رفتن به مطلب

رکورد فروش اینتل در نزول بازار پردازنده ها


Trickster
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با وجود رکود در بازار پردازنده ها، اینتل در فروش پردازنده های Core i7 و سری K رکورد زد

 

به دلیل رکود بازار، اینتل در ربع آخر سال 2015 شاهد نزول 8 درصدی درآمد در بخش پردازنده های مشتریان بود؛ با این وجود، به نظر می رسد کامپیوترهای رده بالا درحال بازگشت به بازار هستند یا اینکه از قبل محبوبتر شده اند زیرا اینتل شاهد افزایش فروش پردازنده های رده بالا   Core i7 خود در این مقطع زمانی بوده است. به طور خاص، پردازنده های 14 نانومتری با پسوند K مانند 6600K و 6700K فروش بسیار خوبی را رقم زده اند اما با این خبر خوب، خبر بدی نیز همراه است: درخواست بالا برای خرید پردازنده های پرچمدار، باعث تاثیر مستقیم در قیمت میانگین عرضه آنها با بیش از 17 درصد افزایش در مقایسه با سال 2014 شده است.

 

    اینتل:"با وجود اینکه گروه محاسبه مشتریان در پایان سال 8 درصد نزول را گزارش داد، با رضایت زیاد، شاهد افزایش تصاعدی در بخش های سه ماهه دوم، سوم و چهارم بودیم. از ماه نوامبر، محصولات 14 نانومتری حجمی بیش از 50 درصد  تعداد مشتریان را تشکیل دادند. از لحاظ کل سال، ریزپردازنده های رده بالا Core i7 و محصولات با پسوند K برای واحد بازی ها، هر دو رکورد حجم فروش تمام دوران را رقم زدند که منجر به غنای ترکیب محصولات ما شدند."

 

محصولات 14 نانومتری فروش خوبی داشتند و امسال به دنبال عرضه نسل سوم آنها هستیم و اینتل قصد دارد طول عمر 14 نانومتری ها را از چهار سال به پنج سال افزایش دهد و آنها را تحت ریزمعماری Kaby Lake عرضه می کند.

 

Kaby Lake اسم رمز اینتل برای جانشین آینده 14 نانومتری ریز معماری Skylake است. Cannonlakeهای 10 نانومتری که در استراتژی "تیک تاک" اینتل، به عنوان "تیک" قرار می گیرند، قرار بود جانشین Skylakeها که به عنوان "تاک" قرار

می گیرند، شوند اما در 16 جولای 2015 اعلام شد که Cannonlake تا نیمه دوم سال 2017 تاخیر خورده است.

 

9zva_1.jpg

 

در حالی که مادربردهای Skylake نیازمند چیپ اضافه شده یک شرکت ثالث برای قرار دادن پورت های USB 3.1 هستند، قرار است Kaby Lake به صورت ذاتی از USB 3.1 پشتیبانی کند و همچنین از یک معماری جدید و بهتر گرافیکی برای پخش ویدئوهای 4K و برنامه های سه بعدی بهره می برد. از دیگر امکانات اضافه شده به Kaby Lake می توان به پشتیبانی ذاتی HDCP 2.2 و رمزگشایی کامل سخت افزاری HEVC Main10/10bit و VP9 10bit و نیز اضافه شدن مموری کنترلر یکپارچه برای پشتیبانی مموری های DDR4 2400 MHz و  DDR3 1600 MHz اشاره کرد.

 

چیپ های سری 200 برای سری پردازنده هایی که تحت عنوان اسم رمز "Union Point" هستند، قرار داده شده اند و از SSDهای Optane اینتل و Rapid Storage Technology برای دستگاه های ذخیره سازی با درگاه PCIe پشتیبانی می کنند. اینتل پردازنده های Kaby Lake را که بر اساس Skylake است اما با کارایی بهتر را در نیمه دوم 2016 عرضه خواهد کرد. این بدان معنی است که شاهد سه خانواده از 14 نانومتری ها شامل Broadwell در سال 2014، Skylake در سال 2015 و Kaby Lake در سال 2016 خواهیم بود. Cannonlakeهای 10 نانومتری هم در سال 2017 عرضه خواهند شد.

Source: Guru3D

TRICKSTER.png

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

مجید جان ممنون بابت خبر.

در نبود رقیب همچنان اینتل پولدار در حال تازش هست و متأسفانه هر کاری بخواد میکنه!

یا علی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

مجید جان ممنون بابت خبر.

در نبود رقیب همچنان اینتل پولدار در حال تازش هست و متأسفانه هر کاری بخواد میکنه!

یا علی

درود @};-

بله، دقیقا. خیلی دوست دارم ببینم این آمار بعد عرضه پردازنده های Zen چطور میشه. نه برای طرفداری از AMD، فقط می خوام ببینم واقعا نبود رقیب همچین فروشی رو رقم زده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرسی داداش @};-

فعلا بازار فقط دست اینتل هست و یکه تازه :-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...