رفتن به مطلب

مشکل فریز سیستم (اسمبل توسط لیون کامپیوتر)


Dr.Fox
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با سلام و عرض ادب

هرچند من میتونستم این مشکل رو از طریق تلفنی با مسئول محترم فنی شرکت مطرح کنم، اما هدف از زدن این پست بررسی کیفیت پاسخگویی تیم پشتیبانی / فنی لیون کامپیوتر از طریق انجمن های تخصصی هست.

 

مشخصات سیستم خریده شده از لیون کامپیوتر در تاریخ 5/12/94
 

 

ASUS ROG Maximus VIII Hero LGA1151 Z170 Mainboard

Intel® Core™ i5-6600K Skylake Processor
ThermalRight True Spirit 120M BW Rev.A CPU Cooler

Gskill Trident Z 8GB 4GBx2 3000Mhz CL15 DDR4

ASUS R9 390 DCIII OC STRIX GAMING 8GB GDDR5

Corsair RM750x 80Plus Gold Full Modular PSU

Corsair Carbide Series® 500R White Mid-Tower Case

Samsung 850 PRO 256GB SATA3

Samsung 850 EVO 256GB SATA3

 

 

 

 

 

توضیحات:

سیستم عامل نصب شده توسط شرکت ویندوز 10

تنظیمات BIOS توسط تیم اسمبل تغییر داده شده بود و XMP فعال شده بود

نرم افزارهای جانبی مربوط به شرکت ASUS بر روی سیستم عامل نصب شده است

 

 

شرح مشکل روز اول:

 

سیستم پس از خرید، با بسته بندی کاملاً مناسب، با قطعات درخواستی و کلیه برگه های گارانتی تحویل مشتری داده شد. در ساعات ابتدایی راه اندازی سیستم، پس از آنکه حدود 2 ساعت از روش شدن سیستم می گذشت هنگام جابجایی اطلاعات از هارد اکسترنال به سیستم خریداری شده، سیستم دچار Freeze شد و موس و کیبورد آن از کار افتادند و مجبور به ریست سخت افزاری شدم.

شرح مشکل روز دوم:

 

در حال مرور صفحات وب، هنگامی که نرم افزارهای "تلگرام تحت دسکتاپ" و "مدیا پلیر ویندوز" باز بود سیستم مجددا بعد از گذشت حدود 2 ساعت از کار کردن دچار Freeze شد. موس و کیبورد از کار افتاده و مجددا مانند روز اول مجبور به ریست سخت افزاری آن شدم.

 

شرح مشکل روز سوم:

 

با جستجو در اینترنت علت احتمالی آپدیت نبودن بایوس مادربرد تشخیص داده شد بنابراین BIOS مادربرد به روش صحیح و بدون مشکل به آخرین نسخه ارتقاء داده شد و تنظیمات XMP مربوط به رم خاموش گردید و در حالت AUTO قرار داده شد.

نرم افزار Anti Malware Microsoft خاموش شد.

سیستم بعد از حدود 4 ساعت مجدد دچار Freeze شده و تنها راه هارد ریست بود.

 

 

 

روز چهارم:

 

- با توجه به اینکه دیروز بایوس را به نسخه جدید ارتقا داده بودم، قابلیت XMP را مجددا فعال کردم.

- به پیشنهاد مهدی عزیز، درایور کارت گرافیک به آخرین نسخه ارتقاء داده شد.

تصمیم گرفتم سیستم را توسط نرم افزار RealBench کمپانی ASUS تحت استرس قرار دهم. (3 مرحله تست به فاصله 5 دقیقه)

- دمای کارت گرافیک حداکثر تا 78 درجه افزایش پیدا کرد. (نمیدونم این دما معقول هست یا خیر...)
- دمای پردازنده اینتل حداکثر تا 42 درجه افزایش پیدا کرد. (که در این لحظه فن کیس و پردازنده هر دو بخوبی افزایش سرعت دادند، عملکرد خنک کننده ThermalRight فراتراز انتظار من بود)

 

fZAsN.jpg

 

 

شرح مشکل روز پنجم:
 

تصویر مانیتور تنها بعد از 10 دقیقه از روشن شدن سیستم کاملاً سیاه شد و احتمالا ارتباط کارت گرافیک یا شاید رم ها و یا حتی یکی از SSD ها با سیستم قطع شد. بدلیل نداشتن تصویر مجبور به ریست سیستم شدم.   
پس تا الان حداقل گرما باعث بروز این مشکل نبود، چون اینبار بر خلاف دفعات قبلی بلافاصله بعد از روشن شدن سیستم این اتفاق افتاد.

 

اتفاق عجیب امروزاین بود که  بعد از هنگ کردن سیستم و ریست مجدد اون متوجه شدم در کمال تعجب سیستم وقتی بالا اومد دومین هارد SSD رو نشناخته. سیستم من شامل دو هارد Samsung SSD هست. اولی Pro و دومی Evo هست.

سیستم رو ریست کردم و در بایوس هم فقط اولین SSD رو نمایش میداد و خبری از دومی نبود!!! درب کیس رو باز کردم و با دست مقداری سیم متصل به SSD Evo رو تکون دادم. سیستم SSD Evo رو شناخت.
شاید این مدت  freezeهای سیستم بدلیل وجود اشکال در کابل رابط SSD ها بوده !!!

 

 

 

شرح مشکل روز ششم:

 

دقایقی بعد از روش شدن سیستم (برنامه های در حال اجرا، مرورگر صفحات وب، تلگرام نسخه دسکتاپ و یک موزیک پلیر)

 

8f2nk.jpg

 

 

روز هفتم :

ضمن تشکر از تیم پشتیبانی لیون که این مدت مشاوره دادند، امروز شنبه با هماهنگی شرکت، سیستم رو برگردونم، مطمئن هستم تیم فنی مشکل رو برطرف میکنه :)

 

-----

 

[ با تشکر این یک تاپیک فنی هست برای برطرف کردن مشکلات فریز که ممکن هست برای هر کاربری بوجود بیاد ]

 

پیشاپیش سال خوبی رو برای تمام اعضا لیون کامپیوتر آرزو دارم

 

همچنین سالی سرشار از موفقیت برای دوستان جدیدم در شرکت لیون

آقای حسینی و آقای فتحی آرزومند هستم

که در تمام این مدت بخوبی پشتیبان مشتری خود بودند @};- @};- 

ویرایش شده توسط Dr.Fox
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 105
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

سلام دوست عزیز منم همین مشکل رو داشتم تیم لیون اسمبل کرده بودن. اما برای من مشکل اوورکلاک بود که سیستم پایدار نمیشد و هر از چند گاهی سیستم فریز میشد. و خودم با جست جو و تحقیق مشکل رو فهمیدم مقدار اورکلاک سیستم رو ارودم پایین . ولی برای اوورکلاک 50.000 از من گرفتن. که فقط فرکانس سی پی یو رو تغییر داده بودن . خبری از تغییر ولتاژ دستی نبود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.فکر نمیکنم مشکل از مادربود باشه . از دوستان بنده همین مادربورد رو دارن با cpu 6600 معمولی با کارت 960 و بدون مشکل کار میکنه.

اگر امکانش رو دارید کارت گرافیک رو در بیارید و یک کارت دیگه امتحان کنید تا مطمئن شید مشکل از کارت نیست.

بیشتر دلایل فریزی ک رخ میده بخاطر کارت گرافیک هست با توجه به سوابق توی انجمن های مختلف.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

xmp رو غیر فعال کنین و ببینین که بازم مشکل پیش میاد ؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کارت گرافیکو درار، ببین با گرافیک خود سیپیو هم این مشکلو داری یا نه؟ بیشتر این جور مشکلات از گرافیک هستن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام و عرض ادب

هرچند من میتونستم این مشکل رو از طریق تلفنی با مسئول محترم فنی شرکت مطرح کنم، اما هدف از زدن این پست بررسی کیفیت پاسخگویی تیم پشتیبانی / فنی لیون کامپیوتر از طریق انجمن های تخصصی هست.

 

مشخصات سیستم خریده شده از لیون کامپیوتر در تاریخ 5/12/94

 

 

 

توضیحات:

سیستم عامل نصب شده توسط شرکت ویندوز 10

تنظیمات BIOS توسط تیم اسمبل تغییر داده شده بود و XMP فعال شده بود

نرم افزارهای جانبی مربوط به شرکت ASUS بر روی سیستم عامل نصب شده است

 

 

شرح مشکل روز اول:

 

سیستم پس از خرید، با بسته بندی کاملاً مناسب، با قطعات درخواستی و کلیه برگه های گارانتی تحویل مشتری داده شد. در ساعات ابتدایی راه اندازی سیستم، پس از آنکه حدود 2 ساعت از روش شدن سیستم می گذشت هنگام جابجایی اطلاعات از هارد اکسترنال به سیستم خریداری شده، سیستم دچار Freeze شد و موس و کیبورد آن از کار افتادند و مجبور به ریست سخت افزاری شدم.

شرح مشکل روز دوم:

 

در حال مرور صفحات وب، هنگامی که نرم افزارهای "تلگرام تحت دسکتاپ" و "مدیا پلیر ویندوز" باز بود سیستم مجددا بعد از گذشت حدود 2 ساعت از کار کردن دچار Freeze شد. موس و کیبورد از کار افتاده و مجددا مانند روز اول مجبور به ریست سخت افزاری آن شدم.

 

شرح مشکل روز سوم:

 

با جستجو در اینترنت علت احتمالی آپدیت نبودن بایوس مادربرد تشخیص داده شد بنابراین BIOS مادربرد به روش صحیح و بدون مشکل به آخرین نسخه ارتقاء داده شد و تنظیمات XMP مربوط به رم خاموش گردید و در حالت AUTO قرار داده شد.

نرم افزار Anti Malware Microsoft خاموش شد.

سیستم بعد از حدود 4 ساعت مجدد دچار Freeze شده و تنها راه هارد ریست بود.

 

 

در پست بعدی عکس هایی از وضعیت دما و ولتاژ سیستم قرار داده خواهد شد.

درود

دوست عزیز برای بررسی بیشتر و راحت تر با شماره تلفن های فروشگاه تماس بگیرید

پشنهادم در حال حاضر بروز رسانی درایور کارت گرافیک هست

و مانیتور کردن دماهای قطعات

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این احتمالم هست که وقتی هارد اکسترنالو برای اولین بار وصل کردین ویروسی شده باشه سیستم چون طبق گفته خودتون اولین فریز وسط عمل کپی رخ داده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز منم همین مشکل رو داشتم تیم لیون اسمبل کرده بودن. اما برای من مشکل اوورکلاک بود که سیستم پایدار نمیشد و هر از چند گاهی سیستم فریز میشد. و خودم با جست جو و تحقیق مشکل رو فهمیدم مقدار اورکلاک سیستم رو ارودم پایین . ولی برای اوورکلاک 50.000 از من گرفتن. که فقط فرکانس سی پی یو رو تغییر داده بودن . خبری از تغییر ولتاژ دستی نبود.

 

ممنون از جواب شما اما سیستم اصلا OC نشده و در حالت کاملا عادی هست.

سلام.فکر نمیکنم مشکل از مادربود باشه . از دوستان بنده همین مادربورد رو دارن با cpu 6600 معمولی با کارت 960 و بدون مشکل کار میکنه.

اگر امکانش رو دارید کارت گرافیک رو در بیارید و یک کارت دیگه امتحان کنید تا مطمئن شید مشکل از کارت نیست.

بیشتر دلایل فریزی ک رخ میده بخاطر کارت گرافیک هست با توجه به سوابق توی انجمن های مختلف.

 

سلام، ممنون از جواب شما .. بله یک کارت گرافیک دیگه دارم مربوط به سیستم قدیمی میتونم اون رو هم تست کنم اما گفتم به عنوان آخرین راه باشه، فعلا درایور های کارت گرافیت رو آپدیت کردم، درایور مادربرد رو آپدیت کردم و البته بایوس مادربرد رو آپدیت کردم!

xmp رو غیر فعال کنین و ببینین که بازم مشکل پیش میاد ؟؟

 

ممنون از راهنمایی شما، با XMP فعال و غیر فعال در هر دو حالت مشکل فریز پیش اومد. باز خوبی ش این هست که فهمیدم مشکل از XMP نیست.

کارت گرافیکو درار، ببین با گرافیک خود سیپیو هم این مشکلو داری یا نه؟ بیشتر این جور مشکلات از گرافیک هستن

 

ممنون از جواب شما، تو تنظیمات بایوس گزینه ای هست که بدون در آوردن کارت گرافیک، تغییر بدم که از گرافیک خود پردازنده نمایش بده تصاویر رو که دیگه فیزیکی دست نزنم به کارت گرافیک ؟!

درود

دوست عزیز برای بررسی بیشتر و راحت تر با شماره تلفن های فروشگاه تماس بگیرید

پشنهادم در حال حاضر بروز رسانی درایور کارت گرافیک هست

و مانیتور کردن دماهای قطعات

 

سلام، آقا مهدی چندبار تماس گرفتم موبایل خاموش بود.

 

درایورهای گرافیک رو به آخرین نسخه ارتقا دادم.

بایوس مادربرد رو ارتقا دادم.

درایور مادر برد رو ارتقا دادم.

سیستم رو تحت تست استرس دمایی قرار دادم و تو دمای بالا مشکل فریز نداشت!

 

خوشحال ازا ینکه دیگه مشکل برطرف شده امروز صبح مجددا تا سیستم رو روشن کردم (بعد از حدود 10 دقیقه) اینبار بجای freeze همیشگی صفحه نمایش رو از دست دادم و مجددا بدلیل نداشتن تصویر ریست کردم.

 

نمیدونم شما روزهای تعطیل مثلا جمعه ها هم پاسخوی تلفنی دارید یا خیر؟!

عزیز من دقیقا همچین مشکلی داشتم رم کارت گرافیکم نیمسوز شده بود

 

سلام، ممنون از پاسخ شما امیدورام من اینطور مشکلی رو نداشته باشم چون فقط 5 روز از خرید سیستم میگذره :)

این احتمالم هست که وقتی هارد اکسترنالو برای اولین بار وصل کردین ویروسی شده باشه سیستم چون طبق گفته خودتون اولین فریز وسط عمل کپی رخ داده

 

سلام ممنون از جواب شما، بسیار بعید میدونم چون تو این زمینه خیلی مراقب هستم.

ویرایش شده توسط Dr.Fox
لینک به دیدگاه
Share on other sites

احتمالش زیاده که مشکل از کارت گرافیک باشه. برای اینکه از گرافیک پردازنده استفاده کنی حتما باید کارت گرافیک رو در بیاری

لینک به دیدگاه
Share on other sites

میبخشید من این سوال برای اطلاعات خودم میپرسم اما شما فقط با ویدوز 10 همه تست ها رو انجام دادید ؟ با ویندوز دیگه ای تست نکردید ؟؟؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

این طور مشکلات واقعا دردسر سازه 

هارد هاتون رو حالت رید هست یا هر کدوم جدا ؟ 

اگر رید هست بزارید رو حات تک و تست کنید 

اگر بازم بود نسخه ویندوز رو عوض کنید حالا ویندوز 8.1 یا حتی 7 نصب کنید 

اگر باز هم باشه ایراد ثابت هست 

پیشنهاد میکنم اول از همه رم رو تست کنید 

این کار ها حدود 1 روز زمان میبره تا بتونید بفهمید که مشکل از چه قطعه ای هست 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود دوست عزیزم

اول از همه از خریدتون از لیون کامپیوتر بسیار ممنونیم @};- @};- @};-

 

مسئله بعد هر اتفاقی برای قطعات یک سیستم امکان داره بیفته واسه همین گارانتی دارن و پیشتیبانی دارن .

 

لیون کامپیوتر تنها فروشگاهیه که 30 روز مهلت تست ( البته بر طبق قوانین ) بابت سیستم کامل میده . پس پیشنهاد میکنم چون اخره سال هستش و برای اینکه دیر نشه و مهلت تست سیستم تموم نشه و قبل از اینکه ما تعطیل بشیم سیستم رو به دست کارشناسان ما برسونید تا مشکل رو کاملا رفع و رجوع کنن و بهتون دوباره تحویل بدن . @};- @};- @};-

 

پس پیشنهاد میکنیم بدون اینکه به سیستمتون اسیب بزنید سیستم رو به دست ما برسونید

 

با تشکر


سلام دوست عزیز منم همین مشکل رو داشتم تیم لیون اسمبل کرده بودن. اما برای من مشکل اوورکلاک بود که سیستم پایدار نمیشد و هر از چند گاهی سیستم فریز میشد. و خودم با جست جو و تحقیق مشکل رو فهمیدم مقدار اورکلاک سیستم رو ارودم پایین . ولی برای اوورکلاک 50.000 از من گرفتن. که فقط فرکانس سی پی یو رو تغییر داده بودن . خبری از تغییر ولتاژ دستی نبود.

دوست گلم از شما بابت خریدتون متشکریم عزیز

هر خدماتی هزینه ای داره بخصوص خدماتی که از دست هر کسی در این بازار بر نمیاد و ما فکر میکنیم کمترین هزینه رو در مقابل چنین کاری داریم میگیریم .

 

و مسئله بعدی هر وقت به مشکل بر خوردید بخش خدمات و بخش فنی در خدمت شما هستن . @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ب نظرم تو این وضع بازار کم فروشنده ای مثل جناب حسینی پیدا میشه ک ب مشتریش احترام بگذاره

دوستان فکر میکنم اگر با خود ایشون مطرح میکردید سریعتر حل میشد ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

احتمالش زیاده که مشکل از کارت گرافیک باشه. برای اینکه از گرافیک پردازنده استفاده کنی حتما باید کارت گرافیک رو در بیاری

 

ممنون از جواب شما، بله فکر میکنم مشکل از کارت گرافیک هست. سیستم رو میفرستم که خود شرکت لیون مجددا چک و بررسی کنه. :)

ب نظرم تو این وضع بازار کم فروشنده ای مثل جناب حسینی پیدا میشه ک ب مشتریش احترام بگذاره

دوستان فکر میکنم اگر با خود ایشون مطرح میکردید سریعتر حل میشد ...

 

ممنون از نظر شما، فکر میکنم من تیم لیون رو حدوداً از اولین روزهایی که شروع به کار کرد میشناسم، زمانیکه مدیر سایت WinBeta.Net بودم :)

 

این مدت هم چه تو مرحله خرید، مشاوره خرید، ارسال و ... امتیاز 10/10 بهشون میدم، من با وجود مشکلی که بوجود اومده هنوز از خریدم از لیون به عنوان یه مشتری رضایت دارم.

 

این مشکل هم مطمئن هستم به بهترین شکل برطرف میشه. :)

درود دوست عزیزم

اول از همه از خریدتون از لیون کامپیوتر بسیار ممنونیم @};- @};- @};-

 

مسئله بعد هر اتفاقی برای قطعات یک سیستم امکان داره بیفته واسه همین گارانتی دارن و پیشتیبانی دارن .

 

لیون کامپیوتر تنها فروشگاهیه که 30 روز مهلت تست ( البته بر طبق قوانین ) بابت سیستم کامل میده . پس پیشنهاد میکنم چون اخره سال هستش و برای اینکه دیر نشه و مهلت تست سیستم تموم نشه و قبل از اینکه ما تعطیل بشیم سیستم رو به دست کارشناسان ما برسونید تا مشکل رو کاملا رفع و رجوع کنن و بهتون دوباره تحویل بدن . @};- @};- @};-

 

پس پیشنهاد میکنیم بدون اینکه به سیستمتون اسیب بزنید سیستم رو به دست ما برسونید

 

با تشکر

 

با تشکر از پاسخگویی شما ؛ انشالله شنبه سیستم رو با هماهنگی ارسال میکنم تا تیم فنی بررسی کنند. :) @};- @};- @};-

میبخشید من این سوال برای اطلاعات خودم میپرسم اما شما فقط با ویدوز 10 همه تست ها رو انجام دادید ؟ با ویندوز دیگه ای تست نکردید ؟؟؟ 

 

بله دوست عزیز در همه حالت ویندوز 10 بود. بعید میدونم بخاطر سیستم عامل باشه، قطعات همگی (مادربرد، کارت گرافیک، رم و ...) حداقل طبق برچسب های روی اونها، سازگار با ویندوز 10 هستند.

این طور مشکلات واقعا دردسر سازه 

هارد هاتون رو حالت رید هست یا هر کدوم جدا ؟ 

اگر رید هست بزارید رو حات تک و تست کنید 

اگر بازم بود نسخه ویندوز رو عوض کنید حالا ویندوز 8.1 یا حتی 7 نصب کنید 

اگر باز هم باشه ایراد ثابت هست 

پیشنهاد میکنم اول از همه رم رو تست کنید 

این کار ها حدود 1 روز زمان میبره تا بتونید بفهمید که مشکل از چه قطعه ای هست 

 

ممنون از پاسخ شما، تقریبا نرم افزاری نبود که برای تست بکار نبرده باشم.

 

آپدیت Bios مادربرد

آپدیت فریم ور SSD ها

نصب جدیدترین درایور مادربرد

نصب جدیدترین درایور کارت گرافیک

نصب اخرین نسخه نرم افزارهای Asus Ai

نصب اخرین نسخه نرم افزارهای Asus Strix

نصب RealBench و تست سیستم در حالت های مختلف (بدون خطا)

 

اما از نظر سخت افزاری ترجیح دادم قطعه ای رو باز نکنم (!) و اینکار رو به عهده دوستان متخصص در لیون بگذارم.

ویرایش شده توسط Dr.Fox
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از نظر شما، فکر میکنم من تیم لیون رو حدوداً از اولین روزهایی که شروع به کار کرد میشناسم، زمانیکه مدیر سایت WinBeta.Net بودم :)

 

این مدت هم چه تو مرحله خرید، مشاوره خرید، ارسال و ... امتیاز 10/10 بهشون میدم، من با وجود مشکلی که بوجود اومده هنوز از خریدم از لیون به عنوان یه مشتری رضایت دارم.

 

این مشکل هم مطمئن هستم به بهترین شکل برطرف میشه. :)

 

بسیار ممنونم و باعث افتخاره که یک دوست قدیمی رو اینجا داریم

 

حتی یک درصد بد به دلتون راه ندید و مجموعه ما تمام و کمال در کنارتون هستن و حتما مشکلتون رو رفع خواهند کرد @};- @};- @};-

 

اینرو هم بگم که متاسفانه قطعات قابل پیش بینی نیستن :laughing:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکی از دوستانم تقریبا همچین مشکلی داشت و بعدا متوجه شد که مشکل از مین بوده و سخت افزاری بوده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

Chi shod

 

 

از روز دوشنبه هفته قبل، سیستم رو برای بخش فنی لیون ارسال کردم تا اشکال رو تشخیص بدند؛ اما متاسفانه امروز یعد از یک هفته اعلام کردند که سیستم شما (بعد از انجام تست های مختلف) مشکلی نداره و شاید نوسان برق خونه هست !

 

این مدت با آقای "فتحی" در تماس بودم و امروز هم با آقای "معتمدی" .

 

متاسفانه تو ارسال سیستم از طریق پست هم ظاهرا روی بدنه کیس خط افتاده ..

 

کیس که مشکلش برطرف نشد هیچ، خط افتاد روی بدنه کیس .... این هم شانس من از یه خرید اینترنتی 5.5 میلیون تومانی ... :( :( :(

 

قرار شد تا آخرین این هفته مجددا برای پیدا شدن مشکل سیستم رو بررسی کنند و بعد کیس رو برمیگردونن، خیلی دیگه امیدوارم نیستم به برطرف کردن مشکل :(

ویرایش شده توسط Dr.Fox
لینک به دیدگاه
Share on other sites

داداش تنت سلامت عیب نداره فدای سرت کیس رو بسپار به دست اقای مهدی معتمدی ایشون به کارشون وارد هستن.  ولی خوب شما بهتر دل میسوزونی بلاخره شما هزینه کردین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

انشاالله حل میشه مشکلت ولی من ۹۰ درصد احتمال میدم از گرافیک باشه.فقط تو جستجوی گوگل بنویسید ایسوس استریکس ۳۹۰ خودش مینویسه کرش کردن و صفحه مشکی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

کار نشد نداره امیدوارم حل بشه پرسنل لیون با تجربه هستتن و خیلی چیزها رو من در مدت اشنایی با این فروشگاه و فروم یاد گرفتم

ایراد هایی تو سیستم های مشتریامون میبینم که واقعا اعصاب خرد کن هستن که البته 90% قابل حل هستن ;)

در مورد 390 ها میتونه درست باشه که سری استریکس کمی داستان دارن 280 هاش مشکل ارتیفکت داشت

من به شخصه خرابی cpu اینتل هم دیدم کار میکنی مشکل نداری اما هر از چند گاهی یه بلو اسکرین میاد :laughing:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز

چند حالت رو میگم انشالله بهت کمک کنه

 

1- اگر تصویر ویندوز فریز شد و بهم نریخت یعنی هارد مشکل داره یا چیپ مادربرد هست

2-اگر فریز شد و تصویر بهم ریخت رم گرافیک نیم سوز شده و در اولین فرصت تست ولتاژ از پاور هنگام استرس بگیر

3- اگر تصویر میره و مانیتور استند بای میشه یا پایه سی پی یو کج شده و رو مادربرد جا نمیگیره یا چیپ جنوبی مادربرد اسیب دیده

 

موفق باشی

 

حل شد هم لطفا اعلام کن چی بوده...ممنون

ویرایش شده توسط alihoo
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...