رفتن به مطلب

چهار کارت گرافیک متفاوت از خانواده پاسکال انویدیا دیده شدند


Trickster
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

پردازنده های گرافیکی خانواده پاسکال انویدیا را می توان از هم اکنون در بین مورد انتظارترین محصولات سال 2016 این کمپانی دانست و خبر جدید منتشر شده در این رابطه نیز می تواند حتی بیش از پیش به این انتظارات بیافزاید. امروز ما به صورت اتفاقی فهمیدیم که این کمپانی چهار کارت گرافیک متفاوت از خانواده پاسکال را در دست تست و تحت پروسه تایید اعتبار دارد.

 

h4r_5.jpg

 

به نظر می رسد این کمپانی در راستای آماده سازی به موقع پردازنده های گرافیکی پاسکال GP100 و GP104 خود، یعنی همان پردازنده های گرافیکی که تا به حال چندیدن بار دیده شده اند، از هیچ تلاشی فرو گذاری نمی کند.

پردازنده گرافیکی پاسکال GP100 پرچم دار این خانواده و جانشین حتمی GTX Titan X انویدیا خواهد بود که در حین حمل از کارگاه های آماده سازی TSMC به سمت آزمایشگاه های انویدیا در هند، دیده شده بود. پاسکال اسم رمز انویدیا برای معماری پردازنده های گرافیکی آینده این شرکت است که برای عرضه به بازار در نیمه دوم سال 2016 برنامه ریزی شده اند. پردازنده گرافیکی GP100 بزرگترین و قوی ترین چیپ گرافیک های پاسکال انویدیا خواهد بود.

 

چهار کارت گرافیک پاسکال انویدیا دیده شدند!

هر چهار برد گرافیکی مذبور به عنوان "کارت گرافیک های کامپیوتر" توصیف شده اند با این حال، هر چهار تا از مقادیر واحد مشابهی استفاده می کنند که ممکن است در اینجا تنها شاهد بردهای تحت ساخت بوده باشیم و نه کارت های گرافیکی که البته راهی برای اطمینان از صحت موضوع وجود ندارد.

 

هر چهار برد با شماره سریال مشابه 699 شروع می شوند که اولین پیشینه از ثبت کارتی با این شماره سریال به ماه دسامبر برمی گردد بنابراین می دانیم که این بردهای گرافیکی انویدیا جدید هستند و در هیچ مقطعی تا قبل از ماه دسامبر وجود نداشته اند. این می تواند به صورت بالقوه توضیحی برای غیبت پاسکال در نمایشگاه CES باشد و اینکه چرا انویدیا تصمیم گرفت به جای آن برای نمایش واحدهای Pascal Drive PX2 از پردازنده های گرافیکی مکسول استفاده کند. 

 

qmh6_6.jpg

 

شماره سریال های چهار برد متفاوت از این قرار است:

699-2H403-0201-500
699-1G411-0000-000
699-1H400-0000-100
699-12914-0071-100

 

واحد های 1H400، 1G411 و 2H403 همگی مشتقات/ انواع متفاوت یک برد پایه هستند در حالی که 12914 به طرز مشخصی متفاوت است بنابراین چیزی که دبه نظر می رسد این است که احتمالا در سه برد اول شاهد تکرار تکاملی هستیم. این موضوع مخصوصا هنگامی که می بینیم بین این سه هیچ تداخلی وجود ندارد قوت بیشتری پیدا می کند. یک برد نمایش داده شده و بعد از آن هم برد بعدی بدون هیچ گونه رجعتی به کارت قبلی نشان داده شده.

 

تا این هنگام هنوز نمی توان با اطمینان گفت که اینها بردهای GP100 و GP104 هستند. با این وجود جالب است که GP100 یا به قول خودمان "پاسکال بزرگ" چند ماه قبل نیز دیده شده بود. در آن زمان انویدیا فقط پردازنده های گرافیکی را داشت و هنوز هیچ خبری از بردهای واقعی نبود که به نظر می رسد از آن زمان تاکنون پاسکال راه درازی را طی کرده است.

 

چیزهایی که تاکنون درباره پرچم دار خانواده پاسکال انویدیا، GP100 می دانیم:

  • معماری گرافیکی پاسکال
  • تخمین دوبرابر بهبود کارایی به ازای مصرف نسبت به مکسول
  • عرضه در سال 2016، ظاهرا نیمه دوم سال
  • بهره گیری از سطح 1_12 یا بالاتر DirectX 12
  • جانشین پردازنده گرافیکی GM200 که قبلا در GTX Titan X و GTX 980Ti استفاده شده بود
  • ساخته شده در فرایند ساخت 16 نانومتری FinFET شرکت TSMC
  • گفته شده که جمعا از 17 میلیارد ترانزیستور استفاده می کند که بیش از دو برابر GM200 است
  • بهره گیری از پشته های HBM2 چهار تایی برای مجموع 16 گیگابایت رم گرافیکی و هشت تایی برای بیش از 32 گیگابایت رم گرافیکی در محصولات محاسبات حرفه ای
  • بهره گیری از رابط گذرگاه حافظه 4096 بیتی، مانند پردازنده های گرافیکی فیجی AMD در بطن سری فیوری
  • بهره گیری از تکنولوژی NVLink (فقط قابل بهره برداری در پردازنده های سرور نسل بعدی IBM)

سال قبل بود که مشخص شد پرچم دار پاسکال انویدیا با اسم رمز GP100 ممکن است در ژوئن بر اساس فرایند ساخت FinFET 16nm شرکت TSMC ساخته شود و جالب اینکه مدت کوتاهی بعد از آن AMD هم اعلام کرد که دو چیپ FinFET تولید کرده است. قطعا این موضوع که هر دو کمپانی طراحی های FinFET خود را در یک زمان به اتمام رسانده اند اتفاقی نبوده است. هر دوی آنها امسال با عظمی راسخ به دنبال یک زمان حیاتی برای به بازار فرستادن نسل بعدی پردازنده های گرافیکی نسل بعد خود برپایه FinFET هستند.

 

پاسکال انویدیا: دو برابر بهبود کارایی بر مصرف؛ حافظه های پشته ای؛ NVLink و محاسبات ترکیبی دقیق

فرایند ساخت 16 نانومتری FinFET جدید TSMC به طور قابل توجهی نسبت به فرایند سطحی 28 نانومتری قبلی بهبود مصرف انرژی پیدا کرده است، همچنین امید می رود بهبود قابل توجهی را در زمینه تراکم ترانزیستورها به ارمغان بیاورد که می تواند به انویدیا در زمینه ساخت پردازنده های گرافیکی سریع تر، به طور قابل توجهی پیچیده تر و کم مصرف تر کمک شایانی کند.

"فناوری 16 نانومتری FinFET Plus شرکت TSMC می تواند بیش از 65 درصد سرعت بیشتر، حدود دو برابر تراکم بیشتر یا 70 درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به تکنولوژی 28 نانومتری فراهم کند. در مقایسه با تکنولوژی 20 نانومتری سیلیکون بر روی چیپ (Silicon on Chip: SoC)، تکنولوژی 16 نانومتری +FF می تواند 40 درصد سرعت بیشتر و 60 مصرف انرژی کمتر را به ارمغان بیاورد. با استفاده از تجربیات تکنولوژی 20 نانومتری SoC، فناوری 16 نانومتری +FF شرکت TSMC که از همان روند ساخت ترکیبات فلزی استفاده می کند تا بتواند سریعا بازده را افزایش دهد تا بتواند نمایانگر روند بلوغ ارزش خرید نسبت به بازار باشد."

 

جدا از HBM2 و فناوری ساخت 16 نانومتری، یک ویژگی مهم متمرکز بر محاسبات هم وجود دارد که انویدیا قصد دارد با پاسکال آن را به نمایش بگذارد که همان NVLink است. پاسکال اولین پردازنده گرافیکی این کمپانی خواهد بود که از این اتصال سرور اختصاصی پشتیبانی می کند. در عکس زیر هم پردازنده های گرافیکی ولتای انویدیا و ابرکامپیوترهای IBM با پردازنده های Power9 را مشاهده می کنید:

 

747n_7.jpg

 

این تکنولوژی سرورهای مجهز به پردازنده های گرافیکی و در قسمت هایی که تبادل اطلاعات فوق العاده با محدودیت پهنای باند و گلوگاه های بزرگ مواجه است را هدف قرار می دهد. انویدیا اعلام کرده که NVLink بین 5 تا 12 برابر سریع تر از درگاه های PCIe 3.0 معمولی خواهد بود که قدم رو به جلو بزرگی در زمینه بهبود عملکرد پلتفرم است. در ابتدای امسال انویدیا اعلام کرد IBM از این تکنولوژی متصل سازی جدید در پردازنده های سرورهای PowerPC آینده خود استفاده خواهد کرد.

 

aav5_8.jpg

 

"فناوری انحصاری NVLink انویدیا یک تکنولوژی با پهنای باند بالا و کم مصرف اتصال است که تبادل اطلاعات فوق سریع بین CPU و GPU و همچنین بین GPUها را ممکن می کند. این تکنولوژی امکان تبادل اطلاعات را بین 5 تا 12 برابر سریع تر از درگاه های اتصال PCIe 3.0 معمول را می دهد که منجر به افزایش سرعتی شگرف در عملکرد نرم افزار و خلق نسل نوینی از سرورهای با تراکم بالا و منعطف برای محاسبات سریع می شود."

 

بر خلاف مکسول، انویدیا تمرکز بیشتری بر روی محاسبات و شتاب محاسبات همه منظوره بر روی پردازنده های گرافیکی با پاسکال اعمال کرده است. نتیجه تکنولوژی ها و ویژگی های جدیدی که انویدیا با پاسکال بر روی آن تاکید دارد، شاهدی بر این مدعاست. این تکنولوژی ها و ویژگی ها شامل استفاده از نسل بعدی حافظه های پشته ای با پهنای باند بالا، اتصالات پردازنده های گرافیکی فوق سریع NVLink و اضافه کردن محاسبات ترکیبی دقیق با دو برابر نرخ محاسبات دقیق کامل و افزایش نسبت عملکرد بر مصرف است.

 

hhmg_9.jpg

Source: WCCFTech

TRICKSTER.png

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین بخوانید:

AMD و نمایش کارت دو هسته ای R9 Fury X2

شروع به کار پاسکال های رده بالای انویدیا از ماه آپریل

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

کارت های خوشمزه ای ان خوراک رندرن

...Yep ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قبول دارید سایت WCCFTech خیلی شایعه پراکنی میکنه؟

حالا این مورد رو نمیگم  در کل اکثر خبر هاش رو میگم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قبول دارید سایت WCCFTech خیلی شایعه پراکنی میکنه؟

حالا این مورد رو نمیگم در کل اکثر خبر هاش رو میگم

کلا نود درصد خبر های این wccftech شایعه اس

بخش کامنتش هم جنگ جهانیه

توی هر پستی فن ها افتادن به جون هم ‎:D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کلا نود درصد خبر های این wccftech شایعه اس

بخش کامنتش هم جنگ جهانیه

توی هر پستی فن ها افتادن به جون هم ‎ :D

من اینو از آرشیو "10 درصد خبرهای درست" انتخاب کردم. بخون حالشو ببر :D  (در ضمن اگر انتقادی، پیشنهادی چیزی هم بود بگین @};- )

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من اینو از آرشیو "10 درصد خبرهای درست" انتخاب کردم. بخون حالشو ببر :D (در ضمن اگر انتقادی، پیشنهادی چیزی هم بود بگین @};- )

شما کارت درسته
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من اینو از آرشیو "10 درصد خبرهای درست" انتخاب کردم. بخون حالشو ببر :D  (در ضمن اگر انتقادی، پیشنهادی چیزی هم بود بگین @};- )

نه منظور به شما نبود در کل این سایت رو میگم

شما که داری خبر گذاری میکنی 

کارت درسته.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عجب گولاخ هایی هستن :laughing: :laughing: :laughing:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما کارت درسته

نه منظور به شما نبود در کل این سایت رو میگم

شما که داری خبر گذاری میکنی 

کارت درسته.

هر دو دوتاتون عزیز و سرورین. @};-  متوجه منظورتون شدم، قصد فقط یه مزاح کوچیک بود @};-

 

عجب گولاخ هایی هستن :laughing: :laughing: :laughing:

پس صبر کن تا قیمتاشونو هم ببینی :D

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...