رفتن به مطلب

توسعه دهنده بازی Ashes of Singularity: شرکت nVIDIA قصد تقلب در ابزار بنچمارک ها را داشت، ولی ما جلوی اینکار را گرفتیم!


Recommended Posts

nygmk12bigpaqz8aut.jpg

 

بازی Ashes of Singularity از اولین بازی های پلتفرم PC که بر اساس API گرافیکی DirectX 12 ساخته شده است. وقتی ابزار بنچمارک به این بازی اضافه شد، موج شدیدی از بنچمارک های کارت گرافیک های جدید دو شرکت nVIDIA و AMD در سراسر فضای نت پخش شد. همه ی این بنچمارک ها تنها یک نتیجه را به همراه داشتند: "برتری کارت گرافیک های شرکت AMD در DirectX 12" طی این بنچمارک ها، کارایی کارت گرافیک های AMD در DirectX 12 حدود 30% بیشتر از DirectX 11 افزایش می یابد، و این در حالی است که کارت گرافیک های nVIDIA تنها افزایش کارایی بسیار ناچیزی را تجربه می کنند و در بعضی مواقع نیز باعث کاهش کارایی آنها می شود! حتی با اینکه شرکت nVIDIA یک درایور اختصاصی برای این بازی در نظر گرفت، ولی باز هم تغییری در کارایی حاصل نشد.

 

حتی قبل از پخش این بنچمارک ها و برپا شدن بحث های شدیدی بین طرفداران دو شرکت nVIDIA و AMD ، شرکت nVIDIA از توسعه دهندگان این بازی در شرکت Oxide تقاضای غیر فعال کردن بعضی از تنظیمات ابزار بنچمارک را کرده بود. شرکت nVIDIA به این شرکت سازنده فشار می آورد، ولی آنها به حرف شرکت nVIDIA گوش نکردند. شرکت nVIDIA نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که این بازار بنچمارک معیار مناسبی برای مشاهده تاثیر DirectX 12 بر روی سخت افزار سیستم نیست. دیروز یکی از توسعه دهندگان بازی Ashes of Singularity در این صفحه توضیحاتی را در رابطه با این بنچمارک ها و جدال با شرکت nVIDIA داد:

 

"هیچ جنگ و جدالی بین ما و شرکت nVIDIA وجود ندارد. شرکت nVIDIA اظهارات اشتباهی را منتشر کرد. به هر حال این اقدام شرکت nVIDIA هیچونه لطمه ای به موقعیت فعلی ما نزد، می توانید از روابط عمومی آنها بپرسید. آنها با کار ما مخلافت نمی کنند. من معتقدم که سردرگمی اصلی بخاط این ایجاد شد که شرکت nVIDIA بر ما فشار وارد می کرد تا بعضی از تنظیمات را در ابزار بنچمارک بازی مان حذف کنیم. وقتی ما به آنها جواب رد دادیم، من فکر می کنم آنها این قضیه را بیش از حد شخصی گرفتند و گمان می کنند که ما با آنها مشکلی داریم."

 

 

6d1536z0xs27hr4f43ch.jpg

 

 

توسعه دهنده بازی Ashes of Singularity در ادامه گفت که کارت گرافیک های بر پایه معماری Maxwell (سری 900 و GTX 750 Ti) از واحد محاسبه گر Async (یکی از واحد های اصلی DirectX 12) پشتیبانی نمی کند. کار این واحد، خریدن مقدار بیشتری کارایی از کارت گرافیک است. قابل ذکر است که تمام کارت گرافیک های شرکت AMD که بر پایه معماری اصلی GCN ساخته شده باشند، از واحد Async پشتیبانی تام را می کنند. همین واحد باعث شده کارت گرافیک های شرکت AMD کارایی به مراتب بالاتری در DirectX 12 نسبت به کارت گرافیک های nVIDIA داشته باشند. شرکت nVIDIA نیز تقاضای غیر فعال سازی این واحد را از شرکت Oxide کرده بود.

 

همین توسعه دهنده ، شرکت nVIDIA را به استفاده بیش از حد آپدیت درایور برای رفع این خلع (عدم پشتیبانی از محاسبه گر Async) یاد می کند.

در حال حاظر شرکت AMD توانایی مقابله با شرکت nVIDIA را دارد، حداقل در زمینه بازی های DirectX 12 . هر روز تعداد بازی های DirectX 12 بیشتر می شود و با انتشار ویندوز 10 و در دسترس قرار گرفتن DirectX 12 ، شرکت nVIDIA نیز بیشتر تحت فشار قرار گرفته است. آیا این موضوع همانند مسئله دو بخشی بودن مموری 4 گیگابایتی کارت گرافیک GTx 970 جنجالی تر و پر دردسر تر برای شرکت nVIDIA خواهد بود؟

 

 

 

منبع: wccftech

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

youtube.com/watch?v=v3dUhep0rBs

ویرایش شده توسط (WarCraft)
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
موتور محاسباتی غیرهمگام یا Asynchronous Compute Engines در پردازنده های گرافیکی مبتنی بر معماری GCN را میتوان برای افزایش توانایی قابلیت سایه زنی غیر همزمان DX12 بکار گرفت که میتواند تا 46% (به ادعای AMD) عملکرد آن را بهبود بخشد.این موتورهای داخل پردازنده های گرافیکی AMD به طور خلاصه ACEs  خوانده می شوند که وظیفه اجرای همزمان وظایف با واحد های محاسباتی را برعهده دارند.
 

Asynchronous Shaders یا سایه زنی غیر هم زمان قابلت جدیدی در DirectX12, Mantle و Vulkan  است که امکان اجرای وظایف توسط واحد های سایه زنی داخل پردازنده گرافیکی(CUDA و  Stream Processors ) را به صورت هم زمان و غیر همزمان در حالت multi-thread ممکن می کند.

 
پردازنده های گرافیکی multi-thread درDX11  نمی توانند برای اجرای چندین وظیفه به صورت همزمان بدون افزودن پیچیدگی قابل توجهی  زمانبندی شوند،این بدان معنا خواهد بود که تعداد قابل توجهی از منابع پردازنده گرافیکی به دلیل ناتوانی در تفهیم فرامین بلاستفاده باقی می ماند یا به عبارتی پردازنده گرافیکی هیچ گاه به صورت 100% قابل بکارگیری نیست.
ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

موتور محاسباتی غیرهمگام یا Asynchronous Compute Engines در پردازنده های گرافیکی مبتنی بر معماری GCN را میتوان برای افزایش توانایی قابلیت سایه زنی غیر همزمان DX12 بکار گرفت که میتواند تا 46% (به ادعای AMD) عملکرد آن را بهبود بخشد.این موتورهای داخل پردازنده های گرافیکی AMD به طور خلاصه ACEs  خوانده می شوند که وظیفه اجرای همزمان وظایف با واحد های محاسباتی را برعهده دارند.
 

Asynchronous Shaders یا سایه زنی غیر هم زمان قابلت جدیدی در DirectX12, Mantle و Vulkan  است که امکان اجرای وظایف توسط واحد های سایه زنی داخل پردازنده گرافیکی(CUDA و  Stream Processors ) را به صورت هم زمان و غیر همزمان در حالت multi-thread ممکن می کند.

 
پردازنده های گرافیکی multi-thread درDX11  نمی توانند برای اجرای چندین وظیفه به صورت همزمان بدون افزودن پیچیدگی قابل توجهی  زمانبندی شوند،این بدان معنا خواهد بود که تعداد قابل توجهی از منابع پردازنده گرافیکی به دلیل ناتوانی در تفهیم فرامین بلاستفاده باقی می ماند یا به عبارتی پردازنده گرافیکی هیچ گاه به صورت 100% قابل بکارگیری نیست.

 

 

ممنون خبات جان، نامرد بگو این منابع رو از کجا گیر میاری؟ :D گوگل که یاری به من نرسوند   ^_^

 

پ.ن: واقعا خوشحالم از AMD کارت گرافیک گرفتم، کاملا یک دل و صاف. 

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون خبات جان، نامرد بگو این منابع رو از کجا گیر میاری؟ :D گوگل که یاری به من نرسوند  :wacko:

سلام مجتبی جان، این رو  ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ خودم تو لیون نوشته بودم که لازم دیدم یه اشاره کنم تا دوستان بخوبی متوجه خبر بشن

 

AMD عملکرد DX12 را با موتور محاسبات غیر همزمان تا 46% بهبود می بخشد

 

تاپیک رو ببینید خیلی جالبه، اون وقتا دوستان شوخی گرفته بودن...... @};- @};- @};- @};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام مجتبی جان، این رو  ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ خودم تو لیون نوشته بودم که لازم دیدم یه اشاره کنم تا دوستان بخوبی متوجه خبر بشن

 

AMD عملکرد DX12 را با موتور محاسبات غیر همزمان تا 46% بهبود می بخشد

 

تاپیک رو ببینید خیلی جالبه، اون وقتا دوستان شوخی گرفته بودن...... @};- @};- @};- @};- @};-

 

پس یعنی واقعا معماری GCN شرکت AMD که دوستان از آن به عنوان یک معماری قدیمی و غیر بهینه یاد می کردند، بدلیل داشتن واحد محابه گر Async حدود 43% از کارت گرافیک های شرکت nVIDIA، بخصوص نسل maxwell کارایی بالاتری دارند؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

پس یعنی واقعا معماری GCN شرکت AMD که دوستان از آن به عنوان یک معماری قدیمی و غیر بهینه یاد می کردند، بدلیل داشتن واحد محابه گر Async حدود 43% از کارت گرافیک های شرکت nVIDIA، بخصوص نسل maxwell کارایی بالاتری دارند؟

نه اینطوری هم نیست

با DX11 پردازنده های گرافیکی AMD نسبت به انویدیا بشدت شوت هستن :D  اما با DX12 این فاصله مقداری کمتر میشه، کلاً این بحث یه مقدار پیچیدگی محاسباتی داره و نمیشه با نرخ فریم دهی شرح اش داد @};-

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان این هم یک ویدیو که کار  Asynchronous Shaders رو به زبون خیلی خیلی ساده توضیح داده. قرار بود یه تاپیک جدا برای این ویدیو بزنم اما یه جورایی حسش نبود

حجمش هم کمه. اما کامل توضیح داده که جریان برتری کارتهای AMD با DirectX12, Mantle و Vulkan  در چیه.

 

http://fs2.filegir.com/warcraft/AMD_Simplified__Asynchronous_Shaders_%5Bv3dUhep0rBs%5D_%5Btag22%5D.mp4

ویرایش شده توسط (WarCraft)
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نه اینطوری هم نیست

با DX11 پردازنده های گرافیکی AMD نسبت به انویدیا بشدت شوت هستن :D  اما با DX12 این فاصله مقداری کمتر میشه، کلاً این بحث یه مقدار پیچیدگی محاسباتی داره و نمیشه با نرخ فریم دهی شرح اش داد @};-

شرمنده میخواستم + بدم دستم خورد  - دادم :|

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

شرمنده میخواستم + بدم دستم خورد  - دادم :|

:x :x :x :x :x :x @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- + یا - صرفاً دیدگاه شخصی شما و یا هرکاربریه و قابل احترام خواهد بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب دلیل اینکه انودیا میخواد به زور gamework به درد نخورش رو به بازیها تزریق کنه همینه

وقتی این همه تبلیغات که سری 900 از DX لول 12.1 پشتیبانی میکنه نتیجش همین میشه دیگه

بابا یکی به انودیا بگه AMD خودش یکی از توسعه دهندگان DX 12 هست بعد تبلیغات ضد AMD میکنی میگی کارتهای AMD فیچر لول 12.0 هست

هنوز بزار بنچمارکهای FABLE LEGEND یا GEARS OF WAR بیاد بعد نتیجشو میبینی

دلیل دیر اومدن کارت فیوری و سری 300 هم همین بود دیگه منو اون زمان داد زدم بابا این AMD داره سری 300 و فیوری رو طوری بهینه میکنه برای DX 12 که زمانی انودیا سری پاسکال رو اماده کرد لازم به تغییر معماری نداشته باشه و یک بهینه سازی دیگه با همون معماری قدیمی به سراغ پاسکال میره

بیچاره انودیا درایورهاشم دیگه کارساز نیست .... ای بابا NVIDIA درایور من کجاست :laughing: ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عجب :-? این ماجراهای انویدیا تمومی نداره؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

:D

 

این لبخند خیلی معنی دار بود...

 

 

:x :x :x :x :x :x @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- + یا - صرفاً دیدگاه شخصی شما و یا هرکاربریه و قابل احترام خواهد بود

 

خبات جان شما که توی این زمینه تجربه بسیار بیشتری از من داری، می دونی قضیه Tier 2 و TIer 3 چیه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

GCN کدوم سری از کارت ها رو شامل میشه؟

 

از سری HD7XXX به بعد یعنی تا امروز ....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خبات جان شما که توی این زمینه تجربه بسیار بیشتری از من داری، می دونی قضیه Tier 2 و TIer 3 چیه؟

معرفی سطوح مختلف پشتیبانی از DirectX 12 و Tier 1/2/3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حالا اینم هست: :D :D :D

هیچ یک از کارت های گرافیک AMD بطور کامل ازDirectX 12 پشتیبانی نمی کند

 

 

@};- @};- @};-

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مسلما ممکنه نتیجه ای که از بنچمارک بدست میاد با نرخ فریم دهی تو بازی کاملا معکوس باشه درسته ؟

(یعنی انقدر که تو بنچمارک ها خوب عمل کرده تو بازی اینطور نباشه ) ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

از سری HD7XXX به بعد یعنی تا امروز ....

 

پس ایول خرید 7950 بی دلیل هم نبود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

انویدیا میخواد با گیم ورکس نتیجه رو به نفع خودش تموم کنه

 

منتظر بتمن ها / واچ داگز ها / اساسینز ها باشین :دی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مسلما ممکنه نتیجه ای که از بنچمارک بدست میاد با نرخ فریم دهی تو بازی کاملا معکوس باشه درسته ؟

(یعنی انقدر که تو بنچمارک ها خوب عمل کرده تو بازی اینطور نباشه ) ؟

نه....

بنچمارک نرم افزارا که نیست بنچمارک خود بازیه ....

 

نتایج از خود بازی بدست اومده نه جای دیگه.....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

AMD رویای گیمرها را نقش بر آب کرد: هیچ یک از محصولات فعلی بازار کاملاً از DirectX 12 پشتیبانی نمی کند

 

http://www.guru3d.com/news-story/amd-there-is-no-such-thing-as-full-support-for-dx12-today.html

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

AMD رویای گیمرها را نقش بر آب کرد: هیچ یک از محصولات فعلی بازار کاملاً از DirectX 12 پشتیبانی نمی کند

 

http://www.guru3d.com/news-story/amd-there-is-no-such-thing-as-full-support-for-dx12-today.html

 

از ابتدا مشخص بود خبات جان، AMD هیچ وقت اعلام نکرده بود که گرافیک هاش از تمام جزئیات DX12 بطور کامل پشتیبانی میکنن(برخلاف انویدیا) و همه میدونیم که ویندوز 10 که تازه اومده و بازیهایی که با DX12 ساخته خواهند شد، تازه در ابتدای کار هستن...

مشخصا نه AMD و نه انویدیا قصد ندارن ساختن کارت گرافیک رو تعطیل کنند، پس دلیلی برای خرید نسل های بعدیشون باید وجود داشته باشه...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

AMD رویای گیمرها را نقش بر آب کرد: هیچ یک از محصولات فعلی بازار کاملاً از DirectX 12 پشتیبانی نمی کند

 

http://www.guru3d.com/news-story/amd-there-is-no-such-thing-as-full-support-for-dx12-today.html

 

درسته، اما مطمئناََ کارت گرافیک های AMD فعلیو  قدیمی تر کارایی بیشتری نسبت به کارت های nVIDIA در DX 12 خواهند داشت، هرچند که خودِ بازار یاب شرکت AMD میگه الان کارت گرافیک ما توی این بازی خوب ظاهر شده، ولی ممکنه در یک بازی دیگه (بر مبنای dx 12) کارت گرافیک های شرکت nVIDIA قوی تر ظاهر بشن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...