رفتن به مطلب

پشتیبانی کامل معماری Pascal از Async Compute


Recommended Posts

qk80xq1iqcuvy72q909q.jpg

 

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده کمپانی انویدیا تایید کرده است که جدیدتری معماری تراشه های گرافیکی که با نام Pascal شناخته می شوند به طور کامل از فناوری پردازش های ناهمگام پشتیبانی خواهد کرد، طبق گفته انویدیا تراشه های Pascal از طریق تکنیکی تحت عنوان Preemption در سطح کاملا ارتقاء یافته ای از تکنولوژی مورد نظر پشتیبانی خواهند کرد، هدف Preemption دقیقا مشابه Async Compute جهت استفاده از سایر منابع پردازشی تراشه گرافیگی (GPU) جهت توسعه عملکردی کلی می باشد.

 

5xn27h5viam9ztc8v5ss.png

 

انویدیا در معماری جدید پاسکال تاکید زیادی در بخش تراکم هسته های CUDA با محوریت عملکرد Double-Precision داشته است و همچنین عملکرد بخش Warp Scheduler را کاملا ارتقاء بخشیده است تا در بخش پردازش های ناهمگام کوچکترین مشکلی نداشته باشد.

 

اطلاعات تکمیلی:

 

Dynamic-Load-Balancing.jpg

 

 معماری Pascal تعدادی تغییرات در بخش Asynchronous Compute یا پردازش های ناهمگام نیز با خود داشته است که از دلایل اصلی چنین تغییراتی می توان به مبحث واقعیت مجازی (VR)، رابط برنامه نویسی DirectX 12 و برتری معماری کمپانی رقیب (AMD) در این بخش اشاره کرد، انویدیا در Maxwell از شیوه تفکیک یا تقسیم کردن ایستا (Static Partitioning) جهت تطبیق پردازش گرافیکی اشتراکی با پردازش های محاسباتی یا به اصطلاح Compute محور استفاده کرده است، در حالت تئوری تا زمانیکه هر دو بخش پردازشگر گرافیکی و محاسباتی فعال باشند این گزینه روش مناسبی برای به حداکثر رساندن میزان استفاده از منابع پردازشی تراشه گرافیکی (GPU) است، اما اگر به فرض مثال در تراشه های گرافیکی بهینه شده برای مبحث گیمینگ که بخش زیادی از منابع پردازشی جهت پوشش پردازش های گرافیکی اختصاص داده شده در صف انتظار برای اتمام بخش پردازشی دیگر (Compute) باشد قسمت اعظمی از عملکرد کلی به هدر خواهد رفت.

 

pascal-instruction-preemption.jpg

 

در معماری پاسکال انویدیا با استفاده از ویژگی جدید Dynamic Load Balancing این امکان را فراهم کرده است تا منابع پردازشی تراشه گرافیکی در صورت نیاز در اولویت بندی مناسبی قرار گیرند و انجام دستورات پردازشی به طور پویا و داینامیک ادامه یابند این اولویت بندی پردازشی توسط درایور کارت گرافیکی انجام خواهد پذیرفت. علاوه بر آن انویدیا با تقویت مبحث Preemption نیز اهداف بلند مدتی در پیشرفت در بخش پردازش های ناهمگام داشته است، Preemption در واقع توانایی جهت قطع کار یا وظیفه به منظور آدرس دهی حجم کار هایی با حساسیت زمانبندی بالا می باشد که کاهش زمان تاخیر نقش کلیدی را در این فرآیند ایفا می کند.

 

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

خب  خداروشکر بهتون تبریک میگم ...  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

منتظر بنچمارک ها باید نشست 

 

ببینم چی کار می کنه 

ویرایش شده توسط alidadashnejad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

WOwww!

 

post-19389-0-55434100-1462727485.png

 

 

 

 

 

                    ... New Inspiring Coming Soonpost-19389-0-94811800-1462727603_thumb.jpg     

ویرایش شده توسط tohidadme
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون بابت خبر @};-

دیگه با این اوضاع تصمیم جدی گرفتم برای خریدن دوتا 1070

ویرایش شده توسط THE-BLACK-CAPTAIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

:clapping: :clapping: :clapping:

انویدیا تا اینجای کار که چیزی کم نزاشته واقعا مشتاقم ببینم AMD چطور قراره وارد نبرد بشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این همه برای ساپورت Dx12 در سری 900 تبلیغ کرد.

Sent from my iPhone using Tapatalk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ماشالا انویدیا تمام ضعف ها رو پوشش داده

تاخیردر عرضه کارت های AMD = شکست مجدد در فروش اینبار تو این نسل

AMD باید کمی عجله کنه

ویرایش شده توسط SWAT_MEHDI
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ماشالا انویدیا تمام ضعف ها رو پوشش داده

تاخیردر عرضه کارت های AMD = شکست مجدد در فروش اینبار تو نسل

AMD باید کمی عجله کنه

همیشه تاخیر باعث شکست نمیشه و مطمئن باش حداقل امسالو AMD از دست نمیده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

همیشه تاخیر باعث شکست نمیشه و مطمئن باش حداقل امسالو AMD از دست نمیده

شما هم هیچوقت با اطمینان حرف نزن

انویدیا برای این دو تا کارت سنگ تموم گذاشته

زمان عرضش هم خیلی زودتر از کارت های ای ام دی هست

تاخیر در عرضه تو همچین بازاری = از دست رفتن میزان قابل توجهی از فروش 

این یک چیز اثبات شده هست

شاید AMD فروش خوبی کنه ولی مطمئن باش به خاطر این تاخیر سهم بزرگی از بازار رو از دست میده !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما هم هیچوقت با اطمینان حرف نزن

انویدیا برای این دو تا کارت سنگ تموم گذاشته

زمان عرضش هم خیلی زودتر از کارت های ای ام دی هست

تاخیر در عرضه تو همچین بازاری = از دست رفتن میزان قابل توجهی از فروش

این یک چیز اثبات شده هست

شاید AMD فروش خوبی کنه ولی مطمئن باش به خاطر این تاخیر سهم بزرگی از بازار رو از دست میده !

دقیقا من خودم طرفدار AMD بودم ولی الان به خاطر تاخیرش ترجیح میدمnvidia بگیرم
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دقیقا من خودم طرفدار AMD بودم ولی الان به خاطر تاخیرش ترجیح میدمnvidia بگیرم

حواست باشه الان میان زنده زنده اتیشت میزنن طرفدارای قرمز پوش =))

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اوه اوه از این بحث ها ! [emoji2]

دوستان خواهشا" رعایت کنید و به صورت مسالمت آمیز تاپیک را جلو ببرید تا قفل نشده !!

برای نطر قطعی باید منتظر بنچمارک ها و بررسی های حرفه ای باشیم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

خب  خداروشکر بهتون تبریک میگم ...  :D

من هم تبریک میگم

فقط کاش کسی بود به ما هم چندسال پیش تبریک میگفت . :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

Preemption نسبت به Async Compute کاملا شیوه عملکردی و مسیر متفاوتی رو طی میکنه اما در آخر هدف مشترکی دارند، Preemption فناوری جدید انویدیا برای آدرسی دهی منابع پردازشی مختلف تراشه های گرافیکی هست، وظیفه پردازشی که بر عهده پردازنده هست را به سمت GPU انتقال می دهند، تراشه گرافیکی هم در پردازش های مورد نظر خیلی بهتر از CPU عمل می کند، هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده باید منتظر داده های بیشتری از سمت انویدیا باشیم.

 

a8iulml0jjq2co5q2zj6.jpg

 

به این عکس بر خوردم گفتم یادی از برادران ترول باز کنیم! :دی

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خدا رو شکر که * انویدیا نیازی به Async Compute نداره * وگرنه چی میشد !!!

 

post-15235-0-07735900-1462783842_thumb.jpg


http://forum.lioncomputer.ir/index.php?showtopic=57053&page=3

پست 29

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جوجه رو اخر پاییز میشمرن....

بزارین گرافیک های 14 نانومتری amd بیان بعد قضاوت کنین

من به amd ایمان دارم.

به گفته های انویدیا نمیشه اعتماد کرد

مثلا همین گرافیکای 970 که گفته شده 4 گیگ حافظه دارن

الان متوجه شدیم 3.5 گیگه

یا سازگار جلوه دادن گرافیک های سری 900 با دایرکس 12

که فهمیدیم همش یه اغراق بیش نبوده....

بنابراین زیاد هیجانی عمل نکنید و صبور باشید

ویرایش شده توسط reza _boost
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود بر دوستان

امیدوارم سال خوبی برای سخت افزار و گیم و از اون مهمتر گیمرها باشه.

یا علی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خدا رو شکر که * انویدیا نیازی به Async Compute نداره * وگرنه چی میشد !!!

 

attachicon.gif1.jpg

http://forum.lioncomputer.ir/index.php?showtopic=57053&page=3

پست 29

الان اینم  Async Compute نیست و در اصل Preemption اینه خب الان مشکلش چیه ؟ :-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

الان اینم  Async Compute نیست و در اصل Preemption اینه خب الان مشکلش چیه ؟ :-?

خر همون خره پالونش عوض شده .

 

 

بحث اصلی سر این بود که ایشون میگفتن انویدیا اصلا به همچین چیزی نیاز نداره بلکه این AMD هست که به این فناوری نیاز داره . چون AMD ضعف در ساختار داره و قدرت پردازشی گرافیک هاش هرز میره اما انویدیا نه نیازی نداره !

حالا چطور شد که انویدیا از این فناوری استفاده میکنه چیزیه که خودشون باید جواب بدن .

انویدیا هم یه کارایی میکنه ، اصلا نیازی نداره اما همینجوری اضافه میکنه ! فقط واسه سرگرمی !!!!!!!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خدا رو شکر که * انویدیا نیازی به Async Compute نداره * وگرنه چی میشد !!!

 

attachicon.gif1.jpg

http://forum.lioncomputer.ir/index.php?showtopic=57053&page=3

پست 29

 

نظر بنده تغییر نکرده نمیدونم چی باعث شده شما فکر کنید که خلاف این قضیه بوده، هنوز هم میگم این محصولات انویدیا نیستند که نیاز به بتونه کاری دارند! چند ساله که تراشه های پرچمدار AMD توسط محصولات میان رده به تعطیلات می روند؟!

Preemption هم گفتم یه چیزی متفاوت از Async Compute هست و مسیر کاملا متفاوتی رو طی میکنه! این Async Compute نیست یه تکنولوژی جدید بهینه برای معماری پاسکال هست...

انویدا از معماری Fermi به بعد بخش های پردازشی مرتبط با پردازش های محاسباتی و غیر گیمینگ رو از معماری خارج کرده، دلیل قانع کننده ای هم داشته Geforce GTX محصولاتی برای گیم هستند نه رندرینگ!

برخلاف AMD انویدیا اجازه نمیده منابع با ارزش پردازشی تراشه های گرافیکی هرز برن! از کوچکترین بخش ها نهایت استفاده رو میکنه نتیجه اش هم میشه اینکه با رابط حافظه و قدرت پردازشی کمتر همیشه پیروز میدان بوده

در معماری پاسکال هم انویدیا با توجه به تمرکز زیادی که بر روی بخش های صنعتی (خودروسازی، هوش مصنوعی و ....) تراکم پردازشی Compute رو افزایش داده و حتی از نسل Fermi هم بهتر شده، خب همونطور که گفتم انویدیا نهایت استفاده رو از منابع پردازشی محصولاتش میبره اینجا هم قرار نیست بخش های پردازشی دیگر تراشه بیکار باشند در نتیجه Preemption معرفی میشه!

معماری Maxwell نسبت FP64 به FP32 بسیار پایینی داره و از Kepler خیلی پایین تر قرار میگیره، دلیل عدم معرفی کارت Tesla جدید با معماری Maxwell به همین خاطر بوده، در پاسکال نسبت بخش پردازشی Double-Precision به Single-Precision یا FP32 به مقدار 2:1 رسیده است و در تراشه پرچمدار معماری Kepler این نسبت برابر 3:1 بوده است! پس شروع نسل جدید گرافیک ها با محصولی مثله Tesla P100 کاملا منطقی به نظر می رسد.

چند سالی که AMD در خواب خرگوشی بوده و محصولاتش رو با دو برابر قدرت پردازشی اما نصف بازده کلی به بازار صادر میکرده انویدیا نیازی ندیده زیاد زحمتی به خودش بده.....

Capisce؟!

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خر همون خره پالونش عوض شده .

 

 

بحث اصلی سر این بود که ایشون میگفتن انویدیا اصلا به همچین چیزی نیاز نداره بلکه این AMD هست که به این فناوری نیاز داره . چون AMD ضعف در ساختار داره و قدرت پردازشی گرافیک هاش هرز میره اما انویدیا نه نیازی نداره !

حالا چطور شد که انویدیا از این فناوری استفاده میکنه چیزیه که خودشون باید جواب بدن .

انویدیا هم یه کارایی میکنه ، اصلا نیازی نداره اما همینجوری اضافه میکنه ! فقط واسه سرگرمی !!!!!!!!!

انویدیا نیازی نداشته همون جوری خوب بوده  ، حالا هم که به فناوریش دست پیدا کرده که دیگه چه بهتر  ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خر همون خره پالونش عوض شده .

 

 

بحث اصلی سر این بود که ایشون میگفتن انویدیا اصلا به همچین چیزی نیاز نداره بلکه این AMD هست که به این فناوری نیاز داره . چون AMD ضعف در ساختار داره و قدرت پردازشی گرافیک هاش هرز میره اما انویدیا نه نیازی نداره !

حالا چطور شد که انویدیا از این فناوری استفاده میکنه چیزیه که خودشون باید جواب بدن .

انویدیا هم یه کارایی میکنه ، اصلا نیازی نداره اما همینجوری اضافه میکنه ! فقط واسه سرگرمی !!!!!!!!!

عزیز چزا حرس میخوری ؟

به فرض همون اسیک کمپیوت هست که نیست

الان دقیقا مشکل شما چیه ؟

DX12 و رابط های جدید از این ویژگی دارن استفاده میکنن و انویدیا هم این ویژگی رو اضافه کرده ! کار عجیبی انجام نداده !!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان نمیخوام بحثی با طرفداران ای ام دی شروع کنم ، اما باید قبول کنیم که کارت گرافیک های این شرکت به دلیل ضعف در  معماری  GPU نمی توانند از تمام قدرت پردازشی پردازنده گرافیکی  استفاده کنند ، مشخصات سخت افزاری پردازشگر های گرافیکی این شرکت از همرده های شرکت انویدیا  بالاتره اما چرا در عمل کارایی مشابه یا حتی پایین تری از خود ارائه می دهند ؟ یا چرا کارت R9 290X که یک کارت قدیمی هست ، با وجود DX 12 قدرت پردازشی آن افزایش یافته و در بنچمارک ها رتبه خود را ارتقاء داده است ؟ به دلیل استفاده از تکنیک async compute قدرتش افزایش یافته وگرنه این کارت باید حریف 780 باشه ، اما در تست های بازی های مبتنی بر DX 12  قدرت این کارت افزایش یافته است یعنی یه جورایی دوپینگ کرده !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...