رفتن به مطلب

با DirectX 12 از کارت های گرافیک NVIDIA و AMD در کنار هم لذت ببرید!


Recommended Posts

 


f116AMD-Plus-Nvidia.jpg


همانطور که قبلا در این خبر ذکر کردیم؛ یکی از مهم ترین ویژگی های رابط برنامه نویسی جدید مایکروسافت توانایی استفاده از کارت های گرافیک دو کمپانی رقیب در کنار یکدیگر می باشد، این مطلب شاید در نگاه اولیه نوعی شوخی تلقی شود اما واقعیت ماجرا کاملا داستان دیگری را روایت می کند، سایت AnandTech به تازگی طی بررسی Ashes of the Singularity به عنوان یکی از جدیدترین عناوین سه بعدی حاصل رابط برنامه نویسی DirectX 12 نتایج جالبی را منتشر کرده است، طبق گفته منبع یاد شده تنها کارت های گرافیکی که با Feauture Level یا سطح دسترسی Direct3D 12_0 هماهنگی دارند، قادر خواهند بود به صورت ترکیب نامتقارنی تشکیل شده از کارت های گرافیک چندگانه در کنار هم مورد استفاده قرار بگیرند.

با این وجود برخورداری از دو عدد کارت گرافیک سازگار با DirectX 12 نیز کافی نخواهد بود و عنوان یا بازی رایانه ای که قصد تجربه آن را داریم نیز باید طبق اصول رابط برنامه نویسی مورد نظر کدنویسی و طراحی شده باشند در نتیجه انتظار افزایش عملکرد در عناوین قدیمی بر پایه DirectX 11 را به کلی از ذهن خود خارج کنید، سایت AnandTech با سیستمی متشکل از یک عدد کارت گرافیک Radeon R9 Fury X و GeForce GTX 980 Ti ادعای مایکروسافت را مبنی بر توانایی DirectX 12 در استفاده محصولات دو شرکت NVIDIA و AMD قرار گرفته در یک سیستم گیمینگ را مورد سنجش قرار داده است، نتایج به دست آمده از نکات و اطلاعات جالبی حکایت می کند!




f116100b.jpg

در بررسی اولیه ویژگی رندر فریم ها به صورت متناوب (Alternate-Frame Rendering) یا به اختصار AFR که در اکثر پلتفرم های Multi-GPU کاربرد دارد، نتایج مثبتی را در پی داشته که با افزایش 50% عملکرد کلی همراه بوده است، البته به یاد داشته باشید که این نتایج با پیکربندی های SLI و CrossFireX به طور مجزایی متفاوت خواهند بود و انتظار دریافت عملکردی مشابه موارد ذکر شده را نداشته باشید، در کنار این موارد کارت گرافیک اصلی پیکربندی Multi-GPU نیز قربانی کاهش عملکرد نهایی خواهد شد!



f116100a.jpg

در سیستم تست و مورد بررسی محصول R9 Fury X به عنوان کارت گرافیک اصلی و GTX 980 Ti نیز به عنوان کارت گرافیک دوم شناخته شده است؛ ترکیب مورد نظر نسبت به قرارگیری GTX 980Ti به عنوان کارت گرافیک اصلی مؤثرتر بوده و عملکرد نهایی را گسترش داده است، اما عدم وجود کوچکترین ناهماهنگی و مشکلاتی نظیر پایداری کلی سیستم در زمان استفاده از کارت های گرافیک کمپانی های رقیب بهترین خبر برای کاربران و گیمرهای مشتاق خواهد بود.

 

منبع : سخت افزار ایران

ویرایش شده توسط OC Formula
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب میخواستم تاپیکش رو بزنم که زودتر پیش دستی کردید... :clapping:

این تکنولوژی (SFR (Split frame rendering هستش با DX12 که هر کدوم از چندین کارتی که در اختیار دارید، میتونه درصدی از رندرینگ در صفحه رو انجام بده و باعث میشه که کارکرد مجزای GPU به راحتی انجام بشه...

AMD اولین بار با منتل این کار رو انجام داد(در بازی هایی که از منتل پشتیبانی میکنن، اجازه همچین کاری داده شده) و تاثیرش رو الان در DX12 همگانی شده میبینیم...

منبع اصلی Anandtech هستش:

http://www.anandtech.com/show/9740/directx-12-geforce-plus-radeon-mgpu-preview

در این خالت شما میتونید از دنیای انویدیا و AMD و اینتل بطور کامل و همزمان استفاده کنید...

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با اینکه جالبه اما کارایی در حد sli دو تا 980 ti نیست

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با اینکه جالبه اما کارایی در حد sli دو تا 980 ti نیست

 

مطمئنی خبات جان؟

جایی ندیدم دوتا 980Ti رو نتیجه بنچمارکش رو هم زده باشه، تایتان و 980Ti که خیلی ضعیفتر عمل کرده...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب میخواستم تاپیکش رو بزنم که زودتر پیش دستی کردید... :clapping:

این تکنولوژی (SFR (Split frame rendering هستش با DX12 که هر کدوم از چندین کارتی که در اختیار دارید، میتونه درصدی از رندرینگ در صفحه رو انجام بده و باعث میشه که کارکرد مجزای GPU به راحتی انجام بشه...

AMD اولین بار با منتل این کار رو انجام داد(در بازی هایی که از منتل پشتیبانی میکنن، اجازه همچین کاری داده شده) و تاثیرش رو الان در DX12 همگانی شده میبینیم...

منبع اصلی Anandtech هستش:

http://www.anandtech.com/show/9740/directx-12-geforce-plus-radeon-mgpu-preview

در این خالت شما میتونید از دنیای انویدیا و AMD و اینتل بطور کامل و همزمان استفاده کنید...

 

در خبر ذکر شده منبع اصلی سایت AnandTech هست دیگه!

بعد انجین Oxide براساس EMA AFR یا همون Unlinked Implementation پایه ریزی شده نه SFR!

DirectX 12 سه شیوه متفاوت برای عملکرد multi-adapter استفاده می کند که ساده ترینش Implicit Multi-Adapter یا IMA هست، شیوه مورد نظر به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از طریق تکنیک آشنا AFR پیکربندی های چند کارته را از طریق DirectX 12 تعریف کنند، در حقیقت این شیوه مشابه AFR در DirectX 11 می باشد!

Explicit Multi-Adapter شیوه دیگه ای برای تعریف پیکربندی های چند گانه کارت گرافیک در رابط DirectX 12 هست که به دلیل سختی کار و عدم آشنایی با شیوه کدنویسی توسعه دهندگان تمایلی به استفاده از آن ندارند، EMA خودش به دو بخش Linked و Unlinked تقسیم میشه که صحبت در مورد آن در این مبحث نمی گنجد!

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حجم مموریها با هم جمع شده یا فقط از حافظه ی کارت اصلی استفاده میشه ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حجم مموریها با هم جمع شده یا فقط از حافظه ی کارت اصلی استفاده میشه ؟

سوال خوبیه چون نوع حافظه هاشون با هم فرق داره. ولی انتظار میره که با هم جمع بشن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شاید اشتباه میکنم ولی فکر کنم چون furyx پهنای باند بیشتری داره وقتی بعنوان کارت گرافیک اصلی استفاده میشه عملکرد بالاتر میشه و این یعنی فقط از مموری کارت اصلی استفاده شده.

ویرایش شده توسط STRIX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دو تا دشمن خونی و جونی و قسم خورده کنار هم قرار دادن  کار عجیبی هست 

چه فایده ای داره این  حرکت 

۱٪ هم برای گیم چنین اقدامی انجام نمیدن مگر فقط تست و بنچمارک 

یکپارچه سازی دو کارت ارزش بیشتری داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکی از مشکلات اصلی SLI اینه که مموری دوبل نمیشه اگه DX12 بتونه اینکارو انجام بده خیلی عالی میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

خب بالاخره دیدیم که این حرکت حقیقت داره و عملی شده، بماند که عملکرد چندان دلچسبی نیست...   :clapping:

این جمع شدن مموری ها چی شد خبری ازش نیومده ؟؟؟ این مهمتر هست ...  :-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دو تا دشمن خونی و جونی و قسم خورده کنار هم قرار دادن  کار عجیبی هست 

چه فایده ای داره این  حرکت 

۱٪ هم برای گیم چنین اقدامی انجام نمیدن مگر فقط تست و بنچمارک 

یکپارچه سازی دو کارت ارزش بیشتری داره

قرار نیست که فقط amd رو با nvidia ترکیب کنن، از این بعد شما می تونی gtx 960 رو با titan x هم sli  کنی!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قرار نیست که فقط amd رو با nvidia ترکیب کنن، از این بعد شما می تونی gtx 960 رو با titan x هم sli  کنی!

فقط یک سری رو می شه با هم sli کرد یا نه مثلا سری 700 رو می شه با 900 هم sli کرد :-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگر یه کارت دایرکت 11 باشه و با یه 12 SLI کنی کارت اصلی رو کدوم میشناسه

مثال 270x با 960

Sent from my D5503

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

فقط یک سری رو می شه با هم sli کرد یا نه مثلا سری 700 رو می شه با 900 هم sli کرد :-?

امکان Cross-SLI تمامی کارت های با پشتیبانی از DX 12 وجود داره، یعنی 950 رو با Titan X هم میشه Cross-SLI کرد!

دیگه یکسان بودن مدل پردازنده گرافیکی مطرح نیست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در خبر ذکر شده منبع اصلی سایت AnandTech هست دیگه!

بعد انجین Oxide براساس EMA AFR یا همون Unlinked Implementation پایه ریزی شده نه SFR!

DirectX 12 سه شیوه متفاوت برای عملکرد multi-adapter استفاده می کند که ساده ترینش Implicit Multi-Adapter یا IMA هست، شیوه مورد نظر به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از طریق تکنیک آشنا AFR پیکربندی های چند کارته را از طریق DirectX 12 تعریف کنند، در حقیقت این شیوه مشابه AFR در DirectX 11 می باشد!

Explicit Multi-Adapter شیوه دیگه ای برای تعریف پیکربندی های چند گانه کارت گرافیک در رابط DirectX 12 هست که به دلیل سختی کار و عدم آشنایی با شیوه کدنویسی توسعه دهندگان تمایلی به استفاده از آن ندارند، EMA خودش به دو بخش Linked و Unlinked تقسیم میشه که صحبت در مورد آن در این مبحث نمی گنجد!

@};-

درود عزیز، بنده منظورم DX12 بود نه این بازی، بنده هم مطلب رو از Anandtech مطالعه کردم، بهمین دلیل بود که لینک رو گذاشتم که دوستانی که علاقه دارن از مطلب اصلی استفاده کامل رو ببرن...

با این حساب این بازی هنوز از تمام تکنولوژی های برتر DX12 استفاده نمیکنه، SFR تکنولوژی برتر هستش و IMA و EMA فقط یک راه ساده برای سازنده های بازی ها، برای انجام ندادن کد نویسی های دوباره روی موتور بازیهاشون هستش که آنچنان پرفورمنس بالایی نداره...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود عزیز، بنده منظورم DX12 بود نه این بازی، بنده هم مطلب رو از Anandtech مطالعه کردم، بهمین دلیل بود که لینک رو گذاشتم که دوستانی که علاقه دارن از مطلب اصلی استفاده کامل رو ببرن...

با این حساب این بازی هنوز از تمام تکنولوژی های برتر DX12 استفاده نمیکنه، SFR تکنولوژی برتر هستش و IMA و EMA فقط یک راه ساده برای سازنده های بازی ها، برای انجام ندادن کد نویسی های دوباره روی موتور بازیهاشون هستش که آنچنان پرفورمنس بالایی نداره...

 

درود

من از جمله شما این برداشت رو کردم که منظور همین عنوان هست!

 

 

این تکنولوژی (SFR (Split frame rendering هستش با DX12 که هر کدوم از چندین کارتی که در اختیار دارید، میتونه درصدی از رندرینگ در صفحه رو انجام بده و باعث میشه که کارکرد مجزای GPU به راحتی انجام بشه...

 

ببینید اساسی ترین تعریف پردازش پیکربندی های Multi-GPU در DirectX 12 همون EMA می باشد که ذکر کردم و برای اینکه برنامه نویسان کنترل بهتر و آزادی عمل بیشتری داشته باشند باید به سمت توسعه شاخه Unlinked حرکت کنند، این شاخه درسته که سختی زیادی به تیم کدنویس اعمال میکنه اما از طرف دیگه محدودیت های شاخه Linked رو نداره، اما در مورد SFR تفسیر شما کاملا نادرست هست! از این جهت که SFR در حقیقت عملکردی مشابه AFR دارد و در تمام فرآیندهای پیشبردی یکسان عمل می کند به بیان ساده انتظار افزایش پرفورمنس یا نرخ فریم با Split-Frame Rendering نداشته باشید، وجود SFR فقط جهت بهبود فریم تایم یا تاخیر فریم در پیکربندی های متشکل از چند کارت گرافیک پی ریزی شده است؛ علت این موضوع هم کاملا مشخص هست و اونم اینه که فریم تایم در سیستم های چند کارته فعال در حالت AFR بسیار بیشتر از پیکربندی های تک کارته هست، علاوه بر آن یکی از ضعف های بزرگ کارت های گرافیک AMD میزان فریم تایم بالا نسبت به محصولات NVIDIA می باشد که مبحثی که هم اکنون با نام SFR می شناسید در حقیقت برای بهبود همین موضوع در DirectX 12 گنجانده شده است، به هر حال DirectX 12 با تمام ویژگی هایی که داره  نسبت به پدیده های خوش ساختی مانند Vulkan راه درازی را باید طی کند!

 

پ.ن: فریم تایم تاثیر مستقیمی در روانی گیم پلی، میزان میکرو استاتر و پایداری نرخ فریم دارد، فریم تایم کمتر = تجربه بسیار بهتر از بازی های رایانه ای

@};-

 

 

خیلی جالب هست .

 

هم nvidia و هم AMD  یه چیزایی کم دارن  اگه با هم نصب بشن و اشکالات هر کدون رفع بشه عالی میشه .

 

فقط یه چیزی فن اوری های G sync  و free sync   اینجا چطور عمل میکنند ؟ و کدومشون فعال میشن !!

 

G-Sync و Free Sync خط فرماندهی کاملا مجزایی دارند و از قرار معلوم کارت گرافیک اصلی حالا AMD یا NVIDIA باشه، باید بین این دو انتخاب کنیم!

این ویژگی DirectX 12 در حقیقت فقط برای استفاده تراشه های گرافیکی مجتمع + کارت گرافیک اصلی قدرت خود را به نمایش خواهد گذاشت، زیاد روی مبحث AMD+NVIDIA حساسیت به خرج ندید!

کاری که Lucid از توان آن عاجز بود، DirectX 12 به سرانجام خواهد رساند!

یکی از علت های اصلی تمرکز زیاد اینتل روی DirectX 12 همین موضوع می باشد، استفاده از تراشه های Intel HD + کارت گرافیکی مجزا!

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی جالب هست .

 

هم nvidia و هم AMD  یه چیزایی کم دارن  اگه با هم نصب بشن و اشکالات هر کدون رفع بشه عالی میشه .

 

فقط یه چیزی فن اوری های G sync  و free sync   اینجا چطور عمل میکنند ؟ و کدومشون فعال میشن !!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

من از جمله شما این برداشت رو کردم که منظور همین عنوان هست!

 

 

ببینید اساسی ترین تعریف پردازش پیکربندی های Multi-GPU در DirectX 12 همون EMA می باشد که ذکر کردم و برای اینکه برنامه نویسان کنترل بهتر و آزادی عمل بیشتری داشته باشند باید به سمت توسعه شاخه Unlinked حرکت کنند، این شاخه درسته که سختی زیادی به تیم کدنویس اعمال میکنه اما از طرف دیگه محدودیت های شاخه Linked رو نداره، اما در مورد SFR تفسیر شما کاملا نادرست هست! از این جهت که SFR در حقیقت عملکردی مشابه AFR دارد و در تمام فرآیندهای پیشبردی یکسان عمل می کند به بیان ساده انتظار افزایش پرفورمنس یا نرخ فریم با Split-Frame Rendering نداشته باشید، وجود SFR فقط جهت بهبود فریم تایم یا تاخیر فریم در پیکربندی های متشکل از چند کارت گرافیک پی ریزی شده است؛ علت این موضوع هم کاملا مشخص هست و اونم اینه که فریم تایم در سیستم های چند کارته فعال در حالت AFR بسیار بیشتر از پیکربندی های تک کارته هست، علاوه بر آن یکی از ضعف های بزرگ کارت های گرافیک AMD میزان فریم تایم بالا نسبت به محصولات NVIDIA می باشد که مبحثی که هم اکنون با نام SFR می شناسید در حقیقت برای بهبود همین موضوع در DirectX 12 گنجانده شده است، به هر حال DirectX 12 با تمام ویژگی هایی که داره  نسبت به پدیده های خوش ساختی مانند Vulkan راه درازی را باید طی کند!

 

پ.ن: فریم تایم تاثیر مستقیمی در روانی گیم پلی، میزان میکرو استاتر و پایداری نرخ فریم دارد، فریم تایم کمتر = تجربه بسیار بهتر از بازی های رایانه ای

@};-

 

 

 

G-Sync و Free Sync خط فرماندهی کاملا مجزایی دارند و از قرار معلوم کارت گرافیک اصلی حالا AMD یا NVIDIA باشه، باید بین این دو انتخاب کنیم!

این ویژگی DirectX 12 در حقیقت فقط برای استفاده تراشه های گرافیکی مجتمع + کارت گرافیک اصلی قدرت خود را به نمایش خواهد گذاشت، زیاد روی مبحث AMD+NVIDIA حساسیت به خرج ندید!

کاری که Lucid از توان آن عاجز بود، DirectX 12 به سرانجام خواهد رساند!

یکی از علت های اصلی تمرکز زیاد اینتل روی DirectX 12 همین موضوع می باشد، استفاده از تراشه های Intel HD + کارت گرافیکی مجزا!

@};-

 

تا حالا جواب پستم نرفته بود قبلش دی .

 

پس اینطوری باشه در ان واحد هم از گرافیک cpu  و هم کارت گرافیک ها با هم استفاده میشه ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

قراردادن چند کارت گرافیک در مین برد به معنی SLI یا Cross نیست دوستان دقت کنید .

 

SLI برای یکپارچه سازی بردازش تصویر هست و رابط هم داره شما همین الان بدون directx 12 هم میتونید یک گرافیک nvidia رو در کنار یک گرافیک amd قراربدید 

 

ولی ویندوز pci اول رو به عنوان پردازشگر گرافیک قرارمیده و کارت دوم به عنوان یک دیوایس پردازنده GPU شناخته میشه به عنوان مثال شما میتونید همزمان با گرافیک nvidia بازی کنید و با گرافیک amd

 

ماینینگ انجام بدید یا ...

 

ولی در directx12 این امکان داده میشه که پردازش های گرافیکی روی گرافیک دوم هم انجام بشه ولی نه به صورت مساوی فقط نیمی دیشب تو توییتر خوندم فقط نیمی از پردازش روی گرافیک دوم یا سوم ... قرارمیگیره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تا حالا جواب پستم نرفته بود قبلش دی .

 

پس اینطوری باشه در ان واحد هم از گرافیک cpu  و هم کارت گرافیک ها با هم استفاده میشه ؟

 

خیر عزیز استفاده از محصولات NVIDIA + AMD بازدهی لازم رو نداره و بیشتر از لحاظ تئوری و صحت این موضوع مورد تست قرار گرفته است!

اگر قرار باشه شرکتی سرمایه ای برای بخش iGPU + Discrete GPU در نظر بگیره قطعا AMD از گزینه های اصلی روی میز خواهد بود، چون از نظر قدرت پردازشی iGPU چند سر و گردن از اینتل بالاتر هست.

متاسفانه AMD در شرایط مالی جالبی به سر نمیبره، پوشش بخش هایی از ویژگی های گفته شده DirectX 12 نیاز به افزونه مالی و تیم تحقیق و توسعه مجربی دارد که هم اکنون AMD دسترسی به هیچکدام از اینها ندارد!

اگر APU های قدرتمند AMD از این بخش بی نصیب باشند، واقعا جای تاسف خواهد بود.

گزینه دیگر روی میز شرکت اینتل خواهد بود که برای تبلیغات پردازنده و معرفی محصولات خودش این سطح از رابط برنامه نویسی جدید را جهت گسترش در نظر بگیرد، که با توجه به تبلیغات Intel در سمینارهای وابسته به سخت افزار و DX12 در چند ماه گذشته احتمالات زیادی برای تحقق ویژگی های یاد شده در نظر گرفته می شود!

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حجم مموریها با هم جمع شده یا فقط از حافظه ی کارت اصلی استفاده میشه ؟

قرار هست با هم جمع شود و این یکی از برتری های مهم این رویداد هست .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قرار هست با هم جمع شود و این یکی از برتری های مهم این رویداد هست .

 

احسان جان اساس کار در به کار گیری حافظه ها متفاوت خواهد بود و اینطوری نیست که با یک کارت گرافیک 8 گیگ یکپارچه مقایسه کنیم!

از طریق رابط برنامه نویسی جدید به کارت های گرافیک این اجازه داده میشه تا با تقسیم بندی مناسب بخش پردازش گرافیکی منظور GPU هر کارت گرافیک بتونه از حافظه کارت گرافیک دیگری استفاده کند، به این صورت که اگر دو تا کارت گرافیک 4 گیگ بر روی یک سیستم قرار بدیم هر کارت گرافیک به حجم حافظه های دیگری دسترسی دارد و در صورت نیاز می تواند از آن بهره ببرد!

این بخش هم هنوز جای صحبت و تست های زیادی داره و از اون مبحث هایی هست که مسئول مارکتینگ AMD مانور زیادی روی آن در رابط Mantle داد که فعلا خبر خاصی نیست، کمپانی های سخت افزاری فقط نقش تشویق کننده رو دارند، تصمیم گیری اصلی استفاده از جنبه های DirectX 12 با استدیوهای بازی سازی هست.

نتیجه گیری کلی اینکه دارندگان سخت افزار و همچنین خریداران فعلی انتخاب و تصمیم های خود را زیاد بر پایه DirectX 12 طرح ریزی نکنند، هنوز فاصله زیادی تا فراوانی این رابط برنامه نویسی داریم و تا زمان فراگیر شدن آن اکثر افراد نیاز به ارتقاء سخت افزاری خواهند داشت. (گول تبلیغات بخش بازاریابی شرکت ها رو نخورید ;))

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

احسان جان اساس کار در به کار گیری حافظه ها متفاوت خواهد بود و اینطوری نیست که با یک کارت گرافیک 8 گیگ یکپارچه مقایسه کنیم!

از طریق رابط برنامه نویسی جدید به کارت های گرافیک این اجازه داده میشه تا با تقسیم بندی مناسب بخش پردازش گرافیکی منظور GPU هر کارت گرافیک بتونه از حافظه کارت گرافیک دیگری استفاده کند، به این صورت که اگر دو تا کارت گرافیک 4 گیگ بر روی یک سیستم قرار بدیم هر کارت گرافیک به حجم حافظه های دیگری دسترسی دارد و در صورت نیاز می تواند از آن بهره ببرد!

این بخش هم هنوز جای صحبت و تست های زیادی داره و از اون مبحث هایی هست که مسئول مارکتینگ AMD مانور زیادی روی آن در رابط Mantle داد که فعلا خبر خاصی نیست، کمپانی های سخت افزاری فقط نقش تشویق کننده رو دارند، تصمیم گیری اصلی استفاده از جنبه های DirectX 12 با استدیوهای بازی سازی هست.

نتیجه گیری کلی اینکه دارندگان سخت افزار و همچنین خریداران فعلی انتخاب و تصمیم های خود را زیاد بر پایه DirectX 12 طرح ریزی نکنند، هنوز فاصله زیادی تا فراوانی این رابط برنامه نویسی داریم و تا زمان فراگیر شدن آن اکثر افراد نیاز به ارتقاء سخت افزاری خواهند داشت. (گول تبلیغات بخش بازاریابی شرکت ها رو نخورید ;))

@};-

با نظر شما موافقم

من همیشه گفتم تا یه چزی جدید میاد عجله نکنید  و نخرید صبر کنید جا بی افته خودشو نشون بده و قیمت منطقی تر بعدا خرید

نمونش الان همه کارت های سری 900 خریدند حدودا 8 ماه  چه استفاده ای کردن از dx 12 کارتشون؟؟

یا همین skylake چه برتری داره نسبت haswell داره؟؟غیر از ddr 4

 

ویرایش شده توسط EdrisRezai
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با نظر شما موافقم

من همیشه گفتم تا یه چزی جدید میاد عجله نکنید  و نخرید صبر کنید جا بی افته خودشو نشون بده و قیمت منطقی تر بعدا خرید

نمونش الان همه کارت های سری 900 خریدند حدودا 8 ماه  چه استفاده ای کردن از dx 12 کارتشون؟؟

یا همین skylake چه برتری داره نسبت haswell داره؟؟غیر از ddr 4

 

 

کسانی که کارت های سری Radeon R300 یا بهتره بگیم Radeon R200 هم خریدن زیاد استفاده ای نخواهند کرد :) ، مهم اینه در زمان خرید بهترین انتخاب رو انجام بدی که محصولات GTX 900 کاملا انتخاب مناسبی در زمان فعلی هستند!

Skylake بیشتر تمرکزش روی iGPU بوده و تغییرات زیادی در پرفورمنس بنچمارک ها داشته که برای اورکلاکرها مورد توجه هست، اما در کل برای کاربران عادی و گیمر ارتقاء از 1150 به 1151 توصیه نمیشه!

@};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...