رفتن به مطلب

برادر کوچکتر تایتان ها.....


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

برادر کوچک تر تایتان ها.....

معرفی محصولی برجسته از گیگا-Geforce GTX 950  سری اکستریم گیمینگ

f66qtdocm23c5d17qt.jpg


 

به عنوان یک  بازیباز و طرفدار  PC Gaming، باید اعترافی بکنم: " باید اعتراف کنم که بررسی کردن  کارت گرافیک های  High-End به طرز مخوفی جذاب است! ولی از طرفی باید اعتراف کنم که گذراندن مدت زمان زیادی  به تماشا یا خواندن یک بررسی  درباره محصولی بسیار گران قیمت آنقدر ها هم سرگرم کننده نیست، محصولی که به احتمال زیاد آن را نخواهیم خرید یا از پس قیمت آن برنخواهیم آمد. امروز تصمیم دارم درباره یک محصول با قیمت مناسب بحث خواهیم کرد. Geforce GTX 950 از سری اکستریم که بسیار شبیه به سری G1 این برند معظم است.

برادر کوچک تر در خانواده همیشه رفتاری خاص داشته است! اکثر توجه ها را به خود جلب میکند و برای برادر بزرگ تر مخصوصاً گیمر کمی دردسر ساز خواهد بود!!  تشدید این دردسر ها در زمان عرضه بازی هایی چون   Fallout 4 به اوج خود می رسد!! شما وقت آزاد میخواهید برای تجربه  و گردش در جهان پسا آخرالزمانی  و آنها میخواهند حس کنجکاوی خود را پاسخ دهند. حتماً این جمله مشهور "بچه بنشین  کمتر اذیت کن " را شنیده یا گفته اید، برا در کوچک تری که به اطراف می دود همه را اذیت میکند و شما  می گویید: برو، برو، من را تنها بگذار.....!  امروز برادر کوچک تر خوانواده مکسول را مورد بررسی قرار میدهیم  GTX 950 البته از لحاظ تکنیکی   GTX 750/750 Ti نیز مکسول بودند ولی ما تمرکز را روی خانواده سری 900 میگذاریم پس  GTX 950  را به عنوان کوچک ترین عضو خانواده به حساب می آوریم با ذکر این که برادران کوچک ترمان دوست داشتنی ترین و عزیزترین ها برای ما هستند البته  در زمان عرضه  Fallout 4 جمله بالا تا حدودی  صحیح نیست!!!

انویدیا محصول  احتمالاً نهایی خانواده مکسول  را چند هفته پیش عرضه کرد و هدف این شرکت برجسته توسعه دهنده  واحد های پردازش گرافیکی، پوشش دادن  بخش  ورودی رده ارزان قیمت  160 دلاری  و درست زیر 200 دلاری معماری مکسول خود است، جاییکه رقابت چه در قیمت و یا تنوع مدل ها با  AMD بسیار پر تنش است.

انویدیا  پایه و اساس چیپ 950 خود بر اساس  سیلیکون 28 نانو متری   GM206 بنا  کرده است، ساختاری که چیپ رده بالاتر 960 هم بر پایه آن ارائه شده بود. این یک چیپ کوچک است  و در مقایسه با  R9 370   به یک پهنای باس  128 بیتی  مموری مجهز شده است. برای جبران   از دست دادن بخشی از توانایی  واحد فشرده سازی  تکسچر، انویدیا  پهنای باند را در حدود 20% بهبود بخشیده است. دیگر توانایی ها و شاخص های برجسته معماری مکسول بقیه کارها را انجام خواهند داد!  


9rq2i8u9se2m9l3ffiur.jpg

 

کارت 950 اکستریم گیگا بی شباهت به برادر  بزرگ خود 980 TI سری G1 نیست.

 

درطی عرضه مدل های مختلف مکسول ، من فرصت یافتم تا واحد های پردازشی 970/980 و 980 Ti ، به ترتیب محبوب ترین و قدرتمند ترین  های این معماری را مورد بررسی قرار دهم و مدت زمان زیادی را با این واحد های پردازشی گذارنده ام. بعد از معرفی کامل واحد های 970 و 980 Ti برای شما و بررسی های دقیق این معماری ها، اکنون وقت آن رسیده است که به بررسی ارزان ترین واحد پردازشی این معماری بپردازیم،    Geforce GTX 950  البته نه مدل مرجع بلکه مدلی برجسته که شرکت معظم گیگابایت آن را در قالب یک سری جدید محصول خود با نام اکستریم گیمینگ در کنار سری مشهور  G1  عرضه نموده است.

به کار بردن  نام اکستریم در کنار GTX 950  کمی تا حدودی شاید عجیب باشد ولی باید به شما عزیزان بگویم که کارت  GTX 950 اکستریم اصلاً شوخی ندارد! در واقع یک کارت عالی برای  استفاده از در رزولوشن 1080 می باشد و قادر است بسیاری از بازی هایی که حتی  کنسول های نسل جدید قادر به اجرای بالاتر از 30 فریم آنها نیستند، با تنظیماتی آبرومند و نرخ فریمی قابل قبول  اجرا کند. هدف انویدیا  حضور قوی در قلمرو 1080P با کارت 160 دلاری می باشد. کارت گیگا با یک اورکلاک مناسب و بوستی قابل توجه در توان عرضه شده است. گیگا از کولر مشهور خود و قطعات با کیفیت درساخت این کارت استفاده نموده است. ظاهر کارت اکستریم زیبا است و لد های قابل تنظیم ظاهر آن را زیباتر هم میکنند. قابلیت فن خاموش هم به این کارت اضافه شده است.

جیفورس GTX 950  نسخه کوتاه شده GM206می باشد که ورژن فول آن روی  GTX 960 به کاررفته بود. این واحد تعداد کمتری شیدر پروسسوردارد، تعداد دقیق آنها 768  واحد  های شیدرهای کودای استرمینگ می باشد و  از  پهنای باند 128 بیتی  بهره می برد که به  2گیگابایت حافظه  GDDR5 متصل شده است. بله شاید بگوییم که باس 128 بیتی  در معماری مکسول کمی ناخوشایند به نظر می رسد، معماری که به دلیل  تکنیک های مدرن فشرده سازی دلتای رنگ و تکسچر  به پهنای باند های  فوق العاده ای در واحد های پیشرفته خود رسیده است.

معماری مکسول نسل دهم از معماری انویدیا است. هدف انویدیا در طراحی معماری مکسول دو شاخص مهم بود: کارایی بالاتر در مقایسه با مصرف کمتر که انویدیا به خوبی از  پس رسیدن به این هدف بر آمد.  TDP بسیار عالی حتی در قدرتمند ترین واحد های پردازشی در مقابل کارایی عالی و ارائه تکنولوژی های جالب از سوی انویدیا، این واحدهای پردازشی را به محبوب ترین و یکی از پرفروش ترین واحد های گرافیکی تمام  ادوار مبدل نموده است.

انویدیا برای توسعه این واحد های  GM206  نیز، به سراغ همان ناد 28 نانومتری رفته است  و استفاده از ناد 20 نانومتری را فعلاً به تعویق انداخته است. احتمالاً جهش در ناد ها آنها را به 16 یا 14 نانومتری تبدیل می کند و 20 نانو ها شاید هرگز استفاده نشوند. فرکانس  برای محصول مرجع  1024 مگاهرتز و برای بوست  1118  مگاهرتز است. دیتاریت مموری نیز تا 6.6 گیگابایت برثانیه تعیین شده است. گیگا سعی نموده تغییرات زیادی در این محصول ایجاد کند، از ظاهر تا کولر همه چیز با دقت طراحی شده است. البته مموری 2گیگابایتی در حال حاضر که 3 و 4 گیگابایت حافظه تبدیل به نورم شده اند  کمی ممکن است  مشکل ایجاد کند . مااین موضوع را در تستهای مان بررسی خواهیم کرد.

نسخه اکستریم گیمینگ  با فرکانس پایه 1203 مگاهرتز و فرکانس خیره کننده 1405 مگاهرتز در بوست ارائه شده است.  7 گیگابایت بر ثانیه نیز برای دیتا ریت موثر حافظه کارایی را تا حد زیادی نسبت به دیتا ریت 6.6 گیگابایتی  ارائه خواهد کرد.

 

تکنولوژی ها و  ویژگی ها به شکل دقیق تر:

 

رویژن  A1 از تراشه  GM206 با ناد 28 نانو  با 3 میلیارد ترانزیستور  در یک چیپ  S-FCBGA  تجمع یافته است. GTX 950 با 768 هسته کودا   عرضه می شود در حالی که  GTX 960 با 1024 هسته کودا ارائه می شود. بزرگترین تغییر بین 960  و 950 همین تغییر درتعداد هسته های کودا است. تغییر در میزان ROP و TMU نیز محسوس است. TDP  این کارت  90 وات اعلام شده است  که در حالت بیکار بین 3تا 10 وات می باشد و این  میزان ها بسیار جالب توجه می باشد. این میزان    TDP یک میزان بیشینه می باشد و در حالت میانگین کارت این میزان را مصرف نخواهد کرد.

سری جیفورس   900   واحدهای پردازشی با قابلیت ساپورت   DX11.3 و 12   می باشند و ویندوز های 10 و 8.1 در کنار 7 و ویستا از مزایایی چون  Direct Compute و مولتی تردینگ و تسلیشن سخت افزاری در کنارشیدر اکستنشن های ورژن 5.0 بهره خواهند برد. با دو گیگابایت برای  GPU    واحد  GTX 950 شاید خیلی برای بازی های مدرن مناسب نباشد، بسیاری از آنها امروزه  حتی در رزولوشن 1080 از دو گیگابایت حافظه براحتی رد می کنند.   انویدیا کمی زیر ساخت های مموری و بخش کنترلر را بهبود بخشیده است  تا به کمک این دو گیگ حافظه و پهنای باند 128 بیتی می آید.

 

 

GM206  از مشخصات  زیر بهره می برد:

  • تعداد  128  هسته کودا استرمینگ بر هر کلاستر
  • 2.94 میلیارد ترانزیستور
  • 48 واحد تکسچر
  • 32 واحد  ROP
  • 128 بیت  GDDR5 112 گیگابایت بر ثانیه
  • 72.1 گیگاتکسل برای واحد تکسچر فیلترینگ البته در حالت  Bilinear

 

           

بسته بندی:

mfoq6g5jtfg8osshulk.jpg

 

3hbj6su1ty4d00tfs60p.jpg

 

 

محتوا:

yqaezha03w15e58bycvf.jpg
 

 

کارت:

 

qqccig4ii0s86elgbvb.jpg
 

 

گیگا از  طراحی  خاص و جدید و دو فن با اندازه دو اسلاته برای این کارت بهره برده است. بک پلیت  هم به خوبی به کار رفته است. ابعاد کارت 22.5 سانتی متر برای طول و 12 سانتی متر برای عرض هستند. کارت در تمامی شاسی های فوق العاده کوچک نیز براحتی  جای می گیرد.

 

1kyxnclatqqhazo9eu4b.jpg


4pa0pir3p9kejsjcl25c.jpg

 

کارت به دو اسلات  فضا نیاز  دارد.

 

لوگوی windforce روشن می شود واز طریق  App  OC guru II براحتی قابل کنترل است  تا 7 رنگ را ارائه خواهد کرد. دو لد کوچک سفیدرنگ هم نشانگر های روشن یا خاموش بودن فن های کارت گرافیک در دو گوشه  نماد  Windforce، راهنمای بسیار خوبی برای نشان دادن شرایط کاری کارت گرافیک هستند.


b8h2vwcocaf4bfvh8b9c.jpg
 

کانکتور های  بسیار عالی از ویژگی های کارتهای گرافیکی گیگا بایت است. یک عدد  DVI دوئال ، یک  HDMI پورت  2.0   با پشتیبانی از  4k/60 HZ  و  صدای  HD و پخش بلوری سه بعدی  در کنار 3 عدد  DP یا دیسپلی پورت  آزادی عملی بسیار بالا  به کاربر می دهند.شما می توانید دو عدد  GTX 950 را در کانفیگ مولتی  GPU در SLI استفاده کنید.
 

lbzgyd02kszake4k7pl7.jpg

 

 کولر مشهور  گیگا  ویندفورس اینبار با تغییراتی  ارائه شده است.  یک هیت پایپ   با طول زیاد به شکل  S در ساختار فین های رادیات  قرارگرفته است و برخلاف شکل مستقیم لوله های هیت پایپ  در کارتهای 970 و 980 و 980 Ti  گیگا،  شکل پیچشی S شکل برای کاهش طول کارت به کار رفته است. این لوله مسی از وسط سینی رادیات  و در مرکز آن با  GPU  تماس  خواهد داشت. حرارت از سطح  GPU گرفته می شود و در زیر هر یک از فن های کارت در درون   فین های رادیات  پخش می شود و فن ها نیز گرما را از سطح رادیات پراکنده می کنند. صفحه اصلی رادیات همچنین  تراشه های مموری را خنک می کند، پس  کلی فرایند اکتیو کولینگ در کارت طراحی شده اند.  یک هیت سینک  جانبی   VRM را در بخش پاور دلیوری خنک می کند که سطح آن از زیر بالا رادیات اصلی تماس  پیدا نمی کند البته با توجه به دما و مصرف مناسب همه خانواده سری مکسول بعید می دانم چنین رادیات هایی برای  VRM کافی نباشند و اصولاً دما در این نسل در بخش  VRM بسیار کنترل شده تر  تولید می شود.

 

jemnpvvnka1kq2p5wn9.jpg

 

در تصویربالا مشاهده می کنید که سطح رادیات چقدر کوچک است، و ضمناً رادیات  کوچک VRM هم  در تصویر نزدیک به I/o ها مشخص است-تنها یک لوله ناقل حرارت دمای کارت را عالی نگه میدارد.
 

f23ffnzcqvgk6pe6g288.jpg

 

یک کانکتور 8پین  برق مورد نیاز را برای کارت تامین می کند. این کانفیگ در ترکیب با  پاور شکاف  PCI-e  تا 225 وات مصرف را تامین  می کند.
 

حافظه دو گیگابایتی  GDDR5  از سوی سامسونگ  تهیه شده است  و  کد آن  K4G41325FC انتخاب شده است. این تراشه ها در فرکانس 1750 مگاهرتز و به طور موثر  7000 مگاهرتز  GDDR5 کار می کنند. گیگا برای کارت رده ابتدایی  خود نیز در سری اکستریم از تراشه های با تاخیر های کمتر و  زیر ساخت سریع تر Nand های سامسونگ بهره برده است.

GM206  انویدیا  برروی  ناد 28 نانو در  TSMC تایوان تولید می گردند. سایز این  Die 228 میلی متر  می باشد و  2.9 میلیارد ترانزیستور در قلب آن به کار رفته است.
 

 

سیستم تست:

 

Processor: Intel Core i7-4770K @ 4.2 GHz

 

Motherboard:ASUS Maximus VI Hero Intel Z87
 

Memory:Corsair Vengence Pro 2400  16GB/8GB

 

Harddisk: Seagate Barracuda  2TB 7200 RPM 64MB Cache SATA 6.0Gb/s X2

 

SSD:Samsung SSD 850 EVO 120Gb

 

Power Supply:EVGA SuperNOVA 850 G2

 

case:Corsair Graphite Series 230T

 

Graphics

Gigabyte GeForce GTX 950 Xtreme Gaming 2GB

EVGA GTX 950 FTW

Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 Gaming 4GB

Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming 6GB

 

نتایج کارتهای زیر از تچ پاور:

AMD R7 370 2GB

AMD  R9 270X 2GB

Geforce GTX 960  2GB

 

Windows 10 X64 pro

nVIDIA GeForce Driver 359.00

MSI AfterBurner 4.1.1/riva tuner Statistics server

GIgabyte OCguru II  v1.90

Fraps 3.5.99

 

 

نکاتی در باره تست ها:

 

تمام بازی ها با نهایت تنظیمات اجرا شده اند و فقط و فقط تنها چیزی که متغیر بوده است  AA بوده  است. در تست های 1080 سعی شده با  FXAA , MFAA   ویا حداقل 2x MSAA  فریم اندازه گیری شود. تمام بازی ها تا اخرین ورژن ممکن پچ شده اند . سیستم عامل تا اخرین لحظه اپدیت است که  البته ای کاش نبود(امان از آپدیت های مخفی مایکروسافت!!)، درایور کارت گرافیک هم آخرین دررایور رسمی انویدیا است.  اندازه گیری نرخ فریم کاری است بسیار دقیق و طاقت فرسا! هر بازی با هر موتور متمایز و شرایط ساختاری خود، چه شوتر، ایزومتریک، شبیه ساز، ریسینگ، مبارزه ای، Open world ،  نقش آفرینی(اکشن نقش آفرینی، ایزومتریک ،  اونللاین، MMO) و ....نرخ فریم هایی پایه متفاوتی را طلب می کنند و به نمایش می گذارند و درکل باید گفت:

 

"پارامتر های دخیل در اندازه گیری فریم یک بازی بسیار زیاد هستند. از یک سو سنتَتیک بنچمارک ها مثل  Valley و 3Dmark نیز  در نمایش توان حقیقی یک کارت گرافیک در بازی ها نمی توانند معیاری خیلی دقیق بشمار آیند . برای مثال شما اگر به امار ارقام دو کارت  GTX 970  در SLI نگاهی بی اندازید متوجه خواهید شد که امتیاز این کارتها در  3Dmark از خیلی کارتهای قدرتمند تک هسته ای   مثل  GTX 980 Ti  بیشتر است ولی درهنگام اجرای بازی و  APP واقعی متوجه می شویم کارت تک هسته یا قدرتمند نه تنها با انها برابری می کند بلکه گهگاهی از آنها نیز پیش می گیرد. دلیل این موضوع است که بنچمارک های مصنوعی شرایط خاصی از توان واحد های پردازشی را طلب می کنند و در بعضی از مواقع بازیها استفاده های به مراتب گسترده تری از  API های مختلف در هنگام پردازش دارند . من بشخصه خیلی به نتایج تست های مصنوعی همانند تست های مصنوعی که روی  CPU ها انجام می دهند  در کنار استرس تست های مصنوعی ، اعتقادی ندارم ومعتقدم   یک تست برای  validate شدن باید یک  APP روزانه باشد یعنی کاربر در استفاده عادی از آن نتیجه را بگیرد. برنام هایی مثل برنامه های رندرینگ صداو تصویر و یا برنامه های رندرینگ انیمیشن سازی و بازی های سه بعدی بهترین ارزیابی کنندگان هستند".

 

خوب من آمار و نتایج بررسی  کارتهای G1 970 و G1 980 ti را در اختیار دارم و سیستم های تست هم همه یکسان بوده اند.  برای مقایسه کارتهای 950 باید هم رده ایی های مناسبی را در تست شرکت دهیم تا تست   منصفانه باشد . نتایج  950 اکستریم و EVGA 950  FTW نیز توسط نگارنده بدست امده است و لی به دلیل در اختیار نداشتن نتایج تست های مدل هم رده AMD به سراغ  Techpower رفته ام،  نتایج دیگر کارت های شرکت کننده  از بررسی های سایت  TechpowerUP گرفته شده اند. خوشبختانه سخت افزار تست این سایت خوش نام و دقیق، دقیقاً مشابه سیستم تست ما است! چه شانس خوبی! حتی مدل مین بورد هم با فرکانس  Cpu  یکی می باشند. فرکانس مموری های سیستم ما در حالت  XMP   با فرکانس 2400 مگاهرتز قرار داشتند که XMP را خاموش کردیم تا فرکانس پایه مشابه تچ پاور داشته باشیم هرچند فرکانس مموری خیلی در تست بازی ها تاثیری نخواهد داشت .  البته من دقیقاً نمی دانم کجای بازی ها در چه محدوده ای از محیط بازی تست انجام گرفته ولی از آنجایی که سخت افزار ها مشابه هستند  بعید می دانم تفاوتی وجود داشته باشد.  من برای تمام تست های خودم از فرپس استفاده نموده ام و یک تست 60 ثانیه ای از بازی را گرفته ام که فرپس آن را در یک فایل  TXT  ذخیره می کند و شامل میزان های زیر است:

 

9u5orydzz7dkoqufios.jpg

 

بالا می بینید که  نام بازی، تعداد فریم  رندر شده ، میزان زمانی که در آن بازه نرخ فریم اندازه گیری شده است و میزان های میزان کمینه و بیشینه و میانگین  با اراقام مربوطه ثبت شده اند.

 

 

 

"در کنار مقایسه کارتهای هم رده 270 و 370 و 950 و 960 ، نتایج بدست آمده از کارتهای GTX 970 G1 و GTX 980 ti G1 را نیز  نشان داده ایم تا تفاوت های نسلی و معماری ها و نسخه های مختلف به خوبی آشکار شود ولی دقت کنید که اصلاً ابداً کارتهای  ارزان قیمتمان را با این کارتهای بسیار گران قیمت تر مقایسه نکنیم زیرا نتایج و امار آنها صرفاً جهت اطلاع رسانی و برای مقایسه جهش میزان کاریی به کار گرفته شده است ."

 

نتایج بازی ها:

 برای این کارت یک سری محدود تست را انجام داده ایم و دلیل  هم این است: اولاً ما برای اینکه  کارت رابه چالش بکشیم هیچ مهربانی به خرج نداده و سنگین ترین بازی های ممکن را روی آن تست کردیم، دوماً بیشتر سراغ عناوین تازه عرضه شده رفته ایم و کمی از آن لیست همیشگی تست نرخ فریم همیشگی فاصله گرفتیم. 

 

yejaaye4jzy1git3cclm.jpg

 

 بازی RYSE Son of Rome یک بازی  چالش برانگیز است، بازی با گرافیک  خیره کننده که به کمک موتور  Cryengine و توسط کرایتک خلق شده است، خوب بازی که حتی روی کنسول نسل جدید هم با رزلوشن زیر 1080 و نرخ فریم 30 اجرا می شود مطمئناً بازی چالش برانگیزی بوده است . دقت کنید به معماری های کنسول های نسل جدید و قیمت 160 تا 180 دلاری کارت GTX 950 :

 

 

2wqqvlolatawvoa2xn0v.jpg

نرخ فریم عالی در بهترین تنظیمات بدون AA- کارت 950 عالی عملی میکند.نتایج 970 و 980 ti را نیز که برروی همین سیستم بدست آمده اند برای مقایسه ثبت کرده ایم، 960 و کارتهای AMD با همین سیستم تست مشابه از تچ پاور

 

witcher 3 Wild Hunt بهترین بازی RPG چند سال اخیر است حتی برای من که عاشق اسکایرم هستم این بسیار سخت است ولی با تمام وجود آن را تائید میکنم! ضمناً یکی از چالش برانگیز ترین بازیها برای اجرا با نهایت تنظیمات و در رزولوشن های QHD,UHD می باشد. تست کارتهای ارازن قیمت با این بازی فوق سنگین منصفانه نیست ولی این کارتها برای قبول شدن باید حداقل بتوانند نرخ فریم 30 کنسولی را ثبت کنند که میکنند. خوشبختانه ویچر 3 طوری طراحی شده است که اجازه اجرا روی  دو نرخ فریم قفل 30 و 60 را به مخاطب میدهد - اجرای ویچر قفل روی 60 نیاز به سخت افزاری قدرتمند دارد ولی با کارتهای  خوب و ارزان تست ما میتوان بازی را در بهترین  جزییات روی 30 فریم قفل بازی کرد و بعد از چند دقیقه بازی کردن چشمتان به نرخ فریم 30 عادت میکنند و راحت بازی میکنید و از کیفیت گرافیک فوق العاده زیبای بازی نیز چیزی را فدا ننموده اید :

 

mouq26b7avje9ajhrsdv.jpg

 

elrlz3weauhmv3h5wru.jpg

 

کارتهای 950 و 960  در 1080 الترا بدون انویدیا Hairworks قادر اند بازی را در 30 فریم برثانیه اجرا کنند- جالب اینجاست که نتیجه 950 اکستریم گیگا من را شگفت زده کرد ، اصلاً فکر نمیکردم کارت بتواند به وعده عمل کند و من و دوستم موقع انجام تست منتظر 10 فریم بودیم که ناگهان با 30 فریم قفل در اکثر سناریو ها روبرو شدیم!

 

ویچر 3 باآخرین حد تنظیمات روی  GTX 950  اکستریم

 

از عکس زیر کلی اطلاعات بدست می آوریم- اولاً نزدیک به 1600 مگابایت از فریم بافر 950 در ویچر در 1080 الترا اشغال است - پس با دو گیگابایت حافظه هم میتوان مدرن ترین بازیها رابازی کرد ولی باید سطح انتظار را کاهش داد. دوم فرکانس 950 گیگا نزدیک به1450 مگاهرتز است و من اصلا این کارت را اورکلاک نکرده ام ا، این کارت مستقیم از جعبه در آمده تا تقریباً 1500 مگاهرتز اورکلاک شده است - ممنون از شما گیگابایت! GPu 99% لود است، دما هم بسیار خنده دار!

 

luk11fgwjugtsti2r.jpg



Crysis 3  تست بعدی  ما در این ازمون تست های سنگین است - بازی دنباله عنوان انحصاری  Pc  است که سالها پیش نشان داد گرافیک نسل جدید یعنی چه- اگر 950 این بازیها را اجرا میکند پس تقریباً از پس همه بازیهای دیگر برخواهد آمد.

 

dci3rqogn9ch9pv1hcy.jpg

 

در تست کرایسس یک مشکل پیش آمد من تست 950 را بدون AA گرفتم و نتیجه خیلی خوبی بدست آمد، 36 تا 40 فریم بسته به محیط های بازی- ولی  تچ پاور با 4XAA تست گرفته است که راستش را بخواهید خیلی منصفانه نیست زیرا کارتهای AMD و انویدیا رده ابتدایی، توان اجرای بازی با این سطح فیلترینگ AA را ندارند پس من هم نتیجه بدون AA هم با AA را برای کارت 950 اکستریم ثبت کرده ام-البته کلاً کرایسس 3 خیلی خوب بهینه شده نیست به تفاوت های بین  کارتهای مختلف دقت کنید میزان اسکلینگ افزایش نرخ فریم اصلاً درست بین آنها  رعایت نشده است- کرایسس 3 بازی سختی برای بنچمارک گیری به حساب می آید.نمودار لیمویی رنگ اخر مربوط به کارت 950 اکستریم ما در بازی کرایسس 3 بدون AA می باشد.


 

sffq9226msfdmuqp5ho.jpg

 

در کنار برادر بزرگ ترGTX 980 TI  G1 ، یک عکس سلفی انداخته است!

 

بازی های بعدی را متاسفانه در بررسی های تچ پاور مورد بررسی قرار نداده اند، پس من نتایج خود را ارائه میکنم که البته همان نتایج هم کاملاً کافی هستند زیرا خریدار این کارتها قصد استفاده از آنها را دارد نه اینکه با آنه فقط اقدام به بنچمارک گیری بکند!

 

رمبو در افغانستان!

بازی بعدی رئیس بزرگ و افسانه ای است ، بازی زیبای Metal Gear V که موفق شد پا به پای ویچر امسال دومین 10 را از  Gamespot ثبت کند! اگر Fallout 4 هم 10 بگیرد امسال  را میتوان با پرواز از آشیانه فاخته سپری کرد چون همه بازیباز هار سماً دیوانه می شوند. فرصت دست بدهد بک بررسی جامع از بازی خواهم داشت زیرا در زمان عرضه بازی قادر به تایپ کردن نبودم!

 

xkf8pp2de8r5whk5r.jpg

 

کارت 950 اکستریم قادر است بازی را در الترا تا  50 فریم اجرا کند.

 

سلاطین برهوت

 بازی  MAD MAX از شرکت آولانچ سازندگان سری جاست کاز است و با موتور داخلی شرکت توسعه داده شده  است . برخلاف فیلم عالی دکتر جرج میلر بزرگ که امسال رسماً دیوانه مان کرد خود بازی خیلی چنگی به دل نمیزند و متاسفانه از  GameSpot  نمره نه چندان خوب  6 را گرفت. از آنجایی که برای بازیهای نه چندان  خوب بررسی نمی نویسم ولی دلیل نمی شود از گرافیک خیره کننده بازی بگذرم - بازی واقعاً روی  PC یک بازی نسل بعدی است .

 

مکس دیوانه برروی کنسول های نسل جدید در رزولوشن native 1080 و 30 فریم برثانیه اجرا می شود- کارت 180 دلاری انویدیا قادر است بازی را با نهایت تنظیمات و مستر افکت اعمال شده با 60 فریم بر ثانیه اجرا کند: نتایجی بسیار جالب توجه برای GTX 950 اکستریم گیگابایت

 

 تست بازی مد مکس هم اطلاعات زیادی در اختیار من میگذارد : اولا میزان رم اشغال شده برای کارت حدود 1400 مگابایت است - این یک بازی مدرن با گرافیکی بسیار پیشرفته بوده و البته استودیو آولانچ کاری کرده کارستان ، بازی بشدت بهینه است و موتور آولانچ انجین که بی صبرانه منتظر درخشش در جاست کاز 3 هستم ، عملکردی عالی برروی PC دارد. بازی از پیشرفته ترین افکت های پست پراسسینگ، فیزیک فوق العاده جهنمی(نگاه کنیدبه انفجارهای خودرو ها) ومحیط های عظیم وسیستم نور پردازی معرکه بهره میبرد ولی همچنان با نرخ فریم قفل و میزان حافظه اشغال شده بهینه اجرا میشود . اینها نشان میدهند که پورت کردن و توسعه صحیح بازی  باید  با دقت زیاد انجام شود برای مقایسه اشاره میکنم به بازی نابود شده بتمن  آرخام نایت، که دست برقضا ناشر هر دو بازی برادارن وارنر می باشد !

 تا اینجا تئوری  اینکه کارت دو گیگابایت حافظه  دارد و ممکن است به مشکل برخورد خیلی درست نبوده است .

 

r8t8dyfijbmdnq0rb62.jpg


Tomb raider نسخه سال 2013 بی نظیر بود، برای طرفداران لارا این بهترین فرصت برای  دیدار با محبوب ترین شخصیت بازیها بود.

 

بازی در 1080 بدون AA با Trssfx فعال  روی 60 قفل است! توانایی GTX 950 اکستریم به مدد اورکلاک بسیار زیاد گیگا عالی است- البته در تستهای تچ پاور این بازی با 4X MSAA تست شده که فریم را تا 15 عدد کم کرده است -کلاً موتور بازی تامب رایدر خیلی دوست دار آنتی الیاز نیست و با فعال کردن آن، قوی ترین کارهم به چالش کشیده می شوند. بدون AA  شما 50 تا 60 فریم در 1080 خواهید گرفت و با AA بین 35 تا 40 و البته با فعال سازی AA شما دیگر باید قید موهای زیبا را بزنید-

 

s35oxam9na90myc7z8re.jpg

 

یکی از کارت های گرافیکی که در فرصت کمی د راختیار داشتم EVGA GTX 950 FTW بود و می شد به عنوان مرجعی برای مقایسه با GTX 950 اکستریم گیگا در نظر بگیرم. البته کارت EVGA برای مدتی خیلی کم در اختیارم بود و فرصت بررسی نداشتم ولی حداقل توانستم چند عدد بنچمارک از آن کارت ثبت کنم!  بعد از یک سری مقایسه یک سئوال برایم پیش آمد، اینکه چه چیزی کارت گیگا را اکستریم می کند؟ چه خصیصه ایی؟ در مقام مقایسه هردو کارت دو فن داشتند، هردو بک پلیت داشتند و تقریباً سیستم خروجی شان یکسان بود، هردو تقریباً یکی بودند و گیگا فقط سیستم چراغ سفارشی را با هفت رنگ اضافه داشت. هردو یک کانکتور 8 پین برای تامین نیرو استفاده می کنند و دقیقًا یکسان بودند و هردو تا حد بسیار زیادی شبیه به هم اور کلاک شدند ، همان مقدار رم و فرکانس رم مشابه .

خوب اگر نمودار های من را نگاه کنید چیزی که من به آن رسیدم این بود : کارت گیگا تقریباً در هر تستی مدل FTW را از EVGA شکست می داد، من از خودم پرسیدم دلیل این موضوع چیست ؟ با وجود فرکانس مشابه کارت گیگا چند فریمی بیشتر از خود بیرون می کشید. واقعاً دلیل سریع تر بودن نسخه اکستریم گیگا را نمی دانم ولی حدسم روی تراشه های ناند سامسونگ است که Latency پایین تری دارند و شاید همین به کمک کارت آمده باشد، از مدل رم های روی EVGA 950 ftw خبری ندارم ولی فکر نمی کنم سامسونگ باشند.

 

در بازی  GTA V با کارت  950 گیگا با تظنمیات High و 1080 دقیقاً 56 فریم میگرفتیم که با کارت EVGA FTW این میزان 53 فریم بود-یا در بازی مترو ما 53 فریم در بنچمارک بدون SS و با TES نرمال میگرفتیم که در EVGA این میزان 51 فریم بود.ما کارت 950 اکستریم را برروی یک سیستم بسیار قدیمی با CPu دو هسته ای نیز تست زدیم - سیستم عامل این سیستموندوز 10 بود و با DX12 احتمال میدادیم که نتایج جالب باشند و بودند- یکی از معدود بازی های DX12 کنونی نسخه Redux بازی  گم شدن اتان کارتر است که نسخه عادی آن چند ماه قبل با موتور آنریل 3 عرضه شده بود و بسیار هم بازی زیبایی بود-  حال نسخه جدید بازی به آنریل 4 پورت شده و گرافیک بازی از زیبا هم زیباتر شده است و تحت DX12 اجرا می شود. بازی روی سیستم ضعیف با کارت 950 و DX12 بخوبی اجرا می شد و این رد حالی بود که بازی اتان کارت ریداکس  گرافیک بالای دارد و باید گفت روی همین سیستم بازی های DX11 با همین کارت مشکل داشتند  زیرا CPU سیستم و رم آن ضعیف بود. تست های DX12 بیشتری را بعد ها بررسی خواهیم کرد.

 

 

بازی نهایی تست هم Fallout 4 بود که من بسیار به آن علاقه دارم !کارت اکستریم 950 با بازی چه می کند؟ نتایج را برای شما گذاشته ایم:

 

تست زیر در 1080 الترا با TAA فعال و نهایت ترسیم مسافت گرفته شده و ضمناً از Reshade عالی true wasteland  هم بهره برده است -فریم بسیار عالی با توجه به سطح تنظیمات و ریشید اعمال شده:

 

vypk4tje6kfpgqzg616.jpg

 

 

عکس زیر را در الترا 2k با نهایت تنظیمات Rehade+sweetfx برروی GTX 980 TI گرفته ایم ، گرافیک بازی بسیار واقع گرایانه و زیباست:

 

1fejs45kkvafuo96imh9.jpg

 

با این نتایج باید بگویم با این همه ویژگی که شما معمولاً در یک کارت زیر قیمت 200 دلاری  در اختیار نخواهید داشت، حتماً کارت 950 گیگابایت نسخه اکستریم را در لیست خرید خود داشته باشید اگر به دنبال یک سیستم مناسب و بودجه محدود و کاربردی و کم و سر وصدا و با دمای تولیدی پایین می گردید .شما احتیاجی ندارید که تمام بودجه خود را خرج خرید گرافیک کارت های گران کنید، کارت 950 اکستریم براحتی عملکردی بهتر از کنسول های نسل جدید دارد و بازیها را با تنظیماتی  مناسب اجرا می کند.

 

انودیا نسخه مرجعی برای کارت 950 ارائه نکرده است  و همه  نمونه ها نسخ غیر رفرنس هستند. معماری 950 بسیار شبیه 960 است بنابراین مقایسه بین این دو واحد برای تشخیص میزان بهبود کارایی مهم است. سیستم فن خاموش  عالی  نسل مکسول در این نسخه  نیز به کار فته است،  اکنون در کارت گیگا  نسخه اکستریم  60   درجه سانتی گراد مرز خاموش/روشن سیستم خنک کننده  کارت است. تا 60 درجه دما، کارت به صورت پسیو خنک خواهد شد. در  دما های نهایی نیز کارت بسیار ساکت است و همانند  همه کارتهای عالی مجهز به کولر ویندفورس  گیگا صدای بسیار کم  خواهد بود. دمای نهایی که من در موقع تست  بعضی از سنگین ترین بازی های ممکن به آن رسیدم حدود 65 درجه بود که فقط 5 درجه بالای محدوده  فن خاموش /روشن می باشد!  و عملکرد عالی کولر را نشان خواهد داد. در حالت بیکار بسته به توانایی سیستم تهویه کیس شما بین 39تا 45 درجه  خواهد بود. در سیستم تست ما کیس کورسیر   230T مجهز به  4 فن با کیفیت کورسیر برای  intake و  یک فن قدرتمند 140 میلیمتری کورسیر AF برای خروجی هوای گرم در کنار  فن رادیات  کولر  Deepcool 120 AIO  کایپتان ، تهویه قدرتمندی را از خود نشان می دهد و کارت بسیار قدرتمند تر   980 Ti  در حالت بیکار بین 35 تا 42 درجه دما را از خود نشان می دهد. بنابراین تهویه  شاسی های  شما  تاثیر 100%  در دمای حالت بیکار کارت های گرافیکی  با سیستم  فن خاموش و  پسیو خواهد داشت.  بررسی های من نشان می دهد که این دما ی بدست آمده  پایین ترین  دمای لود بین تمام مدل های دیگر  GTX 950 را از خود نشان می دهد. دمای هدف انویدیا حدود 84 درجه می باشد که تا زمان رسیدن به این دما سیستم بوست دینامیک 2.0    به صورت تئوری فرکانس  GPU را افزایش می دهد و هنگامی که و احد پردازشی به این دما نزدیک تر شد، دینامیک بوست عقب نشینی کرده و از تراتل گرمایی کارت جلوگیری می کند. شما می توانید حتی اقدام به انجام بازی های سبک و نه آنچنان  سطح بالا کنید در حالی که کارت هنوز هم در حالت  Passive خنک می شود از آنجا که این کارت ها بسیار کم مصرف هستند بازی های نه چندان سنگین اصلاً به مرزهای تغییر عملیات دمایی  نخواهند رسید.

دمای اعلام شده برندهای مختلف  توسط مراجع معتبر بررسی کننده برای این کارت در زیر نمایش داده شده اند:

 

rhsvty3plk9tg8lhvt8l.jpg

نکات مثبت ومنفی که باید برای کارت ذکر کنم:

 

کارت گرافیک تا حد زیادی اور کلاک شده است، البته مکسول عاشق اورکلاک شدن است ولی گیگا توانسته این کارت سبک وزن را تا حدی زیادی نزدیک به رقم جادویی این روزها برای کارت های GM200/GM204 و GM206 اورکند، رقم 1500 مگاهرتز روی هسته . مموری نیز اورکلاک شده است و تاثیر زیادی روی توانایی های کارت گرافیک گذاشته است. تاثیر بر توانایی واحد پردازشی در هنگام اورکلاک موثر بخش حافظه بسیار بالا و قابل توجه است. کارت در سکوت کامل عمل می کند و در سنگین ترین بازیهای روز دمایی بین 62 تا 65 درجه را از خود نشان می دهد که فقط  چند درجه بالا تر از دمای محدوده عملیاتی کارت برای خاموش یا روشن نگه داشتن فن هاست و این در حالی است که کارت فقط از یک لوله ناقل حرارت برای خنک سازی استفاده میکند. دمای حالت بیکار بسیار عالی به نظر میرسد حتماً از خود می پرسید  40 درجه خیلی هم عالی نیست ولی دقت کنید که این کارت گرافیک نسبت به کارت های دیگر بسیار کوتاه تر است و سطح رادیاتی که باید در هنگام عملیات خنک سازی Passive  کار را به انجام برساند بسیار کمتر است، هرچه سطح رادیات بزرگ تر و پهن تر باشد طبیعتاً گرمای بیشتری را پوشش داده و سطح تماس خود با جریان هوا را افزایش می دهد. در کل  عملکرد دمای کارت خیره کننده است ، نگه داری دمای کارت در محدوده 65 در حالی که سکوت کامل برقرار است  هیچ جایی برای کوچکترین خرده گیری باقی نخواهد گذاشت. مصرف هم بسیار عالی است یک کانکتور و این سطح کارایی مناسب از میراث های خاندان مکسول است که به فرزند کوچک تر رسیده است. بک پلیت های گیگابایت همیشه زیبا بوده اند و موثر، بک پلیت 950 اکستریم تماس مستقیم با PCB  ندارد  و لی باعث می شود که حرارت پشت PCB  روی سطح صاف و صیقلی بک پلیت نشسته و  جریان هوای  درون کیس آن را از بدنه کارت گرافیک درو کند ضمنا یک فاصله کوچک با برد کمک می کند که گرما بین این دو بخش انباشته نشود.HDMI 2.0 هم یعنی 4k با 60 هرتز ، همین درگاه بهترین درگاه برای همه کاربران خواهد بود.

 

من به سختی به دنبال نکته منفی گشتم ولی عملکرد کارت عالی است و با این  رنج قیمت 160تا 180 دلاری انتظاری بیش از این از کارت داشتن  منصفانه نیست.

 

نتیجه گیری:

کارت حدود 12% از مدل رفرنس سریعتر است  و فقط 3 درصد کند تر از  960 خود را نشان می دهد و حدود 6 % کند تر از AMD R9 285 است. واحد پردازشی 950 برای 1080Pگیمینگ عالی است مخصوصاً وقتی اورکلاک شده است. صدا دربررسی های انجام شده در حدود 31 دسی بل بوده است که جز بهترین هاست ، در حالت بیکار هم 26 دسی بل فقط یک نجوا خواهد بود. کارت در حالت بیکار حدود 10 وات مصرف دارد  که برای یک سیستم Small form  عالی خواهد بود. گلچین GPU های گیگابایت این بار هم عالی عمل کرده است، درست کارت از جعبه بیرون آمده فرکانس 1400 را ثبت می کند و دیگر هیچ نیازی به اورکلاک نیست! کارت 950 کمی ضعیف تر از 960 است ولی نسخه گیگا فاصله را به کمترین میزان ممکن رسانده است. انویدیا قیمت MSRP را در حدود 160 دلار اعلام نموده است وگیگابایت فقط 20 دلار برای نسخه اکستریم به کارت افزوده است، این 20 دلار ارزش هر سنت را دارد. کارت AMD یعنی 285 هم قیمتی مناسب دارد و کارایی مناسبی از خود نشان می دهد، GTX 960  هم واحد های دیگر خوش قیمت در کنار 950  انویدیا و 285 ازAMD  می باشد که کارایی مناسبی از خود نشان می دهد و می تواند در لیست خرید شما قرار گیرد.

کیفیت ساخت عالی محصول مهرگیگابایت را با خود داردو تا کنون سریعترین نسخه 950 تست شده به گفته Guru3D بوده است . شما را قطعاً شگفت زده خواهد کرد ، شگفت زده از اینکه با 2 گیگابایت رم چه کارها می تواند بکند. بسیار دوست دارم نسخه 4 گیگ این کارت هم تولید شود و آنوقت رقیبی سرسخت در رده ارزان قیمت ها ظهور خواهد کرد.

 

jedl18qoezjlncl6kl16.jpg

 

در بخش دمایی دمای هدف مرجع 80 درجه اعلام شده است. گیگا از نسخه 2X ویندفورس استفاده نموده است  که حدود 225 وات  نیروی مهار حرارتی ایجاد میکند. یک کولر کوچک و فرز و  جمع و جور با توان بالا. سطح صدای تولید واقعاً عالی است و برای سیستم های کوچک و فرم فاکتورهای  جمع و جور عالی می باشد.تنها ترس ما از 2 گیگابایت فریم بافر بود، البته این یک کارت 1080 می باشد ولی میتوان عناوین قدیمی تر را حتی در 2K نیز بازی کرد. مشکل فریم بافر این است که اگر برای انجام بازی ناکافی باشد سرریز می کند و باید مرتب خود را رفرش کند و همین فرایند پروخالی شدن مموری می تواند منجر به لگ های اجرایی شود. بهترین راه کاهش این مشکل استفاده نکردن از AA هاتس- فیلترهای آنتی الیازینگ بسیار سنگین هستند  وفریم بافر را براحتی اشغال می کند. من در تست های خود با چند بازی مطرح و پیشرفته  به مشکل خاصی نخوردم و برای مدتی در حدود  چند روز کارت را مورد بررسی قرار دادم ،  چون سالها بود که از کارت های با  2گیگابایت فریم بافر خداحافظی کرده بودم برایم جالب بود که چه خوب GTX 950 اکستریم از پس عناوین مدرن بر آمد. د رکل کارت عملکرد جالبی از خود نشان می دهد و از نظر نگارنده می تواند برای سیستم های ارزان قیمت  و با محدودیت بودجه یک انتخاب مناسب برای 1080P Gaming باشد. یکی از بهترین کارتهای رده آغازین را در اینجا مورد تست قرار داریم. گیگا محصولی رقابتی را وارد بخشی از بازار نموده است که تقاضاهای زیادی دارد. کارت به میراث خود وفا دار می ماند و با قیمت زیر 200 دلار کارایی را به نحو خوبی به سرانجام می رساند حتی با وجود اینکه به 2 گیگابایت فریم بافر محدود شده است .

 

در پایان باید از گیگابایت برای فراهم کردن  فرصت بررسی این محصول، تشکر کنم که بدون همکاری این بررسی ممکن نبود.

 

منابع : برخی تست ها و جداول از مراجع رسمی بررسی TechPowerUP و Guru3D استفاده شده اند. با تشکر از نویسندگان بررسی های مربوطه در سایتهای نامبرده.


نگارش، تنظیم و انجام بررسی  :رضا قاسمی

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

:clapping: :clapping: :clapping: @};-

فقط من نتایج EVGA GTX 950 FTW رو پیدا نکردم یا متوجه نشدم کدوم بود؟ :-?

دمای idle با وجود فناوری های کاهنده نویز که نباید معیار قرار بگیره، حداقل دمای Load هم باید بیاد تا بشه مقایسه کرد.

 

فارغ از بحث جانب داری و ... با جرات می گم که

 

EVGA GTX 950 FTW از همه کارت های 950 از جمله کارت مورد بحث از بسیاری جهات برتری داره

 

خنک کننده کم صدا تر و کم مصرف تر و قوی تر
مدار تغذیه خیلی قوی تر

پتانسیل اور بیشتر

فن های با دوام و کم صدا

لوله های ناقل حرارت بدون خم

تو بازی تا 1506MHz هم برای این کارت ثبت شده

اما بر خلاف مدل گیگا، ظاهر خفنی نداره!

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

لینک های دیگر بررسی ها برای عزیزانی که قصد مقایسه دارند:

 

خشمگین تر از خشم ، برتر از تایتان

 

اولین بررسی عملکرد GTX 970 G1 Gaming


:clapping: :clapping: :clapping: @};-

فقط من نتایج EVGA GTX 950 FTW رو پیدا نکردم یا متوجه نشدم کدوم بود؟ :-?

دمای idle با وجود فناوری های کاهنده نویز که نباید معیار قرار بگیره، حداقل دمای Load هم باید بیاد تا بشه مقایسه کرد.

 

دورد خبات جان

مقایسه Evga رو براش نمودار نزدم تعداد عکس ها زیاد میشه مقاله سنگین میشه نمیخواستم دو بخشی بشه:

 

در بازی  GTA V با کارت  950 گیگا با تظنمیات High و 1080 دقیقاً 56 فریم میگرفتیم که با کارت EVGA FTW این میزان 53 فریم بود-یا در بازی مترو ما 53 فریم در بنچمارک بدون SS و با TES نرمال میگرفتیم که در EVGA این میزان 51 فریم بود

 

 

 

تشکر واقعا خوب بود

 

ممنون

بسیار عالی :) واقعا لذت بردم.

ممنون ارمان جان عزیز

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی مثل اینکه ترکونده این 950!

یه سوال من از قسمت مشخصات داشتم مقایسه میکردم 950 های مختلف رو زوتک مشخصاتش از لحاظ مختلف بهتر بود!ایا واقعا بهترن؟ :eek:

یعنی زوتک از ایسوس و گیگا بهتره؟؟؟ :crying:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بسیار عالی مثل اینکه ترکونده این 950!

یه سوال من از قسمت مشخصات داشتم مقایسه میکردم 950 های مختلف رو زوتک مشخصاتش از لحاظ مختلف بهتر بود!ایا واقعا بهترن؟ :eek:

یعنی زوتک از ایسوس و گیگا بهتره؟؟؟ :crying:

هر کارتی یک سری برتری ها داره یک سری نکات منفی- من بشخصه با گرافیک گیگا بیشتر راحت هستم- اگر کسی بخواهد این کارت یعنی 950 رو بخره من واقعاً از صمیم قلب بهش پیشنهاد میدم -  اصلاً انتظار چنین کارایی رو با 2 گیگابایت حافظه نداشتم

تاپیک ویرایش شدف ضمنا اینبار عکس هاروبا دوربین فوجی بریج نگرفتم بلکه با سامسونگ گلکسی  نوت 4  گرفته شدند- با اینکه حجم های خیلی کاهش داشتند از  8 مگ به کیلوبایت ولی بازهم ازشون راضی هستم-

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

امیر بخون نظرت رو بگو بهم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشکر از بررسی خوبتون و وقتی که گذاشتین

فقط یه سوال الان عملکرد گیگا از EVGA GTX 950 FTW بهتر بوده؟!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تشکر از بررسی خوبتون و وقتی که گذاشتین

فقط یه سوال الان عملکرد گیگا از EVGA GTX 950 FTW بهتر بوده؟!!!

بله بهتر بود در حد 3 تا   شاید 5 فریم ولی در بیشتر سناریو ها سریعتر بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بله بهتر بود در حد 3 تا   شاید 5 فریم ولی در بیشتر سناریو ها سریعتر بود

 

درود

واقعیتش من اینطور فکر نمی کنم، این کارت تو بنچ 3دی مارک و هم گیمینگ از گیگا قوی تر ظاهر شده که عجیب هم نیست. فرکانس بوست این کارت تا 1506MHz هم ثبت شده و اینکه تو لود خنک تر از گیگا هست. تراشه ها همون سامسونگه فقط برد و مدار تغذیه و خنک کننده بهتری داره!

 

فارغ از بحث جانب داری و ... با جرات می گم که

 

EVGA GTX 950 FTW از همه کارت های 950 از جمله کارت مورد بحث از بسیاری جهات برتری داره

 

خنک کننده کم صدا تر و کم مصرف تر و قوی تر

مدار تغذیه خیلی قوی تر

پتانسیل اور بیشتر

فن های با دوام و کم صدا

لوله های ناقل حرارت بدون خم

تو بازی تا 1506MHz هم برای این کارت ثبت شده

اما بر خلاف مدل گیگا، ظاهر خفنی نداره!

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

این کارت مگه جزو خانواده تایتان حساب میشه؟
مثل تایتان زد و ایکس و...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

واقعیتش من اینطور فکر نمی کنم، این کارت تو بنچ 3دی مارک و هم گیمینگ از گیگا قوی تر ظاهر شده که عجیب هم نیست. فرکانس بوست این کارت تا 1506MHz هم ثبت شده و اینکه تو لود خنک تر از گیگا هست. تراشه ها همون سامسونگه فقط برد و مدار تغذیه و خنک کننده بهتری داره!

 

فارغ از بحث جانب داری و ... با جرات می گم که

 

EVGA GTX 950 FTW از همه کارت های 950 از جمله کارت مورد بحث از بسیاری جهات برتری داره

 

خنک کننده کم صدا تر و کم مصرف تر و قوی تر

مدار تغذیه خیلی قوی تر

پتانسیل اور بیشتر

فن های با دوام و کم صدا

لوله های ناقل حرارت بدون خم

تو بازی تا 1506MHz هم برای این کارت ثبت شده

اما بر خلاف مدل گیگا، ظاهر خفنی نداره!

 

خبات جان من تست دقیق داشتم آمارم هم دقیقه- حالا برات ویدئو اپلود دارم میکنم نگاه کنید متوجه میشی -  منتها من خودم یک طرفدار برند EVGA هستم و  سال های پیش کارتهای قدرتمندی از این برند داشتم 480 /580 -بعد بخاطر مسائل تحریم از ایران کلا حذف شد EVGA الان  میبینم خوشبختانه حضور داره و خیلی هم عالی- در تست ها دقیقا  چند فریمی اختلاف وجود داره البته زیاد نیست ولی  کارت گیگا رو قوی تر نشان میده-  من الان دیگه هیچ کدوم از کارتها رو ندارم که براتون مقایسه کنم ولی یک ویدئو بررسی  دقیق از jazytwocent استاد بررسی کارت گرافیک هست برات میگذارم متوجه مشی همین دو کارت رو با هم مقایسه کرده

 

این کارت مگه جزو خانواده تایتان حساب میشه؟

مثل تایتان زد و ایکس و...

هم اره هم نه-کارت 950 برپایه چیپ gm206 است -کلاً ما Gm200 دایم - تایتان و 980 Ti برپاه اون هستند- Gm204 دایم - 970 980  برپایه آن هستند و Gm206 هم 950/960

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خبات جان من تست دقیق داشتم آمارم هم دقیقه- حالا برات ویدئو اپلود دارم میکنم نگاه کنید متوجه میشی -  منتها من خودم یک طرفدار برند EVGA هستم و  سال های پیش کارتهای قدرتمندی از این برند داشتم 480 /580 -بعد بخاطر مسائل تحریم از ایران کلا حذف شد EVGA الان  میبینم خوشبختانه حضور داره و خیلی هم عالی- در تست ها دقیقا  چند فریمی اختلاف وجود داره البته زیاد نیست ولی  کارت گیگا رو قوی تر نشان میده-  من الان دیگه هیچ کدوم از کارتها رو ندارم که براتون مقایسه کنم ولی یک ویدئو بررسی  دقیق از jazytwocent استاد بررسی کارت گرافیک هست برات میگذارم متوجه مشی همین دو کارت رو با هم مقایسه کرده

 

هم اره هم نه-کارت 950 برپایه چیپ gm206 است -کلاً ما Gm200 دایم - تایتان و 980 Ti برپاه اون هستند- Gm204 دایم - 970 980  برپایه آن هستند و Gm206 هم 950/960

جناب قاسمی  نیازی به ویدئو نیست حرف شمارو قبول دارم اما EVGA :x

@};-

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اتفاقا ظاهر کارتهای گیگا هم خیلی انچنان مثل برند های دیگه  چیز خاصی نداره- اون نکاتی که می فرمایید فن و لوله و مدار و ... اینها دیگه در همه برند ها وجود داره - همه میگن ما مدار تغذیه فلامن مدل  داریم - همه میگن فن ها مون با کیفیت است و 100 سال عمر میکنه!!  این کارت گیگا که من تست کردم بدون دست خوردن بهش  1480 هم میرفت! 1550 هم ممکن بوده بزنه چون  دماش  خیلی پایین میزد- نه  من اینطور نمی بینم چون من هر دو این کارتها رو تست زدم خبات جان  هیچ کدوم هم  مال خودم نبوده که بخوام طرف بگیرم   خیالت راحت GTX 950 اکستریم گیگا  عالی است  و برتری داره نسبت به رقبا- حالا ویدئو رو ببنی متوجه میشی

http://uplod.ir/yfhfq06sbryl/1080p-Gaming-on-a-budget-Gigabyte-GTX-950-Xtreme.mp4.htm

 چاکریم خبات گل ولی برای  اینکه خیالت راحت بشه این رو ببین 100% evga  اخرش است شکی نیست

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اتفاقا ظاهر کارتهای گیگا هم خیلی انچنان مثل برند های دیگه  چیز خاصی نداره- اون نکاتی که می فرمایید فن و لوله و مدار و ... اینها دیگه در همه برند ها وجود داره - همه میگن ما مدار تغذیه فلامن مدل  داریم - همه میگن فن ها مون با کیفیت است و 100 سال عمر میکنه!!  این کارت گیگا که من تست کردم بدون دست خوردن بهش  1480 هم میرفت! 1550 هم ممکن بوده بزنه چون  دماش  خیلی پایین میزد- نه  من اینطور نمی بینم چون من هر دو این کارتها رو تست زدم خبات جان  هیچ کدوم هم  مال خودم نبوده که بخوام طرف بگیرم   خیالت راحت GTX 950 اکستریم گیگا  عالی است  و برتری داره نسبت به رقبا- حالا ویدئو رو ببنی متوجه میشی

http://uplod.ir/yfhfq06sbryl/1080p-Gaming-on-a-budget-Gigabyte-GTX-950-Xtreme.mp4.htm

 چاکریم خبات گل ولی برای  اینکه خیالت راحت بشه این رو ببین 100% evga  اخرش است شکی نیست

جناب قاسمی عزیز باید حساب evga رو از سازنده های تایوانی مثل ایسوس و گیگا جدا کرد

همیشه سایت هایی که ایسوس/گیگا بررسی میکنن خبری از evga نیست!

همون 970 و 980 تای جی وان رو در نظر بگیرید، کارت Classified برتری مطلق داره اما یه فرقی هست، گیگا و ایسوس برا گیمر معمولی اما Classified برا کسی که خودش اور میکنه.

مدونید که نه ایسوس و نه گیگا تو امریکا و اروپا به اندازه evga فروش ندارن و این شرکت دست راست انویدیا است

در کل ممنون @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

جناب قاسمی عزیز باید حساب evga رو از سازنده های تایوانی مثل ایسوس و گیگا جدا کرد

همیشه سایت هایی که ایسوس/گیگا بررسی میکنن خبری از evga نیست!

همون 970 و 980 تای جی وان رو در نظر بگیرید، کارت Classified برتری مطلق داره اما یه فرقی هست، گیگا و ایسوس برا گیمر معمولی اما Classified برا کسی که خودش اور میکنه.

مدونید که نه ایسوس و نه گیگا تو امریکا و اروپا به اندازه evga فروش ندارن و این شرکت دست راست انویدیا است

در کل ممنون @};-

@};- @};- @};- @};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

توی خارج با این کارت راحت می شه یه سیستم عالی برای گیم بست که زیر 500 دلار بیفته 

 

واقعا کارت خوبی هست 

 

اقا رضا اون لینک بررسی 980ti رو قرار می دهید پیدا نمی کنم ممنون 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ترجیح میدم دیگه از محصولات گیگا نخرم فقط هم چون وارد کنندش آواژنگ هست :|

فقط همون مستر کیس رو میگیرم و تمام ، نه به کسی جنسی از آواژنگ پیشنهاد میدم نه خودم میخرم.

EVGA که کیفیت مطلق هست !

من یه پاورش رو دارم عالی ، رضای عزیز هم همین مدل رو داره  ، خودشون میدونن چی میگم!

یه بورد کلسیفاید X99 دیدم  ، کیفیت ساخت عالی از سر و روش میریخت  :x

در کل قبول دارم از نظر کیفیت EVGA با هیچ برندی قابل مقایسه نیست (یا این که من تا حالا ندیدم)

ولی از نظر زیبایی و کارایی شاید بعضی وقت ها از MSI , Asus , GIGA  کمی جا بمونه. (1 تا %3 منظورم هست).

بزرگ ترین مشکل EVGA  هم تغیر ندادن شکل گرافیک هاش هست :|

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

توی خارج با این کارت راحت می شه یه سیستم عالی برای گیم بست که زیر 500 دلار بیفته 

 

واقعا کارت خوبی هست 

 

اقا رضا اون لینک بررسی 980ti رو قرار می دهید پیدا نمی کنم ممنون 

لینک های دیگر بررسی ها برای عزیزانی که قصد مقایسه دارند:

 

خشمگین تر از خشم ، برتر از تایتان

 

اولین بررسی عملکرد GTX 970 G1 Gaming

بله علی جان سیستم گیم 500 دلاری که خیلی از کنسول هم قوی تر باشه ولی داخل نه متاسفانه

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بررسی فوق العاده ای بود استاد.

 

تو کارت های گرافیک بهتر از گیگابایت ندیدم. انصافا" از یک برند چه انتظاری داریم؟ طراحی زیبا، توانایی اورکلاک بالا، و خنک کننده عالی و بی صدا. فقط گیگابایت این Perfection رو درکارتهای گرافیکش یک جا داره.

 

این کارت GTX 950 هم عزیز دردونه ی گرافیک های سری GTX 900 گیگابایته. :x :x

ویرایش شده توسط ARMIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بررسی فوق العاده ای بود استاد.

 

تو کارت های گرافیک بهتر از گیگابایت ندیدم. انصافا" از یک برند چه انتظاری داریم؟ طراحی زیبا، توانایی اورکلاک بالا، و خنک کننده عالی و بی صدا. فقط گیگابایت این Perfection رو درکارتهای گرافیکش یک جا داره.

 

این کارت GTX 950 هم عزیز دردونه ی گرافیک های سری GTX 900 گیگابایته. :x :x

ممنون از شما موفق باشید برای شما دوستان خوب است

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چه کارت جمع و جور و قشنگی

واقعا جالب بود داداش.تشکر @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

چه کارت جمع و جور و قشنگی

واقعا جالب بود داداش.تشکر @};-

دقیقا کارت جمع و جور و عالی است 950 اکستریم گیگا - برای 1080 -خوب منظور رو متوجه شدی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...

سلام و خسته نباشید خدمت کاکا رضای عزیز.واقعن ممنون که اینهمه زحمت میکشید تا کاربران و خریداران سیستم های مخصوصن گیمینگ بتونن بهترین خریدو داشته باشن.دسستت درد نکنه.اجرت با همون باوا زاهد چلوشیمبار خومون.

در جواب خبات عزیز هم بگم هرکسی از لحاظ میل وعلاقه ای که داره یه چیزو میپسنده.من خودم شخصن محصولات گیگاباتو میپسندم بخاطر اینکه توی این 17 سالی که کامپیوتر دارم و همیشه کاربردم گیم بوده محصولات گیگابایتو استفاده کردم و راضی بودم مخصوصن از مادر بوردش.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...