رفتن به مطلب

مشکل با گارانتی


privla94
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با سلام خدمت دوستان گرامی

 لازمه پیشاپیش از گروه لیون کامپوتر نهایت تشکر و قدردانی رو داشته باشم که این فضای خوب رو فراهم کرده و به من کمک کرد در مورد گارانتی ها خیلی آگاه بشم.

خاطره ای تلخی رو از گارانتی سازگار که تازگی برام اتفاق افتاد رو با اجازتون تعریف میکنم.

 

 من یه لپ تاپ لنوو از سازگار خریدم. بعد از 3 روز دیدم از قسمت هاردش صدای خرخر میادو از کیبوردش یه بوی شبیه سوختگی. منم نگران شدم و رفتم سازگار. گفتن 3 روز باید منتظر باشم و اگه عیب فنی باشه لپ تاپ رو تعویض میکنیم. منم خوشحال شدم. بعد سه روز مسئول فنی اشون تماس گرفت و گفتش که هیچ مشکلی نداره و منتها هاردش ایراد کوچیکی داشت که عوضش کردیم. منم برا تعویض باهاشون مقداری کل کل کردم  و اما زیر بار نرفتن که نرفتن... گفتن اگه عیب از هارد باشه یا رم ما لپ تاپ رو عوض نمیکنیم.

منم دیگه باهاشون کل کل نکردم.

لپ تاپ رو آوردم بعد دوسه روز دیدم بعضی مواقع تاچش هنگ میکنه. دوباره بردم گارانتی و گفتم بعد از باز کردن لپ تاپ این مشکل درست شده. گفتن ما فقط هارد رو عوض کردیم و کاملا لپ تاپ رو باز نکردیم. من بهشون فشار آوردم برا تعویض لپ تاپ و مدیرشون که زبون چرب و نرمی داشت قبول کرد و منم دوباره خوشحال شدم و گفتم بابا عجب شرکتیه این سازگار.

بعد که مطالب این سایت رو خوندم کنجکاو شدم و پرسیدم که آیا لپ تاپ تعویضی پلمپ هستش؟ اونام گفتن بله حتما پلمپخواهد بود و نو هستش.

خب رفتم لپ تاپ جدید رو بگیرم با صحنه عجیبی برخورد کرد. کارتن لپ تاپ خودم نو و تمیز بود و پلمپش هم ما شرکت لنوو بود.برچسب پلمپ لنوو مشخص هستش. دیدم کارتن وضعش افتضاح بود و یه نوار چسب زدن روش و یه هولوگرام خودشون. گفتم منظور من از پلمپ، پلمپ لنوو بود نه پلمپ خودتون، اونم اینجوری.

در پاسخ بهم گفتن که ما شرکت گارانتی هستیم و حق داریم لپ تاپ رو باز کنیم و شاید بعضی لپ تاپ ها لازم باشه که بایوسشون آپدیت بشه.

چه جواب جالبی و فکر میکردن که من هیچی حالیم نیست.

منم گفتم خب چرا مال من کارتنش اینقد شیک و پیکه.

فهمیدم فایده نداره. اگه قبول نمیکردم خدامیدونه چه بلایی سر پ تاپ دیگه ام میاوردن. بعد گفتم که من نمیخوام تعویض کنم. لپ تاپ خودم رو گرفتم و برگشتم. با خودم عهد بستم تا زمانی که وضعیت اینطوره و شرکت های خارجی گارنتی رسمی ندارنتو ایران هیچ وقت جنس گارنتی دار نخرم. چون همشون همین هستن.  بعدا فهمیدم که تاچ من مشکل نداره. مولتی تاچ هستش و وقتی چندتا نقطه رو لمس کنی شاید هنگ کنه.

 

اینم از خاطره ما با گارانتی سازگار. به این نتیجه رسیدم که هیچ وقت تو خرید جنس به خدمات پس از فروش توجهی نکنم و فقط جنس سالم و آکبند بخرم.

 

بازم از لیون ممنونم. میخواستم اس اس دی بخرم و هی پی گارانتی معتبر می گشتم. اما حسن نیت و صداقت تیم لیون برام ثابت شد . اگه بودجه داشتم حتما یه سامسونگ اوو از لیون میخرم. حتی با فرض اینکه اگه گارانتی هم نداشته نباشه هزار شرف داره به..  ممنونم از همه نظرات خوبتون.اگه این انجمن نبود خدامیدونست چقدر دیگه ضرر میکردم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من هم محصولات بدون گارانتی خیلی بهتر هستن ، البته در صورتی که قیمتشون هم پایین تر باشه، نه مثل دیجی کالا که ساعت سامسونگ رو داره بدون گارانتی با همون قیمت با گارانتی میفروشه و وقتی هم که نظر میزاریم که چرا؟ نظر رو پاک میکنن و نمیزارن تایید بشه

متاسفانه تو ایران گارانتی رو به زور تو حلق مردم میکنن ، شما حق انتخابی نداری

بازم شما شانس آوردی که گارانتی بد به معنای واقعی به تورت نخورده، اگر گذرت به گارانتی هایی مثل ویستا بیوفته متوجه میشی که گارانتی بد یعنی چی.

به شخصه جنس مجانی با این گارانتی ها رو قبول نمیکنم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

منم همیشه سعی میکنم یه جنس خوب بخرم

 

گارانتی اصلا برام مهم نیست چون حمایت از مصرف کننده به معنای واقعی وجود نداره

 

ای کاش امکان خرید کالا بدون گارانتی و با قیمت مناسب وجود داشت

ویرایش شده توسط alo400
لینک به دیدگاه
Share on other sites

منم یه لپتاپ لنوو گارانتی سازگار گرفتم

بعد از 1.5 سال اس اس دی گرفتم گارانتی گفت دو روز طول میکشه تعویض هارد :|

بردم بازار جلو خودم بازش کرد 

زیر درایو دی وی دی بجای 3 تا پیچ 2 تا بود!

برچسب روی یکی از پیچ های زیر کیبورد که مال لنوو بود هم پاره شده بود

یعنی قشنگ مشخص بود که باز شده قبلا

2+4 گیگ رم داشتم که از 2 تا مارک مختلف بودن!

دیگه سمت سازگار نمیرم :|

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  تنها طریقش اینه از بانه خرید کنید. من بچه شهر بوکان هستم و تهران دانشجو. مناطق نزدیک بانه، اکثر جنس ها بدون گارانتیه  و مردم هم میخرن و راضی هم هستن. حتی من از یه فروشنده گوشی پرسیدم، گارانتی داره؟ خندید و گفت میخوای پول اضافه بدی. تمام گوشی هاش آکبند بود و فروشش واقعا عجیب بود.

 

ولی خب باز به نظرم بایستی به سابقه نگاه کردو از برندها ترسید.من همش دوبار رفتم  لیون کامپیوتر. واقعا برخوردشون خیلی خوب بوده و خیلی عالی تحویل گرفتن.مشاوره تخصصی رایگان دارن. هر چند برند مشهوری نیستن، اما خب یکی با مقاله جالبشون در مورد ssd سامسونگ و از طرفی با فراهم کردن این محیط حسن نیت و صداقتشون برای من ثابت شد.

طوری که اگه این انجمن و نظرات دوستان رو نمیدم از سازگار یه لپ تاپ ریفر و یا شاید قراضه تحویل میگرفتم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

گارانتی تو این یعنی کلاه سرمردم گذاشتن.این شرکت ها یک مشت دلال هستن و کارخانه که مال خودشون نیست و اعتبار براشون اهمیتی نداره. بازار رو پر کردن.مردم هم که همه آگاه نیستن. تنها و تنها خود شرکت تولیدکننده میتونه گارانتی بده. تازه اونم تو ایران وضعش خرابه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...