رفتن به مطلب

Farjam
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

همیلتون اول!!!

ریکیاردو دوم!!!!!!!!

ورشتپین سوم!!!

روسبرگ، بمیر... :D

از همون لینکی که گذاشتی، چند دور آخر رو دیدم!!!!

گفتن بارون میخواد بزنه؟؟

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 221
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

  • کاربر ویژه

نتیجه نهایی، تا 5-6 نفر اول همینه اون آخریا هنوز آپدیت نشده

 

 

b97yr2nrdxasoc0un8ci_thumb.jpg

 

ورشتپن و ریکیاردو  مقام سوم و دوم

 

روسبرگ باید بفهمه که اینطوری فقط خودشو نابود میکنه.... فاصله همیلتون با روسبرگ فکر کنم شد 19 امتیاز... موقع مسابقه اذربایجان یا موناکو بود که لوئیس 30 یا 40 امتیاز کمتر بود :|

 

 

قرار بود بارون خفیف بیاد اما ندیدم چیزی

 

 

شامپاین رو ریختن توی کاپهاشون و از کاپ هاشون خوردن خیلی بدمزه شده بود  =))  =))

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اقا ما چجوری به دنیای MOTOSPORT وارد بشیم؟؟

 

سلام

به دنیای طرفداری و دنبال کردنش و انجام بازی های مربوطه یا انجامش بطور واقعی؟

به چه شکل مسابقه هایی و به چه سبک هایی و به چه نوع ماشین ها یا موتورهایی علاقمندی؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ریکیاردو ریختش تو کفشش و زد بالا!!!!!!!! =))  =))  =))  =))

گزارشگر هم که فکر کنم مارتین بود، گفت که Dont Try This At Home!!!!!! =))  =))

الان تو این دور ردبول بود که بهترنی عملکرد تیمی رو داشت ولی کسی که اومده بود رو پودیوم انگار سرمکانیک مرسدس بود؟؟؟ :-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ریکیاردو ریختش تو کفشش و زد بالا!!!!!!!! =))  =))  =))  =))

گزارشگر هم که فکر کنم مارتین بود، گفت که Dont Try This At Home!!!!!! =))  =))

الان تو این دور ردبول بود که بهترنی عملکرد تیمی رو داشت ولی کسی که اومده بود رو پودیوم انگار سرمکانیک مرسدس بود؟؟؟ :-?

 

=))

 

اون جایزه رو ظاهرا فقط به مسئولین تیمی که رانندش اول شده میدن(کانستراکتور کاپ) و متاسفانه پیروزی تیمی توش تاثیر نداره که علاقمندم همچین چیزی رو ببینم...

 

جالبه که DHL یکی از اسپانسرهای F1 هست و برای تبلیغ سرعت بالای خدماتش میاد به انجام دهنده fastest lap و fastet pit stop جایزه DHL میده  :D

 

راننده ای هم که هم اول بشه و هم fastest lap رو زده باشه اصطلاحا" گرند اسلم کرده

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

به دنیای طرفداری و دنبال کردنش و انجام بازی های مربوطه یا انجامش بطور واقعی؟

به چه شکل مسابقه هایی و به چه سبک هایی و به چه نوع ماشین ها یا موتورهایی علاقمندی؟ 

فعلا نمیدونم !! اما خیلی سبک های مسابقه ای مخصوصا رالی و moto gp - f1 دوست دارم

تا حالا هم هیچ اطلاعاتی ازشون ندارم و صرفا میخوام بازی هاشو انجام بدم اگه خوشم اومد حتما دنبال میکنم  :)

به دنبال چند تا بازی تو این سبک ها برای شروع هستم :-?

ویرایش شده توسط -MOBIN-
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

فعلا نمیدونم !! اما خیلی سبک های مسابقه ای مخصوصا رالی و moto gp - f1 دوست دارم

تا حالا هم هیچ اطلاعاتی ازشون ندارم و صرفا میخوام بازی هاشو انجام بدم اگه خوشم اومد حتما دنبال میکنم  :)

به دنبال چند تا بازی تو این سبک ها برای شروع هستم :-?

 

خب پس علاقه هات تقریبا" مثل منه

 

برای MotoGP جدیدترین بازی و بهترینش Valentino Rossi the game هست که در واقع همون MotoGP 16 هست که با این اسم عرضه شده به افتخار greatest of all time در رشته MotoGP آقای والنتینو روسی... 

(البته در کل گرافیک سری های MotoGP بالا نیست و بهترین بازی ممکن برای تجربه MotoGP نیستن اما خب گزینه بهتری وجود نداره.چون لایسنس بازی های MotoGP دست کمپانی milestone هست... و بازی هایی مثل motoGP و Ride و  موتور کراس هم دست این شرکته و گرافیک همشونم ضعیفه)

 

 

در مقابله MotoGP یه رشته ای هست به اسم Superbike و در واقع یک پله پایینتره از نظر اعتبار و توجه عمومی.. اما حجم موتورهاشون بالاتره(1200 سی سی هستن اما MotoGP کلاس GP اش 1000 سی سی هست و کلاس Moto3 و Moto2 هم حجم موتور های کمتر دارن) و کنترلر های محافظتی و ایمنی مثل traction control در MotoGP ندارن... بازی ای که برای این سری هست اسمش اینه : SBK که اون هم مال mileston هست فکر کنم  :-? 

 

 

برای f1 هم بازی F1 2015 شروع خیلی خوبی می تونه باشه، 20 روز دیگه هم F1 2016 داره میاد اما توصیه میکنم اول f1 2015 رو تست کنی.. چون توی 2016 خیلی advance شده همه چیز و یه کم پیچیده شده با توجه به گیم پلی هایی که ازش دیدم و برای همین نسخه 2015 شروع خیلی بهتریه تا با قوانین و مدل های مسابقه و روال کار اشنا بشی...

در کنار بازی های سری f1 هم گزینه جانبی وجود نداره چون لایسنس فورمول 1 با شرکت کدمستر هست که بازیای سری F1 و Grid و Dirt رو میسازه

 

 

برای rally هم من شخصا Dirt rally رو دوست دارم.. البته در کل از رالی هایی که stage بندی شده هستن و فقط باید بهترین زمان رو بزنی و بیشترش time trial هست خوشم نمیاد و دوست دارم چندین ماشین توی مسیر باشن که بخش Cross rally توی این بازی همچین مدلیه که من علاقه دارم...سمت سری بازی های WRC وColin McRae Rally نرو که فوری زده میشی به نظرم(من که اینطوری شدم)

 

توی بازی های مربوط MotoGp و F1 خوب واردم و مشکلی داشته باشی میتونم راهنماییت کنم

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب پس علاقه هات تقریبا" مثل منه

 

برای MotoGP جدیدترین بازی و بهترینش Valentino Rossi the game هست که در واقع همون MotoGP 16 هست که با این اسم عرضه شده به افتخار greatest of all time در رشته MotoGP آقای والنتینو روسی... 

(البته در کل گرافیک سری های MotoGP بالا نیست و بهترین بازی ممکن برای تجربه MotoGP نیستن اما خب گزینه بهتری وجود نداره.چون لایسنس بازی های MotoGP دست کمپانی milestone هست... و بازی هایی مثل motoGP و Ride و  موتور کراس هم دست این شرکته و گرافیک همشونم ضعیفه)

 

 

در مقابله MotoGP یه رشته ای هست به اسم Superbike و در واقع یک پله پایینتره از نظر اعتبار و توجه عمومی.. اما حجم موتورهاشون بالاتره(1200 سی سی هستن اما MotoGP کلاس GP اش 1000 سی سی هست و کلاس Moto3 و Moto2 هم حجم موتور های کمتر دارن) و کنترلر های محافظتی و ایمنی مثل traction control در MotoGP ندارن... بازی ای که برای این سری هست اسمش اینه : SBK که اون هم مال mileston هست فکر کنم  :-? 

 

 

برای f1 هم بازی F1 2015 شروع خیلی خوبی می تونه باشه، 20 روز دیگه هم F1 2016 داره میاد اما توصیه میکنم اول f1 2015 رو تست کنی.. چون توی 2016 خیلی advance شده همه چیز و یه کم پیچیده شده با توجه به گیم پلی هایی که ازش دیدم و برای همین نسخه 2015 شروع خیلی بهتریه تا با قوانین و مدل های مسابقه و روال کار اشنا بشی...

در کنار بازی های سری f1 هم گزینه جانبی وجود نداره چون لایسنس فورمول 1 با شرکت کدمستر هست که بازیای سری F1 و Grid و Dirt رو میسازه

 

 

برای rally هم من شخصا Dirt rally رو دوست دارم.. البته در کل از رالی هایی که stage بندی شده هستن و فقط باید بهترین زمان رو بزنی و بیشترش time trial هست خوشم نمیاد و دوست دارم چندین ماشین توی مسیر باشن که بخش Cross rally توی این بازی همچین مدلیه که من علاقه دارم...سمت سری بازی های WRC وColin McRae Rally نرو که فوری زده میشی به نظرم(من که اینطوری شدم)

 

توی بازی های مربوط MotoGp و F1 خوب واردم و مشکلی داشته باشی میتونم راهنماییت کنم

ممنونم @};-  @};-

+ ندارم که بدم!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنونم @};-  @};-

+ ندارم که بدم!

 

قربانت عزیز دل مثبت مهم نیست ، همین که شاید تونسته باشم به کسی کمک یا راهنمایی کرده باشم و به نوعی مفید واقع شده باشم برام بیشتر از چندین مثبت ارزش داره

 

 

 

_____________________

 

در مورد Formula 1 هم باید بگم که:

What a lovely dayبه قول نیکولاس هولت :D 

دیک بار نسخه 3 گیگی مسابقه رو گذاشتم روی دانلود و روی 95 درصد گیر کرد و به فنا رفت و لینکش زنده نشد :| از اول دارم دانلودش میکنم فعلا 95 درصد رو رد کرده... دانلودش تموم شه دیگه با دقت تماشا میکنم و اگه نکته جالبی پیش اومد میگم اینجا... چون در جریان پخش زنده همه چیزها رو داشتم مانیتور می کنم زیبایی های مسابقه رو از دست میدم.. از بس که میچسبم به آنالیز و مانیتور کردن همه راننده ها.. و فقط وقتی با خیال راحت ویدئو دانلود شده با کیفیت مناسب رو در اختیار دارم میتونم با آرامش تماشا کنم و لذت ببرم.. البته مانیتور کردن همه مسائل و تایم ها در کنار تماشای لایو استریم هم لذت خودش رو داره..

 

_________________________________________

 

آپدیت 1:

 

جایزه DHL fastest Lap این مسابقه رسید به دنیل ریکیاردو

جایزه DHL fastest Pit Stop این مسابقه هم رسید به فیلیپه ماسا از تیم ویلیامز...

 

لیست برندگان DHL fastest Lap در فصل جاری :

http://www.formula1.com/en/championship/awards/dhl-fastest-lap-2016.html

 

روسبرگ با 5 بار پیشتازه و همیلتون و ریکیاردو هم 2 بار

 

لیست برندگان DHL Fastest pit Stop در فصل جاری :

http://www.formula1.com/en/championship/awards/dhl-fastest-pit-stop-2016.html

 

که به شکل عجیبی تیم ویلیامیز بارها بهترین زمانهای پیت استاپ رو ثبت کرده :| و حتی زیر 2 ثانیه هم داشتن :|

اگه در کنار این پیت استاپ های فوق العاده ، ماشین ها و راننده های بهتری داشتن میتونستن خیلی بالاتر بیان :| یا مثلا اگه این پیت استاپ ها در ردبول برای ورشتپن و ریکیاردو انجام بشه بطور مکرر خیلی راحت مرسدس رو میگیرن :|

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خب یه مدت مسابقات فورمول 1 نداریم تا بعد از تعطیلات تابستونی... حدود 27 روز دیگه تا گرندپریکس بلژیک و مسیر زیبای SPA

:D 

 

MotoGP هم نداریم تا 14 آگوست که گرندپریکس بلژیک هست در مسیر اسپیلبرگ یا red bull ring که از نظر من پیست خاصیه برای MotoGP.. چون در موتو جی چی فقط یکی دو پیست هستن که در مسیرشون این همه اختلاف ارتفاع وجود داره... مسیرهای سرعت بالا+ اختلاف ارتفاع های مکرر = بهترین مسابقه MotoGP

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بدترین تیکه ای رو که می شد به daniil kvyat انداخت ، یه نفر در سایت یوتیوب انداخت... یعنی داشتم زمین رو گاز میزدم  =)) البته این قضیه صرفا برای دنبال کنندگان F1 که با محاسن این راننده بزرگوار آشنا هستن میتونه بامزه باشه  :D 

 

توضیح اولیه ، این راننده F1 هم بدشانسه هم اعتماد به نفسش زیاده و هم وحشتناک سوتی میده و اخراج هم که میشه و نتایجش در فورمول 1 هم با کلمه ای مثل افتضاح برابره ....امسال معمولا در رتبه های افتضاح به سر می برده در گرندپریکس ها...البته سنش کمه و جا برای پیشرفت داره اما بدجوری همه چیز براش بد تموم میشه...

از تیم تورو روسو بهش ترفیع دادن و آوردنش توی تیم ردبول... اما از بس گند زد که همین اول فصل اخراجش کردن و به تورو روسو پسش دادن و به جاش مکس ورشتپن رو گرفتن(یعنی قمارشون بسیار عالی گرفت :|  ورشتپن رو گرفتن که الان فوق العاده شده و استاد رو پس دادن =)) 

 

حالا یه یوتیوبر که به بازی f1 2016 که در آستانه منتشر شدن هست دسترسی داره و ازش گیم پلی میذاره... اومده یه ویدئو گذاشته با عنوان "تلاش برای اخراج شدن از تیم در بازی F1 2016" که مثلا میخواست ببینه اگه توی Career mode همش خرابکاری کنه چه اتفاقی میوفته، اخراج میشه یا نه؟ یعنی این ویدئوی گیم پلی، از اول تا آخرش خرابکاری و تصادف با هم تیمی و موتور سوزوندن و تصادف با دیگران و پنالتی گرفتن بود...

بعد یه بابایی توی کامنت ها نوشته بود :

Daniil Kvyat Simulator 2016

:|  =))

 

gm9d6o5irs9028bnqbtn_thumb.jpg

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

الان دارم مسابقه رو با کیفیت بالا و 50 فریم تماشا میکنم(50 فریم _یا بالاتر_ تماشا کردن فورمول 1 یه جورایی مثل 100 کاریه که قبل از مردن باید انجام داد :D ) به یه چیزی که همیشه جلو چشمم بود اما دقت نکرده بودم پی بردم... چیزهای خیلی مهمتری هست که باید سانسور بشه در شبکه ورزش... متوجه شدم که یکی از بزرگترین اسپانسر های فورمول یک ، شرکت عرقیات گیاهیه شنگول کننده ی حاج "جانی واکر"( =))  =)) )هست و تبلیغاتش همه جای مسابقه دیده میشه  =))

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

پیرلی در حال تست لاستیکهای جدید F1 برای سال 2017 هست :

 

http://www.formula1.com/en/latest/headlines/2016/8/f1-2017-pirelli-tyres-make-track-debut.html

 

 

قبلا در مورد کیفیتشون و چگونگیشون یه لینک گذاشته بودم و تنها چیزی که اضافه شده جدول زمانبندی تست هاشه و اینکه عکسهای تست های تمرینی در همین لینکی که اوی این پست گذاشتم

که به ظاهر لاستیک ها پهن تر شدن

http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/8/f1-2017-pirelli-tyres-make-track-debut/jcr:content/articleContent/manual_gallery/image2.img.2048.medium.jpg

 

http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/8/f1-2017-pirelli-tyres-make-track-debut/jcr:content/articleContent/manual_gallery/image21.img.2048.medium.jpg

 

http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/8/f1-2017-pirelli-tyres-make-track-debut/jcr:content/articleContent/manual_gallery/image3.img.2048.medium.jpg

 

http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/8/f1-2017-pirelli-tyres-make-track-debut/jcr:content/articleContent/manual_gallery/image4.img.2048.medium.jpg

 

http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/8/f1-2017-pirelli-tyres-make-track-debut/jcr:content/articleContent/manual_gallery/image1.img.2048.medium.jpg

 

http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/8/f1-2017-pirelli-tyres-make-track-debut/jcr:content/articleContent/manual_gallery/image11.img.2048.medium.jpg

 

 

راستی اگه میخواید مسابقه زیبایی رو ببینید گرندپریکس امسال موناکو رو ببینید با کیفیت بالا و 50 فریم.. مسابقات شهری F1 خیلی خوبن مخصوصا اگه با هوای بارونی شروع بشن

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

الان دارم مسابقه رو با کیفیت بالا و 50 فریم تماشا میکنم(50 فریم _یا بالاتر_ تماشا کردن فورمول 1 یه جورایی مثل 100 کاریه که قبل از مردن باید انجام داد :D ) به یه چیزی که همیشه جلو چشمم بود اما دقت نکرده بودم پی بردم... چیزهای خیلی مهمتری هست که باید سانسور بشه در شبکه ورزش... متوجه شدم که یکی از بزرگترین اسپانسر های فورمول یک ، شرکت عرقیات گیاهیه شنگول کننده ی حاج "جانی واکر"( =))  =)) )هست و تبلیغاتش همه جای مسابقه دیده میشه  =))

50 یا 60 فریم؟

اکثر شبکه های HD میان 60 فریم رو میدن، فقط استاندارد آمریکایی هستش که 50 فریم هستش!!!

تا اونجایی که متوجه شدم، تست درایورها میان این لاستیکهارو تست میکنن...

اما خبر خوبی نیست واسه من یکی این لاستیکهای با دوام بیشتر...

البته اگه موتورهارو هم قویتر بکنن، احتمال اینکه دوام لاستیک ها هم کمتر بشه، هستش...

چیزی در مورد عوض شدن موتور در فصل جدید نیست؟؟

کلا فراری زودتر از بقیه لاستیک میجوه!!! فکر میکنم موتورش گشتاور(Torque) بیشتری داره...

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

الان دارم مسابقه رو با کیفیت بالا و 50 فریم تماشا میکنم(50 فریم _یا بالاتر_ تماشا کردن فورمول 1 یه جورایی مثل 100 کاریه که قبل از مردن باید انجام داد :D ) به یه چیزی که همیشه جلو چشمم بود اما دقت نکرده بودم پی بردم... چیزهای خیلی مهمتری هست که باید سانسور بشه در شبکه ورزش... متوجه شدم که یکی از بزرگترین اسپانسر های فورمول یک ، شرکت عرقیات گیاهیه شنگول کننده ی حاج "جانی واکر"( =))  =)) )هست و تبلیغاتش همه جای مسابقه دیده میشه  =))

:laughing:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عجب تا بجال هر چی دانلود کرده بودم 29 فریم بوده از این به بعد واجب شد 50 فریم بگیریم خوشبختانه حجمشون هم آنچنان تفاوتی نداره با فرمت های دیگه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

50 یا 60 فریم؟

اکثر شبکه های HD میان 60 فریم رو میدن، فقط استاندارد آمریکایی هستش که 50 فریم هستش!!!

تا اونجایی که متوجه شدم، تست درایورها میان این لاستیکهارو تست میکنن...

اما خبر خوبی نیست واسه من یکی این لاستیکهای با دوام بیشتر...

البته اگه موتورهارو هم قویتر بکنن، احتمال اینکه دوام لاستیک ها هم کمتر بشه، هستش...

چیزی در مورد عوض شدن موتور در فصل جدید نیست؟؟

کلا فراری زودتر از بقیه لاستیک میجوه!!! فکر میکنم موتورش گشتاور(Torque) بیشتری داره...

 

پخش زندشون صرفا 60 فریم هست... اما چون فایل های ویدئویی قابل دانلود برگرفته از پخش زنده هستن صرفا 50 فریم در دسترس هست... همین 50 فریم هم در تورنت ها بگردی فقط از رکورد شده های Sky Sport هست.. 60 فریم رو صرفا زمانی میتونی بشینی بعد از مسابقه تماشا کنی که در کشور های اروپایی و امریکایی باشی ، حق اشتراک اسکای اسپورت رو داشته باشی و از طریق تلویزیون هوشمندت وارد سامانه اسکای اسپورت بشی و بتونی دوباره تماشاش کنی  :D

آره دیگه توی اون چارت  که توی اون لینک بود نوشته شده که فلان تاریخ فلان تیم لاستیک ها رو تست میکنه که تست ها هم توسط راننده های اصلی و در خارج از چارت آخر هفته های مخصوص گرندپریکس انجام میشه

البته دوام بیشتر رو اگه دقت کرده باشی خیلی دو پهلو گفتن... خود مدیر پیرلی گفته اگه با دوام بشه استراتژی ها از بین میرن واسه همین یه کاری میکنیم که خیلی هم با دوام نشن و یه کمی از بین برن(با خنده اینو گفته بود) که بیشتر مانور تبلیغاتی بوده به نظرم که بیاد بگه از بس لاستیکهامون خوبن باید کاری کنیم که عمدا دوامشون بیاد پایین :| فیلمشونه =))

 

در مورد فراری هم جناب مائوریزیو آریوابنه توضیح داده که "در بخش موتور مشکلی نداریم و مشکلمون در داونفورس هست که توضیح داده دو تا داون فورس داریم ، یکی داونفورس ائروداینامیک و یکی هم داونفورس مکانیکی" که دومی همون گریپ هست..

اگه به بحث گریپ وارد بشیم میبینیم که مشکل در گریپ باعث میشه تایرویر یا همون مصرف موضعی لاستیک بیشتر بشه در پیچها... در مورد چگونگی کم کردن تایرویر و از بین رفتن لاستیک یه مطلب میذارم .. اما در کل هرچقدر تهاجمی تز رانندگی کنی بیشتر مصرف میشه... موتورت روی مصرف سوخت بالا یا همون rich باشه بازم مصرف لاستیک بالاتره... وقتی که کسی پیشتازه موتور رو روی مصرف lean میذاره و در ورودی پیچ ها وقتی فرمون داده گاز نمیده و وقتی فرموش صاف شد گاز میده.. اما وقتی عقبی باید تهاجمی باشی

 

:laughing:

 

حاج جانی واکر هم داستانیه واسه خودش

=))

عجب تا بجال هر چی دانلود کرده بودم 29 فریم بوده از این به بعد واجب شد 50 فریم بگیریم خوشبختانه حجمشون هم آنچنان تفاوتی نداره با فرمت های دیگه.

 

یه سایت هست اینجا :

http://veneno.ir/formula1-movies-download-free/#1470079291833-28020c33-5c9f

 

اون 720 هایی رو که نوشته کیفیت بالا معمولا 50 فریم هستن و اونهایی که نوشته متوسط 30 فریم هستن..

 

حتما موناکو رو تماشا کنین  :D  1080 هم گذاشته این موناکو رو با 50 فریم  :D  فکر کنم 5 گیگه.. من از اینجا گرفته بودم موناکو رو که الان باز دارم تماشا میکنم...

من خیلی به مهارت های همیلتون باور نداشتم اما با دیدن این مسابقه حداقل فهمیدم نفر اول دنیا در زمینه مدیریت تایر ویر و مصرف لاستیک همیلتونه... که در مسابقات بعدی هم نشون داد.. تازه الان 3 تا مسابقست که همیلتون به موتورش فشار زیاد هم نمیاره... چون اگه تعداد موتورهای استفاده شدش امسال بالا بوده و پنالتی میگیره... و تمام زورش واسه حفظ موتور بوده در 3 مسابقه اخیر..

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مثل اینکه فقط منم ترجیح میدم خودم بازی کنم تا بشینم مسابقات رو تماشا کنم :D

در هر حال تاپیک بسیار مفیدی هست و استفاده زیادی بردیم و میبریم، ادامه بدهید، لذت میبریم :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مثل اینکه فقط منم ترجیح میدم خودم بازی کنم تا بشینم مسابقات رو تماشا کنم :D

در هر حال تاپیک بسیار مفیدی هست و استفاده زیادی بردیم و میبریم، ادامه بدهید، لذت میبریم :D

 

دیگه ببین من چه بیکاری هستم که هم مدام در حال تماشا کردنم و هم در حال بازی کردنشون  =))

یه یه روزی خواستی F1 بزنی فقط پیست موناکو رو برو

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دیگه ببین من چه بیکاری هستم که هم مدام در حال تماشا کردنم و هم در حال بازی کردنشون  =))

یه یه روزی خواستی F1 بزنی فقط پیست موناکو رو برو

 

تا باشه از این بیکاری ها :d

متنفرم از اون پیست، چیه اخه به درد فیات Abarth 500 هم نمیخوره :d

پیست فقط spa، And nothing else matter :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تا باشه از این بیکاری ها :D

متنفرم از اون پیست، چیه اخه به درد فیات Abarth 500 هم نمیخوره :D

پیست فقط spa، And nothing else matter :D

 

از لحاظ زیبایی طراحی مسیر و سرعت برای من هم spa بی نظیره.. برای زیبایی و لذت بردن از یک مسیر بنچمارکی وجود نداره و کاملا سلیقه ایه 

اما از لحاظ فنی بودن و چالش برانگیز بودن ، حداقل برای فورمول 1 ، مسیر موناکو جز 2-3 پیست برتره  :D  حتی اگه بارندگیه شدید هم باشه مناطق کاملا خشک داره(یعنی لاستیک wet بندازی هم برای کل مسیر خوب نیست) ، انواع پست و بلندی و پیچهای کند و سریع رو داره و هر گونه المانی که برای فورمول1 چالش برانگیز باشه رو داره  :D  بیشترین فشار از لحاظ Steering و مدیریت throttle و brake و مصرف سوخت در این مسیر هست و از اون گذشته استراتژی دقیقی رو مطلبه قهرمانی در این گرندپریکس... که این استراتژی ها از قبل تصویب نمیشن بلکه در حین مسابقه ...اگه تیمت اشتباه کنه در انتخاب لاستیک...(مثلا بخواد لاستیک wet ات رو تمدید کنه چون همچنان پیست خیسه_اما یهو بعد از دو دور با لاستیک جدید پیست خشک میشه و در هر دور 8 ثانیه کند میشی_ یا زودتر لاستیک اسلیک بندازی و مسیر دیرتر از انتظار خشک بشه تا همش تو دیوار باشی)  :D  اگه همینجوری هات لپ بزنی یا حتی مسابقه معمولی با آب و هوای ثابت و قابل پیشبینی قرار نیست سخت باشه.. در جریان یک گرندپریکس و با حضور راننده های حرفه ای و آب و هوای متغییر_ که ویژگی موناکو و شهرهای بندری هست_ به راحتی از لحاظ سختی و فنی بودن مسیرهای دیگه رو از راه به در میکنه   :D چون تمام اصول، قوانین ، استراتزی ها و مهارت های مورد نیاز در F1 رو به چالش میکشه.. جالبه که خود مسئولین و حتی پادشاه موناکو هیچوقت همچین فکری نمیکردن و صرفا فکر میکردن یه پیست معمولی در فورمول 1 خواهند بود تا موناکو رو بیشتر به مرکز توجه ثروتمندها تبدیل کنن...

 

 

 

پ.ن

من در کل از فرانسه و هرچیزی که به فرانسه مربوط باشه بدم میاد  :D  ماشین هاش مسیر هاش توردوفرانس و همه چیزش... موناکو فقط چون سیستمش جداست قابل تحمله برام  =))

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

از لحاظ زیبایی طراحی مسیر و سرعت برای من هم spa بی نظیره.. برای زیبایی و لذت بردن از یک مسیر بنچمارکی وجود نداره و کاملا سلیقه ایه 

اما از لحاظ فنی بودن و چالش برانگیز بودن ، حداقل برای فورمول 1 ، مسیر موناکو جز 2-3 پیست برتره  :D  حتی اگه بارندگیه شدید هم باشه مناطق کاملا خشک داره(یعنی لاستیک wet بندازی هم برای کل مسیر خوب نیست) ، انواع پست و بلندی و پیچهای کند و سریع رو داره و هر گونه المانی که برای فورمول1 چالش برانگیز باشه رو داره  :D  بیشترین فشار از لحاظ Steering و مدیریت throttle و brake و مصرف سوخت در این مسیر هست و از اون گذشته استراتژی دقیقی رو مطلبه قهرمانی در این گرندپریکس... که این استراتژی ها از قبل تصویب نمیشن بلکه در حین مسابقه ...اگه تیمت اشتباه کنه در انتخاب لاستیک...(مثلا بخواد لاستیک wet ات رو تمدید کنه چون همچنان پیست خیسه_اما یهو بعد از دو دور با لاستیک جدید پیست خشک میشه و در هر دور 8 ثانیه کند میشی_ یا زودتر لاستیک اسلیک بندازی و مسیر دیرتر از انتظار خشک بشه تا همش تو دیوار باشی)  :D  اگه همینجوری هات لپ بزنی یا حتی مسابقه معمولی با آب و هوای ثابت و قابل پیشبینی قرار نیست سخت باشه.. در جریان یک گرندپریکس و با حضور راننده های حرفه ای و آب و هوای متغییر_ که ویژگی موناکو و شهرهای بندری هست_ به راحتی از لحاظ سختی و فنی بودن مسیرهای دیگه رو از راه به در میکنه   :D چون تمام اصول، قوانین ، استراتزی ها و مهارت های مورد نیاز در F1 رو به چالش میکشه

 

 

دقیقا بحث همین سختیه :d

مشکلی که من دارم، پدل شیفتر های این DFGT خیلی دو نقطن، و خیلی سفت، مخصوصا با مدل های 7 دنده خیلی مشکل تعویض دنده دارم و خیلی مواقع تو معکوس به جا 3 (در واقع اصولش باید رو 4 بیام ) میام رو 2 :| ، واسه همین اونجور پیست ها خیلی اذیتم میکنه، حتی پیستی مثل اسپا که پیچ زیادی هم ناره هم تعویض دنده با SF15-t برام زجر اور بود، واسه همین بود که از F138  بیشتر خوشم اومد ....

 

لاستیک هم که بحثش جدا اصن، با پدال آنالوگ بدون abs ترمز گیری مثل خوردن ماست با چنگال میمونه :d، لود سل هم که خدا تومنه، هیچی تصور کن لاستیکی ه باید 30 لپ دوم بیاره سر 20 لپ صاف میشه میره پی کارش ....

بعد من نوعی مثلا انجینیر و دیرکتور و تیم ندارم که :d، سر همون ستاپ های GT طرف اومده بود 300 ساعت (!) با Z4 رفته بود تا ستاپی در بیاره که سریترین هاتلپ رو تو اسپا بزنه، بعد اون ستاپ رو به هرکی میدادی اسپین اوت میشد اصن :d

 

بعد این موناکو هم رسما ساختن واسه چیز کردن راننده :d، ولی خب شخصا هر وقت هوس چیز شدن داشتم میرم نوربرگرینگ :d، خوبیش اینه تو استو به قدری با جزئیات مدل کردن که دقیقا گریپ قسمت های مختلف جاده رو درک میکنی ! قشنگیش اینه که وقتی تو این پیست ها لپ میزنی، بعد میری مسابقات و رکورد ها (تفاوت زمان) رو میبینی، تازه میاد دستت که طرف داره چی کار میکنه :d

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دقیقا بحث همین سختیه :D

مشکلی که من دارم، پدل شیفتر های این DFGT خیلی دو نقطن، و خیلی سفت، مخصوصا با مدل های 7 دنده خیلی مشکل تعویض دنده دارم و خیلی مواقع تو معکوس به جا 3 (در واقع اصولش باید رو 4 بیام ) میام رو 2 :| ، واسه همین اونجور پیست ها خیلی اذیتم میکنه، حتی پیستی مثل اسپا که پیچ زیادی هم ناره هم تعویض دنده با SF15-t برام زجر اور بود، واسه همین بود که از F138  بیشتر خوشم اومد ....

 

لاستیک هم که بحثش جدا اصن، با پدال آنالوگ بدون abs ترمز گیری مثل خوردن ماست با چنگال میمونه :D، لود سل هم که خدا تومنه، هیچی تصور کن لاستیکی ه باید 30 لپ دوم بیاره سر 20 لپ صاف میشه میره پی کارش ....

بعد من نوعی مثلا انجینیر و دیرکتور و تیم ندارم که :D، سر همون ستاپ های GT طرف اومده بود 300 ساعت (!) با Z4 رفته بود تا ستاپی در بیاره که سریترین هاتلپ رو تو اسپا بزنه، بعد اون ستاپ رو به هرکی میدادی اسپین اوت میشد اصن :D

 

بعد این موناکو هم رسما ساختن واسه چیز کردن راننده :D، ولی خب شخصا هر وقت هوس چیز شدن داشتم میرم نوربرگرینگ :D، خوبیش اینه تو استو به قدری با جزئیات مدل کردن که دقیقا گریپ قسمت های مختلف جاده رو درک میکنی ! قشنگیش اینه که وقتی تو این پیست ها لپ میزنی، بعد میری مسابقات و رکورد ها (تفاوت زمان) رو میبینی، تازه میاد دستت که طرف داره چی کار میکنه :D

 

نمیدونم مال چه سالی بود که یه دوربین گذاشته بودن که صرفا حرکات دست وتل رو روی فرمون نشون بده ، بعدش یه چارت هم داده بودن ازش.. مثل همین برنامه هایی که نشون میدن که هر کلید کیبورد چندبار فشردی و...

سباستین وتل توی شرایط هوای صاف و خشک در هر لپش در موناکو _اگه مثلا 1 دقیقه و 18 بوده_ بطور میانگین20 بار دنده عوض کرده(تعداد دنده های تعویض شده رو نمیگفتن ها... 20 بار اقدام به تعویض دنده کرده.. حالا ممکنه توی همون یکبار اقدام یه بار دنده داده باشه و فوری برگردونده باشه).. 78 دور هم بوده مسابقه.. که میشه حدود 1560 بار اقدام به دنده عوض کردن... البته فقط 2 دورش رو دقیق حساب کردن... این 1950 رو از روی ضرب تعداد میانگین دنده عوض کردن ها در تعداد لپ ها میگم..

 

اون هم ترمز گیری هایی که از هر 4-5 بار اقدام به ترمز گیری منجر به قفل شدن یه چرخت میشه :D  بعد لاستیک توی f1 هم خیلی داستان داره... خیلی ها فکر میکنن وقتی پیت میکنی و لاستیک نو داری باید همونجا سوخت رو بذاری روی rich و شدیدا تهاجمی بری و فاصله ایجاد کنی تا لاستیکهات نو هستن... اینطوری نرسیده به پیت استاپ بعدی شروع میکنی به تایم از دست دادن یا حتی پنچر شدن... در حالی که وقتی از پیت میای بیرون نباید دور اول رو تهاجمی باشی رو لاستیک نو... باید 1 دور نرمال بری تا لاستیکهات دماشون درست بره بالا... دمای لاستیکت پایین باشه و تهاجمی بری زودتر خراب میشه لاستیکت... و 4-5 دور مونده به پیت استاپ بعدی رو باید روی سوخت rich بری و شدیدا تهاجمی (البته روی لاستیکهای اسلیک مثل سافت و سوپرسافت و اولترا سافت) مگرنه مدیوم که اصلا نمیتونی باش تهاجمی بری از بس گریپش پایینه و فقط موندگاریش بالاست :D   اما شاید برات عجیب باشه که در مسابقات لاستیک های منداتوری وجود داره یعنی اجباری :|  مثلا پیرلی میگه که کاری ندارم چندبار لاستیک عوض میکنید یا چی میندازید اما مثلا باید از سافت و مدیوم حتما در این ریس استفاده بشه در کنار لاستیکهای دیگتون جور کردنش با استراتژیتون دیگه با خودتون :|

یعنی حتی اگه نیاز نداشته باشی به مدیوم انداختن و اصلا غیر منطقی همب اشه به هر حال باید یکبار استفاده کنی... می خواد یه لپ باشه یا بیشتر :|

 

جالبی تفاوت مسابقه با حال هوای f1 و هات لپ توی همون بازی جدا از اینکه میبینی چقدر ضعیف بودی در هات لپ ، اینه که زمان های خودت هم در زمان مسابقه معمولا بهتر میشی... بحث انگیزه مطرحه  :D  شاید در حالت هات لپ یه سری پیچها رو محیر العقول نتونی رد کنی اما وقتی یکی از پشت چسبیده بهت و یکی هم جلوته میتونی  =))

 شاید هم چون من لرم غیرتی میشم اینطوری میشم  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

پخش زندشون صرفا 60 فریم هست... اما چون فایل های ویدئویی قابل دانلود برگرفته از پخش زنده هستن صرفا 50 فریم در دسترس هست... همین 50 فریم هم در تورنت ها بگردی فقط از رکورد شده های Sky Sport هست.. 60 فریم رو صرفا زمانی میتونی بشینی بعد از مسابقه تماشا کنی که در کشور های اروپایی و امریکایی باشی ، حق اشتراک اسکای اسپورت رو داشته باشی و از طریق تلویزیون هوشمندت وارد سامانه اسکای اسپورت بشی و بتونی دوباره تماشاش کنی  :D

آره دیگه توی اون چارت  که توی اون لینک بود نوشته شده که فلان تاریخ فلان تیم لاستیک ها رو تست میکنه که تست ها هم توسط راننده های اصلی و در خارج از چارت آخر هفته های مخصوص گرندپریکس انجام میشه

البته دوام بیشتر رو اگه دقت کرده باشی خیلی دو پهلو گفتن... خود مدیر پیرلی گفته اگه با دوام بشه استراتژی ها از بین میرن واسه همین یه کاری میکنیم که خیلی هم با دوام نشن و یه کمی از بین برن(با خنده اینو گفته بود) که بیشتر مانور تبلیغاتی بوده به نظرم که بیاد بگه از بس لاستیکهامون خوبن باید کاری کنیم که عمدا دوامشون بیاد پایین :| فیلمشونه =))

 

در مورد فراری هم جناب مائوریزیو آریوابنه توضیح داده که "در بخش موتور مشکلی نداریم و مشکلمون در داونفورس هست که توضیح داده دو تا داون فورس داریم ، یکی داونفورس ائروداینامیک و یکی هم داونفورس مکانیکی" که دومی همون گریپ هست..

اگه به بحث گریپ وارد بشیم میبینیم که مشکل در گریپ باعث میشه تایرویر یا همون مصرف موضعی لاستیک بیشتر بشه در پیچها... در مورد چگونگی کم کردن تایرویر و از بین رفتن لاستیک یه مطلب میذارم .. اما در کل هرچقدر تهاجمی تز رانندگی کنی بیشتر مصرف میشه... موتورت روی مصرف سوخت بالا یا همون rich باشه بازم مصرف لاستیک بالاتره... وقتی که کسی پیشتازه موتور رو روی مصرف lean میذاره و در ورودی پیچ ها وقتی فرمون داده گاز نمیده و وقتی فرموش صاف شد گاز میده.. اما وقتی عقبی باید تهاجمی باشی

 

 

حاج جانی واکر هم داستانیه واسه خودش

=))

 

یه سایت هست اینجا :

http://veneno.ir/formula1-movies-download-free/#1470079291833-28020c33-5c9f

 

اون 720 هایی رو که نوشته کیفیت بالا معمولا 50 فریم هستن و اونهایی که نوشته متوسط 30 فریم هستن..

 

حتما موناکو رو تماشا کنین  :D  1080 هم گذاشته این موناکو رو با 50 فریم  :D  فکر کنم 5 گیگه.. من از اینجا گرفته بودم موناکو رو که الان باز دارم تماشا میکنم...

من خیلی به مهارت های همیلتون باور نداشتم اما با دیدن این مسابقه حداقل فهمیدم نفر اول دنیا در زمینه مدیریت تایر ویر و مصرف لاستیک همیلتونه... که در مسابقات بعدی هم نشون داد.. تازه الان 3 تا مسابقست که همیلتون به موتورش فشار زیاد هم نمیاره... چون اگه تعداد موتورهای استفاده شدش امسال بالا بوده و پنالتی میگیره... و تمام زورش واسه حفظ موتور بوده در 3 مسابقه اخیر..

آره مصاحبه رو خوندم، با هر حرفی یه نیش خند هم میزد... *dry#

از یه لحاظ اینکه راننده بتونن تا سر حد توان موتور ازش کار بکشن بدون هیچ محدودیتی، رو خیلی حال میکنم که در اونصورت مثلا باعث خالی شدن پیست نباشیم بخاطر اینکه فلانی موتورش ترکیده یا فلانی بیشتر فشار بیاره، گیربکسش میترکه یا اینکه لاستیک بخواد عوض کنه، تایم از دست میده و رتبش میپره، اینها ضعف این مسابقه هستن، ولی دیدن سیاست هر تیمی در لاستیک عوض کردن، جذابیت داره...

اینکه مثلا همیلتون بخاطر اینکه از موتور و لاستیکش حفاظت کنه، مسابقاتش رو سفت نمیگرفته در 3-2 گرندپری اخیر، اصلا جالب نیست و میخوام تا سر حد مرگ موتور بتونن به ماشین فشار بیارن که شاهد اشتباهات راننده ها باشیم... :D

فعلا Luxury دانلود همچین حجمی رو ندارم... *dry#

خوب همین دیگه، موتور مرسدس بهتره و تو دور تعیین خط، بهتر عمل میکنن، بعد فراری باید زور بزنه و لاستیک ...

اما اختلاف ها اونقدر زیاد هم نیست، مشکل فکر میکنم از خود راننده های فراری باشه که نمیتونن خوب عمل کنن... :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...