رفتن به مطلب

تعداد فریم بازی


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

بین دوتا کارت 970 و 950 که اختلاف قیمت زیادی دارن اختلاف اصلی در بازی تو تعداد فریم هاست و هردوتا معمولا رو حداکثر بازی رو اجرا میکنن.میخواستم ببینم این اختلاف فریم ها که مثلا یکی 30 تا میده یکی 60 تا واقعا در عمل چه تفاوتی داره؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام بیشتر تفاوت دربازی های شوتر و اکشن هست تو بازی های ریسینگ مهم ترین عوامل یک بازی خوب ریسینگ فریم و کنترل خوب هست مثلا NFS:RIVALS 30 فریم واقعا افتضاح بود خیلی بد بود به خاطر همین بازیش خوب نشد و در بازیهایی که حرکت کاراکتر ها سریع هست و انفجار و شلوغی هست فرم ریت باید ۶۰ باشد

رفرش ریت ۹۰ درصد مانیتورها هم ۶۰ هرتز هست و اخرین رزولوشن قابل نمایش انها ۱۰۸۰
بنابراین۱۰۸۰/۶۰ یک انتها در حال حاضر حساب میشود( به جز معدود تلویزیونها ی سه بعدی که ۱۲۰-۲۴۰ هرتز هستند و مانیتورهایی که ۲۵۶۰*۱۴۴۰ هستند) و مانیتورهای ۴k که ۲۴ هرتز هستند ( ۴k@60HZهنوز خیلی کم هستند) ۱۰۸۰/۶۰یک استاندارد انتهاست امیدوارم کمکی کرده باشم ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بستگی به خود شما داره 

 

مثلا من زیر فریم 85 نمی تونم بازی کنم مانیتور 23 دارم اما بازی ها خودم رو مانیتور 17  اجرا میکنم ! برا اینکه فریم بیشتر بگیرم 

 

پول نیست 980ti بگیرم  :D  برا مانیتور 23 مجبورن این کار میکنم 

 

فریم پایین سردرد میاره حس تسلط و روان اجرا شدن بازی از بین می بره هرچی فریم بیشتر باشه بازی دلنشین تر اجرا میشه 

و چشم فریم های بیشتریی تجربه میکنه 

 

تا فریم 85 و 60 تست نکنید متوجه عظمت فریم نمیشید فریم 30 خدایش اصلا بازی نیست همه چی انگار تیکه میزنه گیر داره مثل سی دی خش دار هست  :laughing:

ویرایش شده توسط naderblue
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بزرگ ترین مشکلی فریم ریت پایین ایجاد می کنه Input Lag هستش برای مثال با یه محاسبات سر انگشتی اگه کیبورد و موس و مانیتور شما گیمینگ نباشه و همه جز قطعات معمولی باشن با 60 فریم بر ثانیه شما حدود 0.15-0.1 ثانیه تاخیر دارید( یعنی بعد از فشار دادن یه دکمه کاراکتر داخل بازی 0.15-0.1 ثانیه بعد حرکت می کنه) وقتی میزان فریم روی 30 باشه طبیعتا این مقدار بیشتر. این موضوع وقتی خیلی ناراحت کننده می شه که شما بخوایید آنلاین بازی کنید برای مثال اگه شما داخل DOTA 2 پینگ 150 داشته باشید این یعنی 0.15 ثانیه تاخیر وقتی شما 60 فریم بگیرید شما 0.15-0.1 هم بخاطر موس و کیبورد و مانیتورتون هم تاخیر دارید پس این میشه 0.3-0.25 ثانیه تاخیر...حالا اگه فریم گیری شما روی 30 باشه کلا این تاخیر بیشتر و بیشتر می شه.و کلا غیر قابل تحمل میشه.این قضیه در مورد تمام بازی ها صدق می کنه و از همه آزادهنده تر تغییرات ناگهانی فریم و افت شدید فریم هستش که خیلی مشکل سازتره.شما اگه به فرض Darksiders 2 رو بازی کنید فریم شما بین 150 تا 34 مرتبا در حال تغییره ( طی تست من با 960) و مرتبا در بازی کردن خلل ایجاد می کنه.که این البته به خاطر مشکلات بازی هست نه اینکه Darksiders 2 گرافیک بالایی داره اما همین مسئله داخل بازی مثل Metro LL هم دیده می شه که برای مثال با نگاه کردن با قسمت هایی که افکت های زیادی رندر شدن فریم افت پیدا می کنه.تیک زدن و پرش پرشی بودن بازی رو اگه تحمل می کنید قضیش جداست ولی برای حل این مشکل می تونید از V-sync استفاده کنید که V-sync فریم بازی رو روی 60 قفل می کنه اما مشکلی که V-sync داره اینکه فوق العاده میزان تاخیر رو افزایش میده.و هرچی گرافیک شما ضعیف تر باشه و بازی گرافیک بالاتری داشته باشه تاخیر به شدت بیشتر می شه.در آخر هم با توجه به قیمت فعلی 970 و اینکه احتمال زیاد 950 GTX با قیمتی حدود 650-800 وارد می شه پیشنهاد بنده اینکه همون 970 رو بخرید.

ویرایش شده توسط HK888
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...