رفتن به مطلب

نویسنده " زنگ انشا " آواژنگ : علی ارکانی


Recommended Posts

نویسنده : علی ارکانی

 

 

 

به نام خدا

 

اول صبح بود. کرکره‌ی مغازه تازه بالا رفته بود و نور خورشید کم کم فضای خواب آلوده‌ی مغازه را بیدار میکرد. مثل همیشه کالاها با نظم و ترتیب داخل قفسه‌ها قرار داشتند. یک روز تازه شروع شده بود و همه آماده‌ی جنب و جوش! اول از همه کارت گرافیک GTX 970 XTREME گیگابایت زبان باز کرد:

به به! میبینم که باز هم همه خوابن و من بیدار!

 

970 همیشه همینطور بود، کمی مغرور، البته تقصیری هم نداشت، شاید من هم اگر به صرفه ترین کارت گرافیک بازار بودم، کمی مغرور می‌شدم!

بیدارشین قراضه‌ها! کرکره‌ها رو زدن بالا!

 

مادربرد Z170X-Gaming G1 تکانی خورد و گفت:

باشه بابا! چقدر سر و صدا میکنی!؟

970: من و سر وصد!؟ مثل اینکه یادت رفته من از خنک کننده‌های  WINDFORCE 3X استفاده میکنم! نهایت خنک کنندگی، بدون سر و صدا! از هارد صدا درمیاد، اما از من نه!

Z170: باز اول صبحی شروع کردی به خودستایی!؟ آخه تو خسته نمیشی از بس از خودت تعریف میکنی!؟

 

970: تا کور شود هر آنکه نتواند دید! بیراه که نمیگم! تعریف هم دارم! کدوم کارت گرافیکی سراغ داری که 4 گیگابایت حافظه پرسرعت GDDR5 با رابط 256 بیتی داشته باشه، سرعت هستش در حالت پایه 1190 و فرکانس تقویت شدش 1342 مگاهرتز باشه، از از DirectX12 و OpenGL 4.4 هم پشتیبانی کنه، داخلش از چوک ها و خازنهای Titan X برای پایداری فوق العاده بالا استفاده بشه، مدار چاپیش هم با استفاده از پوششهای خاص تکنولوژی هوافضا محافظت بشه؟ تازه از قابلیت تغییر رنگ LED فن و صفحه محافظ پشتی مشکی هم بگذریم!

 

Z170: هرچقدر من حرف نمیزنم، تو شاخ بازی در میاری! آخه بچه جون، من خودم یک تنه میتونم 4 تا مثل تورور SLI کنم! اگر من نباشم، تو کجا میخوای کار کنی؟ من که از آخرین نسل پردازنده‌ای اینتل پشتیبانی میکنم و رم های DDR4  تا فرکانس 3866 با قابلیت اورکلاک به صورت دو کاناله  تا 64 گیگابایت رو تو دل خودم جا میدم، از 2 کانکتور نسل سومی PCIe   برای نصب حافظه‌های M2 با پهنای باند Gb/s 32 برخوردارم و برنامه های کاربردی EasyTune و Cloud Station رو در پکیج APP Center  خودم دارم، اینقدر مثل تو های و هوی نمیکنم! تازه، منم مثل تو از قابلیت شخصی سازی و تغییر رنگ مسیر نورانی LED های کار گذاشته شده در دل خودم  پشتیبانی میکنم! فکر کردی هنر میکنی؟

در همین بین بود که صدای کیس کولر مستر Master Case Pro 5 از قفسه‌های بالا به گوش رسید:

اگر به حجم و هیکل باشه، من که از همه‌ی شما سر ترم! من سایه‌ی بالا سرتونم، بدون من باید آواره‌ی این قفسه و اون انبار باشید! تازه منم قابلیت شخصی سازی و افزایش حجم و حتی نصب خنک کننده‌های آبی رو دارم! اینقدرم جادار هستم که جفتتون راحت تو دلم جا بشین!

 

970 و Z170 داشتند با تعجب به Pro 5 گوش میدادند که ناگهان پاور Silent Pro M2 1000W کولر مستر از پشت ویترین  به عقب چرخید و گفت:

اصلا به فرض که همه‌ی شما لوتی‌ها کارتون درست باشه، اما خدا وکیلیش اگه من واسه 3 سوت نباشم، شما انرژیتون واسه کارو کاسبیو میخواین از کجا جفت و جور کنین؟ من با 1000 وات توان، 88% بازده و بیش از 20 اتصال، میتونم هوای همه‌ی شمارو 1 تنه داشته باشم!

 

در همین گیر و دارها بود که صدای مانیتور 22 اینچ بنکیو GW2265M شنیده شد:

زدست دیده و دل هر دو فریاد / که هرچه دیده بیند، دل کند یاد

دوستان من، تلاش‌های شما عزیزان در راستای اجرای هرچه بهتر تمامی فرامین نرم افزاری، قابل ستایش است، اما اگر خردی بیاندیشیم، خواهیم دید که بدون حضور این بنده‌ی حقیر و بازتاب تلاش شما به صورت تصاویر، تفاوتی میان خاموشی و روشنی رایانه وجود ندارد! اینجانب با داشتن پنلهای VA زیبا و چشم نواز، نور زمینه بدون چشمک برای راحتی بیشتر چشمان شما، حالت مخصوص برای مطالعه، اسپیکرهای داخلی، سرعت پاسخگویی 6ms GTG، برچسب ecoFACTS، و بهره مندی از گواهی Energy Star، برای خدمت به تمامی شما عزیزان ارجمند تماما آماده‌ام!

 

سکوتی بر فضا حاکم شد، همه فکر می‌کردند که چه کسی حقیقتا برترین است؟ در همین حال و هوا، ناگهان دستی به سمت 970 رفت، Z170X مشغول تماشای این صحنه بود که دستی دیگر او را برداشت، پس از آن Master Case Pro 5 و پاور کولر مستر و نهایتا هم مانیتور بنکیو!

 

همه‌ی آنها برای سر هم کردن یک سیستم قدرتمند انتخاب شده بودند، آن هم توسط اولین مشتری که اول صبح برای خرید آمده بود! قطعات همگی خوشحال بودند! دیگر لازم نبود روی قفسه و پشت ویترین مغازه منتظر بمانند! 970 مثل همیشه سکوت را شکست:

میدونین بچه‌ها، به نظر من ما هرچقدر هم که قدرتمند و بهترین باشیم، تا وقتی که دستی واسه انتخابمون نباشه، هیچ فایده‌ای نداریم!

Z170X گقت: درسته، ما با انتخاب مشتری ارزش پیدا میکنیم!

 

Master Case Pro 5 گفت: الحق که راس میگن همیشه حق با مشتریه!

 

پاور کولر مستر هم تایید کنان گفت: واسه همین مشتری مداریه که این وقت صبح مردم میان اینجا و مارو میخرن!

 

مانیتور بنکیو هم لبخند زنان گفت: یک دست جام باده و یک دست زلف یار / رقصی چنین میانه‌ی میدانم آرزوست

 

خرسندم که سرانجام دوستی و توافق در جمع ما حاصل شد! حقیقتا این نیز از برکات حضور مشتری در بین ماست! امیدوارم روزی برسد که همه‌ی زحمتکشان بدانند که حق و حرمت مشتری از همه چیز بالاتر است!

 

ارکانی/ اسفند 94

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...