رفتن به مطلب

Farjam
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

نمیدونم مال چه سالی بود که یه دوربین گذاشته بودن که صرفا حرکات دست وتل رو روی فرمون نشون بده ، بعدش یه چارت هم داده بودن ازش.. مثل همین برنامه هایی که نشون میدن که هر کلید کیبورد چندبار فشردی و...

سباستین وتل توی شرایط هوای صاف و خشک در هر لپش در موناکو _اگه مثلا 1 دقیقه و 18 بوده_ بطور میانگین20 بار دنده عوض کرده(تعداد دنده های تعویض شده رو نمیگفتن ها... 20 بار اقدام به تعویض دنده کرده.. حالا ممکنه توی همون یکبار اقدام یه بار دنده داده باشه و فوری برگردونده باشه).. 78 دور هم بوده مسابقه.. که میشه حدود 1560 بار اقدام به دنده عوض کردن... البته فقط 2 دورش رو دقیق حساب کردن... این 1950 رو از روی ضرب تعداد میانگین دنده عوض کردن ها در تعداد لپ ها میگم..

 

اون هم ترمز گیری هایی که از هر 4-5 بار اقدام به ترمز گیری منجر به قفل شدن یه چرخت میشه :D  بعد لاستیک توی f1 هم خیلی داستان داره... خیلی ها فکر میکنن وقتی پیت میکنی و لاستیک نو داری باید همونجا سوخت رو بذاری روی rich و شدیدا تهاجمی بری و فاصله ایجاد کنی تا لاستیکهات نو هستن... اینطوری نرسیده به پیت استاپ بعدی شروع میکنی به تایم از دست دادن یا حتی پنچر شدن... در حالی که وقتی از پیت میای بیرون نباید دور اول رو تهاجمی باشی رو لاستیک نو... باید 1 دور نرمال بری تا لاستیکهات دماشون درست بره بالا... دمای لاستیکت پایین باشه و تهاجمی بری زودتر خراب میشه لاستیکت... و 4-5 دور مونده به پیت استاپ بعدی رو باید روی سوخت rich بری و شدیدا تهاجمی (البته روی لاستیکهای اسلیک مثل سافت و سوپرسافت و اولترا سافت) مگرنه مدیوم که اصلا نمیتونی باش تهاجمی بری از بس گریپش پایینه و فقط موندگاریش بالاست :D   اما شاید برات عجیب باشه که در مسابقات لاستیک های منداتوری وجود داره یعنی اجباری :|  مثلا پیرلی میگه که کاری ندارم چندبار لاستیک عوض میکنید یا چی میندازید اما مثلا باید از سافت و مدیوم حتما در این ریس استفاده بشه در کنار لاستیکهای دیگتون جور کردنش با استراتژیتون دیگه با خودتون :|

یعنی حتی اگه نیاز نداشته باشی به مدیوم انداختن و اصلا غیر منطقی همب اشه به هر حال باید یکبار استفاده کنی... می خواد یه لپ باشه یا بیشتر :|

 

جالبی تفاوت مسابقه با حال هوای f1 و هات لپ توی همون بازی جدا از اینکه میبینی چقدر ضعیف بودی در هات لپ ، اینه که زمان های خودت هم در زمان مسابقه معمولا بهتر میشی... بحث انگیزه مطرحه  :D  شاید در حالت هات لپ یه سری پیچها رو محیر العقول نتونی رد کنی اما وقتی یکی از پشت چسبیده بهت و یکی هم جلوته میتونی  =))

 شاید هم چون من لرم غیرتی میشم اینطوری میشم  :D

 

اره دیدم اونا رو، این pcars هم یه app جانبی داره (این اگه یادم باشه)که تلمتری دیتای بازی رو ثبت میکنه واست، دقیقا هر دیتایی تو بازی از تورک موتور، فشار جی، دما و ... کلا هر کاری هم که کردی ثبت میکنه برات، یا درواقع اگه مانیتور جانبی داشته باشی لایو برات نشون میده که واسه کسی که حوصله داشته باشه لپ هاش رو بررسی کنه خیلی مفیده. 

 

یدونه Precision Design Worx داشتم منم 190000 بار لپی برات دنده میزدم :D ولی خب یه پدل شیفتر از کل ست فرمون من گرونتره :d

 

اره خب لاستیک نو که بسته به مصافت پیست حداقل باید 1 2 لپ زد باهاش، هات لپ هم من همیشه واسه 4 لپ سوخت میزنم و 2 لپ وارم آپ میرم، وگرنه اولش گریپ مثل تخته میمونه ...

 

این موضوع دوام لاستیک رو تو pcars دقیقا درک کردم (یا حتی دوام موتور)، مسابقات لمانز، اوایل با حداثکر قدرت میرفتم که خب نتیجش میشد ترکیدن موتور :d، بعد تازه فهمیدم چیزی به اسم مدیریت لاستیک و موتور وجود داره :d (یا مثلا تنظیمات دریچه های هوای موتور که با اینکه ایرودینامیک رو ضعیف میکرد، ولی دما رو پایین میاورد، که خب دبست اوردن حد نصابش دردسری بود واسه خودش)

 

 

آره خب، تو mugello کلاس جی تی بهترین رکوردم 2 ثانیه سریعتر از هات لپ یا تمرین هایی بود که داشتم که خب دلیلش M3 GT2 ایی بود که 8 لپ تو آیینم بود :d ولی همون باعث شد تو 6 لپ لاستیک سافت رو صاف کنم بره 2 لپ آخر رو از دست بدم ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 221
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

  • کاربر ویژه

آره مصاحبه رو خوندم، با هر حرفی یه نیش خند هم میزد... *dry#

از یه لحاظ اینکه راننده بتونن تا سر حد توان موتور ازش کار بکشن بدون هیچ محدودیتی، رو خیلی حال میکنم که در اونصورت مثلا باعث خالی شدن پیست نباشیم بخاطر اینکه فلانی موتورش ترکیده یا فلانی بیشتر فشار بیاره، گیربکسش میترکه یا اینکه لاستیک بخواد عوض کنه، تایم از دست میده و رتبش میپره، اینها ضعف این مسابقه هستن، ولی دیدن سیاست هر تیمی در لاستیک عوض کردن، جذابیت داره...

اینکه مثلا همیلتون بخاطر اینکه از موتور و لاستیکش حفاظت کنه، مسابقاتش رو سفت نمیگرفته در 3-2 گرندپری اخیر، اصلا جالب نیست و میخوام تا سر حد مرگ موتور بتونن به ماشین فشار بیارن که شاهد اشتباهات راننده ها باشیم... :D

فعلا Luxury دانلود همچین حجمی رو ندارم... *dry#

خوب همین دیگه، موتور مرسدس بهتره و تو دور تعیین خط، بهتر عمل میکنن، بعد فراری باید زور بزنه و لاستیک ...

اما اختلاف ها اونقدر زیاد هم نیست، مشکل فکر میکنم از خود راننده های فراری باشه که نمیتونن خوب عمل کنن... :D

 

 

فعلا همیلتون چون به دنبال قهرمانی هست اگه یه موتور از دست بده ممکنه به اندازه دو تا گرندپریکس کامل رو از دست بده... اگه وسط مسابقه بسوزونه که کامل از دست میده اون گرندپریکس رو و برای تعویض موتور هم در گرندپریکس بعدی پنالتی میگیره 10 رتبه در تعیین خط.... اگر هم قبل از شروع یک گرندپریکس موتورش بره رو هوا و مجبور به تعویض بشه، به جای اینکه 10 رده در تعیین خط بهش پنالتی بدن ، میان مجبورش میکنن از داخل پیت استاپ مسابقه رو شروع کنه با سرعت محدود و مجاز مخصوص پیت استاپ :| در حالی که همه دارن از خط شروع و جایگاه مخصوص شروع استارت میزنن... یعنی از آخرین نفر هم اوضاع استارتش خیط تر میشه :D

 

راستی در مورد اون قضیه رادو خبری پیدا نکردم اما با توجه به برخی پیامهای رادیویی که گوش دادم در حین تماشای مسابقه میتونم تایید کنم که اینستراکشن فنی هم میدن دیگه ... چیزهایی مثل hammer time یا Time to hammer down رو هم حتی نباید میگفتن اما دیگه راحت میگفتن :D  یا مثلا بگن زیاد گاز نده و کم گاز برو یا برعکس

 

اره دیدم اونا رو، این pcars هم یه app جانبی داره (این اگه یادم باشه)که تلمتری دیتای بازی رو ثبت میکنه واست، دقیقا هر دیتایی تو بازی از تورک موتور، فشار جی، دما و ... کلا هر کاری هم که کردی ثبت میکنه برات، یا درواقع اگه مانیتور جانبی داشته باشی لایو برات نشون میده که واسه کسی که حوصله داشته باشه لپ هاش رو بررسی کنه خیلی مفیده. 

 

یدونه Precision Design Worx داشتم منم 190000 بار لپی برات دنده میزدم :D ولی خب یه پدل شیفتر از کل ست فرمون من گرونتره :D

 

اره خب لاستیک نو که بسته به مصافت پیست حداقل باید 1 2 لپ زد باهاش، هات لپ هم من همیشه واسه 4 لپ سوخت میزنم و 2 لپ وارم آپ میرم، وگرنه اولش گریپ مثل تخته میمونه ...

 

این موضوع دوام لاستیک رو تو pcars دقیقا درک کردم (یا حتی دوام موتور)، مسابقات لمانز، اوایل با حداثکر قدرت میرفتم که خب نتیجش میشد ترکیدن موتور :D، بعد تازه فهمیدم چیزی به اسم مدیریت لاستیک و موتور وجود داره :D (یا مثلا تنظیمات دریچه های هوای موتور که با اینکه ایرودینامیک رو ضعیف میکرد، ولی دما رو پایین میاورد، که خب دبست اوردن حد نصابش دردسری بود واسه خودش)

 

 

آره خب، تو mugello کلاس جی تی بهترین رکوردم 2 ثانیه سریعتر از هات لپ یا تمرین هایی بود که داشتم که خب دلیلش M3 GT2 ایی بود که 8 لپ تو آیینم بود :D ولی همون باعث شد تو 6 لپ لاستیک سافت رو صاف کنم بره 2 لپ آخر رو از دست بدم ...

چند وقتیه که دارم گیم پلی های نسخه اولیه F1 2016 رو تماشا میکنم از کانال یوتیوب یکی از دوستان اینترنتی... بدجوری قضیه لاستیک و مدیریتشون واقعی تر شده...در AI های رده بالا هم به شدت ماشین ها تهاجمی شدن.... واقعا خوشحالم که میبینم روسبرگ و ورشتپن عین مسابقه واقعی وحشی هستن :| داجت میکنن اسپینت میکنن راه میبندن اسکوئیزت میکنن به طرفین... اصن یه وضعی  :D

 

 

 

_________________________________________

 

پیرلی هم شاخ شده Road Map داده بیرون  :D  :D

برای تست لاستیک های جدید .. هم اسلیک ها(شامل سافت، سوپرسافت و اولتراسافت) هم wet ها

 

http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/8/red-bull-continue-2017-tyre-testing-duties/_jcr_content/articleContent/image.img.jpg/1470299196305.jpg

 

 

________________________________________

 

گلچین پیام های رادیویی جالب گرند پریکس آلمان

 

http://www.formula1.com/en/latest/features/2016/8/f1-german-gp-best-race-radio-say-what.html

 

________________________________________

 

این هم Lap فضایی روسبرگ :

 

http://shatelland.com/upload/files/0b41cad0-f2b7-4925-bd65-e6e5a2675ca3

 

که با این lap تونسته بود در تعیین خط رتبه 1 بزنه... کاملا مشخص بود چه فشاری رو داره تحمل میکنه مخصوصا در لرزش هاش شدید ناشی از رفتن روی کرب ها که باید فرمون هم می داد :| (این رو هم در نظر بگیرید که از 3 تا لپ مجاز که میتونست بزنه 2 تای اول رو به دلیل مشکل در ماشینش از دست داده بود و اصلا تو پیت لین بود  :| و فقط یک لپ کامل داشت برای این زمان :| ) هم همیلتون هم روبرگ خیلی نزدیک شده بودن به رکورد تاریخی کیمی رایکونن در این پیست که سال 2004 زده بود که اون زمان ماشین ها سریع تر بودن نسبت به الان و قوانین ایمنی هم مثل زمان حال نبود در مورد  exceed track limits ....

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

عجب فاجعه ای رو از دست دادیم در مسابقه آلمان :| :|  پخش زنده نشون نداده انگار من هم هرچی چک کردم ویدئوی مسابقه رو نتونستم اینو ببینم :|

خیلی فاجعسسسسست!!!

 

اون هم از سمت سباستین وتل!!!

 

 

After crossing the line at the end of a race it’s customary for drivers to slow down, go off-track and pick up rubber on their tyres - something Sebastian Vettel dutifully did in Germany. There was only one problem: the four-time world champion did it one lap too soon! As you can see in the video above, the mix-up cost Vettel a substantial chunk of time - around 14 seconds had elapsed between him cruising past the phantom chequered flag and then returning to racing speed after what must have been a disarming moment of realisation. But fortunately for the Ferrari man he had enough of a buffer to those behind - led by team mate Kimi Raikkonen - not to lose any positions…

 

 

ویدئو:

 

http://shatelland.com/upload/files/47712903-adc9-489f-a5b7-443982593d10

 

 

:|

 

 

________________________________________________________________

 

 

این ویدئو هم برای دوست عزیزم vandelin با اون پیست مورد علاقش  :D

 

http://shatelland.com/upload/files/884c1495-79a7-422b-a13a-6f37010d6b2d

 

زمان 1.47.197 از همیلتون در Qualifying سال 2015

 

 

البته زمان های ثبت شده در دور تمرینی و qualifying به عنوان رکورد یک پیست مورد قبول نیستن(چون تمام DRS ها فعال هستن و مسیر هم تا حدودی باز هست)... رکورد های اصلی این مسیر ها صرفا باید در حین مسابقه زده بشه به عنوان fastest lap ...

رکورد فعلی همچنان دست سباستین وتل هست با 1.47.263 که در سال 2009 با موتور ساخت رنو زده ... برای مقایسه ، به عنوان مثال بهترین زمان سال گذشته(2015) دست روسبرگ بوده با 1.52.416   :|  و همیلتون هم بعد از روسبرگ 1.52.504... همین نشون میده چقدر ماشین ها کند شدن 

 

 

 

_____________________________

 

تریلر بازی F1 2016 :

 

http://shatelland.com/upload/files/0117d2d6-5de5-4373-8aba-262b1c05e37a

 

 

با توجه به گیم پلی هایی که تا الان ازش دیدم ، که دوستان بخش های مختلفش رو آنالیز کردن( از مقایسه درجه های سختی گرفته تا مصرف لاستیک های مختلف و چگونگی کارکرد سیستم های بازی و مقایسه تیم ها و ماشین ها و پیست ها و هوش مصنوعی قوی که باعث میشه راننده ها زیرکی های خاصی در موقعیت های اتفاقی و عجیب از خودشون نشون بدن..) میتونم بگم که اینبار کدمستر در بخش Career mode یه شاهکار خلق کرده... نه فقط در سبک F1 بلکه بین تمامی عنوان های جایزه بزرگ... از شرکت در امور R&D تیمها گرفته تا انواع تست های لازم برای شخصی سازی تنظیمات در track day ها

نمونه اولیه بازی یا همون بتاش فعلا چندتا مشکل داره که مهمترینش مربوط به safety car هست که بیش از حد میپره وسطه مسابقه :| و اینکه در درجه سختی اولتیمیت بدجوری وحشتناک تهاجمی میشن راننده های رقیب :| یعنی پاره پورت میکنن به جای مسابقه دادن  =)) 

 

ویدئو های گیم پلی رو میتونید از کانال دوست عزیز ، benjamin daly تماشا کنید اینجا  

البته تمام گیم پلی هایی رو که گذاشته دانلود کردم و میتونم براتون آپلود کنم هر کدوم رو که بخواید..

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

خوب همین دیگه، موتور مرسدس بهتره و تو دور تعیین خط، بهتر عمل میکنن، بعد فراری باید زور بزنه و لاستیک ...

اما اختلاف ها اونقدر زیاد هم نیست، مشکل فکر میکنم از خود راننده های فراری باشه که نمیتونن خوب عمل کنن... :D

موتور فراری خیلی خوبه شاید تنها قسمتی که میشه گفت کاملا رقابتیه تو ماشین امسال موتوره  ریس موتور محور کانادا اینو نشون داد + رانندهای فوق العاده باتجربه ای که داره

ولی مشکلشون تو کوا بحث کمبود گریپ و نرسیدن تایرا به دمای مناسب موقع اون 2 دور حیاتی کوا هست اونجاس که کم میارن بدجور تو ریس این مشکلو کمتر دارن 

و اینکه آپدیتای شاسی تو بارسلونا اونطوری که فکر میکردن جواب نداد و از بارسلونا به این ور هم هیچ پیشرفتی تو بهبود دانفورس ماشین نداشتن (مشکل هرسال فراری)

البته این مساله خیلی زمان بره و با یه ریس دو ریس قابل حل نیست یه جورایی باید به فکر شاسی وقوانین جدید فصل بعد باشن (که هستن)

وبدترین اتفاق ممکن هم هفته پیش افتاد که جیمز الیسون طراح بزرگ فرمول 1 رو هم از دست دادن که اگر جاش پر نشه (که سخته) فراری بدجور ضرر میکنه 

فقط امیدوارم تو نیمه دوم فصل  به هر شکلی شده بتونن حداقل یکی دوتا ریس رو ببرن چون خیلی برای بالا کشیدن روحیه کل تیم لازمه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

موتور فراری خیلی خوبه شاید تنها قسمتی که میشه گفت کاملا رقابتیه تو ماشین امسال موتوره  ریس موتور محور کانادا اینو نشون داد + رانندهای فوق العاده باتجربه ای که داره

ولی مشکلشون تو کوا بحث کمبود گریپ و نرسیدن تایرا به دمای مناسب موقع اون 2 دور حیاتی کوا هست اونجاس که کم میارن بدجور تو ریس این مشکلو کمتر دارن 

و اینکه آپدیتای شاسی تو بارسلونا اونطوری که فکر میکردن جواب نداد و از بارسلونا به این ور هم هیچ پیشرفتی تو بهبود دانفورس ماشین نداشتن (مشکل هرسال فراری)

البته این مساله خیلی زمان بره و با یه ریس دو ریس قابل حل نیست یه جورایی باید به فکر شاسی وقوانین جدید فصل بعد باشن (که هستن)

وبدترین اتفاق ممکن هم هفته پیش افتاد که جیمز الیسون طراح بزرگ فرمول 1 رو هم از دست دادن که اگر جاش پر نشه (که سخته) فراری بدجور ضرر میکنه 

فقط امیدوارم تو نیمه دوم فصل  به هر شکلی شده بتونن حداقل یکی دوتا ریس رو ببرن چون خیلی برای بالا کشیدن روحیه کل تیم لازمه 

 

دقیقا همین شاسیه که تاثیرگذار هست روی دانفورس مکانیکی... و باید به فکر شاسیه کاملا جدید باشن...از وقتی که قرار شد حدود 100 کیبلو سوخت از ابتدای مسابقه در ماشین ها سوختگیری بشه فراری مشکل پیدا کرد در زمینه ایجاد تعادل بین شاسیش و این تغییر جدید و اضافه شدن شدن وزن باک پر(که البته الان جدید نیست :دی)

 

__________________________________________________________________________________________

 

چند روزیه توی بازی F1 2015 دارم فصل 2014 رو بازی می کنم و چقدر خوب و لذت بخش بود آلونسو با فراری در پیست هاکنهایمرینگ...(تنها راهی که بشه این پیست رو در f1 2015 تجربه کرد اینه که فصل 2014 رو انتخاب کنید...)

 

 

مسئله بعدی تیم مک لارن هست که به طرز جالبی از تست لاستیک های جدید پیرلی سر باز زده :|  نه اینکه ماشین هاشون مدام در حال پیشرفت هستن نگرانن که نکنه با تست کردن لاستیک های پیرلی دو سه روز از دستشون بره و ماشینشون به ماشین مرسدس و فراری نرسه =))   :|  خب آخه تیمه عاقل( :D ) بیشترین استات ها و بررسی ها و یادگیری میزان گریپ لاستیک های جدید و میزان مصرف شدن موضعیشون در همین تست ها انجام میشه... نه اینکه بذاری توی 3 تا گرندپری بعدی تازه بخوای گریپ و مصرف موضعی رو تست کنی  :D همین کارها رو میکنن که راننده هاشون(آلونسو و باتن) اینقدر دچار تنش شدن با مکانیک ها و مسئولین مک لارن :|

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا درست هست که مک لارن یکم چیز میزنه گاهی اوقات :D

اما واقعا طراحی ماشینش در سال 2005 پرفکت بود 

ci78_577dbdeb1498b50878c12b091216c1ec.jp

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

قبلا آره..

اما الان خیلی داغون شدن.. تنها چیز خوبی که دارن موتور هونداست و هیچکدوم از المان های موفقیت رو ندارن :| (از رابطه خوب با راننده ها بگیر تا طراحی شاسی و آئروداینامیک و...)

کافیه پیامهای رادیویی اخیر راننده ها با مکانیکها یا مدیران تیم رو گوش بدید یا بخونید  :D  مدام کنایه و... مخصوصا از سمت آلونسو

 

___________________________

 

عجب مسابقه ی نفس گیری داشتم امشب  :D 

 

edvvgr5su91e7l952nqs_thumb.jpg

 

صرفا به واسطه استراتژی مناسبِ پیت استاپ تونستم اول بشم مگرنه از 3 روز پیش که شروع کردم به بازی در لول Expert اولین باریه که جز 3 تا بودم  بعد ار 3 تا گرندپریکس :D  

 دور 25 ام بود و خودم رو به هزار زحمت در مقام سوم نگه داشته بودم  و همه تایر اسلیک داشتن(از نوع سافت زرد) که یهو بارون گرفت اما بارون ملایمی بود پس همه فوری پیت کردن و Intermediate انداختن... اما من همون موقع پیت کردم و Full wet انداختم(چون قبلش با رادیو از تیمم وضعیت آب و هوای چند دقیقه بعد رو استعلام کرده بودم و حدس زدم که بارون خیلی شدیدتر میشه و اگه الان اینترمدیت بندازم بعدش باید فوری Wet بندازم و میشه 2 تا پیت استاپ پشت سرهم که یکیش الکی می بود)

اولین دور با تایر Full wet خیلی بد بود و ازم سبقت گرفتن همیلتون و رایکونن(چون اینترمدیت داشتن و هنوز بارون شدید نشده بود که wet های من خوب عمل کنن) اما با شدیدتر شدن بارون اونها رفتن پیت کنن و Full wet بندازن اما من که Full wet داشتم  تا دور 48 ادامه دادم و با کم شدن بارون هم در دور 48 اسلیک انداختم و تا آخر تهاجمی رفتم  :D  اگه بارندگی پیش نمیومد شاید توی 3 تا هم نمیومدم :D 

 

پ.ن

این F1 2015 تنها بازی ای هست که میتونم اینقدر حوصله داشته باشم براش  :D تقریبا روزی یک یا دو تا گرندپریکس رو بازی میکنم

مثلا 81 دقیقه خود مسابقه بود ، حدود 45 دقیقه تمرین و کوالیفایینگ طول کشید(اگه توی لول hard بودم در نهایت 5 دقیقه طول میکشید چون پیستها رو کامل بلدم)  چون بدجوری داشتم تلاش میکردم که گرید 1 رو بگیرم خیلی طول کشید (چون توی پیست monza به نظرم خیلی مهمه pole position رو گرفتن) که آخرش تونستم به فاصله 40 هزارم ثانیه همیلتون رو بزنم... 

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

من شخصا MotoGP16 که اسم دیگش "Valentino rossi the game" هست رو بازی میکنم از وقتی که اومده(نسخه های سالهای قبل رو هم همه بازی کردم تقریبا") و صدا گذاری موتور ها دقیق با مدل واقعیشون بوده و البته مدل های GP و Moto3 و Moto2 متفاوت هستن با مدل های retail اشون(حتی صداهاشون) که در این بازی شبیه سازی صداها طبق نسخه های اوریجینال مسابقات رسمی بوده...

منهت برای این بازی بهتره که دسته مناسب داشته باشید چون کنترل گاز و ترمز کاملا real هست و باید بتونید بصورت پدالی(با دکمه های مخصوص دسته های Xbox) میزان گاز و ترمز مناسب رو برای ورود و خروج پیچ ها اعمال کنین... مگرنه با کیبورد کاری بس بی فایدست 

 

 

سلام. داداش فرجام لینک دانلود یا خرید ازش داری؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من Valentino rossi رو از دانلودها دانلود کردم کار نداد که نداد ...  :( 

 

سلام چه اروری میده؟

 

 

پ.ن

اگه نسخه کم حجم گرفته باشی و بعدش آپدیت رو روی نسخه کم حجم شده بزنی اجرا نمیشه

 

سلام. داداش فرجام لینک دانلود یا خرید ازش داری؟

 

سلام خوبی؟

من از اینجا :

http://download.ir/valentino-rossi-the-game/

 

و

http://bia2game.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-valentino-rossi-the-game-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-pc/

 

گرفته بودم...

قبلش هم یکبار کم حجم گرفته بودم که آپدیت رو که روش نصب میکردی دیگه اجرا نمیشد  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

کم کم داریم آماده MotoGP  گرندپریکس اتریش در ردبولرینگِ اسپیلبرگ میشیم  :D

FP1 و 2 دیروز انجام شد و نتایج برای رده های بالای جدول زیاد خوب نبود در روز گذشته.. در Fp1 مارکز  ششم ، روسی چهارم و لورنزو فکر میکنم هشتم یا نهم ... در عوض داویزیوزو و یانونه اول و دوم شدن

در Fp2 خیلی بدتر هم شد..روسی چهارم ، لورنزو 8 ام و مارکز هم دهم :| وینالز و داویزیوزو هم اول و دوم.. معنیش هم اینه که سوزوکی و دوکاتی زدن هوندا و یاماها رو ترکوندن و خود هوندا و یاماها هم رایدر های اصلیشون خیلی بد بودن.. خیلی کم پیش میاد حتی در تمرین ها و مثل اینه که ردبول یا فراری در گرندپریکس های F1 قهرمان بشن :D

 

همین الان FP3 برای Moto3 در حال انجامه:

 

http://www.totalsportek.com/motogp-live-stream/

 

و 15 دقیقه دیگه تموم میشه و Fp3 برای motoGp شروع میشه.. بعد از ظهر هم Fp4 و Qualifying 1 و 2 هست .. فردا هم مسابقه اصلی 

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در مورد نتایج Qualifying  گرندپریکس اتریش

ابتدا باید بگم که خیلی عجیب غریب بوده... دوکاتی که در تمام مسابقات پیش از این تقریبا با هیچ مسیری بخوبی سازگار نبوده و نتایج خوبی کسب نکرده به شدت با این پیست Redbullring سازگار نشون داده! بطوری که سوارهای دوکاتی بهترین کوالیفایینگ های این فصلشون رو تجربه کردن... تا جایی که یادم میاد سالهاست که این مسیر برای MotoGP استفاده نشده و حتی شاید خود مهندسین دوکاتی هم فکرش رو نمیکردن که اینطوری بشه... اصلا بدجوری نتایج خنده داره و افرادی که در فرش بودن با دوکاتی به عرش رسیدن...شرایط این پیست به خاطر مسیر های سرعت بالاش و نیاز به شتاب بالا و پیچهای کم! تبدیل به بهشت دوکاتی بشه که به لطف قدرت بیشتر و در نتیجه شتاب و ماکسیموم سرعت بهترش این پیست رو قبضه کنه.. در حالی که در 90 درصد پیست های دیگه در این فصل و فصول گذشته به علت داشتن پیچهای متعدد و نیاز به گریپ بیشتر و مهارت سوارها دوکاتی عقب میکشیده...  :D  تنها کسی که تونست حداقل نسبت به یکی از سوارهای دوکاتی بهتر عمل کنه والنتینو روسی کبیر بود  :D   مگرنه کافیه رتبه سوارِ شماره دو هوندا رو ببینید دنی پدروسا ی بدبخت :laughing:

یکی از آرزوهام این بود که آخرش یه ایتالیایی بتونه با یه موتور ایتالیایی قهرمان بشه ... که از بس دوکاتی بد عمل میکنه حتی روسی هم نتونست کاری براشون انجام بشه و هنوز که هنوزه هیچ ایتالیایی ای با موتور ساخت ایتالیا قهرمان نشده...

البته همونطور که در پایین خواهید دید فاصله ها در MotoGP خیلی خیلی کمتر از فاصله ها در F1 هستن معمولا

 

Qualifying 2:
1. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP) 1m 23.142s [Lap 8/8] 310km/h (Top Speed) 
2. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 23.289s +0.147s [9/9] 309km/h 
3. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP) 1m 23.298s +0.156s [9/9] 310km/h 
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 23.361s +0.219s [7/9] 308km/h 
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 23.475s +0.333s [8/9] 308km/h 
6. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 23.584s +0.442s [7/8] 306km/h 
7. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 23.597s +0.455s [9/9] 305km/h 
8. Scott Redding GBR Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15) 1m 23.777s +0.635s [6/8] 303km/h 
9. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 23.813s +0.671s [7/8] 304km/h 
10. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14.2) 1m 23.822s +0.680s [7/8] 309km/h 
11. Eugene Laverty IRL Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2) 1m 24.218s +1.076s [2/9] 308km/h 
12. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 24.263s +1.121s [9/9] 308km/h 
 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

لینک های تماشای مسابقات موتورسواری امروز:

 

http://www.totalsportek.com/motogp-live-stream/

 

مسابقه کلاس GP ساعت 16:30 هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

گیم پلی بازی جدید F1 2016 و دو دور تمرینی در پیست باکو

 

 

لینک از آپارات که متاسفانه بهترین حالت نمایشش 540P هست :

 

http://www.aparat.com/v/qAicY

 

لینک دانلود کیفیت بسیار بهتر :

 

http://shatelland.com/upload/files/6ca458a5-c25e-4a92-8673-b0a6173d153f

 

 

این ویدئو رو حین گشت گذار در پیست زیبای باکو رکورد کردم و اگه دوستان علاقمند باشن ویدئوهای مربوط به مسابقه هم میذارم از این بازی

 

 

 

 

پ.ن

1. کارت گرافیک AMD 290  بوده

 

2. در مورد خود بازی سوالی داشتید میتونم جواب بدم

 

3. با تشکر از دوست عزیزم کاربر 

 که به کمک ایشون بازی F1 2016 اوریجینال رو خریداری کردم

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

گیم پلی بازی جدید F1 2016 و دو دور تمرینی در پیست باکو

 

 

لینک از آپارات که متاسفانه بهترین حالت نمایشش 540P هست :

 

http://www.aparat.com/v/qAicY

 

لینک دانلود کیفیت بسیار بهتر :

 

http://shatelland.com/upload/files/6ca458a5-c25e-4a92-8673-b0a6173d153f

 

 

این ویدئو رو حین گشت گذار در پیست زیبای باکو رکورد کردم و اگه دوستان علاقمند باشن ویدئوهای مربوط به مسابقه هم میذارم از این بازی

 

 

 

 

پ.ن

1. کارت گرافیک AMD 290  بوده

 

2. در مورد خود بازی سوالی داشتید میتونم جواب بدم

 

3. با تشکر از دوست عزیزم کاربر 

 که به کمک ایشون بازی F1 2016 اوریجینال رو خریداری کردم

 

این ردبول رو انداختی جون من خواب ندارم :D

مگه میشه زیر 1.10 زد :D

 

حوصله داشتی تو 16 از ردبول فیلم بگیر ببینیم چجوریه، از ai هم بگیر میگن خیلی تخیلیه ...

بعد این FFB مشکلی نداری ؟ فریز و ددزون نداره ؟ اون قضیه کلاچ چجوری شد بالاخره ؟ :D

 

----

این ردبول ac رو نیگا جون من، هرکار میکنم F1 به دلم نمیشینه، با اینکه نسبت به 15 بهبود خوبی داشته ولی یه جوریه، زیادی پایدار میاد ! درسته سیم ئه ولی هنوز آرکید میزنه :D ، حالا مودم بگیرم دانلود کنم ببینم چجوریه :D

 

http://www.aparat.com/v/Dgn2z

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خبری نیست از دوستان، گرندپری بعدی هم یکشنبه هستش، در پیست خیلی جذاب اسپا!!!!

حسابی باید سبقت و رقابت رو ببنیم تو این پیست، اون راسته وحشتناک پیست باعث خیلی چیزها میتونه باشه:

post-10788-0-19216000-1472119927_thumb.png

خیلی زیاد تو این پیست مسابقه دادم، البته نه فرمول یک...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خبری نیست از دوستان، گرندپری بعدی هم یکشنبه هستش، در پیست خیلی جذاب اسپا!!!!

حسابی باید سبقت و رقابت رو ببنیم تو این پیست، اون راسته وحشتناک پیست باعث خیلی چیزها میتونه باشه:

attachicon.gif800px-Spa-Francorchamps_of_Belgium_svg.png

خیلی زیاد تو این پیست مسابقه دادم، البته نه فرمول یک...

 

سلام خوبی؟

 

آخه معمولا Friday که روز تمرین هست خبرهارو میذارم  =))

 

این مسیر یکی از مورد بحث ترین مسیرهای  هر فصل بوده همیشه...

  The evolution of Eau Rouge - F1's most thrilling corner in pictures

http://www.formula1.com/en/latest/features/2016/8/the-best-corner-in-f1-racing----a-pictorial-history-of-eau-rouge.html

 

در قهرمانی ها سرنوشت ساز بوده و حوادث بسیاری هم در این مسیر پیش اومده ... مسابقات در این مسیر حتی با مه کامل هم انجام میشدن! فکر میکنم اولین مسابقه شوماخر کبیر در F1 هم در اسپا بوده در تاریخ 25 August 1991 که یعنی امروز سالگردشه :|

 

این ویدئو معرفی پیست اسپا:

https://docs.google.com/uc?id=0B1-LkNBfEfLcbDN4cHViWlJGaUk&export=download

 

دو تا تصادف تاریخی رو نشون میده:

یکی سال 1998  که 13 تا ماشین در یک تصادف درجا retired و DNF شدن و در ادامه هم 3-4 تا ماشین دیگه منجمله شوماخر DNF شدن ... تصادف شوماخر خیلی جالب بود کاملا از داخل مه اومد بیرون و یه راننده جلوش ترمز کرد و شوماخر زد بهش :|

یکی هم 2012 که این رو داشتم زنده تماشا میکردم.. نمیدونم آلونسو بود یا کیمی رایکونن که نزذیک بود سرش قطع شه :| یه ماشین از 30 سانتی متری بالای سرش رد شد! فکر کنین که یه ماشین F1 از بالای یک ماشین F1 دیگه پرواز کنه! باعث و بانی این تصادف هم جناب رومین گروژان بود که حسابی از اون حادثه درس گرفته و الان در جریان مسابقات هم به پشت سریشهاش همیشه فضای کافی میده حتی بیش از حد لزوم  :laughing:  بچه کاملا میل به رقابتش کشته شده

توی اون ویدئو که گذاشتم خلاصه نشون میده این تصادف رو... تصادف 2012 پیست اسپا از چندین زاویه اینجا ببینید از یوتیوب

 

در مورد خود پیست هم جالبه که بدونید چالش برانگیز ترین قسمت این پیست از پیچ شماره شروع میشه تا پیچ شماره 6 که به این قسمت از مسیر eau rouge میگن(یه چیز یتو مایه های تلفظ اوقوژ) چالش براگیزه چون هم سربالایی و هم پیچ داره و هم به DRS zone منتهی میشه و باید با تاپ اسپیدت به اونجا برسی که بوسیله DRS بتونی از تاپ اسپید معمولیت فراتر بری... اینکه باید کاملا پرگاز و با فشار مداوم پدال گاز و اصطلاحا تخت گاز طی بشه تا زمانت قابل قبول باشه...

پیچ شماره 1 به همراه DRS zone ها منطقه ایده آل سبقت ها هستن و بدترین جاها برای سبقت از شروع eau rouge تا نقطه شروع DRS zone هست یعنی از انتهای انحنای شماره 2 الی DRS zone ای که به اسم kemmel straight شناخته میشه

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام خوبی؟

 

آخه معمولا Friday که روز تمرین هست خبرهارو میذارم  =))

 

این مسیر یکی از مورد بحث ترین مسیرهای  هر فصل بوده همیشه...

  The evolution of Eau Rouge - F1's most thrilling corner in pictures

http://www.formula1.com/en/latest/features/2016/8/the-best-corner-in-f1-racing----a-pictorial-history-of-eau-rouge.html

 

در قهرمانی ها سرنوشت ساز بوده و حوادث بسیاری هم در این مسیر پیش اومده ... مسابقات در این مسیر حتی با مه کامل هم انجام میشدن! فکر میکنم اولین مسابقه شوماخر کبیر در F1 هم در اسپا بوده در تاریخ 25 August 1991 که یعنی امروز سالگردشه :|

 

این ویدئو معرفی پیست اسپا:

https://docs.google.com/uc?id=0B1-LkNBfEfLcbDN4cHViWlJGaUk&export=download

 

دو تا تصادف تاریخی رو نشون میده:

یکی سال 1998  که 13 تا ماشین در یک تصادف درجا retired و DNF شدن و در ادامه هم 3-4 تا ماشین دیگه منجمله شوماخر DNF شدن ... تصادف شوماخر خیلی جالب بود کاملا از داخل مه اومد بیرون و یه راننده جلوش ترمز کرد و شوماخر زد بهش :|

یکی هم 2012 که این رو داشتم زنده تماشا میکردم.. نمیدونم آلونسو بود یا کیمی رایکونن که نزذیک بود سرش قطع شه :| یه ماشین از 30 سانتی متری بالای سرش رد شد! فکر کنین که یه ماشین F1 از بالای یک ماشین F1 دیگه پرواز کنه! باعث و بانی این تصادف هم جناب رومین گروسجان بود که حسابی از اون حادثه درس گرفته و الان در جریان مسابقات هم به پشت سریشهاش همیشه فضای کافی میده حتی بیش از حد لزوم  :laughing:  بچه کاملا میل به رقابتش کشته شده

توی اون ویدئو که گذاشتم خلاصه نشون میده این تصادف رو... تصادف 2012 پیست اسپا از چندین زاویه اینجا ببینید از یوتیوب

 

در مورد خود پیست هم جالبه که بدونید چالش برانگیز ترین قسمت این پیست از پیچ شماره شروع میشه تا پیچ شماره 6 که به این قسمت از مسیر eau rouge میگن(یه چیز یتو مایه های تلفظ اوقوژ) چالش براگیزه چون هم سربالایی و هم پیچ داره و هم به DRS zone منتهی میشه و باید با تاپ اسپیدت به اونجا برسی که بوسیله DRS بتونی از تاپ اسپید معمولیت فراتر بری... اینکه باید کاملا پرگاز و با فشار مداوم پدال گاز و اصطلاحا تخت گاز طی بشه تا زمانت قابل قبول باشه...

پیچ شماره 1 به همراه DRS zone ها منطقه ایده آل سبقت ها هستن و بدترین جاها برای سبقت از شروع eau rouge تا نقطه شروع DRS zone هست یعنی از انتهای انحنای شماره 2 الی DRS zone ای که به اسم kemmel straight شناخته میشه

سلامتی؟

این پیست خیلی باحال هستش، فکر میکنم که پیچ دوم باشه اون ارتفاع گرفتن خیلی وحشتناک با سرعت باید وارد بشن و مطمئنا شاهد سبقت زیادی خواهیم بود در این پیست...

تقریبا نصف ابتدای مسابقه با حداکثر سرعت هستش و بقیه اون پر از پیچ های جالب...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام خوبی؟

 

آخه معمولا Friday که روز تمرین هست خبرهارو میذارم  =))

 

این مسیر یکی از مورد بحث ترین مسیرهای  هر فصل بوده همیشه...

  The evolution of Eau Rouge - F1's most thrilling corner in pictures

http://www.formula1.com/en/latest/features/2016/8/the-best-corner-in-f1-racing----a-pictorial-history-of-eau-rouge.html

 

در قهرمانی ها سرنوشت ساز بوده و حوادث بسیاری هم در این مسیر پیش اومده ... مسابقات در این مسیر حتی با مه کامل هم انجام میشدن! فکر میکنم اولین مسابقه شوماخر کبیر در F1 هم در اسپا بوده در تاریخ 25 August 1991 که یعنی امروز سالگردشه :|

 

این ویدئو معرفی پیست اسپا:

https://docs.google.com/uc?id=0B1-LkNBfEfLcbDN4cHViWlJGaUk&export=download

 

دو تا تصادف تاریخی رو نشون میده:

یکی سال 1998  که 13 تا ماشین در یک تصادف درجا retired و DNF شدن و در ادامه هم 3-4 تا ماشین دیگه منجمله شوماخر DNF شدن ... تصادف شوماخر خیلی جالب بود کاملا از داخل مه اومد بیرون و یه راننده جلوش ترمز کرد و شوماخر زد بهش :|

یکی هم 2012 که این رو داشتم زنده تماشا میکردم.. نمیدونم آلونسو بود یا کیمی رایکونن که نزذیک بود سرش قطع شه :| یه ماشین از 30 سانتی متری بالای سرش رد شد! فکر کنین که یه ماشین F1 از بالای یک ماشین F1 دیگه پرواز کنه! باعث و بانی این تصادف هم جناب رومین گروژان بود که حسابی از اون حادثه درس گرفته و الان در جریان مسابقات هم به پشت سریشهاش همیشه فضای کافی میده حتی بیش از حد لزوم  :laughing:  بچه کاملا میل به رقابتش کشته شده

توی اون ویدئو که گذاشتم خلاصه نشون میده این تصادف رو... تصادف 2012 پیست اسپا از چندین زاویه اینجا ببینید از یوتیوب

 

در مورد خود پیست هم جالبه که بدونید چالش برانگیز ترین قسمت این پیست از پیچ شماره شروع میشه تا پیچ شماره 6 که به این قسمت از مسیر eau rouge میگن(یه چیز یتو مایه های تلفظ اوقوژ) چالش براگیزه چون هم سربالایی و هم پیچ داره و هم به DRS zone منتهی میشه و باید با تاپ اسپیدت به اونجا برسی که بوسیله DRS بتونی از تاپ اسپید معمولیت فراتر بری... اینکه باید کاملا پرگاز و با فشار مداوم پدال گاز و اصطلاحا تخت گاز طی بشه تا زمانت قابل قبول باشه...

پیچ شماره 1 به همراه DRS zone ها منطقه ایده آل سبقت ها هستن و بدترین جاها برای سبقت از شروع eau rouge تا نقطه شروع DRS zone هست یعنی از انتهای انحنای شماره 2 الی DRS zone ای که به اسم kemmel straight شناخته میشه

 

 

تو شبیه ساز ها، این پیچ 3و4و5 یا همون rouge اتفاقا آسونترین پیچ پیسته و تو هر ریس مثلا تقریبا نصف پلیر ها پرفکت ردش میکنن. اون اوایل که این پیچ رو بلد نبودم با z4 gt3 ترمز گرفتم واسه رد کرد، یه مک لارن پشتم کشید به فهش :| هی فکر میکردم این مقصره از پشت زده، بعدا فهمیدم داستان چیه :d

 

ولی در عوض پیچ 19-20 یا همون chicane ، مکس 3 نفر از 20 نفر عین ادم برن (که قاعدتا اونا تو GT3 تایم 2.15 میزنن :|) و خب بقیه هم من جمله خودم تو باقالیا :d

 

راستی Ac هم یه سیستمی مثل ریتینگ iRacing اضافه کرده، میری تو همه عین آدم ریس میدن، طرف شده بگیره خاکی که نزنه بهت، چون باعث کرش شه ریتش میاد پایین دیگه کلا خدافظ سرور :d

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلامتی؟

این پیست خیلی باحال هستش، فکر میکنم که پیچ دوم باشه اون ارتفاع گرفتن خیلی وحشتناک با سرعت باید وارد بشن و مطمئنا شاهد سبقت زیادی خواهیم بود در این پیست...

تقریبا نصف ابتدای مسابقه با حداکثر سرعت هستش و بقیه اون پر از پیچ های جالب...

 

قربانت

هر آنچه دیگر بزرگان دارند این مسیر اسپا یکجا داره  :D

 

تو شبیه ساز ها، این پیچ 3و4و5 یا همون rouge اتفاقا آسونترین پیچ پیسته و تو هر ریس مثلا تقریبا نصف پلیر ها پرفکت ردش میکنن. اون اوایل که این پیچ رو بلد نبودم با z4 gt3 ترمز گرفتم واسه رد کرد، یه مک لارن پشتم کشید به فهش :| هی فکر میکردم این مقصره از پشت زده، بعدا فهمیدم داستان چیه :D

 

ولی در عوض پیچ 19-20 یا همون chicane ، مکس 3 نفر از 20 نفر عین ادم برن (که قاعدتا اونا تو GT3 تایم 2.15 میزنن :|) و خب بقیه هم من جمله خودم تو باقالیا :D

 

راستی Ac هم یه سیستمی مثل ریتینگ iRacing اضافه کرده، میری تو همه عین آدم ریس میدن، طرف شده بگیره خاکی که نزنه بهت، چون باعث کرش شه ریتش میاد پایین دیگه کلا خدافظ سرور :D

 

شبیه ساز که بله من هم ریلکس تخت گاز میرم اونجارو  :D  فرق شبیه سازی که میریم نسبت به F1 واقعی مثل فرق اصطلاحا" راکت ساینس با آبیاری گیاهان دریاییه  :D

ما در شبیه سازها در بهترین حالت میتونیم فیدبک فرمون رو داشته باشیم و ترس از مرگ، جراحات سنگین، اخراج از تیم ، پایان دوران ورزشی ، از دست دادن اسپانسر و کل رویاهامون و اینده کاریمون می مونه واسه همون رانندگان F1 در مسیر SPA... درسته شاید خیلیا از سیستم رنکینک اکانتشون باید محافظت کنن و طبق اون اسپانسر هم بگیرن اما زمین تا آسمون فرق داره و هر وقت هم اینده شبیه ساز بازی کردن اون بازیکن تموم هم بشه باز مادرش میتونه بزنه تو سرش بگه "گو گت ا جاب!"  :D  در کلاسهای GT بارها دیدم که اونجا سبقت گرفته میشه  ، اما در F1 با اون فشار جاذبه و نیروی گریز از مرکز به همراه تورک و شتاب بالا خیلی کم پیش میاد کسی اونجا سبقت اعمال کنه و معمولا بعد از پایان مستقیمی منتهی به اون سربالایی هر جای سبقتشون که باشن اسکیپ میکنن مگه اینکه مطمئن بشن زودتر به قسمت بالای سربالایی می رسن یا اینکه بتونن تمام حرکات رانندهی بغلی رو حدس بزنن و مثل همون رو اجرا کنن تا در طول مارپیچ و هم ارتفاع شده با بقیه مسیر مشکلی پیش نیاد(که هنوز که هنوزه ندیدم دو نفر کاملا موزون اونجارو رد کنن.. یکی خودشو اونجا وحشی نشون میده و بقیه خبردار وایمیسن از ترس :D  مگه اینکه ماشینی که میخوان ازش سبقت بگیرن رانندش رومین گروژان باشه :D ) ...به هر حال بالاترین سطح موتوراسپورت هست... جالبه بدونی که برای دفاع کردن راننده ها در F1 صرفا فقط یکبار حق تغییر جهت دادن دارن (یعنی اگه الکی هم یه فرمون به چپ دادی دیگه حق نداری یه فرمونم به راست بدی :| مگرنه نوش جونت میشه پنالتی) البته به جز تغییر جهت های لازم برای Cornering هست

پیست اسپا رو برعکس رفتی؟ =))  اون دختره هست که مغرش تعطیله ، sabine آلمانیه اون سری فکر کنم با آئودی r8 یا همچین چیزی اون مسیر رو برعکس رفت :| یعنی اون سربالایی شده بود سرازیری.. کاملا تو هوا بود :|

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب ظاهرا همیلتون باز هم موتور ترکونده؟؟ یا اینکه میخواد بترکونه که با اطمینان از جریمه در دور اصلی میگه...

کلا چندتا موتور دیگه میتونه استفاده کنه؟؟ اینجوری پیش بره که واسه بقیه مسابقات هم همش دچار جریمه میشه، مگه اینکه بقیه مسابقات رو فقط رعایت کنه، البته تو چند گرندپری قبلی هم این کار رو کرده بود، ولی خوب نصف دیگه فصل مونده تقریبا...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب ظاهرا همیلتون باز هم موتور ترکونده؟؟ یا اینکه میخواد بترکونه که با اطمینان از جریمه در دور اصلی میگه...

کلا چندتا موتور دیگه میتونه استفاده کنه؟؟ اینجوری پیش بره که واسه بقیه مسابقات هم همش دچار جریمه میشه، مگه اینکه بقیه مسابقات رو فقط رعایت کنه، البته تو چند گرندپری قبلی هم این کار رو کرده بود، ولی خوب نصف دیگه فصل مونده تقریبا...

 

سلام

نه موتورش اوکی بوده اما اگه وسط ریس خراب میشده هم این گرندپری از دست میرفته هم بعدی رو 15 پله پنالتی میگرفت برای همین منتظر اتفاقات نموندن تا فقط این گرندپری دستخوش تغییر بشه ، روسبرگ هم موتورش باید عوض شه به زودی اما مدیریت مرسدس(پدی لو و توتو ولف) بهتر دیدن که همزمان دو تا رانندشون از یک گرندپری حذف نشن(منظورم از حذف شدن اینه که شانس برنده شدنشون به 0 نرسه) تا فراری و ردبول دستشون باز نباشه... 

چیز ناگهانی ای نبوده بلکه موتور همیلتون از روز گرندپری اتریش با مشکل مواجه شده بود و صرفا با رانندگی صحیح و مراقبت از تایرهاش تونسته 3 تا گرندپری بعدی رو برنده بشه و این موتور عوض کردن رو موفق شد حتی کش هم بده اینبار(من خیلی همیلتون رو در حد راننده های فوق حرفه ای  تاریخ نمیدونم، برعکس خیلیا، منتها این کاری که در دو مسابقه قبلی و بریتانیا انجام داده و حفظ موتورش در کنار مدیریت مافوق تصور لاستیک ها واقعا کار بزرگی انجام داده و شایسته احترامه).. در ابتدای فصل خیلی بد شانسی آورده بود در موتور...

قانون میگه که در یک فصل ، یک راننده میتونه 5 تا موتور و کامپوننتهاش رو استفاده کنه (مگه اینکه توی یک فصل برای دو تیم مسابقه داده باشه.. مثلا مکس ورشتپن از toro rosso که تیم دول ردبول هست اومد به تیم اول ردبول و kviat  رو فرستادن به toro rosso و موتورهایی که kviat ترکوند برای مکس حساب نمیشن)، البته دقت کنید ما بطور کلی میگیم موتور اما این موتور شامل این بخش ها هست که در واقع برای هر کدوم فقط 5 بار اجازه تعویض هست :

The power unit is deemed to consist of six separate elements: the internal combustion engine (ICE), the motor generator unit-kinetic (MGU-K), the motor generator unit-heat (MGU-H), the energy store (ES), turbocharger (TC)

 and control electronics (CE

Each driver is permitted to use only five of each of the above six elements during a championship season and any combination of them may be fitted to a car at any one time. Should a driver use more than five of any of the six power unit elements during the course of a season, a grid penalty will be imposed.

The penalties imposed for using additional elements work thus: the first time a sixth of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed. A five-place grid penalty will then be imposed the first time a sixth of any of the remaining elements is used. Likewise, the first time a seventh of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed, and so on.

 

 

که این بار همیلتون 3 تا از اون بخش هایی رو که در بالا اشاره شده رو داره برای بار ششم استفاده میکنه که در واقع شده 30 پله جریمه در گرید(خط شروع مسابقه اصلی) و چون کلا 22 تا راننده در یک مسابقه هستن همیلتون میره به آخر گرید و احتمالا کمی فاصله نسبت به جایگاه 22 البته آلونسو هم همین بلا سرش اومده... اگه با همین شرایط ادامه میداد وسط این مسابقه مشکلی پیش میومد هم این مسابقه از دست می رفت و هم 30 پله پنالتی برای مسابقه بعدی هم اعمال میشد...اصطلاحا" تصمیم گرفتن قورباغه بزرگتر رو زودتر قورت بدن...

 

البته با شناختی که از آقای پدی لو و نیکی لادا دارم ، فکر میکنم فردا شاهد یه استراتژی اکستریم باشیم برای همیلتون... اگه دقت کرده باشین در FP1 روسبرگ اول شد و همیلتون با اختلاف 4-5 تنس(همون دهم ثانیه) دوم شد ... همیلتون از لاستیک مدیوم استفاده کرد و بقیه همه رو لاستیک اسلیک و سافت بودن(با لاستیک مدیوم زمانت حداقل 1 و نیم ثانیه الی 2 ثانیه بدتر میشه چون گریپ کمتری داره  اما ماندگاریش بسیار بالاتره نسبت به سافت ها و شاید اگه روی لاستیک سوپرسافت یا سافت می بود میتونست رکورد این پیست رو بزنه همیلتون چون این زمانی که با مدیوم زده واقعا بی نظیر بوده) اما بطور عجیبی همیلتون داشت با مدیوم دور میزد :| فکر میکنم میخواد با لاستیک مدیوم وارد مسابقه بشه_ برعکسه خیلی های دیگه که با سافت و سوپرسافت وارد میشن_ و سعی کنه لاستیک ها رو تا جایی که میتونه زنده نگه داره و یک پیت استاپ از بقیه کمتر انجام بده تا بتونه به رتبه های زیر 7 برسه(تا حداقل اگه روسبرگ قهرمان شد و 25 امتیاز در جدول بگیره همیلتون هم تونسته باشه چندپوینتی رو ریکاوری کنه)... البته فقط یک پیش بینی شخصیه... 9 گرند پری باقی مونده(با احتساب همین SPA) و همیلتون در چند گرندپری قبلی با یک موتور تونسته چندین بار قهرمان بشه... به نظرم اگه قرار باشه وحشتناک فشار نیاره میتونه 9 مسابقه رو هم با یک موتور بره یا حداقل نیاز به تعویض همه قسمت ها پیش نیاد مثلا دو بار پنالتی 10 رتبه ای بگیره میتونه بازم بیاد تو پودیوم ... روسبرگ هم پنالتی موتور سراغش میاد و این به اون در میشه

 

آپدیت :

الان مکس ورشتپن هم  وسط FP3 توی رادیو گفت i have no power at all .. چه زمان بدی :| چند ساعت دیگه هم کوالیفایینگ هست

تماشای Fp3 و qualifying:

http://www.totalsportek.com/f1/belgian-grand-prix-replay-video/

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

قربانت

هر آنچه دیگر بزرگان دارند این مسیر اسپا یکجا داره  :D

 

 

شبیه ساز که بله من هم ریلکس تخت گاز میرم اونجارو  :D  فرق شبیه سازی که میریم نسبت به F1 واقعی مثل فرق اصطلاحا" راکت ساینس با آبیاری گیاهان دریاییه  :D

ما در شبیه سازها در بهترین حالت میتونیم فیدبک فرمون رو داشته باشیم و ترس از مرگ، جراحات سنگین، اخراج از تیم ، پایان دوران ورزشی ، از دست دادن اسپانسر و کل رویاهامون و اینده کاریمون می مونه واسه همون رانندگان F1 در مسیر SPA... درسته شاید خیلیا از سیستم رنکینک اکانتشون باید محافظت کنن و طبق اون اسپانسر هم بگیرن اما زمین تا آسمون فرق داره و هر وقت هم اینده شبیه ساز بازی کردن اون بازیکن تموم هم بشه باز مادرش میتونه بزنه تو سرش بگه "گو گت ا جاب!"  :D  در کلاسهای GT بارها دیدم که اونجا سبقت گرفته میشه  ، اما در F1 با اون فشار جاذبه و نیروی گریز از مرکز به همراه تورک و شتاب بالا خیلی کم پیش میاد کسی اونجا سبقت اعمال کنه و معمولا بعد از پایان مستقیمی منتهی به اون سربالایی هر جای سبقتشون که باشن اسکیپ میکنن مگه اینکه مطمئن بشن زودتر به قسمت بالای سربالایی می رسن یا اینکه بتونن تمام حرکات رانندهی بغلی رو حدس بزنن و مثل همون رو اجرا کنن تا در طول مارپیچ و هم ارتفاع شده با بقیه مسیر مشکلی پیش نیاد(که هنوز که هنوزه ندیدم دو نفر کاملا موزون اونجارو رد کنن.. یکی خودشو اونجا وحشی نشون میده و بقیه خبردار وایمیسن از ترس :D  مگه اینکه ماشینی که میخوان ازش سبقت بگیرن رانندش رومین گروژان باشه :D ) ...به هر حال بالاترین سطح موتوراسپورت هست... جالبه بدونی که برای دفاع کردن راننده ها در F1 صرفا فقط یکبار حق تغییر جهت دادن دارن (یعنی اگه الکی هم یه فرمون به چپ دادی دیگه حق نداری یه فرمونم به راست بدی :| مگرنه نوش جونت میشه پنالتی) البته به جز تغییر جهت های لازم برای Cornering هست

پیست اسپا رو برعکس رفتی؟ =))  اون دختره هست که مغرش تعطیله ، sabine آلمانیه اون سری فکر کنم با آئودی r8 یا همچین چیزی اون مسیر رو برعکس رفت :| یعنی اون سربالایی شده بود سرازیری.. کاملا تو هوا بود :|

اوروژ یکی از معروفترین پیچای نه فقط فرمول 1 بلکه کل موتور اسپرت هست 

شاید توی شبیه ساز یا بازی سختیش به چشم نیاد ولی اگر تو دنیای واقعی دست کم گرفته بشه فوق العاده پیچ خطرناکیه و حتما نیاز داره تو apex پیچ پدال گاز چند ثانیه رها بشه 

ضمناً به خاطر زاویه کرب ها برای یه مدت کوتاه تو خروج از سربالایی این پیچ هر 4 چرخ ماشین رو هواست و هیچ چسبندگی وجود نداره و باید بعد از فرود فرمون کاملا تو مسیر درست در اختیار راننده باشه تا از مسیر خارج نشه و با اون سرعت فاجعه به بار نیاد

و اینکه هرچقد دانفورس ماشین بیاد پایین تر سختی عبور از این پیچ با حداکثر سرعت ممکن بالاتر میره 

و همونطور که گفتی معمولا سبقت نمیگیرن تو این پیچ ولی اگر بگیرن از اون قشنگاش میشه مثل سبقت آلونسو از همیلتون تو ریس سال 2007 یا گل سرسبدش سبقت مارک وبر از آلونسو تو اسپا 2011 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اوقوژ(اوروژ) بازم قربانی گرفت :|

مسابقه هم Red Flag شد :| و متوقف شده :|

شانس همیلتونه دیگه ! تا رتبه 5 اومده بود بالا :| ف...ک

راننده ها الان همه پیاده شدن ولو شدن تو پیت لین :|

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من تازه رسیدم، چی شد؟؟؟


مسابقه شروع شد!!!!!

چه جالب؟؟؟

رده بندی خیلی جالبه الان، آلونسو چه بالا اومده؟؟؟

ورشتپن کجاست؟؟؟

کی تصادف کرد؟؟؟

همیلتون چطور تو 10 دور رسید به رده پنجم؟؟؟

این رایکونن با ورشتپن دوباره درگیرن!!!!!!!!!!!!!!

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...