رفتن به مطلب

نگاهی به عملکرد فنی Dark souls III نسخه PC


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه
درود بر دوستان 

 

 اخیرا بعضی از پورت های نسخه پی سی از مشکلات زیادی رنج می برند. با هم به بررسی عملکرد بازی دارک سولز 3 نسخه پی سی می نشینیم تا ببینیم ناشر هایی چون مایکروسافت ویا وارنر برادرز در هنگام پورت کردن بازیهای خراب خود برروی پی سی، اصلا نظارتی انجام می دهند یا خیر؟

 

اراواح تاریک 3 هم برای پی سی عرضه شد و علاوه بر  نمایشی قدرتمند از یک بازی رایانه ای، باردیگر نقش یک  مهر تایید رابازی کرد. دارک سولز 3 نسخه پی سی بهترین نسخه عرضه شده از این بازی بزرگ است . قبل از اینکه وارد تست و بررسی نرخ فریم وفریم تایم شویم باید نکاتی را توضیح دهیم.

 

اخیراً ویددئویی هایی برای مقایسه  گرافیکی دو نسخه کنسولی و  PC بازی  Dark Souls III  توسط بعضی از سایت های نقد وبررسی  عرضه شد  وکامنت های عجیبی را بر آن مقایسه ها شاهد بودیم . اکثر این کامنت ها را که می خوانیم  قصد خنثی نشان دادن توانایی و برتری های پی سی را  به گونه ای در متن خود یا در دل خود پنهان دارند.برای مثال در این مقایسه های ویدئویی که اکثر ویدئو های کپچر شده با بیت ریت پایین در یوتوب اپلود شده اند اشاره میشود که نسخه پی سی  هیچ برتری  گرافیکی  بر نسخه کنسولی ندارد ! و  برای مدرک هم به  یک فایل ویدئویی  تبدیل شده IGN با بیت ریت در حد  3gp اشاره می کند!خوب برای مقایسه  دقیق و واقعی گرافیکی باید  با چشم  خود انسان نه ویدئو کپچر شده به تصویر نگاه کرد و  مقایسه باید با  اجرای همزمان  برو ی دو نمایشگر یکسان  و دو سخت افزار کنسول و پی سی  انجام گیرد. حال ورای این بحث ها  فقط کافی است به توانایی های این نسخه از دارک سولز روی پی سی بیاندازیم:

 

 

فریم های با ارزش: 60 فریم در مقابل 20 تا30 فریم ناپایدار؟ موتور fromsoftwear  که در توسعه سری سولز به کار می رود در بخش کنسولی کمی ضعیف عمل میکند. بازی Bloodborne با نرخ فریم ناپایدار عرضه شد فریم در برخی نبرد ها  براحتی به زیر25  و حتی کمتر سقوط میکرد که برای یک بازی اکشن  سوم شخص   در هنگام نبرد با سرعت زیاد  کمی حالت اسلوموشن و لگ دار   نشان می داد. متاسفانه بازی Dark souls III هم به همین مشکل د رنسخه کنسولی دچار است. نرخ فریمی که زیر 25 سقوط می کند و  با آپدیت 1.0.3  فریم بازهم در بسیار سکانس ها روی 30 قفل نیست و باعث ایجاد micro-stutter effect های زیادی خواهد بود. زمان فریم که اشاره به مدت زمانی دارد که  یک تک فریم رندر میشود برای نسخه کنسولی بین 16.7 تا 50میلی ثانیه !! باعث ایجاد لگ های آزار دهنده ای  شده است. 

 

vws0nggxyavw1spmpy0.jpg

 

  فریم ریت وفریم تایم  ضعیف از مشکلات نسخه کنسولی می باشد که البته گریبانگیر همه نسل 8 است نه فقط دارک سولز 3


 

خوشبختانه پچ 1.0.3 وضعیت کنسولی را کمی بهبود بخشیده است  ولی  قادر به فیکس کامل مشکل نیست.


 

فریم تایم در مقابل  نرخ فریم قرار دارد و هر چه کمتر باشد  اجرای بازی روان تر و  بهتر است و د رعوض نرخ فریم در مقابل فریم تایم قرار دارد هرچه بیشتر باشد بهتر است. فریم تایم 50 میلی ثانیه بسیار ضعیف است زیرا هر تک فریم باید به جای زمان استاندارد17.3  میلی ثانیه ، 50 میلی ثانیه را  برای رندر شدن سپری کند که باعث ایجاد دره ها و قلعه های زیادی  در نمودار نرخ فریم بازی خواهد شد . همین مشکل در نبرد های عظیم به خوبی خود نشان می دهد.

 

درمان کجاست؟ بلادبورن برای  پی سی عرضه نشد  ولی دارک سولز 3   درمان دارد و درمان آن نسخه پی سی است! نسخه پی سی  بهترین نرخ فریم را ارائه می کند و بهترین فریم تایم را نشان میدهد.  بازی دارک سولز 3 در 1080 با یک سخت افزار معقول گیمنیگ mainstream و  مجهز به کارتی مثل 970 قادر است بازی را در سالید 60 فریم اجرا کند که همین  40 فریم بیشتر خود باعث ایجاد بهبود های  چشمگیری در تجربه بازی خواهد بود.

من سعی کردم برای شبیه سازی نرخ فریم کنسولی بازی رابه کمک یکی از بخش های کنترل پانل انویدیا یعنی    half-rate adaptive v-sync   که به شما اجازه می دهد  فریم را روی نمایشگر 60 هرتزی برروی 30 فریم قفل کنید، اجرا کنم و باید اعتراف کنم  تجربه بسیار بدی بود!  من بشخصه اصلا قادر نیستم در 30 فریم قفل حتی بازی کنم چه برسد به اینکه فریم 20 یا 25 باشد و آنهم همراه با لگ و میکرو استاتر!

 

 

رزولوشن های با ارزش: برتری دیگر نسخه پی سی در صورت وجود توان سخت افزاری، اجرای بازی در رزولوشن هایی فراتر از فول HD می باشد. QHD یا 1440P یا حتی فراتر از آن 2880x1620p(رزولشون محبوب خودم، که ویچر 3 را روی آن بازی میکنم و باید بگویم میزان  ارتقا و بهبودی که این رزولوشن به بازیها می دهد  از هر AA ایی برتر است.) 1620  نه 4K است نه 2K بلکه در میانه قرار دارد و از 4K کمی پایین تر است ولی کیفیت تصویری بمراتب بهتر از QHD یا 2K ارائه میدهد. دارک سولز 3 براحتی بروی  این رزولوشن های عظیم اجرا می شود  و  ارتقا کیفی تصویری بازی روی این رزولوشن ها بسیار قابل توجه است. 

 

مادها ی باارزش: یکی دیگر از توانایی های سری سولز  قابلیت های مادینگ بازی است. نکسوس تا چند روز آینده به احتمال زیاد بخش این بازی را راه می اندازد و  حجم عظیمی از بهبود ها چه در بعد گرافیکی  یا گیم پلی در اختیار ما خواهد بود.  بازی دارک سولز 3 خود بازی زیباست ولی با کاستوم تکسچر احتمالا به یکی از زیباترین بازیها بدل خواهد شد پس نکسوس منتظر هستیم!توانایی های نسخه پی سی به همینجا محدود نمی شود واین  اینجکتور ها هستند که بازی را از بعد بصری خیره کننده خواهند کرد :.GEM/enb یا  مسترافکت و Reshade در کنار sweetfx بازی را از بعد بصری دگرگون خواهند کرد.

 

تست و بررسی عملی:

 

تست بازی بر روی درایو SSD و درایور 364.72 انویدیا و کارت گرافیک GTX 980 ti G1 gaming  انجام شده است ، سیستم عامل هم نسخه 64 بیتی از ویندوز 10 میباشد :

 

 در اسکرین شات زیر بازی در 1620p  با نرخ فریم قفل و فریم تایم ( رقم کنار فریم ) خیره کننده 18.3 میلی ثاینه در نهایت تنظمیات در حال اجرا است.دقت کنید این رزلوشن 1080 نیست و رزلوشن2880در 1620  می باشد رزلوشنی به مراتب عظیم تر از 1440!

 

gpxqz9p77mlqw5jy6r3l.jpg

 


 


 

شات زیر در  الترا با رزلوشن QHD 1440  گرفته شده است ، حفظ فریم 60 قفل در این سطح گرافیک نسل بعدی با فریم تایم 16.5! میلی ثانیه نشان از  کیفیت و سطح بالای پورت نسخه پی سی دارد.

 



lzd6dt9wx4g0vxwa472r.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تنظمیات گرافیکی بازی بسیار کامل هستند وتقریبا  تمام بخش های  گرافیکی بازی را پوشش میدهند:

 

bv2kffsimtlau0hr5edn.jpg

بازی در ابر رزلوشن 4k الترا با ماد گرافیکی   نیز براحتی قابل بازی است .45 فریم میانگین و فریم تایم 22میلی ثانیه ای :

 

j5h3h98ffwr0bkj8fe38.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوب   از این بحث که بگذریم و فقط ساده بگوییم که این ودئویو های مقایسه  گرافیکی  که هیچ وقت درست دلیل حضورشان را متوجه نشدم! چیزی را ثابت نخواهند کرد . فرام سافت وربا دارک سولز 3 دیگر در توسعه و پورت بازی روی پی سی  قهار گشته است. اولین پورت اولین  قسمت سری سولز ( در واقع دوم چون اولین قسمت  تاریخ سری دیمن سولز بود ) پورت بدی بود و موتور قوی نبود و  مشکلات مایکروسافت ویندوز لایو بر پورت ضعیف افزوده بودند. اما یک مودر با نام دورانته  در حد بیست دقیقه مشکلات رزولوشن بازی را حل کرد و بازی قسمت اول با مادهای گرافیکی زیبا از لحاظ کیفیت بصری به نسخه ای بمراتب بهتر از نسخه کنسولی  تبدیل شد  و همین جا بود که Fromsoftwear متوجه شد بهتر است نسخه دوم بازی را از پایه برای پی سی و با توانایی های پی سی  خلق کند. نسخه دوم روی پی سی عالی بود و  حتی از روی ان یک نسخه ریمستر شده برای کنسول نسل جدید عرضه شد .اکنون در نسخه سوم موتور فرام سافت ور نمایشی درخشان دارد .باید اعتراف کنم پی سی گیمر  از فریم کپ  خوشش نمی آید ولی این دارک سولز هم بشدت زیباست هم با  فریمی عالی اجرا می شود.

 

دارک سولز 3 بسیار زیباست از طرفی مشکلات فریم ریت درنسخه کنسولی باعث آسیب رساندن به این بازی درخشان می شوند. اما برخلاف بلاد بورن اکنون میتوان سراغ نسخه پی سی رفت که قادر است تقریبا تمامی مشکلات  اجرایی بازی را به فراموشی بسپرد.دارک سولز  3 یک شاهکار بصری و یک  تجربه فراموش نشدنی برای طرفداران ژانر RPG حساب می شود وباید مدتها جنگید و  کشته شد تا  بتوان  عطش خود را از این  نبرد  بی پایان برای بقا(new Game  پلاس های  افسانه ای )سیراب نمود.

 

 

این بازی زیبا و چالش برانگیز را به همه علاقه مندان بازی های رایانه ای چه  حرفه ای چه آماتور پیشنهاد میدهم.
ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرسی + لایک

در این بازی با وجود گرافیک بسیار عالی و محیطی افسانه ای .. در رزولیشن های بالاتر از 2k اصلا افت فریم احساس نمیشه.

حتی  در رزولیشن های متوسط همچون 1080 بازی به شکلی کم نظیر چنان اپتیمایز وبهینه سازی شده که با سخت افزار متوسط بهترین خروجی را متناسب با همان سخت افزار نمایش می دهد.

در ضمن کسی به باس دوم رسیده. نقطه ظعف این باس چی هست. بزنیم نفلش کنیم :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اقا رضا خسته نباشی. اگه میشه مادهای گرافیکی رو بما هم لطف کنین. @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من موندم و دارک سولز 3 و 3 تا کارت 980(یکی از گارانتی داره میاد یکی هم دارم میگیرم واسه تست یکی هم که خودم دارم) و مادربوردی که فقط sli 2 way ساپورت میکنه  =))

خیلی دوست داشتم فریم بالاتر از 60 هم می شد بره اما اصلا ایراد نداره دیگه این سری نیت کردم ،به حقِ 3 نسخه لانچ شده دارک سولز، دیگه نسخه سوم رو برم جلو :clapping:  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون به خاطر نقد 

 

ویدیو های یوتوب به هیچ عنوان نباید برای مقایسه ی گرافیکی استفاده به شود چرا ؟؟؟

 

اول از همه برنامه هایی مثل شدوپلی به صورت دیفالت با بیت ریت 50000 رکورد می کنن ولی وقتی ویدیوی رکورد شده رو می بینید اصلا کیفیت اصلی بازی رو به شما نمی دهد برای گرفتن بالاترین کیفیت یا بهتره بگیم کیفیت بازی باید با بیتریت 120000 به بالا رکورد بشود 

 

2 - بیشتر یوتوبر ها بعد از ادیت ویدیو بیتریت رو بین 15000 تا 23000 قرار می دهند که کیفیت رو خیلی پایین می اورد 

3 - بعد از اپلود  بیت ریت ویدیو به عدد خنده دار 2000 تا 3000 پایین اورده می شود تازه برای کیفیت 1080 تنها ویدیو ای که دیدم بیت ریت 10000 داشت برای کانال یوتوب استارسیتیزن بود که البته اون ویدیو با کیفیت 8k اپلود شده بود و اگر 8k رو دانلود کنید اون کیفیت رو می شه دید 

 

پس یوتوب به هیچ عنوان برای مقایسه ی کیفیت مناسب نیست و کلا هیچ راهی نیست برای مقایسه ی کیفیت به جز دیدن 2 تصویر کنار هم با چشم 

 

 

اقا رضا بعضی ها می گن مراحل اخر بازی / بازی به شدت مشکل پیدا می کنه این درسته ؟؟؟/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من موندم و دارک سولز 3 و 3 تا کارت 980(یکی از گارانتی داره میاد یکی هم دارم میگیرم واسه تست یکی هم که خودم دارم) و مادربوردی که فقط sli 2 way ساپورت میکنه  =))

خیلی دوست داشتم فریم بالاتر از 60 هم می شد بره اما اصلا ایراد نداره دیگه این سری نیت کردم ،به حقِ 3 نسخه لانچ شده دارک سولز، دیگه نسخه سوم رو برم جلو :clapping:  :D

اگه نیتت از ته دل باشه انشاالله اینبار موفق میشی :Praying:  :Praying:  :Praying:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود دوستان پورت بازی به شدت بهینس همه چی تا ته بالا 60 fps ثابت فقط بازی من حس میکنم خیلی آسون تر شده نسبت به قبل محیط های BB ام من بیشتر دوس دارم | پیچدگی محیط های DS 1 ام نداره ولی در کل بازی شاهکاره از دست ندید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود دوستان پورت بازی به شدت بهینس همه چی تا ته بالا 60 fps ثابت فقط بازی من حس میکنم خیلی آسون تر شده نسبت به قبل محیط های BB ام من بیشتر دوس دارم | پیچدگی محیط های DS 1 ام نداره ولی در کل بازی شاهکاره از دست ندید

یکی از دوستان میگفت کرش میکنه وحشتناک. شما مشکلی ندارین؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من موندم و دارک سولز 3 و 3 تا کارت 980(یکی از گارانتی داره میاد یکی هم دارم میگیرم واسه تست یکی هم که خودم دارم) و مادربوردی که فقط sli 2 way ساپورت میکنه  =))

خیلی دوست داشتم فریم بالاتر از 60 هم می شد بره اما اصلا ایراد نداره دیگه این سری نیت کردم ،به حقِ 3 نسخه لانچ شده دارک سولز، دیگه نسخه سوم رو برم جلو :clapping:  :D

 

فرجام سر کوچتونم کارت اضافي رو بردار بيار... :laughing:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود بر همه - گفته ها یهمه دوستان تایید میشه  100%

 

اون دوستمون هم که ماد میخوانند چشم دارم اپلود میکنم  براتون 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...