رفتن به مطلب

آیا امکان لبریز کردن کولانت کولرهای آبی (بسته) وجود دارد؟


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با سلام به تازگی یک کولر H110 (کارکرده بی گارانتی) گرفتم که احساس میکنم مختصری هوا هست توش و موقع تکون دادن صدا شالاپ شلوپ میاد از توش! حتی اگر رادیات پایین تر از پمپ باشه صدای این هوا از تو پمپ میاد.

 

حالا سوالم اینه که آیا امکان پر کردن مایع داخل این کولرهای مدار بسته وجود دارد؟

 

این هم یک ویدیو از صدا:

 

http://uplod.ir/zwd7d6zw7aqf/20151222_162134.mp4.htm

 

موقعی که نور میاد سیستم روشن و موقع خاموش شدن، خاموش میشه

ویرایش شده توسط central_core
لینک به دیدگاه
Share on other sites

همیشه گاهی هوا داخل این واترکولر ها هست، کم یا زیاد، بسته به شانس داره، مال منم که کولر مستر هست یه کم هوا داره، قبلا" کورسیر داشتم اونم یه کم هوا داشت، طبیعیه.

 

منتها H110 قدیمیه، ممکنه این وضعیت کمبود کولانتش وخیمتر باشه، از این نظر میشه کولانت رو بکل عوض کرد، منتها کار سختیه، پیشنهاد میکنم توی Youtube دنبال ویدیو هایی باشید که نحوه ی تعویض کولانت داخل H110 رو نشون میدن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که نتونستم چیزی پیدا کنم! یه h60 بود که اونم طرف کلا داشت ریویو میکرد ضد نابود کرد کولر رو:D

 

ممکنه یه لینک نشون بدین؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=256710

 

تو این لینک 2 تا ویدیو هست.

 

کار بسیار سختیه، و از قضا باید شلنگ ها و فیتینگ ها هم تعویض بشن. من که میگم بیخیال بشین.

 

بعد از تعویض این قطعات، یک سر شلنگ رو داخل کولانت و سردیگرش رو به ورودی پمپ و شلنگ دیگر رو یک سر به خروجی پمپ و اونطرفش رو به رادیاتور میزنید. شلنک سوم رو از خروجی رادیاتور میزنید به داخل منبع کولانت برگرده. یه مدت این لوپ باید کار کنه تا تمام حباب ها گرفته بشه. بعدش، سر شنگ سوم رو از رادیات ایستاده جدا میکنید و به جاش سر شلنگ ورودی پمپ رو به رادیاتور میزنید طوری که لبالب از کولانت هر دو تا پر باشند.

ویرایش شده توسط ARMIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

یه کولر liqtech 120s از یکی از دوستان انجمن خریداری کردم الحق که با اینکه یکسالی کار میکرد خیلی تمیز بود وقتی نصبش کردم صدای تو مخی ریزی از پمپ در میومد که وقتی خوب برسی کردم متوجه شدم مایع کولانت کم شده و این طبیعی بود بعدیکسال کارکرد

چون مدل 240همین مدل رو داشتم از روی کنجکاوی تمام قسمتها رو نگاه کرده بودم

کولر های جدید معمولا زیر پایه ها که با پیچ به بلاک نصب میشم یه پیچ پنج پر یا الن تعبیه شده واسه سرویس دوباره کولر و کولر های جدید همشون این پیچ رو دارن که بعضی شرکت ها برچسب پلمپ زدن که موجب ابطال گارانتی میشه

کولر بنده گارانتی تمام بود و این پیچ رو باز کردم و با سرنگ اب مقطر بهش اضافه کردم .حدودا دو تا سرنگ پر بهش اب اضافه کردم که اگه کولانت داشتم بهتر بود.

خب با یکم حوصله تمام شد نصب کردم خدا رو شکر صدا پمپ افتاد و دما کاهش پیدا کرد و درجه دما ثابت شد

تجربه خوبی بود کلا ترسم از این قضیه که نکنه خراب بشه ریخت شما هم همین کار روانجام بدید اماپیشنهاد من اینه که حتما مایع کولانت تهیه کنید بهتر جواب میگیرید

نکته !

در ضمن صدای شالاپ شالاپ مایع مهم نیست خیالتون راحت اگر مایع کولانت کم باشه و نامناسب صدای موتور پمپ بیشتر میشه و ازار دهنده و دما هی نوسان داره

عذر خواهی میگنم تاپیک رو بالا اوردم شاید موقع مناسبی نبود خواستم تجربه خودم رو بگم‌

Sent from my D826 using Tapatalk

ویرایش شده توسط car20pc.ir
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام خدمت استارتر عزیز

خودم کولر h50 دارم که از قسمت مخزن با مته سوراخ زدم و رزوه خورش کردم

مایع رو تا خرخره  پر کردم :)  

یه پیچ با واشر فلزی بهمراه واشر لاستیکی بستم به هیچ عنوان هم نشتی نداره

تو عکس دقت کنید کولر حین بسته شدن تو کیس پیچ پایین قرار گرفته پس امکان نشتی مایع باید 100 درصد بشه که نشتی اصلا وجود نداره

 

حالا اگه برات این روش مشکلی نداره بهترین راه هست خیلی ساده تر از باز کردن پیچ های دور موتور از قسمت کف هست در زمان مورد نیاز بعدی هم براحتی میتونی مایع رو پر کنی

خوبیه این روش اینه حین فعالیت کولر هم میتونی مایع رو اضافه کنی و چون مایع در حال گردش هست خیلی راحتتر پر میشه وبه محض پر شدن پیچ رو ببندی هوا هم نمیگیره

 

 

ajqzpwtjejwwxplubjti.jpg

ویرایش شده توسط MEHDI-GTX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

واتر کولر چقدر درد سر داره !!!!

تازه عمرش هم کم تر از ایرکولره

نظر در مورد واتر کولر ها عوض شد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مایع درون واتر کولر چیه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه نوع کوالانته  که با اب مقطر مخلوط میکننن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه روش ابتکاری با ریسک زدم، حداقل تا ۱۰ درجه کاهش دما داشت و خیلی لذت بخش بود. دوتا شلنگ رفت و برگشت کولر رو بریدم و با شلنگ کولر آبی تا ۳ متر افزایش طول دادم بهش. رادیات رو منتقل کردم زیر میز نزدیک پنجره. از خنکی نزدیک پنجره استفاده میکنه الان!

همچنین کاملا فولش کردم با مایع ( ترکیب ضد یخ و آب)

الان 5820k با اوور تا 4.5 گیگاهرتز، فول لود دماش بالای ۵۰ نمیره. با سیم اضافه هم فناشو از سوکت سی پیو کشیدم تا به کولر برسه.

post-7761-14556562004483_thumb.jpg

ویرایش شده توسط central_core
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چه باحال 

خوشمان آمد  :)

چه طور داخل رادیات و شلبگ ها رو پر کردین که توش هوا نباشه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه روش ابتکاری با ریسک زدم، حداقل تا ۱۰ درجه کاهش دما داشت و خیلی لذت بخش بود. دوتا شلنگ رفت و برگشت کولر رو بریدم و با شلنگ کولر آبی تا ۳ متر افزایش طول دادم بهش. رادیات رو منتقل کردم زیر میز نزدیک پنجره. از خنکی نزدیک پنجره استفاده میکنه الان!

همچنین کاملا فولش کردم با مایع ( ترکیب ضد یخ و آب)

الان 5820k با اوور تا 4.5 گیگاهرتز، فول لود دماش بالای ۵۰ نمیره. با سیم اضافه هم فناشو از سوکت سی پیو کشیدم تا به کولر برسه.

یه پیشنهاد برای آب داخل خنک کننده رادیات

شما اگه کولر گازی داشته باشید یه آبی تابستون ها ازش بیرون میاد که رطوبت میشکه، که اون آب کاملا مقطر هستش میتونید از اون داخل رادیات ماشین و هرگونه رایادتی یا شی که نیاز به آب خالص فاقد جرم داره استفاده کنید

ویرایش شده توسط Done
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چه باحال

خوشمان آمد :)

چه طور داخل رادیات و شلبگ ها رو پر کردین که توش هوا نباشه؟

به این شکل.

پمپ رو کار انداختم، خودش کشید داخل .

با تکون دادن و ضربه زدن به رادیات هم هواگیری شد کامل.

پشت کیس هم الان یه مخزن دست ساز گذاشتم دیگه کامل سیستم کاستوم شد. خوشبختانه در کل پمپ h110 هم اصلا نویز نداره و سیستم در آرامش کامل و بی صدا و خنک کار میکنه.

post-7761-14556593960428_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

طوری که من متوجه شدم یه مخزن اضافه کردی و همین مخزن و یه سری ضربه به رادیاتور کار هواگیر رو انجام داد؟

ویرایش شده توسط ZAKHAR
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام خدمت استارتر عزیز

خودم کولر h50 دارم که از قسمت مخزن با مته سوراخ زدم و رزوه خورش کردم

مایع رو تا خرخره  پر کردم :)  

یه پیچ با واشر فلزی بهمراه واشر لاستیکی بستم به هیچ عنوان هم نشتی نداره

تو عکس دقت کنید کولر حین بسته شدن تو کیس پیچ پایین قرار گرفته پس امکان نشتی مایع باید 100 درصد بشه که نشتی اصلا وجود نداره

 

حالا اگه برات این روش مشکلی نداره بهترین راه هست خیلی ساده تر از باز کردن پیچ های دور موتور از قسمت کف هست در زمان مورد نیاز بعدی هم براحتی میتونی مایع رو پر کنی

خوبیه این روش اینه حین فعالیت کولر هم میتونی مایع رو اضافه کنی و چون مایع در حال گردش هست خیلی راحتتر پر میشه وبه محض پر شدن پیچ رو ببندی هوا هم نمیگیره

 

 

ajqzpwtjejwwxplubjti.jpg

 

 

به این شکل.

پمپ رو کار انداختم، خودش کشید داخل .

با تکون دادن و ضربه زدن به رادیات هم هواگیری شد کامل.

پشت کیس هم الان یه مخزن دست ساز گذاشتم دیگه کامل سیستم کاستوم شد. خوشبختانه در کل پمپ h110 هم اصلا نویز نداره و سیستم در آرامش کامل و بی صدا و خنک کار میکنه.

 

اینجاست که باید گفت

هنر نزد ایرانیان است و بس :)

عالی بود ابتکارها

لینک به دیدگاه
Share on other sites

طوری که من متوجه شدم یه مخزن اضافه کردی و همین مخزن و یه سری ضربه به رادیاتور کار هواگیر رو انجام داد؟

بله همین طوره

عکس مخزن که با آب خوری همستر درست کردم:D

post-7761-14556620057401_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به این شکل.

پمپ رو کار انداختم، خودش کشید داخل .

با تکون دادن و ضربه زدن به رادیات هم هواگیری شد کامل.

پشت کیس هم الان یه مخزن دست ساز گذاشتم دیگه کامل سیستم کاستوم شد. خوشبختانه در کل پمپ h110 هم اصلا نویز نداره و سیستم در آرامش کامل و بی صدا و خنک کار میکنه.

خیلی ابتکار  جالبی بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بله همین طوره

عکس مخزن که با آب خوری همستر درست کردم :D

attachicon.gif421321758_10628.jpg

حجم مایعی که شما اضافه کردید با افزایش طول 3 متری مسیر فشار بسیار زیادی به پمپ نگون بخت میاره :D  کارتون عالیه فقط یه پمپ خوب میخواد

 کار اقا مهدی برای این مشکل عقلانی تره وخطر کمتری هم داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حجم مایعی که شما اضافه کردید با افزایش طول 3 متری مسیر فشار بسیار زیادی به پمپ نگون بخت میاره :D کارتون عالیه فقط یه پمپ خوب میخواد

کار اقا مهدی برای این مشکل عقلانی تره وخطر کمتری هم داره

ببینید مهم اینه که رادیات از داخل کیس بیاد بیرون و منتقل شه به یه جای خنک. چون داخل کیس دمای گرافیک و بورد و رمها و هیت سینکهای مین باعث گرمتر شدن رادیات میشن. ولی بیرون کیس مخصوصا زیر میز، نه تنها خبری از اینا گرماها نیست، بلکه نسبت به سطح میز دما نیز ۵-۶ درجه پایین تره.

در مورد فشار به پمپ، باز چون سیستم رفت و برگشته و به قولی سطح مایعات هم ترازه، هیچ فشاری به پمپ نمیاد و مثل زمانی که کوتاه بود هم کارایی اصلیشو داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کولانت بخرید آموزشش توی یوتیوب هست ولی باسه اینکه هیچی هوا توش نباشه نیاز دارید به یک پمپ و شیلنگ مخصوص که وصل کنید به بلاک و رادیات من دیدم که این کار رو کردن توی یوتیوب تستش هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...