رفتن به مطلب

ارائه پلتفرم GPUOpen توسط AMD


Trickster
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

AMD طرح متن باز GPUOpen را ارائه کرد.

تعریف نوین فلسفه به دو شاخه: واسط دروازه مشترک (CGI) و گیمینگ - محاسبات حرفه ای

 

dyte_1.png

 

AMD بالاخره یکی از بزرگ ترین طرح های متن باز که قبلا وعده داده بود را در قالب GPUOpen ارائه کرد. امید می رود GPUOpen شرکت AMD که بر پایه یکی از اساسی ترین وعده های آن (متن باز) ساخته شده، به توسعه دهندگان محیط های گرافیکی و بازی سازان اجازه دسترسی آسان به همه چیز از کیت های توسعه تا کتابخانه ها را بدهد و به پلتفرم نهایی آنها تبدیل شود. آقای "نیکلاس تیبروز" یکی از پیشگامان پروژه GPUOpen و پایه ریزان Mantle عنوان کرد:" GPUOpen شروع فلسفه جدیدی در AMD را رقم می زند."   

 

6t1_2.jpg

 

ak92_3.jpg

 

AMD طرح GPUOpen را راه اندازی می کند: رقم زننده شروع فلسفه ای باز و جدید   

 AMD توضیحاتی راجع به GPUOpen را مدتی قبل در هنگام عرضه ارائه داده بود اما یک وب سایت جدید (قابل دسترس در این لینک) جزئیات بیشتری از این مفهوم را به نمایش گذاشته است. این طرح به دو دسته کلی تقسیم می شود: یکی واسط دروازه مشترک (CGI) و گیمینگ و دیگری محاسبات حرفه ای. تمام این چیزها شامل چندین و چند طرح مجزا است که در یک طرح منسجم ادغام شده اند و میزبانان نام هایی آشنا همانند واقعیت مجازی سیال (Liquid VR) و غیره... و نیز نام هایی غیر آشنا مثل ابزار HIP هستند. تمام اینها تنها یک طرح از چندین طرح امسال بوسیله RTG در جهت بازگرداندن شور و اشتیاق از دست رفته مدیران صنعت در این چند سال اخیر است. با این وجود اوضاع بعد از عرضه رابط برنامه نویسی Mantle به طور قابل توجهی بهتر شده بود.

 

5hfq_5.jpg   glij_4.png

 

GPUOpen: واسط دروازه مشترک  (CGI) و گیمینگ

از منظر گیمینگ و واسط دروازه مشترک، این طرح، افکت انسداد محیط (AOFX)، کتابخانه هندسی (Geometry FX)، سایه ها (Shadow FX) و کتابخانه رندر مو/خز (Tress FX) را شامل می شود که همگی از ابزارهای متن باز بر پایه رابط برنامه نویسی DirectX برای توسعه دهندگان هستند. واقعیت مجازی سیال (Liquid VR) که یک نام بسیار آشنا در کیت توسعه نرم افزاری AMD هست نیز در زمره کتابخانه های دیگر مانند کتابخانه خدمات گرافیکی AMD (یا AMD GPU Services: AGS Library) قرار می گیرد. این پروژه در ابتدا به عنوان طرحی برای مقابله با سری کتابخانه های NVIDIA GameWorks کلید خورد زیرا طرح NVIDIA ذاتا اختصاصی و از منظر برنامه نویسی تنها توسط ورودی و خروجی و بدون اطلاع از رویه میانی (Black-Box Coding) قابل بهره برداری است اما از آن موقع تا کنون این طرح به چیزی بیش از ایده اولیه خود تبدیل شده: تعریفی جامع از ایدئولوژی AMD که مبشر آینده ای باز است.

 

quaa_6.jpg

 

r886_7.png

 

GPUOpen: محاسبات حرفه ای

HIP یا رابط محاسبات ناهمگون برای قابلیت انتقال (Heterogeneous-computing Interface for Portability) ابزار جدیدی است که هرگونه دستورالعمل CUDA را به ++C تبدیل و به آن اجازه می دهد از طریق مولفه های CUDA NVCC یا AMD HCC اجرا شود. بخشی از اهداف پلتفرم GPUOpen گامی رو به جلو در جهت درآوردن مزایای اختصاصی اکوسیستم CUDA از انحصار است. البته از منظر محاسبات حرفه ای قضیه چیزی بیش از کتابخانه ها است: دستورالعمل ها و میکرو کدهای قرار داده شده در بطن نسل سوم GCN برای راحتی هر چه بیشتر توسعه دهندگان. البته نیاز به گفتن نیست که اکوسیستم محاسبات حرفه ای متن باز AMD بدون رابط مورد نیاز دسترسی و تعامل کاربران با پردازنده گرافیکی (HSA Runtime) -که درحال ریشه دواندن در یکی از قوی ترین پلتفرم های آینده صنعت است- کامل نخواهد بود.

 

3m7c_8.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------

80dk_9.jpg

 

امروز روزی است که ما GPUOpen را عرضه می کنیم:

GPUOpen از ترکیب دو حوضه تشکیل شده: گیمینگ و واسط دروازه مشترک (CGI) برای جلوه های بصری بازی ها و ایجاد محتوا، و محاسبات حرفه ای برای محاسبات گرافیکی سطح بالا در نرم افزارهای حرفه ای.

 

9qfs_10.jpg

 

GPUOpen بر سه قاعده کلی بنا نهاده شده:

1. هدف اول فراهم کردن کدها و مستندات برای توسعه دهندگان کامپیوترها جهت اعمال کنترل بیشتر بر روی پردازنده گرافیکی است. معماری های GCN حال حاضر و آینده (مانند Polaris) در بر گیرنده خصوصیات بسیاری هستند که با رابط برنامه نویسی گرافیکی کامپیوترهای امروزه در دسترس نیستند و هدف GPUOpen قدرت بخشیدن به توسعه دهندگان با ارائه بعضی از آن خصوصیات است. علاوه بر مزیت ارائه کیفیت یا عملکرد بهبود یافته، این دسترسی همچنین راه پورت کردن از کنسول های نسل حاضر (XBox One و PlayStation 4) به پلتفرم PC را نیز هموارتر می سازد.

 

 

tplb_11.jpg

 

2.هدف دوم ایجاد یک تعهد به نرم افزار متن باز است. قشر توسعه دهنده جلوه های بصری و بازی ها یک مرکز فعال از افراد مشتاق است که به ارزش اشتراک گذاری دانش معتقدند. دسترسی کامل و منعطف به منبع ابزار، کتابخانه ها و افکت ها کلید اصلی و ستون فلسفه وجودی GPUOpen است. تنها از طریق دسترسی متن باز این امکان وجود دارد که توسعه دهندگان در یک نرم افزار تغییر یا بهینه سازی بوجود آورده، آن را تعمیر یا پورت کنند یا از آن چیزی بیاموزند. هدف چیست؟ تشویق به نوآوری و توسعه تکنیک های متحیر کننده گرافیکی و بهینه سازی در بازی های کامپیوتری.

 

 

nlw2_12.jpg

 

3. در نهایت هدف سوم نیز مشارکت فعال با قشر توسعه دهندگان است. نرم افزار GPUOpen توسط منابع متن باز عمومی همچون GitHub به عنوان راهی برای به اشتراک گذاری و مشارکت، میزبانی می شود. همچنین مهندسانی در حوضه های فعالیت متفاوت نیز هر از چندگاهی مقالات وبلاگی حول موضوعات متنوع مربوط به پردازنده های گرافیکی، تکنولوژی بازی ها و اخبار این صنعت ارائه می کنند.

 

jxyu_14.jpg   jd5q_13.jpg

 

توسط توسعه دهندگان، برای توسعه دهندگان:

یکی از اهداف بحرانی GPUOpen، ساختن آن توسط توسعه دهندگان برای توسعه دهندگان و نگه داشتن عناصر بازاریابی در حداقل میزان بود. خلق گروه تکنولوژی رادئون به رهبری آقای "راجا کدوری" کلیدی برای به واقعیت پیوستن این پروژه بود. امروز روز تولد GPUOpen است و مانند هر نوباوه ای این پلتفرم نیز نیاز به رشد دارد و من بسیار خوشحالم که این پروژه اجرایی شد.

 

nkoz_15.jpg

Source: WCCFTech

TRICKSTER.png

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون دوست عزیز @};-

قربونت داداش @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود و خسته نباشید خدمت مجید عزیزم.

چش و چال، پنجولات درد نکنه واسه ترجمه متن به این دوشواری. :D‏ ‏:D‏ ‏:D

پ.ن: مجید جان بازم پوزش که نمیتونم یک مثبت خشک و خالی بهت بدم چون فقط با موبایل میام نت این امکان وجود نداره.

ویرایش شده توسط ایمان شادکام
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درودبر حجی اووگا :D

با تشکر از مقاله شما

بسیار مفید ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود و خسته نباشید خدمت مجید عزیزم.

چش و چال، پنجولات درد نکنه واسه ترجمه متن به این دوشواری. :D‏ ‏ :D‏ ‏ :D

پ.ن: مجید جان بازم پوزش که نمیتونم یک مثبت خشک و خالی بهت بدم چون فقط با موبایل میام نت این امکان وجود نداره.

قربونت داداش  @};-  چش و چال مایی :D

خداییش این خیلی اذیتم کرد چون هم با یک لپ تاپ ضعیف و داغون که کیبردش استیکر فارسی نداره ترجمش کردم و هم نصفه اولش کلا فقط اسم قابلیت های جدیدش رو نوشته بود که اگر می خواستم منم مثل اون بنویسم باید کل متنو کپی/پیست می کردم برای همین با همین لپ تاپ داغون کلی این ور اون ور رفتم تا یه توضیح کوتاه پیدا کنم براش بنویسم اگر خودت متن اصلی رو بخونی متوجه میشی. به هر حال مهم نیست همین که بر و بچ گل لیون استفاده کنن بسه.

 

درودبر حجی اووگا :D

با تشکر از مقاله شما

بسیار مفید ^_^

=)) =)) =)) یعنی اینجیم دست از سر ما ور نمدری؟ :laughing: :laughing: :laughing:

حال راحت پیدا کیدی پست رَ؟ آدرس سر راست بو؟ :D  :D

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز زحمت کشیدین .... خسته نباشین

خواهش می کنم داداش گلم @};- @};- @};- @};-  شما جون بخواه :x :x :x

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرسی بردار بسیار عالی @};-  @};-  @};-

@};- @};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...