رفتن به مطلب

درباره نسل بعدی اینترنت همراه-------> 5G


amin110
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

شبکه استاندارد موبایل ۵G (نسل پنجم) پیش بینی شده، تا سال ۲۰۲۰ به اتمام نخواهد رسید، اما افرادی که در طول سال ۲۰۱۵ مشغول طراحی و ساخت آن بوده اند سعی می کنند آن را تعریف کنند.

 
نکته واضح و روشن این است که ۵G مانند ۴G نخواهد بود. نه تنها از این نظر که قابلیت اتصال به شبکه توسط موبایل ها و تبلت ها را سریع تر می کند، بلکه این نسل بعدی فناوری موبایل کاربردهای بسیاری خواهد داشت که هر کدام، نیازمندی های متفاوتی دارند.
 
۲۰۱۵ سالی برای طبقه بندی این نیازمندی ها بود.
 
Tolaga تحلیلگر تحقیق Phil Marshall گفت: "پیشرفت بسیاری اتفاق افتاده است. ما به طور اثربخشی تلاش می کنیم تا مجموعه درست و مناسبی از فناوری ها را بیابیم و بکار ببریم.”

 

5G-world-altered1.jpg

اگرچه نیاز ها فراوانند، اما انتخاب روش های ممکن برای براوردن این نیاز ها هم بیشتر از همیشه است. فرکانس های بسیار بالایی که تا کنون برای خدمات موبایل غیر قابل استفاده به نظر می رسیدند، می توانند سرعت بالاتری به عملکرد موبایل ها بدهند. پدید آمدن سیستم هایی که می توانند داده ها را در چشم به هم زدنی در شبکه ارسال کنند، سال گذشته توانستند دستگاه های اینترنتی را با باتری های کوچکی روانه بازار کنند. همچنین محققان بر روی کاهش تاخیر عملکرد کار می کنند، بنابراین پیام هایی که برای انجام کارهای خود مانند رانندگی نیاز داریم به موقع خواهند رسید.
 
بقیه صحبت ها و گزارشات این اطمینان را دادند که ۵G از ۴G سریع تر است. امسال، در مورد مقدار سریع تر بودن هر کسی نظر متفاوتی می داد. اریکسون گفت سرعت ۵G در تست، ۵ گیگابیت بر ثانیه بود، یعنی در مقایسه با سریع ترین حالت LTE، حدوداً ۵۰ بار سریعتر است.

سامسونگ نشان داد که فناوری ۵G در ۷٫۵ گیگابیت بر ثانیه اجرا می شود و در طول سفر و رانندگی در اتوبان با سرعت زیاد، سرعت ثابت و پایدار ۱٫۲ گیگابیت بر ثانیه معرفی کرد. شراکت عمومی-خصوصی ۵G کمیسیون اروپایی، برای استاندارد جدید هدفی تعیین کرد مبنی بر اینکه سرعت ۵G 100 برابر سرعت ۴G باشد و کمپانی حمل و نقل NTT DoCoMo گفت برنامه دارد آن نوع سرعت (۱۰ گیگابیت بر ثانیه) را با همکاری تولید کنندگانی نظیر Ericsson، Alcatel-Lucent، Nokia و Samsung بدست آورد.
 
index1اما سریعتر کردن شبکه موبایل هزینه بر تر از رادیو ها و آنتن های بهتر است. اپراتور ها هم به طیف بیشتری نیاز دارند، که برای دولت، تصمیم گیری مختلطی را خواهد داشت. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا قدم در این راه گذاشته تا امسال باندهای نویدبخش جدیدی را باز کند، در حالی که تشخیص داده که این فرآیند می تواند زمانبر باشد.

 

roadrunner-5g-720x364.png

 

۵G به خودی خود سریع تر است اما این کافی نیست. باید کُندتر هم باشد. چرا که قرار است دستگاه های ساده تر را هم به اینترنت وصل کند، دستگاه هایی مانند حسگر ها و اندازه گیر هایی که داده های زیادی نمی فرستند و باید باتری هایشان دوام بیشتری پیدا کند. شبکه های با پهنای باند کم برای IoT در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و طراحان ۵G می خواهند تضمین کنند که استاندارد آینده می تواند در این فناوری اجرا شود.
 
مارشال، عضو کمپانی Tolaga گفت: تحقق این اتفاق نه تنها مستلزم گزینه های جدیدی در شبکه های رایدیویی ست بلکه روش های جدید به اشتراک گذاری شبکه ها را هم شامل می شود. مشترکین از خدمات پهنای باند موبایل به روشی ثابت و پایدار استفاده می کنند، در حالی که بسیاری از خدمات IoT مانند حسگر ها، انفجاری از ترافیک را که همیشه فوری نیست می فرستند. بنابراین مجموعه ای بوجود می آید که همه کاربران یک شبکه را به اشتراک بگذارند، بنابراین ۵G ممکن است روشی بخصوص را برای مدیریت و کنترل حجم عظیمی از ترافیک بکار ببرد که بیشتر به روش عملکرد Wi-Fi شبیه است.
 
مارشال گفت همچنین برای ما روشن تر می شود که ۵G باید به دستگاه هایی مانند اتومبیل های خودرو و انواعی از هدست ها هم وصل شود. این دستگاه ها نیازمند دریافت به موقع داده ها هستند. ۴G نمی تواند کمتر از ۱۰ میلی ثانیه تاخیر را دریافت کند، بنابراین مجبور به تغییر خواهد شد. اما استاندارد بعدی (۵G) ممکن است به معنای تمام معماری و ساختار شبکه با اطلاعات کمتری در مراکز داده های متمرکز شده و پراکنده در اطراف باشد.
 
مثلاً اگر چند اتومبیل قرار است به اتوبان بروند به اطلاعاتی در مورد یکدیگر نیاز دارند تا مانع از بروز تصادف با هم دیگر شوند، اگر بیش از دو اتومبیل در این مثال ما بخواهند با هم ارتباط داشته باشند، شبکه های رایج امروزی نمی تواند این کار را مدیریت کنند. در روش استفاده از حافظه ابری مرکزی هم تاخیر بسیار طولانی اتفاق می افتد، بنابراین داده ها باید محلی باقی بمانند. مارشال گفت: "حافظه ابری….باید در اتومبیل ادغام شود”.
 
نیاز ها و راه حل های ممکن امسال روشن تر می شوند، اما تولید و رونمایی ۵G بسیار طول می کشد. بنابراین استناندارد سازی هم باید تعیین کند که در اولین رونمایی و عرضه ۵G چه چیزی رونمایی می شود و برای چه مواردی باید تا زمان آپدیت بعدی صبر کرد. مارشال گفت در سال ۲۰۱۶ تصمیم گیری در این زمینه به اتمام نمی رسد.
 
با این وجود، همه می خواهند با ۵G و قابلیت ها و پیشرفت هایش روبرو شوند.
 
درست مانند ۳G و ۴G، شبکه ۵G هم توسط ۳GPP (پروژه مشارکت نسل سوم) هدایت می شود و اتحادیه ارتباطات از راه دور بین الملل آن را تایید می کند. اما تولید کنندگان و سیاستگذاران قصد دارند روی استاندارد اثر گذار باشند. در ماه اکتبر، چندین گروه منطقه ای بزرگ به این توافق رسیدند که هر شش ماه جلسه ای برای توافق ساخت ۵G ترتیب دهند. به دنبال آن، توافقی هم در سپتامبر بین چین و اتحادیه اروپا مشابه این توافق انجام شد.
 
سال ۲۰۱۵ سال خوبی در مورد وعده های شبکه ۵G بود، هرچند با سال رونمایی آن ۵ سال اختلاف دارد. NTT DoCoMo گفت که اولین سیستم تجاری المپیک تابستانه ۲۰۲۰ در توکیو عرضه خواهد شد. KT Telecom متعلق به کره جنوبی گفت در سال ۲۰۱۸ برای المپیک زمستانی این کشور، این شبکه را خواهیم داشت. Verizon Wireless گفت آزمون ۵G در سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد، و این سؤال را در ذهن تماشاگران باقی خواهد گذاشت که این چه نوع ۵G می تواند باشد.
 
اما حداقل یک نشانه محکمی از پیشرفت ۵G در سال ۲۰۱۶ خواهد بود. در ماه جون، ITU نام رسمی IMT-2020 را بدست آورد. متاسفانه تقریباً همه آنچه این نام به ما می گوید این است که ما تا چند سال آینده این قابلیت را نخواهیم داشت.

 

 

About-5G-Technology.jpg

 

 

منبع:http://www.jamnews.ir/detail/News/614101

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ديرين ديرين , سال 2020 و ورود اينترنت 5G به ايران.

تست سرعت:

سرعت دانلود 16 kilobyte / secent :D :D :D

و اين است اينترنت 5G در ايران :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ديرين ديرين , سال 2020 و ورود اينترنت 5G به ايران.

تست سرعت:

سرعت دانلود 16 kilobyte / secent :D :D :D

و اين است اينترنت 5G در ايران :D

دقیقا :clapping:

در کل اینترنتی که در دنیا 10 مگ(واقعی) نامحدودش رو میدن 180 هزار تومن  برای ما در میاد حدود 7 میلیون  =))  =))  =))

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

بهتره بگیم در باره نسلهای قبلی !! 

 

اینترنت 5G  =))

ایران  :cool:

من  :-?

شما  ~x(

ملت همیشه در صحنه  (:|

گربه همسایه  :devilish:

کشک فروشی سر کوچه  :Frustrated:

اینترنت حرام است  :D

ویرایش شده توسط ATA MAHMOODI
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه تا سال 2020 تموم بشه تا 2025 هم به ایران نمیاد. اگه هم بیاد قیمتش صد برابر میشه و سرعتش یک صدم. مردم ایران هم که سرعت بالای اینترنت رو تجربه نکردن میان میخرن و فکر میکنن سرعت بالاییه در صورتی که در برابر اینترنت اون طرف چیزی نیست. *dry#

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خخخ شوخی میکنی

 

 

دقیقا :clapping:

در کل اینترنتی که در دنیا 10 مگ(واقعی) نامحدودش رو میدن 180 هزار تومن  برای ما در میاد حدود 7 میلیون  =))  =))  =))

 

 

بهتره بگیم در باره نسلهای قبلی !! 

 

اینترنت 5G  =))

ایران  :cool:

من  :-?

شما  ~x(

ملت همیشه در صحنه  (:|

گربه همسایه  :devilish:

کشک فروشی سر کوچه  :Frustrated:

اینترنت حرام است  :D

 

مطلب مربوط به فناوری و نواوری و...اقایون داداشام چرا سیاسیش میکنین :D.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

یه ویدئو از خبرگذاری فارس دیدم، در مورد تفاوت قیمت و نحوه خدمات پس از فروش اینترنت در ایران و کشورهای در حال توسعه!

اینترنت ایران حدود 19000 هزار برابر گرونتر از اینترنتیه که تو کشور مالزی به ملتشون فروخته میشه!!!!

دقت کنین 19000 هزار برابر!  تو ایران تعریف مسئولا از اینترنت پر سرعت  اینترنت 128 کیلوبیت به بالاس

که اصلا اینترنت محسوب نمیشه این سرعت! واسه همین تو آمارا اینقدر ضریب دسترسی به اینترنت پر سرعت تو ایران رو بالا میزنن خخخخخخخخخخخ

اما آمار جهانی یه چیز دیگه میگه :mad:

میدونم زیرساخت اینترنت در کشور ایران خیلی وضع مناسبی نداره ولی میتونن اینترنت رو با سرعت بالاتر و قیمت مناسبتر بدن

متاسفانه الان اینترنت هم گرونه، هم کم سرعته هم قطعی داره و هیچ چیزی به عنوان خدمات پس از فروشم نداره!!!!

اینم لینک ویدیو حتما ببینین:

http://www.farsnews.com/MediaDisplay.aspx?nn=13930926000577
ویرایش شده توسط NaeemSameti
لینک به دیدگاه
Share on other sites

واسه ایران فرقی نداره

100G 8G 6G 5G و ....

احمد پوده همون که بوده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

والا با این هزینه های گرون 3g که بسته های ۱ روزه رو میدن ۲۰۰۰ تومن اونم ۵۰ مگ حتما 5g رو بخای بسته براش بگیری ۱۰۰ مگی ۱۰۰۰۰ تومن باید بدی اگه ندی هم انقد پیام برات میفرستن که بری بخری ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بخشی از این حرفا کلا کشکه

3gو4gهیچکدام پایدار نیستند ممکنه برای 5ثانیه قطع بشند و پینگ درستی ندارند در کل اینترنت وایرلس و ماهواره ای و اینجور چیزا بدرد استفاده ی حرفه ای نمیخوره فقط به درد وایبر و تلگرام و این مسخره بازیا میخوره ته تهش چهار تا فیلم ناجور دانلود کنی!

حالا هم 5Gوبه حال من یکی که فرق نمیکنه

ویرایش شده توسط Lord_Crusader
لینک به دیدگاه
Share on other sites

:laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:

تو امریکا به مردم نت 4 مگابیت ضریب 1 به 1  نامحدود میدن رایگان

تو ایران اینترنت ضریب 1 به 32 با سرعت 128 کیلوبیت میدن 29 هزار تومن با اسم اینترنت پرسرعت نامحدود پیام تبلیغاتی بسیار جالبی هم دارن

مرز هارا بشکنید در آینده سفر کنید با اینترنت 128 شرکت ایکس  

لیست تعرفه های اینترنت ایران رو به هر کشوری نشون بدی بهت بدون شرط پناهندگی میدن 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

1) ولی از قبل این 5G  کلی گوشیها یا دیوایسها رو گرون تر از مدلهای مشابه با وضعیت شبکه ای پایین تر به فروش میرسونیم (مثل تفاوت 3G و 4G الان) 

2) الکی رو گوشیها وضعیت رو در حالت 5G نمایش میدیم

3) در عمل هم سرعت در حد نسل 2 شایدم هم کمتر مگر بعضی نقاط معدود 

اینه که به این نتیجه میرسی کلا فرمت فایل سیستم های ایرانی جماعت مشکل داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

5 سال adsl دارم همونی بود که قبلا بود نه کیفیتی نه چیزی تازه بدترم شده ولی اینترنت همراه خیلی پیشرفت کرده !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من یادمه اول 128 رو میخریدیم 12 تومن بعد وسط کارا بعضی مواقع قاطی میکرد 400 تا سرعت میگرفتیم خداییش بد بود ولی راضی بودیم.

الان همونو 30 تومن داریم میدیم اون 16 تائی که اونموقع پایین تر از اون نمیومد هم الان نداریم.

ولی برین خدارو شکر کنین زندگی رو حرام نکردن.

بازم شکر. :|

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مطلب مربوط به فناوری و نواوری و...اقایون داداشام چرا سیاسیش میکنین :D.

:big hug:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خیلی خوبه  :D

ویرایش شده توسط Extreme Plus
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بخشی از این حرفا کلا کشکه

3gو4gهیچکدام پایدار نیستند ممکنه برای 5ثانیه قطع بشند و پینگ درستی ندارند در کل اینترنت وایرلس و ماهواره ای و اینجور چیزا بدرد استفاده ی حرفه ای نمیخوره فقط به درد وایبر و تلگرام و این مسخره بازیا میخوره ته تهش چهار تا فیلم ناجور دانلود کنی!

حالا هم 5Gوبه حال من یکی که فرق نمیکنه

من با گوشیم و نت 4G ایرانسل پینگ کردم 32 میلی ثانیه شد.

این قدر رو هوا حرف نزنید 4 تا عدد رو کنید حداقل

 

-------------------------------------------------------------------

 

در کل هم من از نت 4G ایرانسل خیلی راضی هستم اگر برای دانلود بخواید بسته های نامحدود ساعتیش هست که 3 ساعت 2 تومن قیمت خیلی خیلی خوبیه و من تست کردم تو 1 ساعت 9 گیگ دانلود کردم. پس واقعا برای دانلود به صرفه است. برای استفاده های حجم کم هم بسته های طولانی مدتش مثلا یک ساله قیمت های معقولی داره و من استفاده می کنم.

 

این رو در نظر داشته باشید اون چیزی که تو ایران به طرز وحشتناکی گرونه اینترنت معمولی کابلی هست که تو بقیه جاهای دنیا قیمتش حدود یک دهم این جاست. ولی اینترنت دیتای سیم کارت همه جای دنیا از اینترنت کابلی خیلی گرون تره در صورتی که تو ایران با توجه به تنوع بسته های دیتا بعضا ارزون تر هم می افته از کابلی. مشکل از نت کابلی مملکته

ویرایش شده توسط sms.moosavi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من با گوشیم و نت 4G ایرانسل پینگ کردم 32 میلی ثانیه شد.

این قدر رو هوا حرف نزنید 4 تا عدد رو کنید حداقل

 

-------------------------------------------------------------------

 

در کل هم من از نت 4G ایرانسل خیلی راضی هستم اگر برای دانلود بخواید بسته های نامحدود ساعتیش هست که 3 ساعت 2 تومن قیمت خیلی خیلی خوبیه و من تست کردم تو 1 ساعت 9 گیگ دانلود کردم. پس واقعا برای دانلود به صرفه است. برای استفاده های حجم کم هم بسته های طولانی مدتش مثلا یک ساله قیمت های معقولی داره و من استفاده می کنم.

 

این رو در نظر داشته باشید اون چیزی که تو ایران به طرز وحشتناکی گرونه اینترنت معمولی کابلی هست که تو بقیه جاهای دنیا قیمتش حدود یک دهم این جاست. ولی اینترنت دیتای سیم کارت همه جای دنیا از اینترنت کابلی خیلی گرون تره در صورتی که تو ایران با توجه به تنوع بسته های دیتا بعضا ارزون تر هم می افته از کابلی. مشکل از نت کابلی مملکته

با کجا پینگ گرفتی 32بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من با اورپا رو میگم نه ایران که پینگ خودم رو 9هست

اگه بگی با اروپا 32گرفتی مجبورم برم هزارتا منبع بیارم اگه ثابت کنه بهترین 4gدر اروپا با خود اروپا پینگ 70داره

من با اروپایی ها صبح تا شب بازی میکنم از اونایی که ADSLدارند میپرسم پینگت چنده میگن40یا60

ویرایش شده توسط Lord_Crusader
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من با گوشیم و نت 4G ایرانسل پینگ کردم 32 میلی ثانیه شد.

این قدر رو هوا حرف نزنید 4 تا عدد رو کنید حداقل

 

-------------------------------------------------------------------

 

در کل هم من از نت 4G ایرانسل خیلی راضی هستم اگر برای دانلود بخواید بسته های نامحدود ساعتیش هست که 3 ساعت 2 تومن قیمت خیلی خیلی خوبیه و من تست کردم تو 1 ساعت 9 گیگ دانلود کردم. پس واقعا برای دانلود به صرفه است. برای استفاده های حجم کم هم بسته های طولانی مدتش مثلا یک ساله قیمت های معقولی داره و من استفاده می کنم.

 

این رو در نظر داشته باشید اون چیزی که تو ایران به طرز وحشتناکی گرونه اینترنت معمولی کابلی هست که تو بقیه جاهای دنیا قیمتش حدود یک دهم این جاست. ولی اینترنت دیتای سیم کارت همه جای دنیا از اینترنت کابلی خیلی گرون تره در صورتی که تو ایران با توجه به تنوع بسته های دیتا بعضا ارزون تر هم می افته از کابلی. مشکل از نت کابلی مملکته

سرعت و خدمات ایرانسل به منطقه و محل هم ربط داره و متاسفانه بعضی جاها حتی میشه گفت افتضاحه...ولی خییییییییییییییییلی عجیبه که میگین تو 1ساعت 9گیگ گرفتین! اگه اینجوری باشه واقعا یچیزی بیشتر از بصرفست!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با کجا پینگ گرفتی 32بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من با اورپا رو میگم نه ایران که پینگ خودم رو 9هست

اگه بگی با اروپا 32گرفتی مجبورم برم هزارتا منبع بیارم اگه ثابت کنه بهترین 4gدر اروپا با خود اروپا پینگ 70داره

من با اروپایی ها صبح تا شب بازی میکنم از اونایی که ADSLدارند میپرسم پینگت چنده میگن40یا60

آمریکا

سرعت و خدمات ایرانسل به منطقه و محل هم ربط داره و متاسفانه بعضی جاها حتی میشه گفت افتضاحه...ولی خییییییییییییییییلی عجیبه که میگین تو 1ساعت 9گیگ گرفتین! اگه اینجوری باشه واقعا یچیزی بیشتر از بصرفست!

بله سرعت دانلود بین 2.7 و 2.8 مگابایت بر ثانیه تغییر می کرد. البته درست می گین به منطقه و آنتن دهی مکان هم خیلی بستگی داره من خونه ی خودم به زور سرعت دانلود به 500 کیلوبایت می رسه چون آنتن دهیش یه مقدار ضعیفه.

ویرایش شده توسط sms.moosavi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

آمریکا

 

دوستان مگه میشه با آمریکا پینگ 32ms داشت ؟!

اگه واقعا همچین پینگی دارین پس شما جزو یک درصد انسان خوشبخت روی زمین هستید ( البته اگه مولتی بازی میکنید  :D )

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...