رفتن به مطلب

گیمینگ با بهای کم: معرفی سری جدید مادربردهای ارزان قیمت گیمینگ با چیپست های H170 و B150 توسط شرکت MSI


Recommended Posts

iyb8lkn4huwz1tri63y4.jpg

 

 

شرکت MSI با افتخار از سری جدید مادربردهای گیمینگ خود رونمایی کرد. مادربردهای B150M BAZOOKA ، B150M MORTAR ، B150M NIGHT ELF ، B150 GAMING M ، H170 GAMING M3 ، B150M BAZOOKA D3 و H170A GAMING PRO و چند مادربرد دیگر از همین سری ، جدیدترین مادربرد میانرده و بالارده از خانواده Arsenal GAMING و GAMING شرکت MSI هستند و بر روی گیمرهای کم بودجه که قصد ارتقاع سیستم گیمینگ شان را دارند، تمرکز کرده اند. دو چیپست B150 و H170 ، از چیپست های نوپای شرکت Intel هستند و از پردازنده های جدید این شرکت، یعنی پردازنده های سری Skylake-S پشتیبانی می کنند. هر کدام از این مادربردها، ویژگی های خاص خود را دارند، ولی همگی آنها به جدیدترین درگاه ها، اسلات ها و تکنولوژی های جدید، مانند درگاه M.2 ، درگاه USB 3.1 ، درگاه GAMING LAN و غیره مجهز شده اند.

 

همانطور که در ابتدا گفتم، این مادربردها هرکدام ویژگی های خاصی دارند که برای آنها نوعی امتیاز و ویژگی برجسته بر برخی دسته از کاربران محسوب می شوند. برای مثال، دو مادربرد B150A GAMING PRO و B150 NIGHT ELF به نور LED از نوع RGB (یا Red Green Blue = قرمز سبز آبی که جزء سه رنگ موجود در هستی می باشند) مجهز هستند و با اندازه کوچک خود، برای مودر ها و کاربران با سلیقه که به زیبایی بسیار اهمیت می دهند، مناسب است. چهار مادربرد B150 GAMING M3 ، B150M GAMING PRO ، H170 GAMING M3 و H170A GAMING PRO مخصوص گیمرهای حرفه ای هستند که از سیستم خود، توان و مقاوت بالایی می خواهند. مادربردهای B150M BAZOOKA ، B150M MORTAR و B150 BAZOOKA D3 نیز برای گیمرهایی که بیشتر وقت خود را صرف بازی های سبک MOBA می گذرانند، مناسب می باشند.

 

 

0h4d4fw5eks7u818oc9z.jpg

 

 

دو برادر بزرگتر این سری جدید، یعنی دو مادربرد H170 GAMING M3 و B150 GAMING M3 ، با داشتن قابلیت هایی نظیر GAMING LAN ، Audio Boost 3 ، Turbo M.2 و Gaming Hotkey گزینه های ایده آلی برای اجرای تمامی بازیهای امروزی، آینده و قدیمی هستند. در کل، تمامی مادربردهای سری GAMING از ویژگی های مخصوصی برخوردارند که آنها را برای گیمرها، بهترین انتخاب های ممکنه برای خرید و استفاده مبدل می سازند.

 

تمامی مادربردهای نسل جدید شرکت MSI ، چه بالارده، چه پایین رده و چه میانرده، از تکنولوژِی DDR4 Boost بهره مند هستند. بکمک این تکنولوژی، سیگنال ماژول رم DDR4 خالص می ماند که در نتیجه ی آن، پایداری و کارایی ماژول ها به حداکثر می رسند. مادربردهای مذکور، برای ارائه بهترین صدا با بهترین کیفیت ممکنه، با دو چیپ صدای OPA1652 AMP و محافظ فلزی EMI همراه شده اند. بیشتر قطعات و مواد اولیه بکار رفته در ساخت مادربردهای جدید شرکت MSI ، دارای استاندارد Military Class V هستند. بیشتر قطعات حیاتی مادربرد، مانند خازن ها، از جنس فلز تیتانیوم می باشند. این فلز تحمل گرمای بیشتری داراست و میزان پایداری و عمر مفید قطعات را بالاتر می برد.

 

 

tj131uiovucffxaac4.jpg

 

 

وظیفه ی اصلی درگاه GAMING LAN که در بیشتر مادربردهای گیمینگ شرکت MSI نیز وجود دارد، اولویت بندی بازی آنلاین یا نرم افزار، برای استفاده بهتر و بیشتر آن از شبکه اینترنتص می باشد. این کر باعث کاهش تأخیر و لگ و پینگ در بازی های آنلاین، پخش کننده های موزیک و ویدئو آنلاین و سایر نرم افرازهای آنلاین می شود. درضمن درگاه GAMING LAN به یک محافظ و ضد موج 15KV برای ایجاد امنیت فیزیکی بیشتر مادربرد مجهز شده است. در مابقی مادربردها، درگاه Gigabit Ethernet با کنترلر Intel Controller نیز تا حد زیادی، کارایی درگاه GAMING LAN را برای کاربر فراهم می کند.

 

برخی از مادربردهای جدید شرکت MSI ، دارای نور پس زمینه LED RGB هستند. با کمک نرم افزار Mystic Light می توانید بر اساس سلیقه ی خودتان، از بین 16.8 میلیون رنگ، 2048 رنگ مختلف انتخاب کرده، برای آنها از بین هفت حالت نوری موجود (مثل چشمک زدن، نور ثابت و غیره) یکی را برگزیده، و ظاهر سیستم و کیس خود را متحول سازید. چه بسا کاربرانی از رشته های LED جدا برای زیباتر کردن کیس و سیستم خود بهره می برند و با ترکیب کردن این LEDها با LEDهای خودِ مادربرد، کیس را به معنای واقعی نور باران می کنند.

قابل ذکر است که برخی دیگر از مادربردهای گیمینگ شرکت MSI ، با قابلیت GAMING DNA همراه هستند. این قابلیت عملکردی نسبتاََ مشابه با نور LED RGB دارد، منتها با این تفاوت که تنها دو نور سفید و قرمز در دسترتس کاربر است گزینه های نوری مربوطه، محدودتر می باشند.

 

 

tm6cuq0gljyfsr988wo8.jpg

 

 

قابلیت Gaming Hotkey در تمامی مادربردهای گیمینگ شرکت MSI موجود می باشد. با کمک این قابلیت، کاربر می تواند برای هر کلیدی در کیبرد، نوعی میانبر ایجاد کند. برای مثال با زدن کلید E ، پروفایل مخصوص اورکلاک فعال می شود یا با زدن کلید D+F1 ، بازی DOTA 2 اجرا می شود. حتی امکان اورکلاک لحظه به لحظه قطعات سیستم با این قابلیت امکان پذیر می باشد!

 

در نهایت، شرکت MSI در چند مادربرد گیمینگ، از پوشش فلزی در اسلات PCI-Express استفاده کرده تا امکان نصب چندین کارت گرافیک روی مادربرد، یا تحمل کارت گرافیک های سنگین وزن و عدم آسیب دیدن اسلات PCI-Express فراهم شود.

 

شرکت MSI ، تمامی مادربردهای معرفی شده خود را طی ماه های جاری به بازار جهانی عرضه می کند.

 

 

ip4pa54mtl25mxkh5ioy.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از اقای حیدرزاده عزیز بابت ترجمه @};- @};- @};-

 

مادربرد اولی msi h170 بدجوری چشمو گرفته , ازنظر ظاهری فوق العاد ست.

ویرایش شده توسط Intel 
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...