رفتن به مطلب

پشتیبانی کامل معماری Pascal از Async Compute


Recommended Posts

Founders Edition is Reference Edition!

ینی مدل فوندر دقیقا مثل تایتان ایکس هست ک مدل بیس هست کاستوم براش طراحی نشد.

و با این احتساب میشه گفت کارت های رفرنسی ک قراره بیان تو بازار از 1080 و 1070 همگی فوندر ادیشن هستن.

و نسخه 599 دلاری رو شما نمیتونید خریداری کنید در اصل نسخه 599 دلاری بردی هست ک انویدیا برای شرکا میده و اونا براش طراحی

کاستوم میزنن مثلا GTX 1080 XTREME GAMING.

انویدیا با این کار تنها میخواد مدلی ک خودش طراحی کرده رو بفروشه ک در اصل همون رفرنس تلقی میشه ولی با طراحی جذاب تر از گذسته.

پس یعنی مدل ها بیس هستن و مثلا مدلی بنام GTX 1080 XTEREME GAMING FOUNDERS EDITION نداریم!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

دوستان بنده هر چی میگردم، بنچمارک این کارت 1080 جدید انویدیارو پیدا نمیکنم؟؟

post-10788-0-47485900-1462876722_thumb.jpgpost-10788-0-78881800-1462876728_thumb.jpg

چند بنچمارک دیگه پیدا کردم از کارتهای انویدیا که احتمالا از همین سری باشن، ولی اعداد جالبی به نظر نمیان...

post-10788-0-13730700-1462876769_thumb.jpg

دوستان هم یه چک کنن:

http://www.ashesofthesingularity.com/metaverse#/ladders/benchmark/overall/Crazy_1080p?viewType=myself&filters=%7B%22api%22:%22DirectX%2012%22%7D

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نتایج کسب شده در عناوین فوق بهینه برای Async Compute و محصولات AMD


 


20vx512ev7kzt8cplyec.png


 


w0s3p2c1zfpbd9yd5vlo.png


 


نتایج فریم تایم و مبحث استاتر


 


zfb8hcnz9sez4obxqo3z.png


 


8eys2ii7c9pp9mqpwdyx.png


@};-


ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

http://arstechnica.com/gadgets/2016/05/nvidia-gtx-1080-review/2/

قسمت پایین این صفحه به صراحت اعلام شده پاسکال async به صورت سخت افزاری نداره

بهتره مطلب اصلاح بشه که دوستان به اشتباه نندازه

ویرایش شده توسط THE-BLACK-CAPTAIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

http://arstechnica.com/gadgets/2016/05/nvidia-gtx-1080-review/2/

قسمت پایین این صفحه به صراحت اعلام شده پاسکال async به صورت سخت افزاری نداره

بهتره مطلب اصلاح بشه که دوستان به اشتباه نندازه

 

الان این چه ربطی به موضوع تاپیک داشت؟ جایی ذکر شده انویدیا سخت افزار برای پردازش AC داره؟ پست اول تاپیک رو لطفا دوباره مطالعه کنید...!

اینجا به کسی اطلاعات اشتباه داده نشده که اصلاح بشه.

با تشکر

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما در عنوان تاپیک ذکر کردین پشتیبانی کامل پاسکال از async در حالی که پاسکال از

تکنیک preemption استفاده میکنه که اول میاد تسک های بزرگ انجام میده بعد کوچکتر هارو که نرم افزاری هست نه سخت افزاری پس

عنوان تاپیک اشتباهه اون async سخت افزاری هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

نتایج کسب شده در عناوین فوق بهینه برای Async Compute و محصولات AMD

 

20vx512ev7kzt8cplyec.png

 

w0s3p2c1zfpbd9yd5vlo.png

 

نتایج فریم تایم و مبحث استاتر

 

zfb8hcnz9sez4obxqo3z.png

 

8eys2ii7c9pp9mqpwdyx.png

@};-

 

اگه این نمودار صحت داشته باشه یعنی فاجعه یعنی الان 390x توی 4k! اندازه 1080 فقط 10 فریم کمتر داده این یعنی الان هر کس 390 داره حالا حالاها بجز 4k توی فول اچ دی برای بازی های dx 12 راحت جواب میده...

از نظر من با توجه به این پنجمارک ها اگه هرچه زودتر AMD کارت های سری Vega رو روانه بازار کنه با تکلونوژی های جدید با DX12 واقعا میترکونه :| 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما در عنوان تاپیک ذکر کردین پشتیبانی کامل پاسکال از async در حالی که پاسکال از

تکنیک preemption استفاده میکنه که اول میاد تسک های بزرگ انجام میده بعد کوچکتر هارو که نرم افزاری هست نه سخت افزاری پس

عنوان تاپیک اشتباهه اون async سخت افزاری هست

من بارها گفتم اول خوب مطلب مطالعه بشه بعد نتیجه گیری صورت بگیره، فقط اون قسمتی که به نظر خوشایند بوده انعکاس ندیم...

بله من گفتم پشتیبانی کامل از Async و در مطلب هم به Preemption اشاره کردم و توضیحاتی در مورد تفاوت های این دو مبحث ارائه کردم که شیوه کاری متفاوتی دارند اما هدف مشابه ای دارند.

برای همون اولویت بندی تسک هایی که عرض کردی اول تراشه گرافیکی باید به صورت سخت افزاری در بخش زمان بندی ارتقاء یافته باشه چیزی که شما اطلاعی از این مسئله ندارید و از واژه نرم افزار استفاده کردید.

 

 

Instead of asynchronous shaders, Pascal uses a technique called pre-emption. Effectively, this enables the GPU to prioritise one set of more complex tasks over another (for example, preferencing compute tasks like physics over graphics). The trouble is, longrunning compute jobs can end up monopolising the GPU. This was a particular issue for Maxwell, where the GPU could only pre-empt tasks at the end of each command. That means extra time spent waiting for the command to end increasing latency

 

اون چیزی که نویسنده اون مطلب بهش اشاره کرده مربوط به بخش های پردازشی ACE در معماری GCN میشه، برای شما باید ACE داخل معماری قرار میدادن که خیالت راحت بشه؟! شالوده معماری رو که نمیشه تغییر داد!

GTX 1080 در عناوین تا خرخره آپتیمایز شده برای AC و AMD تمام محصولات کمپانی رقیب به ویژه پرچمدار ها رو از دور خارج کرده و این به نظر شما فقط به خاطر درایور و به صورت نرم افزاری بوده! پس با این اوصاف باید به انویدیا تبریک گفت و منتظر چنین نتایجی برای محصولات Maxwell هم باشیم :دی

@};-

 

اگه این نمودار صحت داشته باشه یعنی فاجعه یعنی الان 390x توی 4k! اندازه 1080 فقط 10 فریم کمتر داده این یعنی الان هر کس 390 داره حالا حالاها بجز 4k توی فول اچ دی برای بازی های dx 12 راحت جواب میده...

از نظر من با توجه به این پنجمارک ها اگه هرچه زودتر AMD کارت های سری Vega رو روانه بازار کنه با تکلونوژی های جدید با DX12 واقعا میترکونه :|

 

بله اگر با دید شما به قضیه نگاه کنیم که دو تا بازی پر از مشکل رو مبنای قضاوت کل بازی های آینده قرار بدیم حرف شما صحیح هست و نکته بعدی اینکه 10 فریم رو خیلی راحت ذکر می کنید توجه داشته باشید که در 4K هست و برای حتی همون 10 فریم در نسل های گذشته مجبور به استفاده از چند کارت گرافیک بودن!

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

 

بله اگر با دید شما به قضیه نگاه کنیم که دو تا بازی پر از مشکل رو مبنای قضاوت کل بازی های آینده قرار بدیم حرف شما صحیح هست و نکته بعدی اینکه 10 فریم رو خیلی راحت ذکر می کنید توجه داشته باشید که در 4K هست و برای حتی همون 10 فریم در نسل های گذشته مجبور به استفاده از چند کارت گرافیک بودن!

@};-

دوست عزیز مشکل این بازی ها چیه میشه مشکلشون رو بگید؟؟

مشکل خود انویدیا هست که توی dx12 خوب کار نکرده و کارتاش از اون بخوبی پشتیبانی نمیکنند اگر نه الان TITAN X که 4 میلیون قیمتشه با کارت 390X که کمتر از 2 میلیون قیمت داره توی 4K! 10 فریم کمتر نمیگرفت یا 1080 که نهایت 700 دلار قیمتشه فقط 10 فریم بیشتر از کارت 390X بگیره دوست عزیز تا الان به نظرت چند بازی دیگه باید DX12 ساخته بشن که انویدیا کارتاش خوب عمل کنه الان 6 روز دیگه total war warhammer میاد که DX 12 هست... چرا AMD کارتاش تا الان خوب عمل کرده ولی انویدیا کلا گند زده ؟؟؟ بازی ها مشکل ندارند عزیزم مشکل خود کارت های انودیاست....

تا الان ما هیچ پیشرفتی توی DX 12 از طرف انویدیا ندیدیم اینکه انویدیا میگه ما توی معماریه پاسکال از نظر سخت افزاری مشکل Async Compute رو حل کردیم پس چرا هنوز کارتاش مشکل دارند؟؟

ویرایش شده توسط omide1648
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز مشکل این بازی ها چیه میشه مشکلشون رو بگید؟؟

مشکل خود انویدیا هست که توی dx12 خوب کار نکرده و کارتاش از اون بخوبی پشتیبانی نمیکنند اگر نه الان TITAN X که 4 میلیون قیمتشه با کارت 390X که کمتر از 2 میلیون قیمت داره توی 4K! 10 فریم کمتر نمیگرفت یا 1080 که نهایت 700 دلار قیمتشه فقط 10 فریم بیشتر از کارت 390X بگیره دوست عزیز تا الان به نظرت چند بازی دیگه باید DX12 ساخته بشن که انویدیا کارتاش خوب عمل کنه الان 6 روز دیگه total war warhammer میاد که DX 12 هست.....

تا الان ما هیچ پیشرفتی توی DX 12 از طرف انویدیا ندیدیم اینکه انویدیا میگه ما توی معماریه پاسکال از نظر سخت افزاری مشکل Async Compute رو حل کردیم پس چرا هنوز کارتاش مشکل دارند؟؟

نمیدونم چرا این شیوه بیان به نظر خیلی آشنا میاد و ....... بگذریم :D

در مورد مشکلات بازی های DX12 هم طومار بلند بالایی هست در انجمن سرچ کنید مطالب خوبی پیدا می کنید.

فرقش رو اون کسی که باید بفهمه میفهمه عزیز دل شما هم نیازی نیست اینقدر نگران کمپانی انویدیا باشی خودش بلده چیکار کنه که بازار رو جارو کنه بزاره جیبش

 

iyuy7ofgm698wpgrnan5.png

 

در مورد قیمت هم کسی شما رو مجبور نکرده که کارت 4 میلیونی خریداری کنید، انویدیا با شمشیر هم بالای سر کسی نیست که بگه تایتان بخر....تایتان بخر... GTX 1080 هم قیمت مناسبی نداره و باید کمتر از این حرف ها باشه لذا به شما پیشنهاد میشه R9 390X خریداری کنید یا منتظر طوفان Vega با DX12 و تکنولوژی های برتر باشید چون همیشه وعده های سر خرمن بهتر از واقعیت ها در زندگی انسان ها جواب داده...

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نمیدونم چرا این شیوه بیان به نظر خیلی آشنا میاد و ....... بگذریم :D

در مورد مشکلات بازی های DX12 هم طومار بلند بالایی هست در انجمن سرچ کنید مطالب خوبی پیدا می کنید.

فرقش رو اون کسی که باید بفهمه میفهمه عزیز دل شما هم نیازی نیست اینقدر نگران کمپانی انویدیا باشی خودش بلده چیکار کنه که بازار رو جارو کنه بزاره جیبش

 

iyuy7ofgm698wpgrnan5.png

 

در مورد قیمت هم کسی شما رو مجبور نکرده که کارت 4 میلیونی خریداری کنید، انویدیا با شمشیر هم بالای سر کسی نیست که بگه تایتان بخر....تایتان بخر... GTX 1080 هم قیمت مناسبی نداره و باید کمتر از این حرف ها باشه لذا به شما پیشنهاد میشه R9 390X خریداری کنید یا منتظر طوفان Vega با DX12 و تکنولوژی های برتر باشید چون همیشه وعده های سر خرمن بهتر از واقعیت ها در زندگی انسان ها جواب داده...

@};-

الان دقیقا منظور شما از نشون دادن چارت و خط کشیدن دور فریم 980 و 1080 چی بود ؟؟؟

1080 در dx 12 تقریبا 2 برابر 980 فریم داده در دایرکس 11 هم همین طوره !!!!

پس بهینه سازی پاسکال برای dx12 به چه دردی میخوره ؟

باید فاصله 980 و 1080 در dx12 بیشتر بشه تا بشه گفت 1080 برای dx12 بهینه تر شده . اما در فریمهایی که شما نشون دادی چنین چیزی دیده نمیشه .

فاصله 1080 و 980 در dx11 و dx12 به یک اندازه هست پس هر دو به یک میزان برای dx12 بهینه شدند

post-15235-0-23908700-1463573794_thumb.jpg

 

post-15235-0-66778700-1463574205_thumb.jpg

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

گفتم یه جای کار میلنگه همین سایت گورو قبلا یادمه برای کارتهای سری 900 بازیهایی که هم با DX 11 و هم DX 12 بود رو در کنار هم قرار میداد تا نتایج کارایی این 2 API مشخص بشه الان که کارت 1080 اومده فقط نتایج DX 12 رو گذاشته و DX 11 رو حذف کرده

اما معدود سایتهایی هم هستند که نتایج رو برای هر دو API گذاشتن (البته بنده همین جا اعلام کنم هیچ کدوم از این سایتها رو بجز تامزهاردوار قبول ندارم )

و اما نتایج :

با توجه به این تستها که باز هم نشون میده معماری پاسکال هم مثل معماری مکسول بهینه شده برای DX 11 هست و در DX 12 باز هم نشان از کاهش کارایی این معماری میده

 

این تست بازی تامب رایدر در DX 12

 

7zy56wpkmt86lnasy0u6.png

 

و تست DX 11 :

au10hq37yq45jr9rtb61.png

 

بازی هیتمن 2016 :

 

9enm2r0xyyqah1ox37yp.png

 

 

pc9varl3wabsl5tb7t26.png

 

البته میگم خودم این سایتهای در پیتی رو قبول ندارم ولی اگر احیانا این طوری باشه اینده DX 12 برای سری پاسکال هم مبهمه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

بنظر من هنوز زوده برای این نتیجه گیری ها نمیشه با یکی دوتا نمودار و بازی نتیجه گرفت یه خورده دیگه صبر کنید یکی دوتا بازی جدیدتر هم بیاد اگه واقعیت داشته باشه خودشو نشون میده...  :-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

کارت 1080 نشون داده که GPU قدرتمندی بوده، و اکثرا بنچهایی که ازش دیدیم، نشون از قدرتش بوده ولی در مورد پشتیبانی از ASync و پرفورمنس خوب روی DX12 مشخصا نتایجش با نسل مکسول فرقی نداشته، درسته بنچمارکها بهتر هستش، ولی تقریبا تمام بنچمارکها همون تفاوت 30 درصدی رو داره با کارت 980ti جه با Async و چه با DX12...

قبلا هم گفتم که، ساپورت کردن Async در معماری این کارتها باید باشه که نمیشه با برنامه ریزی بک ساله بهش رسید(هر قدر هم AMD آزاد گذاشته باشدش)، منظورم این هستش که معماری این کارتها خیلی وقت پیش طراحی و تست شده، انویدیا نمیتونه به یک دفعه بهشون Async رو اضافه کنه، هر قدری هم شایعه درست بشه و کنفرانس بده که ما Async رو ساپورت میکنیم، فایده نداره، با نرم افزار نمیتونه اونقدر این ضعفش رو پوشش بده...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نمیدونم چرا این شیوه بیان به نظر خیلی آشنا میاد و ....... بگذریم :D

در مورد مشکلات بازی های DX12 هم طومار بلند بالایی هست در انجمن سرچ کنید مطالب خوبی پیدا می کنید.

فرقش رو اون کسی که باید بفهمه میفهمه عزیز دل شما هم نیازی نیست اینقدر نگران کمپانی انویدیا باشی خودش بلده چیکار کنه که بازار رو جارو کنه بزاره جیبش

 

iyuy7ofgm698wpgrnan5.png

 

در مورد قیمت هم کسی شما رو مجبور نکرده که کارت 4 میلیونی خریداری کنید، انویدیا با شمشیر هم بالای سر کسی نیست که بگه تایتان بخر....تایتان بخر... GTX 1080 هم قیمت مناسبی نداره و باید کمتر از این حرف ها باشه لذا به شما پیشنهاد میشه R9 390X خریداری کنید یا منتظر طوفان Vega با DX12 و تکنولوژی های برتر باشید چون همیشه وعده های سر خرمن بهتر از واقعیت ها در زندگی انسان ها جواب داده...

@};-

منظور شما از:

نمیدونم چرا این شیوه بیان به نظر خیلی آشنا میاد و ....... بگذریم :D

چیه؟؟

در مورد Dx12 هم کلی میدونم حداقل بیشتر از شما چون شما با این حرف هایی میزنید معلومه که از فرق dx12 و dx11 رو نمیدونید....(مثل انویدیا که کلا زده توی جاده خاکی :laughing:الان اینا مثلا گرافیک های سری پاسکال هست و dx12، ولی همچنان میبینیم با DX11 توی فریم دهی یکیه )

حالا با این خط هایی که کشیدید دقیقا چیو میخوایید ثابت کنید؟؟؟

معلومه کارت های سری پاسکال انویدیا از داریکس 12 بطور کامل پشتیبانی نمیکنند

خلاصه میگم dx12 از بار پردازشیه cpu کم میکنه و به gpu میده در اینصورت gpu از تمام توانش  یا توان واقعیش استفاده میکنه که 50 درصد توان گرافیک رو افزایش میده و.... یا وقتی دو کارت گرافیک رو sli یا کراس میکنید هر دو گرافیک حافظه شون رو به اشتراک میزارند به طور مثال کاربر با نصب کردن دو کارت گرافیک ۲ GB بر روی کامپیوتر خود می تواند از ۴ GB حافظه استفاده کنه ولی در dx11 با انجام چنین کاری باز هم همون 2 گیگ در اختیارتان خواهد بود و...

الان دقیقا منظور شما از نشون دادن چارت و خط کشیدن دور فریم 980 و 1080 چی بود ؟؟؟

1080 در dx 12 تقریبا 2 برابر 980 فریم داده در دایرکس 11 هم همین طوره !!!!

پس بهینه سازی پاسکال برای dx12 به چه دردی میخوره ؟

باید فاصله 980 و 1080 در dx12 بیشتر بشه تا بشه گفت 1080 برای dx12 بهینه تر شده . اما در فریمهایی که شما نشون دادی چنین چیزی دیده نمیشه .

فاصله 1080 و 980 در dx11 و dx12 به یک اندازه هست پس هر دو به یک میزان برای dx12 بهینه شدند

attachicon.gif11111111111111111111111111111.jpg

 

attachicon.gif2222222222222.jpg

دقیقا... @};-

ویرایش شده توسط omide1648
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

دوستان این واقیعت داره که gtx1080 کابل vga رو حتی با کابل تبدیل هم ساپورت نمیکنه؟

عزیز، چه اجباری هستش که از کابل VGA استفاده کنید؟

اگه تبدیل HDMI هم نباشه(که انویدیا از همون HDMI 2.0b که در نسل قبل استفاده کرده داره استفاده میکنه)، تبدیل DVI که فرقی نکرده...

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

درود بر دوستان:

 

در تستی که وبسایت wccftech در بازی Ashes of The Singularity در تنظیمات مختلف بازی و با خاموش و روشن شدن قابلیت async compute انجام داده است نتیجه زیر حاصل شده است :

در این تست که در 3 رزولوشن 1080 و 2560 و 4k انجام شده هم با DX 11 و هم DX12 :

در این تست با خاموش بودن قابلیت async compute و در API جدید DX12 کارت گرافیک 1080 به میزان 2 درصد از کارایی خود در رزولوشن 4K از دست میدهد این در حالیست که با روشن شدن ASYNC COMPUTE این مقدار افزایش پیدا کرده و به 3 درصد میرسد

در حالی که کارت تیم قرمز یعنی فیوری ایکس در حالت OFF قابلیت ASYNC و در DX12 نسبت به DX 11 کارایی ان به میزان 7 درصد افزایش پیدا میکند این در حالیست که با روشن شدن ASYNC این مقدار به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده و به 18 درصد میرسد (در رزولوشن 4K و تنظیمات Extreme )

ieriptwx6s63gy6fwxaf.png

 

روشن شدن async :

 

z3jbonvxzqe0nhv519k6.png

 

 

تست انجام شده در رزولوشن 4k و تنظیمات extreme :

g7apobfou9ktcbjvhg5g.png

 

حال این تست در رزولوشن 2k و تنظیمات اکستریم :

 

در دقت 2560 در 1440 شاهد این هستید که با خاموش بودن async و api دایرکت ایکس 12 کارت 980ti هیچ افزایش یا کاهش پرفورمنسی رو نشون نمیده این در صورتی هست که کارت 1080 تنها با 3 درصد افزایش پرفورمنس در dx12 نسبت به dx11 به نمایش گذاشت این در صورتی هست که کارت تیم قرمز فیوری x با خاموش بودن async و api دایرکت ایکس 12 شاهد افزایش 14 درصدی کارایی نسبت به dx 11 هستیم 

 

2v7c34i7c8dmmkcwk17w.png

 

افزایش 3 درصدی کارایی کارت 1080 در تست 2k با خاموش و روشن بودن قابلیت async در DX12

 

1zi69pmy38iadipqybko.png

 

افزایش 1 درصدی کارایی با روشن شدن قابلیت Async نسبت به خاموش بودن async در DX 12 در رزولوشن 1080P :

 

42mo4l9cowt6i920lxys.png

افزایش 14 درصدی کارت فیوری X تنها با DX12 و خاموش بودن Async

 

djeimmmitcilrrs63xk0.png

 

 

 

افزایش وحشتناک کارایی فیوری ایکس به 24 درصد با روشن شدن قابلیت async compute

 

با توجه به این تستها که نشون میده همچنان انودیا به علت نداشتن بخش سخت افزاری async compute در معماری جدید پاسکال در استفاده از این قابلیت مهم API دایرکت ایکس 12 همچنان از خودش ضعف نشون میده این درصورتی هست که در نقشه های پیش رویه معماری جدیدش صحبتهای زیادی رو در مورد این قابلت مهم انجام داده ( بنده همینجا اعلام میکنم خودم اصلا و ابدا این تستها رو قبول ندارم ولی اگر احتمال 1درصد این تستها درست باشه باز هم این نتیجه رو میده یک بار دیگه انودیا با دروغ رویه معماری خودش داره سرپوش میزاره )

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

برای نتیجه گیری زود هست و مبنای عملکرد Preemption نباید براساس بازی هایی که برای معماری GCN و واحدهای ACE بهینه شدند در نظر گرفته بشه، دو تا بازی Async Compute بوده هر دو عنوان هم مشخص هست AMD با پرفورمنس کارت های رقیب چیکار کرده!

اما با این حال اون رقم نهایی برای کاربر مهم هست و اون مقدار افزایش حتی در بازی هایی تا خرخره بهینه شده برای AMD ملاک قرار میگیره.

بازی های آینده که زیر پرچم سبز قرار بگیرند مشخص میکنه انویدیا دروغ گفته یا شرکت رقیب سیستم هایپ و بلند پروازی در پیش گرفته..

با توجه به پهنای باندی که FuryX به واسطه HBM داره در وضوح 4K نباید با یه دید با کارت های دیگه مقایسه بشه چون در تمام بنچمارک های 4K خودشو میکشه بالا

 

8l5hzwo5nc21c592t9xk.png

 

تست بازی Ash در وضوح 1080 و افزایش 24 فریم برای کارت گرافیک GTX 1080 در DX12

 

mudfp5eybifm29oe6e18.png

 

تست بازی Ash در وضوح 4K و افزایش تقریبی تنها 2 فریم برای کارت گرافیک GTX 1080 در DX12 که این مقدار برای FuryX تنها 1 فریم بوده!

 

همانطور که قبلا هم گفتم بعید میدونم افزایش دو برابری پرفورمنس در بازی هایی مثله Hitman و Ash ارتباطی به Preemption داشته باشه و GTX 1080 با توانایی Brute Force خارق العاده ای که داره تمام محصولات پرچمدار رو کنار زده باید منتظر بازی های آینده بهینه شده برای Preemption باشیم.

@};-


 

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

برای نتیجه گیری زود هست و مبنای عملکرد Preemption نباید براساس بازی هایی که برای معماری GCN و واحدهای ACE بهینه شدند در نظر گرفته بشه، دو تا بازی Async Compute بوده هر دو عنوان هم مشخص هست AMD با پرفورمنس کارت های رقیب چیکار کرده!

اما با این حال اون رقم نهایی برای کاربر مهم هست و اون مقدار افزایش حتی در بازی هایی تا خرخره بهینه شده برای AMD ملاک قرار میگیره.

بازی های آینده که زیر پرچم سبز قرار بگیرند مشخص میکنه انویدیا دروغ گفته یا شرکت رقیب سیستم هایپ و بلند پروازی در پیش گرفته..

 

با توجه به پهنای باندی که FuryX به واسطه HBM داره در وضوح 4K نباید با یه دید با کارت های دیگه مقایسه بشه چون در تمام بنچمارک های 4K خودشو میکشه بالا

 

8l5hzwo5nc21c592t9xk.png

 

تست بازی Ash در وضوح 1080 و افزایش 24 فریم برای کارت گرافیک GTX 1080 در DX12

 

mudfp5eybifm29oe6e18.png

 

تست بازی Ash در وضوح 4K و افزایش تقریبی تنها 2 فریم برای کارت گرافیک GTX 1080 در DX12 که این مقدار برای FuryX تنها 1 فریم بوده!

 

همانطور که قبلا هم گفتم بعید میدونم افزایش دو برابری پرفورمنس در بازی هایی مثله Hitman و Ash ارتباطی به Preemption داشته باشه و GTX 1080 با توانایی Brute Force خارق العاده ای که داره تمام محصولات پرچمدار رو کنار زده باید منتظر بازی های آینده بهینه شده برای Preemption باشیم.

@};-

 

 

درود

دوست عزیز نتایجی که شما قرار دادی فقط گفته شده با dx 11 و dx 12 هیچ جا نگفته که async خاموش بوده یا روشن 

الان این تست رو ببینید در 2 حالت گرفته خاموش و روشن :

vp8er60rnuq8jzj9i1oe.png

 

باید معلوم بشه که در تست انجام شده ASYNC رو فعال کرده یا نه الان این تست معلوم کرده که برای 1080 دوتا تست گرفته

ولی تستهای شما فقط زده DX 11 و 12 خیلی از بازیها هستند که بدون Async و فقط با یک پچ به dx 12 ارتقا پیدا کردن این طوری که معلوم نمیشه مثل بازی تامب رایدر

 

یه نکته هم هست کارت 1080 فرکانس کاریش 1607 تا 1733 هست gpu clock و بوست کلاک ) از لحاظ کاری با 980ti و فیوری قابل مقایسه نیست

حاضرم شرط ببندم اگر 980ti رو فرکانس هستشو به 1600 برسونیم کارایی برابر با 1080 میده

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

دوست عزیز نتایجی که شما قرار دادی فقط گفته شده با dx 11 و dx 12 هیچ جا نگفته که async خاموش بوده یا روشن 

الان این تست رو ببینید در 2 حالت گرفته خاموش و روشن :

vp8er60rnuq8jzj9i1oe.png

 

باید معلوم بشه که در تست انجام شده ASYNC رو فعال کرده یا نه الان این تست معلوم کرده که برای 1080 دوتا تست گرفته

ولی تستهای شما فقط زده DX 11 و 12 خیلی از بازیها هستند که بدون Async و فقط با یک پچ به dx 12 ارتقا پیدا کردن این طوری که معلوم نمیشه مثل بازی تامب رایدر

 

یه نکته هم هست کارت 1080 فرکانس کاریش 1607 تا 1733 هست gpu clock و بوست کلاک ) از لحاظ کاری با 980ti و فیوری قابل مقایسه نیست

حاضرم شرط ببندم اگر 980ti رو فرکانس هستشو به 1600 برسونیم کارایی برابر با 1080 میده

 

 

At 1080p/high, the GTX 1080 crushes the other cards underfoot. NVidia's asynchronous compute advancements have clearly worked out (at least, in Ashes) and are producing gap-widening gains versus when compared against the previous architecture

http://www.gamersnexus.net/hwreviews/2438-nvidia-geforce-gtx-1080-founders-edition-review-and-fps-benchmark/page-4

این به نظر شما میگه تغییراتی در بازی ایجاد کردند؟

چیزی که مشخص هست GTX 1080 در بازی های بهینه برای GCN و Async Compute به سبک AMD دو برابر محصول همرده نسل قبلی پرفورمنس داشته و مسئله مهم برای یک گیمر همین هست و این اختلاف با مدل های سفارشی 2.5GHz چنان زیاد خواهد شد که با AC هم نمیشه جبرانش کرد.

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

http://www.gamersnexus.net/hwreviews/2438-nvidia-geforce-gtx-1080-founders-edition-review-and-fps-benchmark/page-4

این به نظر شما میگه تغییراتی در بازی ایجاد کردند؟

چیزی که مشخص هست GTX 1080 در بازی های بهینه برای GCN و Async Compute به سبک AMD دو برابر محصول همرده نسل قبلی پرفورمنس داشته و مسئله مهم برای یک گیمر همین هست و این اختلاف با مدل های سفارشی 2.5GHz چنان زیاد خواهد شد که با AC هم نمیشه جبرانش کرد.

@};-

تغییرات !!!!؟؟؟

منظورتون رو متوجه نشدم

از این مهم تر که هر چی رزولوشن بالاتر بره و کارت در شرایط سنگین کارایی کمتری از دست بده !!!

وقتی گفته شده با روشن شدن async در رزولوشن 4k تقریبا 24 درصد کارایی کارت بهبود پیدا میکنه ایا این از نظر شما مهم نیست

اگر قرار به مبارزه پایاپای باشه درست نیست کاتی که برای 2 سال پیشه رو با معماری تازه نفس مقایسش کنید  (نود 16finfet با نود 28 نانومتر این کجاش عادلانس )

قابلیت async یکی از ملزمات DX12 بوده و هست این چیزی بوده که باید پشتیبانی بشه به صورت سخت افزاری حالا انودیا این قابلیت رو داخل سخت افزارش نزاشته مشکل AMD هست

چطور هست که بازیهایی که گیم ورکز دارند مشکل AMD هست که پشتیبانی نمیکنه ولی این قابلیت ASYNC شده دستکاری AMD در DX 12 !!!! خوب اینم مشکل انودیاست که پشتیبانی نمیکنه !!!

به قول خودتون برای نتیجه گیری زوده بزارید کارتهای هم رده از طرف amd برای 1080 بیاد اون موقع بهتر میشه اظهار نظر کرد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

http://www.gamersnexus.net/hwreviews/2438-nvidia-geforce-gtx-1080-founders-edition-review-and-fps-benchmark/page-4

این به نظر شما میگه تغییراتی در بازی ایجاد کردند؟

چیزی که مشخص هست GTX 1080 در بازی های بهینه برای GCN و Async Compute به سبک AMD دو برابر محصول همرده نسل قبلی پرفورمنس داشته و مسئله مهم برای یک گیمر همین هست و این اختلاف با مدل های سفارشی 2.5GHz چنان زیاد خواهد شد که با AC هم نمیشه جبرانش کرد.

@};-

این که 1080 کارت قوی هست هیچ ربطی به ساپورت Async Compute پیدا نمیکنه .

1080 هم در دایرکس 12 هم در دایرکس 11 تقریبا 2 برابر کارتی در حد و اندازه 980 داره فریم میده . اگر کارت 1080 به طور کامل از Async Compute پشتیبانی میکرد باید فاصله خودش رو با کارت 980 زیاد میکرد .

 

این موضوع هیچ ربطی به بهینه شدن کارت برای AMD هم پیدا نمیکنه چون شرایط برای هر دو کارت 980 و 1080 یکسانه . خوب اگر 1080 توانایی بیشتری در ساپورت Async Compute داره باید فاصله بین خودش و 980 رو زیاد  کنه .

در مورد این که بازی های فعلی دایرکس 12 و Async Compute به طور کامل ساپورت نمیکنن من هم با شما موافقم و تنها باید منتظر موند تا بازی های بیشتر و با ساپورت بهتر بیان همچنین کارتهای پولاریس AMD که در واقع رقیب اصلی کارتهای پاسکال هستند هم از راه برسن ، نباید فراموش کرد که طبق گفته AMD و انویدیا کارتهای سری قبل هیچ کدوم از دایرکس 12 پشتیبانی کامل نمیکردند و قرار بود توی این نسل شاهد پشتیبانی بهتر باشیم حالا وضع جوری شده که ما داریم کارتهای نسل جدید انویدیا رو با نسل قبل AMD مقایسه میکنم و تا اینجای کار نسل قبل AMD نتیجه بهتری گرفته . حالا اگر کارتهای پولاریس بتونن از dx12 و Async Compute به طور کامل پشتیبانی کن کاملا کارتهای انویدیا رو در dx12 پشت سر میزارن .

 

احتمال بسیار زیاد در مورد ساپورت dx12 و Async Compute چنین شرایطی رو خواهیم داشت

رتبه 1 کارتهای پولاریس با ساپورت 100 در 100 دایرکس 12

رتبه 2 کارتهای سری 300 و 200 و 7000 شرکت AMD

رتبه 3 کارتهای جدید انویدیا سری 1000 یا همون پاسکال

رتبه 4 کارتهای سری 900 انویدیا

 

اگر اتفاق بالا رخ بده کارتهای AMD در شرایط یکسان ( قدرت پردازشی ، بی طرف بودن بازی و ... ) میتونن کارتهای انویدیا رو در دایرکس 12 شکست بدن .

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

باز که سواره نظام ای ام دی حمله ور شد به یکی از تاپیک های انویدیا . الان خداوکیلی کی بحث را شروع کرد ، کجاست اون دوست عزیزی که میگفت بیشتر اتیش ها از گور طرفدار انویدیا بلند میشه ؟ از هر دو طرف خواهش می کنم که بحث هم می کنید بحث علمی و منطقی باشه و زیاد کش ندین که این تاپیک هم به جمع تاپیک های ترکیده قبلی بپیونده !! حداقل بزارید یه تاپیک باز و سالم از انویدیا باقی بماند ! کارت GTX 1080 بسیار قدرتمنده و در حال حاظر نتایج قابل قبولی کسب کرده است ، تو تست هایی که کانال یو *تیوب linus tech tips قرار داده شده است این کارت عملکردی بالاتر از یک تایتان ایکس و در حد GTX 980 کسب کرده است ! اما با قیمتی بسیار پایین تر از آن ها . پس دوستان بی انصاف نباشید درضمن فکر نکنم افراد زیادی در ایران این کارت را بخرن و با توجه به اینکه قیمتش در زمان لانچ از GTX 980 بیشتره احتمال میدم که به سرنوشت همین کارت دچار بشه حداقل در ایران . GTX 970 فروش خوبی داشت هم تو کشور های خارجی و هم توی ایران حال باید منتظر نتایج GTX 1070 و اختلافش با GTX 1080 بمانیم و نتیجه گیری کنیم که کدام کارت ارزش خرید بالاتری داره . با توجه به قابلیت فوق العاده GPU های پاسکال در اورکلاک 100% مطمئن باشید که نسخه های کاستوم کارت GTX 1070 با یه اورکلاک درست و حسابی به راحتی می توانند رقیب نسخه رفرنس کارت GTX 1080 بشوند .

:)

Sent from my GT-S6312 using Tapatalk

ویرایش شده توسط Mohammad Ali X
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...