رفتن به مطلب

تعویض کوالانت واترکولر(کلوز)antec...


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

به نام خدا 
خوب پارسال سر مشکلی که برا من پیش اومده بود این بود من یه کولر دست دوم خریدم خوب بود اوایل و کاملا عادی کار میکرد دما پردازنده روی 44 5 بود خوب 1 ماه گذشت مجبور میشدم بزارم دور تند تا بتونم از سیستم استفاده کنم چون خاموش میشد سیستم چون پردازنده داغ میشد فککنم یا دلیل دیگه بعد دوماه بعدش کلا قبل ویندوز بالا بیاد خاموش میشد دیگه ما گفتیم چه کار کنیم تصمیم گرفتم بازش کنم 
توصیه میکنن سالی یه بار عوض کنید کوالانت رو منم توصیه میکنم حداکثر دو سال بیشتر ریسکه حالا میبینیم چرا 
خوب اول یه کوبر antec 920 داریم یا غیره من ندیدم واتر دیگه حالا قراره یه deep cool دستم برسه ببینم چی میشه ولی کلیت کار همینه
post-16104-0-12292500-1459614060_thumb.jpg
1-مواد لازم
یک کوالانت (زالامان به نظرم خوبه )یا مورد دیگه ای که به نظر خودتون خوبه به نظرم خوب بود ونتیجه هم رضایت بخش و به صرفه
دو ابزار پیچ گوشتی 2 سو 4 سو  انبر دست فندک از اینا  :D 
سه نفس قوی خخخ
4 -من سرکه استفاده کردم ولی توصیه نمیشه 
5-اب فشار داشته باشه
6- اب مقطر خوب
7-اعتماد به نفس
8- حوصله 
خوب بریم اول اینجا یه کولر داریم خوب برا باز کردن اینا به ذهن ادم میرسه درسته
post-16104-0-28993600-1459614217_thumb.jpg
خوب بریم سراغ خالی کردن اول قسمت یک شیلنگ رو با چرخوندن و کشیدن از رادیاتور در بیارید یا که از بلاک پیچ 4 سو رو باز کنید در بیارید یک شیلنگ رو خوب حالا  سوراخ بلاک یا رادیاتور رو بزارید تویه ظرف بعد تو ششیلنگ فوت کنید  تا خالی بشه اینجا دلیل تعویض رو میگم خوب من حدود 3 سال این مایع تو کولرم بوده ولی خوب این نتیجه  کوالانت داخلش بود 
post-16104-0-48994600-1459614273_thumb.jpg
کوالانت کولر من سبز بوده ببینید چی شده  و چقد جرم داره خوب حالا نکته جالب تر از من خیلی به من فشار میومد فوت کنم گفتم چرا اینجوریه بعد کل شیلنگا رو کندم  همه چیز اوراق شد
post-16104-0-32702900-1459614307_thumb.jpg
دیدم بله لوله رادیاتور کلا جرم گرفته با یه پیچ راهش رو باز کردم خوب شد برا اطمینان رفتم سرکه اوردم با سرنگ ریختم تو رادیتور هم زدم چند دیقه صبر کردم و شستم چند بار این کار رو برا رادیات و شیلنگا انجام دادم  بعد چندین بار با اب شستم و با فوت ابا رو خارج میکردم واقعا کار نفس گیری بود
post-16104-0-78957400-1459614431_thumb.jpg
برا اطمینان  بلاک رو هم باز کردم ببینم اون مشکلی نداره یا داره خوب برا باز کردن بلاک  باید پیچای روی صفحه مسی که 10 تایی میشن رو باز کنید و یه واشر پشتشه مواظب باشید خراب نشه خوب  پیچ گوشتی رو محکم بگیرید در نره که  قپه  پیچ خراب نشه  :)  خوب باز  کردید یه تکون بدید بعد بکشیدش بالا در میاد با این صححنه مواجه میشید
post-16104-0-59202200-1459614245_thumb.jpg
این رو هم با اب بشورید از من تمیز بود 
  میتونید اینجا شیلنگا رو هم عوض کنید به این صورت که اون شیلنگی خورده بود به بلاک خوب حالتL شکل داره اون سرش رو از سر نریی که میخوره تو بلاک گرم کنید بکشید بیرون  حالا شیلنگ هم سایزش برید پیدا کنید و عوض کنید  :D 
post-16104-0-49394000-1459614457_thumb.jpg
خوب بریم مرحله پر کردن دوستان
برا پر کردن من هیچی بلد نبودم و شانسی با امید بر خدا شروع کردم تا اینجای کار رو و هم با  امید پیش رفته بودم خخخ خوب من یک عدد سرنگ گاوی :laughing:  :laughing: از اینا  خریدم بعد 2تا شیلنگ رادیاتور رو با یکی از شیلنگای بلاک رو بستم یه شیلنگ از رادیتور که میخورد به بلاک ازاد بود  خوب محلول رو تو یه کاسه با نسبتی که گفته رو جعبه کوالانت مخلط و هم میزنید حالا با سرنگ میکشید و میریزید تو شیلنگ انقد میریزید  که از هر دو طرف یعنی داخل بلاک و شیلنگ مایع رو ببینید حالا  با انگشت در سوراخ بلاک رو میگیرید و شیلنگ رو تا خر خره پر میکنید حالا سریع میکنیدش تو سوراخ بلاک من اینجوری کردم فک کنم پر پر شد خوب تموم شد  ما کوالانت عوض کردیم  توصیه رو جعبه هم همون 1 ساله 
نکته بلاک و شیلنگ تو یک سطح باشن
post-16104-0-50335200-1459614447_thumb.jpg
و تمام نتیجه کار عالی بود برا من الان پردازنده 8350 که  من دوستش دارم معروف به بخاری برقی خخخ دمای 36 روی سایلنت گرفتم واقعا به نظرم عالی شد چون قبلا با دور تند 45 رو میگرفتم  البته گفتم که کولر من لوله رادیاتور جرم گرفته بود
ممیتونید شیلنگ عوض کنید که گرونه رادیاتور عوض کنید همه کار میتونید بکنید ولی من توصیه  ام همینه که همین کارایی خودم کردم انجام بدید 
برا تعویض هم دوستان روش های زیادی میگفتن  یکی میگفت وسط شیلنگ رو ببر یه منبع درست کن و عوض کن و منبع همیشه این وسط باشه یکی میگفت کف رادیاتور رو سوراخ کن من ترجیح دادم این کار رو بکنم هیچ صدای اضافه ای مبنی بر هوا قژ قژ و اینا نداشتم و کاملا سایلنت خوب 
 من و سایت و هیچ شخص دیگه ای هیچ مسولیتی در قبال  انجام کا تو سط شما نداره من  انجام دادم کاملا کاملا راضی بودم 
اون مدلی میگفتم منظورم اینجوریه  من توصیه نمیکنم به نظرم همون روش اول خودم انجام دادم بهتره چون هیچ تغییری توش ندادیم و تو فروش تو سر مال نمیزنن

یه مدل من شنیدم اینجوری
 post-16104-0-41432200-1459614464_thumb.jpg
اینجوری اون مخزن هم هم همیشه همینجا باشه برا دفعات بعد استفاده بشه  و اونجای سرنگ محل ورود ابه که دیگه هوا نگیره  بشه کامل پر پر اش کرد
اینم دیپ کول کاپیتان میل استورم 
خوب همونجور که قول داده بودم کولر دیپ کول رسید و نشتی داشت و رفت برا اوراق و مونتا› و تعمیر خوب 

1- با دیدن این کولر واقعا دست انتک رو  بوسیدم  هم واسه کیفیت و هم واسه  باز کردن خیلی راحت تر بود شیلنگاش که کلا کنده نشدن از رادیاتور از بس سفت بودن ولی با گرم کردن در میومدن که من تلاش نکردم چون نیاز نبود
خوب مرحله 1 باز کردن 10 تا پیچ کف بلاک و خالی کردن اب هست وقتی 10 پیچ باز شد چند تا ضربه روش بزنید بعد یه چیز لای درزش کنید بیارید بالا خوب حالا بزارید داخل کاسه تا ابش خالی بشه
DD.jpg
بعد باز کردن با این مواجه میشید
IMG_20160402_112849.jpg
خوب حالا رویه پلاستیکی بالا که زیرش مدار و پمپه رو باز میکنیم اینجا دوتا پیچ چهار سو داشت که با پاره شدن برچسب گارانتی همراه بود  خوب این صحنه مواجه میشید

 

IMG_20160402_113557.jpg

این مدارشه که به پمپ لحیمه 7 تا پیچ ستاره ای داره با 1 چهار سو ریز اون 4 سو بزرگ برا هواگیرییه فک کنم چون میخوره تو لوله ورودی اگر اشتباه نکنم

IMG_20160402_113857.jpg
ایشون جنابه پمپ که قسمت چرخان قرمز رنگه داخلش میچرخه به نظرم بچرخونیدش و بکشیدش بیرون خشک و تمیزش کنید من مشکل واسم پیش اورد در اخر میگم
صوره_20160402_155839.jpg
اینم بعد باز شدنش
خو حالا همه جا ری بلاک باز شده الی شیلنگاش تویه انتک به نظرم بهتر بود خوب تو دیپ کول اینجوری بود که دوتا لوله  رفتن داخل مادگیشون بعد یه صفحه  پلاستیکی خورده بود وسطشون تو عکس پایین اینو فشار بدید تا از بالا در بیاد بعد لوله ها رو بکشید بیرون
IMG_20160402_114137.jpg
IMG_20160402_114102.jpg
خوب حالا همه جا رو خشک کنید و واشر کف بلاک و دور پیچ هواگیری رو در بیارید  برا من چون نشتی داشت چسب واشر ساز مزدا زدم قبلا تو خودرو زده بودم راضی بودم خوب  اول با یه چوب کبریت یه مقدار خیلی کم تو درز زیر واشر کف بلاک میزنیم بعد واشر رو میزاریم روش بعد رویه واشر هم یه مقدار کم میزنیم و 3 4 دیقه صبر میکنیم بعد میبندیمش
صوره_20160402_125946.jpg
حالا واشر دور پمپ نمیخود در بیارید همون روش یه مقدار بزنید کافیه برا اون واشر دور پیچ هواگیری هم بزنید بد نیست 
صوره_20160402_133439.jpg
حالا یکی  رادیاتور رو که قبلا شستیم و خشک شده  طبق روی جعبه کوالانت میسازیم محلول رو و میریزیم داخلش  تا پر پر بشه حالا یکی از لوله ها رو چسب میزنیم میکنیم تو بلاک حالا بلاک رو از محلول پس میکنیم و لوله هم پر پر در بلاک رو میگیریم با انگشت دور لوله رو چسب مکنیم داخل مادگیش رو بلاک و بعد صفحه پلاستیکیش رو جا میزنیم و 15 دیقه  صبر میکنیم چسب خودشو بگیره  خوب حالا یه 10 ساعتی وصل کنید به سیستم بیرون سیستم ببینید نشتی میده یا نه 
از من پمپ رو باز نکردم قسمت چرخانش رو بعدا دیدم پمپ کار نمیکنه واسه همین گفتم باز و تمیزش کنید من بعد باز و تمیز درست شد
دوستان کپی بدون ذکر منبع  حرام است خخخ ولی نامردیه بزارید من پاش زحمت کشیدم
چسب مزدا هم که معرف حضور همه است
imanfori_160605-769342!1.jpg

ویرایش شده توسط amin8speed
لینک به دیدگاه
Share on other sites

رادیا تور انتک هم خوب یغور ها

من یه کلیپ تو یوتیوب دیدم شیلنگ رو کامل با قیچی برید بعد از تعویض کولانت با بس به ردیاتور سفتش کرد

ویرایش شده توسط Eisenberg
لینک به دیدگاه
Share on other sites

رادیا تور انتک هم خوب یغور ها

من یه کلیپ تو یوتیوب دیدم شیلنگ رو کامل با قیچی برید بعد از تعویض کولانت با بس به ردیاتور سفتش کرد

چه کاری بوده اخه !!!! اینا که راحت در میان 

یه مدل من شنیدم اینجوری

post-16104-0-18598200-1458226650_thumb.jpg

اینجوری اون مخزن هم هم همیشه همینجا باشه برا دفعات بعد استفاده بشه  و اونجای سرنگ محل ورود ابه که دیگه هوا نگیره  بشه کامل پر پر اش کرد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

باید رادیاتور رو هم یه سیخ میزدین عین ماشین الان اون تو پر شده از رسوبات و جرم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببینید من با سرکه موافق نیستم چون همه ی منابع معتبر میگن با آب مقطر بشورید رادیات رو نه سیخ میخ نه نمیخواد :) چون با آب مقطر هم جرم هاش میاد بیرون

ولی خیلی خوب بود این آموزش رو گزاشتید من توی یوتیوب زیاد دیده بودم ولی آموزش ایرانیش نبود مخصوصا خودتون این کار رو کردید حالا دیگه یکی هست ازش سوال کنند بچه ها

دستتون درد نکنه و موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کارت درسته

ولی از همه اینها مهمتر، بیشرین موردی رو که شما عملی کردین اعتماد به نفس بوده.

بازم آفرین، ایول داری.

فقط یه سوال نسبت آب مقطر و کولانت باید چقدر باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کارت درسته

ولی از همه اینها مهمتر، بیشرین موردی رو که شما عملی کردین اعتماد به نفس بوده.

بازم آفرین، ایول داری.

فقط یه سوال نسبت آب مقطر و کولانت باید چقدر باشه

خیلی ممنون  

روی جعبه کوالانت نوشته نسبت رو مال من نوشته بود80 :20 

 

ببینید من با سرکه موافق نیستم چون همه ی منابع معتبر میگن با آب مقطر بشورید رادیات رو نه سیخ میخ نه نمیخواد :) چون با آب مقطر هم جرم هاش میاد بیرون

ولی خیلی خوب بود این آموزش رو گزاشتید من توی یوتیوب زیاد دیده بودم ولی آموزش ایرانیش نبود مخصوصا خودتون این کار رو کردید حالا دیگه یکی هست ازش سوال کنند بچه ها

دستتون درد نکنه و موفق باشید

بالاخره گفتم که توصیه میکنم سرکه نریزید من هم کاری به منابع نداشتم  کلا سرکه مقدار خورندگیش کمه ولی رسوب رو تو خودش خوب حل میکنه و نمیتونه  با مقدار کمی با 10 بار شستشو بعدش با اب خورندگی داشته باشه   

ما در خدمتیم 

باید رادیاتور رو هم یه سیخ میزدین عین ماشین الان اون تو پر شده از رسوبات و جرم

داداش برا سیخ زدن تو این رادیاتورا نمیشه اگر بشه هم زشت میشه تو ماشین یه طرف رادیاتور رو باز میکنن بعد همونطرف رو چسب مزدا میزنن و پرس میکنن که خیلی کثیف کاری داره و همون ماشین هم الان کمتر  کسی این کار رو میکنه و رادیاتور نو رو ترجیح میدن هم رادیاتور من اینقد داغون نبود که مشکلی تو خنک کردن داشته باشه الان از نتیجه ای دیدم مطمنم داخلش رسوب نیست بعدش هم بالاخره کوالانت شرکت رو نباید با ابی که ما تو ماشینامون میریزیم مقایسه کرد این اب رادیاتورا که معلوم نیست چی ان رسوب میکنه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

خوب همونجور که قول داده بودم کولر دیپ کول رسید و نشتی داشت و رفت برا اوراق و مونتا› و تعمیر خوب 
1- با دیدن این کولر واقعا دست انتک رو  بوسیدم  هم واسه کیفیت و هم واسه  باز کردن خیلی راحت تر بود شیلنگاش که کلا کنده نشدن از رادیاتور از بس سفت بودن ولی با گرم کردن در میومدن که من تلاش نکردم چون نیاز نبود
خوب مرحله 1 باز کردن 10 تا پیچ کف بلاک و خالی کردن اب هست وقتی 10 پیچ باز شد چند تا ضربه روش بزنید بعد یه چیز لای درزش کنید بیارید بالا خوب حالا بزارید داخل کاسه تا ابش خالی بشه
post-16104-0-16178100-1459613333_thumb.jpg
بعد باز کردن با این مواجه میشید
post-16104-0-71804000-1459613395_thumb.jpg
خوب حالا رویه پلاستیکی بالا که زیرش مدار و پمپه رو باز میکنیم اینجا دوتا پیچ چهار سو داشت که با پاره شدن برچسب گارانتی همراه بود  خوب این صحنه مواجه میشید

post-16104-0-39925900-1459613366_thumb.jpg

این مدارشه که به پمپ لحیمه 7 تا پیچ ستاره ای داره با 1 چهار سو ریز اون 4 سو بزرگ برا هواگیرییه فک کنم چون میخوره تو لوله ورودی اگر اشتباه نکنم

post-16104-0-15687900-1459613426_thumb.jpg
ایشون جنابه پمپ که قسمت چرخان قرمز رنگه داخلش میچرخه به نظرم بچرخونیدش و بکشیدش بیرون خشک و تمیزش کنید من مشکل واسم پیش اورد در اخر میگم
post-16104-0-84058800-1459613458_thumb.jpg
اینم بعد باز شدنش
خو حالا همه جا ری بلاک باز شده الی شیلنگاش تویه انتک به نظرم بهتر بود خوب تو دیپ کول اینجوری بود که دوتا لوله  رفتن داخل مادگیشون بعد یه صفحه  پلاستیکی خورده بود وسطشون تو عکس پایین اینو فشار بدید تا از بالا در بیاد بعد لوله ها رو بکشید بیرون
post-16104-0-64821500-1459612656_thumb.jpg
post-16104-0-87829600-1459612669_thumb.jpg
خوب حالا همه جا رو خشک کنید و واشر کف بلاک و دور پیچ هواگیری رو در بیارید  برا من چون نشتی داشت چسب واشر ساز مزدا زدم قبلا تو خودرو زده بودم راضی بودم خوب  اول با یه چوب کبریت یه مقدار خیلی کم تو درز زیر واشر کف بلاک میزنیم بعد واشر رو میزاریم روش بعد رویه واشر هم یه مقدار کم میزنیم و 3 4 دیقه صبر میکنیم بعد میبندیمش
post-16104-0-32072100-1459612947_thumb.jpg
حالا واشر دور پمپ نمیخود در بیارید همون روش یه مقدار بزنید کافیه برا اون واشر دور پیچ هواگیری هم بزنید بد نیست 
post-16104-0-77126300-1459612982_thumb.jpg
حالا یکی  رادیاتور رو که قبلا شستیم و خشک شده  طبق روی جعبه کوالانت میسازیم محلول رو و میریزیم داخلش  تا پر پر بشه حالا یکی از لوله ها رو چسب میزنیم میکنیم تو بلاک حالا بلاک رو از محلول پس میکنیم و لوله هم پر پر در بلاک رو میگیریم با انگشت دور لوله رو چسب مکنیم داخل مادگیش رو بلاک و بعد صفحه پلاستیکیش رو جا میزنیم و 15 دیقه  صبر میکنیم چسب خودشو بگیره  خوب حالا یه 10 ساعتی وصل کنید به سیستم بیرون سیستم ببینید نشتی میده یا نه 
از من پمپ رو باز نکردم قسمت چرخانش رو بعدا دیدم پمپ کار نمیکنه واسه همین گفتم باز و تمیزش کنید من بعد باز و تمیز درست شد
دوستان کپی بدون ذکر منبع  حرام است خخخ ولی نامردیه بزارید من پاش زحمت کشیدم

ویرایش شده توسط amin8speed
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.ممنون از استارتر تایپک دوستان حداکثر 15 ماه یک بار کولانت رو تعویض کنید.برای پاکسازی از اتانول خالص استفاده کنید و با اب بشورید و بزارید خشک بشه و در اخر کولانت جدید وارد کنید.در ضمن یه موقع من کولانت قیمت گرفتم لیتری 110 هزار تومان که با منطق من جور درنیومد و خودم با آب مقطر دوبار تقطیر و ضد یخ و ضد جلبک کولانت ساختم و فوق العاده خوب جواب گرفتم.

ویرایش شده توسط evrin1941
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.ممنون از استارتر تایپک دوستان حداکثر 15 ماه یک بار کولانت رو تعویض کنید.برای پاکسازی از اتانول خالص استفاده کنید و با اب بشورید و بزارید خشک بشه و در اخر کولانت جدید وارد کنید.در ضمن یه موقع من کولانت قیمت گرفتم لیتری 110 هزار تومان که با منطق من جور درنیومد و خودم با آب مقطر دوبار تقطیر و ضد یخ و ضد جلبک کولانت ساختم و فوق العاده خوب جواب گرفتم.

دوست عزیز برای فرد عادی نمیصرفه کوالانت بخره ولی اگر اسستفاده داشته باشی خیلی با صرفه ان من یه نیم لیتری خریدم 70 تومن هنوز  10 درصدش رو استفاده نکردم  واقعا  نیم لیتر برا تعداد کولر زیادی میره و محلولی که میسازیم 80 درصدش ابه و 20 درصد کوالانت پس به صرفه هست ولی تو بسته بندی بزرگ فروش میره برا فرد عادی گرون تموم میشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

@};- خسته نباشید و تشکر .چند سوال داشتم علت نسبت 80:20 چی هست نمیشه همه رو کولانت استفاده کرد؟ و ایا میشه از نانو کولانت RUNEX استفاده کرد؟ وایا همه مدل کولانت ها بعد یکسال خاصیت خودشونو از دست میدن؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

@};- خسته نباشید و تشکر .چند سوال داشتم علت نسبت 80:20 چی هست نمیشه همه رو کولانت استفاده کرد؟ و ایا میشه از نانو کولانت RUNEX استفاده کرد؟ وایا همه مدل کولانت ها بعد یکسال خاصیت خودشونو از دست میدن؟

ممنون 

نسبت 20 80 نسبتیه که روی جلد کوالانت نوشته تا محلول درست کنید 

نه نمیشه از کوالانت خودرو استفاده کرد اگر هم بشه برای این کار نیست نمیدونم والا دوستان گفتن خودشون ساختن کوالانت یکی اب خالی میریزه میل شماست ولی به نظرم ارزش نداره ادم ریسک کنه 

اگر اشتباه نکنم کوالانت خودرو طوریه که برا بالا بردن دمای جوش و کاهش دمای انبساطه ولی این نه خاصیت اونجوری نداره من هم نمیخواستم بخرم ولی دیدم خریدش بهتره چون چیزی نیست که تاریخ انقضا داشته باشه 

تازه مثل پریل غلیظ و باصرفه است :laughing:  :laughing:  :laughing: 

بابت سوال اخر هم روی جلد کوالانت نوشته ولی اصولا فک کنم بعد یک سال کار کردن باید عوض بشه 

post-16104-0-30001900-1460021637_thumb.jpg

ویرایش شده توسط amin8speed
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 ماه بعد...

رفقا کسی می دونه که اگر بخواهیم شیلنگ های deep cool captain رو تعویض کنیم، شیلنگ باید چه قطری داشته باشه تا متناسب با فیتینگ های رادیات باشه.

اصلا کسی تونسته این لوله هارو در بیاره و بی دردسر جابزنه.

دوم اینکه از اون قسمت برجسته رادیات که برچسب گارانتی می خوره چگونه میشه برای هواگیری و یا تعویض آب رادیاتور ازش استفاده کرد.

ویرایش شده توسط dmcmrk
لینک به دیدگاه
Share on other sites

رفقا کسی می دونه که اگر بخواهیم شیلنگ های deep cool captain رو تعویض کنیم، شیلنگ باید چه قطری داشته باشه تا متناسب با فیتینگ های رادیات باشه.

اصلا کسی تونسته این لوله هارو در بیاره و بی دردسر جابزنه.

دوم اینکه از اون قسمت برجسته رادیات که برچسب گارانتی می خوره چگونه میشه برای هواگیری و یا تعویض آب رادیاتور ازش استفاده کرد.

شیالگای خرطومی شکل واقعا د اوردنشون سخته و با حرارت باید در بیارید   اشتباه نکنم حدود 1 سانت

من از کاپیتان رو نتونستم ولی انتک که لوله هاش نرمه خیلی راحت تر بود به نسبت این این واقعا سخته ولی اصول کار اینه جدا بشه 

از من نداره ولی دوستان دیگه دیدن بگن من نمیدونم چجور چیزیه  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شیالگای خرطومی شکل واقعا د اوردنشون سخته و با حرارت باید در بیارید   اشتباه نکنم حدود 1 سانت

من از کاپیتان رو نتونستم ولی انتک که لوله هاش نرمه خیلی راحت تر بود به نسبت این این واقعا سخته ولی اصول کار اینه جدا بشه 

از من نداره ولی دوستان دیگه دیدن بگن من نمیدونم چجور چیزیه  :D

با آبجوش که فایده ایی نداره ،

با آتیش فندک هم که به فنا میره

به احتمال زیاد چسب خوردند.

به خدا آدم می مونه.

از اون برجستگی‌ رادیات هم نمی دونم باید چگونه در سرویس واتر کولر استفاده کرد.

توی یوتیوب هم چیز خاصی نیست غیر ترکوندن واتر کولر کلوز آپ.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

EK یه چیزی داره به اسم QDC که دقیقا برای همین منظور هست، اگه بتونید همچین کاری کنید خیلی راحت میتونید اینکارو کنید
 

qdc%20360.jpg


ek-predator_360_qdc_closed_800.jpgek-predator_360_qdc_open_800.jpg

 

برای هوا گیری هم میتونید یه مخزن به صورت موقت بذارید و بعد از هواگیری حذفش کنید و یا بذارید باشه که کیس هم زیبا میکنه، مثل کیس Deepcool Genome


02.jpg

ویرایش شده توسط Captain-Zakhar
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با آبجوش که فایده ایی نداره ،

با آتیش فندک هم که به فنا میره

به احتمال زیاد چسب خوردند.

به خدا آدم می مونه.

از اون برجستگی‌ رادیات هم نمی دونم باید چگونه در سرویس واتر کولر استفاده کرد.

توی یوتیوب هم چیز خاصی نیست غیر ترکوندن واتر کولر کلوز آپ.

 نه اتفاقا اتیش فندک اگر کم کم گرم کنید و فندکی اتمی نباشه مشکلی نداره با همون دیدم که درمیارن 

چسب نخوردن ولی از بس اب رفته  نمیدونم چرا محکم شدن عین رسوب کرده سفت شدن

این دوستمون هم روش خیلی خوبی گفت ولی میدونید که هر کاری بکنید موقع فروش ایراد میگیرن چرند هم ایراد میگیرن 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه برات صرف داره با این شلنگ تعویضش کن خیلی راخت و بعدا با بست کمری میتونی ببندیش

http://www.notec.ir/product/computer/coolers/liquid-cooler/open-loops/tubes/soft-tubes/product/ek-tube-zmt-matte-black-15,99,5mm

EK-TubeZMT_15.jpg

اینم لینک اصلی شیلنگ

لینک به دیدگاه
Share on other sites

رفقا کسی می دونه که اگر بخواهیم شیلنگ های deep cool captain رو تعویض کنیم، شیلنگ باید چه قطری داشته باشه تا متناسب با فیتینگ های رادیات باشه.

اصلا کسی تونسته این لوله هارو در بیاره و بی دردسر جابزنه.

دوم اینکه از اون قسمت برجسته رادیات که برچسب گارانتی می خوره چگونه میشه برای هواگیری و یا تعویض آب رادیاتور ازش استفاده کرد.

داش ۱۰ میله یه بست بگیر رنگش بزن باش ببند عالی میشه
لینک به دیدگاه
Share on other sites

کاری نداره فقط باید از فابریک درش بیاری

شلنگ هم جنس سیلیکونی بگیر کلا تعویض کن سر راه یه مخزنم بزار دفعه بعد راحتر پر کنی و خالی کنی سرویس کنی

Sent from my D826 using Tapatalk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کاری نداره فقط باید از فابریک درش بیاری

شلنگ هم جنس سیلیکونی بگیر کلا تعویض کن سر راه یه مخزنم بزار دفعه بعد راحتر پر کنی و خالی کنی سرویس کنی

Sent from my D826 using Tapatalk

درود من یه ویدیو از یوتیوب دیدم که می خواست کلا واتربلاک رو تشریح کنه ، که خودشم بلد نبود زد ترکوندش .

تیوبش از همین خورتومی ها بود که هرکاری کرد در نیومد.

و با انبر دست لوله رو فشار داد و قطعش کرد، که تازه کولانت و آب با فشار پاشید تو دوربین و گند زد به ویدیوبررسیش :d

خلاصه فهمیدم مایع تحت فشار هست ،

اگه خودتون تجربش رو داشتید بفرمایید از چه مخزنی سر راه تیوب ها استفاده کنم، از چه نوع بستی استفاده کنم.

ویرایش شده توسط dmcmrk
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بحث جالبی بود از استارتر تشکر میکنم مال من یک ماه میشه که استفاده شده و قطعا بعدا به دردم میخوره این مطلب.

و اما یه سوال؟

دوستانی که دیپ کول کاپیتان دارن حالا 120 یا 140 فرقی نمیکنه تو معرفی این مدلا نوشته شما میتونید جریان عبور مایع کولانت رو ببینیداز طریق اون لوله قرمزه که نزدیک بلکه والا من مدل 120 دارم ولی من چیزی نمیبینم میخواستم بدونم شما هم چیزی نمیبینید؟ یا داستان چیز دیگه ایه؟ ممنون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بحث جالبی بود از استارتر تشکر میکنم مال من یک ماه میشه که استفاده شده و قطعا بعدا به دردم میخوره این مطلب.

و اما یه سوال؟

دوستانی که دیپ کول کاپیتان دارن حالا 120 یا 140 فرقی نمیکنه تو معرفی این مدلا نوشته شما میتونید جریان عبور مایع کولانت رو ببینیداز طریق اون لوله قرمزه که نزدیک بلکه والا من مدل 120 دارم ولی من چیزی نمیبینم میخواستم بدونم شما هم چیزی نمیبینید؟ یا داستان چیز دیگه ایه؟ ممنون

خواهش میکنم

درسته نوشته شما‌میتونید ببینید ولی‌خوب چون هوا نداره و مایع بدون وقفه میاد و یکدسته حس نمیشه شما اگر لمسش‌کنید راحت متوجه میشید

درود من یه ویدیو از یوتیوب دیدم که می خواست کلا واتربلاک رو تشریح کنه ، که خودشم بلد نبود زد ترکوندش .

تیوبش از همین خورتومی ها بود که هرکاری کرد در نیومد.

و با انبر دست لوله رو فشار داد و قطعش کرد، که تازه کولانت و آب با فشار پاشید تو دوربین و گند زد به ویدیوبررسیش :d

خلاصه فهمیدم مایع تحت فشار هست ،

اگه خودتون تجربش رو داشتید بفرمایید از چه مخزنی سر راه تیوب ها استفاده کنم، از چه نوع بستی استفاده کنم.

من تجربه داشتم سر دوتا کولر و اینو بگم گفتید تحت فشاره چون هوا نداره دنبال سوراخه که برای فرار اگر واقعا میخوای عوض کنی میشه ولی‌شما مثل این که از ته دل نمیخوای داداش شما داری شیلنگا رو عوض میکنی در نتیجه نیازی به شیلنگای قبل نداری

در کل در اوردن شیلنگای خرطومی سخته حالا از سر‌بلاک دیگه سخت تر پس به نظرم دنبال کولر با شیلنگای نرم باشید برای این کار بهتره

و بابت مخزن هم اون محصول شرکت ek به نظرم جالب بود

بست هم توی خودرو هست مثل همون بست که تو عکس شرکت ek هست حالا سایزای مختلف داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود من یه ویدیو از یوتیوب دیدم که می خواست کلا واتربلاک رو تشریح کنه ، که خودشم بلد نبود زد ترکوندش .

تیوبش از همین خورتومی ها بود که هرکاری کرد در نیومد.

و با انبر دست لوله رو فشار داد و قطعش کرد، که تازه کولانت و آب با فشار پاشید تو دوربین و گند زد به ویدیوبررسیش :d

خلاصه فهمیدم مایع تحت فشار هست ،

اگه خودتون تجربش رو داشتید بفرمایید از چه مخزنی سر راه تیوب ها استفاده کنم، از چه نوع بستی استفاده کنم.

یه مربع مستعیل بده بسازن با طلق خیلی هم بزرگ نه ،دوتا سوراخ با رزوه 1/4 با حدیده قلاویز در بیار طبق همون ویدیو چون راه دیگه نداره بعد لوله خورطومی هم با انبردست در نیار با تبغ ببر

دوتا سر شلنگی گازی نه مال اب میخری ول میدی تو دو تا سوراخ 1/4 سر راه پمپ قرار میدی طبق همون ویدیو بعد این کولر یه عمر برات کار میکنه کولانت هم گیرت نیومد هر رنگی خواستی چه UV شفاف چه پاستل سفارش بده سراغ دارم هر چقدر خواستی

مراحل کار دیگه ساده ساده هست تخصصی نیست که مشکل بر بخوری طبق همون ویدیو اما تمیز تر و با احتیاط تر

از بست کمربندی استفاده کن یا اگه بدت میاد بست ببندی قبل از اینکه شلنگ رو داخل سر شلگنی فرو کنی دو سر شلنگی رو چسب سیلیکون بزن یا هزینه برات مهم نیست یه چسب اب بندی امریکایی که نه بو داره نه رنگ بخر استفاده کن مثل خود فابریک کولرت که بست نداره اما شلنگها اب بندی و به زور درمیاد

دوستان تحت فشار چیه دیگه

من سه تا باز کردم بستم تا حالا فشاری ندیدم اون بنده خدا هم تو ویدیو از دستش در رفته

شما لوله ها رو بالا نگه دار ببر چون لبریز هست یکم از مایع میاد بیرون امانه با فشار این طبیعی هم هست

اما کلا از قطعه یه بار مصرف بدم میاد

Sent from my D826 using Tapatalk

ویرایش شده توسط car20pc.ir
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...