رفتن به مطلب

بررسی بازی fallout 4


alidadashnejad
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

متن برگرفته از سایت خودم : http://pcgamingz.com/   می باشد 


 


نویسنده علی داداش نژاد / برگرفته از 2 کانال یوتوب و 2 سایت معتبر و تجربیات شخصی 


 


 


دوستان مطلب شامل اسپویلر می باشد اما خیلی اسپویلر های سنگینی نیست 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


ناشر / سازنده  : Bethesda Game Studios/Bethesda Softworks


پلتفورم : pc / xbox one / ps4


قیمت : 140 تا 160 تومان نسخه ی pc  ( کاهش قیمت به زیر 100 بعد از 3 ماه )


 


 


 


اوایل سال اصلا انتظار نداشتم که بتوانم fallout 4 را بازی کنم اما Bethesda توانست همه را در نمایشگاه  E3 2015 با معرفی fallout 4  شگفت زده کرده و بعد از 6 ماه بازی را منتشر کند . 


 


امیدوارم کمپانی های بیشتری بتوانند این روش را دنبال کنند به جای این که از سال ها قبل بازی را معرفی کنند که در نتیجه باعث بالارفتن انتظارات و در نهایت باعث  شکست بازی شود.


Fallout 4  بازی بسیار درگیر کننده و اعتیاد اوری اما فاصله ی زیادی با کامل بودن دارد الان متوجه می شوم که چرا بعضی از بررسی ها توسط سایت های مختلف خیلی مثبت نمی باشد اما وقتش رسیده که  بعد از 60 ساعت گیم پلی یک بررسی کلی از این بازی داشته باشیم و نقاط مثبت و منفی را بررسی کنیم .


 


این بازی به شما اجازه می دهد تا شخصیت اصلی خود را یا مرد یا زن انتخاب کنید و پس را تغییر قیافه دهید که اولین و مهم ترین قسمت در بازی های Bethesda می باشد .


بازی با کاراکتر انتخاب شده ی شما شروع می شود که قصد گرفتن جایی امن در Vault 111 را برای


 خانواده ی  خود دارد در حالی که بمب های اتم در حال افتادن بر شهر boston   می باشد .


 


2912914-fallout4_concept_blast_143432345


 


به عنوان طرفدار این سری می دانستم که والت ها برای انجام ازمایشاتی مختلف از طرف دولت امریکا بر روی مردمی که در این سرپناه ها هستند تهیه شده که در این جا والت 111 برای مشاهده ی تاثیرات خواب های  cryogenic می باشد


چندین نفر از کارکنان والت از شما می خواهند که به منظور ضد عفونی شدن (decontamination )  وارد محفظه هایی شده اما آن محافظه ها از قبل اماده بود تا فردی که وارد محفظه می شود را وارد خواب کند .


 


بعد از گذشت چندین سال شخصیت شما از خواب بیدار می شود تا فقط شاهد مرگ شوهر / همسر خود و  دزدیده شدن بچه ی خرد سال خود Shaun باشد  ( در حالتی که هنوز درون محفظه می باشد ) و بعد دوباره محفظه فعال می شود اما بعد از گذشت مدتی نا معلوم محفظه غیر فعال می شود و کاراکتر شما می تواند از آن فرار کند و به دنبال بچه ی خود Shaun برود البته در سرزمینی کاملا از دست رفته با خطرات مختلف . در این مرحله  بازی تازه شروع می شود و داستان شکل می گیرد .


2877841-fallout4_trailer_city_1433355574


 


و البته خوب به عنوان یک بازی Bethesda دلیلی برای مجبور کردن شما با کاری خاص نیست . تمام Commonwealth  ( ماساچوست )  در اختیار شما هست و هر جایی که بخواهید می توانید بروید و به به جرئت می توان گفت که مکان زیبایست در کنار تمام نابودی ها .


 


گرافیک کلی و هنری بازی بسیار پیشرفت کرده است اما قسمت هایی از بازی با گرافیکی بسیار بد همراه است که حتما بررسی خواهیم کرد . داستان این بازی در سال 2277 یعنی بیشتر از 200 سال بعد از بمب باران هسته ای کل دنیا اتفاق می افتد و به علت وجود تششعات هسته ای زندگی ای که ما می شناسیم از بین رفته و با تغییر ژنتیکی موجودات مختلف و وحشتناکی بوجود امده اند اما دلیل نمی شود که دنیای بازی کاملا خاکستری باشد به همین دلیل Bethesda از سبکی متفاوت برای طراحی دنیای از دست رفته استفاده کرده که باعث شده مناظری بسیار زیبا در Commonwealth   به وجود اورد اما به نظر من این سبک طراحی در شهر بوستون خیلی خوب از آب در نیامده است ( از نظر من البته ) .



 



 


 


·      بررسی گرافیک بازی بر روی pc


بازی با کمک  Physically Based Rendering تغییرات زیادی در دنیای از بین رفته ی  Commonwealth ایجاد می کند به اصطلاح  را زنده می کند و godrays جدید انویدیا هم در این موضوع بی تاثیر نیست به همه پیش نهاد می کنم که حتما godrays رو روشن کنید حتی اگر روی low  بازی می کنید .


اما از لحاظ بهینه بودن : من بازی رو با کارت gtx 780   تست کردم در 80 درصد مواقع  60 فرم کامل ( البته تا 80 فرم رو می گیرم ولی چون مانیتور فقط 60 فرم نمایش می دهد بر روی 60 قفل کرده ام )  در رزلوشن  2560x1080 می گیرم ( مانیتور ultra wide  می باشد ) اما در بعضی از مواقع افت فرم شدیدی حس می شود که به 30 فرم بازی افت می کند البته این افت فرم در درگیری ها تا بحال پیش نیامده است و بیشتر در حال گشتن در بازی افت فرم اتفاق می افتد البته من فعلا نسخه ی کرکی رو دارم تا نسخه ی اصل استیم را تهیه نه کنم نمی توانم دقیق نظر بدهم البته می توان این افت فرم رو هم با کاهش کیفیت god ray  از ultra  به high  بهبود بخشید و تغییر زیادی هم در بازی حس نکرد .


البته باید ذکر کنم که در طول 50 تا 60 ساعت بازی من تا به حال یک دفعه هم هارد کرش نکرده ام که خود بسیار عالی می باشد .


البته نسخه ی کنسولی این بازی مشکلات بیشتری دارد


نسخه ی کنسولی بر روی رزولوشن 1920x1080 و 30  فرم بر ثانیه اجرا می شود که بعضی از مواقع به زیر 20 یا حتی زیر 10 فرم  نیز افت می کند و زمان لود کردن بازی نیز خیلی بیشتر از نسخه ی pc می باشد .


به نظر می رسد که این بازی بر روی pc بهتر اجرا می شود .



لطفا منتظر برسی کامل گرافیکی این بازی در مقاله های بعدی باشید



·      داستان و کاوش


 


مشابه بقیه ی بازی های Bethesda کاوش در fallout 4 یکی از بهترین کار هایی هست که می توان در بازی انجام داد .


تعداد بسیار زیادی اطلاعات بسیار زیادی درباره ی تاریخچه ی بازی و دنیای بازی به صورت نوشته یا terminal logs یا holotapes ( نوعی کاست که می توان ان را درpip boy  خود پخش کرد ) پیدا کرد .


نکته ی خیلی مهم دیگر این می باشد که هنگام گشتن در بازی می توانید با مراحل فرعی خیلی عالی بر برخورید کنید که کاملا شما را از مراحل اصلی غافل کند  یا حتی ایستگاه های رادیویی مختلف پیدا کنید و به ان گوش دهید ( که بعضی از مواقع خود این ایستگاه های رادیویی نیز مراحل فرعی برای شما باز می کنند ) اما بعضی از این مراحل فرعی بسیار تکراری و خسته کننده می شوند برو اون جا اون رو بکش برو اون جا اون رو بردار .


در بازی کلا 4 جناح وجود دارد که شما می توانید به ان ها بپیوندید :


1 - the Minutemen : مردمان اصلی Commonwealth می باشند


2 – Institute : دشمن کلی و اصلی بازی که می توان به ان پیوست


3 – Railroad : گروهی مخفی ولی قوی که نمی خواهند تمام Institute از بین برود


4 - Brotherhood of Steel : شناخته شده ترین گروه در سری بازی های fallout است که ارتش اصلی امریکا می باشند که قصد برگرداندن امنیت در امریکا را دارند و کلا هر چیزی که باعث به خطر افتادن انسان ها شود یا باعث تغییر انسان ها شود را نابود می کنند ( هدف اصلی نجات دادن انسان های بی گناه می باشد که متاسفانه Bethesda این گروه را کاملا از هدف اصلی خود دور کرده و فقط نابودی کامل Institute رو می خواهند که این هم یکی از اشتباهات Bethesda می باشد )


 


 


شما می توانید قبل از آخرین جنگ به یکی از 4 جناح بپیوندید من به Brotherhood of Steel پیوستم


و بعد از انجام چندین مرحله برای Brotherhood of Steel مقام من در BOS افزایش یافت و NPC ها من را به عنوان sentinel  که بالاترین رتبه در BOS می باشد می شناختند .


 


qzbfzuepw5gxq0nl0n5j.jpg


 


متاسفانه Bethesda نتوانست دلیل و هدف و باورهای هر یک از جناح ها به شکل صحیح توضیح دهد و یا حتی به صورت صحیح در بازی به نمایش بگذارد که نشانه ای از ضعف نویسندگی بازی می باشد که در بازی های Bethesda واقعا شوکه کننده می باشد .


شما در نهایت باید به یکی از این جناح ها به پیوندید و بعد از پیوستن به این جناح شما نمی توانید در روند بازی تغییرات زیادی ایجاد کنید که این موضوع در بازی های Bethesda واقعا عجیب می باشد و در نهایت هم شما را با یک پایان نچندان قوی روبه رو می کند .


Bethesda یک پایه و یک داستان خیلی جالب را در اوایل بازی بوجود می اورد اما ضعف در نویسندگی این داستان جالب را را کاملا خراب می کند و یک حس بد که ناشی از تمام نشدن بازی است را برای شما باقی می گذارد .


 


Fallout4PipBoyNews2.png


 


اما این حس بد را با برگشتن به wasteland و کاوش دوباره می توانید کاملا فراموش کنید .


درهنگام کاوش تمام کوشه کنارها را به دقت زیر نظر بگیرید و هر وسیله ی مفیدی را بردارید در ضمن حواستان باشد که در طول گشتن 2 نوع item خاص وجود دارد (bobbleheads ) که باعث افزایش S.P.E.C.I.A.L. یا باعث افزایش skills شما می شود و دیگری هم مجله هایی است که به شما قابلیت های خاصی می دهد .


 


·        گیم پلی / مکانیک شوتر


 


درباره ی هسته ی اصلی شوتر بازی باید گفت که نسبت به fallout 3  و NV  پیشرفت بسیار عالی داشته است . شلیک کردن با تفنگ بسیار لذت بخشتر و سریعتر می باشد ( البته این گیم پلی بدون کمک id  و MachineGames امکان پذیر نبود ) و کمبود گلوله ها دربازی شما را دعوت به دقت بیشتر یا حتی مخفی کاری می کند .


سیستم مخفی کاری بهتر شده البته باید skill های مورد نظر را باز کنید تا از تمام قابلیت های مخفی کاری بهره ببرید .


سیستم V.A.T.S نیز تغییراتی کرده است که باعث سریع تر شدن بازی می شود ( استفاده از این سیستم در نسخه های قبلی بازی را متوقف می کرد اما در این جا بازی بر روی حالت اهسته می رود و تا ابد وقت برای نشانه گیری نیست )


استفاده از سلاح های melee ( از چاقو گرفته تا اره و پتک موشکی ) نیز بسیار بهبود پیدا کرده است که مانند تمام سلاح های بازی باید perk مورد نظر اون نوع سلاح ها را باز کنید تا قدرت آن سلاح ها نیز افزایش یابد .


هوش مصنوعی بازی پیشرفت هایی دارد  ولی کامل نیست حداقل دیگه نیاز نیست نگران گمشدن همراهان خود باشید .


یک سیستم جدید ساخت و ساز هم به بازی اضافه شده است که به دو دسته تقسیم می شود .


1-    برای وسایل اصلی خود شما ( سلاح های بازی – زره های بازی – power armor  )


 


 


vlcsnap-2015-06-14-23h15m26s011_0.png


 


2912916-fallout4_concept_raiders_1434323


 


2-    ساخت شهرک (settlements ) قسمت هایی در Commonwealth می باشد که این اجازه را به شما می دهد تا شهرک برای خود ایجاد کنید و با ساخت رادیو افراد مختلفی را به شهرک وارد کنید ( نهوه ی ساخت و ساز شبیه ماینکرفت یا بهتر بگم ark می باشد ) و در نهایت درآمدزا می باشد البته باید از شهرک خود دفاع کنید – اب تهیه کنید – غذا تهیه کنید – و ....


 


 


Fallout4_E3_Workshop_1434324024-970-80.j


 


البته قابلیت 2 کاملا اختیاری هست بجز در بعضی از قسمت های مراحل اصلی که باید یکسری وسایل خاص بسازید .


 


البته این سیستم کامل نیست و مشکلات زیادی دارد مخصوصا این که هیچ اموزشی برای چرخاندن درست این شهرک ها وجود ندارد که به لطف مود کننده ها این سیستم کامل می شود .( در اینده بهترین ماد های هر هفته رو برای شما جمع خواهم کرد )


درنهایت هم یک سیستم جدید دیالوگی  نیز اضافه شده است که یکی دیگر از ضعف های بازی می تواند باشد. ( این سیستم کاملا سلیقه ای می باشد )


در بازی نیز اهنگ های بسیار زیبایی به کار رفته مانند تمام بازی های Bethesda اما تعداد اهنگ های ایستگاه رادیویی کم و بعد از یه مدت بسیار تکراری می شوند.


درباره ی صداگذری و افکت صدا ها هم بسیار عالی کار شده و مشکلی دیده نمی شود. ( اولین بازی Bethesda می باشد که کاراکتر اصلی نیز صدا گذاری شده که به نظر من بسیار تغییر خوبی می باشد )


یک نکته ی کوچک :


در نسخه های قبل لباس power armor   به عنوان یک زره در نظر گرفته می شد اما در این بازی عمدتا به عنوان یک لباس رباطی مانند که می توان وارد ان شد به حساب می آید که برای کار کردن به fusion core  نیاز دارد که کمیاب می باشد و همچنین گران که خوب این لباس قدرت خیلی زیادی به شما می دهد به طوری که و پریدن از هر ارتفاعی به شما اسیبی وارد نمی کند ولی باعث اسیب زدن به اطرافیان شما می شود پس می توانید پرش از ارتفاع را به عنوان یک سلاح استفاده نمایید که البته ان جت پک هم وصل می شود و تنوع گونه ای زیادی دارد و هر قسمت نیز اپگرید می شود که یک تغییر بسیار جالب می باشد . البته باmods  می توان مصرف fusion core را بالانس کرد .


 


 


nlwunufdf9nbcmknhobo.jpg



 



·        نتیجه گیری و نمره ی نهایی


 


Fallout 4  یکی از بهترین تجربه های سال من می باشد . بهترین بازی و بهترین rpg ( بازی نقش افرینی )  سال نیست تماما به خاطر قدم های اشتباهی که در ساخت این بازی برداشته شده . اما این نباید دلیلی باشد که شما این بازی بزرگ را تجربه نکنید این بازی برای طرفداران این سری بسیار لذت بخش خواهد بود و به لطف dlc های بیشتر و mods  این بازی جای skyrim  را خواهد گرفت .


درهای Commonwealth بر روی شما باز هست و کسی نیست که بتواند جلوی شما را برای ورود به این دنیا بگیرد .


 


نکات مثبت :


·        محیط بسیار زیبای Commonwealth


·        نور پردازی عالی به لطف godrays


·        سیستم ساخت و ساز


·        موزیک و صدا گذاری و افکت های عالی


·        دنیای بسیار بزرگ و پر از جزییات برای کاوش


·        گیم پلی روان تر و جزاب تر


·        شروع داستانی جالب اما پیشرفت ضعیف


·        صداگذاری شخصیت اصلی بازی


·        انیمیشن هایی قوی نسبت به سری های قبلی


·        بهینه بودن بازی و کرش نکردن ان در pc


·        تایید انتشار نرم افزاری کامل برای ساخت mods  هم بروی pc و هم بر روی کنسول که بر روی کنسول ها خیلی محدود خواهد بود


·        و نکات بسیار دیگر


نکات منفی


·        ضعف در نویسندگی بازی مخصوصا در مراحل اصلی


·        جناح ها به درستی به نمایش در نیامده است


·        گرافیک نسل 7 که به لطف Mods بعد از 2 الی 3 ماه کاملا بر طرف می شوند


·        سیستم جدید دیالوگی کامل نیست و 4 نوع انتخاب کلی بیشتر وجود ندارد


·        مشکلاتی از هوش مصنوعی


·        قدیمی شدن موتور بازی و زمان لودینگ زیاد


·        و مثل همیشه باگ که یکی از این باگ ها باعث شد من بازی را از SAVE قبلی لود کنم


 


 


نمره ی نهایی 8.7 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

ممنون نقد خوبی بود...  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون دوست عزیز خیلی نقد خوبی بود

اینگونه نقدارو خیلی دوست دارم .

به دوستان توصیه میکنم حتما از ماد استفاده کنند جدیدا یه ماد برای بازی اومده که خیلی بهترش میکنه (بافت ها رو خیلی بهبود میده)

من خودم تو ویچر 3 از ماد های  e3fx و fantasy و weather و ultra gore استفاده میکنم واقعا جلوه های بصری خیلی خوبی رو به بازی میده

(اینو هم اضافه کنم که اکثر مادها حجم کمی دارن در حد 100 مگابایت و شایدم کمتر و نصبشون خیلی راحت هستش واقعا هم ارزش داره )

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون دوست عزیز خیلی نقد خوبی بود

اینگونه نقدارو خیلی دوست دارم .

به دوستان توصیه میکنم حتما از ماد استفاده کنند جدیدا یه ماد برای بازی اومده که خیلی بهترش میکنه (بافت ها رو خیلی بهبود میده)

من خودم تو ویچر 3 از ماد های  e3fx و fantasy و weather و ultra gore استفاده میکنم واقعا جلوه های بصری خیلی خوبی رو به بازی میده

(اینو هم اضافه کنم که اکثر مادها حجم کمی دارن در حد 100 مگابایت و شایدم کمتر و نصبشون خیلی راحت هستش واقعا هم ارزش داره )

دقیقا نکته ی خوبی را گفتید 

 

من هم دقیقا همین ماد ها را توی ویچر زدم یکم فرم کم کرد اما ارزشش رو داشت 

 

 

البته 100 مگ برای الان هست صبرکنید  =))  =))  :crying:  :crying:

 

وقتی تکستچر های 4k امد بهتون می گم برای اسکایریم من فقط 27 گیگ ماد گرافکی داشتم بی چاره شدم تا دانلود شد به خدا  =))  :crying:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دقیقا نکته ی خوبی را گفتید 

 

من هم دقیقا همین ماد ها را توی ویچر زدم یکم فرم کم کرد اما ارزشش رو داشت 

 

 

البته 100 مگ برای الان هست صبرکنید  =))  =))  :crying:  :crying:

 

وقتی تکستچر های 4k امد بهتون می گم برای اسکایریم من فقط 27 گیگ ماد گرافکی داشتم بی چاره شدم تا دانلود شد به خدا  =))  :crying:

27 گیگ!!! :eek: :eek: :wacko:

خیلیه هاااا

واسه من 7 فریم پایین اورد ولی واقعا ارزششو داره

خیلی نورپردازیش خوب شده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

علی جان خسته نباشی خوب بود-منتها در نوشتار مخصوصا بررسی اونم بررسی بازی باید از عکس استفاده بشه-

در کل خسته نباشید-

برای لود فالوت هم اگر ssd هست روی سیستم های دوستان روی اون نصب بشه-من روی SSD الان لودهام به 3تا 5 ثانیه تقلیل پیدا کرده چون SSD ها هوشمندن و میان اون فایل هایی که زیاد لود میشه رو سریعتر کش میکنن -

در کل فالوت من الان لول 48 هستم و کولاکه بازی خیره کننده شده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

جالب بود، ولی غلط املایی هم داشت!! :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

علی جان خسته نباشی خوب بود-منتها در نوشتار مخصوصا بررسی اونم بررسی بازی باید از عکس استفاده بشه-

در کل خسته نباشید-

برای لود فالوت هم اگر ssd هست روی سیستم های دوستان روی اون نصب بشه-من روی SSD الان لودهام به 3تا 5 ثانیه تقلیل پیدا کرده چون SSD ها هوشمندن و میان اون فایل هایی که زیاد لود میشه رو سریعتر کش میکنن -

در کل فالوت من الان لول 48 هستم و کولاکه بازی خیره کننده شده

چشم حتما عکس های بیشتری قرار خواهم داد 

 

کلا هرچی بیشتر بازی می کنی بیشتر حال می ده من باید هر شب بازی کنم مگرنه خوابم نمی گیره 

 

جالب بود، ولی غلط املایی هم داشت!! :D

من کلا املا بالای 13 نمی گرفتم  :wacko:  :D

ویرایش شده توسط alidadashnejad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...