رفتن به مطلب

شوالیه سخت جان ASUS: معرفی مادربرد TUF Sabertooth Z170 Mark 1 توسط شرکت ASUS


Recommended Posts

rxwrcafb6h47t9h43ha0.jpg

 

 

شرکت بزرگ و پرافتخار ASUS از مادربرد TUF Sabertooth Z170 Mark 1 رونمایی کرد، مادربردی با سایز استاندارد ATX و به همراه چندین ویژگی های مادربردهای سری TUF ، مانند پوشش گرمایشی و تکنولوژی Fortifier (مستحکم) ، آی سی های انحصاری TUF ، دو ویژگی Thermal Radar 2 و TUF Detective 2 برای خنک سازی بهتر، قدرت بالاتر و کنترل آسان تر مادربرد.

 

مادربرد مذکور از پردازنده های نسل 6 اینتل با اسم Skylake پشتیبانی می کند. همچنین این مادربرد جزء معدود مادربرد هایی است که به درگاه USB 3.1 نسل 2 مجهز شده، این در حالی است که سایز مادربردهای دارای درگاه USb 3.1 ، از نسل 1 این درگاه استفاده می کنند و سرعتی بمانند درگاه USB 3.0 دارند. این مادربرد با برخوردار شدن از مواد اولیه Military grad و قابلیت بهینه شده TUF ESD Guards 2، از هر گونه تخلیه های الکتریکی خطرناک در امان می ماند. بدین ترتیب کاربر می تواند از این مادربرد بصورت شبانه روزی (7 روز هفته و 24 ساعت روز) استفاده کند، بدون اینکه حتی ذره ای نگران مادربرد و سایر قطعات خود شود. همچنین مادربرد TUF Sabertooth Z170 Mark 1 دارای 5 سال گرانتی شرکت ASUS است، دیگر از این بیشتر چه می خواهید؟

 

مادربرد مذکور از طراحی به مراتب متفاوت تری نسبت به سایر مادربردهای سری TUF شرکت ASUS برخوردار شده است. پوشش گرمایشی صاف، براق و ساکت به دو رنگ سیاه و خاکستری آغشته شده است. درون این پوشش، دو فن در اطراف مدار رگولاتور ولتاژ (VRM) بکار گرفته شده است تا در مواقع فشار بالا، دمای قطعات را تا حداکثر 20 درجه سانتی گراد نسبت به سایر سیستم های خنک سازی، خنک تر کند. همچنین بدلیل طراحی و موقعیت مناسب دو فن، اسلات های M.2 نیز از هوای خنک دو فن بهره کافی را خواهند برد. طراحی نوآورانه مادربرد موجب شده تا اسلات های PCI-Express نیز توسط پوشش گرمایشی مادربرد، به نصیب نمانده و نسبت به قبل محکم تر شوند.

 

تکنولوژیFortifier بکار رفته در مادربرد TUF Sabertooth Z170 Mark 1 باعث افزایش پایداری، استقامت و تحمل مادربرد در زمان فشار و بارگذاری بالا می شود و حدود 13 درجه سانتی گراد از دمای مادربرد می کاهد. صفحه بکپلیت موجود در پشت مادربرد، امکان نصب کارت گرافیک ها و خنک کننده های هوایی سنگین بر روی مادربرد، بدون خم شدن آن، را می دهد. این بکپلیت از خم شدن مادربرد بر اثر وزن زیاد (حداکثر وزن تا 10 کیلوگرم) قطعات جلوگیری می کند. پوشش بکار رفته در مادربرد، علاوه بر خنک سازی، از نفوز گرد و خاک و سایر ذره های موجود در هوا به لای درگاه های ورودی/خروجی پشت مادربرد، اسلات های کارت توسعه و ماژول رم ها و سایر قطعات مادربرد جلوگیری می کند. علاوه بر موارد گفته شده، روی مادربرد مذکور یک نشان TUF برای شناخته شدن مادربرد، به همراه چراغ Q-LED برای اعلام وضعیت های مختلف مادربرد تعبیه شده است.

 

 

rm3t36vd0shex58fci5l.jpg

 

 

شرکت ASUS از سه قابلیت برای ارائه بهترین سیستم خنک سازی استفاده کرده است: TUF ICe ،TUF Thermal Radar 2 و TUF Detective 2

 

TUF ICe یک پردازنده آنبرد اختصاصی که کار آن، نمایش لحظه به لحظه دمای قطعات و دور فن ها برای کنترل کامل بر دمای سیستم، می باشد.

TUF Thermal Radar 2 شامل 12 درگاه اتصال فن است. این درگاه ها به چند سنسور آنبرد و کابل ترمیستور (کابلی است که در برابر گرما و برق مقاوم است) مجهز شده اند. کاربر می تواند تمامی فن های موجود در سیستم - از فن های کیس تا فن های کارت گرافیک - را به مادربرد متصل کند تا بتواند کنترل کامل بر دمای قطعات، گردش فن و سایر جزئیات داشته باشد.

نرم افزار رایگان TUF Detective 2 نیز عملکردی بمانند دو قابلیت قبلی دارد و وظیفه آن، نشان دادن وضعیت لحظه به لحظه قطعات کامپیوتر می باشد. از این نرم افزار می توان در اسمارت فون ها و تبلت ها استفاده کرد.

 

مادربرد TUF Sabertooth Z170 Mark 1 از مواد اولیه بسیار با کیفیتی در ساختمان قطعات خود بکار رفته است تا در برابر هر گونه فشار و دمای بالا از خود مقاومت نشان دهند. این مواد اولیه به اصطلاح "TUF" نام دارند. برای مثال، در این مادربرد از خازن های سیاه متالیکی 10K ژاپنی با 20% تحمل دمایی و 10 برابر عمر مفید بیشتر، چوک هایی از جنس آلیاژ TUF با قابلیت ضد زنگ، به همراه 13% پخش گرمای بیشتر و پایداری بالاتر نسبت به قبل، استفاده شده است.

 

قابلیت TUF ESD Guards 2 باعث جلوگیری گرفتار شدن همه ی درگاه های مادربرد - شامل درگاه های USB ، جک های صدا و غیره - در برابر تخلیه های الکتریکی خطرناک می شود. این مهم باعث افزایش 30% عمر درگاه های مادربرد می شود. برای اطمینان بیشتر از سالم بودن تمامی قطعات مادربرد و عاری از وجود هر گونه مشکل در استفاده های آینده، شرکت ASUS در آزمایشگاه های خود آزمایش های گرما، سرما، خم، شوک و سقوط از ارتفاع را بر روی مادربرد TUF Sabertooth Z170 Mark 1 انجام می دهد. بی دلیل نیست که این مادربرد را TUF نامیده اند.

 

مشخصات تکمیلی مادربرد TUF Sabertooth Z170 Mark 1 :

 

- پشتیبانی از پردازنده های نسل 6 (Skylake) و خانواده های Core i7/i5/i3/Pentium/Celeron

- چیپست Z170 اینتل

- پشتیبانی از ماژول رم های DDR4 با ظرفیت نهایی 64 گیگابایت و فرکانس های 2133MHz و 2400MHz

- سه اسلات PCI-Express 3.0 x16 و سه اسلات PCI-Express 3.0 x1

- پشتیبانی از گرافیک مجتمع HD پردازنده های شرکت Intel ، درگاه های تصویری DisplayPort 1.2 با رزولوشن خروجی 4096x2160 با 24Hz Refresh rate و 3840x2160 با 60Hz Refresh rate ، درگاه HDMI با رزولوشن 4096x2160 با 24Hz Refresh rate و 2560x1600 با 60Hz Refresh rate و تکنولوژی های Intel InTru 3D/Quick Sync Video/Clear Video HD/Insider

- پشتیبانی از دو کارت گرافیک nVDIA SLI و AMD Crossfire با چهار کانال

- کدک صدای با کیفیت هشت کاناله Realtek ALC1150

-  دو درگاه SATA-Express با سرعت 10Gb/s و شش درگاه SATA 3.0 با سرعت 6Gb/s (چهار درگاه SATA 3.0 در صورت تبدیل شدن به درگاه SATA-Express)

- درگاه Intel Gigabit Ethernet

- یک درگاه USB 3.0 Type-A ، یک درگاه USB 3.1 Type-C ، شش درگاه USB 3.0 ، هشت درگاه USB 2.0

- سایز ATX با ابعاد 30.5x24.4 سانتی متر یا 12x9.6 اینچ

 

 

vb5rwof1c2m524ovlxk.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites


@};-  Thank you dear friends of Mr Heidarzadeh holding @};-
Thanks to all these efforts
@};- I hope to always be successful @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

آقای حیدرزاده گل. دست مریزاد. خدا قوت

چقدر این مادربوردهای سابرتوث با کیس ماد شده ای که دو طرفش برش های منظم خورده باشه و از دو طرف ویندو ساید شده باشه دیدنی میشه.

ویرایش شده توسط fireinpole
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام و تشکر و قدردانی از جناب حیدرزاده عزیز بابت مطالب داغ و آتیشی

 

واقعا مادربرد زیبا  ، قدرتمند و باشکوهیه که نظر هر کاربری رو به خودش جلب میکنه / از این سری دوتا داشتم تا به حال 

که واقعا راضی بودم از هر دوشون 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 9 ماه بعد...

سلام.تو مشخصاتش نوشته حداکثر فرکانس واسه رم ۲۴۰۰ این که خیلی عجیبه! واسه مین های ضعیف تر ازین حداکثر فرکانس ها روی ۳۰۰۰ و ۳۴۰۰ چجوری میشه اونوقت?!??

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی زیباست و هر کسی رو مجذوب میکنه . مخصوصا من یعنی عشق ایسوس

ولی خودمونیم مگه میخوان با بولدوزر از روش رد شن ؟!؟!؟!؟

انقد محکم کاری ؟!؟!؟!؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...