفت تعدادی از فریم هارو کارت اول و تعداد دیگری رو کارت دوم رندر خواهد کرد...(جالبه که این قضیه Stack Memory در بازیهایی که منتل رو ساپورت میکنن به راحتی ایجام میشه)

post-10788-0-99576600-1439228417_thumb.jpg

 

برسیم به بحث جالبتر در مورد Share شدن مموری(در واقع یه چیزی مثل Page File ویندوز) با Vram که تو خیلی جاها داره در موردش صحبت میشه، در بعضی جاها میزان Vram توسط برنامه هایی مثل MSI Afterburner خیلی بیشتر از اون چیزی که گرافیک کارت مموری داشته، نشون داده میشده:

post-10788-0-60120700-1439278366_thumb.jpg

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بابا دمتون گرم عجب تاپیکی شد خدایی @};-  @};-  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 

 

برسیم به بحث جالبتر در مورد Share شدن مموری(در واقع یه چیزی مثل Page File ویندوز) با Vram که تو خیلی جاها داره در موردش صحبت میشه، در بعضی جاها میزان Vram توسط برنامه هایی مثل MSI Afterburner خیلی بیشتر از اون چیزی که گرافیک کارت مموری داشته، نشون داده میشده:

attachicon.gifWindows 10 Use-Total graphics memory.JPG

سلام. اگه میشه درباره اینکه چرا گیم ها از رم share شده استفاده نمیکنن هم توضیح بدین. ممنون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام. اگه میشه درباره اینکه چرا گیم ها از رم share شده استفاده نمیکنن هم توضیح بدین. ممنون

بله عزیز...

اول بگم که منظور شما رو دقیقا نگرفتم، آیا منظور شما رم Share شده توسط ویندوز که از مموری های شما هستش یا مموری مربوط به کارتهای گرافیک در حالت SLI یا CF؟؟؟

در حالت اول باید گفت که CPU های فعلی دارای مموری برای انجام کار گرافیکی نیستن و ویندوز از طریق مموری های شما(رمهایی که جدا خرید میشن) این مقدار مموری مورد نیاز رو برای انجام محاسبات در اختیار CPU شما قرار میده، در حال حاضر APU ها و CPU های اینتل دارای گرافیک های داخلی هستن که قدرت پردازش محاسبات گرافیکی رو دارن و برای استفاده از اونها باید مقداری از مموری سیستم رو در اختیارشون قرار بدید تا به انجام این محاسبات بپردازن، در DX11 این مقدار رم Share شده بطور جداگانه در احتیار کسانی قرار میگرفت که دارای این APU و CPU ها بودن و در اجرای بازیها، شما فقط از Dedicated رم(مربوط به گرافیکهای انویدیا یا AMD) استفاده میکردید، ولی در DX12 این مقدار رم Share شده(تا اونجایی که از ظاهر امر پیداست) بطور کامل با مموری کارتهای انویدیا و AMD شما Share میشه و میتونه انجام محاسبات داشته باشه...

مثلا این اسکرین از بازی واچ داگز با گرافیک GTX 980 هستش که 4 گیگ مموری بیشتر نداره...

در مورد SLI و CF هم که پست قبلی فکر میکنم کامل هستش...

post-10788-0-20623900-1439308346_thumb.jpg

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بله عزیز...

اول بگم که منظور شما رو دقیقا نگرفتم، آیا منظور شما رم Share شده توسط ویندوز که از مموری های شما هستش یا مموری مربوط به کارتهای گرافیک در حالت SLI یا CF؟؟؟

در حالت اول باید گفت که CPU های فعلی دارای مموری برای انجام کار گرافیکی نیستن و ویندوز از طریق مموری های شما(رمهایی که جدا خرید میشن) این مقدار مموری مورد نیاز رو برای انجام محاسبات در اختیار CPU شما قرار میده، در حال حاضر APU ها و CPU های اینتل دارای گرافیک های داخلی هستن که قدرت پردازش محاسبات گرافیکی رو دارن و برای استفاده از اونها باید مقداری از مموری سیستم رو در اختیارشون قرار بدید تا به انجام این محاسبات بپردازن، در DX11 این مقدار رم Share شده بطور جداگانه در احتیار کسانی قرار میگرفت که دارای این APU و CPU ها بودن و در اجرای بازیها، شما فقط از Dedicated رم(مربوط به گرافیکهای انویدیا یا AMD) استفاده میکردید، ولی در DX12 این مقدار رم Share شده(تا اونجایی که از ظاهر امر پیداست) بطور کامل با مموری کارتهای انویدیا و AMD شما Share میشه و میتونه انجام محاسبات داشته باشه...

مثلا این اسکرین از بازی واچ داگز با گرافیک GTX 980 هستش که 4 گیگ مموری بیشتر نداره...

در مورد SLI و CF هم که پست قبلی فکر میکنم کامل هستش...

بله منظورم همونایی بود که توضیح دادین. یه سوال دیگه اینکه تو این اسکرین و اسکرین قبلی مگه از dx12 استفاده شده؟ مگه این گیم ها ازdx12 پشتیبانی میکنن؟  :wacko:

بازم ممنون از پاسختون @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من ویندوز 10 رو نصب کردم اولش تو DXdiag زده بود DX12 . بعدش که DX رو نصب کردم واسه اجرای بازیها ، توی DXdiag حالا میزنه DX 11.3. کاری نمیشه کرد که رو 12 بمونه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان عزیز پردازنده 4690K هم از دایرکست 12 پشتیبانی میکنه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان عزیز پردازنده 4690K هم از دایرکست 12 پشتیبانی میکنه؟

منظورتون HD Graphic هست؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...