رفتن به مطلب

افزایش کارایی DX12 با درایور جدید انویدیا در Rise of the tomb Raider


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

دوستان خوبم سلام 


 میخواستیم  در بخش های تاپیک های قدیمی تر مثل بررسی بازی ، این  تست کوچیک رو ایجاد کنیم گفتم  یک تاپیک کوچولو جدید باشه بهتر است که بین پست ها گم نشود.


 


انویدیا دیروز درایور مخصوص VR رو عرضه  کرد پایین پست است میتونید دانلود کنید  و   لذت ببریید . این درایور در بخش بهینه سازی DX12 برای بازی توم ریدر که خودش از برترین گرافیک های به نمایش درآمده نسل است ، نتایج خیلی جالبی داشته است . تست زیر رو من امروز روی کارت 980 ti با همین درایور دو بار  هم برای Dx12 هم برای DX11 انجام دادم. در زمان عرضه پج فعال ساز توم ریدر هفته های پیش  چون انویدیا درایوری برای همگام سازی  پچ dx12 بازی عرضه نکرده بود ما شاهد افزایش کارایی نبودیم و من فقط 2 تا3 فریم افرایش کارایی رو شاهد بودم. حالا باید اعلام کنم که  انویدیا همیشه بدهی خود را میپردازد!!( ربطی به لنستر ها نداره)تست جدید نشان داد که در مجموع افزایش کارایی تا حدود 10 فریم روی بازی  رو شاهد هستیم- درتست فوق سنگین بنچمارک بازی در منطقه جنگلی 76  فریم میانگین برای Dx11 و 88 فریم میانگین برای dx12 ثبت شده است  بیش از 12 فریم فقط در تست دو دور یک بنچمارک  و این خیلی جالبه- -در 2k من جاهایی حدود 45 فریم میگرفتم حالا در اکثر صحنه ها بالای 50  فریم ، این افزایش 8 تا 10 فریمی روی Dx12 کمک زیادی به اجرای بازی در نهایت تنظمیات گرافیکی می کند. 


 


 


 


 


نتیجه تست Dx11 همین امروز با همین درایور  الترا 1080 بدون AA-


 


95 فریم میانگین کلی -ولی افزایش کارایی در نهایت فریم ها و میانگین ها در هر منطقه بازی در DX12 بشدت جالبه 


 


f13exxiscxsepbuvbze8.jpg


 


 


 


نتایج تست بازی در dX12 الترا بدون AA- وی سینک خاموش


 


امتیاز کلی Dx12  برابر با 103 فریم 


هردو تست با درایور 364.72 انجام شده اند و  نتیجه افزایش کارایی خیلی جالبه- 



 


 

 

peziviu5tepgyproyx1v.jpg

 


 


 


ضمنا بازی توم ریدر امروز در استیم خودش را اپدیت کرد و پچ جدید، سازگاری با درایور جدید رو بهبود داده است. پچ جدید حدودا 540 مگ حجم داشت .


 


 


942yd0ve6qyjv5dms.jpg


 


 


 


درایور جدید انویدیا قابلیت پشتیبانی از VR را به طور کامل به جیفورس اکسپرینس اضافه کرده است و  اتفاقا یک مقاله جالب هم در بررسی VR اکولوس در دست آماده سازی داریم خدا بخواد تا فردا  ایجاد میشه - یک بررسی دقیق از اکولوس  البته مقاله ها گرد آوری شده اند ولی مطالب خیلی جالب. 


 


 برای استفاده از VR کارت گرافیک حداقل 970 در نظر گرفته شده است و 8 گیگ رم به بالا و یک پردازنده 4 هسته ای 4590 از کور i5-ضمنا درایور پیشنهادی انویدیا همین درایور  تازه عرضه شده است البته درایور های قدیمی تر هم پشتیبانی میکنند ولی اخرین درایور خیلی اپتیمایز شده  است.


 


 


1bliidiy4ea39uhg0t.jpg


 


 


خوب نتایج درایور خیلی جالب بودند.افزایش کارایی روی بازیی  از لحاظ گرافیکی سنگین در حد توم ریدر که خود اجراش در الترا چالش برانگیر است کاری است بسیار سودمند و مفید . از درایور جدید استفاده کنید  و لذت ببرید. باز یهای بیشتری رو روی درایور تست میکنیم و نتایج رو در اینجا قرار  خواهیم داد . برای دانلود درایور از لینک زیر استفاده کنید.


 


 


درایور جدید انویدیا nVIDIA GeForce Driver 364.72 WHQLعرضه شد این درایور مشکلات خیلی زیادی رو فیکس میکنه و ضمنا  برای VR اماده است و برای VR HMD هم کاملا اماده شده است.  درایور مشکلات تام کلنسی دویژن رو حل میکنه و ضمنا برای بازی های آینده یعنی dark souls 3 , کوانتوم بریک وKiller Instinct  اماده است .


 


لینک دانلود از سافت 98 با سرعت بالا و اماده 


 


http://soft98.ir/sof...rce_driver.html


 


 


 


87o7osizbsld1d5i9bqn.jpg


ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تاپیک nVIDIA است ولی خالی از لطف نیست ...

 

این هم تست بنده با درایور جدید ATI و آپدیت امروز بازی در رزولوشن 2560x1440 با کارت گرافیک 390x، بهبود چشمگیری داشت.

 

با نهایت تنظیمات و FXAA در DX12

 

post-11602-0-33931200-1459285247_thumb.jpg

 

با نهایت تنظیمات و بدون AA در DX12

 

post-11602-0-75292900-1459285655_thumb.jpg

 

 

با نهایت تنظیمات و FXAA در DX11

 

post-11602-0-02214600-1459286089_thumb.jpg

 

با نهایت تنظیمات و بدون AA در DX11

 

post-11602-0-36773600-1459286259_thumb.jpg

ویرایش شده توسط Parhaam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 - شما تست 1080 بگیرید - در 2k , 4k تفاوت زیاد نیست  ولی در 1080 در dx12 تفاوت کارایی خیلی زیاده - در 2k  اختلاف فریم همین 3 تا 4 فریم است.1080 بسیار در dx12 تاثیر میگیره-

 

 

 

نتیجه تست 1440p الترا بدونAA - - 

 

9i4ujcuqk2b0l3dljnyh.jpg

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

یک مقاله خیلی جالب داریم اینجا در هارد کورپ البته باید فکر کنم قند اشکن برید!

 

مقایسه خیلی دقیق انجام دشه در dx11/12 در 2k بین همه کارتهای مهم بازار

 

 

http://www.hardocp.com/article/2016/03/28/rise_tomb_raider_dx11_vs_dx12_review/1#.VvsXI_l96Hs

لینک به دیدگاه
Share on other sites

Powered By Geforce GTX

این جمله تعظیم داره :D

ممنون اقا رضای گل

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

یک مقاله خیلی جالب داریم اینجا در هارد کورپ البته باید فکر کنم قند اشکن برید!

 

مقایسه خیلی دقیق انجام دشه در dx11/12 در 2k بین همه کارتهای مهم بازار

 

 

http://www.hardocp.com/article/2016/03/28/rise_tomb_raider_dx11_vs_dx12_review/1#.VvsXI_l96Hs

 

اتفاقا از دیدگاه بنده اصلا قابلیت مقایسه نداره بنچمارک های سایت HardOCP. چون برای هر کارتی یه تنظیمات خاص اعمال می کنه.

بررسی کارتهای گرافیکی رو هم قبلا دیدم و جهت گیری محرزی داره...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

يعنى async فعال شد بالاخره در انويديا؟

راستي من با پچ قبلى كه تست كردم نسخه dx12 يه مشكلش اين بود كه توي بنچمارك سومي (جنگله) ثانيه هاي اولش اصلا نصف تكسچرا لود نميشد و رو هوا برا خودش داشت تست ميگرفت تا وقتى كه لود شن كامل در حالى كه تو ١١ از اول لود بودن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

يعنى async فعال شد بالاخره در انويديا؟

راستي من با پچ قبلى كه تست كردم نسخه dx12 يه مشكلش اين بود كه توي بنچمارك سومي (جنگله) ثانيه هاي اولش اصلا نصف تكسچرا لود نميشد و رو هوا برا خودش داشت تست ميگرفت تا وقتى كه لود شن كامل در حالى كه تو ١١ از اول لود بودن

 

 

با DX12 باید سازنده روی نقطه قوت سخت افزار ای ام دی یا انویدیا کار کنه ، ای ام دی به دلیل پشتیبانی سخت افزاری Async Compute توسط ACE ها نقطه قوتش Async Compute حساب میشه ( البته نقطه قوت های دیگه هم داره ، و الان خصوصا مکسول لول بالاتری داره ، ولی فعلا با DX12 به نظر میرسه مهمترین چیز Async Compute حساب بشه )

 

preemptionex.png

 

 

حالت اول برای انویدیا هست

 

حالت دوم و سوم برای ای ام دی ( که نشون میده با کار کردن روی Async Compute و انجین مناسب ، میشه افزایش کارایی بیشتری داشت )

لینک به دیدگاه
Share on other sites

3ht2y813eau7mh1xcebe.jpg


 


38pkxasob4m3ektu831w.jpg


 


21qi6a13tmg8g6nnxtym.jpg


 


مطالبی که جدیدا انویدیا در مورد تکنیک VXAO اعلام کرده قابل توجه هستند که مهمترین اونها توانایی اجرای تکنیک مورد نظر در محصولات AMD Radeon و همچنین امکان پیاده سازی آن از طریق DX 12 و OpenGL 4.5 می باشد، البته عزیزان بعدا از این تکنیک استفاده کردند و عملکرد مشابه مطابق محصولات Maxwell دریافت نکردند؛ دوباره طومار امضا نکنند و GameWorks رو مورد عنایت قرار ندهند، معماری مکسول برای تکنیک های VXGI بهینه سازی شده و از شتاب دهنده های سخت افزاری استفاده میکنه! (به بیان ساده بگم برتری مشابه Async Shading )


 


https://developer.nvidia.com/NVIDIA-VXAO


 


@};-


لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

3ht2y813eau7mh1xcebe.jpg

 

38pkxasob4m3ektu831w.jpg

 

21qi6a13tmg8g6nnxtym.jpg

 

مطالبی که جدیدا انویدیا در مورد تکنیک VXAO اعلام کرده قابل توجه هستند که مهمترین اونها توانایی اجرای تکنیک مورد نظر در محصولات AMD Radeon و همچنین امکان پیاده سازی آن از طریق DX 12 و OpenGL 4.5 می باشد، البته عزیزان بعدا از این تکنیک استفاده کردند و عملکرد مشابه مطابق محصولات Maxwell دریافت نکردند؛ دوباره طومار امضا نکنند و GameWorks رو مورد عنایت قرار ندهند، معماری مکسول برای تکنیک های VXGI بهینه سازی شده و از شتاب دهنده های سخت افزاری استفاده میکنه! (به بیان ساده بگم برتری مشابه Async Shading )

 

https://developer.nvidia.com/NVIDIA-VXAO

 

@};-

 

 

البته طبق اونچه در تومب ریدر دیدم، VXAO کمی اغراق آمیزه در سایه ها و سیاهی ها و HBAO+ به واقعیت نزدیک تر بود برای همین زیاد خوشم نیومد ازش.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته طبق اونچه در تومب ریدر دیدم، VXAO کمی اغراق آمیزه در سایه ها و سیاهی ها و HBAO+ به واقعیت نزدیک تر بود برای همین زیاد خوشم نیومد ازش.

 

بزرگترین ضعف +HBAO در توم ریدر بلور کردن تصاویر هست و به هیچ عنوان دقت و جزئیات VXAO رو نداره!

سایه فقط یه بخشی از اون هست، واکنش تکسچرها نسبت به منابع نوری فوق العاده طراحی شده و نسبت به +HBAO شارپ تر شده

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اتفاقا از دیدگاه بنده اصلا قابلیت مقایسه نداره بنچمارک های سایت HardOCP. چون برای هر کارتی یه تنظیمات خاص اعمال می کنه.

بررسی کارتهای گرافیکی رو هم قبلا دیدم و جهت گیری محرزی داره...

hardocp بررسی های خوبی داره و قدیمی کاره -ضمنا Hex نتایجش کپی همینه من روی فیوری و tiبدست اوردم پس نتایج صحیح هستن -البته شما که همه رو میگید جهت گیر خوب دیگه نمیشه کاری کرد بالاخره یکی باید تست کنه- ولی بررسی دقییقه من کاملا خوندم و با نتایج خودم چک کردم - به تست های من که شباهت زیادی داشت -نظرات شخصی هستند ولی سایت قدیمی کاریه و من ریویو زیاد توش خوندم-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

VXAOاول راهه - درادامه بابکارگیری این تکنیک میشه نور پردازی وسایه زنی خیره کننده ای خلق کرد -اوج این تکنیک در انریل انجین 4 به نمایش درمیاد که داخل موتور پیاده سازی شده- دموی تکنیکی فرود اپولو روی ماه توسط انویدیا دقت نورپردازی VXAO رو نشون داد- درواقع VXAO اگر از پایه داخل موتور بازی به کار ببره میتونه صحنه هایی خلق کنه با نمونه سینمایی یا واقعی هیچ فرقی ندارن- VXAO قطعا در نسل جدید بازی ها به کارمیره و جایزگین عالی است برای HBAO+ .

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من 980Ti در SLI دارم، درایور 364.72 رو هم گرفتم آپدیت  28 مارس رو هم ریختم (647.2). برای هماهنگی وضوح تصویر با دوستان اون رو تا FullHD کم کردم و AA و Vsync رو خاموش کردم و نمرات زیر رو تو بنچ گرفتم ، اما بازم راضی کننده نیست چون VXAO  رو دوباره برداشتن و HBAO+ فقط هست. این نمرات باید با AA بدست می آمد تا خوب می شد (SSAA) . و در 4K با AA همچنان قابل بازی نیست و می پره بیرون.


post-18344-0-84810300-1459343529_thumb.jpg

post-18344-0-46190900-1459343543_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 

من 980Ti در SLI دارم، درایور 364.72 رو هم گرفتم آپدیت  28 مارس رو هم ریختم (647.2). برای هماهنگی وضوح تصویر با دوستان اون رو تا FullHD کم کردم و AA و Vsync رو خاموش کردم و نمرات زیر رو تو بنچ گرفتم ، اما بازم راضی کننده نیست چون VXAO  رو دوباره برداشتن و HBAO+ فقط هست. این نمرات باید با AA بدست می آمد تا خوب می شد (SSAA) . و در 4K با AA همچنان قابل بازی نیست و می پره بیرون.

 

عزیزم 135 فریم در 1080 دیگه چی میخوای؟  شما فریمت تقریبا 5 برابر نسخه کنسوله!!

 

برنداشتن VXAO او رو اون در dx11 فعاله فعلا- باید در dx11 اون رو فعال کنید در کنار HBAO+ است .

برای dx12 فعلا همون HBAO است - کلا dx12 فعلا برای جنبه های کارایی و افزایش  سرعت پردازش عرضه شده نه کیفیت و تکنیک وافکت ها ی پردازشی 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بعضی از افراد رو درک نمیکنم واقعا.گیمر باید از بازیش لذت ببره من شخصا اینقدر رو این چیزا حساس نیستم.بازی رو فول اچ دی و فریمش هم بین ۴۰ تا ۶۰ باشه دیگه کافیه.اونقدر هم این تکنیک ها تفاوت ایجاد نمیکنن در یه صحنه سریع بازی و وقتی که غرق گیم پلی و داستانش هستیم

sent from my Lumia 730 with Windows 10 mobile

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

الان با پچ جدید که تو منوی این بازی  امکان سوییچ و انتخاب به dx12 رو فراهم میکنه و همزمان با استفاده از درایور آخری انودیا با عدد منتهی به 72 عملکرد بازی بهتر خواهد شد یا . . . ؟

 

(کم کم اثرات پیری ظاهر میشه این جمله رو ده سال پیش نوشته بودم نه تنها دوباره نمیخوندم و ادیت نمیکردم بلکه مطمئنم طولش 1/3 هم نمیشد)*

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...